Ojetiny
Mohu potvrdit objektivnost tohoto článku. Se Seatem Toledo 2,0 TDI 103kW (2010) jsem najel 132 Tkm za 3 roky: jedinou závadou bylo prasklé lanko posuvu okna PP dveří. Se Seatem Altea 2,0 TDI 103kW (2003) najela manželka do letoška 174 Tkm. Nutné opravy: výměna prasklé hlavy válců (152 Tkm) a výměna kloubů hnacích hřídelů (167 Tkm), několikrát oprava pohonu skla v PP dveřích, myslím, že 3x. Servis naposledy doporučil také výměnu pohonu palivového čerpadla, ale na tu už nešlo, vůz jsme prodali. S čerpadlem žádný problém nebyl.
Vyzdvihuji zejména přední sedadla: málo se to ví, ale těžko najít v nižší střední třídě lepší. Velmi vysoká opěradla, vynikající profil opěradla a optimální délka délka sedáku.
Jízdní vlastnosti skvělé, za cenu trochu tužšího podvozku (všechny testy vyzdvihují vyváženost mezi sportovními vlastnostmi a pohodlím, znám ale lepší kompromis: Focus, například). Nicméně dnes jsou např. Octavie ještě tužší, a uživatelé si je chválí. Z tohoto pohledu je Altea s pérováním nadprůměrná. Já ale preferuji trochu měkčí nastavení.
Vynikající byla výbava obou seatu, zejména s přihlédnutím k době prodeje.
Dnes sice seata neřídím (poté, co děti odrostly, jsem chtěl sedět zase blíže silnici), ale stále na něj vzpomínám jako na povedenější alternativu Octavie (více místa, variabilita, lepší poměr hodnota/cena, vynikající spolehlivost, pocit bezpečí (super masivní profily A-sloupků potvrdily svou účinnost v případě jedné vážné nehody), nikdo je nekrade ani nevykrádá, a pod.). Výhrady jsem měl jen k materiálu přístrojové desky: její skvělý design si zasloužil luxusnější materiály, aby designové kvality více vynikly a aby si auto získalo více fanoušků. Ale kvalita montáže byla vynikající, potvrzená do konce používání obou vozů absencí jakýchkoliv pazvuků. A abych nezapomněl, i kvalita odhlučnění motoru by mohla být o něco lepší, odhlučnění podvozku bylo o.k. Howgh!
Vyzdvihuji zejména přední sedadla: málo se to ví, ale těžko najít v nižší střední třídě lepší. Velmi vysoká opěradla, vynikající profil opěradla a optimální délka délka sedáku.
Jízdní vlastnosti skvělé, za cenu trochu tužšího podvozku (všechny testy vyzdvihují vyváženost mezi sportovními vlastnostmi a pohodlím, znám ale lepší kompromis: Focus, například). Nicméně dnes jsou např. Octavie ještě tužší, a uživatelé si je chválí. Z tohoto pohledu je Altea s pérováním nadprůměrná. Já ale preferuji trochu měkčí nastavení.
Vynikající byla výbava obou seatu, zejména s přihlédnutím k době prodeje.
Dnes sice seata neřídím (poté, co děti odrostly, jsem chtěl sedět zase blíže silnici), ale stále na něj vzpomínám jako na povedenější alternativu Octavie (více místa, variabilita, lepší poměr hodnota/cena, vynikající spolehlivost, pocit bezpečí (super masivní profily A-sloupků potvrdily svou účinnost v případě jedné vážné nehody), nikdo je nekrade ani nevykrádá, a pod.). Výhrady jsem měl jen k materiálu přístrojové desky: její skvělý design si zasloužil luxusnější materiály, aby designové kvality více vynikly a aby si auto získalo více fanoušků. Ale kvalita montáže byla vynikající, potvrzená do konce používání obou vozů absencí jakýchkoliv pazvuků. A abych nezapomněl, i kvalita odhlučnění motoru by mohla být o něco lepší, odhlučnění podvozku bylo o.k. Howgh!
Sportovní ? ? ?
slovo "sportovní" v článku není, nýbrž "sportovní charakteristika podvozku" a to je rozdíl, autor článku vysvětluje: "Velkou předností Seatu Altea je výborně naladěný podvozek, doslova skvěle fungující v zatáčkách. Vyšší stavbu karoserie zde téměř nevnímáte, přitom ale nastavení odpružení není příliš tvrdé"...
Altea má jízdními vlastnostmi blízko k Leonu II., vzhledem ke stejnému podvozku a skvělému naladění. I když je Altea na poměry některých krabicoidních MPV designově povedené auto s dynamickými prolisy, samozřejmě nikdo netvrdí, že je to sportovní auto, vzhledem k vyššímu posezu a karoserii ani nemůže být.
Altea má jízdními vlastnostmi blízko k Leonu II., vzhledem ke stejnému podvozku a skvělému naladění. I když je Altea na poměry některých krabicoidních MPV designově povedené auto s dynamickými prolisy, samozřejmě nikdo netvrdí, že je to sportovní auto, vzhledem k vyššímu posezu a karoserii ani nemůže být.
Tak, ten stredovy panel palubovky je fakt sila.
Pripomina mi to tacku z jedalne. ;-\
Pripomina mi to tacku z jedalne. ;-\
Pravidelně tohle auto řídím, když jedna z kamarádek odmítá řídit, např. návrat z lyží a delší cesty, 2,0 Tdi 103 kw, DSG. Za prvé okamžitě přepínám na pádla, protože nechci slyšet drnčet karoserii. Ve středních otáčkách má relativně dobrý zátah, jako každá nafta od VW. Samozřejmě ocenění prostoru atd. . Ale ! sportovní tohle auto rozhodně není, první zavřenější zatáčka a zvednuté vnitřní kolo tě odradí od jakéhokoliv tlačení na tohle auto. A to nepočítám celkové vlnění karoserie a absolutně nekomunikativní řízení, byť relativně přesné. Jako mpv určitě dobré, dají se zvládat lepší cesty, ale sportovní určitě ne!!!
U ojetin samozřejmě hraje roli stav tlumičů, geometrie ad. Také jsem s tím autem jel a osobně se přikláním k pohledu autora článku.
Děkuji za upozornění to jsem nevěděl, ha,ha , auto o kterém píšu je nové, nemá ani 60 tisíc.
Sportovně střižené MPV znamená smyslem asi totéž, jako praktické kupé. Od něj asi nikdo taky nečeká, že převeze piano 😉
Sportovně střižená Altea rozhodně je, přirozeně to ale ani zdaleka neznamená, že by měla dosahovat vlastností třeba Leonu. V rámci své třídy ale má co nabídnout. Jednoduché.
Navíc 2.0 TDI+DSG znamená, že jezdíš nejhorší možnou variantou z hlediska rozložení hmotnosti, nic těžšího na předek není.
Sportovně střižená Altea rozhodně je, přirozeně to ale ani zdaleka neznamená, že by měla dosahovat vlastností třeba Leonu. V rámci své třídy ale má co nabídnout. Jednoduché.
Navíc 2.0 TDI+DSG znamená, že jezdíš nejhorší možnou variantou z hlediska rozložení hmotnosti, nic těžšího na předek není.
Já ti nevím, roubovat na mpv pojmenování sportovní, navíc je to taky dost o názoru co je a není sportovní. 2,0 tdi se od 1,9 tdi moc hmotnostně neliší. Ale chápu ty pány v bazaru Esa - "Pane děláte dobré rozhodnutí, kupujete sportovně střižené mpv!" :yes: 😄
/a když to srovnám třeba s A4 2,0 Tdi stejný motor, tak nedosahuje ani jeho "sportovních" kvalit, přitom o A4 v naftě se zrovna moc o sportovních jízdních vlastnostech nemluví/
/a když to srovnám třeba s A4 2,0 Tdi stejný motor, tak nedosahuje ani jeho "sportovních" kvalit, přitom o A4 v naftě se zrovna moc o sportovních jízdních vlastnostech nemluví/
2,0 tdi se od 1,9 tdi moc hmotnostně neliší. = liší >😒] 😉
Mě spíše mrzí, že nikde nezaznělo, že uvedená sedaldla jsou příplaková sportovní. Z toho plyne dobrá boční opora.
