Tak ono to neni o tom, ze by ten Powershift nefungoval, on celkem funguje byt neni tak efektivni jako DSG. Passat 103kW s DSG ma obdobnou dynamiku jako Mondeo 120kW s PS, ale to neni zasadni problem protoze on stoji i podobne penize. Vetsi problem byl, ze si ruzne po Fordackych forech lide s Powershiftama zacinaji stezovat ze jim kolem 100 - 120.000km jejich prevodovka umrela a ze jim ve Fordu rekli, ze to se holt stava a ucet bude 150.000Kc za novou prevodovku s tim, ze nasledne po delsim hledani sehnali firmu co jim je ochotna udelat repas za 80.000Kc. Kdyz si clovek vezme, ze se to primarne tyka Focusu u kterych je to tretina mozna vice ze zustatkove ceny, tak zadna hitparada.
Je to podobna situace jako kdyz prisla DSG na trh, ale od te doby uplynula radka let a dneska je servisovatelnost DSGcek uplne nekde jinde a za uplne jine penize.
Osobne kupovat Forda, tak bych s HDM automatem byl klidnejsi.
Vůbec nevím, pokud by však chtěli dát původní, bude to prohra. Myslím, že jsem u FL S-Max jezdil už zřejmě modifikovanou, protože fungovala velmi dobře.
Tak servisni naklady nekde kolem koruny na kilometr nejsou uplne friendly, obzvlaste srovname-li je s beznymi servisnimi naklady HDM prevodovek nekde kolem 15 haliru na kilometr.
Tak napriklad chybejici pouzitelnou automatickou prevodovku, coz je ve stredni tride celkem fail. Navic je super, ze do Forda dorazilo 4x4, po tech triceti letech po koncernu (a patnacti letech od masoveho nasazeni) bylo uz celkem na case. :-!
To jsem si myslel. Celkem to odpovidalo aktualnimu vyvoji kolem Forda. Bude tam alespon nova verze nebo ta stavajici, ktera umre lehce pres sto tisic kilometru s tim, ze oprava stoji 70 - 160.000 Kc?
Obavam se, ze v tomto ohledu Ford velmi zaostava za konkurenci, protoze Mazda ma klasickou HDM prevodovku a i to DSG od koncernu je jednak funkcne lepsi a jednak mnohem lepe servisovatelne.
Naopak, na S-Maxe vyzerá tá nová maska výborne, rovnako ako na Mondeu. Pri C-Maxe si už nie som tak istý a na Fiestu sa moc nehodí. Teda celkovo možno konštatovať, že čím väčšie auto, tým viac mu táto Aston-maska sekne, na malých či vysokých autách to nie je ono.
P.S. Včera som videl Aston Martin V8 a áno, je to tam (tá podoba). :-)
Nove modely? Tim se mysli tri roky stare Mondeo aka Fusion? Navic se obavam, ze v souladu se stavajicimi modely a i timhle novym S-Maxem dorazi Fusion do Evropy orezany o pouzitelnou automatickou prevodovku, kterou americka verze ma.
"interiér tohoto Fordu už není tak šílený jako u dalších vozů stejné značky" Tak keď toto povie Áda, známy to odporca všetkého na F, tak to je vlastne najväčšie pochvala, akú S-Max mohol dostať. >:D;-)
Je to smutne, ale Ford delal velkou restrukturalizaci a proste na evropu kaslal, no. Nicmene myslim, ze se vyplatilo a nove modely jsou prijimane pozitivne.
Výstižná poznámka. :yes: Timing není evidentně nejsilnější zbraní Fordu a v důsledku jeho jednání většinou vede buď k podkopání dosud slušných prodejů nebo přímo nahrávání konkurenci. V případě Mondea k obojímu. Je vskutku heroickým výkonem 2-3 roky ničit prodeje symbolu střednětřídního mainstreamu avizováním stále odkládaného nástupce.
Já teda u Mondea s dekorem "broušený nerez" v Titániu nemám žádný problém. A po FL se mi černý matný dekor vyloženě líbí.
Ale stříbrý základ byl opravdu bída.
To je klasika Ford. Kdyz se dela novy model, tak ma vzdycky hnusny a lacine vyhlizejici interier. Pak si uvedomi, ze to kvuli tomu zakaznici nekupuji, tak to v ramci faceliftu opravi na rekneme takovy nizsi standard tridy a uz se na to da relativne koukat. V nasledujici generaci se pak situace opakuje. Viz posledni dve generace Fordu Mondeo.
