Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v říjnu 2014: Škoda Octavia šestá, Peugeot 208 se propadá

Prodeje Škody Octavia v říjnu lehce klesly. I tak je mladoboleslavský model v Evropě prodávanější než třeba Peugeot 308.
Zpět na článek
25. 11. 2014 15:43
Re: Smutná tabulka.
Marně si snažím vzpomenout, kdy jsi napsal něco k autům... ;-)
Avatar - white label
25. 11. 2014 16:22
evropská čísla
Octavia celkově 6. a Škodovka jako značka celkově na 10. místě v Evropě!
Někdy v roce 1990 by to byla představa podobná porážce Barcelony Baníkem.

Na prvních dvou místech dva modely VW a v TOP 8 čtyři koncernové modely, včetně jednoho prémiové značky... a tři značky koncernu v TOP 10 celkově. V prémiovém segmentu dominuje Audi a BMW se s MB pere o stříbro.

Zdejší úderná antikoncernovwá klika z toho asi moc radost nemá...
Avatar - dal
25. 11. 2014 16:12
Re: Smutná tabulka.
Vystačí si tím, že píše něco k těm co píšou o autech.
Avatar - Guttalax
25. 11. 2014 16:58
Divize ze Soulu
Kde jsou korejci? Asi v rici. >:D
Avatar - rokyta.p
25. 11. 2014 16:41
Re: Smutná tabulka.
to je v klidu, v každé skupině je nějaký "slušně řečeno magor" my zde máme prostě gilgíta no >:D >:D >:D mi třeba zas třeba posledně říkal, že se proti mě rozkročí >:D raději ani nechci domyslet co tím myslel, ptfuj! Pohled na nějaké počurané zfilcované chlupy mě neláká 8-s Požó 308 si kupovat nechci, ale vadit mi zas nevadí, jako alternativa proč ne.
25. 11. 2014 16:46
Re: evropská čísla
antikoncernisti z toho asi radost nemají, ale ty sis taky cvrnknul do gatí, viď? Bohužel se WL chováš naprosto stejně jako oni...všichni jste stejní onanisti :no:
Avatar - maros
25. 11. 2014 15:56
Re: Smutná tabulka.
Gilgite, víš co ti nedávno říkal taťka Ronault,... že mě máš ignorovat. Tak proč tu zase prskáš? ;-\
Avatar - maros
25. 11. 2014 15:39
Re: Smutná tabulka.
:-) však tak jsem to myslel. Že je to navoněná bída. Je to drahé, hnusné, nekvalitní. Jen jsem se podivil, kolik lidi se nechalo Pažotem zmanipulovat a koupilo to. To byl profi výkon a za to byl ten palec.
Avatar - maros
25. 11. 2014 15:17
Smutná tabulka.
Jak se může najít 131.022 lidí, co si koupí Pažó 308. Tady jde krásně vidět, že není důležité udělat dobrý produkt, důležité je oblbnout a zmanipulovat masy a draze prodat. Tady má Peugeot :yes:
Avatar - white label
25. 11. 2014 19:02
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Nezačíná snad nadpis naprosto jasným a velkým: "Evropský trh..."
Kdo chce, hned pochopí, kdo nechce... ;-)

P.S. Kde jinde by se mělo na podobný evropský úspěch Škodovky poukazovat, když ne tady, v ČR?
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 18:48
Re: Divize ze Soulu
Stejně jako ty Korejské nácky, že? Pokud se podíváš do nedávné historie, tak si najdi jak v Koreji bojovali proti snížení cel pro evropské, tedy mimokorejské značky a pořád se podívej jak gigantický podíl mají korejské značky v Koreje, větší než v Německu německé značky a francouzské ve Francii... a násobně větší než má u nás Škodovka.

