Ty se nejdřív nauč psát česky.Lopato
Co ty zachraněný potrate?
Vypodlož si svou škodu 120
už přestaň chlastat hňupe.
Dlavně že tvoje Dacie,nebo Golf mají charakteru na rozdávání
Ty rozumíš leda tak *.
Mne sa hlavne páči, že svoj nový športiak prezentujú na čiernych šestnástkach a to auto ich v pohode znesie. To je v dobe, keď aj Fabiu prezentujú na sedemnástkach niečo nevídané. :yes:
A konečne začali pracovať s bočnou siluetou, ktorá sa pekne vlní a vizuálne zdôrazňuje zadný náhon.
... jsem z toho nějakej rozpačitej. Moc odvázanej z toho nejsem. Ty malý, divně tvarovaný přední světla se mi ale vůbec nelíběj. Ještě si počkám, jak bude působit naživo, ale moc šancí tomu nedávám. Na jednu stranu mě to těší, že teď nebudu každej den myslet na to, kdy svojí NC vyměním za tohle, na druhou stranu nevím, jak se mi do tohodle bude chtít, až jí vyměnit bude třeba... Prostě mi nějak chybí ta "hravost" a "roztomilost" těch 3 minulejch generací. Třeba si časem zvyknu.
Tak! Asi jsem na to strašně zvědavý na živo, protože na fotkách přímo z reveal akce vypadala MXka famozně, kdežto oficiální snímky Mazdy jsou takové, no, rozpačité. Vadí mi vysoký ponton a ty přední prasečí očička vypadají na mazda fotkách taky tak nějak divně.
Za to interiér je jednoznačně trefa. Tenhle minimalismus se mi strašně líbí. Jednoduchá sportovní dokonalost. Tak už jen zbývá doufat, aby jezdila stejně dobře jako doposud, ale vzhledem k avizovanému úbytku hmoty to snad ani nemůže dopadnout špatně!
Při pohledu na novou MX-5 musí zamrazit nejednoho fanouška alfy, tohle kdyby mělo alfí čumák a znak s hadem... No, škoda, každopádně mazda jen potvrzuje, které z japonských automobilek dnes myslí na nadšené řidiče s mělčí kapsou. Prapor drží druhdy "konfekční" značky Toyota a Mazda, zatímco jiní, sami sebe rádi označující za sportovně pojaté, bojují za lepší ekozítřky. Dnes zcela zřetelně po GTIovsku, BRAVO Mazda! :yes:;-)
Nemám moc rád hru na "podobá sa to na auto X či Y", ale určitú podobnosť s S2000kou som tam videl hneď aj ja (čo nie je chyba, lebo S2000 sa mi veľmi páčila). Možno by sa tam pri troche snahy dal vidieť i starý Fiat Barchetta, ale ono pri daných rozmeroch spraviť malý dvojmiestny roadster znamená podobné tvary. V detailoch je ale MX5 svojská a jedinečná. Tie predné svetlá chcú asi trochu času, aby som si zvykol, resp. viac fotiek, inak celkovo u mňa za 1-.
Technika, váha, interiér, vše OK. Ale ten exteriér mi moc nesedí. Přijde mi až moc agresivní. Minulá MX-5 byla taková "hravá" a "hodná". Tohle je na mě až moc agresivní a ten zadek je zvláštně vyřešen.
Nicméně to jsou jen detaily. Podstatné je, že tu bude lehké, dostupné a bude s tím zábava.
P.S.: jak už tu nahoře někdo zmínil, i malý kola autu slušej, což dnes rozhodně není zvykem...
P.S.2: nepřipomíná vám ten čumák Hondu S2000 ? :D Nic ve zlým, mě se líbí :D
Nová MX-5 dostala zjevně mnohem méně pozornosti než by si zasloužila..Oproti jiným modelům automobilky každopádně. Za mne tedy nic moc..čekal jsem víc.
Vnitrek krasnej, ale vnejsek, zvlast maska/svetla mi teda vylozene nesedi. Skoda, po tolika ruznych renderech kde jeden byl hezci nez druhej, bez ironie, vidim finalni auto ktere se mi nelibi. ;-\
Zatím asi brzy soudit. NIcméně o sednutí na zadek z prvotního dojmu se tu rozhodně nejedná.
