Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab požádal soud o ochranu, chce být nezávislý na GM

Saab, který se momentálně potýká s existenčními problémy, požádal dnes ráno příslušný soud o ochranu před věřiteli, aby mohl provést restrukturalizaci. V oficiální tiskové zprávě automobilka otevřeně hovoří o „cestě k nezávislosti“.
Zpět na článek
20. 2. 2009 12:00
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 12:12
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 12:30
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 13:01
neregistrovaný "nick02"
20. 2. 2009 12:55
neregistrovaný "blackturbo"
20. 2. 2009 13:38
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 14:33
neregistrovaný "yaroukh"
20. 2. 2009 14:14
neregistrovaný "carmik"
20. 2. 2009 13:36
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 14:53
neregistrovaný "blackturbo"
20. 2. 2009 14:43
neregistrovaný "yaroukh"
20. 2. 2009 15:59
neregistrovaný "blackturbo"
20. 2. 2009 16:15
20. 2. 2009 16:45
20. 2. 2009 20:11
20. 2. 2009 19:21
20. 2. 2009 22:11
21. 2. 2009 20:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 2. 2009 20:33
neregistrovaný "blackturbo"
21. 2. 2009 21:24
21. 2. 2009 21:44
neregistrovaný "blackturbo"
21. 2. 2009 22:28
22. 2. 2009 17:35
22. 2. 2009 00:16
21. 2. 2009 21:57
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 13:56
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 14:03
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 20:00
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 20:32
neregistrovaný "blackturbo"
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 12:00
Konnečne
To sa až teraz prebudili, keď GM urobil z kedysi milovanej a absolútne nie uznávanej, ale uctievanej značky chudáka?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 12:12
RADŠEJ ZMIZNI
Ešte by som si dovolil jednu poznámku. Som, teda, bohužiaľ, bol som milovníkom Saabu. A keď vidím, že kde je Saab dnes a kam chce mieriť v budúcnosti, tak si myslím, že lepšie by bolo, ak skrachuje. Musím povedať, že verím, že skrachuje. Áno, možno mi hovoríte, že nie som milovníkom, ale zamyslite sa nad tým. Veď SAAB od modelu 99 predstavoval jednu z najinovačnejších značiek sveta. Prvý veľkosériový TRUBO automobil. A čo napríklad tie opierky hlavy? V dobe, keď ešte Volvo začínalo s tými ich ortopedickými opierkami, a ešte naozaj neboli tak špičkové ako dnes, mal už vtedy Saab sedadlá, za ktoré by sa Volvo nemuselo hanbiť ešte aj dnes! A to myslím vážne.
A keď vidím, že dnes SAAB nemá čo ponúknuť z technickým lákadiel, a že sa musí zameriavať na dizajn ako hlavné lákadlo (PANEBOŽE), že takýto zúfalý krok musí podnikať, tak radšej by som bol, ak by SAAB vstúpil do dejín každej generácie, ako symbol švédskych inovácii. A aj keď prežije, bude to len zúfalý výsledok neschopnosti GM. Ale SAAB nie. ZBOHOM SAAB.
Rozbalit vlákno
16
20. 2. 2009 12:28
Re: RADŠEJ ZMIZNI
TRUBO jsi ty >:D
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 12:30
Re: RADŠEJ ZMIZNI
A trouba ty, >:D >:D
Avatar - Plautus
20. 2. 2009 12:34
Re: RADŠEJ ZMIZNI
toto by si mali v SAABe prečítať >:D >:-[] , "isto" by ich to inšpirovalo - vyprovokovalo k ďalšej vytrvalej práci >:D
neregistrovaný "nick02"
20. 2. 2009 13:01
Re: RADŠEJ ZMIZNI
čo ty vieš, možno ich TRUBO príspevok nasmeruje k výrobe trojkoliek aby uspokojili aj najmladších milovníkov >:-[]
neregistrovaný "blackturbo"
20. 2. 2009 12:55
Re: RADŠEJ ZMIZNI
doba se změnila a nelze porovnávat 80 léta minulého století a dnes. Každá automobilka se již zajímá o bezpečnost a náskok Saabu nemůže být tak výrazný jak před léty. A totéž platí i pro tebou nazvané "technické lákadla"...
