V novém VW Passat jsme na Sardinii vedle Bi-TDI s impozantními 176 kW a 500 N.m vyzkoušeli také podstatně skromnější benzinový 1.4 TSI, zato s velmi zajímavým vypínáním dvou válců.
Nelze vyhovet vsem a vzdy.
Hrozne napsany clanek, Vaclavik by se mel stydet za ten paskvil ze slohove stylu a nemluve o technickem diletantstvi.
Viz:
"A vyhřívání nádrže i vedení v zimním období zase pořádně morduje alternátor."
Morduje?
Viz:
"Když se na dvou válcích zavřou ventily, zastaví se i vzduch v jejich sacích kanálech. A když se pak ventily opět začnou hýbat, tak plynům trvá, než se rozběhnou – také mají svoji setrvačnost, svoji kinetickou energii."
Jak se zastavuje vzduch?
Jak a jake plyny se rozbehnou => pV=nRT, u plynu neni zadne E=1/2mv^2!
Díky za článek! Bez osobní zkušenosti mi vypínání válců připadá jako další příspěvek do řady bezmyšlenkových pohybů, co dělají řidiči při startu motoru:
.......nastarovat - odbrzdit - vypnout zhasínání motoru na křižovatkách.....
Takže jestli je tam na to tlačítko, jsem s tím v pohodě.
Jestli ne, naprosto odmítám. Např. moje dcera má pár týdnů starý řidičák. Představa, jak musí (až se jednou odhodlá ke svému prvnímu přejížděcímu manévru) přemlouvat střečkovitý počítač k puštění druhé půlky motoru, je hrozná.
Protože za dva roky přijde úplně nové Polo s úplně novou verzí GTI (a paraleleně Ibiza Cupra). A koncern by pak vyráběl vedle sebe dvě generace vrcholných verzí, což je neekonomické a nebo by musel pro Fabii homologovat novou vcholnou verzi, což je taky neekonomické.
U dobíhajících verzí (1.4 TSI DSG) začla v roce 2009 Ibiza, v roce 2010 Polo, Fabia a Fabia Combi a společně se vyráběly "dlouhé" 4 roky.
BTW Stejně si myslím, že jako první vystavil "stopku" Fabii RS marketing respektive koncernová režie a tu úvahu ani dělat nemuseli.
Určite je to viac ako obstojna dynamika..Nieje to vrchol ponuky ale ako základ určite super.Nikto nevraví aby si ľudia kupovali základ, kľudne 2,0TSI veď "pretekárov" je dosť a to by im už snáď našlo stačiť.
To je pravda, podobně to mám i s TV vysíláním, od doby kdy se vysílá i v HD, se na noHD kanály skoro vůbec nedívám, dá se říct, že proto občas dávám přednost formě před obsahem.
Ideál je samozřejmě při vypnutém zapalování saci ventily zavřené, výfuk otevřený. I když trochu pumpuješ vzduch, je to cesta nejmenšího odporu. To ale u R4 půjde až se zbavíme vaček a budou elektropenumatické rozvody.
no neviem, ci je lepsie mat "vzduchovu pruzinu" alebo volne prudenie vzduchu...
Mne davalo zmysel skor to druhe - mensi odpor. Keby som mal ist do extremu, tak dokonca by mi davalo najvacsi zmysel nechat privrete na stalo ventily na vyfukovej strane.
Cez ne by sa teda vplyvom prace zvysnych 2 valcov dostavali do 2 nepracujucich valcov aj vyfukove plyny, ktore by ich zaroven "ohrievali" - aby nenastavali rozdiely teplot medzi valcami ktore funguju a ktore sa "ulievaju". Totiz, pracuje sa na dalsom velkom motore, na ktorom ( na rozdiel od V12 v Aventadore ) idu tiez pouzit COD tak, aby vzdy boli nepracujuce valce ohrievane od okolitych. V Aventadore to vyriesili tak, ze z V12 urobili defakto R6 - tam odpojuju cinnost vaciek na 1 strane.
No nic, dakujem za tvoj pohlad na vec... ;-)
nehrál jsem si s ničím, je mi jedno proč se to stalo, vadí mi jak se k tomu VW postavilo. Oni udělají chybu a zákazníci platí. Mě praskly písty na válci 1 a 2, oba mezi kroužkama. Měl jsem štěstí že ty prasknuté kousky zůstaly na místě a nezničili celou sadu
Podle mne se za ACT nevyplatí připlácet. Funguje to, ale návratnost je v rovinách pro mne nezajímavých a další benefit žádný. Uvidíme, jestli i u Passatu bude časem možnost koupit 110 kW bez ACT. Jinak by mohlo být zajímavější skočit rovnou do 1,8.
Možná to není intuitivní, ale přivřené ventily by byly špatné. :-) Jsou samozřejmě zavřené. Už si nepamatuji, kolik vzduchu ve válci je, ale je to myslím něco mezi extrémy. Když jsou zavřené, válec se chová jako pružina. Kdyby byly otevřené, byla by to pumpa, která by odváděla práci čerpáním vzduchu ze sání do výfuku (a přivřením ventilů si jen zvýšíš ztráty).
Prezentace jsou zajímavé právě proto, že máš k dispozici několik různých aut najednou/ krátce po sobě. Prodejce ti kolikrát není schopen předvést ani motor, který chceš. A možností je hodně (různé tlumiče, stabilizátory, posilovače atd.). Tohle se těžko testuje odděleně na rozdíl od sedadel. U elektroniky je to podobné, někdy se tam objeví nečekané provázanosti. Protože prodejci kolikrát ví kulové, nemůže se na ně člověk spolehnout.
Co se týče subjektivity. Mám rád, když člověk napíše, co se mu líbí a co ne. Mohu se na to pak zaměřit. V novém autě na tebe útočí dojmy ze všech stran a je snadné přehlédnout nějakou drobnost, která tě pak po týdnu, nebo dvou bude štvát po zbytek vlastnictví.
lebo su to neveriaci Tomasovia :-)
Dufam, ze mam pravdu a aj ked niesom zastanca takto malych aut, drzim F III palce.
Po F II je to velmi vitana zmena, ktora si RS variantu priam pyta.
btw: na Worldcarfans je spyfoto casti interieru Q7 - a vypada tak - podla toho velkeho touchpadu, ze moje predstavy z minulosti sa zacinaju naplnat - ze ten touchpad bude sluzit na ovela viac, nez len na zadavanie pismenok ;-)
PS: Palcovaci vpred ! - kludne sa tu upalcujte do zodratia palcov !!! >:-[]
Ty 1,4 nejsou náhodou twin-chargery? Před několika lety na nich VW měnil písty, protože byly slabé. Před Euro5 byly v pohodě, pokud sis nehrál s řídící jednotkou. V rámci přechodu na Euro5 ho myslím naladili tak, aby spaloval chudší směs. To spolu s nedostatky v softwaru, vstřikování a zapalování vedlo k vyššímu namáhání, obzvláště válce číslo čtyři, jestli se nepletu.
Teď nechápu tvou argumentaci. Jaký mělo odstup Polo GTI od F2RS? Polo GTI je i po faceliftu. F3 sdílí techniku i platformu s faceliftovaným Polem. Proč by nemohla přijít F3RS s technikou faceliftovaného GTI?
Za málo. :-) Pokud chceš vzít výběr komponent vážněji, mít co poslouchat je základ. Kdyby ses dal na tuhle cestu (tedy snažil se postavit co nejtransparentnější systém), pravděpodobně bys časem začal poslouchat věci, o které jsi dříve nezavadil, protože prostě zní dobře. Nekvalitní nahrávky se pak nedají poslouchat.
No jo, ale to by ses mohl takhle bát u všech trochu složitějších dílů a vlastně nekupovat nikdy nic. I u běžnějších modelů aut ti najdu systém, který bys zrovna nechtěl měnit, a co jeho výměna je garda. To trochu zavání spekulací a strašením, i když je nám všem jasné, co chtěl autor říci.
Taky si nemyslím, že by např. životnost A6/C6 3.0 TDI s tiptronicem byla limitována právě hdm automatem, tedy při rozumném intervalu výměny jeho olejové náplně. Naopak manuál s podobně silným dieselem může být v tomto ohledu větším/častějším problémem, ať už spojeným s dvouhmotovým setrvačníkem, nebo spojkovým obložení, a to nejen při tahání těžších přívěsů.
Autor prostě píše, že za výměnu DCC tlumičů zaplatíš víc, než za výměnu normálních... za výměnu biturba víc než za běžné turbo... a tak dále. Prostě lepší věc stojí víc.
U Laguny ovšem odchází i ta standardní elektronika... displeje klimy, senzory otevřených dveří, podsvětlení tlačítek, upozornění na rozsvícená světla, čtečka karty..
Hlavně jezdí poprvé na světě něco takového s dvoulitrem v naftě a takovým sériovým výkonem, kde bere autor jistotu, že se to bude tak podělávat / i když vyloučit se to nedá/. Jinak pohon quattro a 4x4 VW celkem umí, netrpí to zvlášť extra poruchami a u audi mají zkušenosti s přenosem i vyšších krouťáků a výkonů, tak proč by se to mělo extra rozpadat?
Může být, ale vlastně to na věci nic moc nemění... nemám pocit, že by A6 s nájezdem přes 300 a automatem byla takovou výjimkou, jak autor v článku naznačuje.
Nájezd větší, než nějakých 100 tis. ročně, bývá poměrně dost vzácný, ale i tak mi uniká proč zrovna a jen u hdm by to měla být absolutně doživotní náplň.
