Drobná technická připomínka pro autora článku - aerodynamické odpory nerostou exponenciálně ale kvadraticky.
A za druhé, přidání dvou- nebo vícestupňového převodu by dynamiku prakticky nijak neovlivnilo. Pro zrychlení je rozhodující okamžitý výkon motoru při dané rychlosti auta a zjednodušeně řečeno je fuk jestli například v 80km/h motor těch 49 kW produkuje při 5000 nebo 8000 otáčkách, tažná síla na kolech bude v obou případech stejná
Jenze tech 49 kW produkuje motor jen v optimalnich otackach. Je mozne, ze ve vyssich rychlostech uz je to mene. Viz momentove charakteristiky elektromotoru. Cilem vyrobce je zrejme spis dosahnout optimalni ucinnosti ve strednich rychlostech.
Ano, těch 49 kW produkuje motor v optimálních otáčkách, jejich rozsah je ovšem velmi široký, konkrétně 4000-9200, viz technické údaje pod článkem.
Cílem výrobce elektromobilu je co nejjednodušší mechanika, a až na pár vyjímek to dělají úplně stejně všichni včetně Tesly, Nissanu, Bmw atd. Nikdo z nich nepoužívá vícestupňovou převodovku protože elektromotory mají velmi široký rozsah otáček max.výkonu. Výkonově předimenzovaný elektromotor je mnohem efektivnější řešení než přidávání převodových stupňů.
Ponechani umoznilo jednoduzsi zastavbu a predelani na elektroauto. Nebylo potreba menit nic na zaveseni kol a napravach. V pripade stavby dlasiho prototypu by jiz originalni prevodovku nemel. Viz. [odkaz]
Vzajemna spoluprace univerzity a firem na stavbe a vyvoji novych technologii. Bylo k dispozici auto, co nesmelo do provozu (nemelo STK, SPZ ani technicak), ale bylo nam dovoleno na nim delat experimenty. Vysledkem bylo, ze se z VUT stala mimo jine automobilka a naucili jsme se jak to udelat, aby jsme dostali vlastni VIN a moznost dostat auto az na znacky. Dale slo o vyvoj novych technologii pro baterie a nabijeni v aute a rychlonabijecich zarizeni (nabijecek) na univerzite. Proto bylo ponechana napr. ta prevodovka. Primarni zamereni byly ty baterie a jejich rizeni. Neni to jedinne elektricke auto, co na VUT je. V provozu je bezne v Brne na ulicich k videni Peugeot Partner na baterie a na solarni panely. Dale tu bylo vyvinuto a postaveno nekolik dalsich aut. Nekdy uspesnych, jindy bohuzel mene. Jedno nam tu pred nekolika lety cele shorelo [odkaz]