Jen jestli to není přesně obráceně, Bravo je nezajímavé pro Evropu. Takže krutá realita to je, ale pro Bravo, protože v Evropě a dokonce i v samotné Itálii nemá proti novinkám konkurence šanci.
To je smutná pravda..
Před 10 lety bylo nemyslitelné , že by nějaká KIA , nyní Ceed, bylo lepší auto v nižší střední než FIAT !! :-!
Marea vč kombíku byla výborná a menší deriváty Brava a Bravo taky byli na tu dobu slušné auta s dobrými prodeji.
Bohužel ostatní vyvinuli lepší auta a Fiat nějak zaspal dobu!
Ten podvozek a měkké řízení to je snad 20.století!!
Facelift se celkem vydařil , měl přijít i v EU před pár lety !!!
uz prestava byt zaujimava aj pre europske znacky, kto by to pred 15 rokmi povedal ze to tak dnes bude tak by ho mali za najvacsieho blazna.... no a dnes? kruta realita.... a co bude o dalsich 15 rokov? Dve tretiny eu znaciek budu prezivat len vdaka cine a latinskej amerike ..... ano Brazilia je novy tiger a aj stredoamericke mexiko .... o par rokov uz o europu nezavadi ani cina s indiou..... to bude sranda
Momentalne jsem v Budapesti a jelikoz se takhle vychodne v Evrope pohybuju hodne sporadicky, tak mam chut toho vyuzit a zajet si tech par desitek kilometru cestou domu do Kosic a do onoho legendarniho Auparku podivat, abych mel taky takovej prehled o autech a kdo vi... Treba uvidim i Toppera, fotak mam nabitej >:-[] >:-[]
... vzhledem k tomu že to má být na platformě F500L (čili vzadu vlečka) tak spíš low-cost.... ačkoliv, na tom samém jezdí i F500X a Renegade a tam si zadní nápravou nejsem jistý....
Myslím, že tento prístup, teda predávať na tzv. rozvojových trhoch v podstate výbehové modely spred štvťstoročia prechádza väčšine svetových výrobcov. Veď len donedávna sa vyrábal legendárny chrobák, či z neho odvodený transporter I. gen (aj keď vylepšené) . V Južnej afrike sa vyrál dávno po tom ako skončil v Európe aj taký Golf I. gen a o v turecku vyrábaných Fiatoch ani nehovorím. Veď ani indický Rapid nie je EU Rapid, ale Polo s kufrom, ale keď to trh chce a vie zaplatiť, tak prečo nie.
a na takú svetobornú myšlienku si prišiel za akých okolností? Výrobcovia sa prispôsobujú viac spotrebiteľskému dopytu, inak povedané vyrábajú to čo zákazníci chcú a sú ochotní zaplatiť. To je základný princíp slobodnej trhovej ekonomiky. Spotrebiteľské nálady sa menia a s nimi sa mení aj ponuka výrobcov. A kde si v tomto princípe prišiel na to, že automobilky kašlú na európu. Si spomeň na tie tvoje vždy spomínané 90 roky. Koľko že modelov mala priemerne každá z automobiliek a v koľkých motorizáciách? Jasne niektoré modelové rady vypadli , niektoré sa diametrálne zmenili, ale ak by si bol aspoň spolovice pri zmysloch tak nevypotíš takú kravinu.
Přesně tak.. Právě v Brazílii žiju a můžu potvrdit, že úroveň zdejšího trhu s auty je naprosto katastrofální, ale díky pomaličku se lepšící ekonomické situaci se taky vyvíjí. Ještě to možná dekádu potrvá, ale je v podstatě jasná věc, že Brazílie časem vystřízliví úplně a přestane být trhem, kam každá značka může bezostyšně vylít jakýkoli kýbl exkrementů s tím, že si to místní bez otázek rozeberou.. Kdo nejvýrazněji tvrdí muziku je VW, ten začíná být agresivnější jak cenově, tak vyřazováním zastaralých modelů z nabídky. Nepotrvá dlouho a bude se tady vyrábět i poslední Golf a Polo, což ještě dál srazí ceny a pomalu se projeví, že nedává smysl kupovat Bravo.. Zatím to taliánům prochází :-)
Aby dílo zkázy dokonali, tak z nabídky Brava vyškrtli zážehové motory (většina Brav se prodávala právě se zážehovým motorem). Český ceník tak začíná na zhruba 400 tisících.
Bravo je pořád pěkné auto a pohání ho dobré motory, ale tím jeho přednosti bohužel končí. Nabídka prostoru na zadním sedadle je zoufalá a vlastnosti podvozku podprůměrné. Navíc se toto auto dodnes nedočkalo verze kombi (ideální by bylo na něj použít prodlouženou verzi této platformy z Delty). Tohle auto už se moc neprodává ani v Itálii. Bodejď jo, když Giulietta je o světelné roky lepší auto...
Je dobře, že existují auta plná elektronických vychytávek.. ale zdaleka ne všichni je chtějí a potřebují.
EU úřednící svou politikou zničí jedno průmyslové odvětví... kdysi vzkvétající... aniž by tím světu pomohli - protože drtivá většina smradu jde do vzduchu v Americe, Číně a Indii.. a Evropu mají všichni na háku... :-(
Na mě to působí, že Fiat to v Evropě (kromě segmentu minivozů a užitkáčů) už úplně vzdal. Jakoby si už ani nevěřil, že je schopen vyvinout a hlavně prodat běžné normální (nepětistovkové a nedodávkové) auto. Opravdu velmi smutné, a pro příznivce značky přímo srdcerovucí... No a zastoupení Fiatu v ČR, to je kapitola sama pro sebe, oni snad opravdu vůbec nestojí o to, aby v Česku dobře prodávali (mimo užitkáčů).. :-O:'-(:-(:no:
Taky moc nechápu kam Fiat v Evropě těma obludnejma variacema na 500XXLLL směřuje, asi chce překonat Multiplu v ošklivosti. Zlatý 90tý to byly Fiaty ještě pěkný auta, první Bravo/Brava, Coupe, Barchetta.. Kde že ty loňské sněhy jsou.
Turecký Otomobil je pouze joint venture s Fiatem, auta jsou vyráběna v podstatě licenčně, ekonomika je tedy důležitá, nejen Fiat rozhoduje. V rámci úspor se tedy bude používat pouze jedna platforma, Linea je postavena na Puntu, má tedy smůlu.