Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Světelný chaos s novými auty: Všechno v normě, jenom holt nic nevidím

Chceme jasnější světlo, úsporu energie, snazší obsluhu a pokročilou automatiku. Proč tedy přibývá aut, která za šera nesvítí a v noci oslňují?
Zpět na článek
5. 12. 2014 09:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 12. 2014 09:28
5. 12. 2014 09:28
5. 12. 2014 10:05
5. 12. 2014 10:46
5. 12. 2014 12:45
5. 12. 2014 13:24
5. 12. 2014 14:11
5. 12. 2014 16:31
5. 12. 2014 17:59
5. 12. 2014 09:52
5. 12. 2014 12:47
5. 12. 2014 17:10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 12. 2014 14:16
5. 12. 2014 18:11
5. 12. 2014 14:23
5. 12. 2014 17:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 12. 2014 16:28
5. 12. 2014 18:18
5. 12. 2014 18:34
5. 12. 2014 18:56
6. 12. 2014 09:22
5. 12. 2014 09:05
mé přání je prosté
nechci potkávat řidiče co měnili žárovku a špatně ji do světlometu usadili, nechci potkávat řidiče, kteří svítí do nebes
Rozbalit vlákno
5
5. 12. 2014 12:47
Re: mé přání je prosté
Nedavno som menil H7-ku priatelke na Fabii: Ta ziarovka sa tam dala "usadit" tromi sposobmi! Bohuzial som nepocital s takym "simply clever" riesenim a nepozrel som si ako tam bola predtym. K druhemu reflektoru som sa zas nemohol dostat lebo tam cosi zavadzalo (tusim bateria). Zase "simply clever". Takze s pravdepodobnostou 2:1 som to nasadil zle, a hned som jej poradil ist do servisu nech si to skontroluje...
5. 12. 2014 14:27
Re: mé přání je prosté
mám bohužel podobné zkušenosti
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 17:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2014 17:55
Re: mé přání je prosté
Tak hlavně ať přítelkyně není překvapená, až půjde na věc a vytáhne svou chloubu s tím že to dá "usadit" tromi sposobmi!
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 12. 2014 09:12
Takze z clanku vyplyva jedine...
Nekupujte Japoncov, nekupujte Korejcov, zabudnite na Talianov ci Francuzov, kupujte jedine auta od VAG, lebo podla nazoru jedneho cloveka z jednej firmy, redaktora a kohosi z Audi, svietia lepsie.

A nedajboze, aby v cesta nazoru stala fyzika.
Rozbalit vlákno
6
5. 12. 2014 10:02
Re: Takze z clanku vyplyva jedine...
Plus to, že v tej Mazde sa dá nastaviť 5 stupňov citlivosti na vonkajšie svetlo, radsej nanapíšeme. Veď treba potopiť aj 6tku za zbytočné svietenie aj 3ku za nesvietenie stretávačkami. Pritom stačia max dve minúty na prebehnutie menu v palubnom počítači a problém je vyriešený.... ;-\
Avatar - Ronault.
5. 12. 2014 10:50
Re: Takze z clanku vyplyva jedine...
Mě tedy překvapilo, že se pochválí v kontextu těch, co svítí zbytečně (M6), Passat, že svítí raději ještě 15 minut po rozednění (to jako znamená, že když vyjedu z garáže, tak budu 15 minut zbytečně svítí? Opravdu praktické, velká část řidičů je v tu chvíli v cíli), ale už se nenapíše, jestli naopak reaguje správně na šero.

