To je pravda. Nicméně sem to taky zkoušel a to soustředění je fakt o nervy. Kdo nezkusil neví o čem je řeč. Po hodině jsem byl hotovej. Soustředit se na rychlost, provoz, terén, otáčky, myslet dopředu, atd. Takhle se jezdit dlouhodobě nedá.
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
Souhlas při té průměrné rychlosti to tipuju tak, že jeli tak 70km/h mimo obec a takové lidi fakt miluju hlavně, když tak jedou mezi Olomoucí a Šternberkem dokonce i na té nově opravené části :no:
Jinak je vidět, že nejlepší spotřebu měl největší motor takže si nezapomeňte koupit půl litr třeba se Vám podaří se k té hodnotě aspoň přiblížit >:D
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
Průměr kolem 56kmh to není žádná pomalá jízda, spíš dodržování rychlostních limitů. Při "normální" jízdě, tj. obec do 60, mimo do100, dálnice do 140 + svižnější rozjezdy se dostanete tak na průměr 64. Pokud vyjedu od nás z firmy směr Praha tj. přes celý HK po okuhu (do70kmh - ca. 10km) a na dálnici jedu celou dobu tempomat 140kmh tak průměr 100 bývá tak na začátku prahy, kolikrát ani ne.
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
Ten priemer je podla mna prilis nizky. V obci povedzme dosiahnem priemer aspon 20km/h (a to uz musi byt mesto s krizovatkami a semaformi kde casto stojim), mimo obce spravym priemer takych 70km/h bez problemov, a na dialnici aspon 120km/h (ak nezakysnem v dakej zapche na pol dna)...
Ak by som siel takymito priemernymi rychlostami hodinu v obci, hodinu mimo,a hodinu po dialnici, priemer bude 70km/h. Realne este viac. Chodim priblizne taku trasu (~100km dialnica, a 80km okresky + obce), a priemer mam ~90km/h (~2 hodiny). A to bez prekracovania maximalnej povolenej rychlosti...
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
Tito ekojazdci nemohli vidiet na tachometri ani len 80, aby dosiahli take spotreby; mozno dolu kopcom.
Obec 60, mimoobec 100 a dialnica 140 dosiahnes bez problemov priemer aj 90kmh, podla pomeru jednotlivych tras.
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
No právě oni neměli ani kousek dálnice. Mladá Boleslav - Vrchlabí to je samá vesnice. Průměr 55 je celkem v pohodě, žádné loudání.
Na průměr 90 už musí člověk lítat většinu po dálnicích, jezdím ca. 60.000 km/rok, min. 1x 14dní, dálnice 500 km tam a 500 km zpět (tempomat 130-150kmh) a dlouhodobý průměr je tak na 75-85 kmh dle roční doby.
Na průměr 90 to je 90% dálnic a zbytek jen takové dojížďky do 10km od dálnice. Směrem dolů (semafory - městský provoz) jde průměr rychl. Jak jsem psal východní okraj Hradce Králové - Praha (dálnice 140) a průměr 100 bývá tak před prahou, pokud nejsou omezení, hustý provoz atd. Normální ježdění po státovkách a jste na průměru max 70, spíš 65.
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
Najvacsi spomalovac jazdy je akekolvek zastavenie, semafory a pod.
60km usek cesty s 12 dedinami mam uplne bezne s priemerom 72-74km/h, a to rychlosti dosahuju len okolo 100-110kmh tacho, aj to dole kopcom, na rovinach do 95kmh.
To znamena, ze ak by som mal spomalit na priemer 54, max. rychlosti by boli dole kopcom 80-90, na rovine 70, co v podstate odpoveda, ako museli jazdit sutaziaci na dosiahnutie nizkej spotreby.
Krizom cez SVK po nasich par dialniciach, kde jazdim aj tak len 120-130 tacho, semtam 140, mam priemer po 450km okolo 93km/h, z toho dialnica je cca 67%.
Napr. vyherna O2 2.0PD 103kW ma okamzitu spotrebu 2.7-2.8L/100km na rovine pri 65kmh 6kvalt. Vyherna spotreba je uplne realna na rovinke s tempomatom.
Re: jj Vahland ŠKODĚ zatrhl BATERKY tak experti jezdí na VÝP
Když není na dálnici kolona tak kolem 70-80km/h podle PP, ale je nikam jsem nezkoumal jak moc kecá a ani jak přesně to měří, když stojím a nabírám lidi... 150km z toho 75km po dálnici 110-150km/h podle provozu a po okresce 100
tak jsem to odhadem spočítal a vychází to na cca 84km/h...
Ted tam svítí 49km/h u najetých 860km z toho něco po městě a v koloně...
Pán Ádo, aby jsi přečetl:-
Se starou Fabií SDI motoru na sešlápnutí plynového pedálu je opravdu velmi, velmi vlažná. Při 1000 ot/min. motor klepe a ještě nejede, na 2000 ot. hučí a ještě nejede, na 3000 řve a nejede, a při 4000 ot/min. kňourá a už nejede. Subjektivně má člověk pocit, že to jede jako sviň, pyčo - zdánlivě během chvilky jsou jednotlivé rychlosti brzy vytočené, pohled na tachometr však působí asi tak jako když si šestiletý kluk přeje vzduchovku a v dlouhém obalu najde stojan na noty.
