je hezké auto - ve srovnání s produkcí ostatních. Proporčně v pořádku, obrovský kufr. MPV je pro rodinu lepší, než rádoby cool crossover nebo dokonce SUV. Tyhle auta se snaží kombinovat kde co, ale místo aby měly výhody všeho, spíš se pořádně nehodí na nic. Kde projede SUV, tam projede i MPV nebo klasické kombi. SUV je vyšší, ale uvnitř prostorově vždy horší než MPV. Spotřeba SUV a MPV stejná. Dokker je praktický, ale spíš se hodí pro nějakého živnostníka než rodinu - nevím kolik váží ty šoupačky, pro mladší děti může být problém je zavřít/otevřít třeba v kopci.
Mrzí mě, že nějak usnul ten projekt nejlevnější Dacie, o kterém se mluvilo - postavené na lince a základu předchozí generace Twinga speciálně pro "slabší" trhy. Do města to mohlo být zajímavé.
zcivilněnou jsem myslel spíš útulnější...Dokker je jako Transporter mikrobus....ale ne caravelle. Ale je to Dacia...nějakej hodnotnější interiér by byl kontraproduktivní
mne sa zdá byť trochu rozporuplné, je to dosť veľká krava, ale táto cieľovka to nepotrebuje, ak potrebuje 7 miestne, tak je rád, že tam decká napchá a je mu jedno, koľko majú miesta, ale nech je to hlavne lacné, to isté platí aj v prípade montérov. Keby to urobili o niečo menšie a lacnejšie, pomohlo by.
Já se rozhodoval mezi těmi 3 a zvolili jsme Logan MCV 1,2. Lodgy se mi nelíbí a je už větší,Doker má výhodu v posuvných dveřích,ale nám šlo hlavně o kufr. Logan by potřeboval tu 1,6 motor jinak takové "malé" kombi už moc není ,ještě ibiza a clio. Spíše si myslím že Lodgy nedostane nástupce ,ne že skončí předčasně.
hodně lidí místo chrochtáku zvolí klasickou 1.6 s fabrickým LPG....plasty by mě nějak nevadili u takovýho pracanta. Leda by udělali něco jako caddy life - zcivilněnou dodávku
JJ Dokker se povedl a pokud by mu dopřáli plasty na obložení vnitřku + silnější turbodiesel mohla by to být pěkná alternativa k Berlingu a Caddy. Pokum už Lodgy moc smyslu mít nebude - navíc Dacia dost ušetří ;-)
Dokker s 1.2 TCe je odhlučněnej docela obstojně. Myslím, že pro cílovou skupinu nenamlsanou lepšími auty bez problémů. Ale samozřejmě, prostoru k vylepšování je tam dost a dost. Jinak je to ale výsostně praktické auto, co se tam vejde při relativně kompaktních rozměrech, je obdivuhodné.
Jj, Lodgy je designově nejslabší z porfolia Dacie. Stačí se na něj mrknout a hned je poznat, že ta velká kastle je naroubovaná na malý podvozek. Lepší by bylo vylepšit osobní verzi Dokkera - zakrýt sloupky, lépe odhlučnit a bestseller je na světě :yes:
navyse to nie je ziadne 5 miestne mpv s dvoma pridavnymi nudzovkami ale plne 7 miestne auto ... vid test na autotv.sk.... cloveku sa az nechce verit ako je tam uplne vzadu prijemne a utulne zaroven.... ktore mpv ma v tretom rade sedadiel vzadu stropne madla na drzanie sa? Nuz urcite ziadne z tych radoby MPV 5+2 to nemaju .... dacia si zasluzi pochvalu za toto auto.... clovek dostane skutocne priestorne neocackane auto bez vystrelkov , elegantne a poctive auto :yes:
Bohuzial segment MPV nie je v eu tak oblubeny ako napriklad v severnej amerike.... u nas si ludia akosi uz skor volia crossovery a SUVecka.... ale popravde.... vzdusnost a priestrannost MPV nemozu crossmi a SUVeckami ziskat ani prekonat.... MPV je MPV a stale bude mat iste vyhody a plusy ake nema ani cross ani SUV .... uprimne.... urcite aj nastupovanie do tretieho radu je u MPV prijemnejsie ako u SUVeciek..... samozrejme ja chapem boomu SUV a crossoverov, su v mode su tiez prakticke a robustne..... len je skoda ze segment MPV tymto trpi.... ciste racionalne... MPV ma urcite aj nizsiu spotrebu ako nejake 7 miestne SUV so sirokmi pneumatikami a 4 kolkou a ani cena mpv nie je vyssia ako SUV.....