A hlavně, jak psal níže poterienko... hodně záleží na kvalitě denního svícení, neb i za šera pokud sctí i světla vzadu mohou být naprosto dostačující, samozřejm se to netýká levných ledek z aukra.
5. 12. 2014 13:11
Re: Takze z clanku vyplyva jedine...
Pokud vyjedeš z garáže později (tedy ne s rozedněním), tak by se nic stát nemělo. Stejně tak ti světla nesvítí 15 minut po průjezdu tunelem (a automatika někdy přepne i pod mostem). Nepochopil jsem, co se snažil říct u Mazdy 6.
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
5. 12. 2014 10:36
Re: Takze z clanku vyplyva jedine...
Ne, z článku vyplývá, že řešení s jednou H7 čočkou nepodává dostatečný výkon při dálkových světlech. Stejně tak si na to zákazníci stěžovali u F2 a přiměli automobilku k nabídnutí konvenčního řešení. A také z něj vyplývá, že u levnějších vozů typu Sandero se se svítivostí nikdo moc nemastil. Máš k tomu snad něco konstruktivního?
5. 12. 2014 11:21
Re: Takze z clanku vyplyva jedine...
Je vidět že PR článek lze udělat na jakékoliv téma :-O
5. 12. 2014 09:28
Automat
Již v loňském roce jsem si zde u recenze Octavie stěžoval, že ta automatická světla nefungují a několik kilometrů mě s přestávkami jeden kousek oslňoval dálkovými světly.
Snaha o automatizaci a ulehčení práce, je dnes na denním pořádku ( i když nevím zdali je zrovna u auta žádoucí neustále odstraňovat řidiče ze své úlohy), ale vše má své hranice.
Většinu podobných systémů v autě mám a jsem rád, že jdou vypnout.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - poterienko
5. 12. 2014 09:28
Senzor
Osobně mám v autě nastaveno rozsvicení xenonů na "později", protože často auto zbytečně rozsvicí hlavní světla přes den. Díky výrazným led proužkům vepředu a rozsvíceném zadku jsem vidět naprosto perfektně. Ovšem i přes nastavení na "později" v dnešních chmurných dnech auto rozsvicí hlavní světla.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Lucaslegend
5. 12. 2014 10:05
Re: Senzor
Tak ja v japoncovy nemam moznost upravit si kedy zapne automatika hlavne svetla, zapina mi ich az neskor, ked uz vecsina aut davno svieti, ale policajti ma koli tomu nikdy nezastavili, takze urcite je to v norme....len vynimocne ich prepnem manualne.
Avatar - Ronault.
5. 12. 2014 10:46
Re: Senzor
Já tedy jsem s nastavením automatického přepínaní denní/potkávací spokojen a jak pozoruji jeho práci, tak to dává podle mě smys, ačkoliv se jedná o auto z Francie, které paušálně typický paušalizátor a fanoušek koncernu Frei odsoudil. Možná se mi občas jeví až moc citlivý a klidně bych denním svícením svítil dál. Navíc LEDky jdou docela parádně vidět a řekl bych že za dne lépe než tlumená světla jiných účastníků provozu.
5. 12. 2014 12:45
Re: Senzor
P308 SW - automatika světel funguje bez problémů, jediná situace, kterou systém nezvládnul, jsou občas takové ty letní přeháňky, do kterých svítí slunce (< 1 % případů). Intenzita světla je asi pro senzor dostatečná a přestože déšť je docela hustý a stěrače jedou, tak světla se nezapnou. Tak to zapnu ručně. Ale člověk to musí brát jen jako pomůcku a nemyslet si, že to ten systém vždy vyřeší za něj.
5. 12. 2014 13:24
Re: Senzor
Některá auta zapnou světla i v téhle situaci (dešťový senzor; dalo by se to asi spojit i s manuální aktivací cyklovače). Ale jak píšeš, nesmíš se na to spoléhat. Jen ti auto musí říct, která světla automatika používá.
5. 12. 2014 14:11
Re: Senzor
Přesně, taky mi u P308 SW automatika přepíná z deních na potkávačky optimálně. Nemůže to být dokonalé pro každé situace, ale řadu z nich to dobře pozná: nerosvěcuje třeba zbytečně na okamžik pod mostem, v tunelu ano, apod. Jinak u mě za deště se po pár cyklech automaticky přepne.. cca 30 vteřin poté, co začně pršet a sepnu stěrač, i když svítí slunce. Článek opět vychvaluje koncern, ale.. spíš si všímám, že mnohé oktavie svítí i za šera denníma (bez zadních světel) a to je pak mazec.
5. 12. 2014 16:31
Re: Senzor
U Octavie je to myslím příplatkové. Pamatuji si, že se jedné rozsvítila zadní světla, když jsme jeli pod mostem, což řidič neudělá, takže měl automatiku a očividně citlivou (bylo to kolem poledne a stín pod mostem stačil).
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2014 09:52
prekvapenie?
automatické prepínanie diaľkových je nebezpečné, zrušil by som ho okamžite zákonom. Pri oslnení je najnebezpečnejšia prvá krátka fáza, kým sa oko nestihne adaptovať. A to sú presne chvíle, v ktorých automatika zlyháva, najprv ma tesne za zákrutou musí fest oslniť, aby sa rozhodla prepnúť. A to je fakt zlé.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
5. 12. 2014 14:00
Re: prekvapenie?
Ano, takhle to funguje.
Avatar - Gasoline
5. 12. 2014 12:07
Trpím jako zvíře
Jelikož stárnu a za šera už nevidím jako ostříž, jsem na svítivost světel opravdu citlivý. Používám několik aut a obecně musím s článkem souhlasit. Služební Yaris, ač velké světlomety, svítí mizerně. Ovšem manželčina OII Scout s halogenovými projektory, to je děs a hrůza. Kupodivu dobře svítí třeba staré Kangoo, Holt ta kukadla velikosti melounu mají něco do sebe.
Rozbalit vlákno
4
5. 12. 2014 12:38
Re: Trpím jako zvíře
Ale to sa predsa da riesit. Treba tam kupit premiove ziarovky so zvysenou svetelnostou. Na trhu ich je dost a vroznych urovniach: +30%, +60%, +100%. Maju sice kratsiu zivotnost, ale cloveka ten vydavok spojeny s castejsou vymenou nezabije. Urcite nie vymenou za lepsiu viditelnost.
Avatar - Cuba66
5. 12. 2014 12:51
Re: Trpím jako zvíře
Jj, nižší životnost mají a to podstatně a přímou úměrou i vyšší cenu. Vyplatí se pouze pokud máte samostatná světla na denní svícení, protože pokud jimi svítíte jako hlavními světly i ve dne, tak max 200 hodin životnosti je bída...
Také jsem je používal, ale pak mi v nejnevhodnější okamžik (zima, tma, husté sněžení) praskla jedna a po cca půl hodině druhá. To jsem pak byl rád, že jsem dojel na mlhovky...
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 18:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Gasoline
5. 12. 2014 19:11
Re: Trpím jako zvíře
Kouknu, sice to má žena od novoty a nic se neměnilo, ale radši se přesvědčím. Když si na světla stěžovala v servise, tak ji řekli, že se jim nezdá, že by méně svítily :-)
Avatar - Cuba66
5. 12. 2014 12:47
Toyota Auris
No z článku lze nabýt dojmu, že má žárovky H7. To ale není pravda, Auris má v podstatě jeden z nejmodernějších halogenových zdrojů a to HIR2. Bohužel je ale světlo konstrukčně nedotažené a svítí špatně, nicméně podle diskuzí na fórech majitelů to lze do jisté míry upravit stranovým nastavením, nehledě na to co říká regloskop.

