"nástupce je prioritou a to hned poté, co se podaří rozjet vývoz vozů Volvo z čínských továren, což přinese automobilce výrazné snížení nákladů" :no: ať si to nechají. Sice chtějí nejdříve z Číny zavážet USA a Rusko, ale přijde den, kdy to nacpou i na EU trh. Doufám, že tou dobou si už budu vozit zadek v Jaguaru.
Nemyslím, že k tomu dojde, snížení nákladů rozjetím továren v Číně je celofiremní přínos, ale chápu to právě jako podmínku pro možnost zachování výroby ve Švédsku modelů pro evropský trh. Sdílení komponent ano, zlevnění celkovým nárůstem počtu prodaných aut ano, tenhle efekt by měl fungovat jako podpora pro zachování evropské výroby. V tomto bych byl optimista. Každopádně ukázky XC90, plus tyhle skici jsou pro S90 velmi nadějné z hlediska designu. Uvidíme ještě, co ty diskutované čtyřválce. ;-)
Moja poznámka smerovala len k tomu, či je pre neho India menšie zlo ako Čína. Žiadne iné súdy som nevynášal.
Navštívil som niekoľko výrobných závodov priemyselných komponentov (čiste čínskych aj joint-venture s EU) v okolí Shanghaia a kvality by som sa nebál. Ďalšia vec je, že konkurenčná výhoda Číny stále viac klesá (to by bolo na samostatný článok) a tiež zastávam názor, že dovozu čínskej produkcie európskych automobiliek sa nedočkáme.
Taky je si třeba uvědomit, že v Číně dokážou všechno. Mám pocit, že když pošleš do Číny iPhone tak ti pošlou zpátky dokonalou kopii, ale v Evropě by už to nedokázal nikdo.
Tak zrovna iPhone sa v Číne skutočne vyrába a relatívne dokonalých kópií za polovičnú cenu je tam na každom kroku kopec.
V každom prípade som mal niekedy pocit, že napríklad čo sa týka elektroniky, nám sem do EU posielajú výpredaj svojich starých skladových zásob a európskym veľkoobchodom to evidentne vyhovuje.
pokud sem budou vozit ty paštiky z Indie, tak to Jaguar také nebude. Tak si prostě koupím třeba BMW, nebo auto od jiné automobilky, co vyrábí v EU a dává do aut motory a ne vysavače.
Pokud jakýkoliv byznysman bere svou investici vážně, pak neudělá kroky takový, aby ji vědomě snižoval hodnotu. O Volvo se nebojím...a vlastně ani o ten Jag ne :-)
proč si myslíte, že si myslím, že to bude nekvalitní? Kvalita je o tom, jak si to vlastník nastaví a jak na to dohlédne.
Mě jde o to, že to pokurví celý náš automobilový a strojírenský trh. Víte kolik dílů se v ČR vyrábí na Volvo? A kolik dílů se bude u nás vyrábět, až se tato levnější auta budou vyrábět v Číně a dovážet sem? Ani jeden. Proč by měl, když to můžou vyrobit komplet u nich?