Volvo S80 prodělalo lehký facelift a dostalo nový čtyřválcový turbomotor 2,0 l, který plní přísnou emisní normu Euro 6. Otázka však zní: Jsou čtyři válce skutečně dost?
V klidu, jsa též alfistou, nekopu do těch, kteří mají ekologické názory. Proto jezdím relativně málo, vědom si toho, že při tom přidávám svůj díl na degradaci přízemní atmosféry a lidského zdraví. Osobně elektromobilům fandím již proto, aby se ropná lobby stala historickým omylem. To mi nebrání se občas svézt s poctivým Busso motore a občas s poctivou S60 2.3 T5. Budoucnost je NanoFlowCell...
1 litr oleje Mobil ATF 3309 cca 270,-Kč x 12litrů je 3240,-Kč, což je asi 117,-Euro.
A to je levnější (plnohodnotná) alternativa originálního oleje Volvo. Možná je u vás olej levnější, nevím, nezkoumal jsem to. ;-)
No, mezi náma, Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL dává mnohem míň smyslu. Na tvojí otázku se mi nechce odpovídat, někdo kdo má v textu skoro víc smajlíků než slov za to nestojí.
Plus k tomu motoru: Chápu downsizing, ale V6 by měla být alespoň jako vrchol nabídky, takhle to odtáhne hromadu konkurentů.
A co že ho to jako má doběhnout, ty?? Dle tvého názoru soudím, že ty jsi nikdy nejel autobusem, MHD,!!! NORMÁLNÍM !!! autem ( :-) ), nebo kupříkladu tramvají... To tě doběhne! >:D
Hmm.. Pane ANTIDIESELe, toto je již třetí podoba vašho nicku. Nevěřím, že to nejseš ty, Kharle.ANTIDIESELe!! Tvoje názory jsou navíc úplně stejně primitivně "ekologické". ;-)
To jsou ale zmixované dvě věci dohromady, ne? Že u Aisinu vesele výrobci tvrdí, že olej je "doživotní" a pak ta převodovka jde třeba po 150 kkm, ale i po 250 kkm... A že když se takhle servisuje, tak vydrží neskutečně dlouho... A tady to je pořád pohoda, u bavoráku si diagnostika o výměnu oleje v převodovce řekla sama, ale i s filtrem ve víku a to bylo trochu jiné číslo na faktuře...
staci nestaci....mas stym skusenosti ze bez preplachu prevodovka klakne coskoro? preplach ti hocikto neurobi, teba na to drahu masinu a ja napriklad hocikomu auto do ruk nedam.... mna stym z volva poslali inam....dolezite je aspon dodrzat to ciastocne vypustenie 3litrov a to este raz zopakovat po par dnoch....napriklad urcite viem ze vydrzi bez ziadnej vymeny 120 000km a tolko je zaruka na auto :-) dalej to prveho majitela vobec nezaujima kedze to pri konci zaruky preda.....presne ako si napisal niekto kupi potom pekne pouzite a potom bude plakat ...inac 12 litrov do 6st aisinu stoji cca 67e coz je uplne v pohode....ked to porovnam s mojim autom kde liter prev.oleja stoji 23e, ale zaujimave ze moja prevodovka ma bez preplachu nabehanych 229 000km, ale nemam aisin ...
No právě. Výměna oleje v Aisinu nestačí, je třeba udělat každých 60tis. proplach a na to potřebuješ 12 litrů toho správného oleje. A do toho se nechce každému. Pak se stává, že koupíš slušnou ojetinu a po pár kilometrech máš problém. :-)
Volva mají potichu omezovače na nižší rychlosti už dlouho. Podle typu a motorizace je většina 210-230, bez ohledu na to, co říkají specifikace a TP. A nedá se jednoduše odblokovat, zrovna tahle "bezpečnostní ochrana" je trochu přehnaná... Takže dobře, že to aspoň začalo Volvo uvádět podle reálu, než kdyby si to někdo koupil, v TP měl 250 km/h a ve 230 dostal omezovač.
naco riesite repas prevodovky na novom aute? :-) 250 000km snad vydrzi ked bude mat pravidelne meneny olej...to mam skor obavy aby motor tolko vyrzal...
tiez na nom niekedy jazim a bol to najlepsi motor co volvo malo :-) potom este mali celkom solidny sestvalcovy oturbeny benzin a ani ten nezachovali..:/
Ten zvuk slyší jenom okolí, kabina je dobře odhlučněná. U těchto aut, bys sotva poznal, že mají pod kapotou diesel nebo benzín, pokud bys jej neřídil, popř. o tom věděl předem.
niekomu zrejme asi stacia 4....ale kazdopadne v tejto triede mal byt v ponuke aj aspon V6, V8 uz radsej nie to by tu boli niektory diskuteri pobureny :-)
inac ta V8 od yamahy je fajn, ked chcete idete pianko a o motore vobec neviete ale ked dupnete na plyn tak je to naherna symfonia :-) a na dialnici pri 130 - 140 to zerie okolo 9 - 10.5 litrov, uplna pohoda , samozrejme horsie to je uz v meste... :-) cize ta spotreba na tom 4valci mi pride dost velka...
Skoda, ze redakcia nerobi aj realne testy zrychlovania a pruznosti, aby sme vedeli, ako sedia udaje slubovane vyrobcom. Samozrejme berem v uvahu surovost motora, ale nebolo by to zle robyt fakticky. Ale beriem aj, ze tabulkove zrychlenie nieje vzhladom na vykon motora nic moc. Niekde bude chyba, bud tam nieje deklarovany vykon, alebo fakt ta hmotnost robi svoje. Ale vela napovie aj obmedzena rychlost, to malo vyrobcov robi, ze na 230 da odmedzovac. To ako ze vyrobca neprisposobi podvozok na vyssie rychlosti za tu cenu auta? Viem, ze volva su pohodove, ale naco tam davat potom 180 KW, aj ked ja skor tam tipujem tak 150 kw.
Jo, mas asi pravdu, ja bych zrovna radeji vzal max 155kw, bo bych mel vyrazne nizsi sazbu silnicni dane :-).
Pomer vykon/hmotnost, to muze davat smysl, ale samotny cislo kw je zcela k nicemu (podle me). Pro toho, kdo tolik resi vykon jsou stejne R4 nezajimave :-).
ale chtělo by kvality tohoto motoru posoudit ve variantě s manuální převodovkou. Možná je zakopaný pes zrovna v osmistupňovém Aisinu. Jo a na závěr k autorovi článku - myslíte si, že se svět za 8 let tolik změnil, když váš kolega psal v roce 2006 toto :
Volvo na materiálech opravdu nešetřilo, vybralo nejlepší měkčené plasty a pečlivě opracované kusy spojilo kvalitními pojidly v jeden harmonický celek. Upřímně říkám, že palubní deska nové S80 patří mezi to nejlepší, co jsem v poslední době viděl.
Měl jsem rok v. 2012 a D5 měly (mají) konstrukční vadu v těsnění hlavy motoru a když se Ti to stane, tak: buď to není nijak poznat a "shoří" ti motor, nebo se jen hlásí nízká hladina chladící kapaliny. Takže Ti vymění celý motor, nebo jen 2/3 a nebo 1/3 :-)
Spotřeba taky nic moc - jezdil jsem 60% dálnice, 30% město, zbytek okresky a jezdil jsem za cca. 8,5 - 9 a to je hodně.
Co se týká spotřeby 2,5T vs. testovaný 2,0T tak to bylo myšleno ve prospěch 2,5T. No, prostě žere stejně, ne-li méně a lépe jede ;-)
Tak ono u tech Volv je to tak, ze tam moc nedava smysl kupovat nic jineho, protoze to auto neni zadny trhac asfaltu ani s vyssimi benzinovymi motoracemi a za tu spotrebu to proste nestoji. Ono jezdit s D5 za osm, devet nebo s T6 za trinact i ctrnact je docela velky rozdil. Pricemz s ohledem na zastarale prevodovky ani ta T6 neni zadna super raketa.
