Ekonomika
Celá táto snaha je chorá. Najviac je to vidieť na tom, že sa nesústredia na mestské autá, kde by to malo logiku, kde je dosť zásuviek, kde je veľa smradu, kde stačia kratšie dojazdy a pod., ale robia limuzíny a šporťáky, ktoré zožerú baterku po pár akceleráciách a púšťajú sa do sveta bez nabíjačiek a s trápnym dojazdom. Z toho vyplýva, že tu rozhodujú iné princípy a nie čistý trh ponuka dopyt. Žiadajú a podporujú to úrady, tam je základný kameň deformácie.
Souhlasim, ja bych nemel problem jezdit v aute ciste na elektrinu, ale nesmi stat nekolikanasobek auta se vznetovym motorem.
byla to nutnost začít nejdřív s drahým luxus sedanem MODEL S a můžou za to dinomobilky, který nechtěli dělat elektromobily, chtěli lidi nadále otravovat a hrabat si svoje ohromný zisky [odkaz] a Teslu zničit. Ze začátku jí pomlouvali a házeli klacky pod nohy. Takže drahý auto pro bohatý teprve prošlape cestičku levnýmů pro chudý jako ses ty. Hned bys chtěl cenově dostupný jako fábka tzn těžce dotovaný společnosti co 😉 to je jako koláče bez práce ty joudo
Ale neboj se, už přibejvaj podívej se [odkaz] [odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Ale neboj se, už přibejvaj podívej se [odkaz] [odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
400 km pri rýchlosti 110 - 120 km/h /napno klima radio cez 12 repro svetla/ a po 30 min nabíjania dojazd dalších 300 km je trápny dojazd???????
Ne, to rozhodně není. Nemá smysl se přít. 700km stejně nikdo rozumnej bez pauzy nedává.
To by šlo. Kolik je to při 150? Když už mám silné auto za 2M...
Tesla S je primarne konstruovana pro US, tedy limity v milich a to konkretne na ten nejcastejsi na freeway a hyghway, tedy 65 mil/h, tedy nejakych 105km/h, v teto rychlosti udavaji take dojezdy, a podle toho co ukazoval display za volantem pri zkusebni jizde to zrejme +- bude odpovidat, dealer nam zdelil ze auto se uci podle jizdniho stylu a pamatuje si urcita nastaveni podle GPS, takze udaj o dojezdu vetsinou odpovida velice dobre skutecnosti, graf o tom se zobrazoval na tom display za volantem nalevo
Tak mě napadá kolik dotací vydojí na výstavbu těch nabíjecích stanic. Neb nebýt dotací, tedy pěněz násilím odebraným ostaním, by celá slavná Tesla táhla za svojí komunistickou jmenovkyní.
Přes hodinu čekat na plné dobití aku na rychlonabíječce, tak tomu říkám opravdu perspektivní způsbo dopravy. :yes:
Přes hodinu čekat na plné dobití aku na rychlonabíječce, tak tomu říkám opravdu perspektivní způsbo dopravy. :yes:
mel jsem moznost se v Tesla S P85 (jeste ne model D) svest okolo San Francisca a musim rict ze to auto je famozni, nadhernej linearni zatah za krasneho klidu na palube a ac na 21" kolech tak s uzasnym pohodlim 😄 takze se jiz nedivim lidem co po tehle zkusenosti odchazi od benzinaku a naftaku, to auto se proste kurevsky povedlo a prichazejici varianta D to asi jeste vic rozcisne
a jestli tu nekdo dela pravidelne streky delsi nez 400km a musi po 5 minutach po natankovani ujet dalsi podobnou streku, tak pronej proste Tesla S zrejme neni, kolik ale takovich lidi asi tak bude co? pocitam ze vetsina pisalku zde jezdi streky mnohem kratsi 😄 mimochodem ja po Californii, Nevade a Arizone (Arizona jen par set metru abych se projel po Hooverove prehrade) najel 1552mil (necelich 2500km) behem 5 dnu, respektive 4 dnu v Dodge Charger, 4 pac jeden jsem stravil celej ve Vegas a znamenalo to ze jsem za volantem travil vpodstate celej den, a jestli nekdo touzi po tom travit cele dny jen za volantem auta, tak ho docela lituju
