Ekonomika
_patrik
0
Jen to dořekni: ještě je tu ta třetí možnost: vyrábím blbý auta a navíc je fakt krize. Takže historický okamžik po mně chce, abych vymyslel lepší auta a omezil výrobu... sakra, to už zní úplně jako ze života 8-s A stejně jako v životě, ani v autoprůmyslu se s touhle hádankou nedokáže poprat každej.
Přejít do diskuze
Automobilový průmysl vydělával hlavně na sebe a pořád vydělává. Jo a od státu dostal už tolik investičních pobídek, že je na čase s tím přestat. Když není poptávka po výrobcích tak jsou dvě cesty. Buď vyrábím nekokurenceschopná auta (fobie, ošklivec super) a pak musím vymyslet něco lepšího nebo je skutečná krize a auta se neprodávají a pak je potřeba omezit výrobu. Dotacemi se pouze roztáčí kola ještě větší krize. A státní zaměstnanci se nemusí ničeho vzdávat, je potřeba jich 40% vyhodit protože nic nedělají a pouze se přiživují z daní nás všech.
Jseš diletant nebo ekonom teoretik. Jen doufám, že jsi ještě nedostal právo o něčem rozhodovat.
Zapomínáš, že právě automobilový průmysl pár desítek let vydělával na dotace na cokoliv. Tak teď snad aby se státní zaměstnanci vzdali 20 % platu a vrátili ho do průmyslu.
:yes: aj tak možno, veký prachy a velká politika, to je země neomezených možností, se státní tiskárnou cenin jako týlařem. Na tuhle finanční kreativitu nejspíš dojede ten, kdo pro samé vymýšlení fint zapomene prodávat auťáky.
No teď je čas na francouzský folklor a začít stávkovat. Ještě aby do stávkujících nechal tatíček Sarkozy střílet. 😄
testují teplotu vody zda je vhodná chvíle žebronit o dotace, proč by měli dostat jen Ti v US nebo frantíci? Proč né taky VW nebo Toyota nebo Mazda nebo Nissan nebo bmw nebo mb? Že jsou zazobaní z minulých let a dva roky poklesu produkce jim uškodí asi jako štípnutí mouchy? No to nevadí, teď je přece in sednout si s kloboukem před kongres, bundestag nebo jak se ta která ctěná budova jmenuje. No a nakonec když jsou politici jelita tak proč ne?
Prostě se nám politika, a to přímo na nejvyšší parlamentně-vládně-prezidentské úrovni, bude letos a ještě o něco déle, míchat do našeho fandění autíčkům. Když Sarkózy zavázal své automobilky pionýrským slibem "nezavřeš fabriku, nepropustíš dělníka", šel ještě o jeden nezdravý krok dál ve státním zasahování do podnikové sféry. Ten první nezdravý krok bylo už samotné nalití zvýhodněných úvěrů, aniž by na stole ležel tvrdý a dokonale zanalyzovaný byznys plán. Pokud by se takhle naivně chovaly banky, šly by do bankrotu jedna za druhou, jak kuřata v drůbežárně. Jenže Sarkózy přidal ještě ten vynucený a předem nezaručitelný závazek. Je to jako jakéhokoli řidiče přes cestou donutit, aby se na holej pupek zavázal, že se nestane účastníkem nehody. A tohle navíc není normální cesta, dokonce ani žádná organizovaná rally, ale slibování uprostřed vánice s dohledností na pár metrů. - Na druhé straně: špatné zprávy od automobilek jsou součástí jejich dnešního marketingu. O skutečné kondici té které automobilky většinou moc neříkají, spíš chystají půdu pro provádění různých manévrů a testují teplotu vody.