Zase ta globální maska...Ještě na Mondeu je snesitelná díky dlouhé a horizontálně položené kapotě, většině ostatních modelů však přináší vyloženě tupý výraz, včetně S-Maxu...Ale jako jo, na poměry Fordu je překvapivě koukatelný...
...strašně rád bych pochopil strategii Fordu, kdy nehodí na trh za posledních pár let nic, co by mohlo zahýbat prodeji a pak přijde s modelovou ofenzívou tohoto charakteru.
Od začátku týdne na nás pustil konečně info k revidovanýmu Focusu, pak C-Max, S-Max, dá se očekávat, že informace o prodeji Mondea je taky otázkou pár dní.
Tohle načasování se mi zdá dost nešťastný. Nechápu představení S-Max nyní, když jde do prodeje až příští léto a současná generace se prodává stále slušně.
Jejich bývalej prémiovej brand udělal něco podobnýho, ale ze zjištných důvodů. Prodej Disco Sport začíná zkraje 2016, ten tedy pominu. Představení XE je dalším pokusem kočky vstoupit do lukrativního a objemově zajímavýho segmentu střední třídy a jeho brzký představení znamenalo jednoduše upozornění klientům, že by bylo vhodný počkat s nákupem novýho auta do příštího roku. Taková taktika se mi zdá svéprávná, kdežto způsob a čas zvolenej u S-Maxu pak opět připomíná Mondeo story.
Ne nekoupím, chlapče. Ale na tomhle světě nejsem sám. Vzhledem k tomu, že interiér tohoto Fordu už není tak šílený jako u dalších vozů stejné značky a dokonce se nabízí s jediným logickým způsobem pohonu 4x4, dalo by se očekávat, že si své kupce najde. A pokud by se nabízela kombikace dieselu 132kW, 4x4 a manuální převodovky, jistě by těch kupců bylo více. A jestli někdo fňuká, tak já to nejsem. :-!
Konečně, že jim to došlo, že MPV střední třídy potřebuje větší možnosti výbavy, tedy i pohon všech kol. Zatím tu moc na výběr nebylo jen duo Sharan/Alhambra. Pokud tam bude i slušná cena, je to zajímavý kandidát na další auto ;-)
Btw pokud to bude mít S-max, tak i dárce orgánů Mondeo by také mohlo mít 4x4, ne? ;-)
Mam S-Max a z tohto noveho modelu som trochu sklamany, urcite ma po dizajnovej stranke nenadchyna tak ako ked vysiel moj S-Max, tento novy mi pride ako taka zlatanina. Ak bude mat 4x4, tak super, to by som na mojom bral, interier vyzera tiez krajsi….
Ty motory jsou podle mě vpohodě aspoň se není potřeba rozhodovat jestli se vyplatí připlatit několik tisíc na 10-20kw výkonu navíc.
Spíš by mě zajímalo proč je silnější motor pouze s automatickou převodovkou? :no:
Zaujímavá j skladba motorov: slabší 1,5EB a potom rovno silnejší 2,0EB, to je pomerne veľký rozdiel (118 a 177 kW, človek by čakal niečo medzi tým); obdobne pri dízloch. Na druhej strane MPV asi nie je auto, kde by si kupujúci bežne chceli vyberať z množstva benzínových motorov, takže dávať všetky verzie EB by asi bolo zbytočné (1,5EB - 110 a 132 kW, 2,0EB: 149 a 177 kW). Naviac dynamickému imidžu S-Maxu svedčí potentný benzín, je to konkurenčná výhoda proti konkurencii, ktorá na benzíny kašle. :yes:
Ford konečne z pristrojovky odložil ten Sony prehrávač z prelomu milénia, takže za interiér. :yes: Ani zvonku tomu nie je čo vytknúť, aj keď predošlá generácia pôsobila dynamickejšie.
Interiér vypadá ergonomicky výborně, ale jestli je to nejvyšší výbava (a to asi je) tak slabota. Středový panel stejně šedý jako celá palubka, strašně monotónní.Snad přijdou nějaké dekory. Jinak mi přijde mnohem lepší než v novém C-maxu.
No ta šedá metlička k Síčku ultimátně sedne, prolisy u mlhovek přecházející do blatníků, to je prostě nádhera! Na kapotě fakt taky pěkný oživení, na dveřích jsou vkusně zakomponované vlny. Interiér působí ne üplně prémiově, ale vyzařuje z něj solidnost a preciznost plus krásný vzhled bez zbytečných tlačítek. Like Ford S-Max? No, I love Ford S-Max!!!! :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes: