Ekonomika
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
[odkaz] :yes😒br />
PS: škoda že to skoti neodpálili ....
PS: škoda že to skoti neodpálili ....
souhlas bez výhrad...
Jen znoa zopakuji: Rapida bych si na dvouletej pronájem představit uměl. Je to bezpohlavní auto = osobní vztah si k němu nevytvořím. A má nejsitou životnost motoru a servisní náklady - což mi pronájem zablokuje.
Potud je to ok.
Jen pokud dopadne ten tříletý kontrakt, tak budu uvažovat o autě na 3 roky pro víceméně denní dojíždění... s očekávaným proběhem asi 100tis km... za ty 3 roky.
Takže na tohle mi ty podmínky nesedí.
😒
Jen znoa zopakuji: Rapida bych si na dvouletej pronájem představit uměl. Je to bezpohlavní auto = osobní vztah si k němu nevytvořím. A má nejsitou životnost motoru a servisní náklady - což mi pronájem zablokuje.
Potud je to ok.
Jen pokud dopadne ten tříletý kontrakt, tak budu uvažovat o autě na 3 roky pro víceméně denní dojíždění... s očekávaným proběhem asi 100tis km... za ty 3 roky.
Takže na tohle mi ty podmínky nesedí.
😒
Všetko je pekné, ale třeba si poriadne naštudovať zmluvu .... a samozrejme dať ju prezrieť prvánikom ... aby nebol "šťastný" majiteľa prekvapený ak sa niečo stane ...
Vím, že porovnávám neporovnatelné, ale u našich západních sousedů to funguje už roky úplně normálně.
Operák na cokoliv od Fabie po .....no do supersporstů asi ne, ale i auta za miliony Kč.
Pravda, že při české kupní síle a mentalitě je to spíš e😜eriment, ale uvidíme, jak to dopadne.
Dealer VW mi říkal, že ta jejich nabídka je spíš jen e😜eriment, jestli o to bude vůbec nějakej zájem a pokud ano, tak se to rozšíří na další modely, ale sám to moc nedoporučoval - základní výbava atd....
Operák na cokoliv od Fabie po .....no do supersporstů asi ne, ale i auta za miliony Kč.
Pravda, že při české kupní síle a mentalitě je to spíš e😜eriment, ale uvidíme, jak to dopadne.
Dealer VW mi říkal, že ta jejich nabídka je spíš jen e😜eriment, jestli o to bude vůbec nějakej zájem a pokud ano, tak se to rozšíří na další modely, ale sám to moc nedoporučoval - základní výbava atd....
V Německu to bude jinak cenově nastavené, tj. podstatně levnější než tady, v ČR je vždy snaha rychle zbohatnout a vše je tady dražší než v civilizovaných zemích.
Já bych nebyl tak pesimistický, protože ty škodovky jsou za docela dobrý peníz. Pro srovnání jsem si našel kalkulaci na mojí firemní RAV. Při pořizovací hodnotě 808 tis Kč byla splátka operáku skoro 32 tis. (all inclusive na 36 měsíců).
Hezké, čili za tři roky jim zaplatíš celou RAVku,to je hodně slušný business, to si snad nemůže dovolit žádná firma nebo jejich účetní ještě nemá ani první stupeň základní školy...
Já jsem koukal, že třeba německý Sixt má Rapida o trochu levnějšího.
Dražší auta jsem nezkoumal. Může si tam člověk ovšem vybrat délku splácení, roční nájezd, případný odkup na konci.....
Kromě barvy jdou i některé prvky výbavy a různé motorizace.
Problém je, že takové firmy často chtějí, aby auto bylo aspoň 50% času na německém území a platby jim chodily z účtu v Německé bance, takže pokud dotyčný čech nebydlí v Praze a nedojíždí denně do Drážďan do práce, tak to asi nebude moct využít.
Dražší auta jsem nezkoumal. Může si tam člověk ovšem vybrat délku splácení, roční nájezd, případný odkup na konci.....
Kromě barvy jdou i některé prvky výbavy a různé motorizace.