Důvod je nasnadě jen částečně. Když měnit u Multitronicu/S-tronicu, proč ne u Tiptronicu, byť třeba s delším intervalem, např. každých 80-90 tis.?
Podle mě je tzv. doživotní náplň u hdm větší "prasárna", než dvouleté/20 - 30 tis. km long intervaly výměny motorového oleje, kdy v některých případech mohou dostačovat.
Ty mi pořád nerozumíš, nepíšu o tom, kdy na to kašle samotný majitel (např. firma) vozu, ale přímo o doporučení/předpisu samotné automobilky. Např. ty máš u Multitronicu předepsanou výměnu v 50 tis. km, kdybys měl S-tronic měl bys předepsanou výměnu v 60 tis., ale kdybys měl tiptronic (hdm) máš tam tzv. doživotní náplň a nikdo ti u Audi žádnou výměnu nepředepisuje. A podobně to chodí u BMW, MB, VW, Fordu...
a jinak, ono to vlastně "všem" vyhovuje, auta se musíš v rámci ekonomické životnosti zbavit, přitom ojetiny budou stále méně atriktivní kvůli nesmyslným servisním nákladům... stále více lidí tak bude inklinovat k novým vozům, které budou mít stále kratší a kratší ekonomickou životnost.
Jenže tohle funguje jen na papíře, reálně se pak nelze divit tomu, že vozový park napříč Evropou stárne stejně jako populace...
Už jsem to tady psal, ale třeba Suzuki má velmi rozumné servisní plány a u HDM automatu ve Swišti je předepsaná výměna oleje tuším po 60.000 km. Naopak u Fordu trvali v případě HDM automatu na svém - doživotní náplň.
mě když při montáži handsfreee v autorizáku nahráli nový sw tak mi přestal ukazovat tempomat rychlost :-), nikdy nevíš co je výhoda :-). Hlavní problém u výměny olejů bych viděl v tom, že když nejsi u auta tak nikdy nevíš kolik toho oleje tam opravdu vymění.
pro mě nebyly problém peníze ale důvěra. Prostě jsem chtěl jezdit tam, kde můžu být klidně u auta, tam kde mám vybudovaný dlouholetý vztah když z pohledu záruky to není problém. Jenže to jsem netušil co mě čeká za problémy s motorem. Kdybych jen tušil ten šlendrián s jakým jsou TSI vyrobené tak bych klidně jel do autorizáku. Mimochodem, ten kamarád co mu praskly písty dvakrát poprvé dostal kulanci 100% materiál a 70% práce, podruhé měl záruku. Po druhé výměně auto hned prodal. Stejně jako já - za hotové do bazaru
To, že "budou drahým bazarovým nádobíčkem" se dá říct o drtivé většině dnes vyráběných, moderních motorů. Nedá se svítit. Jak automobilky, tak především zákazníci očekávají v každé generaci vyšší výkon, nižší spotřebu a emise. Takže vícestupňové převodovky, vypínaní válců či násobná přeplňování bohužel budou alespoň v Evropě denním chlebem, zdá se. Že bude při hmotnosti auta 1,4 ACT vhodnější pro Golf při jeho nižší hmotnosti, o tom žádná.
Jasně, firmy na to hážou bobek, jim to vydrží, a kupující ojetiny-dokud nevidí problém, nechce utrácet peníze. Já mám u multitronicu už v servisce předepsanou a naštěstí dodržovanou výmenu po 50tis.
Třecí segmenty taky potřebují kvalitní "čerstvý" olej. Těch 80-60-40-40-40 je dnes (a už delší dobu) u hdm! víceméně utopistický ideál, většinou je to (jak jsem napsal) tzv. doživotní náplň. :no:
Ve specializovaných servisech převodovek ti sice řeknou, že je to blbost, ale kolik % zákazníků jezdí s převodovkou do takových servisů na nepředepsanou "preventivní" výměnu oleje? Přitom třeba u dvojspojky je výměna oleje každých 60 tis. km běžnou věcí i v autorizovaných servisech.
No a ja uz nejaky recenze na Mondeo 1.5 EB cetl a v podstate je to asi podobna historka... Nejak to jede, zadny zazrak, ale Mondeo ma s tim lehcim motorem pry jinak/divne/mekce nalazenej podvozek, u dvoulitrovy nafty je pry podvozek klasicky Fordovsky povedeny...
To budu delat, nejvic me totiz se*e ta prirazka za samotny olej, ktery si muzu koupit sam. Ze maji drazsi praci uz nejak zkousnu, asi naivne se utesuju tim, ze to delaji precejen lip nez v nahodnym servisu (a tam by mi napr. novejsi software nenahrali). Dik za radu.
Spatne jsem si to precetl, moje chyba, myslel jsem, ze slo o zaruku.
Jinak jo, ten servis se na tom napakuje, o tom zadna, nastesti mi to zily netrha a mam klid. Nevim jestli je to 500 nebo 1000 navic, na Golfu je to asi tak nejak, ale na druhou stranu kontrolujou i dalsi veci pekne podle servisniho planu, updatujou software atd. tak co... mozna se na vetsim aute napakujou jeste vic, ani bych se nedivil...
Myslím, že na prvních 100 000 km se díváme na třídní elitu. Není prakticky nic, co by Passat nedokázal nalpnit, pokud to účet zákazníka unese.
Mondeo mu navíc práci zřejmě citelně ulehčí, i když dojmy z něj se výrazně liší test od testu... Uvidíme, kde je pravda.
Pokud ale začnu uvažovat mozkem a navíc se přidá rozhled mistra Vaculíka, tak je jasné, že Passat MY2014 v českých garážích bude hodně drahé bazarové nádobíčko >:-[]:-!
.. V6 3.0 a 5.st. manual, r.v.2002 vyrobene v Japan, najazd blizko 300.tis a spojka povodna, vsetko suche a ako ma byt :yes:
Pred tym, pre porovnanie :
.. V6 3.2 - 4.Matic a automat, r.v. 2004 prvy unik oleja pri 160.tis na hrane zaruky, meneny olej po 80.tis, km ..., spojka zomrela pri 217.tis.km, okrem toho sa porucali cidla, sondy a tiez zomrel Command. Auto inak jazdilo dialky, vyborny akusticky komfort a benzin som udrazal pod 10l, ale ..ale casy W126 alebo 140 to uz samo neboli ...
No ale novinar ma to auto v jedne konkretni konfiguraci. V salonu jsou ti vetsinou schopni ukazat vice, takze si vyberes na misre. Navic kazdemu vyhovuje neco jineho a sedadla, ktera sednou jednomu, nemusi vyhovovat jinemu. Ja treba preferuji co nejtvrdsi polstrovani (nemyslim vyslovene prkno), protoze v mekkych (casto oznacovanych jako pohodlne) me boli zada.
Myslím, že spíš se doporučují intervaly od nova 80-60-40-40-40. Vliv to určitě má dost zásadní, ale nevidím důvod , proč to Vaculíkovi nevěřit. Copak tam nejsou třecí segmenty, který se opotřebují?
Životnost hdm automatů obecně velmi limituje nesmysl samotných automobilek o tzv. doživotní olejové náplni. Pokud se např. každých 100 tis, km mění, má to významný vliv na její životnost.
jeeeejeeee -novy "avatar" - novy "clovek" ? - alebo mas dnes len dobru naladu ? ;-)
da sa to vygooglit - Audi cilinder on demand.
Blbe je, ze ani ja som sa nedozvedel ci su uplne zatvorene. To by totiz bolo trosku proti zmyslu celeho toho - ked by to malo fungovat v tom "upchatom" rezime - to su dalsie straty a vyhoda by bolo len, ze sa tam nevstrekuje benzin...
Osobne si myslim, ze su len mierne privrete - teda ze vzduch tade prudit moze.
Ak je niekto sikovnejsi, budem aj ja vdacny za zodpovedanie tebou zadanej otazky.
Za toto mas u mna :yes:
Edit: Neviem, ci sa mi to zdalo, alebo som sa pomylil - ci si sa pytal na to ci su pocas toho tie ventily zavrete...Lebo zrazu vidim, ze sa na to nepytas - tak neviem, ci mam halucinacie, alebo som chcel reagovat este na niekoho ineho.
Som uz asi prepracovany... 8-s
Máš něco relevantního, že to není pravda? Protože já spíš čtu podobný údaje- HDM +-250-300 tis. a generálka. A nepřijde mi to nijak málo a nijak divný. Což samozřejmě nevylučuje vyjímky.
Souhlas. Kdybych já váhal o Passatu, klidně bych bral 1,4tsi. Ale tady konkrétně by mě vypínání válců určitě odradilo, hlavně kvůli nedůvěře v dlouhodobé bezproblémové fungování.
Na to je jednoduchý recept, vozit si do autorizovaných servisů olej vlastní, dělám to odjakživa a nemám s tím nikde problém, včetně prémiových značek. Navíc aspoň vím, co mi tam dávají, k velkému "sudu pro všechny" takovou důvěru nemám.
To bude záležet na konkrétním servisu. Já s ojetým autem jezdím do značkového, protože mě to cenově vyjde jen o trochu dráž než původně používané neznačkové servisy.
no tý brďo, to jsou teda novinky. 8-s To ti nezávidím. Pokud si dobře pamatuju, tak 1.4 TSI měl v Tigim i Moik a hlavně ze začátku si ho hodně chválil. Ten má/měl taky problémy ?
ano, stačí se podívat na VW Club, sekce Tiguan, tam jsou čtyři z nich. Vzhledem k tomu, že jsme měli několik srazů tak je znám osobně a vím, že to není jedna bába povídala.
prave ze na to maju teraz vsetko:
Peniaze, cas, techniku...