Přední pohled na mě působí celkem rozpačitě, tlama je už podle mě přežitá a dokonce M3 nabízí opticky větší dynamiku.
Boční profil super.
Zadní světla opět zvláštní.
Interiér na jedničku.
Ten věstí, že po FL by i CX5 mohla dostat ještě čistější interiérové linky.
Každopádně jsem zvědvý na živé dojmy a jízdu. Problém ale vidím v tom, že fotky ve mě nepodněcují takový zájem, jako samotné jméno MX5.
Když jsem si pouštěl uplně první upoutávku na novou miatu, tak tam bylo slyšet syčení turba. A na jedné špionážní fotce bylo vidět pod kapotu, kde se taktéž schovávalo malé turbo. Prý si američtí zákazníci vymohli zvýšení výkonu, tak na to možná mazda zareagovala. Uvidíme, zatím můžeme jen spekulovat.
Edit: špatně jsem to prvně napsal. Má to být 140 a 180koní. To už by dávalo vetší smysl.
Teď koukám na autocar a tam píší, že výkon bude 160 a 180 koní pro 1.5 a 2.0. Doufám, že je to pravda. To už jsou velmi zajímavé hodnoty při takové hmotnosti.
Naživo to bude ešte väčšia pecka a ten dizajn bude stárnuť veľmi pomaly,dovolím si tvrdiť že aj v dnešnej rýchlej dobe to možno označiť za nadčasové.No a ta krásna pointa,príchádza MX5-široký úsmev :-) odchádza MX5-smútok :-(:yes:
A že prý včerejší rendery s Mazdou nemají nic společného. :-) Za mě velmi dobré. Mazda mě pozitivně překvapila tím, že se u poprvé rozhodla nejít cestou "CX-5 na deset způsobů" a MX-5 zůstala svébytným modelem bez toho nepěkného čumáku. Byť tahle "tlama" je také dost...velká...Ale hlavně se mi líbí, že ten design k charakteru MX-5 krásně sedí. Úplně z toho čiší, že jde o zábavný malý sporťák, který si na nic nehraje. :yes:
Přední část je nezvyklá, ale design musí vydržet dalších 9 let než přijde nástupce. Tohle bude stárnout pomalu. Já bych předek přirovnal k Maserati a to je rozhodně pro Mazdu pochvala. Rozhodně je to nejpohlednější auto do 800 tisíc korun na trhu :yes: .
Promarněná šance.
Mohli tu mít auto na dalších dvacet pět let ,kterému by mnozí nesahali ani po kotníky. Ani v designu ,potažmo technice. Takhle tu máme klon pětadvacetileté minulosti . :-(:-(:-( Nicméně na špičkové úrovni ,to také třeba dodat .
...když se na Miatu zadívám, vidím v ní zařilej mix MX-5, Hondy S2000, BMW Z1 i Z3. Pěkný, čistý tvary kapesního sporťáčku. Sňatek vyšší agresivity s určitou roztomilostí se povedl velmi dobře. Jen bych vynechal ty LED pásky ;-)
Diplomate... ;-) Ale překvapen jak ? Mile nebo nemile ? Za sebe musím říct, že jsem taky překvapen....ale tím, že se mi to líbí. Kdybych vzal jednotlivé detaily, asi bych na některých nenechal nit suchou, ale jako celek mě to docela vzalo. Získal jsem ten zvláštní pocit, kterej se zas tak moc často neopakuje....že tohle auto možná budu chtít. :-)
Tak úprimne, takto pekné auto som nečakal. Je to nádherný súčasný dizajn, ale zároveň s krásnou nadväznosťou na minulé generácie. Veľkosť predných svetiel trochu pripomína jediné viditeľné obrysovky/smerovky prvej generácie. Zadné partie (asi tvarom svetiel) sú mierne jaguárovité, ale nie je to vôbec na škodu.