Problém je, že takové firmy často chtějí, aby auto bylo aspoň 50% času na německém území a platby jim chodily z účtu v Německé bance, takže pokud dotyčný čech nebydlí v Praze a nedojíždí denně do Drážďan do práce, tak to asi nebude moct využít.
Bavím se pouze o případu, co popsal Xylo. Pokud je ten příklad reálný, pak nepochopím využití takového produktu.... dané podmínky jsou mimo realitu.
Obecně nejsem typ zákazníka pro operativní leasing, beru jej jako produkt pro lidim kterým je jedno čím jezdí, nechtějí naprosto nic řešit a mají nadprůměrné výdělky, aby si je mohli dovolit takto "investovat".
Obecně nejsem typ zákazníka pro operativní leasing, beru jej jako produkt pro lidim kterým je jedno čím jezdí, nechtějí naprosto nic řešit a mají nadprůměrné výdělky, aby si je mohli dovolit takto "investovat".
To si piš, že je reálný ... Je to kalkulované na roční nájezd 50 tis km (v té době jsem jezdil fakt hodně) a extra km je za 3,19 Kč. Je v tom vše (mimo benzín) i náhradní auto.
Napsal jsem to neobratně, chápu, že vycházíš z reálného příkladu. Každopádně nepochopím situaci, kdy bych si pořizoval (i jako firma) na operák auto, které přeplatím za 3 roky skoro o polovinu... Něco samozřejmě dělají pojistky a servisní prohlídky, zimní kola, ale i tak.
Hmm.. psal jsem to nahoře: ano, takhle to opravdu funguje... a dává to i firmě smysl, pokud to auto má nejisté servisní náklady a životnost = nevíš, jestli na konci budeš mít co prodávat.
Je to takové forma pojistky...
😉
Já mám svýho služebního Passata taky na OL... a vůbec se nedivím.
Jen mi to připadá sprostý vůči těm nešťastníkům, co roky šetří a pak si jdou koupit zánovního Passata ... jako záruku spolehlivosti.
A netuší, že se konce OL dožil jen tak tak... a s výraznou dopomocí.
Je to takové forma pojistky...
😉
Já mám svýho služebního Passata taky na OL... a vůbec se nedivím.
Jen mi to připadá sprostý vůči těm nešťastníkům, co roky šetří a pak si jdou koupit zánovního Passata ... jako záruku spolehlivosti.
A netuší, že se konce OL dožil jen tak tak... a s výraznou dopomocí.
OL ve velké většině případů pokryje záruka, tedy problémy i když se nějaké objeví, jdou na vrub výrobce. Náklady tedy nulové. Pokud tedy za celou dobu vůz dokonce přeplatíš a budeme počítat po třech letech i kdyby jen s třetinovou zůstatkovou hodnotou, pak není na OL nic zajímavého... Ale jak je psáno, jde o několik let starou kalkulaci a dnešní operák pro FO jsou trochu jinde.
tak ještě jednou - po mnoholikáté: servisní náklady nejsou opravy... ale předepsaná údržba.
Je to u nás rozšířený nešvar, nazývat opravy servisem... ale servis znamená služby - obsluhu... tedy to, co platíš i v záruce - jen s vyjímkou Mercedesa.
Ale kolik lidí si to spočítá?
Že Mercedes je sice dražší, ale když připočteš k ceně Oktávky náklady na šest let servisu, tak se karta obrátí?
No.. a vo vo vo tom to je.
😉
Značkový servis si účtuje za litr oleje pro TSI přes 900,- Kč... takže jednu splátku máš prakticky zadarmo...
Je to u nás rozšířený nešvar, nazývat opravy servisem... ale servis znamená služby - obsluhu... tedy to, co platíš i v záruce - jen s vyjímkou Mercedesa.
Ale kolik lidí si to spočítá?
Že Mercedes je sice dražší, ale když připočteš k ceně Oktávky náklady na šest let servisu, tak se karta obrátí?
No.. a vo vo vo tom to je.
😉
Značkový servis si účtuje za litr oleje pro TSI přes 900,- Kč... takže jednu splátku máš prakticky zadarmo...