A to ze se proda vetsina 5er v 520d se mi moc nezda. Kdyz si vezmu extremne setrivy nemecky trh, tak tam 525d + 530d prevysuje pocet 520d dosti vyrazne.
Co bylo se spolehlivostí? A 2.5T žral? Tak mně žere (poslední generace) 2.5T možná tak stejně jako tohle a to asi jezdím rychleji než autor článku (a čím rychleji se jede, tím je rozdíl ve prospěch pětiválce větší) a za 110 kkm na něm odešlo jedno čidlo TPMS.
Mně to taky nepasuje, faktem je, že většině kupujících to zjevně pasuje výborně. Většina prodaných 5-er je 520d, A6 2.0TDI, E-klasse 220,... Zrovna u S80 to doteď byla D5tka. Takže pokud je většina zákazníků spokojená s čtyřválcem v ropě... Volví pětiválce skončí tam, kde většina víceválcových motorů a nikdo s tím nic neudělá.
Taky jezdím benzíny a myslím, že vím proč, ale to je jedno... Benzín je v téhle třídě naprosto okrajová volba. A jak mně bude Volví 2.5T chybět, tak ten pláč všude kolem je k smíchu - proč se tedy v posledních letech se 2.5T prodalo minimum a každý vzal ropu? A jednotky kusů 3.2 R6 a 4.4 V8 nestojí prakticky ani za zmínku, ač výborné motory.
Mimochodem, větší objem není absolutně žádnou zárukou spolehlivosti a výdrže, tou je konstrukce, materiály, komponenty a montáž. A Volvisti můžou jen doufat, že když vzali ve Švédsku jeden čtyřhrnkový základ na čistém papíru, že to udělali pořádně. Mimochodem, čtyřválcová T6 ve V60 se projevuje překvapivě jinak než T5 a za rohem je už další verze s 450 koní: https://www.media.volvocars.com/global/e… .
no to som asi blbo napísal NOVÉHO...mal som totiž na ruke 350cdi nový typ a jednu 450cdi ale nie tento najnovší ale jeden z posledných predošlej generácie...je trochu lacnejší ale je vo full výbave a má nejakých 50 000km...tá 350 cdi má niečo málo cez 30 000..som sa blbo vyjadril moja chyba.. ;-\ ;-\
no tak som trochu rozlietaný ale tak väčšinou jazdím dialnice a trasy do Prahy,Brna, Berlína,Viedňe a tak takže tie kilometre celkom uletia...
vyplatil nevyplatil..ono ťažko povedať..ja som bol vždy na benzín..mal som síce pár chvíl aj 530d e60 ale moja prvá e39 bola benzín, a u tejto 5-ky som mal najprv nejakú chvílu 535d čo bolo ako auto super ale žeby to bolo nejako úsporné narozdiel on benzínu sa povedať nedá..keď s tým benzínom jazdíš ako človek.. :-) a nehovorím o tom že je to sto a jedno..ten prejav, zvuk a celkovo podávanie výkonu je mi u benzínu sympatickejšie...nehovoriac o tom, že v servise som u dízlu stále počúval reči ako..taký filter a ešte taký filter,,a toto treba a tamto..ako motor to nebolo zlý ale benzín je o niečo menej náročný na údržbu...a nehaním nikoho kto si kúpi diízel..ale pre mňa do takého auta patrí benzín...a navyše..pokial si kúpim BMW tak určite nebudem riešiť nejaký menší rozdiel spotrebu resp. spotrebu ako takú..a zase keď sa biznis rozbehne a všetko pôjde ako má, dlhé cesty už nebudú potrebné a nájazd sa trochu zredukuje,..
ale zase benzín vs. diesel rozmýšlam u nového GL...uvažujem nad tým ako nad druhým autom..ako tá GL500 má dobrý zvuk aj silu ale žerie aj deti na chodníku..zas tam by sa mi 350príp450CDI hodil viac.. :-)
Výkon patří mezi základní parametry a rozdíl cca 30kW (při 150 kW) není zrovna nepodstatný. Nikde nepíšu, že by to nemohl být konkurent, jen to není úplně přímý "tabulkový konkurent".