Přeplnovanými motory patří stále k špičce, stejně tak jako bezpečností čí kvalitou.
A jako Saabista nechci, aby Saab zanikl už jen s ohledem na připravované nové modely....95 a 94 dle mého názoru vypadají slibně.
At žije nový Saab...bez GM
20. 2. 2009 13:12
Re: RADŠEJ ZMIZNI
čím jezdíš? teda jestli se můžu zeptat ;-)
Avatar - Pierro
20. 2. 2009 13:36
Re: RADŠEJ ZMIZNI
stodvaciáškem a příležitostně Exeem. Jo a pak taky na tříkolce, ale to mi ji musí jeden maličký nejmenovaný kolega půjčit a on je hrozně lakomý... :-( >:-[]
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 13:38
Re: RADŠEJ ZMIZNI
Čo ty môžem za zrudu chrápúňa?
20. 2. 2009 14:02
Re: RADŠEJ ZMIZNI
uf, tak teraz už ti ani ja nerozumie :-O
neregistrovaný "yaroukh"
20. 2. 2009 14:33
Re: RADŠEJ ZMIZNI
Ale ono je to asi jedno. >:D
neregistrovaný "carmik"
20. 2. 2009 14:14
Re: RADŠEJ ZMIZNI
Ano, je to smutné, že Saab může skončit v propadlišti automobilových dějin, ale na druhou stranu je to prostě koloběh života. My současníci to vidíme poněkud tragicky ale už jsme jaksi zapoměli, že mimo jiné zanikly takové značky jako Hispano-Suiza,Talbot,Riley,Duesenberg,Je… a mnoho dalších. Dnes na ně nostalgicky vzpomínáme ale bereme to tak nějak samozřejmě, že to jsou již neexistující legendy a za několik dalších generací se na eventuelní zánik značky Saab budou dívat další fanoušci aut.
neregistrovaný "507--"
20. 2. 2009 13:36
Re: RADŠEJ ZMIZNI
Pozri sa na to tak, že Volvo či MERCEDES-BENZ tiež nemá taký náskok v bezpečnosti ako kedysi, ale stále patria medzi absolútnu elitu v tomto ohľade. Prečo tam nemôže byť aj SAAB?
neregistrovaný "blackturbo"
20. 2. 2009 14:53
Re: RADŠEJ ZMIZNI
volvo bylo "pružnější" líp se dovedlo přizpůsobit trhu...a pro mě s podivem má ekonomické potíže i přes skvělou nabídku...
Saab zaspal marketingově : málo se prezentoval, oddaloval prezentaci nových modelů atd....
Měl již dříve vystřídat 95, 93X tu mělá být v roce 2003 atd.
Nicméně ke kritizované 95: pokud použiju příměr k E klasse W210 a W211 tak přesto, že mezi nimi udělal mercedes generační rozdíl tak je to fakticky facelift s výrobou 1996 až nyní....tedy podobně jak Saab
Také si myslím, že pro Saab z této situace může "profitovat", začít tam, kde ho GM omezovalo.
ad kuko 93SC, příležitostně 900 I, 93
neregistrovaný "yaroukh"
20. 2. 2009 14:43
Re: RADŠEJ ZMIZNI
Chce se ti spáát... Chce se ti spáát... Chce se ti spáát... Chce se ti spáát...
20. 2. 2009 14:47
Re: RADŠEJ ZMIZNI
:yes: >:D >:D >:D
20. 2. 2009 13:01
První ručník v ringu,
za určitých okolností to ale pro SAAB může být nový začátek. Živoření pod GM a postupná ztráta image stejně nikam nevedlo. Záleží na tom, kdo firmu koupí po oddlužení, případ Rover a investoři z Číny nevypadá moc optimisticky, ale Jaguaru to s novým indickým vlastníkem zatím svědčí. No brzy se uvidí...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - prekladys
20. 2. 2009 14:48
Mezitím zazněl z Německa návrh na vytvoření samostatné spole
GM předložil plán restrukturalizace. z něj vyplývá, že hodlá po celém světě propustit dalších 49t. zaměstnanců. v souvislosti s tímto plánem požádal znovu o peníze USA, ale taky Kanadu, GB, Německo a další země - bratru o 6 mld. USD z cizích rozpočtů. Tak mi to připadá, že se tady začíná uvažovat o velkém handlu, totiž o výměně akcií za státní podíl v automobilkách GM Europe, přinejmenším pak v Opelu.
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2009 15:46
Re: Mezitím zazněl z Německa návrh na vytvoření samostatné s
mně by spíš zajímalo, co udělali s tím prvním balíkem miliard USD? Je vidět nějaký výsledek za touto pomocí?
20. 2. 2009 15:42
Mezitím zazněl z Německa návrh na vytvoření samostatné spole
93SC? ej, už ti píšu SZ ;-)

