Drobná technická připomínka pro autora článku - aerodynamické odpory nerostou e😜onenciálně ale kvadraticky.
A za druhé, přidání dvou- nebo vícestupňového převodu by dynamiku prakticky nijak neovlivnilo. Pro zrychlení je rozhodující okamžitý výkon motoru při dané rychlosti auta a zjednodušeně řečeno je fuk jestli například v 80km/h motor těch 49 kW produkuje při 5000 nebo 8000 otáčkách, tažná síla na kolech bude v obou případech stejná
Wartburg 353W
0
Jenze tech 49 kW produkuje motor jen v optimalnich otackach. Je mozne, ze ve vyssich rychlostech uz je to mene. Viz momentove charakteristiky elektromotoru. Cilem vyrobce je zrejme spis dosahnout optimalni ucinnosti ve strednich rychlostech.
kalousek
0
Ano, těch 49 kW produkuje motor v optimálních otáčkách, jejich rozsah je ovšem velmi široký, konkrétně 4000-9200, viz technické údaje pod článkem.
Cílem výrobce elektromobilu je co nejjednodušší mechanika, a až na pár vyjímek to dělají úplně stejně všichni včetně Tesly, Nissanu, Bmw atd. Nikdo z nich nepoužívá vícestupňovou převodovku protože elektromotory mají velmi široký rozsah otáček max.výkonu. Výkonově předimenzovaný elektromotor je mnohem efektivnější řešení než přidávání převodových stupňů.
henry.prta
0
Pro zajimavost... elektromobil s prevodovkou, co jsme delali.. [odkaz] prevodovka zustala puvodni z naftove verze.
A jeste nekolik dalsi odkazu najdete na Google po zadani klicoveho slova SUPERBEL
P.S. modre i bile auto je to stejne, pouze jina barva polepu
kalousek
0
A proč jste tam tu převodovku nechávali ?
henry.prta
0
Ponechani umoznilo jednoduzsi zastavbu a predelani na elektroauto. Nebylo potreba menit nic na zaveseni kol a napravach. V pripade stavby dlasiho prototypu by jiz originalni prevodovku nemel. Viz. [odkaz]
kalousek
0
Uf, a co vlastně bylo cílem té konstrukce ? Proč jste to všechno vůbec dělali ?
henry.prta
0
Vzajemna spoluprace univerzity a firem na stavbe a vyvoji novych technologii. Bylo k dispozici auto, co nesmelo do provozu (nemelo STK, SPZ ani technicak), ale bylo nam dovoleno na nim delat e😜erimenty. Vysledkem bylo, ze se z VUT stala mimo jine automobilka a naucili jsme se jak to udelat, aby jsme dostali vlastni VIN a moznost dostat auto az na znacky. Dale slo o vyvoj novych technologii pro baterie a nabijeni v aute a rychlonabijecich zarizeni (nabijecek) na univerzite. Proto bylo ponechana napr. ta prevodovka. Primarni zamereni byly ty baterie a jejich rizeni. Neni to jedinne elektricke auto, co na VUT je. V provozu je bezne v Brne na ulicich k videni Peugeot Partner na baterie a na solarni panely. Dale tu bylo vyvinuto a postaveno nekolik dalsich aut. Nekdy uspesnych, jindy bohuzel mene. Jedno nam tu pred nekolika lety cele shorelo [odkaz]
Drobná technická připomínka pro autora článku - aerodynamické odpory nerostou e😜onenciálně ale kvadraticky.
A za druhé, přidání dvou- nebo vícestupňového převodu by dynamiku prakticky nijak neovlivnilo. Pro zrychlení je rozhodující okamžitý výkon motoru při dané rychlosti auta a zjednodušeně řečeno je fuk jestli například v 80km/h motor těch 49 kW produkuje při 5000 nebo 8000 otáčkách, tažná síla na kolech bude v obou případech stejná
Cílem výrobce elektromobilu je co nejjednodušší mechanika, a až na pár vyjímek to dělají úplně stejně všichni včetně Tesly, Nissanu, Bmw atd. Nikdo z nich nepoužívá vícestupňovou převodovku protože elektromotory mají velmi široký rozsah otáček max.výkonu. Výkonově předimenzovaný elektromotor je mnohem efektivnější řešení než přidávání převodových stupňů.
A jeste nekolik dalsi odkazu najdete na Google po zadani klicoveho slova SUPERBEL
P.S. modre i bile auto je to stejne, pouze jina barva polepu