mimochodem i majitel BMW M3 se kterym jsme na predvadecku do Tesli sli, se po svezeni v Tesle S docela tesi na Model3 a zacal uvazovat nahlas ze by o takovem modelu dobudoucna uvazoval, komfort a pohoda na palube TeslyS a jeji pruznost ho docela nadchli, ja osobne byl naprosto unesenej a cekal jsem to mnohem slabsi a to i presto ze den predtim jsem si uzival prave one M3
a jestli tu nekdo dela pravidelne streky delsi nez 400km a musi po 5 minutach po natankovani ujet dalsi podobnou streku, tak pronej proste Tesla S zrejme neni, kolik ale takovich lidi asi tak bude co? pocitam ze vetsina pisalku zde jezdi streky mnohem kratsi 😄 mimochodem ja po Californii, Nevade a Arizone (Arizona jen par set metru abych se projel po Hooverove prehrade) najel 1552mil (necelich 2500km) behem 5 dnu, respektive 4 dnu v Dodge Charger, 4 pac jeden jsem stravil celej ve Vegas a znamenalo to ze jsem za volantem travil vpodstate celej den, a jestli nekdo touzi po tom travit cele dny jen za volantem auta, tak ho docela lituju
mimochodem i majitel BMW M3 se kterym jsme na predvadecku do Tesli sli, se po svezeni v Tesle S docela tesi na Model3 a zacal uvazovat nahlas ze by o takovem modelu dobudoucna uvazoval, komfort a pohoda na palube TeslyS a jeji pruznost ho docela nadchli, ja osobne byl naprosto unesenej a cekal jsem to mnohem slabsi a to i presto ze den predtim jsem si uzival prave one M3
Každý začátek je těžký a bez nějakých investic se neobejde, na to těch Tesel jezdí moc málo, aby se to jednoduše vyplatilo... ono aktuální síť benzínek taky nevznikla za den.
Pro mě zatím Tesla zajímavá není a dalších 10 let asi nebude, ale jednou... až ceny ropy vyletí do oblak, dostaví se třetí blok Temelína a cena elektromobilů spadne na polovinu...
Pro mě zatím Tesla zajímavá není a dalších 10 let asi nebude, ale jednou... až ceny ropy vyletí do oblak, dostaví se třetí blok Temelína a cena elektromobilů spadne na polovinu...
Nu zatím cena ropy klesá, N95 už za 32,90 >😁
To jsou krátkodobé sezónní výkyvy. Já s elektromobily počítám tak v horizontu 20 let...
v US (Californii) vyjde v prumeru litr na cca 22korun, vetsinou jsem tankoval u Shelu a galon super a Premium (predpokladam neco jako u nas 95-9😄 stal mezi 3.1 az 3.7 dolaru, jen jedinkrat na CA1 jsem musel tanknout za 5 doalru za galon, a presto tam Tesel S jezdi celkem dost, vpodstate treba v SF nejakou clovek potkal co 5 minut, to same Leaf a i3, takze predpokladam ze s Modelem 3 to Tesla bude mit celkem snadne aby zabodovala i u "chudsich" lidi
...mě elektromobily zajímají a Model S vypadá jako první elektro-plecho-kolco opravdu smysluplně. Na jeden zátah jedu víc než 250km v podstatě vyjímečně (tedy pokud se nejdu jen tak projet), a cokoliv pod tuto vzdálenost zvládne Model S tam i zpět na jedno nabití. K tomu má výkonový, materiálový a řemeslný standart, obvyklý pro auta s cenou 2M...no...jen jaksi...nemám 2M 😄
Já s tebou souhlasím, jen je tam ještě jedna mušnička... výkonový potenciál to má a dojezd to taky má, ale nesmíš chtít oboje najednou.
Totiž... pokud chci jezdit po dálnici 110-120km/h, tak si úplně v klidu můžu koupit nějaké 520d. Když už si připlatím za 535d, tak zřejmě s vidinou toho, že budu využívat dynamický potenciál auta. Pokud se stejným přístupem zaplatím za (nezpochybnitelnou) dynamiku Tesly, jsem rázem na dojezdu... kolik, 200km?