No pred súčasným dizajnom Mazdy ozaj klobúk dole. Ide im karta a robia fakt pekné autá s prémiovým dizajnom, nech im to vydrží. :yes:
Zejména je v tom vidět hezký roadster a nejvíce...Mazda MX-5 :-) Vypadá pořád stejně, jen se trochu zmodernizovala, nejde o žádnou designovou revoluci, jak se nám místní odborník na BMW snaží v článku nakukat, jde pouze o evoluci a decentní modernizaci, která zase musí vydržet zkoušku času. Tleskám Mazdě za to, že se nenechala strhnout a neudělala tohle auto luxuxnější, komfortnější a ekologičtější, je to pořád klasická škola s důrazem na jízdu a požitek z ní. Jak už psal Dinar výše - je to zajímavé, jak do nedávna naprosto bezpohlavní automobilky začínají chrlit auta, která musí chytit za srdce a za kopyto, a dříve sportovní značka vyrábí jen něco, co bratia nazývají slovem "čudo".
Jojo, bravo Mazda! :-):yes:
Naprosto to chápu. Jasně, že se nikdy nemůže zalíbit nějaké auto všem :-) Mě se také nelíbí mnoho aut o kterých mi ostatní říkají, jak jsou krásná. Holt 1000 lidí 1000 chutí a kdyby se všem líbilo totéž, nemuselo by být na světě tolik značek, ale stačila by jedna ;-)
Mám stejný pocit, jako když jsem poprvé uviděl BMW 3er F30. Tehdy má reakce byla: ,,Ježiš, to je tak ošklivý, že ho chci okamžitě domů" >:D prostě líbí se mi, že to není prvoplánově líbivé auto, je trochu nasrané a zalíbí se až na druhý, třetí pohled. Takže za mě :yes:
Keď som včera zbadal tie rendery myslel som si že ide o vtip. Ved takto predsa nová mx-5 nemôže vyzerať. ;-\ Keby to predstavili v minulom storočí tak je všetko o.k. Vôbec sa mi to nepáči. Čo sa týka dizajnu exteriéru, pre mňa jednoznačne krok späť. :no:
No čakal som viac od desingu tohoto auta ! Je to také neurčité a predok je nepekný ! Zadné svetlá ako cirkus Humberto. Tie obrázky pred premierou sú zaujimavejšie ! To je ale len môj názor ....
Na jednej strane ti to príde ako facelift, na druhej sa ti v tom vytratila kultová jedinečnosť...nevieš, divné, zvláštne... bodky... sorry, ale to nie sú vôbec presvedčivé argumenty.
Je to dosť veľký skok v evolúcii MX-5, ale podľa mňa veľmi podarený.
To že sa ti nepáči, samozrejme beriem, ale zisti čo presne. :-)
no neviem.... ako celok to auto posobi na mna rozporuplne... predne partie su divne a vlastne aj zadne ( aj ked zadne su pekne... ale zvlastne ) .... ono by to auto znieslo na kapote snad aj logo hondy alebo subaru ... nejako sa mi tu vytratila ta kultova jedinecnost predoslych generacii .... nieco tomu autu chyba... len tazko to slovne popisat ze co
jak jsem psal, s Porsche nemám reálnou zkušenost. Věřím že je otázkou času než se podaří vychytat i u ostatních jako v případě Vámim zmiňovaných. obměna Céčka co máme doma za novou řadu byla co se řízení týče pro mne opravdu ledová sprcha... ;-\
No, tohle určitě není MX-5. Trochu mě mrzí, že Miata nezůstavá trochu "klasičtější" prostě malý jednoduchý zábavný roadster, který se tváří vesele. Na druhou stranu sem rád, že je jiná než Mazda 3 a 6. Sice se mi Kodo líbí, ale pochvalu za to, že Mazda ví, že MX-5 prostě není jen roadster v portfoliu a proto vypadá jinak, si zaslouží. Chápu i prostý fakt, že pokud máte tři generace dobře se prodávající legendy, tak začnete hledět výše. Tohle autíčko zezadu připomíná roadstery od BMW, které mají většinou jinou cílovou skupinu a tuším, že Mazda chce z Miaty touhle generací vytěžit maximum, čili i zalíbit se trochu "výše". Všechno beru, jen mi chybí ta veselost a hravost, kterou se MX-5 prostě odlišovala na první pohled os všech těch "pseudozlých" výrazů ostatních roadsterů. Takže stotožnit se s tímto bude chvíli trvat. Jednu nespornou výhodu současný design však má, díky té nasazené agresivitě při docela zachovalé nekomplikovanosti karoserie, bude vnímána obecně méně "holčičí", což je nakonec taky dobře.
