Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla prodala rekordní počet aut, prohloubila však ztrátu

Výrobce elektrických aut Tesla Motor dodal ve třetím čtvrtletí na trh rekordní počet aut. Jeho ztráta se však téměř zdvojnásobila na 74,7 milionu USD (1,7 miliardy korun).
Zpět na článek
Avatar - dolfi
8. 11. 2014 15:59
Nebezpečí "přehřátí"
Tesla začíná vykazovat všechny znaky tzv. "přehřáté" firmy... Překotný rozvoj a prohlubující se ztráta a to vše za stálého doufání, že se to již brzy zlomí a firma nejenže splatí všechny dluhy, ale začne taky vydělávat...

To, že jejich akcie odprodali v nedávné době jiní renomovaní výrobci aut o něčem svědčí = neviděli velkou naději na jejich další posílení...

Být Muskem, trochu bych přehodnotil plány s důrazem na to, aby co nejdříve dostal firmu do černých čísel... I za cenu pomalejšího rozvoje... Doby startupů, které spoléhaly na výdělky v budoucnosti jsou po r. 2008 už dávno minulostí... ;-\
8. 11. 2014 22:00
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Mas pravdu. ALE ... TOYOTA vyraba skoro 10.000.000 aut rocne, ma zisk, vela hotovosti , aj v japonskom dlhu. Takze si moze dovolit cast toho zisku z minulych obdobi dat do projektov, napr. LEXUS, pokus dostat sa medzi elitu, projekt tymu FORMULE 1, projekt kupy okruhu Fuji , aj projekt hybridu. A ani jeden z tychto projektov ju nedostal do straty, nebola odkazana na doveru investorov. Tesla si nemoze dovolit stracat vlastne prachy, lebo ich nema. Tie straty su prachy investorov kupujucich akcie pri upisovani, rozne dotacie, uvery, preto kazda strata boli a musi sa riesit. Ja si myslim, ze jozephkom vyssie spominane navysenie vyroby a dosiahnutie bodu zvratu bolo v plane, ale asi sa nepodarilo, Kharl by nam mohol dat link na biznis plany z doby zalozenia a prvych upisov akcii. A ako by som ja riesil problem kumulacie strat a chybajucich penazi ? Do bank by som nesiel, lebo s takou suvahou by mi nedali ani kavu... Ale ziskat dalsich investorov ? To by mozno slo, staci novy plan, v ktorom by bol vyvoj noveho modelu do segmentu, kde je nasobne vacsi predaj, ako v najvyssej triede, mozno este aj modne SUV, plan na zvysenie vyroby. A potom vydanie dalsich akcii a dufat, ze ich niekto kupi.... nejake fondy, ale ohrozil by som portfolia existujucich akcionarov, lebo na burze by som mohol dostat za akciu menej, ako by som chcel a vsetci jestvujuci akcionari by prisli o cast hodnoty, to by mi nevadilo, z tych akcii som uz hotovost cerpal a z pohybu ich ceny uz ako emitent nikdy nic nebudem mat, cenu pre emitenta maju len tie, ktore moze predat. Predala preto TOYOTA, DAIMLER ? Mozno... TESLA je projekt, ktory je zavisly na dovere investorov a bank, a dovera nie je nekonecna, nie v Teslu, ale v cely trh, prezila by Tesla opakovanie 4Q2008 ? Neviem, a asi to nevie ani TOYOTA a DAIMLER.
Avatar - CHerokee
8. 11. 2014 16:39
Re: Nebezpečí "přehřátí"
To bude mnohem bližší pravdě než to, co tady píše agent Kharl.
Avatar - Bristol
8. 11. 2014 19:19
Re: ŠMARJA NETREBA PLAKAT
problém je, že v Tesle si ty nohy moc neohřeješ... snížilo by ti to plánovaný dojezd... >:D
8. 11. 2014 15:45
Re: ŠMARJA NETREBA PLAKAT
Podle mě to bude BMW ;-)
8. 11. 2014 16:56
Re: ŠMARJA NETREBA PLAKAT
Evidentně tě něco takového jako hospodaření firmy minulo nadsvětelnou rychlostí. ;-\
Avatar - Ham.
8. 11. 2014 18:00
Jedenáctým rokem
ve ztrátě. To je docela pěkný rekord.
Avatar - WinDiesel
8. 11. 2014 19:03
Re: Jedenáctým rokem
To chce zocelené chlapy například Drápalíka - Ti vypnou topení a dojedou. A těsně před koncem se zahřejí protože potlačí .... :-) :-) :-)
Avatar - Ada je zase tady
8. 11. 2014 18:58
Re: Jedenáctým rokem
Není divu. Auto, které bez dlouhého dobíjení cestou nedojede v zimě ani z Plzně do Prahy... :no:
Avatar - Bristol
8. 11. 2014 19:18
Re: Jedenáctým rokem
SAAB žil ve ztrátě přes 20 let... prakticky po celou dobu pod křídly GM
Avatar - jozephko
8. 11. 2014 17:02
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Asi si nikdy nepodnikal. Inak by si také hlúposti nenapísal.
V podnikaní existuje tzv. bod zlomu. Je to okamih, kedy je objem výroby taký vysoký, že výroba začína byť zisková.
Prakticky každá výroby je na začiatku stratová. A stratovejšia je samozrejme v prípade, že je spojená s vývojom. Súčasné náklady na vývoj však budú prinášať zisky v budúcnosti.
Navyše Tesla bude môcť využívať tzv. úspory z rozsahu. Tým, že bude vyrábať stále väčší objem áut, jej jednotkové náklady budú stále klesať. Napr. aj u batérií.
9. 11. 2014 01:07
Re: Jedenáctým rokem
Zbytečný řeči.
Jestliže automobilka stále roste a s ní roste i její trh a limitem prodejů je velikost výroby, nikoliv poptávky, je ztráta daná investicí do výrobních kapacit správné řešení. To jsou taky důvody, proč to nelze mechanicky srovnávat se ztrátami jiných velkých automobilek na zaběhutém trhu.

A dokud investoři budou věřit, že roste zdravě a že ještě dlouho poroste, do té doby může pracovat se ztrátou, protože se podíly investorů budou zhodnocovat i bez účetního zisku. Tolik pro ty, kteří ještě ani v roce 2014 nepochopili, jak funguje investování. Jistě, má to i svoje rizika. Ale tímto způsobem se dá růst ještě leta.
9. 11. 2014 00:48
Re: Jedenáctým rokem
Kharle napoj si tu nabijecku do r.i.t.i , dojet aspon za hranice a uz tady neoxiduj ...prosim te ja fakt nevim oc ti jde...;!
8. 11. 2014 17:59
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Toyota z niceho nevyskocila, dale drzi podil v Tesle
Daimler tak jako Toyota odprodali akcie s ukrutnym ziskem, a pokud neni akcionar blbec, tak by udelal to same, vydelat na akciich v radu stovek az tisic procent je hooodne slusnej business ;-)

pro ty cos teslu bytostne nenavidi a neustale zde pisou jak je spatna a jak to do par let krachne, tak se laskave podivejte jak si vedli v nedavne dobe temer vsechny automobilky na celem svete, a to se bavime o automobilkach ktere maji mnohdy i desitky modelu ktere jim mohli zachranovat pr.del (jen naproste minimum z nich nemelo problemy) a pak se podivejte na seznam automobilek ktere v dobe kdy tesla zacinala zacali krachovat a dnes je jiz v seznamu najdeme tak maximalne s dovetkem R.I.P ;-) a nebejt financi z ciny, indie, a pujcek od USA, tak tu neni daleko vic tech automobilek ;-)

sak ono je prece strasne snadne dnes od nuly vyvynout luxusni sedan vyssi stredni tridy a vypustit ho do sveta, a zaroven po celem svete budovat pro svou znacku ekosystem dobijecich stanic, tady v diskuzi na auto.cz je tolik uzasnych businesmanu kteri by to dokazali lusknutim prsty >:D

jen tak do placu, dnes jedna z nejznamejsich firem sveta, Apple, mel v roce 1997 ztratu prez 1 miliardu dolaru, dalsi nemene znama firma Sony hlasi na letosni rok ztratu prez 2 miliardy dolaru, takze ztrata Tesly v podobe 75mega je smesna cifra, to neni nic co by se nedalo udrzet po nekolik let aniz by se to dotklo fungovani dane firmy :-!
8. 11. 2014 16:59
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Taky si myslím, že už naskočili na skluzavku, bez příčiny Daimler a Toyota z toho podniku nevyskočily. A zřejmě se průser pomalu klube na svět.
8. 11. 2014 19:33
Re: Nebezpečí "přehřátí"
stačí se podívat na prodeje Prius, začínaly někde na pár stovkách a teď už jedou v milionech, stejně tak dopadne Tesla, pomalu chystám garáž ;-)
Avatar - WinDiesel
8. 11. 2014 19:04
Re: Jedenáctým rokem
Bravo Tesla !!!!!!!!!!!!! Takhle dlouho ve ztrátě ještě nikdo jiný nepřežil ... Bravo.
Avatar - Bristol
9. 11. 2014 12:17
Re: Jedenáctým rokem
Souhlasím... Bohužel... SAAB jak ho známe už se nikdy nevrátí
9. 11. 2014 14:09
Re: Jedenáctým rokem
Drápalíku tebe taky pojem ekonomika podniku míjel velkou rychlostí.
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2014 10:25
Re: Jedenáctým rokem
Ale kdeže. Třeba pražský protonový centrum [odkaz] je ve ztrátě 13. rok >:-[]
9. 11. 2014 00:18
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Konkrétně šlo o 465 mil. USD poskytnutých vládou v roce 2009, kteroužto půjčku Tesla splatila v roce 2013 včetně úroků. Jiní příjemci půjček ze stejného programu stále ještě dluží: Ford 5,9 mld. USD, Nissan 1,4 mld. USD, Fisker 528 mil. USD...
Avatar - eniel lorien
8. 11. 2014 23:30
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Viem len o jedinej pôžičke. 400mil USD. A tá bola splatena o 8!!!! rokov pred dátumom splatnosti.
8. 11. 2014 21:40
Re: Nebezpečí "přehřátí"
No jo, ale kdo do nich nalil miliardy jako vláda USA? Tak se podniká dobře každé automobilce... Kdyby vláda dávala třeba na každý Prius stejné prachy jako na Teslu, tak bych si místo chození do bankomatu chodil kupovat Priusy, protože bych si odvezl auto a ještě prachy, které by z dotace zbyly.
8. 11. 2014 20:37
Ešte neskachovala ?
Držať vo výrobe toľko rokov na voľnom trhu nepredajný tovar je v celku úspěch >:-[]
8. 11. 2014 17:33
Re: Nebezpečí "přehřátí"
do tří let jsou v zisku v řádu milionů dolarů

lol ty palce dolů >:D
9. 11. 2014 21:38
Re: Jedenáctým rokem
No tak opravujem. Rozumny clovek zijuci na Slovensku v panelaku bez garaze by si Teslu nekupil. Vo verejnej garazi by si prisiel aj o Teslu aj o nabijaci kabel, bracho.
9. 11. 2014 19:19
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Ale z tych 240 USD Tesla nic nema, iba ak by sa pokusila emitovat dalsie akcie za 240 USD, nejaky fond by mozno este kupil... za kolko si predavaju medzi sebou akcie akcionari, to uz pre Teslu nic neznamena. A pisem, ze si myslim, ze k emisii dojde, lebo je to moznost ziskat kapital, ktory nemusi vratit, ziskat uver by bolo podstatne zlozitejsie. Na pokrytie straty peniaze potrebuje, alebo nie ?
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2014 15:24
Re: Jedenáctým rokem
No spíš je tu jedinej kterej ví vo čem mluví >:-[]
9. 11. 2014 17:00
Re: Jedenáctým rokem
ten kdo bydli v panelaku a nema garaz na Teslu S pravdepodobne stejne nema, kdy nekteri pochopi ze je to zbozi jen pro urcitou klientelu? a panelakovej kovboj k nim opravdu spise nepatri >:D
9. 11. 2014 16:43
Re: Jedenáctým rokem
Každý človek so zdravým rozumom, ktorý býva v paneláku a nemá garáž, sa ti na kúpu Tesly vykašle. Aj keby stála toľko čo dacia logan.
9. 11. 2014 09:10
Re: Nebezpečí "přehřátí"
zaprve na Prius v USA jsou dotace a to stejne jako na kazdy jiny hybrid, plugin hybrid nebo EV, dotace se lisi od ceny auta a typu pohonu a jsou od $2,500 za bezny hybrid do cca $7,500 za auta jako z oblasti plugin hybridu a cistych EV, + v nekterych statech USA je prispevek $500 na dobijeci stanici (pro zajimavost, Toyota stejne jako ostatni Japonsti vyrobci, treba Nissan a Honda cerpaji dotace na vyzkum hybridu, plugin hybridu a EV primo od Japonske vlady, a kuprikladu Toyota dostala grant i od cizich vlad kam dodava Priusy do statni sfery, v souctech to jsou pak celkem slusne sumy na ktere se Tesla nema sanci priblizit ani s ciframa jake se uvadi u tesly jako rocni ztraty )

