Kolegové ze Světa motorů rozebrali a analyzovali deset let starý automobil Škoda Octavia, který v rukou jednoho majitele najel úctyhodných 500.000 kilometrů.
Hlavně jestli mu to dají zpátky dohromady tak dobře, aby mohl najezdit další statisíce km. Holt Škodovka není rendlík, který je po 150 tis km vhodný leda tak do šrotu. :no:
[odkaz] >:-[] Ostatně Horst Fuchs v teleshoppingu vždycky prosazoval multifunkčnost svých bazmeků a Kia Soul v tomhle směru podtrhuje svou image nejen agresivnějším faceliftem, který se z ní snaží dělat zábavnější auto, ale především v naší testované verzi i příplatkovými prvky v podobě lakovaných zrcátek, kol a střechy. Výsledek je opravdu trochu cirkusácký, zvlášť ta kola přímo křičí do světa, že na sebe chcete strhnout pozornost.
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
620.000 km na malém benziňáčku Škoda :-! ... Chtělo by se všem těm najatým hloupým diskutérům říci, a umí tohle vaše Hnojdé? >:-[] Samozřejmě že neumí. Viva Škoda, ať chcete nebo né.
udělejte rozborku motoru 1,4 TSI na mém VW Tiguanu a budete taky velmi překvapeni. Já byl a mechanici taky. Akorát teda mě to stálo celkem velké peníze
Tak na rendlíku som ešte nejazdil. Ale keď nasneží, tak sa na nejakom spustím z kopca. Ty máš s tým nejaké skúsenosti, keď vieš, že zvládne 150 tis. km. A čo potom? Zoderie sa mu dno a šúchaš zadkom po zemi?
Na téhle oktávii je charakteristické hlavně to, jak na ní probíhal servis. Pokud člověk na jednom autě najede 500tkm, tak je logické, že ho potřebuje ke své obživě a bude se o něj patřičně starat. Pokud toto budeme aplikovat na jakýkoliv jiný vůz ( ,,včasné podchycení problémů,, ) dosáhneme stejného výsledku. V podstatě jsem čekal přesně takový závěr. Zajímavější by bylo koupit oktávku z nějakého autobazaru s najetými ,,150tkm,, a udělat rozbor na ní. Dopadlo by to podstatně hůře. Také by to mělo větší vypovídající hodnotu, protože s takovými auty se setká člověk často.
BTW: Perfektní rozbor auta včetně komentáře p.Redaktora - věcné a plné informací ( žádné plkání okolo ). Fakt skvělá práce. Ještě mi tam chybí výčet oprav daného vozu.
je to o servisu, a taky otom v jakem rezimu auto jezdi, pokud jezdi pravidelne a navic s jednim ridicem ktery jezdi "ohleduplne" k autu, tak prece neni co resit a pul mega musi dat kde co
pokud se o auto majitel staral, tak pul mega nepovazuju za neco uchvatneho, to by mel bejt spise zaklad
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
S tym benzinom urobil veelku chybu. Lebo 600.000 km a o 2 lna 100 km vyssia spotreba znamena : 6000*2*1,4=16.800 EUR. Keby jazdil dieslom, mohol za usetrene mat nove auto. A tiez som mal Octu 1,6 MPi, po 130.000 km vymena tapacirungu operadla, vymena vahy vzduchu, pri predaji som zistil netesniace tesnenie hlavy motora. Na cestach som nenastartoval viac ako 20x . Na zaciatku rozpadnute draty k imobilizeru, potom velmi bohata zmes. Na superbe II teraz po 60.000 km vymena dratov kzamku zadneho kufru, motorcek ho nedotahoval. A tiez autorizovany servis. Passat 1,8 20V 280.000 km, sup 1 1,9 PD 290.000 km bez problemov. Takze su zle benziny, zle diesle, ale aj dobre benziny a diesle. Davat palce hore dole, nechces to skusit radsej v parlamente ? S tym palcovanim ta je tu skoda.
proč blázen?? oni totiž existují lidi co si koupí auto a to auto prostě mají rádi a chtějí ho mít a užívat si ho , nepotřebují si každý 3 roky kupovat novou funglovku aby soused čuměl. Pro ty co vobrací každou korunu , počítaj spotřebu na centilitry a každej servis se jim vobracej nehty na palcích pro ně je tenhle člověk blázen takže ikdyž si to dával obyč oktávkou v 2.0TDI tak za mě :yes::yes::yes:
slušné zacházení a pravidelný poctivý servis jsou předpokladem pro dlouhou životnost. Ani zdaleka to ale nestačí. Faktem je, že tahle Octavia nebyla tou nejhorší možnou kombinací. 2.0 TDI-PD 8V d DPF a DSG by dost možná byl zcela jiný příběh...