Při hopsání po městě je výkon motoru dostačující, avšak nedejbože, když je nutné jet mimo město, natož po dálnici. Stačí klasický dálniční kopec a rychlost pomaloučku klesá: 140, 135, 130, 125, 120, ... Nejede to na 5 ani na 4, člověk neudělá nic.
Největší potupou mi byla jedna cesta, kdy bylo vozidlo plně obsazené pěti lidmi, škrábali jsme se na trojku asi v 60 km/h do kopce a najednou vedle sebe slyším: „Pššššš“. Po juknutí se z levého okénka jsem zjistil, že mě pooomaloučku předjíždí Avia (!), což také úspěšně dokonala.
Nejen, že málo žralo, hlavně se to prakticky vůbec ne*ere. Maximálně jednoduché, žádné turbo, common-rail, močovina, DPF...Prakticky nesmrtelný motor. Což má v době dnešních EU6 dieselů také něco do sebe...
Čas od času s tím jedu v Oktávce kombi...A taky to jde. :-)
Teď má nová Fabia III [odkaz] sice junior ale silnejsi 1,0 MPi takže ať žije benzín :-! také pokračuje dál :yes::yes::yes:
PS:- Právě naopak to jsi si spletl s atmosférickým dieselem pod kapotou SDI je to následně ukončení výroby motoru, proto bohužel SDI je to konec >:-[] >:-[] >:-[]
adrenalín to je, voľakedy som to skúšal na tdi na okreske a keď ma to chytilo, bol som schopný ísť jak kombajn. Musel som sa na to, lebo je to horšie jak gembling, nemôžeš sa odtrhnúť a je ti jedno, čo sa deje okolo. Ale pod 3 som vedel dať.
Downsizing? 1,4 TDI snad nahrazuje 2,0? Litrové výkony rostou, ale ne nějak zvlášť rychle. Až na ty dvě výjimky jsou to jednostupňově přeplňované agregáty. Nebo jsi snad měl na mysli 1,9 SDI?
1.4 TDI je typický příklad (ne)downsizingu v pravém slova smyslu. Vznikl totiž amputací 1 válce z 1.9 TDI a vznikl tak derivát dieselu s menším objemem. O downsizingu ve smyslu nahrazení daného motoru novým obdobně výkonným s nižším objemem tedy nemůže být řeč. Ale neber vše tak vážně ;-)
Jen že se o downsizingu u dieselů (s výjimkou vícestupňového přeplňování) moc nemluví, tak jsem nechápal, o co mu jde. Že vyhrála posádka s dvoulitrem, to úsměvné je. :-)
ja teda jeho dotazu rozumim. sice 1,4 neni downsizing od 2,0, ale o mensich objemech se vzdy mluvi jako o uspornejsich z hlediska spotreby paliva. notabene kdyz tady za totoznou spotrebu jela fabie 1,4 a octavia 2,0. dale je tam hned jeste par postarsich 1,9tek a proti tomu par 1,6tek, coz je nizkoobjemova varianta motoru 1,9 a ani tady to nevypada, ze by novejsi downsizing vedl k dalsi uspore paliva.
Taky jde o to, ze ta 1.4TDi uz ze sve podstaty nemuze byt usporny motor, jelikoz je tezce podladena. Tudiz na dany vykon ma zbytecne velky objem a logicky pak nepracuje efektivne.
Staci to porovnat s mensi a dokonce vykonnejsi 1.2TDi 55kW, ktera zere o 12% min. Dokonce i 1.6 66kW je uspornejsi.
Podobne treba 77kW TDi v OII, 1.9 vs. 1.6 - dle realnych uzivatelu je spotreba 5.9 vs. 5.4.
co to je za blbost? tady pri te ekorally z motoru odebirali zlomky jejich maximalnich vykonu. a u toho dvoulitru ten zlomek byl mensi... nelze delat pausalni zaver, protoze nevime, v cem byl ridic s dvoulitrem lepsi nez ridic s 1,4kou, ale ukazuje to, ze mensi objem, beru-li z nej +- stejny vykon sam o sobe zadnou usporu neprinasi..,,
Ano, při požadavku na eko-úspornou jízdu a nic moc dynamiku se běžné motory budou velmi blížit a bude taky hrát roli, jak je která trať vhodná pro daný motor a převodovku tak, aby motor jel na nejvyšší kvalt v optimálním režimu. A na okresce bude mít 2.0 proti slabé a podladěné 1.4 výhodu, protože to optimum bude položené ve vyšší rychlosti a o tu šlo také.K tomu je tu výhoda 6 st. převodovky proti 5 st., tzn. lepší překryv rychlostí. A pokud odebíráš i to minimum výkonu, tak občas je potřeba zrychlit nebo jet do kopce a tam už je rozdíl, jestli motor jede efektivně nebo ne (tzn. že na to musíš šlápnout víc, víc točit). Pokud je běžná spotřeba dvoulitru 6,30 a u 1,4-ky 5,18, tak je zřejmé, kdo jel jednoznačně lépe (popř . se na to jinak a lépe připravil – gumy, hmotnost auta atd. atd.).
