Výrobce elektrických aut Tesla Motor dodal ve třetím čtvrtletí na trh rekordní počet aut. Jeho ztráta se však téměř zdvojnásobila na 74,7 milionu USD (1,7 miliardy korun).
Tesla začíná vykazovat všechny znaky tzv. "přehřáté" firmy... Překotný rozvoj a prohlubující se ztráta a to vše za stálého doufání, že se to již brzy zlomí a firma nejenže splatí všechny dluhy, ale začne taky vydělávat...
To, že jejich akcie odprodali v nedávné době jiní renomovaní výrobci aut o něčem svědčí = neviděli velkou naději na jejich další posílení...
Být Muskem, trochu bych přehodnotil plány s důrazem na to, aby co nejdříve dostal firmu do černých čísel... I za cenu pomalejšího rozvoje... Doby startupů, které spoléhaly na výdělky v budoucnosti jsou po r. 2008 už dávno minulostí... ;-\
Mas pravdu. ALE ... TOYOTA vyraba skoro 10.000.000 aut rocne, ma zisk, vela hotovosti , aj v japonskom dlhu. Takze si moze dovolit cast toho zisku z minulych obdobi dat do projektov, napr. LEXUS, pokus dostat sa medzi elitu, projekt tymu FORMULE 1, projekt kupy okruhu Fuji , aj projekt hybridu. A ani jeden z tychto projektov ju nedostal do straty, nebola odkazana na doveru investorov. Tesla si nemoze dovolit stracat vlastne prachy, lebo ich nema. Tie straty su prachy investorov kupujucich akcie pri upisovani, rozne dotacie, uvery, preto kazda strata boli a musi sa riesit. Ja si myslim, ze jozephkom vyssie spominane navysenie vyroby a dosiahnutie bodu zvratu bolo v plane, ale asi sa nepodarilo, Kharl by nam mohol dat link na biznis plany z doby zalozenia a prvych upisov akcii. A ako by som ja riesil problem kumulacie strat a chybajucich penazi ? Do bank by som nesiel, lebo s takou suvahou by mi nedali ani kavu... Ale ziskat dalsich investorov ? To by mozno slo, staci novy plan, v ktorom by bol vyvoj noveho modelu do segmentu, kde je nasobne vacsi predaj, ako v najvyssej triede, mozno este aj modne SUV, plan na zvysenie vyroby. A potom vydanie dalsich akcii a dufat, ze ich niekto kupi.... nejake fondy, ale ohrozil by som portfolia existujucich akcionarov, lebo na burze by som mohol dostat za akciu menej, ako by som chcel a vsetci jestvujuci akcionari by prisli o cast hodnoty, to by mi nevadilo, z tych akcii som uz hotovost cerpal a z pohybu ich ceny uz ako emitent nikdy nic nebudem mat, cenu pre emitenta maju len tie, ktore moze predat. Predala preto TOYOTA, DAIMLER ? Mozno... TESLA je projekt, ktory je zavisly na dovere investorov a bank, a dovera nie je nekonecna, nie v Teslu, ale v cely trh, prezila by Tesla opakovanie 4Q2008 ? Neviem, a asi to nevie ani TOYOTA a DAIMLER.
Asi si nikdy nepodnikal. Inak by si také hlúposti nenapísal.
V podnikaní existuje tzv. bod zlomu. Je to okamih, kedy je objem výroby taký vysoký, že výroba začína byť zisková.
Prakticky každá výroby je na začiatku stratová. A stratovejšia je samozrejme v prípade, že je spojená s vývojom. Súčasné náklady na vývoj však budú prinášať zisky v budúcnosti.
Navyše Tesla bude môcť využívať tzv. úspory z rozsahu. Tým, že bude vyrábať stále väčší objem áut, jej jednotkové náklady budú stále klesať. Napr. aj u batérií.
Zbytečný řeči.