Atilo, dementní je tak akorát tvůj počítač, mě to jelo normálně celý. Teď jsem si to ještě jednou raději ověřil, než sem napíšu svůj příspěvek dotýkající se inteligence... tvého stroje. ;-)
no kedze uz mam skodu tam musim smutne skonstatovat ze to bohuzial neni rendlik :-( je to skoda penazi >:D inak uz si pocul o tej carisme 1.9 did (preloz dci) ?
Když kupuješ auta s benzinovými motory, nemůžeš se divit?
PS1:- Benzínový motor je zvláště vhodný do města a na krátké vzdálenosti, pro lidi s ročním počtem ujetých kilometrů jen několik mnoho kilometrů a koupi automobilu s benzínovým motorem bych určitě doporučil pro mnoho lidí se zájmem o použité autě :yes: .
Dieselový motor je pro lidi, kteří kilometrový kilometrů za rok, takže to je docela značným úsporám přes nákladné opravy :no: .
Do auta patří diesel?
PS2:- To je velká výhoda zejména pro lidi, kteří kupují ojetá auta. >:-[]
Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný pro
:-! [odkaz] :-!
Zde je to, co Irv Gordon 1800S se spotřebuje v téměř 5 miliony kilometrů jízdy:
107.400 litrů benzínu
3316 litry motorového oleje
829 olejových filtrů
464 zapalovací svíčky
156 vymena pneu
116 bodů, rotory a distributor čepice
29 sad brzdových destiček / boty
29 ventilátor pásy
4 sady tlumičů
3 vodní čerpadla
3 generátory
2 startérů
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
Od jisteho poctu km na tachometru se vyplati auto pritocit nez stocit. Viz. to Volvo. Pamatuji si, kdyz se tato kachna objevila v mediich. Jen malo kdo se zamyslel, jestli je takovy najezd km vubec realny. Za me rikam :no:
Ano slušné zacházení, cit pro auto a dobrý servis jsou určitě to nejlepší. Tento článek v SM jsem si podrobně přečetl a zajímavá byla tabulka s výčtem závad v určitým proběhu kilometrů. Nezřídka tam byla docela velké závady třeba i třikrát během 10 000 km. On to nechal opravit a jezdil dál. Já už bych to auto poslal do kytek. Prostě ojeté auto žere peníze, ne že ne. Dejte mi balík a najezdím milion i se Sanderem (nic ve zlým).
520 000 za servis ? To musel být blázen a nebo člověk, který to neplatil ze svého. To je pak hrdinství rozebírat oktávku a onanovat nad tím jak moc svělé to je >:D TVL >:D
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Mám taky Octavii 1,9TDI (II generace / 12-2006) aktuálně s nájezdem ca. 500.000 a ... / teda už s ní nejezdím ale zůstala ve firmě.
vstřikovače - 1 x pouze vyčištěny (autorizovaný servis) při ca. 390.000 km , opravdu netuším proč by měli být dvakrát měněny-
spojka - původní včetně dvouhomoty
turbo - původní
Co se měnilo tak byly takové ty spotřebky, destičky, sem tam nějaký kulák, tlumiče, filtry.
Vždy to je o tom jak se k tomu autu chováte. Tato měla servis dle předpisu (longlife 30.000) a nic víc. V provozu byla každý den.
Stejné auto stejné problémy:
servomotorky topeni, el. v přihřivač topení, dlouhé teplé starty, zarezavělá zadní náprava, rezavé spodky obou blatníků, oškrabaný ovladač světel a oken a prasklé pružiny. Snad se dožije těch 500tKm :-) .
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Troubo. Můj soused najel na 1,9 TDI bez zásadní závady 850 000 než to prodal. Včera jsme se ptal taxikáře v Superbu, na 2,0 TDI má bez těžkých závad najeto 700 000 a prodá to až bude mít najeto milion.
