Maybach, luxusní divize Daimler AG, oživuje legendární označení Zeppelin. Ponese ho limitovaná série modelů 57 a 62, která bude poprvé představena v Ženevě.
>:D PS: dnes opět další zkušenost s 750i - Munchen a zpět...automat řadil šestku, i vzadu bylo (světe div se...) pohodlně, po dálnici konstant cca 160-190 - spotřeba tam a zpět 13,8, aerodynamický hluk se začal ozývat nad 160, převodovka na křižovatce nepotřebovala...no...ani vteřinu! >:D;-)
Wolffe, u nás v Havířově jezdí jeden 57S, a řeknu ti, že na pohled je to auto "stunning", opravdu!!! Je to obrovský kus auta. Schválně jsem majitele uhnal k tomu, aby tomu přihulil, když jsem byl okolo, a ten V12 jede jako samet i pod tlakem... to auto jsem si naprosto zamiloval... škoda jen, že je to předražené prodoužené S s motorem 65 AMG... ale prostě pohádka ta kára... a ten pás diod vzadu, jak se rozsvítí, je to masakr...
Já měl spíš na mysli komerční užití pro cargo. Obrovská nosnost a rychlejší než lodě, přitom spotřeba paliva je jinde než u letadla. Ne vojenské ale civilní cargo mě zajímá.
To jsou UAV také, jen ta vytrvalost není "taková" - u "velkých" UAV cca. 30-40 hod. Na druhou stranu jejich výhody jsou zjevné a to provozní a servisní náklady a také jednodušší "zneviditelnění" pro protivníka ( menší rozměry, vysoká operační výška a relativně jednoduše aplikovatelná techologie stealth )
Ďakujem.
No veď práve, začne sa opäť hrať na tradície, ale tie nejak dnešnému MAYBACHU chýbajú. Ak si to myslel tak, že sa bude ceniť práve tá značka, tak o tom nie je pochýb, ale myslím si, že s tou dávkou ducha tradície nielen v značke, ale aj v celom aute mohli byť predaje MAYBACHU už teraz na inej úrovni.
Sem tam se objevují i zprávy o využití vzducholodí pro námořnictvo na dlouhodobé hlídkování nad oceány a nebo jako spojovací platforma.
Realita ale bude pravděpodobně taková, že s rozmachem UAV a jejich výdrží, provozními náklady a cenou se na vzducholodě asi zase v tichosti zapomene.
Jasne ;-) máš na to nejaký zdroj? Veľmi by ma to zaujímalo, hlavne letecká doprava, asi to nebude taká sláva ako dnes. Vtedy bolo asi najlepšie sadnúť na bicykel, narozdiel od súčasnosti :-)
Tohle vyžaduje čas, a dostatečný počet gentlenanů, kteří tahle auta jezdí. Po krizi jich bude více než před ní, začne se opět hrát na tradice... Velmi cením tvůj pohled na věc.
tehdy jediný výrobce hélia bylo USA. Týkalo se to nějakých surovin, které tehdy byly nalezeny jen na jeho území. Na Německo bylo tehdy uvaleno embargo, které bylo na nátlak veřejnosti zrušeno po zkáze Hindenburgu.
Vzduchoplavba se oživuje neustále. Jako poslední o nich uvažovala americká armáda. Uvažovala o vzducholodích s nosností 600tun. Druhý typ pak má nahradit komunikační satelity, resp. má být součástí včasné výstrahy.
MAYBACH, to je značka ako štyridsať rokov zrejúceho francúzkeho vína. Sentencia exkluzivtiy, luxusu. Jednoducho- ušlachtilá nemecká technika. MAYBACH ZEPPELIN predstavoval skutočného ZEPPELINA na zemi. A je veľká škoda, že dnes MAYBACH už nemá v sebe toho ducha ušľachtilej techniky. Toho totiž majú len tie staré automobily. Ale to nič nemení na to, že aj dnenšý MAYBACH môže mať v sebe ducha tradície. Bohužiaľ, nemá. To, čo MAYBACH oddeluje od ROLLS-ROYCE PHANTOM je dizajn a duch tradície. Je preč. Tak dúfam, že ten budúci MAYBACH, bude opäť ZEPPELINOM na kolesách. Zatiaľ je len skôr superluxusným automobilom.
Problémem je inertní hélium, které má podstatně nižší než výbušný vodík. Je otázkou zda by dopravu zboží na trase Čína - Evropa lépe než lodě nezajišťovali vzducholodě. Vezmu -li v úvahu, že nosná síla je zdarma, bežná přepravní rychlost posledních Zeppelinů byla nad 100 km/h. užitečná nostnost v desítkách tun - ovšem plněno vodíkem. Je to asi 5 let co jedna německá akciovka pokoušela projekt oživit, postavila hangár a dnes je tam tropický ráj. Ví někdo něco bližšího? Jak a zda je propočítána efektivita podobného projektu?
jako značka ještě existuje? Sem si teda už myslel, že to Mercedes tenhle nepovedený pokus o prestižnín značku zrušil... No tak přivítejme nejspíše posledního z posledních... :yes:
No záleží na tom, čo danú vzducholoď nadľahčuje, či vodík alebo hélium - dnešné Cepelíny plnené héliom a nie výbušným vodíkom sú bezpečnosťou úplne inde.
Jó, starej Sikorsky… to byl parťák. Na dva hlty udělal láhev vodky. Na ex a na polskou krev. Tohle se nám často hodilo, když jsme pak spolu za čas po nocích v Chicagu učili černý krupiéry správně míchat polívku. A kdo nemíchal, tomu starej Sikorsky prstenem na pravým prostředníčku, prstenem s diamantem velkým jak pecka od broskve, vytetoval bez rozpaků na čelo úmrtní list.
Našel jsem ho jedno ráno v postranní uličce zadního traktu baru s dokonalým názvem - Maybach. Byl po ohryzek napěchovanej olovem. V ruce, v tý ruce s diamantem velkým jako Ritz, držel starou popraskanou fotografii. Byla na ní mladá žena s mandlovejma očima a přiléhavejma šatama, co v náručí držela malýho kluka. Nikdy jsem se nedozvěděl, kdo to vlastně byl, ale ten snímek v jeho studený dlani mi o Sikorskym vypověděl víc, než těch deset tvrdejch let po jeho boku.
Starej Sikorsky taky často říkal - hochu, nemusíš mít hodně, ale vždycky musíš mít nejvíc... No, nesl jsem si tohle sebou celej život. Teď stojím na molu, pozoruju Queen Elisabeth 2. Je to parádní škuner. Vrtulník se jménem, co mi vhání slzu do očí, právě zvedá z paluby skleněnej kvádr. Je plnej dokonalý evropský klasy. Maybach... tohle vidět Sikorsky, srazí paty. Jo, Evropa, kde je jí konec...
Až si zejtra obuju jednoho Maybacha, na zpětný zrcátko mu pověsím Sikorskyho prsten. To proto, abych na sebe nebyl nikdy moc pyšnej.
a další pokusy jsou zase založeny na statickém výboji a chytnutí ochranného nátěru. To je vyzkoušeno i v laboratoři. Prostě si můžeš vybrat co se ti líbí víc.
no spekulovalo se tam o atentátu - málo pravděpodobné a pak o tom, že před přistáním udělal kapitán dvě prudké otáčky v protisměru, které se "nedoporučovaly". Pak podle záběrů havárie došli k tomu, že pravděpodobně došlo k prasknutí jednoho ocelového lana vlivem těch zatáček, které protrhlo obal nádrže s vodíkem, čímž poklesla záď vzducholodě a vznícení unikavšího média způsobila statická elektřina v okamžiku kdy došlo ke shození kotvících lan a změně elmg. náboje vlivem spojení se zemí - působilo to vcelku logicky...
no ale záleží na výpočtu - kdyby byl počet přepravovaných osob takový jako u letecké přepravy - je pravděpodobnost selhání mnohem vyšší - a také tuším, že už nepoužívají vodík ale helium? - Jinak nedávno dávali nějaký pořad zrovna o této katastrofě a vyplynulo z toho, že za tím byla lidská chyba při přistávacím manévru, která "využila" slabé místo konstrukce....
Jenom pozlátko! Auto je velmi nedotáčivé, odezva řízení je naprosto strnulá a brzdy velmi rychle vadnou. Zřejmě díky stále špatnému SW je mezi 3 a 4 rychlostním stupněm velká prodleva a následuje nepříjemné škubnutí. V rychlostech nad 242km/h je spozorovatelný aerodynamický hluk a někdy i odpudivé vrzání odpadkového koše.
velmi matně si vzpomínám na obrovský úspěch Zeppelinu při jistém přistání v USA. Tehdy snad vyhrál dokonce nějakou award za bezpečnost při přistávání.... Tak snad tenhle bude konstrukčně vyspělejší...