Přesto právě sedadla jsou v Altee naprosto excelentní i ty základní. Doslova balzám, ale ne na duši, ale především balzám na páteř.
Mě spíše mrzí, že nikde nezaznělo, že uvedená sedaldla jsou příplaková sportovní. Z toho plyne dobrá boční opora.
Přesto právě sedadla jsou v Altee naprosto excelentní i ty základní. Doslova balzám, ale ne na duši, ale především balzám na páteř.
Sedadla a povozek nejsou tak podstatné jako ojeté a stočené motory PD - synonymum pro problémy (konstrukce hlavy motoru, zatížení rozvodvých řemenů v tahu, netěsnosti PD vstřiků, FAP a pod.). Koncern je opustil v tichosti aby se pokusil dotáhnout na konkurenci , která je dnes o level dál.
TDI používá označení DPF filtr, FAP jsou PSA, které používali a používají mám ten dojem močovinu.
Když třeba kolem mne dnes jede 1,6 HDI (TDCI), divím se, že mu jdou tak slyšet ventily..
Jinak PD byla na svou dobu dost dobrá nafta (třeba při porovnání trojkové řady s výkonem 100 kW rok 2000). Bez filtru to mělo tah a minimální spotřebu. Nechci se opakovat, jezdil a jezdím ještě s PD (1,9 96 kW, 77 kW, 103 kW 8ventil) a krom prasklé hadice k turbu nic. A cesta ve dvou a bagáží do Bibione v A3 2006 s 2,0 TDI spotřeba 5,7 L při rychlostech na dálnici 140 - 150 km/ hod, to samé i zpět. Samozřejmě, pokud jedu po dálnici 130, točí to 2 400 otáček a docela hluk, ve 160 už 3000 otáček, 6ti hrnek je oproti tomu tichá pohádka.. Ale mě třeba fascinuje, že Passat 2,0 TDI 130 kW 4x4 s DSG točí ve 130 dokonce 2 700 otáček...
Když třeba kolem mne dnes jede 1,6 HDI (TDCI), divím se, že mu jdou tak slyšet ventily..
Jinak PD byla na svou dobu dost dobrá nafta (třeba při porovnání trojkové řady s výkonem 100 kW rok 2000). Bez filtru to mělo tah a minimální spotřebu. Nechci se opakovat, jezdil a jezdím ještě s PD (1,9 96 kW, 77 kW, 103 kW 8ventil) a krom prasklé hadice k turbu nic. A cesta ve dvou a bagáží do Bibione v A3 2006 s 2,0 TDI spotřeba 5,7 L při rychlostech na dálnici 140 - 150 km/ hod, to samé i zpět. Samozřejmě, pokud jedu po dálnici 130, točí to 2 400 otáček a docela hluk, ve 160 už 3000 otáček, 6ti hrnek je oproti tomu tichá pohádka.. Ale mě třeba fascinuje, že Passat 2,0 TDI 130 kW 4x4 s DSG točí ve 130 dokonce 2 700 otáček...
ne každý potřebuje auto jako krávu ve stylu velkých MPV 😉
Nevýhodu v podobě možného natlačení sněhové břečky pod lem A-sloupku vyřešil seat vyhříváním tohoto místa.
Je jasné, že toto řešení je tedy dražší, než standardní, a proto ho seat u nových modelů neopakoval.
A co se týká tloušťky A-sloupků, sloupky Altey (Altey XL, Toleda) jsou opravdu silné, ale ne kvůli stěračům. Tuhost celé karosérie je hodně vysoká (viz můj příspěvek o absenci pazvuků i po ujetých 170 Tkm dole), především díky řešení sloupku a rámu střechy. V tomto případě preferuji pasivní bezpečnost karosérie, tloušťce sloupku se pak musí přizpůsobit moje chování...
Ad vyhřívané sloupky - opravdu všechny výbavové verze?