Jestliže automobilka stále roste a s ní roste i její trh a limitem prodejů je velikost výroby, nikoliv poptávky, je ztráta daná investicí do výrobních kapacit správné řešení. To jsou taky důvody, proč to nelze mechanicky srovnávat se ztrátami jiných velkých automobilek na zaběhutém trhu.
A dokud investoři budou věřit, že roste zdravě a že ještě dlouho poroste, do té doby může pracovat se ztrátou, protože se podíly investorů budou zhodnocovat i bez účetního zisku. Tolik pro ty, kteří ještě ani v roce 2014 nepochopili, jak funguje investování. Jistě, má to i svoje rizika. Ale tímto způsobem se dá růst ještě leta.
Toyota z niceho nevyskocila, dale drzi podil v Tesle
Daimler tak jako Toyota odprodali akcie s ukrutnym ziskem, a pokud neni akcionar blbec, tak by udelal to same, vydelat na akciich v radu stovek az tisic procent je hooodne slusnej business ;-)
pro ty cos teslu bytostne nenavidi a neustale zde pisou jak je spatna a jak to do par let krachne, tak se laskave podivejte jak si vedli v nedavne dobe temer vsechny automobilky na celem svete, a to se bavime o automobilkach ktere maji mnohdy i desitky modelu ktere jim mohli zachranovat pr.del (jen naproste minimum z nich nemelo problemy) a pak se podivejte na seznam automobilek ktere v dobe kdy tesla zacinala zacali krachovat a dnes je jiz v seznamu najdeme tak maximalne s dovetkem R.I.P ;-) a nebejt financi z ciny, indie, a pujcek od USA, tak tu neni daleko vic tech automobilek ;-)
sak ono je prece strasne snadne dnes od nuly vyvynout luxusni sedan vyssi stredni tridy a vypustit ho do sveta, a zaroven po celem svete budovat pro svou znacku ekosystem dobijecich stanic, tady v diskuzi na auto.cz je tolik uzasnych businesmanu kteri by to dokazali lusknutim prsty >:D
jen tak do placu, dnes jedna z nejznamejsich firem sveta, Apple, mel v roce 1997 ztratu prez 1 miliardu dolaru, dalsi nemene znama firma Sony hlasi na letosni rok ztratu prez 2 miliardy dolaru, takze ztrata Tesly v podobe 75mega je smesna cifra, to neni nic co by se nedalo udrzet po nekolik let aniz by se to dotklo fungovani dane firmy :-!
Konkrétně šlo o 465 mil. USD poskytnutých vládou v roce 2009, kteroužto půjčku Tesla splatila v roce 2013 včetně úroků. Jiní příjemci půjček ze stejného programu stále ještě dluží: Ford 5,9 mld. USD, Nissan 1,4 mld. USD, Fisker 528 mil. USD...
No jo, ale kdo do nich nalil miliardy jako vláda USA? Tak se podniká dobře každé automobilce... Kdyby vláda dávala třeba na každý Prius stejné prachy jako na Teslu, tak bych si místo chození do bankomatu chodil kupovat Priusy, protože bych si odvezl auto a ještě prachy, které by z dotace zbyly.
No tak opravujem. Rozumny clovek zijuci na Slovensku v panelaku bez garaze by si Teslu nekupil. Vo verejnej garazi by si prisiel aj o Teslu aj o nabijaci kabel, bracho.
Ale z tych 240 USD Tesla nic nema, iba ak by sa pokusila emitovat dalsie akcie za 240 USD, nejaky fond by mozno este kupil... za kolko si predavaju medzi sebou akcie akcionari, to uz pre Teslu nic neznamena. A pisem, ze si myslim, ze k emisii dojde, lebo je to moznost ziskat kapital, ktory nemusi vratit, ziskat uver by bolo podstatne zlozitejsie. Na pokrytie straty peniaze potrebuje, alebo nie ?