Takže o nějakém nacionalismu v Evropě bych pomlčel, naopak, my si tolik trh nechráníme.
25. 11. 2014 15:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 18:43
Re: Smutná tabulka.
Kdo dnes nemá dlouhé převody? Vzhledem k eko normám všichni, naprosto. A ti co nemají, mají ještě chvíplejší atmosféry, které jsou přidušené opět pro ekonormy. Navíc nějak jsem nepozoroval nějak extrémně přidušené motory, i ta 1,2 THP jede moc pěkně, nijak lenošná není. Co se týče řazení, stále je problém u pětikvaltů, ale není to už taková bída jako v předešlé generaci. Šestikvalty nikterak špatné nebyly ani dříve, natož nyní. Naopak takový šestikvalt v RCZ považuju za jeden z nejlepších vůbec.
Avatar - white label
25. 11. 2014 18:33
Re: Divize ze Soulu
Ale o tom právě přesně píšu, podívej se na prodeje v Japonsku, pak se nebudeš divit, že se oni diví tolika evropanům v japonských vozech. ;-)
25. 11. 2014 17:51
Re: Divize ze Soulu
Dokud nepřesvědčí němce a francouze aby si to kupovali tak v evropě v celkových prodejích nemají moc šancí.
A pravdu říct, němci je v oblibě moc nemají, stejně jako japonská auta.
Avatar - white label
25. 11. 2014 18:24
Re: Divize ze Soulu
Přesto jsou na světě uzavřenější trhy, než tyhle dva.
Běžný Američan hlavně obvykle nemá k autu podobně "osobní" vztah jako třeba Němec.
Avatar - white label
25. 11. 2014 18:02
Re: Divize ze Soulu
...jenže ono to s těmi korejskými a japonskými "nácky" není lepší, spíš naopak.
;-)
25. 11. 2014 16:48
Re: Smutná tabulka.
Výborně Renault :yes: a až vyjede nový Megan,Laguna,tak budou v top 10 tři zástupci a 2 místo ve značkách za nudným WV, ;-) :yes:
Avatar - kari.laz
25. 11. 2014 16:08
Re: Smutná tabulka.
Co konkrétně je na P308 špatně?
Co je třeba špatně na motorech, jízdě, výbavě, zpracování a pod?
25. 11. 2014 17:34
Re: Clio vs. 208
308 to vrací Meganu :-) Mám radši PSA
Avatar - dal
25. 11. 2014 16:21
Re: Smutná tabulka.
Motory jsou utopeny v dlouhých převodech, chod převodovky také něco hovoří o zpracování, palubní deska není vzor přehlednosti a ten displej kterým se vše ovládá tomu nasadil korunu. Kvalitní výrobky hledáme tak, že se díváme jak se kdo osvědčil předchozími výrobky. Když to řeknu mírně, tak se Peugeot předchozím modelem moc neosvědčil. Takže za mne může být 100x auto roku ale mne o svých kvalitách nepřesvědčil, nehledě na hodně sebevědomé ceny.
Avatar - white label
25. 11. 2014 19:50
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Bývají tu i zbytečně omílaná "Škoda témata", kde se to dá podobně kritizovat dá, ale zrovna tento článek není ten případ.
25. 11. 2014 15:43
Re: Smutná tabulka.
Kolikrát stačí, když se najde jeden omezenec a nepotřebuje žádnou reklamu, vyjma toho co napíše. Každej si obrázek udělá poměrně rychle :-)
Avatar - white label
25. 11. 2014 20:55
Re: U nás ve dvoře dobrý!
A štěkat na štěkání otravný není...?
25. 11. 2014 19:25
Re: Divize ze Soulu
Přesně, japonský a korejský trh je hodně uzavřený. USA je mixem národností a trh je velice otevřený, proto se tam prodávají auta z celého světa, navíc je to druhý největší trh na světě, jakási velká protekce není možná. Naopak Korejci a Japonci se proti tomu brání cly, atd. Kdyby ti nácci, jak tady o některých evropských národech mluvíte, měli stejnou mentalitu jak Korejci a Japonci, tak vám garantuji, že tu uvidíte korejská a japonská s takovou četností asi jako max. Subaru. A taková vsuvka, Huyndai prodal v Japonsku opravdu směšný podíl aut. Japonci se pořád dívají na Korejce, jako na bývalou kolonii a Korejci je taky 2* nemusí.
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 19:16
Re: Smutná tabulka.
Nemáš lepší řazení v Golfu a buď rád, že nemáš pětikvalt. Ano, šestikvalt u TSI jde z lehka, ale v RCZ-R má i správné odpory, při rychlých změnách převodu, v kvapu člověk lépe cíti, že ten převod tam zapadnul, má lepší odezvu, přitom nedrhne a jde přesně. Asi by takovéto řazení bylo na škodu pro slečinky do Golfu, ale do sportovního auta je parádní.
Avatar - white label
25. 11. 2014 18:49
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Motiv tvého příspěvku?
Je snad v článku (nebo v diskusi) uvedeno konkrétně něco ve smyslu evropského trhu, jako "nesmrtelné dogmy" nadřazené globálním tržním výsledkům?
Zbytečně okázale se dobýváš do otevřených dveří... ;-)
Avatar - maros
25. 11. 2014 21:00
Re: Smutná tabulka.
Tak hlavně tě tak hezky, otcovsky uklidňoval. To jsi měl zase svoji fňukací chvilku. Raději si mě Gilgite nevšímej, sám víš, že máš citlivé nervičky a hned se začneš třepat.
Avatar - white label
25. 11. 2014 17:36
Re: evropská čísla
Máš zřejmě špatný den, ale klid, já ti do "tvojí" nedělám... a neboj, nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně. :*) ;-)
Avatar - Dave 11
25. 11. 2014 20:43
Tabulka...
...je v pohodě. Je vidět že v západní Evropě mají vkus a proto kupují většinově evropská auta. Proto není v top 10 žádná korejská napodobenina jako u nás v buranově.... A dokonce to chápou už i sami Korejci. Kdo chce skutečný auto, nekoupí si korejskou napodobeninu :-) [odkaz]
25. 11. 2014 19:43
Re: Divize ze Soulu
Nešlo mi o to, kolik prodají, tady mi šlo a mentalitu. Zkrátka Evropané nejsou takoví nacionalisté v porovnání s Japonci a Korejci, ale na druhou Američané jsou více otevření v tomto ohledu. (mluvím o autech)
Avatar - white label
25. 11. 2014 20:45
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Každopádně platí, hlavně se z toho nepo..., a život není akční film, ono i kdyby, tak každý kdo si z toho dělá těžkou hlavu, nebo z toho dělá vědu jinak, jim jde vlastně ukázkově na ruku a motivuje je, aby v tom směle pokračovali dál. ;-)
Avatar - white label
25. 11. 2014 20:11
Re: evropská čísla
Ten rozdíl není jen o počtu prodaných A1, ale hlavně tohle je věc samotné automobilky, nikdo nebrání BMW, aby dělala ve velikosti MINI i malé BMW, nějakou tradici v tom dokonce má (Isetta).
Koncern měl taky Polo/Fabii/Ibizu a přesto přišel i s A1, které konkurence ze začátku vůbec nevěřila. A co takový 2er Active Tourer na společné paltformě s MINI? Má snad Audi v nabídce podobné "MPV"? A má Audi ekvivalent k X6/X4? Nemá a taky se tím nikdo neohání v souvislosti s prodejními statistikami. Stejně tak nemá/neměl BMW svoji "R8". Prostě s touhle logikou by ses nikdy k žádnému srovnání vůbec nedostal.
Avatar - white label
25. 11. 2014 18:36
Re: Divize ze Soulu
A taky Američani určitě (v průměru) dají méně průměrných platů za jedno nové auto, ve srovnání s Němci.
25. 11. 2014 20:21
Re: Clio vs. 208
Laguna sedan - člověče tenhle design >:D opravdu libůstka, 508 je skvělá v testech, podle mne jedno z nejlepších aut na trhu cena/ výkon a užitná hodnota, C5 je starší, ale pořád strčí hravě Lagunu do kapsy, C4 Picasso je nejprodávanější ve své třídě středních MPV, prostě pochop, že Renault je tak dobrý u Clia, Capturu, Twinga a možná i Meganu, když mu odmyslím, kolik sezón má za sebou sezón.
25. 11. 2014 20:15
Re: Clio vs. 208
Když sečteš Peugeota a Citroena, tak snad uvidíš, kdo koho doběhl, nebo spíš předběhl.
25. 11. 2014 20:14
Re: Clio vs. 208
508 je skvělé auto, Renault přetlačí PSA sotva do nižší střední, ale potom je PSA značně lepší - 508, C5 x Laguna , 5008, C4 Picasso x Scénic atd.
25. 11. 2014 17:04
Re: Divize ze Soulu
korejci zatial predavaju obrovske mnozstva aut v USA, Cine a vlastne aj zvysku sveta ;-)
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 21:35
Re: Clio vs. 208
Renault v podstatě co se týče věrtších aut neinvestoval do nového modelu Laguny, protože nechtěl jít do rizika, kam šli s 508, která sice ačkoliv docela dobré auto, prodejním trhákem srovnatelným třeba s 406 není... výsledek je ten, že PSA je značně zadlužený a prodeje šly dolů a zvedaly se pomaleji než Renaultu, který se do černých čísel a k růstu po propadu s krizí vzpamatoval daleko lépe.
25. 11. 2014 20:58
Re: Divize ze Soulu
Ale zas musia piť namiesto piva špinavú vodu... ;-)
Avatar - white label
25. 11. 2014 20:53
Re: evropská čísla
Já to taky zkrátím, ten tvůj závěrečný smajlík si evidentně myslí něco jiného, než jsi sám v závěru napsal... ;-)
25. 11. 2014 20:10
Re: Divize ze Soulu
Přesně, nechápu ten dvojí metr uvažování a srovnávání. :-| Prostě to srovnání je zcela na místě.
Avatar - white label
25. 11. 2014 17:44
Re: evropská čísla
>:-[] Jen takovwá neŠkodná sčotka..., ale funguje skvěle, viz Nagano 16:46. >:D
25. 11. 2014 19:27
Re: Divize ze Soulu
Vzhledem k tomu, že průměrný měsíční plat v Německu je v přepočtu o více než 18 000,- Kč vyšší než v USA, tak bych se neodvažoval toto tvrdit. Auta jsou sice v USA levnější, na druhou stranu se tam taky prakticky neprodávají levná malá auta jako v Německu. Takže bych spíš tvrdil opak.
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 18:48
Re: Divize ze Soulu
Američani jsou mixem národností, to hodně vysvětluje.
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2014 17:58
Re: Divize ze Soulu
Přesvědčovat nácky je složité... a to německé i francouzské.
25. 11. 2014 17:01
Re: Smutná tabulka.
VW není nudný, je to jen zažité klišé, aspoň současná generace není rozhodně nudná. VW umí dělat auta, která se líbí většině lidem. Interiéry patří mezi nejlepší, žádná pouťovka a lacinka, ano je to nudně dobré a ohledně Renaultu, tomu se daří jenom mezi malými vozy, to také není žádná výhra, Ford aspoň prodává Mondeo a větší auta.
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 21:46
Re: Divize ze Soulu
Spíše jde o to proč pro korejce není Japonsko prioritní trh. Omluva ve smyslu, že Škodovka taky není úspěšná v Australii není argument, protože Škodovka je značka, která má sídlo přesně na druhé straně planety, zatímco Korea s Japonskem sousedí. To je jakoby se Škodovka neprodávala v Polsku
25. 11. 2014 21:28
Re: Tabulka...
no tak to hej korejska lekcia s efektivity >:D >:D >:D laguna a koleos su velmi prijemne auta bohuzial si renault nedal zalezat aby sa o tom ludia dozvedeli ...ten kto vyskusal vie ten kto nie pise rozpravky ;-) vies kolko h/k zarobi na i40/optime v eu? moc asi nie ale vidim ze ty nemas co robit tak to zisiti ..na domacu ulohu
Avatar - Ada je zase tady
25. 11. 2014 23:51
Re: Divize ze Soulu
Tomu se nelze divit. Rendlík i Pevgeot by dnes kvůli tomu již neexistoval. >:D