No a? Píšu někde něco jiného?
Myslím, že asi moc netušíš kolik tě stojí ty servisní prohlídky... Čteš vůbec na kolik byla spočítaná splátka u Xyla ? To máš servis na 150 tisíc kiláku zcela bez problémů.
O MB a Škodovce je to dobrý vtip, chápu, že určitou cenu ten servis stojí, ale stále jde o pakatel vzhledem ke kupní ceně.
Myslím, že asi moc netušíš kolik tě stojí ty servisní prohlídky... Čteš vůbec na kolik byla spočítaná splátka u Xyla ? To máš servis na 150 tisíc kiláku zcela bez problémů.
O MB a Škodovce je to dobrý vtip, chápu, že určitou cenu ten servis stojí, ale stále jde o pakatel vzhledem ke kupní ceně.
V pohodě. Jenom jsem chtěl na příkladu ukázat, kde se asi operáky dosud pohybovaly - byť tahle kalkulace je 5 let stará. On byl vždycky docela problém s jakýmkoliv CAPEXem, takže se všeobecně v nadnárodních společnostech dává přednost operativnímu leasingu, který je součástí OPEXu ....
Vidím to stejně. Kolikrát odpovědní lidé upřednostňují OPEX i přes vyšší náklady.
To je ale logické, schopným firmám nebo investorům, které umí zhodnocovat kapitál třeba kolem 20%-30% nebo i více je splátka za leasing doslova u zadele.
A kdyby Češi disponovali alespoň základy finanční gramotnosti a uměli si uvědomit, že peníze dané na nákup nového auta znamenají utopení toho nejcennějšího, tedy vlastního kapitálu z kterého jim po 3 letech zbude akorát ojetá plechovka místo aby investovali kapitál do toho co umí a vydělávali daleko víc než je stojí náklady na leasing, tak to tady bude mít Škodovka s leasingem dost těžké.
A kdyby Češi disponovali alespoň základy finanční gramotnosti a uměli si uvědomit, že peníze dané na nákup nového auta znamenají utopení toho nejcennějšího, tedy vlastního kapitálu z kterého jim po 3 letech zbude akorát ojetá plechovka místo aby investovali kapitál do toho co umí a vydělávali daleko víc než je stojí náklady na leasing, tak to tady bude mít Škodovka s leasingem dost těžké.
Málokdo si kupuje auto ze svýho kapitálu (beru firmy, podnikatelé, OSVČ) Je logický, že vlastní kapitál je nejdražšší, na druhou stranu, pokud má někdo vůz jako hlavní nástroj obživy, tam se už jedná o investici a dlouhodobá investice se dá při rozumném NPV financovat i z vlastního kapitálu. Nicméně, vozový park si financuje z cizím kapitálem a jedno jestli úvěr, leasingy...Firmy si to sakra dobře propočítavají (ne že ne , jak se tu píše) a to samé dělají i leasingovky a tvrdě se o podmínkách vyjednává. velké firmy už to ani nedělají sami, ale mají fleetové partnery, co se jim starají o káry.
Pointa byla, že kolikrát ani nejde o snížení nákladů (což je zřejmě pro grifitha nepochopitelné).
Podstatné je, že najede 150 tisíc km. A opravdu nevidíš výhodu v tom, že máš jasně daný náklad, s kterým můžeš počítat a který platíš průběžně, místo jednorázového na pořízení majetku a různě rozházených plánovaných a neplánovaných na údržbu? Nemluvě o tom, že se na to zákon dívá odlišně (a stejně tak finanční oddělení).
Zajímalo by mě spíš, jakou mělo to auto zůstatkovou hodnotu. Navíc Xylo psal o extra kilometrech - na jaký nájezd vlastně smlouva byla? Kilometry nad rámec nemusí být vůbec výhodné.
Zajímalo by mě spíš, jakou mělo to auto zůstatkovou hodnotu. Navíc Xylo psal o extra kilometrech - na jaký nájezd vlastně smlouva byla? Kilometry nad rámec nemusí být vůbec výhodné.