Kym prijde nove Polo a jeho GTi verzia, tak praveze dovtedy moze cely koncern na F III ryzovat co to da. Nove Polo bude mat novu techniku - nevedno ake DSG, nevedno aky motor ( ja by som tipoval dalsiu evoluciu 1,8 TFSi ), takze dovtedy maju cas nielen vyvinut to, ale to aj predavat a zarobit. Vsetci chcu predsa zarobit. Ci ? ;-)
V minulé g. A6 (C6) 3.0 TDI nebyl S-tronic (dvojspojka), ale 6st. tiptronic (hdm).
7st. S-tronic se do A6 dostal až v současné g. (C7), já bych tam přesto raději viděl 8st. tiptr., jako u A6 V6 BiTDI, přičemž důvodem není další stupeň navíc, ale hlavně velmi povedený automat s hdm.
Nevidím to jako reálné. Jednak jsou zde praktické důvody, tzn. než by to odladili homologovali, tak už Polo půjde do důchodu. A pak marketingové důvody ... koncern se snaží o větší diferenciaci jednotlivých značek a Škoda "nesmí" mít srovnatelnou top verzi jako má srovnatelný VW.
absolutorium ! :yes:
btw: Prve dojjmy? - nechcem byt zly k ostatnym testerom, ale mne sa ten clanok obsahovo zda byt dostatocne dlhy a komplexny, aby si na pomery ACZ vysluzil oznacenie TEST !!!
PS: Mnohi antikoncernisti sa tu vytiesaju z tej pravdivej kritiky...hold, ona je ale zasluzena. Ani ja si nepotrebujem brat servitky pred usta, keby sa ma niekto spytal, ci brat manual alebo to "male 7°DSG" - jednoznacne manual. :yes:
S tou F III RS ... tam by som este nehadzal flintu do zita - prave vdaka tomu co ma teraz pod plechmi Polo GTi, by som malu sancu este videl.
Totiz - Polo coskoro bude vymenene za novu generaciu, z ktorej tiez casom bude GTi.
no a pred tym, nez prijde nove Polo GTi s novsou technikou, moze este prist F III RS s aktualnou. Toto si urcite uvedomuju aj v MB aj Wolfsburgu - predaje by boli, technika uz je, dalsie zarobene love a pozdvihnutie imidzu F III sa priam pyta.
Ved, ak do 2 rokov nebude, tak sa vam tu verejne ospravedlnim za "mudrovanie" :-!
Ci ja novinarom verim, ci nie (skor nie), je uplne jedno. Nazor novinara je tak isto subjektivny ako moj. Jednemu sa paci to, druhemu ine. Neviem jak tebe, ale mne sa neraz stalo, ze auto, ktore novinari odsudili sa ukazalo byt uspesne ci prijemne a naopak.
Neviem co ma palubka Focusu III z porovnanim Mondea z Passatom, v kazdom pripade videl som elegantne palubky nazivo aj v Golfe ci Octavii a terno to je iba v diskusiach na auto.cz. V kazdom pripade jej dizajn je to posledne, preco som Focus III kupoval...
Mne je fakt jedno co briti pisu, mna zaujima, co bude vyhovovat mne. A ci to bude Passat, Mazda 6 ci Mondeo, pripadne nieco ine rozhodnem na zaklade svojej osobnej skusenosti a nie na zaklade toho, co niekto napise.
DL 550 - do 550 Nm, i ked dnes cez nu posielaju aj 580 Nm ( asi sa v nej trosku pohrali so spojkami ) ma az aktualna A6, S6, A4,A5 po FL...
Dovtedy to bolo ZF 6HP 650 ( aspon dufam v to oznacenie 650 - lebo viac Nm cez nu nikde v Audi nehnali ;-) )
pise ze to mel po zaruce a na kulanci není nárok, jen dobra vule výrobce
rozdil není 500, ale minimalne 3tis, aspon u me to tak dela.
jen za olej mi uctovali ve znackovym servisu 3500kc bez DPH, ten samy koupis za 1200kc s DPH, + práce.
ja do znackovyho servisu jel ještě 2 servisni prohlídky po skonceni záruky, ted jezdim so nadstandardniho neznackovyho. za olej chteji cca 1500 + ceny práce mensi.
navíc u staršího auta me tam opravili i to, s cim si ani ve znackovym nevedeli rady (jedine vymena elektroniky za nejakych 20tis)
s novym autem pojedu do znackovyho maximalne na prvni 2 prohlídky.
znamej co ma autoškolu nejezdi do znackovyho servisu ani funglofkama.
jednou mi 1000km po servisni prohlice v autorizaku odesla spojka, záruka samozrejme neuznana, ze s tim neumim jezdit. mohla to bejt nahoda, ale mam najeto tal 1mil a spojka mi do ty dobu neodesla, a to jsem kolikrat mel natoceno i přes 200tis
taky mi to prijde jako tezko uveritelny pribeh.
v cesku jezdi tak 6-7 tiguanu s 1.4tsi a 5 z nich mělo praskly pisty >:D
predpokladam, ze všechno do 50tis najetych km
Jako měřítko beru průřez soudobými auty podobné kategorie, a tam je zrychlení 0-100 za 8.6 pořád nadprůměr, i když to neznamená že je to střela. Mazda 2.0 skyactive (145 k), Mondeo 1.5 Ecoboost, Opel Insignia 1.4 Turbo, všichni podle mě budou pomalejší než tento Passat.
My ji v září prodali, ale najela jen 40 tisíc km >:D Motor naprosto bez problému, jen si vzal zezačátku dost oleje ( první dolití v 5 tisících km). Tímhle nic nezkazíš, ale prý se jim dost kazí lambda sondy (jak Oktávkám tak i Jettam a Golfum, nám taky..).
1.6 MPI 75 kW? ... to už je "koncernová moderna" z roku 1990, která má hliníkový blok! :-) To bylo tehdy u koncernu nevídané. Osmiventilový dvoulitrový dědeček z roku 1988 dodnes (viz ta Jetta) spoléhá na litinovou konstrukci :-)
Tak pokiaľ sa denne dívaš na elegantnú palubku predfaceliftového Focusu III, oproti nemu Ťa musí nadchýňať usadnutie nielen do nového Mondea. ;-)
V porovnaní s Mondeom predošlým som však na to nové čítal najmä negatívne ohlasy. A čo je podstatné, nekritizovali len interiér, ale Fordovskú pýchu: jazdné vlastnosti, kde Mondeo vraj stratilo svoje dovtedajšie výnimočné postavenie v triede.
Autoexpress: it’s also lost its handling magic, thanks to body control focused more on comfort than entertainment and light, over-assisted and quick steering.
Autocar: there’s still a less satisfying relationship with the nose than before.
Carmagazine: it doesn’t exude quality from every surface in quite the same way as those pesky Germans... the suspension settings costs the car some of the confidence-inspiring front-end feedback that really made the previous Mondeo such a delight.
Je možné, že všetci sa mýlia, ale podotýkam, že sú to Briti, ktorí Fordy milujú a ak oni napíšu, že nové Mondeo nie je lepšie, tak na tom niečo bude.
Teď mi není jasné, o co ti jde. Jestli chceš doporučení, co si na test vzít, nebo jestli chceš jen vědět, co na tom můžou poslouchat, když nahrávky kolikrát nedosahují takové věrnosti.
Pokud to první: Měl bys poslouchat, co znáš. Neznalost "skutečného" zvuku nahrávek se snažíš kompenzovat poslechem řady nahrávek skrze mnoho systémů.
Pokud jde o to druhé: Jak jsem napsal, cílem je věrnost. Není podstatné, jestli si můžeš běžně v obchodě koupit materiál dostatečné kvality. Každý má to svoje. Existují referenční nahrávky. Některé jsou z koncertů a mohl jsi je slyšet naživo. Když jsem u koncertů, potlesk je dobrý základní test systému. Někdo používá své vlastní nahrávky. Můžeš si najít nějaké seznamy. Akustická hudba je dost zastoupená a někdy poměrně exotická.
Cetl jsem, ze podle platnych zakonu v CR ti nemohou nic udelat za to, ze sis nechal olej vymenit jinde. Pokud to na tebe takto zkousi, zkus to vygooglit.
A jen tak mimochodem za to tech usetrenych 500,- asi nestoji, co ...
Mea culpa, nedočítal som to do konca. 8-s:*)
Inak v súvislosti so životnosťou motora a spojky si spomínam, že v dobe mojich vodičských začiatkov bola populárna fráza pri starých autách: motoricky je dobré, len kasňa je trochu hrdzavá. >:D Teraz sa to obracia: celopozinkované karosérie vydržia dlho (12 ročná záruka je štandard), ale motor a jeho súčasti/periférie odídu oveľa skôr.
Prepáč, použijem tvoju rétoriku - máš našpinené v hlave? Sú testy, kde je Mondeo lepšie, sú testy, kde zase Passat. Treba autá vyskúšať potom hodnotiť či písať o veľkom sklamaní. Môže byť, že sa pôjdeš previesť Mondeom a ukáže sa, že to bude pre teba veľké prekvapenie.
Ja som zatiaľ sedel iba v Mondeu a do veľkého sklamania to má ďaleko. Čakám na testovacie jazdy jedným aj druhým a potom budem hodnotiť.
