Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën C4 Cactus 1.2 vs. Kia Soul 1.6 GDI vs. Nissan Juke 1.2 DIG-T

S malými crossovery je legrace. Můžeme je však brát jako plnohodnotné automobily? Odpovíme prostřednictvím naší srandovní partičky.
Zpět na článek
27. 9. 2014 13:01
Re: zadné okná
No tak v tomto s tebou úplne súhlasím tie sedadlá sú riadny kiks ktorý dúfam že čím skôr napravia.A okná sú viac o pocite že to tam je ako o reálnej použiteľnosti.
25. 9. 2014 22:48
Re: Slepý, hluchý a ...?
Píšou, že ta střecha má ochranu proti přehřívání ale jak to dělaj netuším.
25. 9. 2014 22:44
Re: cactus dostal prvu ranu
Tyhle bláboly si tady platí kia?

Chápu, že se to může stát každému, ale tady píšou, že kia stahuje 52000 soulů, protože mají závadu na řízení, která může způsobit havárii a to v tom testu zrovna nebylo.

[odkaz]
23. 9. 2014 09:54
Re: zadné okná
myslím, že ide o pocit, v reále sa bez zadných otvárateľných okien určite zaobídeš (hlavne keď sa dajú vyklopiť), ale niektorí potrebujú ten pocit, že sa dá otvoriť, ak by chceli. To isté, záclonka. Delené sedadlo je iná káva, to tam časom dajú, na to dám krk, to je o lyžiach o ikei, o baumaxe, to nemôže prežiť.
22. 9. 2014 23:10
Re: Slepý, hluchý a ...?
No ja ti nevim, ale pro me je roletka u panoramaticky strechy docela zasadni, protoze obcas, kdyz slunce hodne prazi, tak nepomuze ani klima, ani uprava skla na strese a proste ti pari na hlavu a v tu chvili zatahuju...
22. 9. 2014 08:51
Re: zadné okná
Napriklad ked si chcem prevetrat auto bez toho, aby mi hucal vzduch okolo ucha. Otvorim prave predne a lave zadne, obe na 1-2cm. Prudiaci vzduch pekne prefukne interier bez obtazujuceho ramusu...
21. 9. 2014 19:05
Re: zadné okná
Vieš uviesť jednu situáciu kde nevyhnutne potrebuješ mať spúšťacie zadné okná?
21. 9. 2014 14:38
Re: zadné okná
To že ty to nechápeš neznamená, že to pre mnohých nemôže byť handicap auta.
Na vetranie výklopky stačia, ale auto bez spúšťacích okien vzadu by som nekúpil.
Avatar - _Karel_
21. 9. 2014 09:09
Re: Soul
Na to Ti můžu říct jen jediný: Kdo jinému jámu kopá, až se ucho utrhne.
Avatar - grifith
21. 9. 2014 09:02
Re: Soul
Dneska bude pršet a zítra už se ochladí
Avatar - petrumr
21. 9. 2014 08:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
20. 9. 2014 21:28
Re: Soul
Chápu, ty si ani neuvědomuješ, na co odpovídáš a proto píšeš nesmysly, jednoduše nic překvapivého.
20. 9. 2014 21:24
zadné okná
Fakt sú pre väčšinu ľudí len výklopné zadné okná až taký problém? Osobne som ich nikdy nesťahoval ani na aute bez klímy, s klímou detto a ani ma nenapadá žiadna situácia kedy by nutne museli byť spustené.Proste nechápem to neustále nariekanie...
Avatar - petrumr
20. 9. 2014 20:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2014 16:26
Re: Cactus najlepsi
Súhlas, stačí si dať konfigurátor soulu a cactusu a hneď sa ukáže cenový rozdiel v prospech cactusu. Neviem, čo tu niektorí píšu, že cena je prehnaná, podľa mňa je vcelku fajn. Jediné, čo mi chýba je delené zadné operadlo. Toť môj názor...
20. 9. 2014 13:47
Re: solo pre soul