Totiž... pokud chci jezdit po dálnici 110-120km/h, tak si úplně v klidu můžu koupit nějaké 520d. Když už si připlatím za 535d, tak zřejmě s vidinou toho, že budu využívat dynamický potenciál auta. Pokud se stejným přístupem zaplatím za (nezpochybnitelnou) dynamiku Tesly, jsem rázem na dojezdu... kolik, 200km?
že to má budoucnost, i když je to zatím no name značka (a hlavně v mých očích trošku ukradená značka nám, kteří jsme značku Tesla znali léta u poněkud jiné produkce, ale asi bohužel jsme neměli registraci na mezinárodní úrovni, proto to Amíci mohli v klidu ukrást), která se celkem sympaticky snaží prorazit s něčím, co tady ještě nebylo a co nezatěžuje přírodu tak, jako spalovací motory a emise, které se při tom produkují. Pokud započteme všechny emise u auťáku se spalovacím motorem, tzn. 1. emise, které se při zrození (výrobě) auťáku vypustí zprostředkovaně z elektráren + 2. emise, které auťák produkuje v průběhu jeho životnosti z používání (mnohdy karcinogenní, jako u dieselů, které produkují filtry nezachytitelné karcinogenní nanočástice, které běžně dýcháme) + 3. emise na těžbu, výrobu a dopravu paliva, tak mi to pořád vychází, že u elektromobilu odpadá aspoň ten bod 2. (pokud bod 3 místo paliva beru jako výrobu baterie), tzn. emise z používání, které dýcháme. Jsem si naprosto jist, že emise při výrobě auťáku + baterie + el. energie budou z komínů elektráren daleko nižší (i vzhledem k poměru kombinace, která u toho kterého státu převažuje - jádro - voda - uhlí), jelikož jejich filtry jsou mnohonásobně účinnější než jakékoliv filtry montované do výfuků spalovacích motorů... 😉 Proto Muskovi docela fandím, že se snaží odbourat alespoň ty přímé emise, které dýcháme dnes a denně na ulicích z výfuků motorů, kterých důsledky zatím moc neznáme viz neustále rostoucí počet dieselů a zatím nikde moc nezmiňované nějaké řešení proti vypouštění karcinogenních nanočástic. Že se neustále bude zvyšovat dojezd těchto elektro auťáků je jedině dobře, protože se bude zvyšovat zájem o ně a tím bude padat i jejich cena... :yes:
To by tak ještě scházelo......ať jde celá Tesla s těmi rádoby ekologickými elektromobily někam.....
tato diskusia je fakt smiešna ... hlavné tí duskutujúci čo tu auto hania a videli ho len na obrázku ... nehovoriac o tom, že ho nikdy nevyskúšali ... ale píšu tu nezmysli
Já téhle snaze nějak nerozumím.
A při běžném užívání musím stále myslet na to, že co chvíli budu smrdět na dobíječce 20 minut...Pokud teda nějakou najdu. Hmmm, tak to jóóó
TAK SI HOLT 20 MINUT DÁŠ KAFE NEŽ TI SUPERCHARGER [odkaz] [odkaz] ZDARMA DOBIJE [odkaz] BATERKY U NEJLEPŠÍHO Z NEJLEPŠÍCH [odkaz] NA DALŠÍCH 300 až 400 km
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Jo a ta cena😒br /> TESLA MODEL S 4x4 280kW = 2.000.000Kč
BMW 535d xdrive 220kW 1.600.000 Kč + 400.000 Kč palivo na 15 let BEZ ZAPOČÍTÁNÍ budoucí zvýšený ceny paliva, servisu a všech budoucích ekopoplatků za spalovací popelnici [odkaz] = 2.000.000Kč 😉
A uz chod do***e s tou svojou otrasnou strankou plnou klamstiev.