Moc nechapu - proc nemuze byt konkurentem E250? Maximalka + zrychleni konkurenceschopne. Nemyslim, ze se kupuje "benzinovy R4", spis parametry a pocit z jizdy.
ale 4válce na takéto auto..mne to moc nepasuje a ani to nezastávam a nepresadzujem.je to čiste len môj názor a rešpektujem že niekto to vidí inak ale...do auta vyššej strednej ako je S80,Merc E,A6,BMW5 atď patrí poriadny motor...zase treba ale uvážiť, na čo človek to auto využije ako ako jazdí..pre mňa s mojím nájazdom od 60 000-100 000km ročne je moja 535i ideál..niekto kto najazdí 20 000km ročne, takému stačí aj 520d..a to isté sa týka aj Volva...nech si ale každý vraví čo chce, pravda je jedna a to tá, že objem človek neoklame...síce môže podať impozantný výkon aj štvorválec ktorý je nadopovaný napr. turbom prípadne dvoma, ale bude sa namáhať zatial čo väčší obsah len zaberie a má pokoj...proste ta námaha je u V6-ky menšia ako u V4-ky.a zvýšenou námahou je jasné aj vyššie opotrebovanie atď.ono autá ako tieto sa nekupujú na to aby človek na nich najazdil 5000-10 000km ročne..toto sú autá ktoré majú zdolávať dlhé trasy a pardon, ale nikto mi nebude tvrdiť že dvojlitrový 4-valec vydrží pri rovnakej záťaži to čo 6-valec..vidím to dobre aj na príklade...kedysi kamarát asi dva roky dozadu kúpil jazdenú 520d čo mala asi 60 000km..jazdil dialnice ale aj mesto a pri 200 000 ten motor začal chradnúť kaziť sa a bolo vidno že svoje si už odbyl...áno..testovať teraz to auto nové, tak si každý povie že áno, menší obsah stačí, ale čím viac kilometrov, tým viac si človek uvedomí že malý motor v takomto aute proste trpí..ale ako hovorím..je to len môj názor.. :-)
Cim to, ze mezi konkurenty neni Eklasse, ale treba (verim, ze nejen v CZ) mene casty Jag?
Vidim to jako specifikum vice ceskych automedii. Ma v CZ MB tak spatnou politiku vuci novinarum, ze vsichni miluji Audi a akceptuji BMW, ale MB nikoliv?
Z hlediska zamereni 80ky (komfort) je pro me prave hlavnim konkurentem Eklasse a nikoliv treba 5ka.
Diky za odpoved.
V porovnávací tabulce se uvádí max. výkon (180kW) v 5000 ot./min., v textu a ve spodní tabulce je to pro změnu 5500 ot./min, podobné je to s krouťákem, v jedné tabulce 380Nm, ve druhé (a v textu) 350 Nm.
A formulace: "...180 kW v 5500 otáčkách a točivém momentu 350 N.m, který vrcholí o 700 otáček dříve.", je docela nešťastná, krouťák totiž vrcholí už o 4000 otáček dříve (tedy v 1500 ot./min.), a o těch 700 otáček níže, než vrcholí výkon (4800 ot./min.), už vrchol krouťáku končí.
OK, děkuji. Je to stejné jako u Mondea, také rozdíl pouze komfort/sport, zbytek nic moc. Chápu, že režim sport zrovna k S80 nepatří, ale - jak se poté změnilo chování vozu? Bylo alespoň trošku agilnější, nebo jen podvozek "prkenně" ztvrdne?