BTW: ty háčky...! To zase bude výprask!
25. 11. 2014 21:21
Re: Divize ze Soulu
Jako výsledek je to dobrý, rozhodně je to pracovitý národ, jediná věc se mi nelíbí a to je urážení a vychloubání se. Je rozdíl mezi špičkováním PSA x Renault, VW x Opel, Ford x Chevy a mnoho dalších, ale HK to přehání.
25. 11. 2014 18:08
Re: Clio vs. 208
psa sa len snazi dobehnut :-)
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2014 07:58
Re: Clio vs. 208
Někteří blbci jsou ovšem nepřekonatelní, že guglítku! >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
25. 11. 2014 23:56
Re: Clio vs. 208
A právě proto bych si ani Hnissana se zkaženými rendlíkovskými střevy nikdy nekoupil! :no:
Avatar - white label
25. 11. 2014 19:59
Re: Divize ze Soulu
To "chování" evropanů je v tomto směru logicky srovnáno se světem, takže co se ti na tom srovnání konkrétně nezdá?
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 19:36
Re: Smutná tabulka.
Podle mě mluvíme oba o stejných autech, protože jsme je oba jeli na stejné akci, i když je pravda, že během ní se ta auta mění. U nás byl 1,2 THP se šestikvaltem a byl v pohodě, i 2,0 HDI jsem neviděl problém.
RCZ-R právě podle mě má tu mechanickou odezvu, člověk cítí to přeřazení, tu práci převodovky. Šestikvalt k 1,2 TSI je sice přesný, ale k nějaké radosti z řízení či sportovnu to není. Ale jak píšu, u 308 nevidím důvod k námitkách, u šestikvaltů, pětikvalt jsem nezkoušel.
25. 11. 2014 18:38
U nás ve dvoře dobrý!
Ona ještě nějaká společnost, která působí na globálním trhu, bere úspěch na evropském trhu jako nesmrtelnou dogmu? Probuďte se, Evropa je sice pořád ekonomicky nejsilnější trh, avšak silně stagnující bez jakékoliv vize změny. S trochou nadsázky... jakýkoliv CEO světové automobilky má prodejní výsledky v Evropě někde na třetím čtvrtým excelovským listu.
Avatar - Ada je zase tady
25. 11. 2014 23:41
Re: Smutná tabulka.
Zase ty háčky... ! Maminka se bude zlobit guglítku! :'-(
25. 11. 2014 21:26
Re: Clio vs. 208
Renault udělal dobrý tah s Nissanem, jinak by na tom dnes nebyl lépe než PSA, i kdyby Dacia prodávala více aut. Pamatuji si na článek, že Japonci nebyli moc nadšení z toho, že Renault drží většinu akcií, i přestože prodej aut stagnuje a Nissan je světovější. Snad 65% Renaault vydělal skrz Nissan, já mu to nějak nevyčítám, spíš naopak, aspoň nějaké evropské automobilky vlastní část automobilek z jiných zemí, dnešní trend je spíš opačný, ale je si třeba uvědomit tento fakt.
25. 11. 2014 17:55
Re: Smutná tabulka.
Dost by mě zajímalo kolik posledních výrobků od Peugeotu si zkusil? Já celkem dost a z poslendního vyzkoušeného jsem byl docela nadšen. Měl jsem k dispozici nový P308 SW 2.0HDi s 6st manuálem a max výbavou a sedlo mi to. Ujel jsem cca 240 km město, dálnice i okresky a paráda. Při srovnání např. s OIII v eleganci je to nebe a dudy. Na OIII je vidět kde se šetrilo. Hodně diskutovaná palubka Peugeotu je otázkou zvyku a nastavení sedačky a volantu - asi tak jako v každém autě ;-) Řazení 6st namuálu je v pohodě - kvedlačka je pryč.

Takže nevidím důvod Peugeot hanět, naopak jde o srovnatelný produkt, za mě palec nahoru :yes:
Avatar - Dave 11
25. 11. 2014 20:31
Re: Smutná tabulka.
Jak se může najít 131.022 lidí, co si koupí Peugeot ? Snadno. Nejsou totiž omezení tupci jako ty :-)
Avatar - miromen
25. 11. 2014 19:25
Re: Smutná tabulka.
Pak jsem nafasoval nějake opotřebovane Peugeoty. 5 kvalt od koncernu samozřejmě znam a i ten je znatelně lepši než to co se mi dostalo v 308 1.2THP. 6 kvalt v RCZ R byl určitě použitelny nicmeně synchrony nestihaji tak jako u Golfa , drahy jsou +- stejne , chod neni tak machanicky což sice neni an u toho Golfa ale jisty naznak tam je. V přesnosti si nemaji co vyčitat. Takže když jsem z Golfa přesedal do RCZ R tak jsem byl na jednu stranu mile překvapen vzhledem k tomu co se o Peugeotich převodovkach traduje na druhou stranu byl mirně zklaman že i v běžnem voze jako je Golf to funguje lepe. Nicmeně 308 mě zřejmě opět vratila do realu běžnych vozu PSA.
Avatar - aproximus
25. 11. 2014 17:31
Re: Smutná tabulka.
nechci se ho zastávat, ale máš pocit, že maros snad, krom puberťáckých blábolů, napsal něco "k autům"? ;-)
Avatar - miromen
25. 11. 2014 19:08
Re: Smutná tabulka.
Hm pak mam byt nač pyšny protože 6 kvalt ktery mam v Golfu pracuje lepe než ten v RCZ R. A 6 kvalt v 308 je stale kvedlačka na brambory. Jestli to byvalo ještě horši no tak to musela byt docela silna otrava. A když se piše že Honda převodovky jsou TOP pak ma Peugeot ještě hodně co dohanět. Jinak 1.2 THP ma opravdu hodně dlouhe převody a je potřaba vic řadit než by se podle papirovych předpokladu mohlo zdat. Takže ano dnes to maji prakticky všichni ale u Peugeotu šli ještě dal.
25. 11. 2014 19:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
26. 11. 2014 09:48
Re: Hyundai
Jinak to nemá white label, ale pan Vošický. NadAutem totiž nazval i30 zcela oficiálně na webových stránkách hyundai.cz. I se svatozáří. >:D
26. 11. 2014 04:40
Re: Hyundai
Reklamy na Fabii jsou k pláči, stejně jako na Hyundaie. Strašný! ;-\
26. 11. 2014 04:25
Re: evropská čísla
...Ty chceš dnes bejt za Marose? ;-) Nevím jestli slovo drtí je to pravý. Rozdíl mezi D3 je v prodejích jednotlivých segmentů. Zatímco Audi se daří v nížších třídách, M-B přidává ještě superúspěšnou S-Klasse a BMW řadu 5.

Byl bych opatrnější s použitím slova drtí :-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 23:00
Re: Hyundai
No, když sem dneska viděl reklamu, kde stálo: Poznáte, že příjíždí někdo! Škoda Fabia..... >:D Tak je to už asi jedno, kdo je horší >:D
Avatar - miromen
25. 11. 2014 22:53
Re: Smutná tabulka.
A ještě k Renaultim převodovkam. Jel jsem 2 Clio r.2010 a MIII taktež r.2010. Gumove nebyly ale do přesnosti měli poměrně dost daleko. A problem jim dělal už rychly přechod o 2 stupně natož 3. Tehle problem pro koncernove nebo Fordi převodovky nebyl u aut ktere jsem poznal.
25. 11. 2014 22:51
Re: evropská čísla
Já myslím, že to nebyl špatný den...já měl docela úspěšný den. A do té "mojí" klidně dělat můžeš, my žádný klan či klub onanistů nemáme...my prostě máme rádi auta! :-!
25. 11. 2014 22:01
Re: Clio vs. 208
208 ma problem v tom, ze je babske auto.
To bola deklarovana strategia PSA a toto je vysledok
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 21:31
Re: Clio vs. 208
Nissan je světovější v tom, že je známější v USA ? Jinak nikoliv ! Fakt je ten, že RENAULT díky této skutečnosti zachránil Nissan....
Avatar - white label
25. 11. 2014 21:22
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Na štěkání je lepší neštěkat. Jsou dvě možnosti, nevšímat si ho, nebo ho úplně umlčet, ale štěkat na něho, tím ho spíš naopak podpoříš. ;-)
Avatar - PeterLuk
25. 11. 2014 19:36
Re: Smutná tabulka.
Tu je dobre vidieť, ako si treba vážiť zdravý rozum a stránky, kde čistia diskusie od spamu a trollingu. :-!
25. 11. 2014 18:46
Re: Divize ze Soulu
Mě upřímně řečeno až tak nezajímají nějaké tabulky. Jenom se divím, že tyhle chlapíci trpí jakousi přezíravostí vůči výrobkům Toyoty a ostatních japonských značek a inklinují k BMW nebo MB .... Ale je fakt, že jsou to zhýčkaní topmanažéři :-)
25. 11. 2014 18:27
Re: Divize ze Soulu
Co se týče aut a inklinace k domácím značkám, tak u Japonců jsem tenhle pocit nikdy neměl .... Dost je udivilo, že jezdím (už zase)v něčem japonským :-)
Avatar - Righ
26. 11. 2014 10:44
Re: Divize ze Soulu
V Americe nikdo neřeší, kde je kupovaný auto vyrobený? >:D Bez ohledu na to, jak dlouho jsi v US pobyl, tohle prostě není pravda. Zda jsou prodávaný auta (a pochopitelně nejen auta) vyráběný v Americe, je na tamním trhu samozřejmě velký téma, který je v marketingu silně používaný a kterýmu se věnujou politici, odbory i spotřebitelský sdružení a který samozřejmě silně řeší i podstatná část zákazníků. Existujou celý reklamní kampaně založený na vyzdvihování americkýho původu, třeba jako "Imported from Detroit" od Chrysleru nebo "Made in USA" od Fordu. A s touhle kartou možná překvapivě nehrajou jenom americký automobilky, ale i Japonci se díky přítomnosti řady fabrik na americkym území, kde vyrábí drtivou většinu produkce prodávaný na americkym trhu, často a rádi chlubí trademarkem Made in USA (na jednom autosalonu jsem viděl těmito nápisy oblepenou celou Toyotu Tundra).

Ano, Amerika samozřejmě je velmi otevřenej trh, otevřenější než Evropa, která je ovšem z hlediska tržní otevřenosti mezi kontinenty hned na druhym místě na světě, což se projevuje i ve zcela mimořádně pestrym a rozmanitym autotrhu. Všude jinde jsou většinou businessu kladený mnohem větší daňový, celní i politický překážky, a co je ještě důležitější, existuje zde nesrovnatelně silnější psychologická bariéra vůči cizím výrobkům ruku v ruce s absolutní preferencí domácí produkce. Krásnym příkladem je třeba ta Korea, pro kterou se řada diskutérů tak nadchla.

A mimochodem určitá míra preference domácích výrobků včetně aut je naprosto racionální a přínosná věc, která může vyvažovat např. zcela nerovnoměrný podmínky produkce v různých částech světa (mzdy, ochrana ŽP, BOZP, pracovní právo, státní subvence, cenový dumping atd.). Plus se v tom projevuje určitá náklonnost k rodný zemi, kde člověk žije, což snad taky není úplně zavrženíhodný. Že to nějakej nýmand ztotožňuje s náckovstvím (blue.sun), to je vidět, jaký jsou občas internetový diskuze žumpa, ze který se úplně vytratil smysl pro určitou přiměřenost a skutečnej význam používanejch slov.
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2014 07:50
Re: Divize ze Soulu
Muset vstávat ve 4 ráno, to je blbý život ubožáčku. Teď už rozumím tomu, proč jsi tak žlučovitý... Máš můj soucit! :-)
Avatar - white label
25. 11. 2014 23:03
Re: Hyundai
Někdo je pořád jen někdo, ale NadAuto je jen jedno! ;-)
Avatar - white label
25. 11. 2014 22:57
Re: Hyundai
Lze ocenit výsledky na českém trhu, ovšem rozhodně ne pochválit způsob/formu jakým je podporuje marketing českého zastoupení Hyundaie.
25. 11. 2014 21:35
Re: Clio vs. 208
Dizajn je jediná vec, ktorá sa dá Lagune vyčítať, hoci jeho jedinou chybou je, že sa nepáči každému. Evidentne si sa v Lagune nikdy neviezol, pohodlím na ňu 508 rozhodne nemá, hlavne keď prídu na rad menej kvalitné cesty a priečne nerovnosti...
25. 11. 2014 21:34
Re: Divize ze Soulu
Nebo Renault... k*nda sem, k*nda tam
Avatar - pumpkin
25. 11. 2014 20:58
Re: Pekné
Koleos narastie a mal by byť na jar 2016 a potom v závere roka Laguna.
25. 11. 2014 20:34
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Je to téma, které přesahuje všechny články a dokonce i weby. Je to zkrátka daň dnešní doby, řízenou penězi, novinářským narcismem a velmi nízkou kvalitou (i lidskou). Někdo řídí masáž na podporu EU, někdo štve proti Rusku, jiní propagují jablečný telefony a jiní zase Škodu, tak to prostě je. Vypůjčil bych si závěrečnou řeč z triologie Agenta Bourna - "Víš kdo tě řídí, víš proč mě máš vlastně zabít!?" Dneska je hodně povolaných (čti pisálků) ale málo vyvolených (čti odborníků, kteří vědí co a proč dělají).
25. 11. 2014 18:28
Re: Divize ze Soulu
I to je pravda. Ale tam prostě nikdo neřeší, je-li auto vyrobeno v USA, Evropě nebo Asiii. Nikdo se necítí poníženě, pokud jezdí v autě z východní Evropy apod. Pro ně je to čistě pragmatický uvažování a věcí (ne)vkusu.
25. 11. 2014 18:12
Re: Divize ze Soulu
Nejde ani o náckovství (i když v podstatě ano), jako o jakousi aroganci a pocit vlastní nadřazenosti, kterou mají němci a francouzi hluboko v sobě, ač se to mylně tvrdí o američanech, kteým spíš nechybí sebevědomí, ale mají mnohem větší svobodomyslnost. Proto je trh v USA více otevřen a progresivnější.
26. 11. 2014 04:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 20:36
Re: Pekné
Příští rok bude nový Koleos, tak si to vytírání nech zatím na doma.
25. 11. 2014 18:56
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Titulek i přiložené foto mají jasně vzbuzovat pocit, že je to Škoda (ano opět) kdo je vítězem, nebo ten kdo patří ke králům. Opomíná však dodávat, že spousta soupeřů má také jiné priority a úspěšně bojují i na jiných frontách.
25. 11. 2014 20:50
Re: Clio vs. 208
C4 Picasso je jako novinka o pár kusů za Scénicem, který této třídě dlouhodobě kraluje. Pokud jde o ostatní větší Renaulty, tak jsou momentálně těsně před generační obměnou. A zatím se nové generaci Renaultů docela dobře daří. Třeba i Mégane, Laguna, Koleos, Espace, Mégane SUV budou patřit mezi absolutní špičku.
25. 11. 2014 19:35
Re: U nás ve dvoře dobrý!
To možná jo, ale vše má své meze. Narvat Škodu do každého druhého titulku, článku, testu, tabulky..to si snad ani ta Škoda nezaslouží, takovou medvědí službu.
Avatar - KANKUNEN
25. 11. 2014 15:29
Re: Smutná tabulka.
Co je na tom dobreho, interier naruby, jako zaklad v 308 1,2 trihrnecek. Vsak lidi jsou prasteni, kolik jich veri, ze skodovce by se darilo vic bez VW.
Avatar - Emel
26. 11. 2014 08:54
Re: Clio vs. 208
No to je právě ten problém... bez 4C je to podprůměrné auto s vlečkou, s 4C už se zase dostává do vyšších cenových hladin. Chvíli jsem na Lagunu koukal jako na přímého nástupce, ale opravdu jen chvíli... naftu jsem spíš nechtěl a tím to bylo víceméně vyřízeno.
26. 11. 2014 04:15
Re: Smutná tabulka.
Maros? Ten svůj potenciál vyčerpal...k autům nenapsal nikdy nic ;-)
26. 11. 2014 04:09
Re: Smutná tabulka.
...u toho jsem pravda nebyl...takže 2x loni nebo jak jsi to říkal? ;-)
Avatar - white label
26. 11. 2014 00:50
Re: Divize ze Soulu
Ale Golf není zrovna typické/domácí auto pro Američana. To co je pro Němce Golf , je pro Amíka spíš Corolla, Civic apod. Jsou to sice Japonci, ale vyrobení v USA/Kanadě.
26. 11. 2014 00:44
Re: Divize ze Soulu
Jasně, jen jsem ty data uváděl, že bych si tvým tvrzením nebyl jistej, nechtělo se mi to počítat. Teď už se mi chtělo a třeba základního Golfa si koupí Němec za 4,7 jeho průměrného platu a Američan za 4,6 jeho průměrného platu, takže je to vyjde stejně ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 23:06
Re: Hyundai
Obojí je dost hrozný... kdyby to bylo u Superba, tak mlčim >:D
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 22:18
Re: Clio vs. 208
V tom maá pravdu, ale to by se jich muselo taky dost prodat. Ono vyvinout nový model ve vyšších segmentech není snadné a levné. Vem si jak dlouho jen faceliftují Puntu a pořád se prodává... a nebo ta jakože nová Corsa... zkus tohle ve střední třídě..
Spíše očekávám, že Renault příjde s návratem do střední třídy s novou Lagunou, bude čerpat ze spolupráce s M-B. Navíc jak níže píše pogo, je to riziko dnes jít do střední třídy, válcuje tam všechny prémie a ti co kupovali nižší střední zakotvili často v MPV (Francie) nebo SUV (zbytek), podle mě střední třídu jako rodinné auto nebo reprezentační auto pro čtyřicátníky a padesátníky dnes už mnoho lidí nekupuje, spíše jde o flotilové prodeje a jde to znát.
Tím neobhajuju Renault, že to jaksi s rychlejší obnovou Laguny vzdal.
25. 11. 2014 22:04
Re: Clio vs. 208
V PSA deklarovali, ze 207 bola malo zenska, tak vyprodukovali babsku 208.
A predaje su dosledok tejto strategie.
25. 11. 2014 21:43
Re: Clio vs. 208
A ten mu to oplatil v obdobích krize, jinak by to na Renault dolehlo stejně těžce jak na PSA. Nissan prodá 2x více aut. Má Infiniti, (trochu to odlehčím PSA má DS :D) celkově je známější po světě a je to Japonec, někteří na to hrajou.
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 21:40
Re: Clio vs. 208
P208 SW nechybí vůbec. Je docela s podivem, že Clio má verzi kombi.

Když si vemu P207 SW a její kufr a prostornost, tak s přehledem v tomhle P2008 nahradila 207SW, plus je prodávanější. Navíc P207SW se dařilo docela špatně. 10% všech roční produkce se prodalo v ČR a vzhledem k tomu jak jsme malý trh pro 207 to jasně ukazuje, že se mu dobře nedařilo. Ono se malým kombíkům celkově moc nedaří, jen Fabii... i to Clio nebyl nějaký prodejní trhák na západ od našich hranic. Zajímalo by mě jaký je podíl kombíků na celkových prodejích nyní.
25. 11. 2014 21:38
Re: Clio vs. 208
mas pravdu ...ale vies ako kto umi ten umi kto neumi ten cumi ved psa malo tiez xy spoluprac ....bol by som radsej ak by bolo psa na tom lepsie ale aj fiat ten ma mrzi este viac ;-\
ps a ano renault tym spojenim nepomohol len sebe
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 21:37
Re: Clio vs. 208
Ono taky hodně záleží na verzi. Hodně pohodlí přidala paradoxně sportovněji orientavaná verze s 4Control podvozkem a tam opravdu Laguna byla docela hodně dobrá. No a pak taky moc neporostla jako konkurence, takže v liftbacku toho místa je třeba méně než v o třídu menší Octavii.
Avatar - JDM
25. 11. 2014 21:35
Re: Divize ze Soulu
jo je potřeba amíky pořádně vožrat a pak jim dát podepsat smlouvy na nákup škodovek. pak jedině by je koupili >:-[]
Avatar - white label
25. 11. 2014 21:31
Re: Divize ze Soulu
Schválně jsem to srovnání napsal v počtech průměrných platů (nikoli absolutně), bez ohledu na jejich vzájemnou (USA vs D) rozdílnou výši, nebo rozdílnou výši cen automobilů, takže ten tebou vyčíslený rozdíl (dokonce v Kč) je v tomto ohledu logicky zcela irelevantní. ;-)
25. 11. 2014 21:09
Re: Clio vs. 208
ked si to tak vezmes :-) psa 2 znacky 2x viac problemov ...renault neobmedzuje vyrobu,neriesi kolko % preda cinanom a tych veci je celkom hodne ;-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:58
Re: Pekné
pises o renaulte? lebo to by sedelo
25. 11. 2014 20:19
Re: Smutná tabulka.
Hmm vypadá to tak... 6ti kval u THP je v pohodě. Mám jeden v P5008 a je na podobné úrovni jako 6ti kvalt koncernu. To samé 208GTi a 308SW - OK. 4 roky jsem používal OII 2.0TDi., 3 roky mám P5008 a teď Ford Focus s 6ti kvaltem a rozdíl je minimální.

Přijde mi, že si hlavou v minulosti - 5st převodoky je PSA byly opravdu kvedlačky. Tam je to srovnání na místě. Když jsem přešel z Golfu III na P306 - obě auta benzin 1.6l, tak převodovka Golfu byla o galaxii jinde, ikdyž byl o 5 let starší ;-)
26. 11. 2014 09:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2014 08:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dolfi
25. 11. 2014 22:54
Hyundai
Je zajímavé, že v Evropě se stále neprosadil... O to více je třeba ocenit práci českého zastoupení, neboť v ČR je to úplně jinak... :yes:
25. 11. 2014 21:27
Re: Divize ze Soulu
To už dávno nie sú. Už sú mixom samých seba.
Avatar - pumpkin
25. 11. 2014 21:22
Re: Pekné
Muly nového Méganu sa už testujú, takže to podľa mňa vychádza. Premiéru bude mať spolu s kombíkom (neviem či aj coupé) na jeseň 2015 vo Frankfurte a do predaja pôjde na jar 2016, čiže to sedí. ;-) Najbližšie by mal byť na jar v Ženeve predstavený Racoon (brat Qashqaia) a Twingo GT.
Avatar - white label
25. 11. 2014 21:18
Re: Divize ze Soulu
Jj, to rozhodně, teda pokud se náhodou osobně neznají s nějakým Zemanem... :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:59
Re: Pekné
ak dobre viem tak novy megane bude az v roku 2016..... takze este to tak hned nebude

ako renaultak by si mal tieto veci vediet lepsie ako ja
25. 11. 2014 20:57
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Je, je to nekončící děj...život je někdy otravný no, i já. :-)
Avatar - pumpkin
25. 11. 2014 20:55
Re: Pekné
Veď ale nikde nepíše že je Laguna teraz najlepšia. Už by si mohol vedieť, že do zdochlín sa nekope. Na budúci rok príde na jar nový model Racoon a na jeseň by mal mať premiéru aj Mégane.
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:53
Re: Pekné
jaké efektivity ? jaký úspěch ?

efektivita : 5 let zkupovali v automobilově rozvojových zemích trh, dnes už od nich utíkají samotní dealeři, kteří si mysleli, že trhnou terno....

úspěch: KIA a HYUNDAI soupeří již 40 let v F1 s Ferrari, MB a RENAULT :-)

Crrrrrrr....VZBUĎ SE :-)))))))))
Avatar - Emel
25. 11. 2014 20:40
Re: Překlad pro Emela
Děláš si legraci? Octavia v říjnu proti loňsku propadla. Je to krám.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:06
Re: A napriek tomu...
tak ono peugeot bol odjakziva vacsia znacka co do objemu vyroby.... ako skoda... ktora rastla prudsie az v poslednych 15 rokoch ;-)

na tom ze peugeot predava v eu viac aut ako skoda nie je nic teda aspon pre mna prekvapujuce ... vzdy to tak bolo ;-)
Avatar - miromen
25. 11. 2014 19:52
Re: Smutná tabulka.
No abych řekl pravdu z me strany je to takove hnidopišske. V 308 šlo samozřejmě o 6 kval ktery je pokud se nepletu vždy ve spojeni s 1.2 e-THP. Ta převodovka je poměrně přesna ale gumovost je tam dost znat. Navic už v kulise na neutral je to jak pověstna kvrdlačka na brambory.Naštěsti jak pišu ta přesnost nebyla špatna a věřim že většina běžnych uživatelu s tim nebude mit problem V podobnem duchu by se dalo hovořit pravě i o 5kvaltu od koncernu ale v znatelně menši miře. U RCZ R vs Golf jsou rozdily však male ale postřehnutelne. Každopadně s převodovkou jsem rozhodně neměl problem jen je to takove menši porovnani. A i celkově jsem RCZ R i přes tu kratkou chvilku neměl jizdně vubec co vytknout a to i včetně motoru. Tam jsem měl obavy z vykonu na poměrně maly objemu motoru ale ty byly zbytečne.
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2014 19:48
Re: Divize ze Soulu
Ale notak, kluci, mluvíme snad o Evropě, ne? O evropských povahách a chování Evropanů...
Je pak rozdíl, jestli je podíl vyvolán umělými regulacemi (mimochodem totéž dělá i Evropa Japoncům) nebo přirozenou mentalitou lidí. Regulaci zrušíš, ale nacionalistické a povýšenecké myšlení (třeba) Němců sotva.
Avatar - PeterLuk
25. 11. 2014 19:35
A napriek tomu...
...má Peugeot vyššie predaje ako Škoda! :-O ;-) :yes:
25. 11. 2014 22:07
Re: Clio vs. 208
Střední třída je kromě prémie a passata v Evropě mrtvá. I ten Peugeot prodá jen pár kusů. Já ve vyšších třídách moc rozdíl nevidím. Snad jen ten, že Renault teď snad bude mít šanci uspět. Modelová ofenzíva Renaultu v příštích 2 letech dle tvé rady míří do vyšších sfér ( Espace, Laguna, Koleos, Mégane SUV, Mégane, Scénic).
25. 11. 2014 21:51
Re: Clio vs. 208
Renault investoval peníze do Nissanu a tato investice se mu vrací. Nissan Renaultu nic neoplácí. Nissan a Renault jsou v podstatě jedna firma, kterou řídí C. Ghosn a je celkem jedno, jakou strategii si pro prodej jednotlivých značek zvolí. když jsme u těch kdyby, tak tě asi napadne, že kdyby se Renault nevěnoval Nissanu, tak by třeba dělal něco jiného. A třeba by z toho taky nějaká pozitiva měl. problém PSA je to, že nedělal nic. Navíc ani hodně dlouho neřešil kvalitu a spolehlivost. Renault to začal řešit mnohem dřív a dnes už se mu to začíná vracet.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 21:01
Re: Pekné
tak pokles si uz rozhodne neviem ani predstavit ;-) >:D
25. 11. 2014 20:52
Re: U nás ve dvoře dobrý!
Já si z toho nic nedělám, jsou vážnější věci...ale jak se říká, štěkání je otravný, ale zavírat oči je konečná.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:45
Re: Pekné
tak rozhodne dizajn k uspechu lagune moc nepomohol [odkaz] ...

auto moze jazdit jak boh.... ale ked vyzera na prd... a nevies ho predat tak si v pecku.... asi tolko strucne k sucasnej bozskej ( bohuzial nepredajnej ) lagune ... chcelo by to nejaku korejsku lekciu z efektivity a uspechu :yes:
Avatar - fOE
25. 11. 2014 20:37
Re: evropská čísla
Tuto debatu jsme tu vedli uz nekolikrat tak to o asi 12 radku zkratim a jen reknu ze nemas pravdu >:-[]
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:36
Re: Pekné
tak drzim palce koleosu... uz vacsi dizajnovy a predajny pruser ako sucasny to byt nemoze... uz moze ist len k lepsiemu

bestseller od renaultu sa hned pozna [odkaz]

a kedy pride novy koleos? v zeneve uz bude?
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:31
Re: Pekné
s tebou sa hodne tazko debatuje ked nevies uznat neuspech, s fanatikmi je to vzdy tazke to som si vedomy........ predaje laguny v europe vravia jasne.... to auto sa predava minimalne a mizerne aj v samotnej francii ( mozem sem hodit tabulku mozno potom budes mat jasnejsie ) .... a v ostatnej europe su tie predaje este ovela mizernejsie ...

a co povies na koleos.... dalsi me***ller od renaultu ... tam to vidis ako? zase je koleos najlepsi ze jo.... s tym tu na nikoho nechod.... nie sme vsetci az taki dementni ako si myslis

s koleosom si na dalsi rok povytiera zadok aj novy ssangyong ... ;-) ... priprav sa na to
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:24
Re: Clio vs. 208
a nie je tou pojazdnou rakvou prave laguna kedze ju nikto nechce?

P508 problem s odbytom nema... o to auto na rozdiel od laguny je zaujem..... o lagunu zaujem nie je... jej predaje su na bode mrazu a na historickom minime aky laguna este v historii nezazila ... a v domacej europe si ju povytiera aj pristahovalec korejec i40 ... takze asi tolko
26. 11. 2014 04:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:15
Re: Clio vs. 208
Toto beru jen jako joke od člověka, který s těmi všemi jmenovanými auty má nulovou zkušenost....
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:10
Re: Clio vs. 208
Není LA3 starší ? Každopádně průser je to pro toho, kdo si koupí místo ní tu pojízdnou rakev od Pežotu....
Avatar - pumpkin
25. 11. 2014 20:06
Pekné
Clio sa pekne drží, už to sú dva roky od premiéry. :yes: Fiesta mala kedy facelift? Jej predaje už asi neporastú... Od "nemeckej" 308-ky by som čakal tiež lepšie čísla, podľa mňa na to má. Som zvedavý, či si chystaný Mégane bude lepšie počínať.
Avatar - aproximus
25. 11. 2014 17:39
Re: evropská čísla
tomu říkám provokace >:D
Avatar - miromen
25. 11. 2014 17:13
Re: Smutná tabulka.
Jde vidět jak některym ta "nuda" leze pěkně na nervy.
26. 11. 2014 04:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:28
Re: Clio vs. 208
Laguna sedan neexistuje, to jen aby sis nepletl dojmy s pojmy. Ptám se jestli jsi někdy jel s vozy, které jmenuješ ? Jako řidič, spolujezdec, za všech situací. ... V každé situaci více než 100km.... Pokud ano, nemohl bys takhle soudit... Přesto, že bys tyto zkušenosti měl a soudil takhle - nerozumíš autům....
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 21:02
Re: Clio vs. 208
tomu asi nevysvětlíš, protože on žije zřejmě v CZ ostrůvku deviace....
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 16:14
Re: Smutná tabulka.
Skusim svoj pohlad Maros.... P308 ma uz podla mojho nazoru slusny dizajn a neposobi ako obrovske vajce... je to uz konecne elegantne a nizke auto... motory si kazdy zvoli ake chce.... interierove materialy v testoch chvalia.... otazna bude samozrejme aj spolahlivost ale to je otazka aj niekolkych rokov.... kazdopadne P308 ma nakrocene spravnym smerom.... z toho auta citit velke zlepsenie uz len na fotkach ... o dizajne ani nehovoriac.... tu je to uz uplne ina filozofia a taka ktora mne osobne sedi..... p308 je zrazu hodne atraktivne auto.... klamal by som keby som tvrdil ze nie.... paci sa mi jeho kompaktnost zivocisnost a zaroven vyzaruje solidnost ... az teraz sa konecne da povedat ze to je taky ten francuzsky golf... lebo stara 307 zo zaciatku milenia ktoru pred XY rokmi nazyvali francuzskym golfom a mala znamenat konecne vazny utok na nemcov tak to vazne nebolo ani vtipne ani trefne.. ono to bolo vtedy skor take francuzske megavajce a posobilo hodne lacno... ale dnes je situacia uz ina.....

p308 vo verzi hatchback sa mi paci.. ( kombik moc nie ) .... ocenujem hlavne snahu o eleganciu kompaktne rozemry a solidnost... a ked tu bola anketa o europske auto roku.... tak sam som to tu dopredu pisal ze verim p308 pripadne mazde 3 ... nemylil som sa.... z 308 vyzaruje ozaj nieco co ludi dokaze zaujiat a uspech sa dostavil.... teraz ani nemam na mysli anketu... ( ta fakticky predajny uspech nezarucuje ) ... mam na mysli celkove vyzarovanie auta a navrat k stihlym tvarom... ved 306tky boli kedysi tak krasne kompaktne stihle a na pohlad prijemne elegantne auta .... ze mi je dodnes zahadou preco sa z nich stali potom take neformene vajcia... ale konecne je vsetko zase v poriadku... peugeot sa dizajnom opat nasiel a vratil na staru dobru cestu .... cestu elegancie stihlosti a vyzarujucej solidnosti ktora ho v minulych desatrociach vzdy zdobila....... p308 si zasluzi velky respekt.... to auto je velmi presvedcive uz len staticky vizualne.... jazdit s nim bude isto skvely pocit :yes:
25. 11. 2014 19:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 19:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 19:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2014 19:29
Re: Smutná tabulka.
A jo, beru zpět - promiň Ozzmane ;-) Tohle řazení více příspěvků je zmatek....
Avatar - white label
26. 11. 2014 18:45
Re: Smutná tabulka.
Ozzman přece reagoval na miromena, nikoli na tebe.
Já to říkám furt, není nad chronologické zobrazení, tam se ti podobný přešlap tak snadno nestane. ;-)
26. 11. 2014 18:35
Re: Smutná tabulka.
Ale prd. Koukám, jak má někdo jiný názor, tak se automaticky jde po jeho garáži. Je to celkem jednoduché, že? Btw většinu času řízení trávím s Focusem III a jeho 6ti kvaltem :-)
26. 11. 2014 13:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
26. 11. 2014 13:22
Re: novinky z trhu
Amen dolores Aston... :-!

:-| ;-\ :-( :'-( :-O :*) :-! 8-s >:-[] - ako vidis, mam z toho zmiesane pocity...

PS: snazil som sa tu este nieco dodat, ale tento prij€bany system mi to neumoznuje 8-s
26. 11. 2014 12:40
novinky z trhu
jde šeptanda o vážných úvahách H/K na koupi Aston Martinu a/nebo Lotusu místo marné snahy o vstup do vyšších pater luxusu stylem "lexus".
Neuspěch vlajkové lodě Kia/K9 v USA je prý poslední kapkou v rozhodování.
Co to udělá s prodeji?
Co si o tom myslíte?
26. 11. 2014 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
26. 11. 2014 10:43
Re: evropská čísla
daj pokooooj ! >:-[]
ono - trosku som sa nechal uniest, ale v nemecku to ani v tych vyssich triedach nieje taka bieda. Tak ale predaje S-klady - :yes: - tam sa neda inac ;-)
No hold, tiez nechapem, kde sa podel rok 2012, kedy bola A6 nejpredavanejsie auto vyssej strednej... :-|
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 09:35
Re: Hyundai
Těch Na Fabii, z kterých už mají někteří fobii je ale nepoměrně víc ve všech médiích, než na Hjondéé >:D >:D >:D
Avatar - Emel
26. 11. 2014 09:04
Re: Smutná tabulka.
Nemusíš mít úplně problém tu rychlost trefit, ale u těch lepších převodovek máš vyloženě radost z toho jak to funguje. Pro mě Honda, Mazda... ale manuál v GTI je třeba taky moc fajn.
Avatar - miromen
26. 11. 2014 08:31
Re: Smutná tabulka.
Ja jel pouze 1.2 e-THP a možna jsi zaznamenal že nejsem sam kdo převodovku u teto motorizace nechvali.
No a malem bych zapoměl na Ibizu s motorem 1.4MPI 63kw tam je spojka kratši a tuha. Přitom tohle auto je v rodině a nějak jsem ho opoměl.
Avatar - miromen
26. 11. 2014 08:26
Re: Smutná tabulka.
Ja jsem měl jedničkoveho Focuse teměř 4 roky , dost zkušenosti mam s FII a něco malo s Fiestou. Jsou 2 věci ktere bych z Focusu hned vyměnil a to řizeni a spojku ale převodovku určitě ne. V tom mam jasno a ač Fordi převodovky jsou dobre tak kvality te ktera je v Golfu se nevyrovnala ani jedna. Jinak se stači podivat i na testy jak samostatne nebo porovnavaci a ty mi davaji za pravdu. A když se vratim k těm Francouzum tak opět test ktery proběhnul nedavno na Autorevue.cz kde se hodnotili kombiky nižši středni v hodnoceni převodovek dopadl nejhuř Megan nasledovan 308. To docela koresponduje s tim jake mam poznatky z auty určitych značek. Takže někdo to muže považovat za spiknuti či naklonnost k jistym značkam ale jak jsem psal z toho co jsem měl možnost poznat nemam duvod jim nevěřit.
26. 11. 2014 07:51
Re: Hyundai
dobra je ta na fabii jak frajer prijede domu a frajerka kdyz tu hruzu vidi tak mu z okna vyhaze veci
Avatar - Ozzman
26. 11. 2014 07:07
Re: Hyundai
Já zaregistroval jako první tuhle >:D Dost sem se rozesmál >:D Ty Kecy Hyundaie už nějak přestávám radši vnímat.
Avatar - Ozzman
26. 11. 2014 07:06
Re: Smutná tabulka.
Já teda pořád nechápu ten pojem přesnost/nepřesnost.... vždyť problém trefit rychlost sem u auta neměl od dob starých 120tek >:D Jo... vlastně měl, u Focusu, ale to bylo tim, že sem řídil na opačné straně a řadil levačkou >:D
26. 11. 2014 04:39
Re: Tabulka...
Milý Patriku, v současný době jsou na trhu v zásadě už jen příjemný auta...ale některýjsou prostě příjemnější.
26. 11. 2014 04:36
Re: Pekné
Aaa pán věští z koule nebo kávový sedliny. >:D
26. 11. 2014 04:33
Re: Překlad pro Emela
Už dojeli swišti? ;-)
26. 11. 2014 04:32
Re: Clio vs. 208
Když tak pozoruju tebe, tak mě jen dál utvrzuješ v tom, jak někteří lidi dokážou být zabednění a tak omezeně jednostranně zaměření... ;-)
26. 11. 2014 01:56
Re: Divize ze Soulu
Na Corollu mi to u Amíka vychází 4,3 průměrného platu, u Civicu rovných 5. Honda má, koukám, v USA celkem prémiové ceny :-)

Vycházím z oficiálních ceníků.
Avatar - AUDIRS6
25. 11. 2014 23:07
Re: Smutná tabulka.
A ja som dufal, ze to meno tu uz nikdy neprecitam 8-s :-!
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 22:59
Re: Smutná tabulka.
Ford je hodně tuhej a jede v drahách, je přesný, má odpor... tam nemám výhrady. Nevím, jaké Renaultí převodovky to byly, ale šestikvalt je adekvátní. Dci navíc nemají spojku, kterou prošlápneš jen co na ní položíš nohu. Je to o zvyku, ale přijde mi, že co není VW, i když by to mohlo být lepší, tak to nepřipustíte... stejně jako se pan Vaverka nikdy nenaučil používat ovládání pod volantem :-)

P.s. Já vím, že ted mne vypalcujete, ale mne právě ta VW převodovka přijde méně přesná tím, že neklade odpor, přesné jsou ty tuhé, vždy jsem to tak bral, ty, které jdou v dráze, jako má ta Honda :)
Avatar - Ronault.
25. 11. 2014 22:51
Re: Clio vs. 208
Nevím kolik, ale já jsem chvíli o Laguně uvažoval, v podstatě byla jen o malinko dražší než to, co jsem koupil, i když by musela být asi předváděcí, ale byla bez 4C a bez něj podle mě Laguna ztrácí smysl úplně.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 22:48
Re: Divize ze Soulu
To není pravda.... migrační vlny stále pokračují, i když se je snaží omezovat a navíc se rozrůstají dříve minoritní skupiny uvnitř USA a mají rychlejší populační dynamiku, než bílé obyvatelstvo, nejrychleji jsou na tom asiaté (3x vůči bílým) a potom hispánci, (2x) tato etnika se pak mísí s bílým obyvatelstvem USA.
Avatar - miromen
25. 11. 2014 22:47
Re: Smutná tabulka.
V tom se vubec s tebou neshodnu. Snad jen s tou spojkou kde jsem tužši a kratši spojku u koncernu nepoznal. A zřejmě si neměl v ruce 308 kde je gumovost jednoznačně patrna.
Se stinem to nema nic společneho jen jde o realitu.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 22:42
Re: Smutná tabulka.
No zvláště v poslední době to není u koncernových aut vůbec žádná pouťovka a lacinka žejo, třeba ve Škodovkách a Seatech, ale i ve Volkswágnech... není nad to mít přehled >:-[]
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 22:36
Re: Smutná tabulka.
Koukám, že ty se nedokážeš přenést přes stín vlastní garáže co? :-) Koncern je nej, v každém případě.... ( a to ne jen v téhle diskuzi)

Já to vidím s převodovkami trochu jinak. Koncernové vozy, zvláště ten tvůj šestikvalt z TSI 1.2 znám velmi dobře. Je lehký, až moc, nemá žádný odpor, já osobně takovou převodovku nemám rád, troufnu si říct, že starší pětikvalty od VW jsou přesnější a máš alespoň v ruce pocit, že řadíš a kvalty zapadají na svá místa. Mne toto lehké řazení naopak nevyhovuje. Peugotí šestikvalt mi nepřijde nijak horší, není tak lehký, což beru jako výhodu pro mne vůči VW...

P.s. Poslední opravdu gumovou francouzskou převodovku sem zažil u P406. Třeba i Renaultí generace od roku 2000 měly na svou dobu konkurenčněschopné a přesné převodovky, zrovna taková dvojková Laguna na tom byla adekvátně ke konkurenci.

Skvělý VW šestikvalt i s adekvátně tužší spojkou sem zažil snad jen v Sciroccu R ;)
25. 11. 2014 22:07
Re: Clio vs. 208
a Renault Latide je zivou mrtvolou. ;-)
25. 11. 2014 21:57
Re: Clio vs. 208
Máš pravdu, ale sám dobře víš, že nejvíc automobilka získá na autech střední třídy, kterých se prodá relativně dost a marže jsou taky vysoké. Malé auta ( s výjimkou Crossoverů - vysokohorská přirážka :D) jsou sice ve velkých nákladech, ale s malou marží + s takovou konkurencí, která v tomto segmentu panuje a cenou, není ten zisk tak velký. Proto je chybou se nezaměřit na střední střídu a SUV a nepostavit konkurenceschopné auto a pokusy trochu ozvláštnit auto pyritem taky nejsou nejlepší. PSA je v tomto ohledu lepší, i když už nemá SUV. (středně velké)
Avatar - white label
25. 11. 2014 21:38
Re: Divize ze Soulu
Možná sis nevšiml, že jsem to slovo "osobní" dal do uvozovek. Dá se to totiž pochopit různě.
Avatar - woody-alien
25. 11. 2014 21:34
Re: Překlad pro Emela
Jseš hodnej, že mi chceš udělat radost a nehledíš na celkový nárůst.... :yes: Vytisknu si to a dám si to pod stromeček. ;-) >:D
Avatar - JDM
25. 11. 2014 21:34
Re: Divize ze Soulu
to si se spletl ne? to je právě úplně naopak.
25. 11. 2014 21:30
Re: Clio vs. 208
Kdybych žil v CZ ostrůvky deviace, tak bych tu psal a Roomsteru, nemyslíš? Upřímně nejsem moc velký fanda francouzských aut, ale uznám jejich kvality některých modelů a technických řešení. Renault má dobrá užitková auta a pár dobrých modelů, spíše levných, ovšem PSA je o trochu lepší u těch "dražších modelů", jestli se to dá tak nazvat. Jinak bych ještě rád zareagoval na Poga, Espace, Mégane mají na to. Koleos je dobré auto, jen opomíjené, ale moc nevěřím v jeho úspěch, jako nejspíše to bude lepší než doposud, ale na champaigne to nebude a u Laguny si dovolím být ještě trochu víc skeptičtější. Rozhodně ale může překvapit.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:48
Re: Tabulka...
no a v japonsku zase prevazuju japonci..... aka to nahodicka ;-) ze jo
25. 11. 2014 20:42
Re: Divize ze Soulu
Jenže Clintovi chybělo právě to pragmatické uvažování a vkus syna-prodejce a jeho dcery. Petr80 asi psal o současném normalizovaném amíkovi.
Avatar - fOE
25. 11. 2014 20:40
Re: evropská čísla
Kdyz ji milujes neni co resit :-)
Avatar - AUDIRS6
25. 11. 2014 20:38
Re: evropská čísla
OK, tak je kompaktnejsia, lacnejsia a pre behanie po meste vhodnejsia nez A3 ;-)
...aj ked ja nemam problem v meste ani s autom, ktore zabera na ceste 9,5 m2 >:D
Avatar - fOE
25. 11. 2014 20:34
Re: evropská čísla
Lacne? >:D A1 je mnoho veci, ale rozhodne ne lacna. :-)
Avatar - woody-alien
25. 11. 2014 20:22
Re: Divize ze Soulu
Může být, tamní zvyklosti neznám, ale stejně si občas vzpomenu na Clinta Eastwooda v Gran Torinu. ;-)
Avatar - AUDIRS6
25. 11. 2014 20:22
Re: evropská čísla
Pravdu povediac pre mna osobne nejako extra nie.
Ale take to male pokusenie - ze je niekto uspesnejsi - na pre mna domacej Europskej pode, ma dokaze potesit.
1 vec je robit kvalitne a aj pekne auta - to Audi splnuje. A napriek tomu je v celosvetovom meradle za BMW. Pre marketingove oddelenie BMW je urcite rovnako dolezite udrzat si celosvetovy titul "premiovy vyrobca #1" rovnako ako pre Audi ho z tohoto "tronu" zosadit.
Takze boj marketingovych magov by som nechal na nich. ;-)
Avatar - AUDIRS6
25. 11. 2014 19:53
Re: evropská čísla
Joooo, no hold, Mini je Mini... ;-) - inac mas pravdu, len pockaj kym sa obmeni ponuka dolezitych modelov - A4 a Q7, mozno to pojde potom aj bez tej A1 - teda byt v prevahe ;-)
Vies o tom, ze prave koli tymto marketingovym cislam aj BMW chcelo mat nieco podobne male a lacne ako A1 ? ;-)
Avatar - fOE
25. 11. 2014 19:38
Re: evropská čísla
Audi hlavne prodava A1 oznacenou jako Audi. MB proti tomu neprodava nic a BMW prodava primeho konkurenta A1 s znackem Mini na kapote. Kdyz pripocteme prodeje tohoto jednoho konkretniho modelu Mini k produkci BMW jeste stale jej Audi "drti"? ;-)
Avatar - woody-alien
25. 11. 2014 17:33
Překlad pro Emela
Když se na to tak dívám, tak sis koupil model, který je na silném vzestupu, zatímco já model, který stagnuje. :-( >:D ;-)
Avatar - white label
26. 11. 2014 15:34
Re: Hyundai
Je mi úplně jedno jak to máš ty, já píšu o tom jak to má u nás Hyundai, který svůj produkt (i30) označuje doslova jako NadAuto (písemně i slovně), u Škodovky jsem to naopak nikdy neviděl, pokud ty ano, napiš kdy a kde.
Avatar - white label
26. 11. 2014 15:29
Re: novinky z trhu
Pokud na to mají prostředky..., bylo by to rozhodně lepší, než trapné napodobování loga Astonu (vpředu a na volantu) na "Genesis", který má navíc (asi pro změnu) vzadu logo "H" a k němu nápis Hyundai, prostě těžká "schíza"...
Avatar - maros
26. 11. 2014 10:37
Re: Divize ze Soulu
Tak bych to viděl tak, že když je u nás 4 ráno, tak u vás v Moskvě je zrovna 6 ráno. Vstáváš dříve, aby sis zkontroloval účet u Sberbank, zdali přišla tvá pravidelná gáže za "informační poradenství - marketing". A pak rychle kopat za svůj rudý tým na DasAuto.cz 8-s
26. 11. 2014 09:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2014 08:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2014 04:20
Re: Smutná tabulka.
VAG manuály mají problém při potřebě/snaze o rychlejší řazení...začínají protestovat, jistota je ta tam a přesnost taky.
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 21:50
Re: Clio vs. 208
4Control....kolik lidí myslíš, že v této diskuzi s ní mělo tu čest ? >:D Jak ty gumičky tady pozoruji, tak by to ani nepojali......
Avatar - white label
25. 11. 2014 21:36
Re: Divize ze Soulu
Jistě, třeba takový Fico by se od Zemana (ohledně navýšení exportu) mohl učit... :-)
25. 11. 2014 21:29
Re: Divize ze Soulu
Je to ázijský národ a tí sú extrémni odjakživa, majú to v krvi. V každom ohľade.
25. 11. 2014 21:26
Re: Divize ze Soulu
Myslím, že Češi niekedy Zemana nechápu. Treba zvýšiť export piva do Ameriky. A po vydláždenej ceste sa tam uchytia aj Škodovky. ;-)
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:49
Re: Pekné
tak s tímto tvým tvrzením se nebudu přít, avšak je diskutabilní.....

PS: krásné foto v odkazu!
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:15
Re: Pekné
no sucasna laguna je predajne v eu dost neuspesnym autom.... ako keby renault takych nemal uz dost.... je nacase zacat s tym nieco robit... to ze korejska i40 predava v europe viac aut ako laguna je trapas jak svina.. tu nie je o com diskutovat... ale snad sa renault uz postavi nan nohy aj v strednej triede, je nacase spravit z laguny auto o ktore bude zaujem... ( a hlavne aj mimo francie ) ..
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:10
Re: Pekné
fiesta mala facelift tusim na jar minuleho roku.... a co sa tyka fiesty.... jej predaje stale stupaju ;-) a do konca este viac ako stupaju predaje clia

tu mas v tabulke dole narasty v percentach a aj poradie najpredavanejsich malych aut v eu za 9 mesaicov tohto roka v porovnani s minulym.... [odkaz] ( fiesta narast 10 percent, clio narast 6 percent )

fiesta rastie viac ako clio .... a v najblizsej dobe sa asi na tom nic nezmeni
Avatar - pumpkin
25. 11. 2014 19:47
Re: Smutná tabulka.
Druhý odstavec je kópiou toho prvého? No...skoro. 306-kou ho radšej nedráždi, tá ho zjavne dodnes straší. >:-[]
Avatar - Emel
25. 11. 2014 17:18
Re: Smutná tabulka.
Zatím by stačilo předhonit Opel ;-)
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2014 07:55
Re: Clio vs. 208
Už je půl páté guglítku! Hajdy do práce! ;-)
Vidíš, kdyby ses lépe učil, nemusel jsi vstávat v noci před čtvrtou! >:D
Avatar - Ada je zase tady
25. 11. 2014 23:57
Re: Clio vs. 208
Protože rendlík... lidi nejsou blbí! >:D
Avatar - Ozzman
25. 11. 2014 22:54
Re: Smutná tabulka.
Šestivkalt HDI, ne, neměl sem problém.... promin, na Peugeot si nemohu plivnout. Navíc 308 ať se nám líbí ten přístrojovej štít nebo ne (mě taky neoslnil), tak se Golfu vyrovná materiály a zpracováním.
25. 11. 2014 22:31
Re: Clio vs. 208
Renault má novou alianční platformu a proto teď může během pár měsíců nabídnout tolik nových modelů. Dříve by to náklady nedovolily. Určitě to mohlo jít rychleji, ale Renault poslední dobou tolik nespěchá a dost projektů mívá zpoždění. Už se bojí pustit do výroby věci, které nefungují na 100%. Doufám, že jim tato brzda ještě chvíli vydrží. I za cenu té pomalosti.
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:42
Re: Pekné
Nebavím se u Laguny a dokonce ani u Koleose o prodejních číslech. Ty prostě nemají. Ale tvrdím, že dle mých zkušeností je LA3 lepší než C5 nebo P508. A Koleos, když vyběhl jsem měl možnost zkoušet s veškerou soudobou konkurencí v terénu, na cestě a ve městě. Rovnat se mu mohla jen Toyota RAV... Že se většině nelíbí je druhá věc, ale nesnižuje to jeho kvality...
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:21
Re: Pekné
Když jsem ji viděl na prezentaci poprvé věděl jsem, že je to průser. Když sem ji řídil poprvé pomyslel jsem si, že se asi mstili dyzajnéři konstruktérům. Protože to auto je jinak vynikající a ve srovnání s tehdejší konkurencí měla jízdně i jinak rozhodně navrch. Jo jen to scheiße Mondeo od Fordu mělo větší kufr :-)
Avatar - AUDIRS6
25. 11. 2014 17:31
Re: evropská čísla
alebo ze Slovensko porazi Spanielsko >:D - no a stalo sa >:D :yes:
plus, zaujmali by ma predaje Seatu, a budme teda komplexny, aj Porsche, Bentley, Lamborghini... ;-) - ale to len preto, aby sme videli cisla celkovo koncern / "najlepsi antikoncern" >:-[]
Tieto cisla by boli pre niektorich na sanitku, defibrilator a infuziu >:-[]
To, ako ale Audi drvi Meda a Bavora, hmmm, klobuk dole !!! :yes:
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 09:34
Re: Hyundai
NadAuto bývá bohužel označována škoda, že ty to máš jinak, je věc druhá.....
26. 11. 2014 04:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 11. 2014 04:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - moreczech
25. 11. 2014 20:12
Re: Pekné
každý RENAULT si lepší počíná od dob CL4....A nový Mégane a Laguna bude jedinou opravdovou konkurencí v Evropě pro dominantní VW...
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2014 20:03
Re: Clio vs. 208
208micke citelne chyba kombik...... pretoze vacsia 2008micka je skor konkurent capturu ako nahrada kombika v rade 208 .....

a co povies na p508 kontra laguna ... docela pruser pre renault nie? ;-)
26. 11. 2014 04:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 21:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 11. 2014 19:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.