Gordon-brouk-Pytlík :no:
Nechci nijak snižovat nebo polemizovat o tomto uvedeném vozu,nicméně mě to přijde silně zavádějící.
V jiném článku přímo o tomto rozebraném kusu ŠKODA,přímo sám majitel zmínil,že do auta,respective jeho servisu a údržby investoval cca 520000kč,což při nájezdu totožných kilometrů (520t) je teda sakra hodně,a s takovouto investicí do servisu a údržby,by tuto porci kilometrů s prstem v nose zvládlo snad každé auto na trhu,na tom nevidím nic převratného.
naprosto běžně( a většinou všechny za tu dobu) mají auta například z 90-tých let,nalítano 500t a mnohem více a nikoho to nijak nevzrušuje a nikomu to nepřijde nijak zvláštní,prostě běžná věc.
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Spotreba nie je všetko.... pre moderný diesel počítaj pri tých km minimálne 2x repas vstrekovačov, spojka by možno vydržala o pár km viac, ale jej výmena (s dvojhmotou) by vyšla nie 8000 CZK ale 18 tisíc, je tu riziko že odíde turbo a celkom určite odíde časticový filter. So starším dieslom bez eko-klumpov by to ešte šlo, ale s tými modernými to bohužiaľ nevychádza tak výhodne a naviac musí človek riešiť všetky tie výmeny a repasy ktoré u toho jednoduchšieho motora nie sú. Vidím že ty si mal bohužiaľ horší exemplár Octávky 1.6. Také sa nájdu aj medzi dieslami.
Udělal skvělou technickou rozborku auta, co najezdilo 500 000 km. Akorát to bylo auto, které nemáš rád, to je, koukám, celé. Pochvalu by autor dostal, i kdyby takhle rozebral třebe hjundééé.
Přesně tak :yes: ,
Jeho šéfredaktor Martin Vaculík jeden z největších odborníků na automobilovou techniku, možná není prostě není odborník jako odborník :no:
Co je skvělá práce?
Skvěla práce je šéfredaktor :no:
Re: Nesmrtelný motor 1.6 MPI se pod kapotou Octavie a zkušen
Práve to 1.9 TDI je tá odolná klasika. Moderné CR vstrekovače už majú horšiu povesť.
S tou dvojhmotou je to úspech, ale ak to jazdí výlučne dlhé trasy, prečo nie. Dvojhmotu asi viac odrovnávajú nízke otáčky a necitlivé preradenia.
Pôvodné turbo aj keď sa olej mení až pri 30.000 - to sa mi moc nechce veriť.... Asi fakt šetrné zaobchádzanie a hlavne dlhé štreky. U Octavie v článku bolo menené pred 300k, ale to by som pripísal dlhým výmenám oleja a filtru vzduchu. Inak súhlasím, pri citlivom zaobchádzaní a dobrej údržbe niektoré veci môžu vydržať dosť dlho.
Taky jsem z videa nadšen a už dlouho jsem neviděl podobné video. Sice jak motor, tak značka, není to, co užívám a co preferuju, kvalita videa tím není nijak snížena. Jemu bych se svůj vůz nebál dát servisovat, i kdyby ho viděl prvně :-)
Děkuji pane Vaculíku za parádní video. Jde vidět, že máte přehled, nebojíte si vzít montérky, zašpinit se, zjitit data a srzumitlně je vyjádřit. :yes::yes::yes:
A k Oktavii. No, když se vezme ten výčet potíží, co se na autě našlo, tak bych se rozhodně bál říct, že to je držák. Prostě s mnoha opravami, nákladným servisem se doslova k půlmilionu auto doklepalo, značně mu zrezly prahy a asi milion km jako zvládla Fabie I 1,9 TDI by už tohle auto nedalo.
Z druhé strany je to jeden z důkazů, který vyvrací tu poslední dobou populární větu, že dnešní auta nic nevydrží a ta nejlepší auta se už dělala. Půl milionu s původním motorem a kastlí, to přece není málo. Včera jsem pro změnu s kolegou zkoušel v bazaru Grand Scénica 2009, 175t km. 1,4 TCe. Docela mile nás překvapilo, že auto v servisní historii krom výměn spotř. materiálu nemělo jedinou reklamační opravu, v interiéru bez známek nějakého používání, neošoupaný volant ani řadička, nic nevrzalo, motor s autem neměl potíže, naskočil ihned a podvozek v dobrém stavu. Jen ten zevnějšek ukazoval, že s autem nebylo zacházeno nikterak v rukavičkách.