Opravu nevidím výhodu dané vozidlo za tři roky přeplatit o necelých 400 tisíc a jít do toho znova. K tomu připočti třetinovou zůstatkovou hodnotu.
Ne, opravdu v tomto nic výhodného nespatřuji. Ale samozřejmě mohou být tací, kteří dané považují za něco velmi zajímavého.
Ne, opravdu v tomto nic výhodného nespatřuji. Ale samozřejmě mohou být tací, kteří dané považují za něco velmi zajímavého.
Trochu nechápu tu zůstatkovou hodnotu, auta se vracejí leasingovce a končí v jejich bazaru. Nějak jsem nezažil, že by si služebák chtěl někdo ze zaměstnanců odkoupit.
Auta se vracejí leasingovce, která je prodá a je to tedy její další benefit. Od zákazníka získá cca 1,2 milionu a ještě jí po třech letech zůstane auto za necelých 300 tisíc. To vše za náklad lehce nad 800 tisíc plus ty pojistky atd.
píšu tu nahoře... přičti si opravdu všechny nákaldy = zimní pneu, náklady na servis (oleje filtry, brzdy aa tak..) a riziko fatální závady rozvodů... a jseš tam.
Když Rapida s TSI - tak jedině na pronájem...
Když Rapida s TSI - tak jedině na pronájem...
Podívej se pořádně na co reaguješ a že se bavím o situaci, o které psal Xylo.
Ale jinak když už se nutně potřebuješ ohánět servisem, tak se podívej na podmínky OL u Škodovky. Na dva roky, max. 40 tisíc, to máš celý jeden servis. Cenově když to přestřelíš tak za 6 tisíc. To už je sakra síla >😁
Situace u Škodovky je následující, u Rapida zaplatíš za dvě leta přes 140 tisíc - z toho 10 za zimáky, 20 pojištění, 6 servis. Na amortizaci a výdělek jim zůstane cca 100 tisíc. A to koukni na aktuální prodejní ceny nejstarších Rapidů.
Ale jinak když už se nutně potřebuješ ohánět servisem, tak se podívej na podmínky OL u Škodovky. Na dva roky, max. 40 tisíc, to máš celý jeden servis. Cenově když to přestřelíš tak za 6 tisíc. To už je sakra síla >😁
Situace u Škodovky je následující, u Rapida zaplatíš za dvě leta přes 140 tisíc - z toho 10 za zimáky, 20 pojištění, 6 servis. Na amortizaci a výdělek jim zůstane cca 100 tisíc. A to koukni na aktuální prodejní ceny nejstarších Rapidů.
On bonus tech leasingovek je, ze maji uplne jinou vyjednavaci pozici nez soukromnik. Pokud se vysypou rozvody u TSI soukromnikovi, tak bude zebrat o kulanci, pokud se vysypou na aute leasingovky, tak dostanou od dealera Skodovky nahradu v plne vysi. Obecne ty servisni naklady pokud servisujes treba dva tisice Octavii jsou uplne nekde jinde.
Je pěkný, že je tady snaha o oživení a omlazení vozového parku, jenže...to že něco funguje na západ od nás, ještě neznamená, že to musí fungovat i u nás. Samozřejmě problém je mnohem nižší kupní síla, velká předluženost domácností. 2/3 mezd nedosáhnou ani na blbých 25 hrubýho. Takový lidi si službu rozhodně dobře promyslí...no, ono ani nebude co promýšlet, prostě na to nemají. Max. 3-5000 měsíčně za ojetinu na 3-4 roky, trh ojetin je mnohem větší (pro soukroumou sféru) a proto automobilky dělají vše proto, aby lidi, kteří mají prostředky využívali OL ale dál auto nepouštěli na trh, automobilka si ho střelí sama, takže na tom voze vydělá mnohem více než doposud.