A paušální závěr si klidně udělej ze zkušeností reálných uživatelů, nějaká ekorally pár nadšenců je nic nevypovídající. Když by se ti 2 řidiči prohodili, tak by byl rozdíl místo nuly možná litr. A jak si jistě dokážeš najít, downsizing (ve smyslu srovnatelný výkon z menšího objemu) v reálném provoze prostě funguje, na Spritmonitor najdeš příkladů bezpočet
U podobného závodu záleží v první řadě na řidiči a spotřeba v první řadě odpovídá odvedené práci. Těžko se podle toho soudí účinnost motoru. A přeplňované vznětové motory nejsou atmosférické zážehové. Jinak ten dvoulitr bude ještě PD (stejně tak ta 1,4) a asi Euro4, takže to není nějaký výkřik poslední techniky. 1,4 má o válec méně než 1,9, ale jak se to projeví v nízkých otáčkách, těžko říct. Nemluvě o tom, jak který motor nízké otáčky snáší, jak je který řidič ochoten ho trápit, jak jsou zpřevodované, v jakém byla auta stavu atd.
vyjdu-li ze zakladniho predpokladu, ze jeli oba stejnou trasu prakticky stejnou rychlosti, pak vetsi a tezsi octavia vykonala na stejne trase vetsi praci. jelikoz si za to vzala stejne mnozstvi paliva, zcela logicky pak motor pracoval efektivneji.
muzou tu byt i jine skutecnosti (lepe pripravena octavia v podobe pneu s nizsim valivym odporem, aero upravy, ridic, atd. atd.), ktere vykonanou praci obou vozu postavili treba na stejnou uroven, pak i ta efektivita mitoru je shodna...
nevim, jestli ten dvoulitr byl euro 4, v ofiko vysledcich se pise, ze to ma dpf..,. a to je rovnez otazka, zda tam vubec byl, ze?
I kdyby udělali stejný průměr, neznamená to, že jeli stejně (to není moc pravděpodobné). A jak negativně se projeví hmotnost, hodně záleží na tom, jak brzdíš. Slušný rozdíl můžou udělat pneumatiky. Pak je otázkou přesnost měření (doplnění nádrže do 2/3, odečet přes diagnostiku). Proto píši, že se z toho špatně soudí účinnost motoru. Mne třeba zarazila ta dvě auta s vyšším rychlostním průměrem než zbytek desítky.
Mám takový pocit, že i Euro4 měly DPF. Akorát v roce 2006 začalo Euro4 platit pro všechny nové vozy. Nejsem si tím jistý, ale pochybuji, že v době, kdy Euro4 bylo novinkou, plnili už Euro5, které OII musela plnit až v září 2010.
... auta s alternativními palivy nejsou do souteže připuštěna. Přitom právě ty jsou nejvíce "economy". Myslím, že někam k 6,5 litrům LPG bych se dostal.
...je fakt, že tohle už je na mě asi příliš silná káva. V době, kdy jsem mě octavii I 1,9 TDI jsem z ní vytlačoval, když jsem se fakt snažil 3,9 l/100 km, ale to už bylo hodně brutální ježdění.
s 1,2 TSI z toho méně než 4,4 nevytlačím, i když kdybych se hodně snažil, tak 4,2 ve stropě, ale méně teda ne.
no, my jsme v minulem zamestnani na sluzebkach zavodili, kdo nameri na superbu 2,0 tdi vetsi spotrebu. bylo to mnohem zabavnejsi.. devet litru prumer na cele trase uplne v pohode ;-)...
Hybridy, alternativní paliva nejsou povoleny. Jiné značky aut taky ne. Přece závod Škodovek TDI nemůže vyhrát Aursi se zážehovým motorem, to dá rozum :-)
... to jsi jel na jednicku se zatazenou ruckou, ne? nebo jsi ujel jeden kilometr a pak nechal na volnobeh vypotrebovat celou nadrz... nic takoveho jsem neplanoval. normalne bych jel (tedy snazil bych se s tim jednolitrem normalne jet) a odhaduju to tak na sedm, osm litranku...
Ta 74 kW zřejmě rychleji reagovala na sešlápnutí plynu (klasická škrtící klapka s lankem), což je sice dobré pro toho, kdo chce jezdit svižně, ale pro economy run se hodí spíše "ospalý" plyn 75 kW verze (e-gas, tzn. šlápneš na plyn a elektronika pošle do Bruselu dotaz, jestli může otevřít škrtící klapku).
tempomat je dobrý na zhodnocení strmosti klesání podle aktuální spotřeby, aby člověk odhadl jesli je výhodné přeřadit na neutrál nebo ne. Tedy např. když v mém autě ukazuje pp nějakých 1,5-2l/100km, tak vím, že když vyřadím tak pojedu pořád stejně rychle, ale díky nižším otáčkám motoru za méně než 1l/100km