Prosím vysvetlite mi to, co urobil skvělé? Skvělý oběd, užil skvěle sako, postavil dom, skvele mu idu ústa chvaliace to, co chcete aby pochválil! Škodovka je ok, to sa nepriem, redaktor skvěle hovoří, to je tiez fakt, ale pointa je predsa v tom, že podprahovo chvalite cez vám lahodiace video svoj naozajstny alebo vytuzeny automobil. Inymi slovami podprahovo chvalite samých seba. Máte k tým autam emocie, ktoré si zasluhuju ludia. Celé nespravne
Zdravím.
Může mi někdo poradit? Vlastním W Cady 1,9TDi r. v. 2004 najeto přes 100.000km. Při zahřátém motoru dost dlouho točí motor než nastartuje. Když je motor studený start je normální. Děkuji. R.
A co bys jako důkaz akceptoval? Zpochybnit se dá totiž úplně všechno. A i kdyby to byl rozbor po 200 000 km, napsal bych to samé, skvělá práce :yes: skvělá práce Martina Vaculíka, tu jsem totiž hodnotil. Že se jedná o rozbor octavie je zcela vedlejší, to ovšem člověk omezeného a zvráceného chápání (ty) nevidí, ty, zaslepen už nadpisem Škoda Octavia, vidíš, že podvědomě chválím sebe, nebo cos to plácal v prvním příspěvku >:D
Teď většinou na 250 tkm. Dříve to bylo spíše na roky, tzn. na 15 let. Problém vidím hlavně v tom, že u nových typů motorů výrobci často nepočítají s možností generální opravy. A pak je tu ještě jedna věc, dneska se to všechno projektuje "na počítači", tzn. nikdo reálně nezkouší, jestli to opravdu vydrží tu životnost.
Eště cosi, zotrel si gordona. Celkom nepravom. Status quo je nasledovny: niektori miestni odborníci netrpia medzi sebou nikoho, kto nemá rovnaky názor. Zamysli sa nad váhou toho coppísem. Ja chválím opatrně, a hlavně ak je dokaz. Ten tu prostě nie je. Minusky má mrzia od niekoho, kto ma vecne argumenty a nie iba ponizovanie a diskriminaciu ako náhradu za absenciu argumentov.
nikto sa neprie, že urobil rozbor auta nadpriemerne. Bohorovne konstatovanie, že sa jedná o auto, ktoré nemam rad je tvoja ničím nepodložená domyslavost. Ja predsa hovořím, že nedal dokaz, že sa naozaj jedna o kus, co mal 500 tis. km. Vy to evidente nechcete pochopit. Dokaz, chyba dokaz.
Mě by opravdu zajimalo kde ty chodiš na ty blaboly a nesmysly co tu o koncernu šiřiš. A o jakem propadaku Octavie hovořiš ? To znamena že auta za nejen Octavii ale vlastně celym koncernem to ojebavaji ještě vic ? A to když ještě kouknu na počet ujetych km kterych maji koncernove vozy jedny z nejvice tak je tu plejada šidiču.
Video i napad pekny doufam ze budou i jine znacky - prekvapive ne kazdy jezdi nejlepsim autem sveta, ktere mimochodem odkoupila Skoda a.s. a ted sikovne podstrcila do SvetaMotoruskody.
Za bouracky byly naklady ve vysi 200t. Kc, coz rozhodne neni polovina z 543t Kc celkovych nakladu. Je to o neco vic nez tretina. Kam jsi chodil do skoly? ;-)
V tomto prípade v článku by som to tak zle nevidel. Polovica tých nákladov na servis boli búračky. Zdá sa že väčšina vecí sa menila niekedy medzi 200-300 tisíc a auto jazdilo až do 500. V mnohých prípadoch prevodovka, turbo aj hlava vydržia o dosť dlhšie než v tomto.
a) Starší auto má sice zvýšené náklady na servis, ale kompenzuje se to tím, že amortizace klesá k nule.
b) V tomto konkrétním případě byly náklady na servis velmi nízké, když se odečtou opravy způsobené nehodami, vychází to na výborných 0,5 Kč/km a to nejezdil nikam do garáže, ale do autorizáku. Nové auto by ho vyšlo o hodně dráž. I automobilky už to zjistily a proto jsou novější auta stavěná na menší životnost ...