mne sa zo sucasnych suv v eu pozdava verso a carens.... a ak by som mal potrebu nieco prenasat alebo mal povedzme 3 deti alebo bol hudobnik, umelec a prenasal zvukotechniku ci nejake ine sakramenty tak rozhodne mpv zvolim skor ako suv.....
Netreba ale zufat, mpv tu urcite budu a casom sa verim ze dostanu opat do povedomia zakaznikov, vzdy maju co povedat a ponuknut a je len otazka casu kedy boom crossoverov opadne a ludia pridu na to ze klasicke mpv malo ma a bude vzdy mat svoje opodstatnenie a zmysel a hodnotu.........
dacia by potrebovala mozno nejaky hatch v nizsej strednej triede.... navzdory poklesu lodgy .... treba upozornit na fakt ze ani terajsie sandero nebude vecne slapat a ani sucasny duster.... zatial su to relativne "nove" auta na trhu za lacny peniaz .... ale cas leti a za rok za dva uz aj sandero moze byt za zenitom a predaje uz mozu zacat rapidne klesat... trh sa nimi nasyti a zakaznici uz budu chciet nieco nove a ine ....... s dvomi ci troma modelmi znacka nemoze rast donekonecna .... a ja uz na dalsi rok cakam pokles dacie v eu.... konkurencia tiez nespi.... a aj ked je drahsia a sofistikovanejsia .... rozhodne bude svojou novotou lakat viac zakaznikov ako uz zabehnute 3 - rocne auta... Ano fandim dacii s tymto som sa uz viackrat pochvalil ale dacia ak chce nadalej udrzat vysoke tempo zaujmu zakaznikov potrebuje nove modely.... vedel by som si predstavit nejaku malu daciu na baze twinga... kludne len s 1.0-kou holota za 5000 eur.... ako skatulka pre firmy alebo autoskoly ci zacinajucich soferov alebo dochodcov ( nieco ako kedysi tico alebo matiz ) ........ by to malo uspech.
V parizi sa chysta stepway verzia dokkeru aj lodgy tak uvidime ci to predajom pomoze ale obavam sa ze lodgy to ma uz zratane.... jeho prepad je obrovsky ( tak poprave mame tu uz novy carens ktory mozno tiez nehraje dacie do karat aj ked je drahsi )
Bola by skoda keby dacia prisla o najsofistikovanejai najpraktickejsi najdospelejsi a najhodnotnejsi model z ponuky ale bohuzial niekedy je to tak ...... duster je sice 4kolka a SUV ale skuste s nim ist po dialnici 150.... a nabaleni 5 ludi a kdesi do rakuskych ci nemeckych alp na vikend.... v tomto smere je lodgy urcite jasny kral znacky.... najdospelejsia a najvyuzitelnejsia dacia .... a ja verim ze aj keby lodgy skoncila tak casom dacia priravi nejake prekvapko ( sedan, hatch ) ..... neostava nic ine.... len verit ze dacia vie co robi.... pretoze takato dynamicka znacka potrebuje modelovu paletu rozsirovat nie zmensovat....... drzim palce dacii nech sa uz rozhodne akokolvek :yes:
S motorem 1.2 TCE 85 KW je to skvělé auto za ty peníze.V 7-místné veriz ty zadní sedačky jdou odmontovat ze zavazadlového prostoru,což u moc aut nejde.Byla by jí škoda.