Novinky
Tento Bavorák má spotřebu 2 litry benzínu + elektřinu. To už před 30-ti lety měla lepší spotřebu Škoda 120 předělaná na LPG, ta žrala asi 0,5 litru benzínu + LPG. Mě vadí, že když auto spaluje dva druhy paliv, tak počítaj spotřebu pouze jednoho paliva, proč alespoň neudělaj nějakej koeficient přepočtu elektřiny na benzín.
Jinak moje auto je ještě úspornější než tyhle dva příklady co jsem zde uvedl. Má spotřebu přesně 0,0 litru benzínu + nějakou tu naftu. 😉
Jinak moje auto je ještě úspornější než tyhle dva příklady co jsem zde uvedl. Má spotřebu přesně 0,0 litru benzínu + nějakou tu naftu. 😉
Je to mediální masáž, pololež a podvod na zákazníky. Korektní spotřebu nelze v dnešní době už očekávat prakticky od nikoho.
Máš pravdu, ale jednodušší než nějaký koeficient je uvedení zcela reálných a hlavně pravdivých spotřeb na konkrétní druh pohonu a podmínky.
Např. na benzín (naftu) - 90, 130, město ........... x l/100km a na elektřinu - mimo město, město, event. + jízda s topením či klimou ...... x kWh/100km.
Máš pravdu, ale jednodušší než nějaký koeficient je uvedení zcela reálných a hlavně pravdivých spotřeb na konkrétní druh pohonu a podmínky.
Např. na benzín (naftu) - 90, 130, město ........... x l/100km a na elektřinu - mimo město, město, event. + jízda s topením či klimou ...... x kWh/100km.
K úplnej spokojnosti mi chýbajú len 2 veci: indukčné bezkontaktné nabíjanie a trochu väčší dojazd - aspoň 50-60 km.
V praxi si to potom predstavujem asi takto - vždy keď zaparkujem vo svojej garáži vedľa domu, batérie sa automaticky začnú dobíjať. Takže s nabíjaním by som mal menej starostí ako s tankovaním benzínu.
Zväčšený dojazd by potom väčšine vodičov mal stačiť na cestu do práce a späť a zvládnuť ešte aj nejakú tú jazdu po meste. Čerešničkou na torte by potom boli uvedomelí zamestnávatelia (v Nemecku skôr pravidlo ako výnimka), ktorí by na parkoviskách pred svojimi fabrikami vybudovali bezkontaktné nabíjacie stanice. Pričom by ich prevádzku čiastočne alebo úplne hradili - ako zamestnanecký bonus...