P.S. I první Auris už měl H11 :-) a svítí docela dobře
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2014 14:10
ne vše je takový problém
kdo nepozná, že svítí denními světly po soumraku se zřejmě vůbec nekouká na přístrojovou desku, protože přístroje zůstavájí zhasnutý, pak je otázka zda má na silnici vůbec co dělat někdo kdo ani neví kolik jede. Co se týká automatického přepínání světel, tak tam bych problém taky neviděl, systém funguje velmi rychle a to že já vidím za zatáčkou přijíždět kolmo auto neznamená, že jej oslňuji, jakmile se dostane do zroného pole čipu, tak se světla přepnou. Jedině snad bývá problém když jedu po rovině ve velké vzdálenosti za jiným autem, protože jsou červená koncová světla slabší než potkávací v předu někdy nedojde k přepnutí z dálkových na potkávací a musím manuálně. Pokud bych chtěl použít formu světa motorů a dát radu, tak pokud za vámi v dálce jede auto a svítí dálkovými, dotkěnte se brzdy, zadní brzdová světla zvýší intenzitu svitu a pakud je vozidlo za vámi vybaveno automatickým přepínáním zareaguje na to a přepne světla.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - poterienko
5. 12. 2014 16:05
Re: ne vše je takový problém
Opět paušalizování? Např. A4 při svítících DRL svítí celý interiér.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 12. 2014 17:10
Re: ne vše je takový problém
Tak to je a) plytvanie energiou, b) vcelku zbytocne, c) setrenie nakladov na nespravnom mieste.
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 18:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2014 14:16
Fabia I
Není nic horšího než FI s naloženým kufrem. Už sama o sobě FI neskutečně oslňuje, tolik rozptýleného světla co proudí nahoru...nechápu jak takový světlomet mohl vůbec projít. Ideál je ještě světla vylepšit "modrými" žárovkami, ať jsem pořádně vidět ;-) .

Stále jsem nepochopil stížnost na xenonové projektory. Jak píšou v článku, clona uvnitř projektoru světelný kužel ze shora krásně ořízne a potkávací světla tedy nikoho neoslňují. Mnohem více oslňují čiré lampy s halogenovými žárovkami levných aut, jelikož mají neskutečný rozptyl. To je případ i zmíněné Fabie I.
Rozbalit vlákno
1
5. 12. 2014 18:11
Re: Fabia I
Co se týče FI, tak problém je v tom, že má dost omezenou nosnost, takže když dozadu posadíš dva lidi a naložíš kufr, tak je zá´d auta skoro u země. No a když se to zkombunuje s ridičem nebo řidičkou, co neumí nastavit sklo světel, tak je dílo dokonáno :-)
5. 12. 2014 14:23
A co corner
Kdyby se taky soustředili na to, nakolik má smyl třeba přisvěcování mlhovkama do zatáček (obliba hodně u koncernu), majitelé škodovek jsou tim v poslední době uplně posedlí, pořád blikaj v nárazníku i ve dne. Jenže na kruháči to celkem mate a často jen opačně problikne, vzniká pocit směrovky...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 12. 2014 17:11
Re: A co corner
Najlepsi je rad VAGov na krizovatke v odbocovacom pruhu...
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 18:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 18:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Norge
5. 12. 2014 16:28
manual
..myslim, ze si ludia zbytocne komplikuju svet, resp. svoj zivot :*)

