Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla prodala rekordní počet aut, prohloubila však ztrátu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
Výrobce elektrických aut Tesla Motor dodal ve třetím čtvrtletí na trh rekordní počet aut. Jeho ztráta se však téměř zdvojnásobila na 74,7 milionu USD (1,7 miliardy korun).

Důvodem ztráty jsou náklady na výzkum a vývoj nového modelu Model X, který se má začít prodávat příští rok, a nového systému pohonu, uvedli zástupci automobilky. Tesla dodala na trh 7785 sedanů Model S, což bylo o 41,5 procenta více než před rokem. Model S je nyní jediným modelem automobilky, příští rok ho má doplnit sportovně-užitkový Model X.

Tesla uvedla, že ke ztrátě přispěly také náklady na zvýšení počtu obchodů v Asii a výstavba dobíjecích stanic. Celkem má Tesla nyní v USA 124 svých dobíjecích stanic Supercharger, dalších 28 v Evropě a 23 v Číně. Na začátku roku jich měla po celém světě jenom 81.

Bez zahrnutí leasingu, akciových kompenzací a dalších mimořádných faktorů Tesla vykázala zisk dva centy na akcii. Překonala tak odhady analytiků, kteří v průměru čekali ztrátu jeden cent. Tržby se zvýšily o 55 procent na 932 milionů USD a rovněž překonaly očekávání.

Tesla musela v červenci přerušit výrobu ve svém závodě v kalifornském Fremontu, aby mohla zvýšit jeho výrobní kapacitu. Zavření závodu bylo delší, než firma čekala, což způsobilo výpadek výroby asi 2000 vozů. Tesla kvůli tomu snížila odhad prodeje na letošní rok na 33.000 vozů z předchozích 35.000. Změny v závodě však umožní automobilce zvýšit výrobu o 50 procent.

Tesla rovněž potvrdila zpoždění svého nového modelu Model X. V únoru předpokládala, že zahájí výrobu ještě do konce letošního roku, nyní však oznámila, že dodávky nového vozu začnou nejdříve ve třetím čtvrtletí 2015. Generální ředitel Elon Musk řekl, že automobilka chce vyrobit dostatek prototypů, aby odstranila všechny možné problémy před zahájením prodeje.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (45)
10. 11. 2014 14:00
Re: Nebezpečí "přehřátí"
stabilný bol aj ENRON, aj Lehman Brothers, a čo malo byť zdravšie, ako poisťovňa AMSLICO >:D >:D >:D Cenu akcií udržia aj fondy a poisťovne, ak budú skupovať trh a nedovolia prepad hodnoty akcií, ktoré držia, a ešte vo svojich knihách vykážu nárast a z toho sú bonusy pre ich manažment zato, že dobre investuje. A keď to padne o 40%, nič sa nedeje, v jednom roku nebudú bonusy ale zas to može x rokov rásť a zas budú bonusy, a o tom je investovanie s dlhodobým horizontom, nie výnosy, ale bonusy.
10. 11. 2014 08:51
Re: Jedenáctým rokem
O nabíjací kábel možno a o Teslu asi nie. Pokiaľ viem, tak sa nejako moc nekradne.
10. 11. 2014 08:49
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Ale z tých 240 Tesla, samozrejme, má - stabilná, prípadne mierne rastúca cena akcií referuje o zdraví spoločnosti a to priťahuje investorov.
9. 11. 2014 21:38
Re: Jedenáctým rokem
No tak opravujem. Rozumny clovek zijuci na Slovensku v panelaku bez garaze by si Teslu nekupil. Vo verejnej garazi by si prisiel aj o Teslu aj o nabijaci kabel, bracho.
9. 11. 2014 19:19
Re: Nebezpečí "přehřátí"
Ale z tych 240 USD Tesla nic nema, iba ak by sa pokusila emitovat dalsie akcie za 240 USD, nejaky fond by mozno este kupil... za kolko si predavaju medzi sebou akcie akcionari, to uz pre Teslu nic neznamena. A pisem, ze si myslim, ze k emisii dojde, lebo je to moznost ziskat kapital, ktory nemusi vratit, ziskat uver by bolo podstatne zlozitejsie. Na pokrytie straty peniaze potrebuje, alebo nie ?