V principu obecně platí, že pro úspěch na trhu nemusíš mít zrovna "zázračný" produkt, často bohatě stačí být tzv. jednooký mezi slepými..., což se nemusí týkat jen samotné/celkové kvality.
Paššík se hodí na parkoviště před správní budovu fabriky. A test kromě odhlučnění taky nedopadl zázračně, přesto že Paššík je kolikrát bráno za zázračné auto.
vzácná závada??? Osobně znám 5 lidí s Tiguanem a prasknutými písty, jeden z nich dokonce 2x. Kdyby se zveřejnili jejich záznamy z reklamací a oprav tak bychom se asi divili. poslední prasknuté písty co vím jsou z letošního roku. Kamarád co je měl prasknuté 2x to měl vloni a letos taky. Žádná stará záležitost, ale aktuální průsery
To je stará známá věc, to co popisuješ je stará metoda pánů řidičů z pragy V3S, popřípadě starých tater, kdy jsi bez meziplynu a vyšlápnutí kvalt nezařadil. Dnes používáš meziplyn výhradně ke srovnání otáček motoru a hřídelí od kol, kvůli spojce. Jasně že synchrony a kvalty už do toho nikdo nemíchá.
jednou jsem vyměnil olej mimo autorizovaný servis a proto mi kulanci odmítli. Výměna oleje nemá nic společného a nemá žádný vliv na ani jednu z těch závad. Bylo to jen čisté zřeknutí se odopvědnosti za jejich (veřejně přiznané) průšvihy
A já doposud myslel, že nejvíc najedou japonci z přelomu r. 2000, tak kolem cca. 250 tis., když seš na to auto moc hodnej. Víc jak 300 tis. na jedné spojce jsem ještě tedy neviděl. :-|
Jeho poslední věta mu ve tvém případě zjevně moc nepomohla... ;-)
Mimochodem, chtěl bych vědět (viz článek) kolik procent aut s manuálem najede půl milionu km s původním spojkou, resp. s jejím obložením. Jinak, že suchá dvojspojka není pro auto to pravé ořechové, tvrdím už dlouho.
Ptám se proto, že slovo meziplyn se zažil už s jedním i dvojitým vyšlápnutím spojky (nebo aspoň já nevím, jak vhodně a správně nazvat ten s jedním vyšlápnutím).
Co tak vídám na různých videích, ať už amaterských či profesionálních nebo co jsem mohl vidět osobně např. od profijezdce na závodním okruhu, tak dvojí vyšlápnutí nepoužíval ani on v profi závodním stroji.
ano, to bych nejspis ostrouhal.
kulance byla jen na materiál, který stal cca 1500kc a z toho 70%, tedy nejakych 1000kc
zbytek + praci, tedy 3-4tis sem doplacel, uz si to presne nepamatuju.
rikal sem si, ze si tu tisícovku mohli strcit nekam
"Výbavu si snáď zvládne nakonfigurovať každý sám."
Jenze Passat neni rejze, u ktere se dany model s danou motorizaci chova bez ohledu na zvoleny stupen vybavy v podstatne stejne. U Passatu mas nekolik druhu podvozku, sedadel, svetel, systemu rizeni, převodovek atd. a urcita doporuceni v teto oblasti muzou potencialnimu zakaznikovi realne usetrit cas i penize. To, ze momentalne nejvykonnejsi seriovy ctyrvalcovy diesel na svete nebude jednoduchy stroj, snad tusi kazdy. ;-)
Tak to verim s tou totalkou. Ikdyz je otazka, jestli bys pak neostrouhal jako kolega nahore. Nejaka kacka se vzdy najde, ale kdyz prijde na poradnou sumu je to po zaruce. I zaruky nestoji za moc, takze na kulanci neslysim a jen se smeji
Len technická: Mondeo 1,5EB nemá 110, ale 118 kW. Inak ale máš pravdu, bude zrejme najbližším konkurentom Passatu 1,4TSI 110 kW. To je ostatne zaujímavý downgrade pre Mondeo, minulé Mondeo 1,6EB bolo prirodzeným konkurentom rovnako výkonnému Passatu 1,8TSI. Teraz ale Passat 1,8TSI posilnil na 132 kW a naopak Mondeo downsizovalo a je súperom už len 1,4ke TSI.
A jaký meziplyn měl autor článku na mysli? S 1x vyšláplou spojkou (spojka se drží celou dobu přeřazování a k tomu se přidá plyn) nebo s dvojím vyšlápnutím spojky (spojka-neutrál-pustit spojku-plyn-spojka-zařadit-pustit spojku-plyn)?
ja sem kulanci dostal při 70tis km (10tis přes záruku), ale musel jsem si o ni rict.
ale jen na materiál, na praci ne.
v tu chvili bych byl radci, aby ten motor byla totalka
Trošku si špiníš do vlastných úst, viď Tvoja úvodná otázka a následne poukazovanie na poľský test. ;-)
Ad vyskúšanie: jednak človek nemá čas prechádzať všetky nové autá, čo sa objavia na trhu, aby mal stopercentný osobný prehľad, jednak ich zatiaľ ani kde vyskúšať nemáš, a to ani Mondeo, ani Passat (práve dnes mi písal predajca, že predvádzačky budú najskôr o 2 týždne).
Zakladni prehled asi ma, ale co ty praskle písty? Co to ma spolecneho s rozvody? Cekal bych, ze mas aspon zakladni prehled ;-)
PS: Ale chapu, ze se to nehodi a vsechno co bylo vzdy spatneho a poruchoveho na motoru vyresi jen koncernovy remen.
to je u 1.4tsi celkem vzacna zavada, která se cas od casu objevi asi u kazdyho motoru.
někdo tady daval zase odkaz na praskle pistni krouzky u 1.6ecoboost.
pochybuju ze by něco neresili, to by si srali do vlastního hnizda
já se nebavím o řetězu/řemenu ale o celkové kvalitě. To že je teď řeměn samozřejmě vím. Díky tomu šrotu co jsem měl jsem se o tomto motoru dověděl celkem hodně. Řetěz vyřeší a za pár měsíců se zjistí že odflákli něco jiného....
Kdyby jenom NadAuto, jakkoliv je to vyloženě úchylné...ovšem byl jsem v pátek nucen s bratrem navštívit nejmenovaný salón/servis Hjondééé, který se firemní politice a rétorice bezezbytku podřídil a to bys koukal. Tolik žvástů o prémii abys pohledal. Musel jsem zdrhnout přes parkoviště k Fordu, a to je co říct. 8-s >:D >:D
Jisteže, to dolaďování je logické:) Vezmou se prumerna sluchátka a prumerne bedny a podle toho se to ladí.. kolikrát je pak výsledek na drahych bednách horší, než na tech obyč, už sem se s tim taky setkal :-)
Ja som naopak za tento odlišný prístup veľmi vďačný. Generické nič nehovoriace "prvé dojmy" v štýle "vcelku dobré, na bližší rozbor si musíme počkať na test" moc pri výbere nepomôžu. Výbavu si snáď zvládne nakonfigurovať každý sám. Tu máš názor človeka, ktorý vie a rozumie svojmu remeslu (a nie postpubertálni absolventi humanitných viet, vydávajúci sa za autonovinárov, ktorí Nm prečítajú ako "nanometer" - áno, i také sa stalo).
nova generace 1.4tsi ma místo původního rozvodového retezu opet remen a problém by mel byt vyresen, podobne jako u 1.2tsi.
cekal bych ze mas aspon zakladni prehled.
Já v něm furt jezdím :-) Do Fabie to v pohodě stačí. A Amíkům zřejmě taky, protože i nový modelový rok americké Jetty má jako základ osmiventilového dědečka z 80. let :-)
Mluvilo se o tom, že by měl mít v CNG provedení silnější motor než Golf (a B7 měla silnější). Ale oficiálně jsem si ničeho nevšiml. Uvidíme. Neméně zajímavá je otázka nádrží (tedy kolik CNG pojme).
Kritérium je tady jedno. Vošického zajímá pouze konkurence, která prodá víc (či podobně) než jeho Hyundai. Tu se snaží očernit. Zbytek nebere (za konkurenci). :-!
clanek pise o objemu, vykonu a objemu kufru.
pozadovane parametry splnuje i renault, i ford
o zadnych dalších parametrech v clanku nepisou
jo, ještě by to mělo byt auto stredni tridy, coz ani oct neni
Jakoukoli hudbu co máš a máš jí trochu naposlouchanou. A přejít na supersport taky nemusí bejt vždycky ve všem jen k lepší ;-)
Myslim že při naprostý většině muziky to bude věrnější :yes::-)
A ty by ses měl určitě stavit a pár systémů si poslechnout, třeba ti to trochu změní názor na věc
Já chápu tvou volbu :-) My teď pořídili EB 1.6 a dole je odkaz na docela ošklivou poruchu a přitom x let na ten motor nikde nic...
Ja do auta typu Passat naftu vyžaduji, ale věřím, že 1.8 jede hezky, jen si nesmí lidi nalhávat, že Passat znamená jen spolehlivost a žádný problém, tak už to bohužel není :-) Přeju štastné km a ať už se to neopakuje.
1,8 je úplně jiný motor. A nevím o tom, že by něco měnili. Jen v další generaci změnili druh řetězu. U něj je spíš zajímavé, že má horší pověst než 2,0, byť patří do jedné rodiny.
Máš několik kritériíí, tohle byl příklad, motor do objemu 1200 ccm, výkon nad 70kw a velký kufr 550 litrů, to dost směřuje k Oktávii, p a nevím, jaké další kritéria tam jsou.... takhle to pod státem chodí...