Dívám se dívám a vidím, že v i30 třeba v porovnávacím testu s Leonem 1.4 TSI 90kW, žere i trávu u cesty (spotřeba vyšší o 1,3 litru) a dynamicky mu vůbec nestačí. Prostě v dnešní konkurenci chcípák, co jen žere a nejede. Kia/Hyundai nutně potřebují přeplňované benzíny jak prase drbání a to nejen pro nějaké vrcholné motorizace, ale i pro běžné výkony 70-110 kW.
[odkaz]
Avatar - miromen
20. 9. 2014 10:43
Re: solo pre soul
A na takovou blbost si přišel kde ? Znovu ti opakuji podivej se jak si s timto motorem vede i30. Tzn kdyby si motor ze Soulu včetně převodovky dal do Cactuse tak spotřeba min. o pul litru klesne a dynamika jasně vzroste.
Tim Soul neomlouvam je zkonstruovan tak jak je a je třeba počitat že každe řešeni sebou přinaši jak klady tak zapory.
Avatar - grifith
20. 9. 2014 10:03
Re: Soul
No jo, reakce některých mi přijdou opravdu jak s pěti promile... ;-\
Avatar - HDR
20. 9. 2014 09:11
Cactus najlepsi
pozrel som si fotky, tabuľky a prečítal text a sú to akoby dva úplne iné svety.
1. Kaktus je úplne niekde inde dizajnom, povedal by som tak o 10 rokov dopredu. Nissan je úplná katastrofa, hlavne interiér je snáď z 90 rokov a KIA je zas trochu moc konzervatívna- vlastne zaujímavý je len ten krabicovitý tvar.
2. Kaktus deklasuje súperov v oblasti ekonomiky prevádzky pri lepších výkonoch.... Je pravdepodobne myslený ako auto do mesta, možno preto nie je tak dobrý pri jazde medzi kuželkami. Určite má nedostatky ale toto by malo mať vädšiu váhu.
Avatar - petrumr
20. 9. 2014 09:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2014 08:55
Re: solo pre soul
Pár centimetrů na šířku a na výšku nehraje ve spotřebě zásadní roli a rozhodně neudělají rozdíl 1,5 litru. A na dynamiku nemá tento rozdíl skoro vůbec žádný vliv, na tu má hlavní vliv hmotnost a ta je u všech tří aut prakticky stejná.
20. 9. 2014 07:59
Re: Soul
Tak pokud si dobře pamatuji, minulý týden bylo potvrzeno, že Soul dostane 1.6 T-GDI 150kW. Tedy motor z jiného ranku, než mají dnešní soupeři ;-)
Avatar - pallas
20. 9. 2014 03:03
Re: solo pre soul
Soul je trefa asi v USA, v Európe nejak nejde.
Predaje v júli 2014: Soul 779 ks, C4 Cactus 2.978 ks. A to sa ešte vo viacerých krajinách vôbec nepredával (napr. v UK).
A ak by si namietal, že Cactus je novinka, tak C3 Picasso za júl 2014: 4.250 ks.
Juke? 7.157 ks.

Čím to teda je, keď je ten Soul taký fantastický?
Avatar - miromen
20. 9. 2014 02:55
Re: solo pre soul
Soul je nejvyšši a nejširši což ma dost zasadni vliv jak na spotřebu tak na dynamiku. Stači se podivat na stejny motor v i30.
Avatar - miromen
20. 9. 2014 02:49
Soul
U Soulu mi chyby nějaky turbobenzin jinak z teto trojice jasny vitěz a s testem se ztotožňuji včetně zbytku pořadi. Navic vzhledově se Soul opravdu povedl. Juke je vzhledově rozporuplny a sam nevim zda se mi libi nebo ne. Cactus tak ten jde vzhledově totalně mimo mě navic je to lowend každym coulem a poslednimu mistu se ani nedivim.
Avatar - petrumr
19. 9. 2014 22:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 9. 2014 22:33
Re: KIA Soul
Soul je myslím klasifikovaný ako crossover, čiže auto do mesta. Do MPV mu ešte všeličo chýba. Menšia svetlá výška je jazdne výhoda, ale obrubníky bývajú vysoké, tak neviem, neviem, či to v meste občas nezaškrípe.
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2014 21:27
Re: cactus dostal prvu ranu
ved pisem ze nie je celkom fer porovnavat soul s cactusom....