zadalsi Tesla sve dotace jiz splatila vcetne uroku

a zatreti, dotace pro teslu byla oproti ostatnim automobilkam doslova smesnou sumou, presto tato automobilka dokazala tu dotaci splatit a jako jedina dokaze po celem svete budovat opravdu poradnou sit dobijecich stanic ;-) predstav si situaci ze by dnes museli bezne automobilky zacit budovat sit cerpacich stanic, schvalne si tipni jake prodeje by asi meli kdyby to bylo treba jen par cerpacich stanic ;-)
8. 11. 2014 14:11
Re: ŠMARJA NETREBA PLAKAT
Kharl ty co teraz jazdis za auto ak sa mozem opytat?K nam do firmy maju pridubnut i3 a jednu z nich mam dostat a tak som zvedavy co to bude..
9. 11. 2014 06:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 11. 2014 20:39
Re: Jedenáctým rokem
vy
STE BANDA ZÁVISTIVÝCH ČECHÁKU !! A POMLOUVAČŮ PROTOŽE NEMÁTE NA ELEKTROFÁRO, TAK RADŠI SE DÁL ZAPRODÁVÁTE A PŘITAKÁVÁTE TO JE DĚS ČÍST TY VAŠE DISKUZE !!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
8. 11. 2014 13:18
ŠMARJA NETREBA PLAKAT
jj
ztráta 75 milionu $ , tržby 852 milionu $ [odkaz]

TESLA MOTORS holt:
1) investuje do Superchargerů [odkaz] [odkaz]
2) rozšiřuje výrobu MODEL S/D [odkaz]
3) odsouvá MODEL X [odkaz] na 3Q2015 aby prozatím mohla chrlit MODEL S/D a aby vydělala na GIGATOVÁRNU 3Q2017 [odkaz]

hlavně klid a nohy v teple SOUDRUIDI ;-)
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
10. 11. 2014 14:00
Re: Nebezpečí "přehřátí"
stabilný bol aj ENRON, aj Lehman Brothers, a čo malo byť zdravšie, ako poisťovňa AMSLICO >:D >:D >:D Cenu akcií udržia aj fondy a poisťovne, ak budú skupovať trh a nedovolia prepad hodnoty akcií, ktoré držia, a ešte vo svojich knihách vykážu nárast a z toho sú bonusy pre ich manažment zato, že dobre investuje. A keď to padne o 40%, nič sa nedeje, v jednom roku nebudú bonusy ale zas to može x rokov rásť a zas budú bonusy, a o tom je investovanie s dlhodobým horizontom, nie výnosy, ale bonusy.
10. 11. 2014 08:49
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Ale z tých 240 Tesla, samozrejme, má - stabilná, prípadne mierne rastúca cena akcií referuje o zdraví spoločnosti a to priťahuje investorov.
9. 11. 2014 19:11
Re: Jedenáctým rokem
Kecy. Nezáleží KDE bývaš, záleží, či je vybudovaná infraštruktúra na nabíjanie. na youtube je akýsi Nór Bjorn Nyland - chlapík býva v činžáku, Teslu parkuje vo verejnej garáži. Lenže je to v Nórsku, kde je slušné pokrytie Superchargerov a aj klasických nabíjacích miest.
9. 11. 2014 19:06
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Čo si myslí nejaký jamp je nepodstatné. Podstatné je, že akcie sú v posledno období cca na okolo 240 dol. viac-menej stabilne - čo značí dôveru investorov.
8. 11. 2014 20:36
Re: ŠMARJA NETREBA PLAKAT
ale jooo, jazdil jsem brambo jo, ted tomu je už skoro rok, přesedlal som na Model S P85, ale i ten už se pomalu chystá na export do němec ... jen co na jaře dorazí objednaný nový Dčko [odkaz] :-)
9. 11. 2014 11:07
Re: ŠMARJA NETREBA PLAKAT
NE, z bezpečnostních důvodů moji civilní identitu nemožné spojovat. Vínovou má pan Kubiš [odkaz] A ano, jezdí vážně skvěle [odkaz] ;-) doporučuju objednat alespoň testovací jízdu [odkaz] jsou velice ochotní a milí
8. 11. 2014 21:08
Re: ŠMARJA NETREBA PLAKAT
dalo by se domluvit svezení? teda jestli je ta tvoje ta vínová :-)
10. 11. 2014 08:51
Re: Jedenáctým rokem
O nabíjací kábel možno a o Teslu asi nie. Pokiaľ viem, tak sa nejako moc nekradne.