Evropské prodeje malých crossoverů rostou, přičemž oblíbené jsou hlavně francouzské modely. I proto jsme se podívali, jestli je lepší zástupce Renaultu či Peugeotu.
Škoda je v oblasti malého crossoveru (nebo, chcete-li, tak malého SUV) o celý světelný rok vpředu :yes: A navíc není hnusná jako tyhle francouzské mršiny... :no:
A hned druhej názor v diskuzi, kterej by tady měl někdo dát vytesat do skály. Ádo, ty ses teda předved :no:
Anebo jinak, abych ti dal šanci se obhájit: Kdo nebo co ti dal/o právo takto urážet práci statisíců lidí po celým světě? Cos předved ty za svůj dosavadní život, že takhle kritizuješ práci jinejch lidí?
Promiň, ale sám si tím svým příspěvkem klesnul mezi mršinu. Za mě :no::no::no:
Kdyby slovo práce nebyla v moderním francouzským slovníku, jak tvrdíš ty, těžko by jejich vozy byly na prodejních žebříčcích v jednotlivých zemích tak vysoko. To zase tvrdím já. A rozhodně by mě ani ve snu nenapadlo urážet něčí práci. Doporučuju nejdřív se postavit k pásu na výrobní lince a zkusit si to, věřím že si pak svojí práce budete (oba) víc považovat a nebudete už urážet práci ostatních.
Bohužel, ale musím s tebou souhlasit. Teď jsem reagoval na Ádu, to co on vyblil na plochu monitoru je děs běs.
Místo aby byli lidi rádi, že se tady prodává tolik různejch značek a že si tedy můžou vybrat co sami chtějí, místo aby se museli zapisovat do pořadníků a stát pak několik dní a nocí před Mototechnou, aby vůbec nějaký auto (vlastně Škodovku) koupili, tak jen kritizují. Kdo nezažil, neví.
Ale kritiků, co jednou větou odsoudí práci spousty lidí, kteří ji dělají v podmínkách a za mzdu, za kterou by se tihle kritici ani nezvedli z postele, tak těch je celá řada. Áda je jen jeden z nich.
Lidi, co sem píšete do diskuzí, proberte se se už konečně. Někteří z vás sem fakt nepatří.
Vzhledem ke zkušenosti s oběma souhlasím s názorem na vítěze. Oba městské crossovery jsou zejména v testovaných specifikacích pohlednými modely a hodnocení designu nechť si každý provede sám. Co se interiér týká, zde mám menší výtku k hledání posezu v Peugeotu, nejde o nic nepřekonatelného, ale přeci jen to jde u Capturu lépe. Vnitřní prostornost je na remízu a stejně tak vidím i souboj zavazadlových prostorů. Motorově mohu srovnat VTi a silnější TCe a jde o souboj generací. Ač šestnáctka v Peugeotu je důstojným pohonem, tak dle mého na downsizingový Renault prostě nestačí a to i přes spojení 1,2 TCe s automatem EDC. A to jsou oba mnou zkoušené modely cenově hodně blízko :-!
obe auta su zaujimave .... koniec koncov zavazi vzdy to ..... ktore auto ti sadne viac...
pan tester tu tiez ( v mojom odkaze na test ) voli za vitaza captur ( objektivny vitaz testu ) ale subjektivne to moze byt inak.... kedze obe baby boli zase jasne za peugeot, ktory im sadol viac ....
[odkaz] ....
ja sa priznam viac ma oslovuje a aj sa mi viac paci p2008 .... ale musel by som obe auta vyskusat a ktovie... mozno by som potom zistil ze captur mi sadne viac.... rozhodne ale dizajnom ma viac oslovuje p2008 a aj interierom...
co ma najviac prekvapilo na konci v teste je to ze prave p2008 bol milacikom oboch zien z tejto porovnavanej dvojice ...... a to aj napriek manualu.... osobne som cakal ze obe baby zvolia jasneho vitaza captur... kedze je sexy..... ale konzervativnejsi peugeot s manualom mal u nich vacsi uspech .... p2008 ma teda urcite nieco v sebe... len to mozno nie je vidiet na prvy pohlad...
Samozřejmě jsem uvedl svůj osobní pocit ze srovnání obou a někdo to může mít opačně ;-) Určitě má i P2008 něco do sebe a své zákazníky si najde, ale na Captur to v mých očích celkově nestačí. Výhodu Peugeotu spatřuji v nabídce výkonnější varianty naftového motoru a pro někoho bude výhodou i možnost atmosférické benzínové verze.
presne ako pises .... vsetko bude zalezat na osobnych peferenciach zakaznika.... niekto chce automat, iny manual, niekto turbo iny zase atmosferu.... niekto chce viac uputat iny zase splynut s davom.... obe auta maju co ponuknut
Taky jsem zkoušel obě dvě, ale přesně naopak než v testu, tzn. 1,6 HDI a 0,9 TCe a musím říct, že asi bude mít na pohodlí vliv motor, tedy jeho hmotnost, protože i když jsem zkoušel lokální tankodrom, tak Capture si vedl podvozkově velmi pohodlně, lépe než 2008 a pravda, řízení v Capture je na dobré úrovni.
Těžko říci, kdo by u mě vyhrál, objektivně asi Capture, ale jelikož nejsem cílovka a nějak oba auta nepatří do mé oblíbené skupiny, tak za děvčata a ženy kterých jsem se ptal, tak volí Captura.
Co se filtrování nerovností týká, tak zde je o fousek pohodlnější 2008ka, ale velký rozdíl jsem nezaznamenal. Pocit z řízení byl ale lepší u Capturu.
Jak se ti jevila ta 0,9 TCe v Capturu?
Bral jsem ho jako takové koloměstské auto, takže naprosto v pohodě a asi bych neviděl důvod poohlížet se po 1,2 TCe. Raketa to s tím motorem není, ale vzhledem k zaměření auta. Zdál se mi taky lepší tady než v Cliu, ale pravda, že v Capturu byl už zajetý, v CLiu, co jsem řídil, byl ještě syrový.
Já si na něj v Cliu nemohl stěžovat, zdál se i živý a na auto dostatečný. Raketa to nebyla, ale jako vhodná downsizingová náhrada atmo 1,4 se mi líbil. Pravda šlo také o zajetý agregát.
Tak o tom to asi bylo, ten "můj" v Cliu měl asi 300 km a zkoušel jsem jej sotva se Clio objevilo na trhu a podobně to mám i s twingem... až s odstupem jsem zkoušel Captura a ten tou dobou měl už něco najeto.
Může být....to moje TCečko se taky po 6.000 začíná probouzet k nečekaným výkonům. Nic moc jsem nečekal, jenom jsem se chtěl vyhnout trápení s prachstarou atmosférou, případně slabým dieselem, ale začíná se mi to líbit čím dál víc. ;-)
Slyxšel jsem to už z vícerostran, že se TCEčka budí po docela dost najetých kilometrech. Lukáš V. t.č. v Auto7 mi pak taky volal, že druhé setkání se stejným meganem 1,2 TCe bylo hodně překvapivé, že ten motor po 10t km hodně ožil a jede znatelně lépe než si při syrovém kousku pamatoval.
Já bych asi ty modely až tak nesrovnával, vzhledem k rozdílnosti generací. 75 nebo 155 nebyly zlé, ve své době platil za skvělé vozy. 159 je vůz jiného ražení a zaměření :-)
Promiň to byly jen mé osobní sympatie k těmto třem generačně rozdílným modelům, které jsem všechny jezdil osobně. Totiž 75 byla první láska, 155 byla nejdelší a 159 Ti pro svoji těžkopádnost nejkratší...
Není se za co omlouvat, vycítil jsem osobní sympatie. Já u Alfy zakotvil po několika Fiatech, přímé srovnání mám pouze s předchozí 156, kde zmiňovaná těžkopádnost je jasně patrná. Ale osobně mi to takto vyhovuje.
O třídu níže bych už nejspíše kupovat nechtěl. Ale nikdy neříkej nikdy a do začátku prodeje času dost >:D Jsem spíše zvědav, zda-li se opravdu ukáže Giulia.
Ne, opravdu jsem si svůj rok starý motor v novém autě nezajel, on přišel z továrny normálně zajetý...
Ale vážně... právě, že jsem si zajížděl teď dCi a nemohu nějak říct, že by se během 29t km, co jsem za rok a čtvrt najel nějak měnil výkon, jede zdá se pořád stejně, odchylky minimální. Spíše pozoruju, že posledních asi 5t km mi hrozně vrzají těsnění ve dveřích a nepomohl ani silikonový olej, takže nějak hledám ten náskok technologie Renaultu, jak jej tam výše uvádíš, když otcova P207 kolem dveří prostě nevrže i po 80 tkm, pravda, jinde už ano.
Zrovna minulý víkend jsem jel P306, kterému se po celé ploše na všech dvěřích odchlypovalo textilní čalounění dveří jak na vyskákaném gauči. Proč se to samé neděje u M1 ? Kdo ví...
Jestli se taky můžu přidat, já mám na 1,2 TCe 97kW najeto od konce března skoro 9 tisíc, a poslední dobou se divím, jak si sedá spotřeba a ten motor se ještě víc probouzí. :-) A můžu za sebe napsat, že TCečka patří na špičku v objemu 1,2 litru. Ať už jde o slabší, nebo silnější varianty...
K článku: Ona ta 2008 má šmrnc, ale podle manželky je vnější design takovej divokej, kdežto Captur je prý hravej a usměvavej... Tak nevím. Asi kupec nešlápne vedle ani s jedním, a hooodně bude záležet na motorizaci (ve vzájemnym porovnání).
Ale kdysi sem četl teorie škodovkářů, že pořádně zajeté TDI je až ve 200 tisících km a tam je pak brutální výkon >:-[] . Věřím, že motor ožije až po zajetí i když výrobci ve většině běžných aut sami udávají maximálně zajet motor do 1 tisíce km a pak už je údajně zajetý, ty doby, kdy se dle pokynu neměl motor zezačátku honit jsou pryč (alespoň dle výrobců).
Já se taky pár děvčat ptal a řekla mi, že sou to hnusný auta >:D
Osobně sem vozy nejel, takže mám jen statické dojmy, Peugeot působí dojmem elegána i v interiéru, hlavně meteriály, Renault je takový veselý, trochu alternativní, díky barevných kombinacím (nicméně i tak mi přišel v interiéru povedenější než někteří Korejští bratři, či třeba lowendové modely Škodovky). Přišlo mi však, že v Capturu se mi sedělo lépe, byl takový prostornější :-)
Dneska sem jednu blondynku potkal ve ctyrechdverich. Nutno podotknout v novych. u takove svlecny bych chapal vyjadreni hnusna auta. Pro vsechny ostatni bezne damy a manzelky by podobnym povozem asi neopovrhly.
Za mne obe dobry, byt k dokonalosti maji kus, ale o to asi ani neslo.
Peugeot 2008 jsem jel přesně v této motorizaci a výbavě. Celkem jsem se na něj těšil. Ale dopředu říkám, za tyhle peníze neprodejné. Poté co jsem vystoupil a zeptal se na cenu jsem nechápal, co že na tom autě stojí přes 400tis Kč. Ta cena je v absolutním měřítku úlet.
To auto je postavené na technice 208, která stojí ve stejné výbavě a motorizaci o 80tis Kč méně. Naopak jsem byl po jízdě v 208 s 1.2 velmi nadšený a za 300tis je to hodně dobrá nabídka s bohatou výbavou.
Ale vrátím se k 2008. Už jen posaz, sedí se tam poměrně vysoko, jako na židli (jak v autobuse). Tento posaz nemám obecně rád, po chvíli vás bolí nohy. Jasně chápu, dohání se tím centimetry na délku v takto malém autě. Aby zbylo i dost místa na kolena a kufr.
Co mě zklamalo byla především hlučnost motoru. Po té co jsem do auta přesedl z nové 308 se stejným motorem to byl rozdíl světů. V 308 se motor choval zcela jinak a byl po všech stránkách velmi příjemný. Dále mi v 208 vadila utopená řadicí páka. Její dlouhý chod, přesnost celkem bez problému. A další slabinu vidím v podvozku, měkký, přesto kola odskakují a netlumí jak by u městského auta měly.
Pro mě je 2008 plná kompromisů, které se dají přehlédnou jen pokud upraví cenu. Takže pokud chcete auto pro ženu do města. Pak 208 funguje ve všech směrech lépe, vypadá lépe, je za nižší cenu a se slabší motorizací pojede lépe.
2008 je technicky vyspelejšia, v teréne má systémy, ktoré mu zabezpečia precíznejšiu ovládateľnosť. Capture je hračka pre obyčajných vodičov, ktorý sa s tým budú pohybovať len tak akurát zo sídliska do obchodu po asfaltke. Vídám za volantom väčšinou staromódnych starších vodičov, ktorý si k oranžovo čiernej bedni dohodia čierné najlacnejšie hliníkové disky z netu, a majú pocit, aké imidžové auto majú, pritom je to iba rendlík.
V autoteste na autobilde v širšom porovnaní 2008 predbehla konkurenciu. Kto neskúsil, nemôže porovnávať. :-!
aj mne sa viac paci p2008, posobi na mna dospelejsie a hodnotnejsie.... v neposlednom rade asi aj v "terene" ( ja viem hovadina s tym jazdit mimo cesty ) zvladne viac vdaka systemu allgrip...... co dokazal aj test v odkaze v mojom prispevku vyssie
p2008 mi pride s manualom aj vhodnejsi na beznu prevadzku ..... ale ....... ale musel by som obe auta skusit.... mozno by som potom uznal ze captur je lepsi.... a mozno nie.....
z pohladu cloveka ktory tieto obe auta sudi len z clankov testov a fotiek a nejakych recenzii ( kedze som v nich nesiel ) mozem povedat len tolko ze p2008 ma laka viac z tejto dvojice a viac sa mi aj dizajnom paci
no keďže som si vyskúšal 2008 na vlastnej koži ...víťazom môže byť captur úplne v kľude grip control úplná kravina ...a tá prevodovka? variť kotlíkový guláš a šoférovať pežot je asi to isté...možno variť je lepšia zábava..asi je to tým že sú to autá pre ženy inak nedokážem oceniť ani jedno :-|
Taky nechápu, že s tím PSA něco neudělá a pořád tam cpe nepřesný pětikvalt, přitom třeba šestikvalty, nebo dokonce ten v RCZ (ten je super), jsou na tom naprosto v pohodě. Přitom už jsem zaslechl od nějaké ženy, že se ji s tímhle typem řazení řadí lépe... nepochopitelné.
inak pokým som si pežota nevysúšal tak som mal celkom fajn dojem :-| lepšie ako captur avšak po vyskúšaní si myslím že "lepši vrabec v hrsti ako holub na streche" skátka captur má o pár - menej ...skritizoval by so lesklé plasty avšak po zážitku s novým céčkom to urobí každý
no a nepresná prevodovka je iba o zvyku ako aj mäkká spojka a ďalšie veci napr. ak jazdím pežotom týždeň po chvíli už tomu nedávam žiadny význam ale ak jazdím na honde alebo nissane a na chvíľu sadnem do pežotu tak je to celkom hrúza
S tou spojkou souhlas, často je to u tohodle typu aut o zvyku, u toho řazení ani moc ne, i když jsem měl dvakrát otcovu 207 SW s tímhle otřesným řazením pučenou na týden, tak mě to štvalo celou dobu... Jo Honda, to je jiná řadící liga :yes:
Byť se PSA svoji neschopnost stavět pořádná auta snaží schovat za pozlátka, tradičně a historicky výrazně pokulhává za nejlepší francouzskou značkou RENAULT. Nutno však přiznat, že i koncern PSA je lepší volbou než jakákoliv Korea....
tak pokud je to takto, tak jen do mě :-) Před nedávnem mě tu peskoval nějaký osel, tuším, že ÁDA za moji češtinu. Nevím sice, kde vzal přesvědčení, že jsem čech. Takže pokud máš přesvědčení, že jsem fanatik, nebudu ti upírat právo se proti mně vymezovat. V Ádovým případě je komické, že nejsem ani čech ani francouz, ale synem národa, jejichž auta tak horlivě adoruje :-)
V pohodě, rozumím tvému názoru. Já prostě budu fanaticky tlačit na druhé straně dveří proti všem typu ADA a Topper, ať si o mně ty nebo kdokoliv jiný myslí co chce >:-[]
ale no ...kľud 208 a 2008 si ma nezískala ale nová 508 a 308 :yes: laguna je pre mňa fajn auto ale historicky trocha pokuľháva na 508 ;-) (niekto by mohol byť ešte objektívnejší :-) ) a koreu by som nezatracoval tak úplne zasa napr. ceed nemá výrazne slabiny a myslím že zopár sa ich ešte nájde ;-) ale s princípu sú mi európske značky bližšie
Kvituji s povděkem, že preferuješ evropské značky :yes: Ale ruku na srdce, rozumíš autům ? Nemyslím audiosoupravě v palubní desce, ale technicky ? Kdyby ano, nemohl bys napsat to co jsi napsal o ceedu. A pak P508 a P308 jsou novější než nedoceněná LIII....
Okomentuj svoji reakci. Protože já ji nechápu. Když odhlédnu od mého jak ty říkáš "fanatismu" k RENAULTu - tak mně prostě vadí jak lidé oblblí korejskou masírkou posledních let úplně vymazali třeba skvělá italská auta. Vždyť ti korejci neumí konstrukčně dokonale postavit auto tak jak to uměli italové před čtyřiceti lety. A ti italové to umí lépe i dnes. Avšak maločeši s mastnýma hubama, s ponožkama v sandálech sedají na lep jako vosa na bonbón a ještě se za to poblouzněně bijí. Ale už začla doba prozření...
tak diplomovka o stavbe automobilu nie som ;-) ale v ceede mám už nejaký ten kilometer nabiehaný a akosi na nej som nejaké chyby nenašiel ... ty možno áno ...európske značky sú mi najbližšie ;-) + pár japonských kúskov teda je ich dosť ale rozhodne netvrdím že celá japonská produkcia je ta naj...
Nebavím se o chybách. Ale o stavbě automobilu, o řešení technických detailů jako takových. Takových, které pouhým okem či jako běžný uživatel nemůžeš vidět. To je ten rozdíl. Já jako běžný uživatel spotřební elektroniky ji soudím jinak než jako ten kdo jí konstrukčně rozumí. A to je rozdíl. Většina zde diskutujících rozumí autům jako koza petrželi a navíc ani nemají reálné zkušenosti s těmi auty. Tím nemyslím tebe!
Ač souhlasím s tím, že Renault v poslední době dokáže produkovat velmi dobré modely, tak já bych ty korejce až tolik nezatracoval. Pro poměrně velkou část běžných uživatelů je takový Ceed či i30 zajímavou volbou.
Podobně jako Ozzman můžu soudit jenom staticky, a tam dávám palec Renaultu. U Capturu jdou pochopitelně vytvořit i méně lahodné kreace, ale zatím maj většinou lidi docela soudnost. Nebo nemaj prachy... >:D
Soudě ovšem podle četnosti výskytu v mém okolí, Captur 2008-ku nepředčí, on ji dokonale vyhladil z povrchu planety. A podobné je to i v dealerstvích. Zatímco u Pežotů na vás smutně vykukuje jedna 2008 v šedý metalíze zastrčená někde v koutě, u dealera Renaultu mají tři Captury v různých kombinacích na ploše a 4 až 5 dalších před showroomem. A podle toho jak mizej a objevujou se nové kusy to zřejmě ležáky nebudou. Líp už jim jde jedině......Duster. ;-)
Na Slovensku je predajnost 2008 na urovni vacsieho yeti, polovicne predaje ma napriek tvojmu tvrdeniu capture, a daleko je mokka. treba si pozriet vyskedky firemnych ankiet, v cechach v kategorii crosoverov vyhrala 2008 >:D zaujimave, to co sa dozvieme na ACZ je uplne opacne v realnom svete. Niekto tu stale dookola pise o prevodovkach, nedavno som jazdil OII a nemozem povedat, zeby 2008 bola s radenim horsia! A 6 kvalt na ehdi je velmi dobry!
Zkus si ochladit čelo a přečti si můj příspěvek ještě jednou...připadá ti, že bydlím na Slovensku ? A na co by mi asi byly firemní ankety, píšu o tom, co vidím kolem sebe. Nelíbí ? Tvůj problém... >:D
musim uznat ze 2008 skutocne stretavam rozhodne castejsie... slovensko je ale velmi maly trh a tak renault nemusi smutit ze u nas to capturu az tak nejde..... bavime sa tu sotva v par stovkach kusov .... voci zapadnej eu su to smiesne cisla bliziace sa k nule....
A vliv asi bude i v tom, že PSA na SK má továrnu, takže možná někteří jsou přesvědčeni i tímhle. Jak je na tom ceslkově v prodejích Renault/Peugeot na SK?
Tak já teda origo servis navštěvuju poměrně krátce, ale zatím nebyl problém, tak snad se to udrží. Teda problém byl, ale nemohli za to, že měli technika přes diag. na školení, takže beru.
U nás dlhoročný predajca odkiaľ bolo auto zanikol a prístup k zákazníkovi tam teda nebol bohvieaký. Zatiaľ čo som bol 2x v Bosch Car Bayern Center, tak úplná spokojnosť aj zistili, že boli zle nasadené brzdové platničky a odpadnuté závažie (nie som technický typ a nevšimol som si to). Odvtedy ide Kangoo ako nové. :)
Nechápu smysl koupě auta, které jako SUV jen vypadá. Pokud si toto ale koupit chcete, nenacházím faktický důvod vám to rozmlouvat.Průsečíkem obou množin je téměř bezvýhradně to špatné, nemáte ani pořádné kupé, ani pořádné SUV, máte jen něco hodně zvláštního. :no:
Je to další karosářská verze malého vozu, 2008 prakticky supluje roli kombi verze výchozí 208čky a Captur doplňuje HB a kombi Clia jako jejich prostornější varianta.
Jen by mě dost dobře zajímalo, co by tato kategorie dle tvého měla mít z kupé? >:D
Smysl je v tom, že si to lidi koupí. Je to asi jako pátrat po smyslu designu u aut, na co je, když má auto jen přepravovat z bodu A do bodu B. ¨No a i praktický smysl pro spoustu zákazníků tohle auto má - vyšší posaz a lepšíá nastupování, až budeš mít trochu více roků, tak to pochopíš.
Francouzi s těmito modely slaví úspěch a zcela oprávněně. Na každodenní řeholi to jsou naprosto ideální modely:
- naložíte do něj prakticky totéž co do nižší střední třídy
- variabilita je mnohem lepší než v běžné nižší střední
- zvládne i horší cesty, aniž byste museli trnout, kde urazíte jaký kus plastu
- elektronika pomáhá trakci za zhoršených podmínek
- cenově jste stále v rozumné sféře pod nižší střední
- nabídka motorizací je zcela odpovídající a je z čeho vybírat
Volba mezi 2008 a Capturem je v podstatě sofiina volba, musíte se s jedním úžasným modelem rozloučit. Nebo jeden vzít pro sebe a druhý pro manželku. Tedy vlastně pro přítelkyni, svatby jsou dnes přežitek :-!
Za mě dávám hlas 2008, interiér je jednoduše o řád hodnotnější než v Capturu, zavazadelník má nižší nakládací hranu a zadní sedadla jdou do dokonalé roviny. Pohodlnější sedadla s lepším bočním vedením jsou pak esem v rukávu 2008.
Captur? Ano, jízda bude o pár procent lepší, ale 2008 prostě sbírá podle mého ty cennější body.
S tou elektronikou a trakcí bych si až tolik nebyl jistý. Nabídka motorizací taky nesahá tam, kde jsou motory v nižší střední a pak, když se svezeš po sobě právě v 308 HB a 2008, tak uvidíš ty jiné rozdíly a význam toho, když si pořídíš o třídu větší auto.
Rozdíl v prostornosti pro 2008 je, ale ne tak propastný, ale 308 je mnohem lépe odhlučněná, nemluvě o aerodynamickém hluku vzhledem k vyšší stavbě... a z toho vyplývá i spotřeba, prostě ta 308 jede za méně, opravdu s rozdílem třídy lépe filtruje nerovnosti, nebouchá vzadu, interiér je o třídu lepší, včetně detailů jako je ono žuchnutí při zavírání dveří... nebo jen výplně dveří. Jel jsem oba po sobě, jak řidič, tak na zadním sedadle, řídil jsem jak já, tak kamarádka a shodli jsme se, že prostě celkově je 308 o hodně lepší auto.
P2008 proti Capture je to trochu složitější... on ten Interiér je sice hezčí na fotkách v P2008, v reálu při běžné jízdě zase ergonomie a snažší poloha při sezení, včetně podle mě i lepších sedaček hraje plus u Captura, nemluvě o tom, že je prostě v některých věcech praktičtější. Ale nezavrhuju P2008, myslím si, že za pár let ní nahradí otec P207SW a rozhodně mu to nebudu vyčítat.
Interiér P2008 hezčí na fotkách? Ano, i na fotkách. Především je ale ani ne tak hezčí, jako zkrátka hodnotnější.
Nepopírám, že o třídu nižší úroveň nepoznáš, to vůbec. Jde o reálné potřeby. Ano, 308 je hodnotnější, je dotaženější, má možnost výkonnějších motorizací, je lépe odhlučněná... Ale kdo to vlastně na každodenní řeholi potřebuje? Při každodenním životě mnohem víc ocením, že mám dole odolnější plasty, mám vyšší světlou výšku, zadní sedadla sklopím do roviny, sedím o něco výš...
Crossovery jsou prostě přesně o ten řád praktičtější, ne-li o víc. 2008 je na tom s prostorností podélnou (na mou postavu) dokonce zcela srovnatelně jak 308! (ok, tohle je více kritikou 308 než pochvalou 2008).
A kdybych se já měl rozhodovat, myslím, že bych opravdu skončil u Peugeotu. Jediné, co mě vytáčí na 2008 (a nejen na ní), je ten naprosto imbecilní tvar hlavice řadicí páky... Captur je taky můj vkus, jenže je tam vyšší podlaha zavazadelníku a pak to nekonečné plastové království v interiéru.
Tak přemýšlím, kdy jsem sklapoval sedadla vzadu... jen když jsem vezl dvě sady gum na přezutí najednou a i tak se ten malý schod dařilo přežít. No řekl bych, že na každodenní použití právě tu nižší hlučnost a lepší podvozek chci hodně. každý asi máme jiné požadavyk a já když jsem v autě, tak v jednom tahu tam trávím dost času.
Nemyslím si, že je to kritikou 308, však 2008 je nafouknutá 208, 308 když chceš s větší prostorností, tak si vezmeš SW nebo 3008 či 5008.
Já bych to asi nechal na rozhodování konečné ceny a nabídky ;-)
3008 i 5008 jsou prostorově vzadu mizérie I. kategorie.
Pokud v autě trávíš hodně času, pak:
1) upřímnou lítost
2) nebudeš zřejmě uvažovat o vozech této kategorie
Ale pro běžné využití, kdy vůz využíváš na dojetí 10, 15 km do práce a běžné fungování, podle mě řešit jestli má o fous či dva lepší odhlučnění, filtrování nerovností atp. je zcela bezpředmětné.
presne tak.... kazdy vzdy riesi detaily ktore su v pri beznom kupovani auta uplne bezpredmetne......
clovek stejne kupuje auto na bezne pouzivanie .. ....a nie na tabulkovu vojnu na papieri .. auto nie je modla....... a kto ma kolko decibelov v kabine mi je suma fuk ....
presne tak... kazdy tu riesi uz detaily.... ale bezne toto nikto moc neriesi... lancer je hlucny, ma tvrde plasty, ziadne led svetla .... no a co..... stejne sa nam pacil a splnal poziadavky ake sme chceli a plni to co od neho ocakavame a preto je doma.... a je mi jedno ze ci ma golf o chlp lepsi podvozok alebo nizsiu hlucnost... realne sa auta kupuju inak ako tu na diskusii mnohi odbornici pisu.... takisto sme nesli do predajne s metrom v ruke a nemerali kufor ani na testovacej jazdne neskusali jazdu na limite a nehrali sa na pretekarov ( v reale tiez nikto nejazdi na limite ) ....... realne je to asi tak ze clovek si kupi to co sa mu paci a co chce a na co ma....
Netrávím v autě mnoho času, v podstatě něco kolem 20-25t km ročně, asi jednou za týden až dva několik hodin v kuse.
Co si představuješ pod pojmem běžné využití? Každý auto totiž používá běžně jinak.
A právě odhlučnění a filrování nerovnosti dává největší porci komfortu, i ve městě na kratší trasy, protože není nic blbšího než když ti na tramvajovém pásu podvozek přeřve autoradio.
Chceš říct, že v 5008 je vzadu méně místa než v 2008? >:D wake up!
Běžné využití je myslím okolo 30 km/den. Tahle věc se dostává do popředí právě s hybridy, kdy je vyvíjejí tak, aby pro to běžné využití jsi dal jeden den jen na baterky... Ano, každý jej využívá jinak, ale nepochybně lze nalézt většinový běžný standard ;-)
Odhlučnění atd. - ano, samozřejmě má smysl tohle řešit (a velký). Ale nemá smysl se cabrat v detailech, jestli ten či onen tlumí o fous líp či hůř. Má smysl kritizovat Rapida z počátku výroby, ale nemá smysl nějak negativně hodnotit současného Rapida SB, byť je možná o něco horší než třeba Golf s vlečkou...
Nechci říct, že v 5008 je míň místa. Chci říct, že zatímco v 2008 je v rámci třídy prostoru dost, tak v 5008 je to v rámci třídy zoufalost.
tiez davam hlas 2008-micke....nesiel som s nou a ani s capturom..... ale proste sa mi viac paci.... chcelo by to vyskusat obe auta.... ale verim ze by mi p2008 sadla... siel som v kamaratovej malej 208 a s volantom nebol u mna ziadny problem, auto posobilo zvnutra hodnotne ... p2008 bude v interieri fakticky rovnake ako mensia 208 ..... otazkou ostava aky asi bude captur.... tu neviem posudit aky asi bude v interieri v porovnani s p208/2008 .... veci ako velkost kufra, spotreba , cena.... to uz je na kazdom z nas co povazujeme za uspokojive hodnoty.....
Rozhodně není rovnake, právě ten posaz je hodně jiný. V 208 se prostě sedí níže, z toho vyplývá i onen hodně nízko položený volant aby bylo ideálně vidět na budíky. P2008 se více blíží normálnímu posezu, sedí se i výše.
Jo, tady v těch vyšších verzích určitě vypadá p2008 dobře, on Peugeot dělá moc pěkné interiéry poslední dobou, třeba 508 a 308, nebo i 3008 svého času s těmi letadlovými tlačítky... i na živo se mi to moc líbilo tehdy, jen škoda těch uni ovladačů oken na dveřích, ty se mi nelíbily už v 207, natož že je člověk našel všude.
toto ale rozhodne posobi prakticky [odkaz] ... a aj nakladacia hrana je uz na pohlad o dost nizsie ako v capture ... po sklopeni sedaciek vznikne v p2008 krasne rovna podlaha.... ktoze ju dnes v tejto triede ma?
netreba zabudat ani na tie sietky vzadu v p2008 .. v kufri za zadnymi blatnikmi.... hrozne prakticka vec, niekedy detail na nezaplatenie ... :yes:
dilema ako v matrixe .... asi by som si vybral to co Neo
capturu neskutocne sadne ta modrocierna kombinacia.... krajsiu snad ani na captur nejde dat.... ( biele strechy a stlpiky a helly hanson paradicky nemusim )
ale po pravde ta cervena na P2008 ma zraza na kolena... nadherna kombinacia v kontexte s chromovanymi detailami, velmi elegantne a luxusne posobi [odkaz] :yes:
Přední světla patvar, zadní světla patvar, přední maska má menší rozměry než otvor, interiér je naruby. Pak ať se v PSA nediví, že Renault je na tom líp, když už Peugeot neumí ani vypadat. Ale možná začnou vymýšlet prototyp na prdy.
Je mi líto, ale jako majitel 2008 mohu jen říct, že nic neodskakuje, neplave, nedrnčí, nehlučí a trpím pouze tehdy, když si čtu tyto rádoby odborné články....
Ovládací prvky jsou perfektně řešené a na budíky je vidět lépe než ve vaší škrabce III generace, kde budete mžourat přes rameno volantu ještě 20 let
Ps. s 1.6VTi jezdím denně po městě za 5.3 :-) ...
Pokud se Vám líbí VW, budiž, kdo chce Forda, budiž... ale nelžete ostatním čtenářům, kteří 2008 nebo Captura nemají a dělají si závěry pouze podle Auto.cz a podobných serverů... Nejsem zaslepený fanda, chtěl bych třeba větší kufr nebo více dat na palubním PC:)
Město 5.3 (pokud budeme jen stát v zácpě ... nemám stop&start... tak to roste samosebou)... mimo město snaha o 5.0.... ale je to jako každé jiné auto !.... toto jsou jízdy kdy nevezete plnej kufr a nespěcháte ....
Běžně svižně bez snahy o spotřebu = 5.9l/100 (mám to už nějaký pátek, tak vim o čem mluvim)
ps. známý má 2008 s eHDi .... cesta do Chorvatska 130+ km/h :-) ... 5.6l/100.... takže pokud to honíte nečekejte dobrou spotřebu....
Ty jezdíš ve městě za prakticky stejnou hodnotu jako mimo? A co to je za město? Má zkušenost není mnohatisícová, ale i tak jsem se pod 6 dostával pouze mimo město. Asi máš skvěle zajetý kus, co má moc rád vzduch místo benzínu. :-)