inak ma vcelku prekvapila hmotnost cactusu ..... 1190 kg je vcelku dost na to ake ma to kompromisy prave kvoli znizeniu hmotnosti..... taky soul s beznou 1,6tkou ma len o 22 kg viac... a pritom nesetril kilogramy na vyklopnych okienkach ani na nedelenych sedackach .... cakal by som ze bude od soula lahsi mozno aj o 100 kg..... ak uvazime fakt zeby mal cactus klasicky mechanizmus zadnych okien a delene sedacky tak by vazil mozno este viac ako soul...... mne teda nejaky lahky cactus nepride.... vzhladom k tomu ako sa vsade pise ze sa snazili auto odlahcit.... vnutorne vyplne dveri vyzeraju ako z papiera.. a ono to auto nakoniec vazi ako hroch..... keby soul setril na hmotnosti tak ako cactus tak ho uplne zadupe do zeme zeby mu neostal ani pichliac....

prislo na prvy realny test s konkurenciu a cactus zrazu uplne vyhorel ... otackomer podobne ako u twinga tu asi tiez clovek bude hladat marne..... nedelene sedacky v takomto aute? tak to je doslova ze pruser... .
Avatar - petrumr
19. 9. 2014 21:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
19. 9. 2014 20:56
Re: Slepý, hluchý a ...?
Ano, to jsou rázné argumenty-prostor a komfort. Pak několik menších argumentů, a převedeno do řeči čísel, pár desetin navíc stačilo na Juke. Ve finále si budoucí kupec dost možná vybere jen podle vzhledu. Každému co jeho jest.
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2014 20:39
cactus dostal prvu ranu
v samotnom teste auta pred par dnami sama chvala.... az stacil prvy porovnavaci test ( realny test kde clovek nelieta s hlavou v oblakoch ) s inymi autami a s konkurenciou a ...... a zrazu dostal riadne na frak.... uplne ho vycvicili zabehnuti aziati :yes:

zrazu zistime ze je to nic moc auto.... s mnohymi kompromismi ( nedelitelne zadne sedacky, vyklopne zadne okienka, bez ventilacie na stredovom tuneli, totalna hruza ) s nic moc komfortnym podvozkom.... vlastne draha somarina hrajuca sa na imidzovku...