čemu na tom nerozumíš? Je to postavené tak, aby to vyhrálo jedno auto.... nedávno tu byl podobný článek o manažerech lesů ČR a jejch tenderu na SUV, které splnoval pouze Santa Fe
U prvnich jizdni dojmu je autorem zvoleny styl o to horsi. Pritom lepsi prilezitost k vytvareni takovych doporuceni nez je oficialni novinarska prezentace se prinejmensim v ceskych podminach jen těžko naskytne.
Přesně na to jsem se ptal, jakou hudbu na to :-) Jistěže rozdíly slyšet budou, ale nemusí to být vždy k lepšímu, elektronkový zesilovač má svojí charakteristiku, stačí zapojit třeba tu obyčejnou el.kytaru a uslyší to i laik (a hráč pocítí na první ton:D). Mne to pro hudbu, kterou poslouchám moc lepší nepřijde, proto se ptám, co na tom pustit :-)
A ta věrnost... to je také diskutabilní a záleží zase na tom, jakou muziku.... když vidím, jak se různými způsoby ta věrnost snaží při nahrávání eliminovat >:D Dokreslit, vylepšit.... >:D
kazdopadne, stejne jako asi i jako ty, jsem cekal, ze se 200tis km nebude muset na motor sahnout.
když jsem to kupoval, byly na ten motor jen superlativy, problémy zadny, pritom se uz tak 3 roky delaly, tak nejaky zkusenosti byly.
stejne bych nemenil, ropu nechci, atmosféru jsem nechtel, a vykonove me to staci
Ne, ode mne ne... já palcuju jen totální ignoranty a to ještě sporadicky :-)
Já souhlasím, však sem názor na to TSI napsal už výše... Jen mi přijde úsměvné dělat z Passatu něco více... uvidíme co nám nabídne konkurence, kdy třeba pro tento model je největším konkurentem Mondeo EB 1.5 se shodnými 110kw :-)
Dokonce vím, že takovouto motorizaci by si třeba koupili moji rodiče, protože nechtějí malé auto a hledají jistý komfort, je za lepší cenu než TDI, nenajedou desítky tisíc ročně a dynamika je rozhodně solidní v porovnání se zbytek vozového parku v ČR a určitě se s autem nemusíš bát předjíždět :-) Jak to bude se spolehlivostí, to ukáže čas.
v uvadenem clanku jsou konkretni parametry
ty splnuji minimalne 2 další automobilky krome koncernu
tak nevim kde je problém
kdybych sel do dusledku, tak uvedene parametry nesplni zadne auto stredni tridy, tedy ani koncern.
jedina nejasnost by snad byla, z jakeho roku jsou ty požadavky, ja beru soucanou nabidku minus dejme tomu rok
Ale ani tu passat nemusi hrat prim. O motorech ktere meli problem udelat 200tis km se toho napsalo na vsech VW a Skoda forech habadej. Ja znam nekolik passatu a bezproblemovej nebyl ani jeden. Dobra, vsechny az na jeden byli z dovozu a z 2. ruky (ale stale z autorizaku a koupene kolem 100-150tis km) ale byl tam i jeden od funglovky az po 200tis prvni majitel, autorizak a byl rad ze je auto z domu bo na tom menil skoro vse.
Passat, jako vetsina nemeckych aut, zije z renome z let minulych. Pri dnesnich cenach aut (casto nizsi nez v minulosti), jejich velikosti, vykonu a hrackam jednoduse ani VW ani spousta dalsich vyrobcu nedokazi produkovat v kvalite let minulych. Passat tu podle vseho v nicem nevybocuje. Obycejnej prumer.
Ostatne doklada to i test autobildu na 100tis km kde se Passat umistnil s krasnou znamkou 5 na 65. miste ze 70.
[odkaz]
Tak to chápeš fakt hodně blbě ;-)
Výměna po 5ti letech je rozumná, představa že zrovna Mercedes vydrží skoro 2násobek co vostatní naivní a jak vymyslíš že sem na vraky když ti dávám a doporučuju testy spolehlivosti na (prvních >:-[] ) sto tisíc kilometrů to mi nějak hlava nebere >:D
Jo a cesta 3 t km po Evropě už patří k těm docela dlouhym a pokud máš aspoň trocha praxe tak bys měl vědět že to zvládne každý auto vod Fabky po RR. Ale ani u jedinýho včetně toho Rollse nemáš absolutní totální 100% jistotu ;-)
On do některých motorů dát nejde, nejsem technik, ale třeba do našeho TSI se nedá předělat, protože by museli měnit jeste jiné části motoru a to se jim nechce, tak vymenili jen za nový kus napínák staré konstrukce.... čekáme na nejhorší...
Ja uz to chapu - slovo spolehlivost kazdy vnimame asi jinak.
Ja napr. musim mit auto, ktery me v kterykoliv moment doveze 3tis km, spolehlive, bez poruchy. Sednu a jedu (pres celou evroou a zpet). Proto kupuju nove, prodavam max. po 5ti letech max. 150k km (kdybych mel na mercedes, necham si ho klidne 250k) a potom jde z domu - nemam chut ani potrebu resit potom opravy.
A jestli to chapu dobre, potom teprve prijdes ty, tohle auto koupis, jezdis s nim na nakup a pak teprve zacnes resit tu tvou spolehlivost.
Proto si myslim, ze kazdy mluvime o necem jinem, ikdyz oba pouzivame slovo spolehlivost.
Vůbec nejde vo konkrétní kritéria! Těch případů kdy to vyšlo najevo je už nesčíslně a nedá se to všechno pamatovat. De prostě vo kombinaci pro auta nějakýho úřadu naprosto nesmyslnou. Byly případy kdy do nutnejch kritérií pro výběr vozu nakombinovali nějakou novou funkci kterou v tu chvíli nikdo jinej nenabízel. A neplatí to jen pro auta ale pro hromadný nákupy tiskáren prostě čehokoli. Kašli na tenhle jeden, tyhle podvody se tu prostě děly a dějou ve velkym dlouhý roky
Já mluvil o autech stáří 5-7 let a 200 tisíc km >:D Taky uz to bylo pár let nazpět >:D
Jinak tohle vydrží při údržbě snad většina aut střední třídy. Každý bude mít problém, turba, vstřiky, řetězy.... jak sem řekl, záleží na modelu a konkrétní specifikaci... Passat prostě už není etalonem spolehlivosti.... sám mám Mondeo, teď čerstvě oslavilo 200 tisíc a víš co s vozem bylo? Nic.... vůbec nic (jen dle plánu rozvody ve 160 tisících, nové destičky a oleje)... a taky nebudu tvrdit, že je etalonem, protože někomu se mohlo vysypat..... Sousedovo CC Passat 2.0 TDI CR 125kw už 5x odtáhli nepojízdné... od nova.. :-) Stejně stará auta, stejně najeto....
auto stalo v kopci s nezatazenou ruckou asi 14 dni
pak do toho manželka skocila, při -20C to nastartovala a po mesici mi rekla ze tam mesic sviti nejaka kontrolka.
predpokladam, ze novy napinak (konstrukcne novy) to vyresil
Ta 1,4 Tsi je základní motorizace, takže nároků na dynamiku je třeba se asi vzdát, úspora je přednější. Stejně tak může být pravda, že nejsilnější BiTD se může zamotat do problémů svých tech. řešení, ale pořád má passat co nabídnout.
Je spíš úsměvné, že jsem chytil mínus v první sekundě odeslání příspěvku, asi za ksicht, nebo co, věřím že od tebe určitě ne.
Na to sou ale fakt nejlepší ty statistiky. Nebrat je dogmaticky ale zdroj informací to prostě je. A kombinovat s testama spolehlivosti na 100 000 km [odkaz]
Eh.
No ale to ja o koze a ty o voze. Ja proste netusim jak se chovaj auta po 10-15 letech s vysypanejma turbama.
Ja mluvim o spolehlivosti novych vozu do 200k km a 5-7 let stari.
Vyctem potencialnich problemu a rizik, kteremu autor venuje podstatnou cast textu, ma tento test svym charakterem blize poradne pro bazarove dobrodruhy hledajici notne vylitanou pastiku nez k testu noveho auta. Potencionalni zajemce o nove auto se z tohoto testu v podstate nic nedozvi. Zadna mereni (viz konkurence), zadna doporuceni ohledne priplatkove vybavy (svetla, podvozky, sedadla atd.),...Nic.
Myslíš si dost špatně >:D Zrovna Laguna trpěla na nemoci díky její nadstandartní výbavě a hlavně dvojková tím, že zaváděla do mainstreamu technologie z vyšších tříd. Někdy se podívej jak jsou vybaveny stejně staré Laguny a Passati, tady vidím jednoznačný hlas pro Renault.... i když jsou s tim někdy spojeny nemilé problémy.
je třeba se passatu a konceru VW zastat, kdyby hráli jen na jistotu, tak furt jezdíme v dlouhozdvihovém osmiventilu o nevalném výkonu, ale dobrou spolehlivostí, tak jak to dělal golf III a audi 80. To že koncern VW hledá rovnováhu mezi přílišnou technikou a spolehlivostí je jen dobře, nebýt jich a tlaku na vývoj, tak tu nejezdí ani 2,0 TDi, ani Tsi. A to říkám i s plným vědomí, že když začínali, tak jim ty motory zrovna moc nešly.
