Urobiť z Rka hotkombi je veľmi šikovný ťah. Volkswagen tým našiel štrbinku na trhu, kde ešte nik nie je a tak má opäť jeden model, ktorý nemá konkurenta. I samotná subkategória hot-kombi je veľmi skromne zastúpená (fakticky len 3 modely: Octavia, Megane a Focus) a R Variant ide oproti nim (predokolky so 162, resp. 184 kW) o triedu vyššie, s 221 kW a pohonom 4x4 nemá konkurenta. Možno škoda absencie manuálu, ako ale píšu na autoexpresse, GR s manuálom skoro nikto nekupuje, tak VW len akceptoval realitu.
V tejto súvislosti vyvstáva otázka, prečo Variant až vo verzii R a nie pri GTI. Buď má pravdu miestny znalec Golfov white label, že VW nechcel siahať na legendárne meno, viažuce sa výlučne na hatch, alebo je to z mnou vyššie uvedených dôvodov prvenstva v kategórii, každopádne za túto možnosť mať kompaktné kombi s 300k dávam :yes:
Takže chlap, ktorý si kúpi 300k kombi, je vymäklý sráč, ale chlap, ktorý v 5-dverovej Mazde 3 MPS preváža 2 metre dlhé krabice zo Sconta (cit. z Tvojej recenzie), je drsný macho, chápem Ťa správne? ;-)
Otec rodiny, ktorý si chce občas aj zablbnúť?
Chlap, ktorému doma neprejde samostatný športiak?
Človek, ktorý nechce byť prvoplánovo nápadný, chce ale poriadny výkon?
Ja by som si ho vedel predstaviť v garáži ;-)
Tak jasné, všechny prachy co chlap s průměrným platem vydělá, utratí za samostatný sporťák. Dovolená s rodinou se zruší, děckám se omezí všechny koníčky a kroužky, které jsou nějakým způsobem nákladné, místo normálního jídla stačí nejlevnější keksy, mléčné výrobky a salám junior, v zimě se nebude moc topit, ale to je správně, bo on přece nebude žádný vyměklý sráč >:D
Souhlas. Jen ta cena nebude už úplně "volks". ;-) Když Ford u nás nacenil FoST včetně kombi, zřetelně přestřelil. R-Variant je sice jiná píseň, ale třeba taková Cupra ST bude evidentně vyvolávat v kupcích otázku - kdo potřebuje AWD ?
Hele, mít Variant s 1.6TDI a k tomu R na zábavu je podle mě blbost, trpěl bych při každé jízdě s Variantem. Variant R zastane oboje bez nějakého zásadního kompromisu a ušetřím pár set tisíc. Když už dvě auta, pak Golf Variant doplnit o nějakou MX-5 nebo GT-86.
Otázka je, kolik času si pak na tu víkendovku najdeš. Pokud je odpověď málo, tak může být lepší užívat si solidní dynamiku teplého kombíku při každé jízdě...
Tak Cupra ST bude jasný víťaz, oproti existujúcej konkurencii prinesie 30 až 60 koní naviac a oproti R Variantu zase o tretinu nižšiu cenu. Naviac oproti Golfu Variant k dizajnu ST nemožno mať najmenšie výhrady.
Souhlas,proc nevyuzit moznost udelat rychle kombi,kdyz uz mam kombi,motor i pohon :yes:
Mozna ze ten motor z R-ka neni tak vyuzit jako z GTI, tak ho chtej treba uzivit i v kombi a k tomu 4x4, panove kdo z vas to ma >:D
Já například vůbec nenacházím prostor pro nějaké víkendové ježdění sporťákem, proto volím variantu univerzálního auta.
Užiju si každou pracovní cestu a nemusím se každé ráno smutně dívat po sporťáku, který tam stojí ladem.
Mě se tohle kombi zamlouvá hodně.
A jen pro zajímavost, věřím, že tomuhle kombi by se spousta aut pro zábavu, dívala na okruhu akorát na koncovky výfuků.
Nechápeš, 5-dverové kombi nižšej strednej triedy so silným turbobenzínom je úplne iná liga, ako 5-dverový hatchback nižšej strednej triedy so silným turbobenzínom! >:D >:-[]
To máš pravdu, ale kým pri hatchi/lifte si Cupra a RS v dôsledku odlišnej karosérie nekonkurujú, pri kombi to bude iné, ceny budú zrejme porovnateľné, ale 45, resp. 60 koní navyše bude silný argument v prospech Cupry.
Nevidím dôvod, aby Cupra ST mala iné motory, ako krátka, t.j. 195 a 206 kW. Ak to zvládne krátka verzia len so samosvorom, nemal by mať ani kombík problémy.
Nevím kolik koní Cupra ST bude mít, ale s těmi 300k už si to o 4x4 říká, navíc je to prostě další dílek do skládačky "ideální univerzální auto". A za "ideální" se platí... protože tohle si fakt někdo může koupit i místo A4 třeba...
Pokud ti stačí Cupra ST (nebo nakonec Octavia RS), pak nic proti tomu... odstup od R Variant bude jasně definovaný.
Tak Rko je sám osebe sleeper ako vyšitý, netreba ho ešte pochovávať ultranenápadnou šedou. Naopak Rko, ktoré je v podstate ešte nenápadnejšie, ako GTI, potrebuje trošku nápadnosti aspoň tou modrou farbou (pretože okrem nej je to zase len "50 shades of grey").
Ten převis není na kombík nijak extrémní, jen je to trošku nešťastně designově řešené... masivní zadní sloupek je markanta krátkého Golfa, jenže u něj sedí nad zadním kolem. U Variantu sedí ve vzduchu a to nepůsobí nejlíp, hlavně v kombinaci s nějakýma 16". Už na 18" je to ale víceméně ok.
Otec rodiny, který má na Rko si koupí Rko HH pro sebe a řadového Varianta pro rodinu a je vystaráno..... :-!Jo, a chlap, ktorému neprejde samostatný športiak není žádný chlap, ale vyměklý sráč....... :-!
Je třeba vše plánovat dopředu. Ujasnit si priority a mít finanční plán. A to již před vstupem do manželství. V každém případě musíš mít o dost větší příjem než ženská, mít rozhodující slovo a ženská to musí respektovat. Toto je jediná cesta, jak se nestát otrokem a mít spokojené manželství. A bude i na sporťáka. Něco o tom vím. :-!
Pokud si můžeš dovolit auto pro radost, aniž by tě to nějak viditelně vytrhlo z běžného rozpočtu (viz. to, co zmiňuje Wawris), tak potom už to pak ani není o tom si to umět prosadit, přece? Jiná situace je, když přemýšlíš, jestli děckám zaplatíš kroužky a pojedete na dovolenou, nebo si koupíš pro sebe sporťák, tam už je to s tím prosazováním trochu jinak...
Ja by som zase dal s istotou prednosť Golfu R s jeho perfektnými športovými sedačkami pred Passatom so sériovými plochými. Ver, že oveľa viac, ako menej miesta na lakeť či nad hlavou Ťa na dlhej ceste unaví zlá sedačka.
tahá to břicho po zemi, nemá to ruční brzdu, kola to má o 4 palce větší, než je vhodné a navíc - a to je nejhorší - má to pod kapotou naprosto nevhodný motor :no::no::no:
Však WL psal o tom, že nejde jen o prostor. A pak je to otázka priorit. Sice odhlučnění a obecně pohodlí řadím vysoko, ale to i dynamiku. V tomhle případě by to u mne Passat s Golfem R projel. Golf R je pro mne lepší kompromis. Tím jsem si celkem jist, aniž jsem Passat jel. Možná se najde nějaká vyšší specifikace Passatu (2,0 TSI 4Motion), která by mě přetáhla, ale to bych se už musel povozit.
Diplomacie milý synu. Diplomacie! Žádné autoritářství. Žádné dávání najevo. Vše se dá pečlivou prací nastavit tak, aby tě žena sama přemluvila k tomu, aby jsi si to auto, které se ti líbí, koupil. Jo, a lekce, "jak na to" nadávám. ;-)
Hochu ??? 8-s ...vyse 20 rokov nazad by som take oslovenie este bral >:D
Hmmm...ono kazdy si je strojcom svojho stastia. A su na to rozne sposoby - peniaze su len 1 z mnohych prostriedkov, ako sa dopracovat v niektorych veciach k pozadovanemu vysledku. Kedysi daaaaaavno za mlada som ich aj ja pouzival na kadejake "radovanky" :-) To je uz ale nenavratne za mnou, a zivot ako ide, tak ta nauci, ze akymi inymi sposobmi sa daju niektore ciele dosiahnut.
Zena - tam ak to riesis autoritativne, ze jej das pocitit tvoju financnu dolezitost sa stastna a spokojna tvarit moze...len do kedy...? Predpokladam, ze som asi predsalen od teba o cosi mladsi, a niektore nazory mozem mat ine, ale davat zene najavo, ze ty si sef a ty rozhodnes o aute, lebo si ty nanho zarobil love...hmmm 8-s:-!
No nic, tvoja zena - tvoje starosti ;-)
Nedávno přišel na to, že velká SUV nemají zrovna největší kufry. :-) Kufry totiž se třídou zase tolik nerostou. Nejsou to dodávky. S jakým množstvím věcí lidé cestují, nezáleží moc na třídě auta. Centimetry navíc spíš nacpou do prostoru pro nohy, nebo do motorového prostoru, aby se jim tam vešel ještě větší motor, aby byl natlačený blíž středu atp. (To bylo k 20:45.)
Němci používají metodiku VDA. Je to všechno dohromady, Golf má mnohem kratší kapotu (prémie prostě dojíždí na podélně uložené motory), i kabina bude kratší a kufr asi bude vyšší.
OK, mea culpa...zmažte ma.
V každom prípade ak aj budeme abstrahovať od výbavy, nie je to len o priestore. Aj Passat holobyt so základným motorom je napr. lepšie odhlučnený, rázvor a šírka je vo vyšších dialničných rýchlostiach tiež plusom... aj aj všetky "neviditeľné" materiály sú tiež "o čosi drahšie".
Budu mít v dubnu s F11 tříletou zkušenost. Po té době říkám ze ten kufr je dostačující, ale oproti golfu variant a Octavií co ví je fakt malý. Když otevřes patě dveře u Octavie vidíš tam ten obrovsky prostor, u BMW je to proste dostatečne pro rodinu s dvěma dětmi, ale když jsme s tím jeli třeba do Chorvatska, tak jsme to zaplnili až po střechu a něco muselo byt dokonce v prostoru pro posádku. To se ti ve variantu nestane. Důvodem je asi přílišná melkost. Jinak jsem maximálně spokojený s praktickou stránkou. Tady ukázali bavorsti, narozdíl od jiných řešení, chytrost a duvtip. Dělení sedaček, pruvlak na lyže, prémiové zvedání dvojiteho prostoru pomoci plynové vzpěry, zadní roletka a systém jejího použiti včetně vysouvaci sitky a hlavně dvojité otevírání zadních dveří je skvěle a každodenně použitelné. Hlavně když můžu nechat zavřeny zcela plný kufr a otevřít jen zadní okno a něco vyndat nebo naopak doplnit.
Dokud do Golfa nevrátí pořádný šestihrnek, je pro mě Golf R jen GTI na steroidech. Jak rád bych viděl zpátky symbol R32. A ten astrální zpěv dvojtých koncovek, který byl slyšet i na kilometry daleko. :-(
Jestli mají ve VW trochu kuráž, za rok tu bude R30T a pořádně zaříznou spoďáry pánům ze Stuttgartu i z Mnichova. >:-[]
Třeba bude i Golf RD Variant. Kdo chce diesel, nebude ho logicky Golf R zajímat ani jako hb, ani jako kombi. A pokud bych chtěl (sportovní) auto vyloženě "na zábavu", kategorii hh vynechám úplně...
Samozřejmě, největší motor do Golfu je aktuálně R4 2.0 a hlavně je uložen napříč, což se s podélně uloženými motory (R6 3,0/V8 4,4) od BMW nedá vůbec srovnat.
Nižší střední mainstream (kombi/sedan/liftback) dnes často odpovídá rozměrům střední prémie, tedy především těm vnitřním, ve kterých je občas i předčí. |A vyšší střední prémie taky není často rozměrově/prostorově o třídu větší, než většina středního mainstreamu.
To je tiez riesenie...
Dalsia moznost je, dokazat tu zensku patricne uspokojit v jej zenskych potrebach ( a samozrejme si tym splnit chlapske povinnosti ) a potom vacsinou sa ta zenska stara o zenske veci, muz o muzske - teda vyber auta, atd...
Lenze kedze uz v nicku mas "dedo7" a prekecnul si sa ze 7=70, tak potom sa ti asi tie chlapske povinnosti plnia tazsie a z toho vyplyvaju problemy, ze sa ti zenska moze chciet snazit pomoct aj v chlapskych zalezitostiach ;-)
Plus dalsie prekecnutie - pouzivanie slova "vymekly" - a uz sa fakt nieje comu divit 8-s
V tomhle s tebou souhlasím. Jen obecně to myslím tak, že každý má tu situaci jinou a v momentě, kdy máš dostatečnou finanční rezervu, je ono "prosazování" sporťáku pro radost o něčem jiném, než když tu rezervu nemáš a musel bys to dělat na úkor jiných, racionálně důležitějších věcí ;-)
Nechcem to pausalizovat, ale pekne centimetre usetri ulozenie motora vpredu priecne.
VW je v tomto majster. A to aktualne MQBcko este k tomu o 4,5 cm ubera z vnutorneho priestoru oproti povodnej PQ35 platforme - predna naprava posunuta kusok dopredu a inac ulozene motory.
Ale je pravda, ze ten priestor dokazu vyuzit fakt takmer dokonale.
Tak ale hadam tebe nejakych 50 litrov v kufri nechyba ;-)
Kufry u Bavoráků bývaly vždycky hodně mělké, částečně kvůli pohonu zadních kol (který má ale Golf taky), částečně... nevím, prostě to tak bylo. Pak taky záleží, v jaké výšce je roletka.
Pokud porovnáváš délku, pak se taky podívej na délku kapoty... možná se v Golfu sedí víc na výšku, má kolmější čelní sklo...
Může to být jako Mondeo vs. Octavia - Mondeo má v reálu ten kufr větší, pravidelnější atd... ale zase ne o tolik... a na litry je větší Octavia.
Dobře, prémii sem nebral v potaz, ale porovnával sem Golfa s Passatem, jako reakci na příspěvek výše :-)
Na tvou otázku odpovím jednoduše, radši Golfa R, než Passat v základu, ale já psal o Passatu za cenu Golfu R kombi. Hatchback začíná na 915 tisících korun. Za to máš vyvoňeného pašíka a to jsem myslel :-) Větší smysl by mi dával kombik GTD, stejně jako naftový Focus ST :-) Já v takových vozech jako je kombi preferuji naftu, pokud na ní mám :-) A k tomu Passatu na zábavu třeba MRS ;)
Pokud budu předpokládat, že způsob výpočtu objemu je stejný, tak mi z toho vychází buď krátký předek (na malé motory) nebo malý vnitřní prostor pro pasažéry, protože auto o 30 cm kratší musí místo na ten kufr vzít někde vzít.
Ostatně ty rozměry jsou ale slušný. Golf určitě není auto střední třídy, ale délkou v kombíku tomu odpovídá (však je dlouhý jako moje F31ka a do stejné třídy bych je určitě nezařadil).
Počkej, počkej, to tvoje "univerzální" auto není zas tak úplně typickým představitelem univerzálnosti. ;-) Ale chápu jak to myslíš, ani to není kupátko s kufrem na jednu kabelku a dá se používat jako daily car.
Tak nevěř..., ale hlavně to neříkej Ozzmanovi, ten by jistě nepobral fakt, že kombík o dvě třídy výš může mít menší kufr, než tahle čtyřkolka nižší střední třídy. :-)
Mně zase vyhovuje být autem obklopen, sedět nízko... v žádném dnešním kompaktu prostorový problém nemám, spíš je občas problém s hledáním ideální pozice.
Ad "kombikem v Golfu stejně sportovat nebudeš": keď som nedávno jazdil na Slovakiaringu, bolo tam prekvapivo veľa áut, ktoré by podľa Teba športovať nemali (mestský hatchback i limuzína triedy lux)... a športovali. ;-) Takže ver tomu, že majiteľ 300k kombi bude mať chuť ho prevetrať možno i na tom okruhu.
Myslím to jinak... na každou delší cestu dám přednost vozu vyšší třídy. Jsem zvyklý na prostor :-) Golf nikdy nenabídne řidiči tolik prostoru (i posádce), co o třídu větší auto i přes všechna jeho pozitiva.
Cupra St měl přijít už v listopadu a dokonce měly jít už i předobjednávky, ale posunuli to asi na leden...možná ještě později a s ST přibude do Česka i třídvířko...
Jo,nejspíš to bude tak jak píšeš. Jdeš si pro Passata 2.0 TSI 4Motion DSG a místo něj vezmeš R-Variant. Protože trochu toho vzduchu vyměníš za nenápadnýho zabijáka a přitom ti zůstanou veškeré výhody původní konfigurace. Automat, AWD... S tou A4 si nejsem moc jistej. Přece jen ta podvědomá hranice prémie/mainstream tam zůstává.
Kdo má zájem rovnou o "hot" kombi, protože krize středního věku >:D , ten možná AWD oželí a bude vybírat o level níže. Když ještě ke všemu si v eRku ani pořádně nezakvrdlá. ;-) Ale jsou to samozřejmě jen pusté teorie.
Vidím to naprosto stejně, ale každému vyhovuje něco jiného. Nehledě na design, nemyslím si, že každý touží po tom nevýkonnějším kombíku... Někomu by mohla bohatě stačit třeba Octa RS.
Podobné zobecňování nemám příliš v lásce. Např. ve střední prémii se žádná větší prostornost (proti Golfu) nenosí. A pak prostor snad není obecně nade vše ani u tebe, co motorizace, výbava, design atd., je snad celek méně podstatný, než trocha (platí doslova o obvyklém rozdílu mezi nižší střední a střední) toho prostoru navíc? Když dáš konkrétní příklad, můžeme o tom diskutovat, ale takhle úplně obecně to snad neplatí u nikoho. Nebo bys vážně bral radši Passat Variant se zákl. motorizací a v holobytu, než tohle o něco menší eRko? ;-)
No třeba já bych si za ty peníze radši ten Passat v kombiku pořídil. Přeci jen na dlouhou trasu je lepší větší auto, bývá pohodlnější a s kombikem v Golfu stejně sportovat nebudeš :-) Je to ale muj názor :-)