davam kaktusu rok.... a potom ocakavam prudky prepad predaja... tohto auta....ň

inak nie je celkom ferove porovnavat soul s cactusom.... to treba priznat.... soul je dospele auto na urovni.... so vsetkym co k tomu patri.... v tomto smere by som cactus porovnal skor s rapidom spaceback alebo daciou sandero stepway... alebo mozno s capturom alebo s p2008 ....
Avatar - petrumr
19. 9. 2014 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2014 20:05
Re: citroen
ještě jsi zapomněl, že když si na akontaci vezmeš půjčku od houmkreditu, tak dostaneš bon pari zdarma 8-s 8-s
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2014 20:01
Re: Slepý, hluchý a ...?
Ale to přeci vůbec není o tom, co bych si koupil já nebo ty. Ale jediný rázný argument Soulu v tomto testu je prostornost a pohodlí. Jenže komfort Juke je taktéž více než solidní. A aby vítězství stylovky s nebojím se říct mizerným motorem bylo postaveno na prostornosti? To vážně nemusíš být v menze aby ti došlo, že takový výsledek je neobhajitelný.
Avatar - petrumr
19. 9. 2014 19:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 9. 2014 18:42
Závěrečný výrok mě nepřekvapil
I kdybych nečetl článek, vybral bych stejně. Soul je nejdospělejší auto z těch tří, vypadá nejlíp (subjektivní názor) a působí na mě solidním dojmem. Takže bych neváhal ;-)
19. 9. 2014 18:21
Re: solo pre soul
Z této trojice je Soul jednoznačně nejkvalitnější auto, potud souhlas, ale větička, že nemá slabiny je poněkud přehnaná. Stačí se podívat na výsledky v kategorii motor, kde Soul dynamicky na soupeře nestačí byť se na papíře chlubí největším výkonem a ještě k tomu žere i trávu u cesty (spotřeba o 1,5 litru vyšší než u Cactusu). Ten motor zbytečně kazí dojem z jinak dobře udělaného auta.
19. 9. 2014 17:32
Re: solo pre soul
Soul by se hlavně měl porovnávat s někým úplně jiným. Je celkem jasné, že MPV s nízkým podvozkem jako je Soul, má více prostoru a lepší jízdní vlastnosti než menší auta s větší světlou výškou jako je Captur nebo Juke. Soul bych porovnával s Merivou nebo Roomstrem.
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2014 16:57
Re: Slepý, hluchý a ...?
Problémem Cactusu nejsou kompromisní řešení, problémem je jednoduše (zatím) nekompromisní cena ;-)

Do budoucna ale naopak má z uvedených vozů největší potenciál. Nepochybně má cenu silně nadstřelenou, takže má kam zlevňovat, jednoznačně bude mít nejnižší provozní náklady.
Avatar - _Karel_
19. 9. 2014 16:55
Re: Slepý, hluchý a ...?
S posledním odstavcem souhlas- ne každá barva mu sluší. A kterýmu autu ne? Za mě jedině bílo-červená. Nicméně- kde je problém, vybereš si prostě barvu, jaká se ti líbí. Že se ti líbí, čtu prvně. Pokud se to nedá vyčíst ze slov- křeč,laciná ostuda,krabicové víno a pod.
Ovládací prvky jsou drobnost, zavazadelník budiž, ale vnitřní prostornost a jízdní komfort- možná ne pro každýho, ale pro mě sakra důležitý. I kdybych neviděl kastli, jen podle testu bych si vybral Soul.Ty máš jiný priority, proč ne. Ale zpochybňuješ objektivitu testu , ale žádnej objektivní argument jsi nepoložil.
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2014 16:45
Re: Slepý, hluchý a ...?
zavazadelník, variabilita,nejlepší ovládací prvky, a hlavně nejlepší komfort...

TOhle si myslíš, že hraje u stylového auta ty podstatné porovnávací kritéria? Vážně máš pocit, že Juke si koupí někdo, kdo hledá praktičnost, zvláště když za podobnou cenu může mít nejprostornější vůz nižší střední a ani nemusí vytáhnout paty ze stejného salónu :-O ?

Jinak mě baví, jak jsi úplně vedle. Se vzhledem Soulu nemám sebemenší problém a líbí se mi. Potíž je v tom, že nutně nesmí být v bílé či stříbrné, musí být na 18p kolech atd. Soul je totiž jedno z mála aut, které jak dokáže být v některé specifiaci krásné, tak stejně tak v jiné dokáže vypadat naprosto zoufale.
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2014 15:52
solo pre soul
neprekvapil ma vysledok ...... ale popravde juke a cactus nie su tymi najblizsimi supermi pre soul ...... hlavne cactus .... ten je svojim ponatim skor natiahnute male auto konstrukcne robene s istymi kompromismi kvoli nizkej hmotnosti .... a cene ( aj ked ta v konecnom dosledku nie je vobec nizka )

juke po inovacii sa mi paci.... ale zadne sedacky su skor vhodne pre male deti..... kdez to v soule sa citi pohodle aj sam najvysii [odkaz] nad hlavou ma snad este 20cm miesta ak nie viac.....

