Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën Berlingo L1 Electric SX: Rychlík?

V podvědomí se s elektromobily spojuje podprůměrná dynamika. Berlingo Electric nás v mnoha směrech překvapilo.
Zpět na článek
13. 10. 2014 07:54
13. 10. 2014 09:00
13. 10. 2014 09:37
13. 10. 2014 12:28
13. 10. 2014 07:54
převodovka
Stručný ale i tak docela poučný test.

Drobná technická připomínka pro autora článku - aerodynamické odpory nerostou exponenciálně ale kvadraticky.

A za druhé, přidání dvou- nebo vícestupňového převodu by dynamiku prakticky nijak neovlivnilo. Pro zrychlení je rozhodující okamžitý výkon motoru při dané rychlosti auta a zjednodušeně řečeno je fuk jestli například v 80km/h motor těch 49 kW produkuje při 5000 nebo 8000 otáčkách, tažná síla na kolech bude v obou případech stejná
Rozbalit vlákno
7
13. 10. 2014 08:28
Re: převodovka
Jenze tech 49 kW produkuje motor jen v optimalnich otackach. Je mozne, ze ve vyssich rychlostech uz je to mene. Viz momentove charakteristiky elektromotoru. Cilem vyrobce je zrejme spis dosahnout optimalni ucinnosti ve strednich rychlostech.
13. 10. 2014 09:00
Re: převodovka
Ano, těch 49 kW produkuje motor v optimálních otáčkách, jejich rozsah je ovšem velmi široký, konkrétně 4000-9200, viz technické údaje pod článkem.

Cílem výrobce elektromobilu je co nejjednodušší mechanika, a až na pár vyjímek to dělají úplně stejně všichni včetně Tesly, Nissanu, Bmw atd. Nikdo z nich nepoužívá vícestupňovou převodovku protože elektromotory mají velmi široký rozsah otáček max.výkonu. Výkonově předimenzovaný elektromotor je mnohem efektivnější řešení než přidávání převodových stupňů.
13. 10. 2014 09:27
Re: převodovka
Pro zajimavost... elektromobil s prevodovkou, co jsme delali.. [odkaz] prevodovka zustala puvodni z naftove verze.

A jeste nekolik dalsi odkazu najdete na Google po zadani klicoveho slova SUPERBEL

P.S. modre i bile auto je to stejne, pouze jina barva polepu
13. 10. 2014 09:37
Re: převodovka
A proč jste tam tu převodovku nechávali ?
13. 10. 2014 11:38
Re: převodovka
Ponechani umoznilo jednoduzsi zastavbu a predelani na elektroauto. Nebylo potreba menit nic na zaveseni kol a napravach. V pripade stavby dlasiho prototypu by jiz originalni prevodovku nemel. Viz. [odkaz]
13. 10. 2014 12:28
Re: převodovka
Uf, a co vlastně bylo cílem té konstrukce ? Proč jste to všechno vůbec dělali ?
13. 10. 2014 13:45
Re: převodovka
Vzajemna spoluprace univerzity a firem na stavbe a vyvoji novych technologii. Bylo k dispozici auto, co nesmelo do provozu (nemelo STK, SPZ ani technicak), ale bylo nam dovoleno na nim delat experimenty. Vysledkem bylo, ze se z VUT stala mimo jine automobilka a naucili jsme se jak to udelat, aby jsme dostali vlastni VIN a moznost dostat auto az na znacky. Dale slo o vyvoj novych technologii pro baterie a nabijeni v aute a rychlonabijecich zarizeni (nabijecek) na univerzite. Proto bylo ponechana napr. ta prevodovka. Primarni zamereni byly ty baterie a jejich rizeni. Neni to jedinne elektricke auto, co na VUT je. V provozu je bezne v Brne na ulicich k videni Peugeot Partner na baterie a na solarni panely. Dale tu bylo vyvinuto a postaveno nekolik dalsich aut. Nekdy uspesnych, jindy bohuzel mene. Jedno nam tu pred nekolika lety cele shorelo [odkaz]