Jo, možná dvojková bez údržby... mne vydržela stejny km s vysypanym turbem, jako stejně starej a jezdenej passat.... taky vysypany turbo, slavná jednadevítka.... On dělal dříve ramena na podvozku a já doplnoval klimu a pozdeji jen tyče stabilizátoru. Mne zarezly čidla tlaku v pneu, on je neměl. :-)
Asi ti uniká podstata. Chceš aby vyhrál konkrétní model auta případně i něčeho jinýho a zadáš kombinaci kritérií který splní jen ten jeden model nebo jedna firma nabízející vpodstatě cokoli a je to. Takhle to s výběrovejma řízeníma ve státní správně prostě chodí
U Passatu neni..... u ostatních ale je.... vidíš ten rozdíl? Proč to tady toleruješ? Kdyby se to stalo třeba Renaultu, je tady tuna špíny, tady ti píše majitel, že mu skočil....
Co je lepší? přeskočenej řetěz, nebo třeba že se občas nevypne rádio? Atd.... Neměřte dvojím metrem.
Ale jo, lisi. V te statistice je passat pred lagunou, o ktere tu byla rec - a laguna si aspon ja myslim byde v prumeru mene vybavena nez Passat.
Taky si myslim, ze Mercedes a BMW je spolehlivejsi a ani to v ty statistice nebudu hledat co jim vyslo, jestli to sedi...
A dost, koncim :-)
Ano... moje přítelkyně ho má... motor už má měněny rozvody jednou, chyba neodstraněna, automobilka odmítala drhou výměnu, že je prý vše v pořádku, příznaky pokračují a bohžuel minulý týden skončila záruka (překročeno 60 000km)... teď s autem už jezdíme jen krátké trasy, bojíme se přeskočení řetězu třeba v cizině. Mohu ještě pokračovat s začínající blbnutím elektroniky (nejdříve výpadek a nouzový režim na tři válce, teď kontrolky a praskající žárovky dost často), netěsností okna a podobně...
O tomto TSI se taky řikalo jak to bude super a nebylo... nikdy nemužeš vědět jak to bude, robustní Passat byl taky jak kterej, ty slavné B5 měly poddimenzované nápravy na naše silnice, B6 a B7 občas vrže dost interiér, jako ostatním ( projel sem hodně B6tek, bratranec má Alltracka B7), robustnost si představuji jinak. JE to solidní auto, ale žádné extra... jestli sem ti ho pohanil a ty ho máš, sorry, ale je to tak...
Na 1.8Tsi sem slyšel taky dost špíny, 2.0 je prý lepší. A mohli bychom pokračovat dalšími motory, jako byly 1.6 FSI ( bratranec v Golfu+).....
citace:
"U některých aut střední třídy chtěl úřad například motory o obsahu maximálně
1 200 ccm, výkonu nejméně 70 kW a objemu kufru 550 litrů. Takové motory mají na českém trhu jen vozy Škoda Auto nebo Volkswagen."
S tou výbavou máš sice pravdu ale na druhou stranu podobnou budou mít všechny auta třídy. Takže si z tý statistiky vem třeba jen auta střední a vyšší střední.
Faktem je že Passat se spolehlivostí nijak neliší
No to veru nepoteší. Človek môže rátať s tým, že technikou prepchatý moderný motor (priamy vstrek, turbo, variabilné časovanie ventilov...) nevydrží pol milióna km, ako nízkootáčkové dvojventilové atmosféry, ale i tak čaká aspoň 150t km. 86t km je skoro, sakra skoro. 8-s
Jde jim o věrnost reprodukce. A poslouchají na tom hudbu náročnou na reprodukci. Pro mne je to kolikrát neposlouchatelné, také mám priority trochu jinak uspořádané. Tím nechci říct, že si nikdy prostě neužívají hudbu, ale HiFi je o té věrnosti (i v extrému). Netvrdil bych však, že nelze slyšet rozdíly. Problém výstav je, že samotné prostředí mívá daleko do ideálu.
sem na tom podobne
1.8tsi jsem koupil jako rocni referencku z automobilky s 20tis km
jediny co me zatím potkalo (zaklepávám) byl na 70tis preskocenej retez o 1 zub.
od vymeny nového napinaku mam dalších 70 tis a doufam ze to je vyreseny
na takovy bezny jezdeni to je motor docela paradni
Statistika by musela zohlednovat zavaznost zavad (nefunkcni pravy zadni reproduktor neni ekvivalentni nefunkcnimu motoru) a vybavu vozu (cim vybavenejsi vuz, tim vic veci se muze pokazit, ovsem vetsinou ta vybava navic neovlivnuje, zda auto muze jet). Passaty budou obecne vybavenejsi nez Hyundai i10. Mercedes, BMW a Ferrari to pak maji dost tezke.
Proto statistiky bez komentare.
Naposledy jsem se snazil najit Golf a rychle jsem vygooglil cca 8 ruznych statistik, kde byl mezi 20-80 mistem, takze nevis vubec nic. Dospel jsem k zaveru, ze lepsi bude se statistikam vyhybat a radeji je prilis nekomentovat.
měl jsem tento motor v Tiguanu a po 46.000km jsem byl velmi rád že jsem ho prodal. Výměna rozvodů, výměna nastavovače vačky a prasknuté dva písty mluví za vše. Po záruce, kulance nula. Osobně znám člověka kterému písty praskly dvakrát, měl štěstí, měl to v záruce.
ten clanek v odkazu je uplne demagogickej
když nic jiného, tak v podmince objemu do 1200ccm a vykonu minimalne 70kW, kdy se clanek budi dojem, ze takovy motor nabízí jen koncern
přitom ho ma minimalne i ford a renault
"kamarád řikal že mu Passat vydržel 100 tisíc km, když ho dostal jako novej služební, ale jeho kolegovi se rozpadla cé pětka, sice ji koupil jako pětiletou a s nejasnym pvůodem, ale to neva"
Jiné hodnocení spolehlivosti není možné, než ta statistika... nebo se poptávat po známých, at ti řeknou pravdu, jak moc jsou ty auta uplně bez chyb.... na diskuzi to nepřiznaj, ale ta spolehlivost je opravdu u všech aut už dost podobná a jak sem psal, záleží na konkrétnim kusu a motorizaci, roku výroby... nejde říct že jeden model je lepší, než druhej...
>:D Neříkám, že nezaujme, ale poměr cena/výkon je relativní, jak řikam, jsem muzikant, asi to vnímám jinak... nejlepší zvuk je ze P.A na Open air fesťáku (teda když za tim sedí člověk co má v hlavě a ne blb:D a kapela umí hrát) To nenahradí žádná hifi >:D
Vypadá to že by tam mohla bejt většina dovozců hifi takže něco by tě snad zaujmout mohlo. Vim že se tu prodaly i high end systémy dražší než to Ferrari :-)
Jojo kdo z vas ale koupil novy tsi a stihl ho znicit? Ja ho koupil a slape uz 4 roky jak hodinky i pres to, co vsechno jsem se docetl.
Ale problemy s nimi zjevne byly, to nepopiram. Nicmene to taky byly jiny motory, tohle je nova generace, pokud se nepletu, takze zatim nevime moc nic.
Na 1.8 tsi nebo 2.0 tsi si taky nikdo nestezuje, naopak...
A Passat je robustni, mozna ne proti Mercedesu S, ale je robustni.
Ano... pokud se bavíš o B5 a B5.5, tak souhlasím, ale nové Passaty B6 a výše už nic extra nejsou. Protože pokud se bavíš o vozech od nova, tak i ty Mondea, Laguny, Citroeni, Peugeoti, všechno dnes najede podobné kilometry a kazí se všude, ale musíš brát auta od nova, o které se staráš jako o toho Passata, ne porovnávat olítané kusy s novým Passatem a majitelem, co se stará.. Taky mluvim o lidech co ta auta měly/ mají jak od nova, tak i ojetá. Jen si vzpomeň na TSI, nebo na 2.0 Tdi... sousedovi se tenhle motor rozpadl jak na Oktávce II, tak i na Passatu CC a to už byl první commonrail... je to uplně jedno, čím jezdíš, dneska už VW nepatří mezi etalon spolehlivosti.... mužu ti dát desítky příkladů na různých koncernových vozech z rodiny a okolí.. už sem to tu psal mockrát.
Je to jen bublina, která platila v 90. letech. V té době byl Renault taky nespolehlivý křáp a podívej, mnohé nové Megany, nebo i ta proklínaná Laguna III končí kolikrát na vyšších pozicích, než i ten Passat, viz testy na 100 tisíc km a podobné tabulky.... je to jen o štěstí na konkrétní kus a specifikaci/motorizaci.. Pokud tvrdíš, že i nové Passaty jsou více spolehlivé, opravdu s nimi nemáš moc zkušeností
Tak seš vítanej :-)
Zkus si doma něco poslechnout a to CD vzít sebou. Podle mě tam sou stejný rozdíly jako mezi autama. Jo a nejde mi jen vo lampy, to byl jen příklad hodně dobrýho hifi z Francie
Jo Passat je spolehlivej. Predevsim proto jich jezdi takova hromada.
Ale ten, ktery si kupuje vetsina ceskych vesnicanu (z nemecka bouranej, 180k na tachaku, ale 250k ve skutecnosti, s nejsilnejsim tdi co litalo pulku kilometru 180-200 po dnemeckych dalnicich) neni spravna reference pro hodnoceni spolehlivosti.
Ale novej Passat Vzdy byl spolehlivej a da se predpokladat, ze to tak i zustane. A trva to dlouho, nez najedes 200-250k, to mi ver.
