Pekne, uvidime jak a jestli stahne naskok americkych a hlavne japonskych konkurentu, kteri uz s temito technologiemi "laškuji" delsi dobu... Takze nejpozdeji dopoledne tady mame prispevek od jednoho z VWfans, ktery nam rekne ktera automobilka bude za 4, co za 4? Za 3 roky svetova N.1 8-s
Pamatuji si na článek s rozhovorem s jedním ze členů vedení VW, který vyšel v AutoTipu. Byl dotázán, zda koncern VW bude spolupracovat při vývoji hybridů a akumulátorů pro ně s nějakou japonskou firmou, tak jako Toyota s Panasonikem. Člen vedení to rezolutně odmítl, s tím, že VW je německá firma a bude využívat německé technologie. Tak nevím, ale mám mocit, že Toshiba je japonská firma...
Toshibu všichni znají spíše z jejich vedlejších aktivit jako je domácí alektronika, notesy a podobné ptákoviny ale oni jsou hlavně světová špička v silové elektronice a průmyslové regulaci takže VW jinou volbu nemělo. Domácí looseři jako třeba Siemens by technologicky neměl VW co nabídnout. Takže ty řeči vedení jsou asi spíš zastírací manévry...
Nevim jestli mas pravdu s tim ze spotrebni elektronika je vedlejsi produkt teto japonske firmy... A zrovna v oblasti elektromotoru by mohl urcite nabidnout vice muziky prave SIEMENS.. V teto oblasti mu nesaha toshiba ani po kolena... Ani jedna z techto firem nema zadne baterie, takze predpokladam ze se budou podilet na motorech
Siemens by mohl nabídnout více muziky tak leda pro lokomotivy nebo tramvaje, v oboru malých schopných elektromotorů připadá do úvahy z německých vůrobců snad jedině Bosch ale i ten je za Japončíky a generaci zpět.
Informace z vedoucich mist koncernovych automobilek nema cenu brat vazne. Jsou to PR vystrely urcene k manipulaci zakazniky. Nejdrive hybridy delat nebudou, o pul roku pozdeji ze budou, pak zase nebudou a ted nakonec budou pristi rok. Yeti v Zeneve bude, potom zase nebude a o 3 tydny pozdeji zase bude. Elektromobily nejdrive nebudou, protoze uzasna TDI jsou mnohem lepsi, pak zase budou az v roce 2015. No a ted chteji byt dokonce prvni.
Tak nejak hosi klopitaji za realitou, namisto co by ji tvorili. Ted musi urychlene dohanet vyvoj a obratit se na Japonce, kteri diky vozum jako Prius ci Insight mohli investovat nemale prostredky do vyvoje baterii uz drive. Kdyby rozpoznali v koncernu trend vcas, a netrvali tvrdosijne na TDI, mohla mit nektera z Evropskych "bateriovych" firem dost casu a potrebnou "jistotu odbytu" k vyvoji novych automobilovych baterii. Ano. To co vidime je presne dusledek podceneni hybridu a alternativnich technologii vubec Evropany. Ano. 10 let byl Prius Evropanum k smichu, protoze byl drahy a spotreba nebyla nijak oslnive nizsi nez u naftaku. Ale karta se obraci. Zkusenosti a technologie, ktere jak automobilky tak bateriove firmy ziskaly pri jeho vyvoji, se ted promeni ve zlato a posmevackum ztuhne usmev na rtech. Kazde ustrnuti na soucasne technologii, protoze je docasne lepsi a levnejsi (logicky) nez nove vyvijene, se vzdy po par letech promeni v prusvih a zaostavani. Ano - baterie, ktere budou zasadni casti automobilu blizke budoucnosti, budou mit pod palcem Japonci a Americene. Evropanum zustane jenom ohybani plechu a montaz dovezenych soucastek. Tristni. Mnoho lidi tyto zakonite deje nepochopilo dodnes.
Baterie nakupuje Toyota i Honda,to máš Jossalito pravdu.Jen jsi zapomněl na malý detail,japonské automobilky je kupují u japonských firem,VW je (a nejen baterie) nebude kupovat u německé,ale také od tolik zde některými jedinci zatracovaných japonců.Vždyť i korejci (Hyundai-Kia) budou mít svého národního dodavatele (LG baterie LI-pol).
Tak kdo je technologicky vyspělejší?
Tobě jde o technologickou vyspělost? Nebo spíše o technologickou vyspělost v oblasti elektroniky? Potřebuješ slyšet, že elektrotechnika je oblast, kde Japonci vynikají? To je pravda. Co dalšího máš na srdci?
To je hloupost! VW jako jeden z mála začal spolupracovat s Japonskou firmou. [odkaz] Už v roce 2006 vznikla mezi VW a Sanyo dohoda o vývoji nové generace NiMH. [odkaz]
Nevěřím, že vysoce postavený manažer vypustí z pusy takovéto protekcionistické blafy.
... SANYO has already provided batteries for Ford’s ‘Escape Hybrid’ and Honda’s ‘Accord Hybrid’ ...
.. Sany jiz vyrabi baterie na hybridy..
... SANYO’s next generation Ni-MH battery, which are currently under development, make optimum use of the know-how of technology in batteries that SANYO has acquired through 15 years of experience ... Pri vyvoji novych baterek se vychazi z 15 let zkusenosti pri vyvoji baterii pro hybridy ... (kde je ziskaly? V evropskych automobilkach ne.)
Dekuji. V tech zpravach je napsano presne to co tvrdim. Odvaha Japonskych automobilek zacit (a hlavne take vytrvat) s novymi technologiemi i v dobe, kdy to nevynasi, posunula cele hospodarstvi o generaci dale a diky tomu se na ne dnes obraci vsichni se zakazkami na baterie.
Kdyby evropske atomobilky kladly mene durazu na uspokojovani tehdejsiho tlaku akcionaru na zisky a vice mysleli na budoucnost, byly by to dnes evropske firmy, na ktere by prichazely zakazky na nove baterie. Ja neakceptaci novych technologii povazuju za nejfatalnejsi (skupinove) selhani evropskych manageru posledniho desetileti, jehoz dusledky jeste dnes teprve pomalu zacinaji vyplouvat na povrch a jejichz nejzavaznejsi dopady uvidime teprve v budoucnu. Co se stane s evropskym autoprumyslem, kdyz srdce aut budou vyrabet jen japonske firmy???
Evropské automobilky vsadily vše na Common Rail a čekaly, že se diesel rozšíří v Americe a dál ve světě. To se nestalo. Jen špatný odhad. Vždy má někdo v prognózách víc štěstí a teď ho měli Japonci.
Ale možno nie všetko, z vety vypadne slovíčko "dostupné". Všetci predávajú za peniaze, tak vypadne aj slovíčko "ceny". Keďže prvenstvo v elektromobiloch budú mať Japonci, takticky vypustia časť "elektro". No a konečná správa bude potom vyzerať asi takto:
Volkswagen chce jako první automobilka nabízet mobily. ;-) >:D
Volkswagen Golf TwinDrive, plug-in hybrid, je funkční prototyp, je vybaven dieselovým motorem, nicméně produkční verze má obsahovat benzinový motor. Jak už název napovídá, Golf TwDr může jet buďto na baterie, nebo právě na benzinový motor. Elektromotor rozjede hybrid zhruba na 50 km/h a pak teprve naskočí benzin. V oblastech, kde je možné jezdit pouze na baterie je možné zapnout tzv. "e-mode", který benzinový motor kompletně vypne. Jako baterie poslouží li-ion značky Sanyo, které jsou umístěny naspodu kufru.
a neni se cemu divit, kdo by taky veril ze pri 1-2 lete spolupraci by natrh protlacili elektromobil, jen testovani par set kousku v provozu jim zabere tak rok :-)
No jo. Prileti bateriovy apostol a bude z Japonska. To jste to hosi v koncernu dopracovali. Tak dlouho jste se smali Priusu, az si k jeho dodavatelum budete jezdit pro baterky. :-!
Tak ako u mnohých iných firiem, aj u VW platí každé vyhlásenie "až do najbližšej zmeny". T.j. včera mohol niekto spoluprácu s nejakou japonskou firmou rozhodne poprieť, a dnes vyjde z kancelárie šéfa a ohlási spoločný podnik s japonskou značkou. Čo je na tom? Robia to prakticky všetci.
Včas alebo neskoro, načo o tom polemizovať? Dnes ešte nikto sériovo elektromobily nevyrába - ak pominieme pár exotov za astronomické sumy, čo sa vlastne sériovou výrobou aj tak nedá nazvať. Krok VW vnímam pozitívne a držím im palce. ;-):yes:
A že oslovili tých, čo sú dobrí,a nie tých, čo vyhovujú pôvodom? Svetom vládne biznis, nie patriotizmus. Je pravda, že v Európe VW s elektrinou zďaleka nie je prvý, to však neznamená, že musí byť posledný.