s tím marketingem je to pravda. tady Saab usnul na vavřínech. Spousta lidí, co se o auta extra nezajímají, by možná to jméno ani neznali...
9-5 po faceliftu - hmm, na jedné straně se jim povedlo vychytat problémy u benziňáků, konečně dostali slušnou naftu (i když by to chtělo i nějakou větší, 1.9TiD je takový solidní základ, ale 6 hrnek je v této třídě nutností), na druhou stranu tím novým čumákem možná stratili dost zákazníků. Mně osobně se sice líbí, ale uznávám, že je trošku koreanizovaný.
S tou 9-3X plný souhlas. Ta měla být už před pár lety. Spolu s AWD. :-!

Kua, se mi to nějak blbě vložilo, tohle je odpověd na BLACKTURBO ;-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "blackturbo"
20. 2. 2009 15:59
Re: Mezitím zazněl z Německa návrh na vytvoření samostatné s
95 podle mě vyzrálo, mě se design po prvotním překvapení líbí a neřekl bych, že je koreanizovaný..ale to je otázka vkusu.
1.9TiD je solidní standard a na rozdíl od 3.OTiD se za něj Saab nemusí stydět. Ale souhlasím, s tím že pro konkurenci je třeba silnější diesel...což by ostatně slibovaná 2.9 mohla být..
Chybami se ale učí,ostatně která automobilka neudělala chybu! Již zmińovaný mercedes take na přelomu tisíceletí "zápasil" s kvalitou svých jistě prestižních vozů.
93X byla nachystaná,ale GM....
20. 2. 2009 16:47
Re: Mezitím zazněl z Německa návrh na vytvoření samostatné s
ani nevím, dávájí biturbo 1.9TTiD i do 9-5 nebo jenom do 9-3? nebo plánují to pro novou generaci 9-5?
20. 2. 2009 18:28
Re: Mezitím zazněl z Německa návrh na vytvoření samostatné s
TTiD je len v 9-3, v 9-5 je klasika TiD 150PS
20. 2. 2009 16:15
Paradoxy
Člověk si tak dojede k zubaři, dá si oběd a Saab se skoro ani nerozloučí a bude fuč...
Rozbalit vlákno
2
20. 2. 2009 16:45
Re: Paradoxy
a zbyde po něm jenom pár otravných Saabistů >:-[] vrrr
20. 2. 2009 20:11
Re: Paradoxy
Zase máš výhodu, že už teď se můžeš přihlásit do veteránklubu ;-)
20. 2. 2009 19:21
Chyba
OT:

Hrubky od autorů článků neberu, ale stane se... plést si Slovenskou korunu se Švédskou mi ale přijde jako ukázka hlouposti... :no: :no:

SEK a SKK není to samé :no:
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2009 22:11
Re: Chyba
Tiež som čumel, prečo sa čitateľom predkladá prepočet na slovenské koruny, zvlášť, keď táto mena už ani nejestvuje. Och, koľko nostalgie a navyše na neslovenskom serveri! :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 2. 2009 20:01
Chyba
Rozhodnutie o samostatnosti neurobil Saab, ale GM v USA. Takze Saab neskoncil vo svedskej verzii Chapter 11 dobrovolne

9-3 mala rovnaku platformu ako Opel Vectra, takze akakolvek exkluzivita a tym padom aj kvalita isli dolu. GM potom dotlacil Saab v Severnej Amerike k takym obludnostiam ako 9-2, co je Impreza s tvarou Saab, a akemusi pseudo SUV na baze US GM modelu. OK, 9-2 sice vyzerala hrozne, ale aspon to bolo Japonske auto. Ale postavit Saab na baze americkeho crapu... sorry, ale Saab bol potopeny vdaka politike GM.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "blackturbo"
21. 2. 2009 20:33
Re: Chyba
Co má vyjadřovat fráze :"9-3 mala rovnaku platformu ako Opel Vectra, takze akakolvek exkluzivita a tym padom aj kvalita isli dolu"
za prvé pro přesnost 93 stále má platformu Vectry
za druhé nerozumím jak souvisí kvalita s exkluzivitou..a išla dolů proti čemu?
za třetí padá exkluzivita Volva použitím platforem Fordu, nebo Audi využitím platforem VW...?
za čtvrté v čem je platforma Vectry špatná....

9-2 ani 9-7 nejsou rozhodně ukázkovými Saaby, faktem ovšem je že Impreza jako základ určitě nění špatné auto...A pokud by jsi znal historií Saabu, tak jistě víš že něco podobného bylo u Saabu již v minulosti tedy Saab 600...

Jestli je Saab potopen nebo ne určitě nezhodnotím já nebo ty...poškozují ho podobné klíšé a fráze
21. 2. 2009 21:24
Re: Chyba
U dražších značej jako je Saab nemůžeš položit otázku "v čem je platforma špatná", ale musíš se ptát, v čem je dobrá. Platforma Vectry je průměr, nenabízí ani komfort Mercedesu ani jízdní vlastnosti BMW.
Problém platforem je možná práve v marketingu. Vždy se například říkalo, že Passat má podvozek z Audi, což Audi nepoškodilo a Passatu dalo image. U Saabu je tomu naopak, doplatil na to, že Opel nemá dobrou image. GM to měl udělat obráceně, nejdříve představit 9-3 a pak "Vectru na platformě Saabu".
neregistrovaný "blackturbo"
21. 2. 2009 21:44
Re: Chyba
Podle tvého předpokladu každý chce mít sportovní jízdní vlastnosti jako BMW..Proč ?
Majitel Saabu nepřemýšlí o BMW a na opak, každá z těchto dvou automobilek má a měla jinou filozofií.
V čem je platforma Vectry konkrétně průměr?

Tvými argumety: Není pak pro Vectru image, že si Saab zvolil její platformu?
Podlé tvých argumetů je Volvo poškozeno platformou Fordu nebo Land Roveru?

V čem nemá Opel dobrou image?
Saab udělal spoustu chyb, ale určitě né volbou platformy....
21. 2. 2009 22:28
Re: Chyba
Vectře k image už nemohlo pomoci nic. Proto se nový model Opelu jmenuje už jinak.
Volvo a Ford je trochu něco jiného, protože platforma Focusu má dobrou image, Volvo tím neztratilo, ale naopak získalo oproti předchozí generace S40/V40, které používalo díly z Mitsubishi Carisma a Renaultu.
Neříkám, že ta platforma je špatná, ale šlo z toho vytěžit víc. Představte si, co by udělalo s image Audi to, kdyby se říkalo "Audi s motorem Škoda a podvozkem ze Seatu". :-)
22. 2. 2009 17:35
Re: Chyba
to že má stejnou platformu jako Vectra, neznamená že má stejný podvozek.
Nevím přesně na kolik % se shodují, ale myslím, že je to podobně jak píše masO niže něco kolem 30%. Oni si to ti kluci švédští ladí v docela velké míře sami.