On zasadni rozdil je v tom, ze na zapade je ten OL pro soukromniky za polovicni cenu proti tomu co zkousi Skodovka u nas. On totiz je rozdil ve vnimani operativniho leasingu tady a tam. Tady to mistni marketeri Skody vidi jako dalsi zpusob jak podojit ceskeho zakaznika, v Nemecku je OL primarne bran jako nastroj podpory prodeju a zvysovani loajality zakaznicke baze. Takze nemecky operak je kalkulovan na hole naklady a obcas bych rekl, ze dokonce i pod ne.
Omezeni vozoveho parku v cr u soukromniku probiha tak. Ze mist Feldy a jednickovy Faby se koupi novy Loga, Sandero, I20 apod. V cenach do cca 250ti nebo se 10 let stara ojetina vymeni za 5 let starou. Tohle tu fungovat nebude.
Ja osobne radsi budu servisovat ojetinu vyssi tridy nez rvat prachy do plateb za pronajem novy plecky v zakladu.
Ja osobne radsi budu servisovat ojetinu vyssi tridy nez rvat prachy do plateb za pronajem novy plecky v zakladu.
:-!
připoutávají si totiž tím lidi, aby neutekli. Ale zároven jim cpou spalovací popelnice [odkaz] [odkaz] 😒br /> 1) škoda ve velkém necpe lidem CNG ani LPG ani ELEKTRO [odkaz]
2) důchodový systém je nad krachem, důchodců čím dál víc a mladých zdravých pracujících a platících daně čím dál míň.... 😉
A to je řeč pouze o údržbě, nikoli o životě na 0 = vyrovnaný rozpočet a už vůbec ne o nějakým splácení ÚROKŮ či dokonce o SPLÁCENÍ SAMOTNÝHO DLUHU. To prostě republika není schopná zvládnout, dá se říci nemožné - při současným stylu života v nadpoměru.
Takže zvyšování platů?? padlý nahlavu hej, zatím nekopete zlato >😁
Spíš aktuální je řeč o putinových tancích, měnový reformě anebo ... [odkaz] [odkaz] 😄 >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
přemýšlej, kdyby vám civilistům řekli pravdu, nastane panika a ti bohatí u koryta přijdou o čas se zajistit ... 😉
Radši budu mít auto v hodnotě 50tis. než nové na pronájem za 5tis. měsíčně, protože s tou první variantou se dá jednodušeji našetřit na něco lepšího 😄
Ztráta při rychlém prodeji samozřejmě může vždy být,ale je otázka,proč se něčeho rychle zbavovat.V principu se rychle zbavovat ničeho,pokud jsi s danou věcí spokojen,nemusíš.
Pronájem vždy vyjde dráž než vlastnictví.Pronajimatel nebývá totiž většinou žádná charita.Stejné je to s půjčkami.vždy jde o výdělek.
Podívej se třeba jak se u nás často chovají banky, domy, které si někdy po revoluci nakoupily, prodaly a samy jsou teď v nájmu (u nás např. KB, nebo Spořitelna), dokonce jsou i případy, kdy banka dům prodá a zůstane v něm v nájmu u nového majitele. kterému dům prodala. Ať se hezky o nemovitost stará on.
Proto vše spěje k zadlužování.Ale zřejmě Tobě zadlužování nevadí.
Zadarmo bydlet nebudeš.
Pokud nechceš žít v nějaké díře, ale pracuješ třeba v centru Prahy, tak to bydlení není levné a nemusíš být milionář, abys měl dům nebo byt za 10 buď v centru nebo přilehlých místech.
Nejsou to milionáři, neřeší auto a Octávka jim bohatě stačí. Nepotřebují ho vlastnit, potřebují ho používat. Teď platí obyč. leasing a až dojede tak už i někteří říkají, že přemýšlejí právě o operáku pro fyz. osoby.
Nesouhlasím však s domněnkou, že člověk splácející několika milionový dům, není milionář.
Jestli jsi taky z těch, kteří mají přehled o výši splátek podobných úvěrů, pak se zde nemusíme dohadovat o tom, že nejde o pouze průměrně vydělávající část populace...
Ale to je jedno - kdo chce premyslet, tak premysli.
Skutecne jedina vyhoda je fixni naklad na servis a zbaveni se problému co pak s tim aautem s vadnym motorem.
😉