no teda ja ti neviem ... mna moc tieto fotky nepresvedcili ;-\
cakal som vazne nieco ine.... mozno nazivo to bude fajn..... ale som sklamany ... predne svetla sa mi moc nepozdavaju a ani tie led pasiky.... vyhrady mam aj k maske..... interier je taktiez nejaky nemastny neslany.... aj ked tam sa zazraky necakali..... mne ta sucasna MX5 pride akasi elegantnejsia..... akasi hravejsia, milsia.... neviem.... asi som nemal jest tie vyprazane bedle vcera na noc.... ale vazne som cakal nieco ine od mazdy ... jedine co ma zaujalo su zadne svetla... tie beriem.... to sa podarilo
Presne tak, je to take nemastne neslane - nieco ma z kodo, nieco zo starej mx5, nieco z aston martin, nieco z animaku Cars... Jednoducho exterier je taky zlepenec...
Bud mali ist vlastnou dizajnovou cestou mx5 alebo pouzit Kodo dizajn ako na renderoch /hlavne ten v modrej farbe/, kde to auto vyzeralo ako konkurent pre bmw Z4/Z2.
Takto to nie je ani retro, ani moderne, ani agresivne, ani zlatucke gulatucke... jendoducho mix zo vsetkeho a nic. Ked uz dali ten interier v duchu kodo, mohli dat aj exterier.
Na to, ze sa o tom aute pise pol roka, aka to bude bomba - a pritom to vyzera ako nemastny facelift... Strata hydrauliky tiez nepotesi.
Tak ale technika, jazdne vlastnosti, spolahlivost atd. budu urcite fajn.
toto co vidime na fotke mi pride take dvojake... proste to ma taky rozdvojeny dizajn.... na jednej strane akoby sa dizajneri snazili o to aby nova mazda MX5 preberala crty predchodcu ale na strane druhej ako by chceli aby zaroven vyzerala ako dnesne nove mazdy.... citim tu trosku rozporuplnost... zadne partie su az moc nemazdovske ale krasne ( krajsie ako predne ).... a naopak v prednych partiach akoby dizajneri nevedeli co zmenit co ponechat.... trosku taky mix nam z toho vznikol ... pockam si na fotky z jazdnych dojmov mozno to bude nakoniec pecka vyzerat.... ale z tychto fotiek som skor sklamany
Mne sa bohužial táto nová MX-5 nepáči, vzhladom na pekné 3 a 6 som čakal neporovnatelne krajšie atuto, čo som zatial pozeral moc pozitívne ohlasy to vo svete nemá. No a tá anténa... 25 rokov dozadu by som nič nepovedal, ale dnes mať taký stožiar na aute...
jen k onomu elektrickému posilovači, jeho hlavní nevýhodou je zatím nevychytané naladění. V 911 je opravdu znát horší cit, ale již takový Cayman či GT-86 mají velmi dobré řízení, takže si myslím, že to nebude tak hrozné. Když se chce, dá se i s elektrickým posilovačem udělat řízení spojující řidiče s předními koly. :-)
design je otázka názoru. Já si budu muset zvyknout. CO mě ale překvapilo víc je absence/výměna hydraulického posilovače řízení za plně elektrický. Snad to na jedno z největších plus minulých generací nebude mít u té současné vliv. Zatím všechny automobilky roubující toto "kladivo na spotřebu" ve valné většině zklamaly.
Např. M-B C v nové generaci je daleko za předchozí "dvěstěčtyřkou", stejně tak trojka od BMW. Slyšel jsem ještě o ztraceném citu ve 911-ce, což nemůžu potvrdit, nemám zkušenost...