Na druhou stranu je pravda, že to marketingově nezvládli. Všichni to porovnávají s Vectrou, což v situaci, kdy Saab měl být přece jenom v modelovém portfoliu nad ním, není právě dobrý setup ;-\
Avatar - masO
22. 2. 2009 00:16
Re: Chyba
"Soucasna 9-5 sdili s vectrou z roku 97 pouze 35% dilu a soucasna 9-3 byla postavena na silne prepracovane Vectre z roku 02." Takze by to s tou jizdou nemuselo byt tak spatne co myslis?
21. 2. 2009 21:17
Saab ztratil image a punc kvality
Saab vyrábí dražší auta a u těch se bez image neobejdete. Spoluprací s Opelem v některých ohledech klesla kvalita, například diesely Opel 2.2 DTI, které se do Saabů patřily k tomu nejhoršímu, co šlo mezi diesely před pár lety mít. Vyhlášené benzínové turbomotory měly taky problémy.
Druhou věcí jsou dlouhodobě nízké prodeje, což způsobuje nízkou servisní síť s poměrně vysokými náklady. Řešením je model nižší střední třídy, který by výrazně zvýšil prodeje.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "blackturbo"
21. 2. 2009 21:57
Re: Saab ztratil image a punc kvality
dle nedávno uveřejněných statistik spolehlivosti (dekra atd.) je 93 na vrcholu své kategorie....
Problematickým dieslem nebyl 2.2 ale 3,O Tid v 95..
Navíc statistika zahrnuje i tebou zminovaný 2.2, takže nemáš tak úplně pravdu.

O problematice "chlazení" turbo motorů se hodně diskutovalo v souvislosti s 95 a závěr byl, že při správném používání byly bez problémů. Kdysi se vedla diskuze na Tipcars...

Nesouhlasím: servisní sít je dostatečná,prakticky žádný saabista nemá problém se servisem. Náhradní díly jsou bez problémově dostupné na jakýkoliv Saab a to především díky neautorizovaným servisům za více než přijatelné ceny. Druhovýroba neexistuje.
Řešením je konečně uvedení nové 95,94 a příprava 93..
21. 2. 2009 22:38
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Mluvil jsem o kvalitě, nikoliv o spolehlivosti ... pokud například 2.2 DTI je po 150 tkm zralý na generálku, statistiky spolehlivosti to nezaznamenávají. Mezi nabídkami ojetin převládají 9-3 2.2 DTI, majitelé asi ví, proč se toho zbavují. Pokud něco Opel opravdu neumí, tak jsou to diesely. Teď už montuje diesely jen od Fiatu a Isuzu.
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 13:56
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Kvalita a spolehlivost spolu nesouvísí? ...spolehlivost je udávána dle kategorií vozu a najetých kilometrů takže tvůj argument opět nesedí s fakty.
Nejsem zastáncem dieslu v Saabech nicméně 2.2TiD je považován za celkem slušný tahoun i mezi saabisty a za rozhodně lepší alternatiuvu než 3.OTid.
3.O TiD má svůj původ v Isuzu a naštěstí se do 95 již nedává.
Navíc pokud se přesuneme do současnosti tak saabovské twin turbo je považováno za jeden z nejlepších dieslů.
21. 2. 2009 23:16
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Myslím, že s těma dieselama je to vážně špatné, aspon u 9-5, chybí něco jako 320CDI a bez takového motoru je to pak těžké, stejně tak pořádný šestiválcový benzín.
No a najde se spousta věcí, myslím, že image Opelu Saabu hodně ublížila, možná víc psychologicky než technicky...
Stejně tak inovace a nejnovější technika, už jenom taková fičurka jako Distronic...
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 14:03
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Obávám se, že čistě z hlediska filozofie do Saabu V6 nepatří, ale připouštím, že je to otázka názoru. Myslím si že aero s 260 konmi stačí.
Na poli silné nafty v zásadě souhlasím i když kolik těch 320CDI opravdu je...základem prodeje jsou 200CDI ev 220CDI...
Ad technika v čem má být novější? Haldex, naftové twin turbo, perfektní přeplňovaná nabídka benzínů, koncept safeseats atd...
22. 2. 2009 17:29
Re: Saab ztratil image a punc kvality
tak Saab a V6 je celkem zajímavá otázka.