Ale nic netrvá věčně, to je fakt 😉 ZÁLEŽÍ JAK SE K TOMU KTERÝ STÁT POSTAVÍ [odkaz] [odkaz] 😉 Podle toho se v něm tak bude žít 😄 A NEZÁVIĎ !!!
Když dobíjíš doma, tak jedno plné nabití stojí minimálně 400 Kč. Tzn. jezdíš cca 1km za 1 Kč. Náklady jsou téměř stejné jako u CNG.
Nabíječky zdarma u nás vesměs nefungují a když fungují, je jich žalostně málo a jsou neskutečně pomalé!
Ať už si to spočítáš jak chceš, vždy ti vyjde jen to, že se to auto samo nikdy nijak nezaplatí.
dobíjím doma v garáži za tarif ČEZ TEPELNÝ ČERPADLO - tzn, elekřiny NEOMEZENĚ kolik chci na co chci pro celý barák za 2,5Kč/kWh
TZN, můj Model S [odkaz] má 85kWh baterky = 85*2,5 = 212Kč dojedu běžně 350km a nešeřím to tzn 90 až 160km/h = 212Kč/350km
21Kč/35km
2,1Kč/3,5km
0,6Kč/1km
6Kč/10km
60Kč/100km
ferdo 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉 😉
správněji je to označení SUPERCHARGER V CENĚ VOZU !!! [odkaz]
Ale jinak😒br /> MODEL S 280kW [odkaz] 2.000.000Kč s elektrikou v ceně [odkaz]
BMW 535d 😁rive 230kW 1.600.000Kč + + 400.000 Kč palivo na 15 let BEZ ZAPOČÍTÁNÍ budoucí zvýšený ceny paliva, servisu a všech budoucích ekopoplatků za spalovací popelnici [odkaz] = minimálně 2.000.000Kč 😉 ferdo a NEZÁVIĎ !! 😉
No necháme toho, co? :-!
povinný Tesla 1.500Kč/rok BMW 6.000Kč/rok ?? Musíš vyměnovat svíčky, řemeny, kapaliny, klatky a oleje vůbes servis sponzoring máš kalkulačku ne ?? si to spočítej 😉
Nic tomu autu neberu, je opravdu dobré, to jsem tu již ovšem psal, ale jeho cena ho posílá rovnou do kopru.
Nebuď směšný, podívej se na sebe a své možnosti, ty si takové auto nekoupíš asi nikdy. Tak pak se tu kasej a ukazuj, jakej je kdo znalec. :-!
a o tom co si muzu koupit nebo nemuzu koupit vis kulove, tak se nesnaz popisovat neci ci me moznosti 😉 Tesla S s cenovkou cca 3 miliony (model o kterem bych ja uvazoval) je sice momentalne mimo me financni moznosti, neni to ale cifra ktera by me nejak zaskocila, ostatne na pristi rok jsem si chtel nadelit Raptora
Co si můžeš, v tvém případě spíš nemůžeš, pořídit, to sem píšeš doslova několik let. Zatím se pořád vozíš ve značně ojetém voze za pár šušňů. Ty tu Teslu rozhodně nevytrhneš. :-!
To je fakt, který zde nezpochybníš, ať se budeš snažit sebevíc. :-!
a to jsem den predtim ridil BMW M3 E90, takze mam celkem s cim srovnavat co se tyce zivejsich aut 😄 a to ted davaji do nabidky jeste ostrejsi verzi P85D, ta bude smele konkurovat i mnohem brutalnejsim autum nez jsou M3/M5 nebo S4/S6 😉
Mimoto, k majiteli to mám cca 10 minut chůze, takže opravdu o tom autě vím dost, dost jsem se na to ptal a díky sdílnosti, fandovství a upřímnosti majitele, zjistil všechny klady i zápory, které to auto má.
Zatímco ty tu píšeš dojmy z nějaké projižďky a kecy z reklamního letáku, já mám z první ruky i provozní náklady a reálné schopnosti toho auta v našich podmínkách. :-!
No a když už jsem se tak rozepsal, dovolím si říci ještě něco. Pokud pojedete jako já někam dál s celou rodinou, zpravidla si z cesty neuděláte nekonečný maraton. Na cestě jsem dobíjel zpravidla v době oběda po ujetí prvních 300 km a po ujetí druhých 300 km jsme se už šli rovnou ubytovat, takže jediné dobíjení přes oběd jsem nevnímal jako nějaké zdržení a večerní dobíjení už vůbec, pakliže jsme se v místě dobíjení rovnou i ubytovali.
A co se týče zde diskutované návratnosti investice při dobíjení zdarma zde musím říci, že to je nejspíše slepá ulička. Na jednu stranu je moc příjemné dobíjet zadarmo, obzvláště na dlouhých cestách, ale pomyslnou návratnost si každý musí spočítat sám dle profilu jeho jízd a náklady musí především porovnat s výdaji na jízdy ve stávajícím voze. Pokud se jen zamyslím nad spotřebou mého minulého vozu (Audi RS5) a vzpomenu ty pálky za servis v Praze na Smíchově, považuji prodej tohoto vozu po dvou letech za polovinu ceny za vysvobození. V tomto kontextu si pak jako majitel Tesly připadám po ujetí 15 tis. km tak, že lepší investici jsem si přát ani nemohl, přestože si umím spočítat, že ani mě se tato investice nikdy nevrátí.
Při objednání vozu v září 2012 jsem však ekonomiku této investice neřešil a vůz jsem objednal z čistého fandovství. Navíc tehdy jsem ani nic o Superchargerech nevěděl.
A udělal bych to znovu, což věřím, že Vám zde řekne každý majitel Tesly. Ne kvůli ekonomice, vlastně ani nevím čím to je. Jízda v Modelu S je vysoce návyková záležitost a této závislosti se nedokážu vzdát. Tak proto asi.
ty nan tiez nebudes mat nikdy a keby aj ano este neznamena ze si nejaky znalec... si trubka to je cele :no:
PS: Nikomu to neberu, ať klidně koupí, vlastně to potenciálnímu zákazníkovi i přeju, ale na mnohaleté diskuzní žvanění jsem už alergický.
Trubko. :-!
no schvalne se zeptejte treba u Maserati, Saabu nebo Volva jak by se jim libilo kdyby prodavali rocne v segmentu okolo $100k 30-40tisic kusu rocne >😁
Odpovíš mi jak je to s ekologičností výroby elektrický energie (vítr a vodu nech plavat, to je minorita) ? 😄
Napriklad vo Viedni je myslim sch pre 5 aut a teraz sa rozširuje myslim na 10 aut
Já téhle snaze nějak nerozumím. - a ja nerozumiem Vám.. Takže po cca 350- 400 km ziadna prestavka nic ? prepačte ale po 300 400km by malo byť tých 20 min pauzy uplne ale uplne samozrejma vec a to bez ohľadu či idete teslou alebo spalovakom
NO A ELEKTROMOBIL [odkaz] JIM ZLIKVIDUJE TU JEJICH BRMBRM [odkaz] JEDOVATOU SPALOVACÍ MAŠINÉRII [odkaz] 😉 takže se jim třesou kolínka .. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Všechno má svý pro a proti. Nevšiml jsem si tady někoho zaslepenýho, vyjma tebe. 😉
A když jedu do Němec za synovcem, z garáže vyjíždím s plnýma, tak to píchám po 200km na první supercharger za hranicema u MÜNCHBERGu [odkaz] dám oběd a víc to neřeším >😁 Do půlhoďky dobito na plno https😐/www.youtube.com/watch?…… a zas frčím. Dojezd při dálkových cestách je 300 az 350km a to nijak nešetřím >😒] >😒] >😒]
Davno davno v casoch zakladnej skoly som mal spoluziaka, co na letisku pod hangarmi ukryval Transformerov. Tiez o nich vela rozpraval.
Na tej svojej stranke ma akurat kopu nezmyslov s ohyzdnym neprehladnym spracovanim a do diskusii plka notoricky to iste s nulovou informacnou hodnotou.
Pointa. Nevidim oproti spalovaku ziadne vacsie zdrzanie.
Este doplnujuci udaj : vykon superchargera je myslim 135kW. Takze ak potrebujete docucnut dajme tomu 30 - 40 kWh nepotrebujete desiatky minut ale skor 15 možno 20 min
I kdybys měl parkovací stání v garáži nějakého bytové komplexu, ne vždy jsou tam zásuvky volně k dispozici. A i kdyby ano, budeš muset řešit spoustu věcí okolo. Cele je to nesmysl.
Já ráno sednu, otočím klíčem a neřeším nic. Dokonce mohu jet i do centra, pustit si klimu, rádio a dokonce i tempomat. A kupodivu dojedu s plynem + benzínem 1100km
A proto jsou a budou důležitá auta s dojezdem 1000 a více kilometrů což Vaše Tesla nikdy nedá.
Já osobně dám na jedno tankování celou Anglii a na 2 Skotsko, dále Španělsko, Itálii, Francii atd. Ano tam všude jezdím.
Je třeba říci že Tesla podobně jako jiná sportovně zaměřená nebo luxusní auta není nic jiného než ............. HRAČKA. Říká se že děti vyrostou a dospějí. OMYL, chlapi nikdy nedospějí, procházejí životem, chtějí si hrát a kupovat hračky. Tesla je taková HRAČKA, nic víc. Aston Martin, Q7, Tesla, všechno jedno, všechno jsou to hračky.
Moje auto má na plnú nádrž dojazd 700-800 km. Využijem to raz, opakujem RAZ za rok. Pritom jazdím denne cez 100 km. Kto ešte, ak vyslove nemá prácu, ktorej súčasťou je cestovanie, toľko jazdí? A predsa si bežné autá svoju rolu obhája. Prečo vyčítaš Tesle, že jej možnosti sa dajú využiť lepšie? AK to vezmeš do dôsledkov, bežné auto je zbytočný luxus, lebo jaho možnosti dostatočne nevyužívaš. Elektromobil je na tom vlastne podstatne lepšie.
A docela by me zajimal teoreticky profil zakaznika co si poridi teslu, ale ne garaz, dum...
P.S. Predpokladám že si spokojný majiteľ Tesly? 😄
Nerozumíš😊
Je to slepá vývojová větev...Alternativ je dnes hodně, hlavně plyn CNG/LPG a všechny jsou násobně levnější. Kdo si Teslu kromě pár pozérů koupí?
400 denně není 400 každý den. Samozřejmě nejezdím třeba Praha - Mnichov každý den, ale třeba jednou za pár týdnů ano...
Když pominu cenu, tak nám doma by i ten nejmenší elektromobil stačil na 90-95% jízd. Ale párkrát do roka jedu/jedeme na jeden zátah s pár krátkými přestávkami 800 - 1200 km (ve většině 140-150 tempomat po dálnici), což přepočtu na plné nádrže i té nejsilnější Tesly znamená cestou možná až 4 tankování do "plné", což jsou minimálně 3 hodiny. OK, někomu to možná vyhovuje, mně ne.
a ano umi pocitat, lepsiho prumeru nez 100km/h jen stezi dosahnes ikdys pojedes casto nad 150km/h , i prez Nemecko kde se snazim vyuzivat useku kde se da jet, a malokdy se dostavam nad prumer 90
Pokud ano, tak je to přesně to, čemu se snažím v míře maximální vyhýbat. Ale beru, že někomu se půlhodinové bloumání na benzince líbí.
Pointa. Nevidim oproti spalovaku ziadne vacsie zdrzanie.
Ale za 2 mil. je takový "doplněk" hodně velký luxus. :-!
Samozrejme, Tesla je svojim luxusným zameraním trochu v iných sférach, ako by človek od vpodstae sa rozbiehajúceho sa pohonu (v kontexte dejín opäť nového) čakal. Má to svoju logiku, ľudia s menšími príjmami nie sú ochotní platiť vyššie čiastky za malosériové produkty, a tí, čo platiť chcú, zase nemajú záujem o jednoduché auto. Trochu zamotané, že? >😁
ALe treba dodať, že s tým doplnkom si trafil na inom poli - vo väčšine prípadov je elektromobil stavaný na kratšie mestské či prímestské jazdy, a jeho cena už nie je vždy taká horibilná. Mať priemerný rakúsky zárobok, kľudne by som Leafa vzal, žiaľ, príjmy o kúsok severne od Rakúska sú podstatne slabšie...
Prínos elektromobilov v tomto ponímaní vidím v podstatne nižšej hlučnosti a v absencii výfukovývh plynov z ich prevádzky. Aj keď sa o tom už nehovorí, smog v centrách veľkomiest je stále strašiak, a množstvá "klasických" áut sa na ňom podieľajú nemalou mierou.
Dokud nebudou elektroauta buď😒br /> - levnější než klasická;
- nebo s dojezdem velmi podobným klasickým vozům, za max mírně vyšší cenu,
nikdy nebudou mít větší šanci na úspěch v konkurenci spalováků.
Poznáš ma a vieš, aký mám na elektromobily názor. Nikdy som nepreferoval nahradenie klasiky elektrickým pohonom v plnej miere. V súčasnej dobe vidím primárnu úlohu elektromobilu ako druhého auta v rodine, na kratšie mestské trasy, teda ako alternatívu alebo doplnok k súčasnému vozovému parku, nie ako náhradu. Preto vítam ich dotovanie - aby sa ich rozšírenie urýchlilo, bez toho to jednoducho nejde, aj tak postupujú pomaly. Aj "vďaka" kritikom, čo si nevidia ďalej jak na špičku nosa a po elektromobiloch dupú bez príčiny aj s chabými alebo vymyslenými argumentami. A nemyslím tým len diskusie na ACZ.
Dnes je miesto elektromobilu v mestách - a dokonca v našom vlastnom záujme. Treba im to uľahčiť, nie sťažovať.
Tesla ide inou cestou, je de facto "na opačnom póle". Držím jej palce, myslím, že je to na dnešnú úroveň vývoja skvelé auto, ale podľa mňa k všeobecnému rozšíreniu elektromobilov tadiaľto cesta nevedie. Je to praktické, pohodlné a luxusné auto, ale podľa mňa súčasná spoločnosť nie je schopná takýto voz v širšom meradle prijať.
oni ty automobilky ty 2-3 hodinove limity upozornujici na dobu rizeni nenastavuji jen tak pronic zanic 😉 u me A6 jsou to kuprikladu 2 hodiny
A s autem, které co do velikosti, třídy a jízdního komfortu patří do stejné kategorie, jako zmiňovaná Tesla.
[odkaz]
Takže výrobcem udávaný dojezd 426 km, ale 320 už může být problém. Takže při polovičním nabití 160 km ... to je nájezd, který normální člověk absolutně neřeší, prostě sedne do auta a jede.
A korunu tomu nasadil tím, že si pustil klimatizaci (tedy asi spíš topení) a použil tempomat. Takže si za neúspěch vlastně může sám >😒]
V skutočnosti prešiel tuším o viac ako 70km viac ako tvrdil. Pisal že nekuril ale auto mal vykurena na viac ako 30C !!!!!!!!!! s jeho plynulej jazdy sa vyklula jazda v šýle prasa obecné.. Naozaj hodnoverny zdroj
odhaduju ze pan redaktor si nastavil rekuperaci na LOW a daval tomu kapky aby to vyzdimal co nejrychleji >😁
Pokud jezdíš často na jednání dál, než 460km (cca 5 hodin po dálnici, když máš volno, takže tam a zpět deset hodin v autě, proč ti to jen nevěřím?), tak můžeš buď😒br /> a) Plánovat cestu s ohledem na nabíjení
b) Půjčit si v půjčovně Lamborghini Gallardo Balboni a s Teslou jezdit jindy
c) Rovnou koupit jiné auto, než elektromobil
d) Počkat, až elektroauto najede na jedno nabití 65536 km
Že ty musíš vždycky tak vytasit tu zatrolenou realitu >😁
Tesly za 2M na masovou elektrifikaci nestačí. Až bude elektromobilů víc než procento, tak třeba i menší firmy na parkoviště tu zásuvku dají.
Pointa. Nevidim oproti spalovaku ziadne vacsie zdrzanie.
Nutno dodat, že k tomu, abys to auto doma nabil za ty 4h, potřebuješ mít tři fáze na 32 ampérech. Ok, tohle má snad každý rodiný dům. Tedy ne třeba zrovna 32A, ale 16A by mít mohl, takže potom cca dvojnásobek času.
Pokud ne, a disponuješ jen jednou fází na klasických 230V, tedy téměř všechny byty a bytové domy, tak nabíjíš celej den a noc (24h).
Tohle už tak vesele nevypadá... :-!
Pak máš Brno - Praha - Brno cca. 400km, takže jsi tak na hraně bezpečného dojezdu, v závislosti na tom, kam v rámci Prahy ještě musíš dojet. Nesmí se ale stát, že by třeba byla na D1 nějaká objížďka, nebo že bys popojížděl hodinu po Praze se zapnutým topením... a taky nesmíš jet moc rychle.
Nechci aby to vyznělo negativně, je to otázka priorit a Tesla určitě má co nabídnout. U mě zatím omezení převažují výhody, ale nic proti pokud to má někdo jinak.
Protože ty ostatní (současné) vypadají dramaticky hůře.
[odkaz]
Za povšimnutí stojí, že z Hradce do Ostravy musí jet majitel Tesly přes Prostějov.
Ten, kdo bydlí třeba v UH, musí nabíjet v Brně >😁 >😁
mimochodem dobijecek je veskutecnosti krapet vic nez na tvem odkazu [odkaz]
Zaujimalo by ma, kto plati nabijanie u nas, ked to ma byt zadara. Niekto to zacvakat musi.
Druhá věc, tady nejsme v Kalifornii, tady nám i sněží a na takové placaté střeše se sníh docela drží = nulový výkon.
No ked som nedavno v podobnej diskusii prerataval rychlonabijanie 120kW, tak vyslo, ze nabijacka dokaze za bezny slnecny den nabit max. 11aut (vzdy len po sebe) a potrebuje plochu strechy tusim ako 3 tenisove ihriska 😲 >😒]
Az bude pocasie ako dnes, ze je od rana polosero a leje, tak bude jedna Tesla rada, ak sa nabije >😒]
Popravde, nejak si neviem predstaviť firmu, do ktorej by som šiel na jednanie, aby mi na dobu jednania neposkytli zásuvku. A určite by ešte prišli očumovať a pracovné vzťahy by boli hneď o stupienok lepšie, lebo by sa nezáväzne pokecalo aj o tom elektromobile.
No to jde vidět, že nevíš. Protože ke slušnému nabíjení je třeba silová elekřina 3f, a takovou zásuvkou nedisponuje jen tak každá firma.
Když najdeš zásuvku, je třeba se k ní taky dostat. Takže buď vjet někam do haly, pokud ti to vůbec dovolí, nebo natáhnout prodlužovačku. Ale tu jen tak každý nemá a když ano, tak nastává problém s koncovkou. Takže buď redukce, nebo vozit i 30m silné 3f prodlužovačky a pro jistotu i redukci.
Určitě si dovedeš představit, jak někde u zákazníka škemráš o zásuvku a rozmotáváš prodlužku. Na to tam nikdo zvědavý není.
Pokud chceš nabíjet z 230V, rovnou ti říkám, na to zapoměn, to nemá smysl vůbec zapojovat, za dobu jednání se nic nenabije. :-!
Mimoto, velmi dobře si pamatuji na náš rozhovor o těchto vozech. Je to už nějaký ten rok, ale dušoval ses, zě ho budeš kupovat. A ta doba tak nějak přichází.
Zeptám se tě tedy, jdeš si pro něj? Nebo své prohlášení přehodnotíš a posuneš o další řekněme 3 roky? 😉
PS: to výše, jsem popsal zkušenosti majitele Tesly. :-!
Ale pamatuji si na to velmi dobře. Já tehdy tvrdil, že u mne něco takového nepřipadá v úvahu v horizontu min nadcházejících 12 let. Tys byl o poznání "optimističtější", proto mi to utkvělo v mysli. 😉
To je tvoj problem.