Sadnem do vozidla, nastartujem, zapnem svetla, ventilaciu, radio a bez.pasy a vyrazam..., uplne easy a manualne zapinam/vypinam aj dialkove a hmlove svetlomety, ked to je potreba. Naco automat. na svetlach, (??) funguje aj tak podobne nespolahlivo ako ten na stieracoch ci v pneu... Iba dalsie kurvitko do kabloveho zvazku ...senzor sem, senzor tam ... Preco ludia robia zo seba dobrovolne hlupacikov co nedokazu ani svetla zapnut/vypnut, smejem sa Amikom, ze potrebuju papierovy manual pre pouzitie manulnej prevodovky so spojkovym pedalom, ale toto je vlastne taka ista demencia, degeneracia myslenia ..., radcsej no comment .

Radcsej keby si kazdy nechal svetlomety pravidelne skontrolovat a majitelia starsich aut, aj vybrusit resp.ozivit vypalene skla, plasty na svetlometoch a nasledne osetrit ..., stoji to par Eur ...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 18:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Norge
5. 12. 2014 18:34
Re: manual
.. >:D ..no veru mam aj "paku rucny brzdy a startujem klucom, a tiez povodny alternator z prvo-vyroby a povodna bateria vydrzala 10.r. ..ale musel by si citat medzi riadkami, aby si pochopil .. :yes: ;-) ..brumka si v nej atmosfera V6 s manualom a tvoju elektronikou napechovanu plechovku nakope kedy si zmysli ...na spolahlivost, zivotnost a aj na asfalte >:-[] ;-) ..
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 18:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2014 18:16
Dálniční mlha
Nejkuroóznější sutuace vznikají na dálnici v husté ranní mlze. Část aut vzadu svítí mlhovkama, část zadními obyrysový světly a část ničím, protože mají zapnuté jen přední denní svícení.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
5. 12. 2014 18:21
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KubikCv
5. 12. 2014 21:24
Re: další článek
to píšeš jen proto že tvůůůůůj citrón má vyhřejvání? >:-[]
Avatar - petrumr
6. 12. 2014 11:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KubikCv
6. 12. 2014 22:34
Re: další článek
tak to je mrzuté,čekal jsem že na citrona máš aspoň garáž >:D
6. 12. 2014 09:56
Dle mého neprofesionální...
Zdravím všechny,

protože o vývoji světel mám také nějaké informace a to často z první ruky, musím tentokrát svět motorů trochu za zavádějicí informace a velkou míru paušalizace kritizovat.

Jedna opravdu velká chyba, co mě přímo praštila do očí: při popisu reflektoru u obrázku zaměnily pozici čočky a stínítka, kde celkově popis principu projekčního modulu je nepřesný.
Pro doplnění: reflektor má tvar elipsoidu, tedy má dvě ohniska. V jednom je umístěna žárovka, která emituje světlo koncentrující se v ohnisku druhém, kde je umístěno stínítko, čočka pak promítne světelný obraz z roviny stínítka, proto má proječkní modul tak ostrou hranici světlo tma. Projekční system tedy vytvaří meziobraz, který pak čočka promítne na silnici.

Naprotitomu reflektorový systém vytváří výsledný obraz přímo z žárovky a ten promítá na silnici.

Pán z firmy Varroc, dříve Automotive Lighting z NJ, má alespoň pravdu v tom, že v horizontu 10let výbojkové zdroje světla v automobilové průmyslu pravděpodobně vymizí, ale že LED systémy v současné dobře svíti hůře, než Xenon, bude spíše chybou na straně vývoje vlastního portfolia.

Co je třeba velmi bežné, že výrobce světel (světově asi 10 firem) montuje svůj standardní modul do více světlometů, resp. modelů pro OEM výrobce. Např. modul pro P308 v LED provedení se objevuje i v německých koncernových vozech. No a u jednoho je kritizován, u druhého ne.

Paušalizace o tom, že velký reflektorotový světlomet s H4 musí svítit dobře, kdežto malý projektor ne, vypovídá pouze o neznalosti situace. Vždy záleží především na dobře odvedeném vývoji (spočítání reflektoru, návrh konstrukce) a kvalitě výroby.

Takových věci jsem tam našel ještě pár, ale to by bylo na celý opravný článek a dost toho také již přidali jiní bystří čtenáři. To si pak člověk říká, že když jsou schopni napsat takové bludy u věcí, kterým rozumí a ty bluby pozná. Jak to asi vypadá u témat, kde je člověk laikem a informace nemá šanci erudovaně ohodnotit.

Co ale jistě platí, že projet si auto i za šera je důležitou součástí rozhodovacího procesu výběru vozu!
Rozbalit vlákno
0