za mna osobne volim soul..... je konstrukcne najvyspelejsi z tejto trojice, najkomfortnejsi, vlastnostami najvyvazenejsi bez slabin......ponuka najviac miesta vpredu aj vzadu a skutocne vhodny aj na rodinne vyzitie nielen rozvoz deti do mesta....

captur v zrovnavacom teste uz pocitil silu soulu a ani juke a cactus to nemohli proti soulu svojimi chabymi zbranami zvladnut..... ale snaha sa ceni..... a minimalne juke stoji za zvazenie.....

ale inak dobre porovnanie.... soul je skutocne trefa :yes: a amici na to uz davno prisli
Avatar - _Karel_
19. 9. 2014 15:49
Re: Slepý, hluchý a ...?
Samozřejmě, jak by mohl vyhrát Soul, když se ti nelíbí.
K čemu je v autě prostor, no řekněte.K čemu nejlepší dílenské zpracování, zavazadelník, variabilita,nejlepší ovládací prvky, a hlavně nejlepší komfort.
Takové nesmysly. Soul to prostě neměl vyhrát.
Avatar - xjara
19. 9. 2014 15:28
Re: Slepý, hluchý a ...?
s tim u cactusu souhlasim. Navic z vlastni zkusenosti vim, ze spousta lidi tu roletku u panoramatickeho okna ani nepouziva a nechavajiho temer porad odtazene. Dojezd nema spousta aut a kdyz tak treba jen u ridice, nebo jen dolu (nevim zda je takovy problem ho udelat na vsechna okna). Vyklopna okna sice vypadaji trochu zastarale, ale myslim ze jedine komu to tak vadi by mohl byt pes. Nedelene zadni sedadlo se nepovedlo. A ohledne otackomeru, koukate na nej nekdo? Ja teda na aute bez problemu vycitim kdy mam radit. To je asi ta skola z felicie co mela hodiny misto otackomeru >:-[]
Takze cactus mi prijde jako velice dobre auto jen mu skodi ta cena.
Avatar - rohYpnol
19. 9. 2014 14:29
Slepý, hluchý a ...?
Soul se snaží hrát na city, jenže pokud jej neošmínkujete, tak ze stylu zbyte laciná ostuda. C4 Cactus láká svým vzhledem, jenže jak jej uchopíte, tak možná ucítíte nějaké ty bodliny. Juke nevyniká prostorností, ale to je snad jediná zásadní chyba. Jenže na rovinu - čeká od to něj vůbec někdo?

Myslím, že Juke dokáže naplnit očekávání, která vzbudí svým vzhledem. Jako jediný z testované trojice. Jenže díky tabulkovému porovnání může jen němě sledovat, jak jej podle SM převyšuje Soul s utrápeným základním motorem a vzhledem, který se v puse převaluje jak krabicové víno 8-s

Cactus není zlý, jeho problémem je ovšem cena. Dejte mu však čas, Cactus potřebuje čas, aby vykvetl. Svým pojetím je jednoznačně postavený "novým pohledem", řeči o 1000 a jedné chybě modelu jsou smutným příkladem demagogie. Panoramatické okno téměř nikdo nepřiobjedná a když ano, tak podle testů funguje i v horku dostatečně "atermicky", takže roletka není třeba. Zadní okna mají i své klady, absenci automatických dojezdů el. stahování má třeba i Rapid. Jedinou zásadnější vadou je nedelěné zadní opěradlo. Ale to je vedle ceny jediná zásadní chyba :-!
19. 9. 2014 14:24
KIA Soul
Ještě by asi redaktoři mohli dodat, že Soul je vzhledem ke své světlé výšce spíš MPV. Díky té světlé výšce má také samozřejmě lepší jízdní vlastnosti než auto se světlou výškou 20 cm.