Z pohledu zákazníka dejme tomu. Pod povrchem ale koncern udržuje průběžně co nejnižší výrobní náklady, a to je ta potíž. Koneckonců Octavia v TUV Report 2014 je docela propadák...
Motor je podle mě dost stěžejní součástka, Jde ale i o jakost dodávaných dílů, která u koncernu tak nějak dost upadla, jak tlačí koncern výrobní náklady dolů.
Benzín je všechno jen ne poctivý ........ Kristy pindy co vidíš poctivého na benzínu? A čo je to také "absurdné" Kefalín ??? Ale to nic soudruhu majore, to jen "poctivý benzín" ...
Bez výmeny oleja v prevodovke by auto dojazdilo už omnoho rýchlejšie .....
Osobne považujem takéto "udrživanie" vozidla vysoko nad 200 tis. km za nezmysel ....náklady rastú ... a nové vozidlá sú pohodlnejšie a hlavne bezpečnejšie ...
Nie je zväčša technický problém udržiavať vozidlo "pri živote" dlho, ale náklady za to nestoja, preto nevidím zmysel byť nejakým "rekordérom" .... i keď uznávam, že niektoré vozidlá môžu prirásť k srdcu a majiteľ nehľadí na náklady ... ale to nie je bežný prípad.
Octavia I 1.9 TDI dala třeba tem 1 mil. km, Octavia II z roku 2004 už stěží dá 0,5 mil. km, Octavia II z konce výroby dá kolik? A co teprv Octavia III?
Mimochodem podle TUV Report 2014 Octavia II docela propadák :-!
Nejsem si úplně jistý, ale řekl bych, že v tom článku bylo zméněno, že se jednou musela měnit hlava a že se při rozborce ukázalo, že i ta druhá hlava už mlela z posledního (ložiska vačkového hřídele, hydraulická zdvihátka). Doufám, že koncernové benzíňáky jsou v tomto odolnější a že zvládnou i statisíce kilometrů na plyn :-)
Částečně máte pravdu, ale OII byla ještě poctivě udělané/vyvýjené auto a minimem vážných závad, z doby kdy si Škoda ještě stále budovala pověst a lpěla na kvalitě, ne jako dnes kdy ve Škoda auto a.s. slyšíte jen slovo ÚSPORY....
;-\ ;-\ ;-\
.. ale to nenÍ jen ŠKODA, stejné je to i ve VW, proto je Golf VII o 100T Kč. levnější než Golf VI, někde se to musí odrazit, akcionáři chtějí stále vyšší zisky..
Já to vidím jako nějakou PR akci škody ... Prostě vykoupili auto s pár málo vadama a řekli si uděláme reklamu, zapojíme média a všechny vůbec a všichni se budeme plácat jak skvělé auto jsme to vyrobili.
AutoDiesel a AutoOjetiny zabil český majitel tohoto magazínu který vytuneloval vlastní časopis hlavně aby měl postavený barák. Bohužel taková je pravda. Trh byl docela dobrý. Čtenářů a kupujících bylo dost.
Jiste je to hrozne zajimave video, ale to by nesmelo byt nahostovane na dementnim auto.cz, ktere sice bezchybne prehraje reklamu pred tim, ale vlastni video chcipne v polovine bez sance ho jakkoliv ozivit. Zlaty Youtube. :'-(
Re: Svetové rekord benzínový motor najeto 5 000 000 km žádný
Ved prave, nikto tu neviděl jeden jediný dokaz. Iba slova, ktoré podporuju predaj. Nevěříte politikom, lebo klamu, neverite bankarom, lebo klamu, neverite bulváru, lebo klame a.p. Ja sice nemozem povedat, že tu niekto zklamal, věd nemam dokaz, ale je to naozaj pravda. Ukažte mi dokazy, že to auto nemalo 3 roky a 50 tis. km, alebo cosi také. Slova predsa nie su dokazy.