Díky za pěkný článek, ale pár chybek či nepřesností se do něj vloudilo. I základní Škoda 100 (Standard) měla sklopná opěradla předních sedadel, takže se v ní dalo spát. Pevná opěradla dostala až příšerná Š 105 Standard (jejím dalším "pokrokem" ve srovnání se Š 100 Standard bylo nahrazení loketních opěrek poutky). Také není pravda, že by Š 100 mělá látkové potahy sedadel. Měla koženkové, stejně jako verze Lux. V Luxech ale byla koženka perforovaná a sedadla byla lépe polštářovaná. Částečně látkové potahy sedadel nabízela jen vrcholná Š 110 LS, stejně jako plynule seřiditelný sklon opěradel (u verze S a L bylo nutné klíčem povolit ružici a pak ji zase klíčem dotáhnout). Také není pravda, že úchyty zadních bezpečnostních pásů byly u řady 100/110 jen na přání - standardně je měly všechny vozy minimálně od modelu 1973, ne-li od počátku. A jsem si téměř jist, že mechanický sytič měla řada 100/110 od počátku, stejně jako 1000/1100 MB. V posledních letech výroby bylo možné si k vozu i v tehdejším ČSSR připlatit za různé doplňky (dvoutónová houkačka, sportovní kryty kol, přední spoiler apod.). Škoda 100/110 jistě měla své kouzlo, ale objektivně si musíme přiznat, že v první polovině 70. let se již jednalo nejen o koncepčně, ale také o karosářsky strašidelně zastaralý model - viz. např. maličká boční okénka...
dokud nevyjde článek, že mladobolesavský úderník Laco Michalovič spolu s partáky Jazckem Wolochowskym a Sergejem Lopatěvem překonali při montáži plán o 130%, je to pořád ještě dobrý ne....
Ale mohli by dát článek o Škodě VOS, třeba až bude mít výročí Kléma. Doprovodný výklad by určitě poskytla soudružka Semelová >:D:-)
ty už ses v důchodu? no vypadá to tak ! ja taky dělal autoškolu v popelnici jezdil v bramboráku, a v tesle nezvpomínám na starý časy. Chce to víc učit mladou generaci správnýmu, takhle si to blbě vyložej a maj to za příklad ;-)
Jooo ve škoda 100 mě děda vozil, dobrý, byl to šunt odfláknutej z komunisticky boleslavi, měl milion problemu a smrdel !!! >:D >:D >:D
jeden do muzea a zbytek SESROTOVAT !!! hotovo tocit a de se dál !! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Re: Prečo zase škodovka v pondelok od rána masíruje ?
no jistě tisk je zaprodanej, to vzdelaný civilista ví. Stačí se podívat n a zprávy a hned cejtíš ten podtext kde polovina kope za ukrajinu a druhá ne >:D
no konečněs na to kápnul ;-) a ted ruku na srdce, proč podporuješ spalovací popelnice? proč nemáš ještě elektromobil ? a proč jezdíš / nejezdíš na 110Oktanů LPG bezprašně a za polovic když můžeš ?? ;-) jako už půlmilionu borců [odkaz] >:D
proč za Shellku?? psal jsem že Vi-Power nema v tydle zemi konkurenci, pokud potřebuješ štávu, to platí, a je to vše. Tak co tě mate že za někoho kopu?? >:D ale ono tě to spíš pálí že ;-) kde jsem vzal základní motor 65kw a 7,5l SPOTŘEBY? na wiki, zhruba od voka průměr žádný srr milá paní. To je fuk kw sem kilovata tam, se ztoho nevomr... >:D I kdyby to bylo 55kw a spotřeba 6,5L je to jednmo, Podstatny je uvedomit si že u motoru se za dobu vývoje přidalo pár kw a spotřeba přibližně podobná. TZN ŽÁDNÝ VELKÝ POKROK ... O TO PŘECI ŠLO ;-) 300KW A 50KČ/100KM POKROK JAKO JE U TESLY [odkaz] PROSTĚ NENASTAL A TO BYLO SMYLEM TOHO PSANÍ >:D
1) proč myslíš že by mě někdo měl zrovna nabádat?
2) proč myslíš že to jsou hlouposti?
3) proč myslíš že kopu za "ekoteroristy" ?
4) proč myslíš že zdejší motoristický web je vyhrazen výhradně spalovacím motoristům jako si myslíž že jsi právě ty? ;-)
130 neznám, ale řídil jsem 125 a to byla tragédie. Stejně jako když jsem si jednou dávno chtěl koupit Rapida. Krásné auto, dokonce i ty lepší polonápravy už vzadu měl, ale prostě jsem se s tím motorem nějak nedokázal rozumně rozjet, i když jsem se snažil, pořád mi to zdechalo. Asi nějaká porucha, ale u 100 jsem takový problém neměl, tak nevím :-) Tak jsem tenkrát vzal W353/1.3 - čtyřtakt. Poslední auto které ještě nemělo ani posilovač brzd, moc rád na něj vzpomínám, škoda že úplně shnil.
Nedávno jsem našel nějaký magazín SM z roku 1974, kde byly ceny aut. To R-ko bylo za 78.000 Kč. Takže v přepočtu na současné ceny a platy stála 110R jako dnešní "erko", ale v Golfu ...
Přesně takovou zelenou jsme měli. Jen s lepšími poklicemi - takové ty paprskovité - nemělo to chybu. Dovezlo to dvakrát do Juginy, křížem krážem po ČSSR a bůhví kam ještě. Nakonec jsme Erko prodali. Po dvaceti letech +/- dva roky. Jako by umřel rodinný příslušník :'-(
Otcov bratranec má škodu 100 v typickej bledomodrej farbe - je prvým majiteľom. Auto vyzerá veľmi dobre, nikdy nebolo búrané ani striekané. Býva na dedine, ale občas s ním ešte podnikne cestu do mesta.
O auto sa staral a jazdil na ňom minimálne - nemá ani 100.000 km. V zime ho vždy postavil na špalky, aby sa gumy neničili.
Zo srandy mu vždy hovorím, že nech ho nepredáva, že ho o pár rokov ho vymení za Mercedesa. Alebo ho požičia filmárom...
Re: Prečo zase škodovka v pondelok od rána masíruje ?
Osobně mám Škodu docela rád, rozhodně radši než Volvo - auto východoněmeckých rozvědčíků, jak jej označil jeden velmi srandovní pán německé národnosti .... Taky v tom jezdí půlka Čechů, takže asi proto je tady dost často ... ;-) Tenhle typ mě minul, protože v té době moji rodičové jezdili (a já se učil jezdil) v žiguláku ....
Škodu řady 100, to už je pomalu zázrak. Nedávno jsem viděl akorát jednu 130. Erko měl brácha, nedávno ho prodal. Jezdil jsem snad všemi Škodovkami a musím říct, že stovky i embéčka měly mnohem přijatelnější motor než pozdější 105-130. Tam sice zvedli nejvyšší výkon, ale motory mnohem hůř pocitově táhly odspodu, byl problém se vůbec rozjet. Celkem nedávno jsem jednomu známému zavážel Škodu 125 do garáže s mírným kopečkem a hrbem před ní a s tím supernízkým točivým momentem mi to pořád při rozjezdu zdechalo :-) Holt už jsem si zvyknul na moderní charakteristiku motorů. Následující moderní Favorit byl po řadě s motory vzadu jako z jiného světa...
nikoli, ty jsi možná psychopat :-) anebo zdrogovaný? anebo možná nejsi franta Gilgit co chodí spořádaně do práce, ale jsi hacker najmutý ropnou zájmovou skupinou aby v zájmu spalováku živil tuto diskuzi :-) řekni sám, proč bychom ti měli věřit? ;-)
Dodnes na ni v dobrém vzpomínám. Na béžové jsem dělal řidičák. Na střeše obrovský plechový transparent A U T O S K O L A fungoval báječně jako brzda. I z kopce se muselo pod plynem.
jj
1964 Škoda 100 = základní výkon 35kw průměrná spotřeba 8L/100km
2014 Škoda fábka = zíkladní výkon 65kw průměrná spotřeba 7,5L/100km
jako jo, má to lepší křesla ale ... ;-)
ne nadarmo ke spalovacím popelnicím [odkaz]
Dick Kvetňanský říká, že automobilky jsou jediné, s kým slovenská firma RTU nejedná. Má na to vysvětlení: "Rád používám analogii s mobily - nabíjemí si mobil za 40 minut a funguje 50 hodin. Mám v něm HD kameru, přístup na internet, čtyřjádrový procesor, prostě vše, na co jsme v minulosti potřebovali velké počítače. Za deset let nastal ohromný pokrok. Ale to neplatí u spalovacích motorů. Za sto let jsme se posunuli možná o deset procent. Henry Ford měl ve svých autech 15procentní účinnost spalovacího motoru, a to měli dřevěné kola. Nyní mají motory 25procentní účinnost. Za ten čas se všechno neuvěřitelně posunulo, ale motory až tak ne. Jak je to možné? Já si to vysvětluji tak, že každých pět let automobilka představí nový model nějakého auta. Vždy má o nějaké procento vyšší výkon ao chlup nižší spotřebu. Takto to budou v dalších a dalších modelech zlepšovat jen postupně. Kdyby udělali odrazu revoluci a vyrobili by dokonalý motor s výkonem 300 koní a se spotřebou dva litry, narazily by na strop možností spalovacích motorů a více by je už nedokázali zlepšovat. Z marketingového hlediska by to byla pro ně katastrofa. " [odkaz] [odkaz]