Ok, ale bavil jsi se o bočním profilu, tam se u klasického dvoumístného roadsteru s motorem za přední nápravou a pohonem zadních kol asi nedá moc vymyslet. Pravda,
kapota by mohla být nižší na to že tam není V8, ale asi v tom budou chodci a bezpečnost. A vlastně na to, že tam jsou 16tky kola a je to drobný vůz, zas tak vysoká není. Možná o 2 cm níž a o palec větší ráfky a bude to zase placka jak vyšitá.
nemam pochyb o kvalite ani jazdnych vlastnostiach.... ani kridlo mi tam pri bocnom pohlade nechyba....
len na mna nova mazda mx5 posobi nejako zvlastne.... tie predne svetla plus tie led pasiky.... celkovo som cakal trosku asi nieco ine..... uvidime na realnych fotkach z testu alebo prvych jazdnych dojmoch..... nemam nic proti mazde
Překvapení se vztahuje k předchozí diskuzi, protože jsem si opravdu nemyslel, že bude takhle vypadat. Asi si počkám na živo; z galerie mohu říct, že se mi rendery líbí víc než fotky, což bude do značné míry dělat mizerné nasvícení při premiéře. Rendery vypadají pěkně. Jen si říkám, že je škoda, že tu máme povinné denní svícení. Tady vypadá divně. Hezčí by byla snad i záslepka (nejlepší by samozřejmě bylo, kdyby to sloužilo k chlazení brzd, nebo mělo nějakou aerodynamickou funkci). Nejsem nadšený ani z tvaru světel, ani z tlamy, ale na tom renderu to celkem hraje. Jak jsem napsal, počkám si naživo. Zatím jsem spíš rozpačitý (což je ze zkušenosti spíš dobře než špatně).
Jasně, tohle jsou jen detaily. To už si jen tak stěžuju;-). Ty LEDky dopadli ještě dobře, nejsou tam jen tak plácnutý jako třeba na renaultech. Jinak se mi to moc libí jako celek, jak tu někdo psal že je moc agresivní, tak to mi vůbec nevadí. To spíš NC vypadá moc jako ocucaný bonbón, tak je to teď trochu šok.
Boční profil je naprosto v pořádku (i kdyby byl z roku 1969). Nevím co čekáš od této koncepce - bombastické výdechy, difuzory nebo křídlo? ve skutečnosti to bude šikovné, drobné a ne moc drahé autíčko, které tě nesežere provozníma nákladama. Na pár detailů je třeba si zvyknout, ale jako celek na mě působí dobře. A o dobrém svezení nepochybuju - to je snad hlavní.
tie led pasiky je asi nejaka nova manicka... vidim to uz pomaly na kazdom aute... hrozne to vyzera ... obzvlast na nejakych drahsich a namakanejsich autach to posobi dost "lacno" a "modne" .... na C1 alebo aygu budis..... tam je to usmevne ok... nevadi to.... ale na kultovej MX5? to je pruser
Za mě dobrý, na živo to bude ještě o chlup lepší...je to posun k trochu dravějšímu designu a podle mě s tím ruku v ruce pujde i větší požitek z jízdy...úbytek váhy slibuje hodně :-)
Mrzí mě tady na auto.cz ovšem to, že i pod zkur*** srovnáním designu nový Fabie je víc komentů než tady...to sem chodí lidi, který nezajímají skutečný auta? WTF?!?
nemůžu se ubránit rozpakům z designu přední partie, která by potřebovala větší světla a ne tak agresivní sklon, přeci se jen se jedná o auto pro radost z jízdy a ne o aerodynamickou raketu.. zadní linie nárazníku vypadá, jako by s autem nacouvali do hromady hlíny a rozbití jemné linie zadních světel dvěma kulatými nesmysly mi moc smyslu také nedává.. nic neříkající nevýrazný design bočního profilu pro mne jen dovršuje celkovou nepovedenost nového modelu.. stávající model dokáže více chytit za srdce i oko..