ten kdo bydli v panelaku a nema garaz na Teslu S pravdepodobne stejne nema, kdy nekteri pochopi ze je to zbozi jen pro urcitou klientelu? a panelakovej kovboj k nim opravdu spise nepatri >:D
zaprve na Prius v USA jsou dotace a to stejne jako na kazdy jiny hybrid, plugin hybrid nebo EV, dotace se lisi od ceny auta a typu pohonu a jsou od $2,500 za bezny hybrid do cca $7,500 za auta jako z oblasti plugin hybridu a cistych EV, + v nekterych statech USA je prispevek $500 na dobijeci stanici (pro zajimavost, Toyota stejne jako ostatni Japonsti vyrobci, treba Nissan a Honda cerpaji dotace na vyzkum hybridu, plugin hybridu a EV primo od Japonske vlady, a kuprikladu Toyota dostala grant i od cizich vlad kam dodava Priusy do statni sfery, v souctech to jsou pak celkem slusne sumy na ktere se Tesla nema sanci priblizit ani s ciframa jake se uvadi u tesly jako rocni ztraty )
zadalsi Tesla sve dotace jiz splatila vcetne uroku
a zatreti, dotace pro teslu byla oproti ostatnim automobilkam doslova smesnou sumou, presto tato automobilka dokazala tu dotaci splatit a jako jedina dokaze po celem svete budovat opravdu poradnou sit dobijecich stanic ;-) predstav si situaci ze by dnes museli bezne automobilky zacit budovat sit cerpacich stanic, schvalne si tipni jake prodeje by asi meli kdyby to bylo treba jen par cerpacich stanic ;-)
vy
STE BANDA ZÁVISTIVÝCH ČECHÁKU !! A POMLOUVAČŮ PROTOŽE NEMÁTE NA ELEKTROFÁRO, TAK RADŠI SE DÁL ZAPRODÁVÁTE A PŘITAKÁVÁTE TO JE DĚS ČÍST TY VAŠE DISKUZE !!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
jj
ztráta 75 milionu $ , tržby 852 milionu $ [odkaz]
TESLA MOTORS holt:
1) investuje do Superchargerů [odkaz] [odkaz]
2) rozšiřuje výrobu MODEL S/D [odkaz]
3) odsouvá MODEL X [odkaz] na 3Q2015 aby prozatím mohla chrlit MODEL S/D a aby vydělala na GIGATOVÁRNU 3Q2017 [odkaz]
hlavně klid a nohy v teple SOUDRUIDI ;-)
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
stabilný bol aj ENRON, aj Lehman Brothers, a čo malo byť zdravšie, ako poisťovňa AMSLICO >:D >:D >:D Cenu akcií udržia aj fondy a poisťovne, ak budú skupovať trh a nedovolia prepad hodnoty akcií, ktoré držia, a ešte vo svojich knihách vykážu nárast a z toho sú bonusy pre ich manažment zato, že dobre investuje. A keď to padne o 40%, nič sa nedeje, v jednom roku nebudú bonusy ale zas to može x rokov rásť a zas budú bonusy, a o tom je investovanie s dlhodobým horizontom, nie výnosy, ale bonusy.
Kecy. Nezáleží KDE bývaš, záleží, či je vybudovaná infraštruktúra na nabíjanie. na youtube je akýsi Nór Bjorn Nyland - chlapík býva v činžáku, Teslu parkuje vo verejnej garáži. Lenže je to v Nórsku, kde je slušné pokrytie Superchargerov a aj klasických nabíjacích miest.
Čo si myslí nejaký jamp je nepodstatné. Podstatné je, že akcie sú v posledno období cca na okolo 240 dol. viac-menej stabilne - čo značí dôveru investorov.
ale jooo, jazdil jsem brambo jo, ted tomu je už skoro rok, přesedlal som na Model S P85, ale i ten už se pomalu chystá na export do němec ... jen co na jaře dorazí objednaný nový Dčko [odkaz] :-)
NE, z bezpečnostních důvodů moji civilní identitu nemožné spojovat. Vínovou má pan Kubiš [odkaz] A ano, jezdí vážně skvěle [odkaz] ;-) doporučuju objednat alespoň testovací jízdu [odkaz] jsou velice ochotní a milí