Mluvim o znalych lidech kteri jezdi HROMADU kilometru, ne o typcich z hospody.
Typci z hospody delaji zavery podle toho dozityho, 10-15 let staryho.
Tak podle testu to vypadá, že motor 1,4 TSI s ACT nestojí za nic... :-| Navíc úspora paliva tak leda v měřícím cyklu...Spolehlivost celého řešení nevypadá nic moc. Ale Passsatu s tímto motorem bylo naprosté minimum...
Nechat vybrat?! Tím myslíš nedávné katastrofální rozhodnutí, kdy do všech malých konernových hot-hatchů začali cpát výhradně drahé a neoblíbené DSG?!! Ano, u Pola už to napravili, ale co Ibiza Cupra a chudák Fabia RS?
Zkusím to, mam to stanici metrem z práce >:-[] Ferrari chápu, má ten výkon, já sem pár těhle zařízení slyšel a na poslech muziky mi to nepříjde nejvhodnější, mám doma (když si chci užít hudbu) USA bedny Carvin 2x 250W tranzistor z počátku 90. let + zesík, dá se to použít jako PA, na tom si to užiju více (subjektivní, nejsem hifista) a umí to i pěkně nahlas a čistě, a hlavně je to nesmrtelné :-) To je takovej Passat TDI :D:D:D
Jinak lampové zesilovače mam, ale na kytaru >:D
Navíc, na rocknrollu stejně poznáš prd a diskofrajeři jezděj se subwooferama v kufru :D Proto sem se ptal na muziku, kterou na tom poslouchat?
To je jako auta. Taky nepotřebuješ AMG nebo Ferrari a kamkoli dojedeš i Oktávkou. Ale když si můžeš vybrat.. :-)
Zrovna se dohaduje na příští jaro velká česká hifi a high-end výstava. Asi bude koncem března v Praze na Želivskýho v Donu Giovannim. Stav se a poslechni si pár systémů ;-)
Když tak čtu ten příspěvek, jsem vlastně docela rád, že jsem objednal auto bez spojky. ;-) >:D Tedy bez toho pedálu, aby mě hned někdo nechytal za slovo.
Nejsem fanda Vw a je mi jedno o jakém autě píše, i kdyby psal třeba o koloběžce, ale způsob jakým to napsal je neomluvitelný, slovní obraty, neodborné vyjadřování je absolutně mimo mísu a vyvrací mi to, že by tohle měl být odborný motoristický magazín,...odporný hnůj je mi z něho na blití !!!
Až na to o robustnosti a spolehlivosti passatu a zrovna ve spojení s TSI bych byl opatrný, nekřič hop....
Na tohle je na trhu dost silná konkurence, ale souhlasím, že Passat tento motor musí nabízet, proč si neukrojit z prodejů. Já bych se klanil radši k Ecoboostu... a možná bych ještě koupil skladový 1.6.....
Věřím, já se v muzice pohybuji, ale nikdy jsem tyhle hifisty nepochopil. Myslím, že sluch mám solidní, ale ten rozdíl mezi Top reprem, kterým jsou vybavena slavná a drahá nahrávací studia ( tam je to asi nejvíce ptořeba pro mixování a mastering nahrávek, kde musí být slyšet každá frekvence) a tímto sem nezpozoroval, ty nahrávky stejně nejsou tak kvalitní, abych na to potřeboval takovou mašinu (a sluchátka jsou sluchátka)... i když... elektronku nenahradíš, zvláště u kytary či basy :-) Na poslech muziky bych to nepotřeboval :-)
Ses blbě vyspal, nebo co? Vaculík patří k absolutní špičce mezi českými novináři, a to co napíše, vždycky sedí. Auto dokáže posoudit jako málokdo v týhle republice, řídit ho umí jako vyzdvihovaný pan Janda a nebojí se napsat pravdu, což už se dneska moc nevidí.
Takže já to vidím tak, že je první, který napsal opravdickou pravdu o Passatu. A že se to nekomu nelíbí a někomu to dokonce nevoní, to není jeho problém. Za to :yes:
No, mohl bych povyprávět.... >:D Taky čekáme na Oktávky, nic jiného ani nelze... ale kamarád u PČR řikal, že vyhrály i40tky >:D Tak asi nejen VAG podvádí >:D
To prase co napsala tenhle příspěvek bych polil ledovou vodou !!! kritiku beru, ale napsat ji takhle, to si snad dělá srandu ne? Příspěvek vypadá jako by ho spachtil nějaký puberták po prochlastaném víkendu za půl minuty bez ohledu o jakém testu psal a že si toho diskutéři všimli a vadí jim to, je jedině v pořádku!!!
Sorry, neumím tvým stylem, tak jsem si ho hodil jako šablonu. ;-)
Ti teda řeknu!!! Recenze celou dobu vypadala dobře a zajímavě, ale ty poslední dvě fotky a aktualizovaný seznam závad, tak ty mě dostaly do kolen. Ano, jedna vlaštovka nic, ale tohle mě jen utvrzuje v tom, že Fordy nebrat. Držím pěsti, ať ta oprava dobře dopadne, dej pak zase vědět.
Mezi znalými lidmi? Nebo týpky z hospody, kteří sedlají B5tku s 1.9 Tdi a nikdy po Favoritu v ničem jiném nejeli?
To, co napsal je nesmysl, ale beru jeho fanouškovství, ale to co píšeš ty, je taky nesmysl... Passati už dekádu jsou normální poruchová auta, jako jiné vozy... Devizou je jeho image na české vesnici.. to možná... Jinak je to solidní auto střední třídy. Nic víc, nic míň....
Tak na tohle nemá ani Topper. Auto, který ještě nikdo ani neviděl umí někteří zhodnotit jak jezdí a jak je hodnotný, ale ještě ho tu nikdo nepasoval na držák... Takže spojka je génius :yes::-)
Seš idiot? Martin je bezkonkurenčně recenzent s nejlepšíma znalostma v Česku :yes:
Že se závěry textu nehoděj tobě do krámu s tim von nic nenadělá >:-[]
Zklidni se a zkus si přečíst co napsal vo verzi Bi-TDI [odkaz] to ti snad uleví :-)
Skvěle! To je počtení.
K autu.... Myslím, že 1,4 nebude špatná volba. Přece jen jezdci typu "Lauda" jezdí jiné dravce.... Je třeba mít na zřeteli, kdo a za jakým účelem tohle auto bude kupovat. Tohle mi přijde jako velmi zajímavá volba pro flotily a s cng naprosto. Mít možnost si vybrat je výborná. Kdy už tohle pochopí i u jiných značek?
Dnes velmi zřetelně Bravo pan Vaculík!!! :yes:
Pockej, to jako uz ted cekas, az se ojede francouzsky 1.6 diesel, ktery se zacne mozna vyrabet pristi rok? A jeste ocekavas, ze to bude drzak?
Hlavni devizou passatu je spolehlivost, ze je to drzak jak maloco. A ty jsi nam prisel rict, ze se tesis na novou Lagunu?
To prase co napsala tenhle článek bych vyhodil na hodinu !!! kritiku beru, ale napsat ji takhle, to si snad dělá srandu ne? Článek vypadá jako by ho spachtil nějaký puberták po prochlastaném víkendu za půl hodiny bez ohledu o jakém autě psal a že si toho diskutéři nevšimli, nebo jim to nevadí, je ještě horší !!!
Panu Vaculíkovi musím dnes zatleskat. S kulometnou stručností nasázel na poměrně malém prostoru spoustu informací a nebál se ani prezentace vlastních pocitů a doměnek. Na místní poměry až nevídané. Žádné univerzální fráze jak vykopírované z PR letáku.
Pane Vaculíku :yes:
Presne, samozrejme ze se 110kw nebudes zadny louda, litr sem nebo tam kazdyho netrapi (chapu ze vetsinu cechu jo) a vezmi si treba jezdis 20km do prace a diesel se sotva ohreje, filtr se nevypali... Nebo jezdis 100km denne do prace po dalnici a misto 5.5 nafty to zere 6.5 benzinu... A hlavne stale mas robustni spolhlivy Passat. Ma to sve misto na trhu.
Ja osobne bych bral tdi.
No.... to je teda docela průser.... Já se bavil s technikem v našem Fordu a řikal že je až zázračný, že ta 1.6EB se jim za tech pár let ještě nevrátila extra poškozená, že tomu sami neveří, že to je tak spolehlivé. Prý ty litry EB už nějaké nemoci občas mají
:yes: Nevidím v tom taky nic jiné než profi popis situace. Kecy o VAG jsou v tomto případě výplodem mysli, která by zasloužila pozornost Doc. Chocholouška....
Já už delší dobu přemýšlím, zdali za "nemastnost neslanost" projevu motory (a převodovky) může hardware jako takový a nebo spíše letargická elektronika, kdy cílem je eko normo cyklus. (A osobně sázím na tu elektroniku). A tím nemyslím jen produkci VW, resp. VAG.
opet dobry clanek. Asi je pan recenzent ma krevni skupina, jasny strizlivy pohled technickeho zamereni.
Jen bych chtel podotknout, ze vetsina ctenaru se v tom tak nevyzna a predevsim nejsou zvykli cist i negativni kritiku - dnes je zvykem pochvalit i ta nejhorsi auta (duvod se najde, ikdyby to mel byt super ostrikovac zadniho okna). Zatimco zpusob recenze v tomto clanku je presnym opakem - ukazat, ze KAZDE auto, i velmi dobra auta, maji sve mouchy. A ja tleskam, konecne!
A ted - myslim si, ze aby nam to nepoblblo cely narod, Mondeo by mel recenzovat pokud mozno ten stejny clovek. Dik.
Toto je úradnícky passat. Predávať sa môže, mnohí na to skočia. Katalógová spotreba snov (sused susedovi: žere mi to 5 litrov, vypína valce, lepšé jak dízel), prišrtený prejav mnohí nespoznajú (malý nájazd do kostola a na návštevy). Keď sa niekto pozrie do katalógu, tak výkon a spotreba jak má byť. Passat nekupujú samí insideri a manažéri, je to aj voľba na istotu pre bežných ľudí, čo chcú strednú, a cez oblby a la 2 valce a neverending story trojka, budú v bruseli spokojnučkí, jak chránia planétku.
Souhlasím, Vaculík je borec! Takhle kriticky kdyby psali všichni, tak máme za chvilku jasno co je a co není dobrý. Na druhou stranu, měli bysme pak ale vůbec o čem číst? >:-[]
Kombinují to, co holt mají v koncernu k dispozici. Nikdo tě přece nenutí si tento motor koupit. Na druhou stranu - kolik za něj zaplatíš povinnýho ručení a kolik by stál ten tvůj 2,0 TSI? Kterej navíc není ani v ceníku, teda doufám že zatím, prootže postavit celou benzinovou flotilu jen na 1.4 TSI je trochu odvážné. Pokud ale chce někdo auto jako Passat a stačí mu malej motor a neche mít naftu, je pro něj tohle (jediná) volba.
Kecy. Zrovna p.Vaculík se podle mého snaží popisovat věci tak jak jsou, bez ohledu na chlebodárce. A tobě by ke spokojenosti stejně nestačilo ani kdyby posílal koncern do horoucích pekel. To už tak je...
Tak to není... jsou lidi, co mají malý nájezd a rádi se nechají hýčkat větším vozem, líbí se jim, nechtějí se omezovat a zároveň trhat někde asfalt, proč by pro ně nemol být 1.4TSI tím pravým? Vždyť B6tka se nabízela i s Atmo 1.6... Dynamika vozu se 110kw turbomotorem určitě nebude brzdit silnice více, než 44kw MPI ve Fabii.... Smysl to má.
No minimalne tento clanek trochu nahlodal obraz, ktery byl v posledni dobe novemu passatu prisuzovan, v kterem byl pasovan na uroven premie. Zda se, ze ten krok (nebo pul krok) tam stale bude passatu chybet stejnetak jak mu chybel i do ted.
Nadprůměrná dynamika je co? :-) Nemyslím si, že 1.4 TSI pojede nadprůměrně, spíše průměrně. Pokud tedy bereš jako referenční model Fabii, tak ano, bude to nadprůměrné.
TSI 77kw a TDI 77kw znám, rozhodně bych volil radši naftu, TSI ztrácí v kopcích a to i bez nákladu, stačí prudší stoupání. Mínus vidím u nekultivovanosti starého TDI.
Na druhou stranu, do HB golfa by mi 1.2 TSI nevadilo, pokud by to už byl motor bez řetězu...
Pro Passat bude ideál (i solidní cenou) první 2.0 TDI, které jak je už léta prověřeno (s váhou a velikostí vozu takto výkonné motory) udělí autu slušnou dynamiku a solidní spotřebu. Kdo bude chtít na to šlapat, připlatí si :-)
Hm, niektoré celkom prekvapivé tvrdenia a pomerne veľa kritiky. Treba ale oceniť odvahu autora neklásť si servítku pred ústa a povedať niektoré veci nahlas (nevydarené 7st. DSG a pod.). Inak po sklamaniach z nového Mondea, ktoré sa nesie všetkými testami (od Autoexpresu až po autoforum) som čakal, že nový Passat bude kladený za jednoznačného kráľa mainstreamu. Hoci sa zdá, že tam Passat nakoniec skončí, nebude to úplne bez škrnky a i Pasat musel obetovať niečo na oltár šetrenia. Pri motoroch vidím trochu paralelu so spomínaným Mondeom 1,5EB. Aj pri ňom sa opakovane spomína vydarená 1,6EB a následné sklamanie z pridusenej 1,EB; obdobne aj pri Passate. Rovnako ako autor som prekvapený, že 1,4TSI je taký ospalý, ja si 110 kW ACT pamätám z Leonu ako mimoriadne živý motor (ale samozrejme to je menšie a ľahšie auto). Na druhej strane čakať v aute veľkosti Passata od benzínu s objemom 1,4 zázraky je asi prehnané a ako benzínové optimum bude pravdepodobne 1,8TSI - 132 kW.
"Taky si říkám, že článek působí rozporuplně, na jednu stranu detailně popisuje prodlevu při předjíždění, ale jak se s autem (motorem) celkově jezdí, to jsem nevyčetl."
Uz si niekedy cital na auto.cz clanok, ktory by otvorene kritizoval nieco, co vyrobil VAG?
Ja nie. Nedostatky VAG su relativne nedostatky. Nedostatky konkurencie su smrtelnym hriechom. Tak je napriklad 55 kW vo Fabii dost na bezne pouzivanie, v Yarise je to vsak trestuhodne malo :-)
Nejde jen o nezávislou volbu co je lepší, ale DSG pořád něco stojí a otázkou je, jestli to je v menších autech zákazník ochoten zaplatit, a jestli se to vůbec vyplatí.
No tá Tvoja prvá veta úplne neplatí, spomeň si na malé koncernové hotheče: všetky mali povinne DSG (a i to bol dôvod, prečo sa nepredávali až tak dobre). Až teraz faceliftované Polo GTI môže mať aj manuál.
paradoxně nevyplývá jaké jaký je passat 1,4 Tsi, ale hlavně jsme se dozvěděli druhou stranu mince "výdobytku" BiTD. Že tedy je jako na špici, ale je to takové první místo pro první místo, a že s těmi 176 Kw koupíš vlastně PPP - plný pytel problémů, nebo jak říká klasik nechci slevu v podobě BiTD zadrmo. ;-)
„Nezvyklé“ jazdné dojmy a takto reálne popísať Passata – TDI je bez močoviny mimo Euro6, prechod z dvoj valca na štvorvalec, životnosť DSG, spotreba. Absentuje len preskákanie prevodového remeňa, či čo tam majú. Som zvedavý ako sa vyrovnajú s testom koncernisti.
Taky si říkám, že článek působí rozporuplně, na jednu stranu detailně popisuje prodlevu při předjíždění, ale jak se s autem (motorem) celkově jezdí, to jsem nevyčetl.
Osobně si ale myslím, že v Passatu bude 1.4 TSI poskytovat nadprůměrnou dynamiku, jen bez nějakých teatrálních představení. Pocity a čísla se často můžou dost lišit. I když je to trochu off topic, včera jsem mohl naživo srovnat Octavii 1.9 TDI 77 kw s čipem od BSR na 99 kw a 320 N.m s Golfem VI 1.2 TSI 77 kw, Golfa jsem řídil já, Octavii můj táta. A i když pocitově TDI s autem na vlnách točivého momentu s autem lomcuje nesrovnatelně víc, do nějakých 120 mi ujížděl jen zlehka. Samozřejmě s plným autem v dálničním stoupání by nebylo co řešit :-)
Pro mě jsou jeho články poučné - technika mě zajímá ale expert nejsem, a zrovna úroveň jakou popisuje technická řešení je pro mě jako dělaná.
Kladně hodnotím také onu střízlivost jeho testů - k autům přistupuje bez předsudků, netrpí (alespoň ne znatelně) žádnými komplexi z jedné automobilky a nekritičností k druhé.
Takže za mě :yes:
koho tenhle motor vlastně je? Žere, nepředjíždí, nerozumím tomu. Pokud jsem fajnšmerk benzínu, koupím přeci 2,0 TSI, pokud jedu na spotřebu, koupím si o třídu menší a lehčí auto, kde taková kravina ještě není uplaťněná. Pokud chci víc prostoru a ušetřit, jezdím autobusem. Tady prostě někdo kombinuje neslučitelné...
To je vcelku překvapivé, VW vždycky patřil k těm, který byl ochoten nechat zákazníka vybrat. Tak uvidíme za pár let, jestli to budou ostatní následovat a všichni si nakonec řeknou, že ta řadička už fakt byl přežitek.
Jen tak na okraj... třeba u Audi S5 se naopak za bezpečnou volbu bralo DSG, řeči o maximální životnosti 300tkm jsou nesmysl... minulé generace A6 3.0TDI mají přes 300 najeto velmi často a vesměs bez problémů.
Nudný design,motory také nic moc jak čtu,dražší verze to bude past pro lidi,když si to koupí v bazaru olítané...Zlatá nová Laguna příští rok s 1,6dci nebo benzínem,to bude držák :yes:
Stačí ten motor, nebo ne? Kdybych měl vzít doslova článek, tak se Passatu vyhnu obloukem, to snad ne? >:D Dynamika asi nebude na takové úrovni jako u menších Golfů a Octávií, je to přeci o třídu větší limuzína, sportovní výkony od toho asi nikdo nečeká. Myslim, že tohle TSI by postačilo, pokud nutně chci velké auto a málo najezdím (jinak nevidím důvod proč nejít do TDI). Osobně znám toto TSI jen v CNG verzi a to bylo velké zklamání.
Zajímavé bude toto srovnat s Mondeem 1.5EB a nebo s atmo dvoulitrem v Mazdě 6 :-)