Octavia celkově 6. a Škodovka jako značka celkově na 10. místě v Evropě!
Někdy v roce 1990 by to byla představa podobná porážce Barcelony Baníkem.
Na prvních dvou místech dva modely VW a v TOP 8 čtyři koncernové modely, včetně jednoho prémiové značky... a tři značky koncernu v TOP 10 celkově. V prémiovém segmentu dominuje Audi a BMW se s MB pere o stříbro.
Zdejší úderná antikoncernovwá klika z toho asi moc radost nemá...
to je v klidu, v každé skupině je nějaký "slušně řečeno magor" my zde máme prostě gilgíta no >:D >:D >:D mi třeba zas třeba posledně říkal, že se proti mě rozkročí >:D raději ani nechci domyslet co tím myslel, ptfuj! Pohled na nějaké počurané zfilcované chlupy mě neláká 8-s Požó 308 si kupovat nechci, ale vadit mi zas nevadí, jako alternativa proč ne.
antikoncernisti z toho asi radost nemají, ale ty sis taky cvrnknul do gatí, viď? Bohužel se WL chováš naprosto stejně jako oni...všichni jste stejní onanisti :no:
:-) však tak jsem to myslel. Že je to navoněná bída. Je to drahé, hnusné, nekvalitní. Jen jsem se podivil, kolik lidi se nechalo Pažotem zmanipulovat a koupilo to. To byl profi výkon a za to byl ten palec.
Jak se může najít 131.022 lidí, co si koupí Pažó 308. Tady jde krásně vidět, že není důležité udělat dobrý produkt, důležité je oblbnout a zmanipulovat masy a draze prodat. Tady má Peugeot :yes:
Stejně jako ty Korejské nácky, že? Pokud se podíváš do nedávné historie, tak si najdi jak v Koreji bojovali proti snížení cel pro evropské, tedy mimokorejské značky a pořád se podívej jak gigantický podíl mají korejské značky v Koreje, větší než v Německu německé značky a francouzské ve Francii... a násobně větší než má u nás Škodovka.
Takže o nějakém nacionalismu v Evropě bych pomlčel, naopak, my si tolik trh nechráníme.
Kdo dnes nemá dlouhé převody? Vzhledem k eko normám všichni, naprosto. A ti co nemají, mají ještě chvíplejší atmosféry, které jsou přidušené opět pro ekonormy. Navíc nějak jsem nepozoroval nějak extrémně přidušené motory, i ta 1,2 THP jede moc pěkně, nijak lenošná není. Co se týče řazení, stále je problém u pětikvaltů, ale není to už taková bída jako v předešlé generaci. Šestikvalty nikterak špatné nebyly ani dříve, natož nyní. Naopak takový šestikvalt v RCZ považuju za jeden z nejlepších vůbec.
Dokud nepřesvědčí němce a francouze aby si to kupovali tak v evropě v celkových prodejích nemají moc šancí.
A pravdu říct, němci je v oblibě moc nemají, stejně jako japonská auta.
Motory jsou utopeny v dlouhých převodech, chod převodovky také něco hovoří o zpracování, palubní deska není vzor přehlednosti a ten displej kterým se vše ovládá tomu nasadil korunu. Kvalitní výrobky hledáme tak, že se díváme jak se kdo osvědčil předchozími výrobky. Když to řeknu mírně, tak se Peugeot předchozím modelem moc neosvědčil. Takže za mne může být 100x auto roku ale mne o svých kvalitách nepřesvědčil, nehledě na hodně sebevědomé ceny.
Přesně, japonský a korejský trh je hodně uzavřený. USA je mixem národností a trh je velice otevřený, proto se tam prodávají auta z celého světa, navíc je to druhý největší trh na světě, jakási velká protekce není možná. Naopak Korejci a Japonci se proti tomu brání cly, atd. Kdyby ti nácci, jak tady o některých evropských národech mluvíte, měli stejnou mentalitu jak Korejci a Japonci, tak vám garantuji, že tu uvidíte korejská a japonská s takovou četností asi jako max. Subaru. A taková vsuvka, Huyndai prodal v Japonsku opravdu směšný podíl aut. Japonci se pořád dívají na Korejce, jako na bývalou kolonii a Korejci je taky 2* nemusí.
Nemáš lepší řazení v Golfu a buď rád, že nemáš pětikvalt. Ano, šestikvalt u TSI jde z lehka, ale v RCZ-R má i správné odpory, při rychlých změnách převodu, v kvapu člověk lépe cíti, že ten převod tam zapadnul, má lepší odezvu, přitom nedrhne a jde přesně. Asi by takovéto řazení bylo na škodu pro slečinky do Golfu, ale do sportovního auta je parádní.
Motiv tvého příspěvku?
Je snad v článku (nebo v diskusi) uvedeno konkrétně něco ve smyslu evropského trhu, jako "nesmrtelné dogmy" nadřazené globálním tržním výsledkům?
Zbytečně okázale se dobýváš do otevřených dveří... ;-)
Tak hlavně tě tak hezky, otcovsky uklidňoval. To jsi měl zase svoji fňukací chvilku. Raději si mě Gilgite nevšímej, sám víš, že máš citlivé nervičky a hned se začneš třepat.