Ještě k motoru - opět je tedy problém sladění motor/převodovka, nebo je motor nějak přiškrcený?
jsem stejného názoru, rozdíly jdou poznat jenom mezi krajními módy. Auto bylo na osmnáctkách a nic jiného jsem zatím bohužel nezkusil, každopádně v komfortu nebyl problém a Sport autu nesedí už tak nějak od podstaty.
jaký je z Vašeho pohledu rozdíl u přepínání jednotlivých stupňů podvozku four-C? Můj pocit je ten, že je rozdíl pouze mezi sport/komfort. Zbytek je jen "na okrasu" :-).
Poslední dotaz (pokud máte najeto) - rozdíl mezi obutím 17 a 18 palců.
Tento testovaný kousek má naprosto okrajovou motorizaci z pohledu koupě potenciálních zákazníků. Tipnul bych si, že D4, D5 tvoří tak 80% prodejů. Škoda, že neotestovali S80 s D4. Osobně jsem donedávna D5 AWD měl a můj celkový dojem z toho auta byl...rozpačitý. Pohodlí, kvalita interiéru, ergonomie - perfektní. Motor dobrý, ale sladění se starým 6AT bylo slušně řečeno velmi bídné. Ani ne tak komfortem a plynulostí řazení, ale kickdown, dálnice (při trošku větším sešlápnutí plynu auto podřazovalo i v rychlosti okolo 150km/h). Nemluvě o spotřebě - bída. Kolega jezdil A6 3,0 TDI o 1,5-2 litry méně. To je hodně. Prostě převodovka byla největší slabina, která zabíjela jinak výborný motor. Spolehlivost - no, raději mlčím ;-)
Jinak testované auto krásné, nevtíravé. V plné výbavě samozřejmě pecka, motor špatný, starý dobrý 2,5T. Ten taky žral, ale alespoň jel... :-)
no jako pokud máš vážně od porodu tak moc zploštělou hlavu jesi tě vzali kleštěma, tak to je finálka hochu, ty mozkový už nedorostou, kus ti tam prostě chybí a proto si spooostu věcí neuvědomuješ a tím pádem nevíš :-)
ale vždyt ty jsi PLACENÝ LOBISTA. Permanentně uměle rozdýcháváš tyhle diskuze aby současný automobilový bysnys šlapal dál, vydáváš se přitom za ferdu na 3 směny z kolbenky a přitom všechny taháš za nos a dělář pro ropný koncern, jsi odhalen >:D >:D >:D >:D >:D
Blahoslavení chudí duchem. Hele, tak blbej jsi od narození nebo to na tebe přišlo a s věkem. Já tipuju, že jsi porodníkovi upadl a trefil jsi škopkem přímo zem.
Bože, on se vrátil. Silnější, než kdykoliv předtím, vybavený mnoha odkazy, novým obrázkem a armádou "smajlíků"
Jako největší nirvánu zřejmě bere podílet se osobně na crash testech nové Tesly. I když, jak nad tím uvažuju, prospělo by to možná i nám všem... ;-)
Taky sem mel tu čest s v8 a je to až s podivem, že je to tolik let a vlastně to byla pořád aktuální generace s80tky. Bylo to v 2008/2009. Auto to bylo parádní, na dlouhé cesty, komfort a kvalita v interiéru jen dýchala. Plně mi však postacovaly naftové motorizace tohoto sedanu, které na polykání km byly jak dělané. Nejsem kupec této třídy aut a s80 mne přišlo hezké pohodlné auto, ale asi jsem ještě nedozral a šel bych do BMW :-) ve volbu sem si připadal spíše snobsky, to třeba BMW 5 ve svém sportovnější řazení jei blíže ;)
Občas se svezu s kultovní V8 a podle mě je tento motor absolutně skvělý!
R4 je opravdu na takový tank málo a je škoda, že se tímto směrem ubírá celý automobilový průmysl.... :-(
v této třídě nestačí, nehledě na zvuk a projev motoru, který nikdy nebude jako s V6 a více...holt objem nenahradíš, a kdo jezdí s 6 a více válci, dá mi za pravdu.