Ono v podstatě i legendární turbomotory vznikli jako z nouze cnost. Hmotnost aut narůstala, Saab neměl k dispozici výkonné větší motory (třeba právě ten V6), takže vlastně svoje benzíňáky oturbil.

9-5 vs V6 to je taková trošku nešťastná kapitola. Benzin, který brali od Oplu, hmm, tady jsou názory rozpolcené. Někdo tvrdí, že sice je náročnější na údržbu (hlavně teda relativně nízký interval výměny rozvodů), ale pak je spolehlivost v pohodě, jiný pravý opak. Faktem je, že díru do světa teda neudělal.
V6 diesel od Isuzu - tady se všichni shodnou, že to bylo neštěstí. (no možná ne úplně všichni, ale absolutní většina). Motor to byl sice slušný, teda když jel, ale díky špatně vyřešenému chlazení a stínění turba, byl velice náchylný na poruchy. Myslím, že po F/L se to nějak upravilo, ale problémy byly furt. Tento motor bral i Opel a Renault, a je zajímavé, že tam právě po té úpravě už byl za celkem spolehlivý.

Můj názor jestli V6 ano nebo ne do Saabu?
Nafta - ano
Benzin - hmm. S benzinovou atmosferickou V6 jsem jezdil (no jo, v Superbu >:-[] ) a je to velice příjemné. Turbo je turbo. Takže asi ano, ať mají lidí na výběr ;-)
22. 2. 2009 17:44
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Nevim jak ty blackturbo, ale já bych prostě rád viděl Saaba na úrovni plnohornotné prémie, aby technicky stačil třeba na nové Éčko nebo 5er.
Nemusejí k tomu nutně mít auta jako M5 nebo luxusní třídu S-classe a podobně.
Ale když se kouknu do ceníku BMW nebo Mercedesu jsou tam věci které prostě v ceníku Saabu nejsou a je jich hodně.
Nová 9-5 to jistě změní, ale nejsem si jistý jestli srovná krok. Jak bych si to přál, moc rád bych si koupil za pár let tříletého Saaba z vyšší-střední. Bojím se, že skončím u 530xi, což je super auto, ale není to Saab 8-s
Pokud jde o V6 tak je to nutnost i u benzínu, ty Saabovské čtyřválce jsou úžasné, však jedem mám, ale až osmiválec je technicky a kostrukčně dořešený.
Mě by se moc líbilo něco jako 3,0 Turbo, ale od Saabu se všema vlastnostma co umějí v Trollhatanu dát motoru. Na ten by se chodili dívat i od BMW
;-)
22. 2. 2009 17:53
Re: Saab ztratil image a punc kvality
hmm, tak to spíš vypadá na přesně opačné tendence s novou 9-5, myslím motoricky. Downsizing.
3.0 Turbo by bylo určitě parádní. Problém s ní vidím zejména ve 2 bodech:
- peníze na vývoj
- kolik lidí si to koupí? Pro většinu lidí je Aero s 2.3Turbo víc než dostačující, když na to dáš nějaký čiptuning, ještě pár poníků dostaneš navíc spolu s parádním krouťákem.

Chtělo by to získat novou klientelu, jenže stracené pozice se budou dobývat sakra težce. Zejména v této době a v takové konkurenci...
22. 2. 2009 18:05
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Přesně...
Saab si vydobyl určitou image u běžné věřejnosti kterou už ztratil a to bude asi důvod proč se 9-3 neprodává jak by měla.
A proč bych rád 3.0 Turbo? No šestihrnek je šesti hnek, o V8 a víc už vůbec nemluvě.
Výkonově bych byl spokojený s 260 koníky, ale nemůžu si pomoct, šestiválec by byl lepší.
Navíc po jízdě s A6 4,2 FSI Quattro sem zjistil, že mám velmi pomalé vozdilo >:D
22. 2. 2009 18:22
Re: Saab ztratil image a punc kvality
tak abychom si rozuměli, já velice dobře chápu, proč bys rád 6 hrnek, případně rovnou pořádnou osmičku >:D

ta lehkost a pružnost víceválců je prostě vrozená a návyková

jinak ta 9-3 se alespoň v ČR prodáva celkem stabilně (neříkám že dobře >:-[] ). teď leden byl trošičku slabší, ale jinak mají skoro každý měsíc kolem 10 kousků.
Hůř je na tom 9-5...Tam i 2 prodané kusy za měsíc jsou na oslavu se šampusem... :-(
22. 2. 2009 18:46
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Jojo, pružnost, lehkost...
[odkaz]
Jenom když to vidim na tom videu, tak mi nabíhá husí kůže >:D

Jinak 9-3 je fajn a minimálně po faceliftu by jich mohlo být i víc, naftu ted už mají taky pořešenou celkem slušně...
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 20:00
Re: Saab ztratil image a punc kvality
To že je 95 zastaralá a měl tu být nástupce souhlasím. Nicméně nemyslím si, že BMW je přímý konkurent Saabu a ani bych nechtěl, aby 95 byla cíleně namířena na 5er.
Důvodem je fakt, že BMW pro sportovní charakter svých aut dělá vše a je v tom určitě nejdále ze všech konkurentů.
Mercedes je Saabu v obecné úrovní pohledu blíž..
Saab by měl být rychlý, pohodlný, samozřejmě bezpečný a praktický vůz, který má své charisma.Měl by nabízet standardně výbavu,kterou má konkurence za příplatek, tak jak to dělala před lety 9000. Jako největšího konkurenta bych viděl S80/V70.
Z mého pohledu by úspěšný 95 měl nabízet možnost 4x4, klasicky přeplnované benzíny, konkurence schopné nafty.
Tvé představy by asi splnovala 95 2.8 V6....já sice uznávám, že 6 či 8 válce jsou u konkurence velice zajímavé, ale k Saabu mi sedí přeplnovaný 4 válec.., které by také měli táhnout prodeje. Dokonce mi ani nevadí downsizing...
22. 2. 2009 20:14
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Vidim to podobně. Paradoxně nynější doba downsizingu a turbomotorů měla nahrávat Saabu, který měl těžit ze své historie. Z mého pohledu by měl Saab přidat v turbonaftě. Stát se leadrem v turbech na více pohonných hmotách i alternativách, což by jej dostatečně odlišilo od konkurence (Volvo, MB, ...). Kdyby se značce začalo dařit, měl by přidat i turbo 6 válce.
neregistrovaný "blackturbo"
22. 2. 2009 20:32
Re: Saab ztratil image a punc kvality
Přesně tak, myslím, že Saab by se měl odlišit od konkurence a nabídnout ji plnohodnotnou alternativu...ve stylu 9000 v 8O letech
Pro mě je nejlogičtější cesta pro Saab mít portfolio pouze z přeplnovaných motorů, hrát si s twin turby benzinovými či naftovými a k tomu samozřejmě mít možnost 4x4 atd
Vždyť kdo jiný by to měl umět líp než Saab...