...je v pohodě. Je vidět že v západní Evropě mají vkus a proto kupují většinově evropská auta. Proto není v top 10 žádná korejská napodobenina jako u nás v buranově.... A dokonce to chápou už i sami Korejci. Kdo chce skutečný auto, nekoupí si korejskou napodobeninu :-) [odkaz]
Nešlo mi o to, kolik prodají, tady mi šlo a mentalitu. Zkrátka Evropané nejsou takoví nacionalisté v porovnání s Japonci a Korejci, ale na druhou Američané jsou více otevření v tomto ohledu. (mluvím o autech)
Každopádně platí, hlavně se z toho nepo..., a život není akční film, ono i kdyby, tak každý kdo si z toho dělá těžkou hlavu, nebo z toho dělá vědu jinak, jim jde vlastně ukázkově na ruku a motivuje je, aby v tom směle pokračovali dál. ;-)
Ten rozdíl není jen o počtu prodaných A1, ale hlavně tohle je věc samotné automobilky, nikdo nebrání BMW, aby dělala ve velikosti MINI i malé BMW, nějakou tradici v tom dokonce má (Isetta).
Koncern měl taky Polo/Fabii/Ibizu a přesto přišel i s A1, které konkurence ze začátku vůbec nevěřila. A co takový 2er Active Tourer na společné paltformě s MINI? Má snad Audi v nabídce podobné "MPV"? A má Audi ekvivalent k X6/X4? Nemá a taky se tím nikdo neohání v souvislosti s prodejními statistikami. Stejně tak nemá/neměl BMW svoji "R8". Prostě s touhle logikou by ses nikdy k žádnému srovnání vůbec nedostal.
Laguna sedan - člověče tenhle design >:D opravdu libůstka, 508 je skvělá v testech, podle mne jedno z nejlepších aut na trhu cena/ výkon a užitná hodnota, C5 je starší, ale pořád strčí hravě Lagunu do kapsy, C4 Picasso je nejprodávanější ve své třídě středních MPV, prostě pochop, že Renault je tak dobrý u Clia, Capturu, Twinga a možná i Meganu, když mu odmyslím, kolik sezón má za sebou sezón.
Renault v podstatě co se týče věrtších aut neinvestoval do nového modelu Laguny, protože nechtěl jít do rizika, kam šli s 508, která sice ačkoliv docela dobré auto, prodejním trhákem srovnatelným třeba s 406 není... výsledek je ten, že PSA je značně zadlužený a prodeje šly dolů a zvedaly se pomaleji než Renaultu, který se do černých čísel a k růstu po propadu s krizí vzpamatoval daleko lépe.
Vzhledem k tomu, že průměrný měsíční plat v Německu je v přepočtu o více než 18 000,- Kč vyšší než v USA, tak bych se neodvažoval toto tvrdit. Auta jsou sice v USA levnější, na druhou stranu se tam taky prakticky neprodávají levná malá auta jako v Německu. Takže bych spíš tvrdil opak.
VW není nudný, je to jen zažité klišé, aspoň současná generace není rozhodně nudná. VW umí dělat auta, která se líbí většině lidem. Interiéry patří mezi nejlepší, žádná pouťovka a lacinka, ano je to nudně dobré a ohledně Renaultu, tomu se daří jenom mezi malými vozy, to také není žádná výhra, Ford aspoň prodává Mondeo a větší auta.
Spíše jde o to proč pro korejce není Japonsko prioritní trh. Omluva ve smyslu, že Škodovka taky není úspěšná v Australii není argument, protože Škodovka je značka, která má sídlo přesně na druhé straně planety, zatímco Korea s Japonskem sousedí. To je jakoby se Škodovka neprodávala v Polsku
no tak to hej korejska lekcia s efektivity >:D >:D >:D laguna a koleos su velmi prijemne auta bohuzial si renault nedal zalezat aby sa o tom ludia dozvedeli ...ten kto vyskusal vie ten kto nie pise rozpravky ;-) vies kolko h/k zarobi na i40/optime v eu? moc asi nie ale vidim ze ty nemas co robit tak to zisiti ..na domacu ulohu
Jako výsledek je to dobrý, rozhodně je to pracovitý národ, jediná věc se mi nelíbí a to je urážení a vychloubání se. Je rozdíl mezi špičkováním PSA x Renault, VW x Opel, Ford x Chevy a mnoho dalších, ale HK to přehání.
Podle mě mluvíme oba o stejných autech, protože jsme je oba jeli na stejné akci, i když je pravda, že během ní se ta auta mění. U nás byl 1,2 THP se šestikvaltem a byl v pohodě, i 2,0 HDI jsem neviděl problém.
RCZ-R právě podle mě má tu mechanickou odezvu, člověk cítí to přeřazení, tu práci převodovky. Šestikvalt k 1,2 TSI je sice přesný, ale k nějaké radosti z řízení či sportovnu to není. Ale jak píšu, u 308 nevidím důvod k námitkách, u šestikvaltů, pětikvalt jsem nezkoušel.
Ona ještě nějaká společnost, která působí na globálním trhu, bere úspěch na evropském trhu jako nesmrtelnou dogmu? Probuďte se, Evropa je sice pořád ekonomicky nejsilnější trh, avšak silně stagnující bez jakékoliv vize změny. S trochou nadsázky... jakýkoliv CEO světové automobilky má prodejní výsledky v Evropě někde na třetím čtvrtým excelovským listu.
Renault udělal dobrý tah s Nissanem, jinak by na tom dnes nebyl lépe než PSA, i kdyby Dacia prodávala více aut. Pamatuji si na článek, že Japonci nebyli moc nadšení z toho, že Renault drží většinu akcií, i přestože prodej aut stagnuje a Nissan je světovější. Snad 65% Renaault vydělal skrz Nissan, já mu to nějak nevyčítám, spíš naopak, aspoň nějaké evropské automobilky vlastní část automobilek z jiných zemí, dnešní trend je spíš opačný, ale je si třeba uvědomit tento fakt.
Dost by mě zajímalo kolik posledních výrobků od Peugeotu si zkusil? Já celkem dost a z poslendního vyzkoušeného jsem byl docela nadšen. Měl jsem k dispozici nový P308 SW 2.0HDi s 6st manuálem a max výbavou a sedlo mi to. Ujel jsem cca 240 km město, dálnice i okresky a paráda. Při srovnání např. s OIII v eleganci je to nebe a dudy. Na OIII je vidět kde se šetrilo. Hodně diskutovaná palubka Peugeotu je otázkou zvyku a nastavení sedačky a volantu - asi tak jako v každém autě ;-) Řazení 6st namuálu je v pohodě - kvedlačka je pryč.
Takže nevidím důvod Peugeot hanět, naopak jde o srovnatelný produkt, za mě palec nahoru :yes:
Pak jsem nafasoval nějake opotřebovane Peugeoty. 5 kvalt od koncernu samozřejmě znam a i ten je znatelně lepši než to co se mi dostalo v 308 1.2THP. 6 kvalt v RCZ R byl určitě použitelny nicmeně synchrony nestihaji tak jako u Golfa , drahy jsou +- stejne , chod neni tak machanicky což sice neni an u toho Golfa ale jisty naznak tam je. V přesnosti si nemaji co vyčitat. Takže když jsem z Golfa přesedal do RCZ R tak jsem byl na jednu stranu mile překvapen vzhledem k tomu co se o Peugeotich převodovkach traduje na druhou stranu byl mirně zklaman že i v běžnem voze jako je Golf to funguje lepe. Nicmeně 308 mě zřejmě opět vratila do realu běžnych vozu PSA.
Hm pak mam byt nač pyšny protože 6 kvalt ktery mam v Golfu pracuje lepe než ten v RCZ R. A 6 kvalt v 308 je stale kvedlačka na brambory. Jestli to byvalo ještě horši no tak to musela byt docela silna otrava. A když se piše že Honda převodovky jsou TOP pak ma Peugeot ještě hodně co dohanět. Jinak 1.2 THP ma opravdu hodně dlouhe převody a je potřaba vic řadit než by se podle papirovych předpokladu mohlo zdat. Takže ano dnes to maji prakticky všichni ale u Peugeotu šli ještě dal.
...Ty chceš dnes bejt za Marose? ;-) Nevím jestli slovo drtí je to pravý. Rozdíl mezi D3 je v prodejích jednotlivých segmentů. Zatímco Audi se daří v nížších třídách, M-B přidává ještě superúspěšnou S-Klasse a BMW řadu 5.
A ještě k Renaultim převodovkam. Jel jsem 2 Clio r.2010 a MIII taktež r.2010. Gumove nebyly ale do přesnosti měli poměrně dost daleko. A problem jim dělal už rychly přechod o 2 stupně natož 3. Tehle problem pro koncernove nebo Fordi převodovky nebyl u aut ktere jsem poznal.
Já myslím, že to nebyl špatný den...já měl docela úspěšný den. A do té "mojí" klidně dělat můžeš, my žádný klan či klub onanistů nemáme...my prostě máme rádi auta! :-!
Mě upřímně řečeno až tak nezajímají nějaké tabulky. Jenom se divím, že tyhle chlapíci trpí jakousi přezíravostí vůči výrobkům Toyoty a ostatních japonských značek a inklinují k BMW nebo MB .... Ale je fakt, že jsou to zhýčkaní topmanažéři :-)
Co se týče aut a inklinace k domácím značkám, tak u Japonců jsem tenhle pocit nikdy neměl .... Dost je udivilo, že jezdím (už zase)v něčem japonským :-)
V Americe nikdo neřeší, kde je kupovaný auto vyrobený? >:D Bez ohledu na to, jak dlouho jsi v US pobyl, tohle prostě není pravda. Zda jsou prodávaný auta (a pochopitelně nejen auta) vyráběný v Americe, je na tamním trhu samozřejmě velký téma, který je v marketingu silně používaný a kterýmu se věnujou politici, odbory i spotřebitelský sdružení a který samozřejmě silně řeší i podstatná část zákazníků. Existujou celý reklamní kampaně založený na vyzdvihování americkýho původu, třeba jako "Imported from Detroit" od Chrysleru nebo "Made in USA" od Fordu. A s touhle kartou možná překvapivě nehrajou jenom americký automobilky, ale i Japonci se díky přítomnosti řady fabrik na americkym území, kde vyrábí drtivou většinu produkce prodávaný na americkym trhu, často a rádi chlubí trademarkem Made in USA (na jednom autosalonu jsem viděl těmito nápisy oblepenou celou Toyotu Tundra).
Ano, Amerika samozřejmě je velmi otevřenej trh, otevřenější než Evropa, která je ovšem z hlediska tržní otevřenosti mezi kontinenty hned na druhym místě na světě, což se projevuje i ve zcela mimořádně pestrym a rozmanitym autotrhu. Všude jinde jsou většinou businessu kladený mnohem větší daňový, celní i politický překážky, a co je ještě důležitější, existuje zde nesrovnatelně silnější psychologická bariéra vůči cizím výrobkům ruku v ruce s absolutní preferencí domácí produkce. Krásnym příkladem je třeba ta Korea, pro kterou se řada diskutérů tak nadchla.
A mimochodem určitá míra preference domácích výrobků včetně aut je naprosto racionální a přínosná věc, která může vyvažovat např. zcela nerovnoměrný podmínky produkce v různých částech světa (mzdy, ochrana ŽP, BOZP, pracovní právo, státní subvence, cenový dumping atd.). Plus se v tom projevuje určitá náklonnost k rodný zemi, kde člověk žije, což snad taky není úplně zavrženíhodný. Že to nějakej nýmand ztotožňuje s náckovstvím (blue.sun), to je vidět, jaký jsou občas internetový diskuze žumpa, ze který se úplně vytratil smysl pro určitou přiměřenost a skutečnej význam používanejch slov.
Dizajn je jediná vec, ktorá sa dá Lagune vyčítať, hoci jeho jedinou chybou je, že sa nepáči každému. Evidentne si sa v Lagune nikdy neviezol, pohodlím na ňu 508 rozhodne nemá, hlavne keď prídu na rad menej kvalitné cesty a priečne nerovnosti...
Je to téma, které přesahuje všechny články a dokonce i weby. Je to zkrátka daň dnešní doby, řízenou penězi, novinářským narcismem a velmi nízkou kvalitou (i lidskou). Někdo řídí masáž na podporu EU, někdo štve proti Rusku, jiní propagují jablečný telefony a jiní zase Škodu, tak to prostě je. Vypůjčil bych si závěrečnou řeč z triologie Agenta Bourna - "Víš kdo tě řídí, víš proč mě máš vlastně zabít!?" Dneska je hodně povolaných (čti pisálků) ale málo vyvolených (čti odborníků, kteří vědí co a proč dělají).
I to je pravda. Ale tam prostě nikdo neřeší, je-li auto vyrobeno v USA, Evropě nebo Asiii. Nikdo se necítí poníženě, pokud jezdí v autě z východní Evropy apod. Pro ně je to čistě pragmatický uvažování a věcí (ne)vkusu.
Nejde ani o náckovství (i když v podstatě ano), jako o jakousi aroganci a pocit vlastní nadřazenosti, kterou mají němci a francouzi hluboko v sobě, ač se to mylně tvrdí o američanech, kteým spíš nechybí sebevědomí, ale mají mnohem větší svobodomyslnost. Proto je trh v USA více otevřen a progresivnější.
Titulek i přiložené foto mají jasně vzbuzovat pocit, že je to Škoda (ano opět) kdo je vítězem, nebo ten kdo patří ke králům. Opomíná však dodávat, že spousta soupeřů má také jiné priority a úspěšně bojují i na jiných frontách.
C4 Picasso je jako novinka o pár kusů za Scénicem, který této třídě dlouhodobě kraluje. Pokud jde o ostatní větší Renaulty, tak jsou momentálně těsně před generační obměnou. A zatím se nové generaci Renaultů docela dobře daří. Třeba i Mégane, Laguna, Koleos, Espace, Mégane SUV budou patřit mezi absolutní špičku.
To možná jo, ale vše má své meze. Narvat Škodu do každého druhého titulku, článku, testu, tabulky..to si snad ani ta Škoda nezaslouží, takovou medvědí službu.
Co je na tom dobreho, interier naruby, jako zaklad v 308 1,2 trihrnecek. Vsak lidi jsou prasteni, kolik jich veri, ze skodovce by se darilo vic bez VW.
No to je právě ten problém... bez 4C je to podprůměrné auto s vlečkou, s 4C už se zase dostává do vyšších cenových hladin. Chvíli jsem na Lagunu koukal jako na přímého nástupce, ale opravdu jen chvíli... naftu jsem spíš nechtěl a tím to bylo víceméně vyřízeno.
Ale Golf není zrovna typické/domácí auto pro Američana. To co je pro Němce Golf , je pro Amíka spíš Corolla, Civic apod. Jsou to sice Japonci, ale vyrobení v USA/Kanadě.
Jasně, jen jsem ty data uváděl, že bych si tvým tvrzením nebyl jistej, nechtělo se mi to počítat. Teď už se mi chtělo a třeba základního Golfa si koupí Němec za 4,7 jeho průměrného platu a Američan za 4,6 jeho průměrného platu, takže je to vyjde stejně ;-)
V tom maá pravdu, ale to by se jich muselo taky dost prodat. Ono vyvinout nový model ve vyšších segmentech není snadné a levné. Vem si jak dlouho jen faceliftují Puntu a pořád se prodává... a nebo ta jakože nová Corsa... zkus tohle ve střední třídě..
Spíše očekávám, že Renault příjde s návratem do střední třídy s novou Lagunou, bude čerpat ze spolupráce s M-B. Navíc jak níže píše pogo, je to riziko dnes jít do střední třídy, válcuje tam všechny prémie a ti co kupovali nižší střední zakotvili často v MPV (Francie) nebo SUV (zbytek), podle mě střední třídu jako rodinné auto nebo reprezentační auto pro čtyřicátníky a padesátníky dnes už mnoho lidí nekupuje, spíše jde o flotilové prodeje a jde to znát.
Tím neobhajuju Renault, že to jaksi s rychlejší obnovou Laguny vzdal.
A ten mu to oplatil v obdobích krize, jinak by to na Renault dolehlo stejně těžce jak na PSA. Nissan prodá 2x více aut. Má Infiniti, (trochu to odlehčím PSA má DS :D) celkově je známější po světě a je to Japonec, někteří na to hrajou.
P208 SW nechybí vůbec. Je docela s podivem, že Clio má verzi kombi.
Když si vemu P207 SW a její kufr a prostornost, tak s přehledem v tomhle P2008 nahradila 207SW, plus je prodávanější. Navíc P207SW se dařilo docela špatně. 10% všech roční produkce se prodalo v ČR a vzhledem k tomu jak jsme malý trh pro 207 to jasně ukazuje, že se mu dobře nedařilo. Ono se malým kombíkům celkově moc nedaří, jen Fabii... i to Clio nebyl nějaký prodejní trhák na západ od našich hranic. Zajímalo by mě jaký je podíl kombíků na celkových prodejích nyní.
mas pravdu ...ale vies ako kto umi ten umi kto neumi ten cumi ved psa malo tiez xy spoluprac ....bol by som radsej ak by bolo psa na tom lepsie ale aj fiat ten ma mrzi este viac ;-\
ps a ano renault tym spojenim nepomohol len sebe
Ono taky hodně záleží na verzi. Hodně pohodlí přidala paradoxně sportovněji orientavaná verze s 4Control podvozkem a tam opravdu Laguna byla docela hodně dobrá. No a pak taky moc neporostla jako konkurence, takže v liftbacku toho místa je třeba méně než v o třídu menší Octavii.
Schválně jsem to srovnání napsal v počtech průměrných platů (nikoli absolutně), bez ohledu na jejich vzájemnou (USA vs D) rozdílnou výši, nebo rozdílnou výši cen automobilů, takže ten tebou vyčíslený rozdíl (dokonce v Kč) je v tomto ohledu logicky zcela irelevantní. ;-)
Hmm vypadá to tak... 6ti kval u THP je v pohodě. Mám jeden v P5008 a je na podobné úrovni jako 6ti kvalt koncernu. To samé 208GTi a 308SW - OK. 4 roky jsem používal OII 2.0TDi., 3 roky mám P5008 a teď Ford Focus s 6ti kvaltem a rozdíl je minimální.
Přijde mi, že si hlavou v minulosti - 5st převodoky je PSA byly opravdu kvedlačky. Tam je to srovnání na místě. Když jsem přešel z Golfu III na P306 - obě auta benzin 1.6l, tak převodovka Golfu byla o galaxii jinde, ikdyž byl o 5 let starší ;-)
Muly nového Méganu sa už testujú, takže to podľa mňa vychádza. Premiéru bude mať spolu s kombíkom (neviem či aj coupé) na jeseň 2015 vo Frankfurte a do predaja pôjde na jar 2016, čiže to sedí. ;-) Najbližšie by mal byť na jar v Ženeve predstavený Racoon (brat Qashqaia) a Twingo GT.
Veď ale nikde nepíše že je Laguna teraz najlepšia. Už by si mohol vedieť, že do zdochlín sa nekope. Na budúci rok príde na jar nový model Racoon a na jeseň by mal mať premiéru aj Mégane.
No abych řekl pravdu z me strany je to takove hnidopišske. V 308 šlo samozřejmě o 6 kval ktery je pokud se nepletu vždy ve spojeni s 1.2 e-THP. Ta převodovka je poměrně přesna ale gumovost je tam dost znat. Navic už v kulise na neutral je to jak pověstna kvrdlačka na brambory.Naštěsti jak pišu ta přesnost nebyla špatna a věřim že většina běžnych uživatelu s tim nebude mit problem V podobnem duchu by se dalo hovořit pravě i o 5kvaltu od koncernu ale v znatelně menši miře. U RCZ R vs Golf jsou rozdily však male ale postřehnutelne. Každopadně s převodovkou jsem rozhodně neměl problem jen je to takove menši porovnani. A i celkově jsem RCZ R i přes tu kratkou chvilku neměl jizdně vubec co vytknout a to i včetně motoru. Tam jsem měl obavy z vykonu na poměrně maly objemu motoru ale ty byly zbytečne.
Ale notak, kluci, mluvíme snad o Evropě, ne? O evropských povahách a chování Evropanů...
Je pak rozdíl, jestli je podíl vyvolán umělými regulacemi (mimochodem totéž dělá i Evropa Japoncům) nebo přirozenou mentalitou lidí. Regulaci zrušíš, ale nacionalistické a povýšenecké myšlení (třeba) Němců sotva.
Střední třída je kromě prémie a passata v Evropě mrtvá. I ten Peugeot prodá jen pár kusů. Já ve vyšších třídách moc rozdíl nevidím. Snad jen ten, že Renault teď snad bude mít šanci uspět. Modelová ofenzíva Renaultu v příštích 2 letech dle tvé rady míří do vyšších sfér ( Espace, Laguna, Koleos, Mégane SUV, Mégane, Scénic).
Renault investoval peníze do Nissanu a tato investice se mu vrací. Nissan Renaultu nic neoplácí. Nissan a Renault jsou v podstatě jedna firma, kterou řídí C. Ghosn a je celkem jedno, jakou strategii si pro prodej jednotlivých značek zvolí. když jsme u těch kdyby, tak tě asi napadne, že kdyby se Renault nevěnoval Nissanu, tak by třeba dělal něco jiného. A třeba by z toho taky nějaká pozitiva měl. problém PSA je to, že nedělal nic. Navíc ani hodně dlouho neřešil kvalitu a spolehlivost. Renault to začal řešit mnohem dřív a dnes už se mu to začíná vracet.
tak rozhodne dizajn k uspechu lagune moc nepomohol [odkaz] ...
auto moze jazdit jak boh.... ale ked vyzera na prd... a nevies ho predat tak si v pecku.... asi tolko strucne k sucasnej bozskej ( bohuzial nepredajnej ) lagune ... chcelo by to nejaku korejsku lekciu z efektivity a uspechu :yes:
s tebou sa hodne tazko debatuje ked nevies uznat neuspech, s fanatikmi je to vzdy tazke to som si vedomy........ predaje laguny v europe vravia jasne.... to auto sa predava minimalne a mizerne aj v samotnej francii ( mozem sem hodit tabulku mozno potom budes mat jasnejsie ) .... a v ostatnej europe su tie predaje este ovela mizernejsie ...
a co povies na koleos.... dalsi me***ller od renaultu ... tam to vidis ako? zase je koleos najlepsi ze jo.... s tym tu na nikoho nechod.... nie sme vsetci az taki dementni ako si myslis
s koleosom si na dalsi rok povytiera zadok aj novy ssangyong ... ;-) ... priprav sa na to
a nie je tou pojazdnou rakvou prave laguna kedze ju nikto nechce?
P508 problem s odbytom nema... o to auto na rozdiel od laguny je zaujem..... o lagunu zaujem nie je... jej predaje su na bode mrazu a na historickom minime aky laguna este v historii nezazila ... a v domacej europe si ju povytiera aj pristahovalec korejec i40 ... takze asi tolko
Clio sa pekne drží, už to sú dva roky od premiéry. :yes: Fiesta mala kedy facelift? Jej predaje už asi neporastú... Od "nemeckej" 308-ky by som čakal tiež lepšie čísla, podľa mňa na to má. Som zvedavý, či si chystaný Mégane bude lepšie počínať.
Laguna sedan neexistuje, to jen aby sis nepletl dojmy s pojmy. Ptám se jestli jsi někdy jel s vozy, které jmenuješ ? Jako řidič, spolujezdec, za všech situací. ... V každé situaci více než 100km.... Pokud ano, nemohl bys takhle soudit... Přesto, že bys tyto zkušenosti měl a soudil takhle - nerozumíš autům....
Skusim svoj pohlad Maros.... P308 ma uz podla mojho nazoru slusny dizajn a neposobi ako obrovske vajce... je to uz konecne elegantne a nizke auto... motory si kazdy zvoli ake chce.... interierove materialy v testoch chvalia.... otazna bude samozrejme aj spolahlivost ale to je otazka aj niekolkych rokov.... kazdopadne P308 ma nakrocene spravnym smerom.... z toho auta citit velke zlepsenie uz len na fotkach ... o dizajne ani nehovoriac.... tu je to uz uplne ina filozofia a taka ktora mne osobne sedi..... p308 je zrazu hodne atraktivne auto.... klamal by som keby som tvrdil ze nie.... paci sa mi jeho kompaktnost zivocisnost a zaroven vyzaruje solidnost ... az teraz sa konecne da povedat ze to je taky ten francuzsky golf... lebo stara 307 zo zaciatku milenia ktoru pred XY rokmi nazyvali francuzskym golfom a mala znamenat konecne vazny utok na nemcov tak to vazne nebolo ani vtipne ani trefne.. ono to bolo vtedy skor take francuzske megavajce a posobilo hodne lacno... ale dnes je situacia uz ina.....
p308 vo verzi hatchback sa mi paci.. ( kombik moc nie ) .... ocenujem hlavne snahu o eleganciu kompaktne rozemry a solidnost... a ked tu bola anketa o europske auto roku.... tak sam som to tu dopredu pisal ze verim p308 pripadne mazde 3 ... nemylil som sa.... z 308 vyzaruje ozaj nieco co ludi dokaze zaujiat a uspech sa dostavil.... teraz ani nemam na mysli anketu... ( ta fakticky predajny uspech nezarucuje ) ... mam na mysli celkove vyzarovanie auta a navrat k stihlym tvarom... ved 306tky boli kedysi tak krasne kompaktne stihle a na pohlad prijemne elegantne auta .... ze mi je dodnes zahadou preco sa z nich stali potom take neformene vajcia... ale konecne je vsetko zase v poriadku... peugeot sa dizajnom opat nasiel a vratil na staru dobru cestu .... cestu elegancie stihlosti a vyzarujucej solidnosti ktora ho v minulych desatrociach vzdy zdobila....... p308 si zasluzi velky respekt.... to auto je velmi presvedcive uz len staticky vizualne.... jazdit s nim bude isto skvely pocit :yes:
Ozzman přece reagoval na miromena, nikoli na tebe.
Já to říkám furt, není nad chronologické zobrazení, tam se ti podobný přešlap tak snadno nestane. ;-)
Ale prd. Koukám, jak má někdo jiný názor, tak se automaticky jde po jeho garáži. Je to celkem jednoduché, že? Btw většinu času řízení trávím s Focusem III a jeho 6ti kvaltem :-)
jde šeptanda o vážných úvahách H/K na koupi Aston Martinu a/nebo Lotusu místo marné snahy o vstup do vyšších pater luxusu stylem "lexus".
Neuspěch vlajkové lodě Kia/K9 v USA je prý poslední kapkou v rozhodování.
Co to udělá s prodeji?
Co si o tom myslíte?
daj pokooooj ! >:-[]
ono - trosku som sa nechal uniest, ale v nemecku to ani v tych vyssich triedach nieje taka bieda. Tak ale predaje S-klady - :yes: - tam sa neda inac ;-)
No hold, tiez nechapem, kde sa podel rok 2012, kedy bola A6 nejpredavanejsie auto vyssej strednej... :-|
Nemusíš mít úplně problém tu rychlost trefit, ale u těch lepších převodovek máš vyloženě radost z toho jak to funguje. Pro mě Honda, Mazda... ale manuál v GTI je třeba taky moc fajn.
Ja jel pouze 1.2 e-THP a možna jsi zaznamenal že nejsem sam kdo převodovku u teto motorizace nechvali.
No a malem bych zapoměl na Ibizu s motorem 1.4MPI 63kw tam je spojka kratši a tuha. Přitom tohle auto je v rodině a nějak jsem ho opoměl.
Ja jsem měl jedničkoveho Focuse teměř 4 roky , dost zkušenosti mam s FII a něco malo s Fiestou. Jsou 2 věci ktere bych z Focusu hned vyměnil a to řizeni a spojku ale převodovku určitě ne. V tom mam jasno a ač Fordi převodovky jsou dobre tak kvality te ktera je v Golfu se nevyrovnala ani jedna. Jinak se stači podivat i na testy jak samostatne nebo porovnavaci a ty mi davaji za pravdu. A když se vratim k těm Francouzum tak opět test ktery proběhnul nedavno na Autorevue.cz kde se hodnotili kombiky nižši středni v hodnoceni převodovek dopadl nejhuř Megan nasledovan 308. To docela koresponduje s tim jake mam poznatky z auty určitych značek. Takže někdo to muže považovat za spiknuti či naklonnost k jistym značkam ale jak jsem psal z toho co jsem měl možnost poznat nemam duvod jim nevěřit.
Já teda pořád nechápu ten pojem přesnost/nepřesnost.... vždyť problém trefit rychlost sem u auta neměl od dob starých 120tek >:D Jo... vlastně měl, u Focusu, ale to bylo tim, že sem řídil na opačné straně a řadil levačkou >:D
Ford je hodně tuhej a jede v drahách, je přesný, má odpor... tam nemám výhrady. Nevím, jaké Renaultí převodovky to byly, ale šestikvalt je adekvátní. Dci navíc nemají spojku, kterou prošlápneš jen co na ní položíš nohu. Je to o zvyku, ale přijde mi, že co není VW, i když by to mohlo být lepší, tak to nepřipustíte... stejně jako se pan Vaverka nikdy nenaučil používat ovládání pod volantem :-)
P.s. Já vím, že ted mne vypalcujete, ale mne právě ta VW převodovka přijde méně přesná tím, že neklade odpor, přesné jsou ty tuhé, vždy jsem to tak bral, ty, které jdou v dráze, jako má ta Honda :)
Nevím kolik, ale já jsem chvíli o Laguně uvažoval, v podstatě byla jen o malinko dražší než to, co jsem koupil, i když by musela být asi předváděcí, ale byla bez 4C a bez něj podle mě Laguna ztrácí smysl úplně.
To není pravda.... migrační vlny stále pokračují, i když se je snaží omezovat a navíc se rozrůstají dříve minoritní skupiny uvnitř USA a mají rychlejší populační dynamiku, než bílé obyvatelstvo, nejrychleji jsou na tom asiaté (3x vůči bílým) a potom hispánci, (2x) tato etnika se pak mísí s bílým obyvatelstvem USA.
V tom se vubec s tebou neshodnu. Snad jen s tou spojkou kde jsem tužši a kratši spojku u koncernu nepoznal. A zřejmě si neměl v ruce 308 kde je gumovost jednoznačně patrna.
Se stinem to nema nic společneho jen jde o realitu.
No zvláště v poslední době to není u koncernových aut vůbec žádná pouťovka a lacinka žejo, třeba ve Škodovkách a Seatech, ale i ve Volkswágnech... není nad to mít přehled >:-[]
Koukám, že ty se nedokážeš přenést přes stín vlastní garáže co? :-) Koncern je nej, v každém případě.... ( a to ne jen v téhle diskuzi)
Já to vidím s převodovkami trochu jinak. Koncernové vozy, zvláště ten tvůj šestikvalt z TSI 1.2 znám velmi dobře. Je lehký, až moc, nemá žádný odpor, já osobně takovou převodovku nemám rád, troufnu si říct, že starší pětikvalty od VW jsou přesnější a máš alespoň v ruce pocit, že řadíš a kvalty zapadají na svá místa. Mne toto lehké řazení naopak nevyhovuje. Peugotí šestikvalt mi nepřijde nijak horší, není tak lehký, což beru jako výhodu pro mne vůči VW...
P.s. Poslední opravdu gumovou francouzskou převodovku sem zažil u P406. Třeba i Renaultí generace od roku 2000 měly na svou dobu konkurenčněschopné a přesné převodovky, zrovna taková dvojková Laguna na tom byla adekvátně ke konkurenci.
Skvělý VW šestikvalt i s adekvátně tužší spojkou sem zažil snad jen v Sciroccu R ;)
Máš pravdu, ale sám dobře víš, že nejvíc automobilka získá na autech střední třídy, kterých se prodá relativně dost a marže jsou taky vysoké. Malé auta ( s výjimkou Crossoverů - vysokohorská přirážka :D) jsou sice ve velkých nákladech, ale s malou marží + s takovou konkurencí, která v tomto segmentu panuje a cenou, není ten zisk tak velký. Proto je chybou se nezaměřit na střední střídu a SUV a nepostavit konkurenceschopné auto a pokusy trochu ozvláštnit auto pyritem taky nejsou nejlepší. PSA je v tomto ohledu lepší, i když už nemá SUV. (středně velké)
Kdybych žil v CZ ostrůvky deviace, tak bych tu psal a Roomsteru, nemyslíš? Upřímně nejsem moc velký fanda francouzských aut, ale uznám jejich kvality některých modelů a technických řešení. Renault má dobrá užitková auta a pár dobrých modelů, spíše levných, ovšem PSA je o trochu lepší u těch "dražších modelů", jestli se to dá tak nazvat. Jinak bych ještě rád zareagoval na Poga, Espace, Mégane mají na to. Koleos je dobré auto, jen opomíjené, ale moc nevěřím v jeho úspěch, jako nejspíše to bude lepší než doposud, ale na champaigne to nebude a u Laguny si dovolím být ještě trochu víc skeptičtější. Rozhodně ale může překvapit.
OK, tak je kompaktnejsia, lacnejsia a pre behanie po meste vhodnejsia nez A3 ;-)
...aj ked ja nemam problem v meste ani s autom, ktore zabera na ceste 9,5 m2 >:D
Pravdu povediac pre mna osobne nejako extra nie.
Ale take to male pokusenie - ze je niekto uspesnejsi - na pre mna domacej Europskej pode, ma dokaze potesit.
1 vec je robit kvalitne a aj pekne auta - to Audi splnuje. A napriek tomu je v celosvetovom meradle za BMW. Pre marketingove oddelenie BMW je urcite rovnako dolezite udrzat si celosvetovy titul "premiovy vyrobca #1" rovnako ako pre Audi ho z tohoto "tronu" zosadit.
Takze boj marketingovych magov by som nechal na nich. ;-)
Joooo, no hold, Mini je Mini... ;-) - inac mas pravdu, len pockaj kym sa obmeni ponuka dolezitych modelov - A4 a Q7, mozno to pojde potom aj bez tej A1 - teda byt v prevahe ;-)
Vies o tom, ze prave koli tymto marketingovym cislam aj BMW chcelo mat nieco podobne male a lacne ako A1 ? ;-)
Audi hlavne prodava A1 oznacenou jako Audi. MB proti tomu neprodava nic a BMW prodava primeho konkurenta A1 s znackem Mini na kapote. Kdyz pripocteme prodeje tohoto jednoho konkretniho modelu Mini k produkci BMW jeste stale jej Audi "drti"? ;-)
Je mi úplně jedno jak to máš ty, já píšu o tom jak to má u nás Hyundai, který svůj produkt (i30) označuje doslova jako NadAuto (písemně i slovně), u Škodovky jsem to naopak nikdy neviděl, pokud ty ano, napiš kdy a kde.
Pokud na to mají prostředky..., bylo by to rozhodně lepší, než trapné napodobování loga Astonu (vpředu a na volantu) na "Genesis", který má navíc (asi pro změnu) vzadu logo "H" a k němu nápis Hyundai, prostě těžká "schíza"...
Tak bych to viděl tak, že když je u nás 4 ráno, tak u vás v Moskvě je zrovna 6 ráno. Vstáváš dříve, aby sis zkontroloval účet u Sberbank, zdali přišla tvá pravidelná gáže za "informační poradenství - marketing". A pak rychle kopat za svůj rudý tým na DasAuto.cz8-s
no sucasna laguna je predajne v eu dost neuspesnym autom.... ako keby renault takych nemal uz dost.... je nacase zacat s tym nieco robit... to ze korejska i40 predava v europe viac aut ako laguna je trapas jak svina.. tu nie je o com diskutovat... ale snad sa renault uz postavi nan nohy aj v strednej triede, je nacase spravit z laguny auto o ktore bude zaujem... ( a hlavne aj mimo francie ) ..
fiesta mala facelift tusim na jar minuleho roku.... a co sa tyka fiesty.... jej predaje stale stupaju ;-) a do konca este viac ako stupaju predaje clia
tu mas v tabulke dole narasty v percentach a aj poradie najpredavanejsich malych aut v eu za 9 mesaicov tohto roka v porovnani s minulym.... [odkaz] ( fiesta narast 10 percent, clio narast 6 percent )
fiesta rastie viac ako clio .... a v najblizsej dobe sa asi na tom nic nezmeni
Šestivkalt HDI, ne, neměl sem problém.... promin, na Peugeot si nemohu plivnout. Navíc 308 ať se nám líbí ten přístrojovej štít nebo ne (mě taky neoslnil), tak se Golfu vyrovná materiály a zpracováním.
Renault má novou alianční platformu a proto teď může během pár měsíců nabídnout tolik nových modelů. Dříve by to náklady nedovolily. Určitě to mohlo jít rychleji, ale Renault poslední dobou tolik nespěchá a dost projektů mívá zpoždění. Už se bojí pustit do výroby věci, které nefungují na 100%. Doufám, že jim tato brzda ještě chvíli vydrží. I za cenu té pomalosti.
Nebavím se u Laguny a dokonce ani u Koleose o prodejních číslech. Ty prostě nemají. Ale tvrdím, že dle mých zkušeností je LA3 lepší než C5 nebo P508. A Koleos, když vyběhl jsem měl možnost zkoušet s veškerou soudobou konkurencí v terénu, na cestě a ve městě. Rovnat se mu mohla jen Toyota RAV... Že se většině nelíbí je druhá věc, ale nesnižuje to jeho kvality...
Když jsem ji viděl na prezentaci poprvé věděl jsem, že je to průser. Když sem ji řídil poprvé pomyslel jsem si, že se asi mstili dyzajnéři konstruktérům. Protože to auto je jinak vynikající a ve srovnání s tehdejší konkurencí měla jízdně i jinak rozhodně navrch. Jo jen to scheiße Mondeo od Fordu mělo větší kufr :-)
alebo ze Slovensko porazi Spanielsko >:D - no a stalo sa >:D:yes:
plus, zaujmali by ma predaje Seatu, a budme teda komplexny, aj Porsche, Bentley, Lamborghini... ;-) - ale to len preto, aby sme videli cisla celkovo koncern / "najlepsi antikoncern" >:-[]
Tieto cisla by boli pre niektorich na sanitku, defibrilator a infuziu >:-[]
To, ako ale Audi drvi Meda a Bavora, hmmm, klobuk dole !!! :yes: