Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus LS v páté generaci vsadí také na vodík

Pátá generace Lexusu LS se chystá na rok 2016. Krátce po ní se objeví i verze poháněná elektromotorem a palivovými články.
Zpět na článek
22. 12. 2014 20:18
Re: příště více logiky prosím
marianek > Toyota ukazovala prototypy us od 80 let, ve videu o EV1 sam tehdejsi sef vyvoje vodikovich aut u Toyoty na kameru priznava, ze Vodikova auta jsou jeste hoodne daleko vzdalena bezne seriove produkci, mimochodem Honda FCX Clarity jezdi a da se pronajmout od roku 2008, tedy 6 let zpet, a existuje na ni i cesky test kdy se s ni redaktori prohaneli po stredoceskem kraji (okolo jedine ceske vodikove pumpy, nebo spise stojanu) ;-)
22. 12. 2014 17:05
Re: příště více logiky prosím
a diky cemu myslis ze se ton vodik vyrabi, ostatne stejne tak benzin nebo nafta? zebi pomoci elektriny, nebo si snad myslis ze zamestnanci rafinerii elektrinu vyrabej tak ze jezdi na rotopedech napojenych na dinama a u toho prdi aby produkovali teplo? >:D
22. 12. 2014 17:03
Re: příště více logiky prosím
"novou technologii" ? na tohle jsi prisel jak? vodikovi pohon, respketive tvorba el. energie z vodiku se zacal poradne vyvyjet v 60 letech 20 stoleti a to hlavne pro vesmirny program (jinak je to technologie z roku 1838, ano prvni pulka 19 stoleti) a Toyota s vodikem koketuje jiz od prelomu 70-80 let minuleho stoleti ;-)
22. 12. 2014 15:52
Re: příště více logiky prosím
Plácáš nesmysly. Snažím se ti říct, že jsou lepší cesty než vodík, takže nereprezentuj vodík jako něco co je nejlepší-nejvíc hightech. VW TDI je zaostalost, ale bohužel je nafta proti vodíku celkem bezproblémová. Budoucnost jsou PHEV nebo něco jako Model S s levnějšími a lepšími aku. Zkritizovat Model S, PHEV nebo klasické auto na CNG proti těmhle Toyotím výstřelkům je nemožné. Ekologie, cena, rozšířenost, poruchovost - ty plusy jsou všude jinde jen ne u vodíku.
22. 12. 2014 15:11
Re: příště více logiky prosím
hybrid ke sve existenci nepotreboval zadnou infrastrukturu navic, takze si lidi jen museli zvikat ze maj v aute jen neco navic, to ale u vodiku neplati, ten se bez vystavby infrastruktury cerpacich stanic neobejde, a "bohuzel" ta infrastruktura je mnohanasobne drazsi nez ty vodikova auta

jedinou spasou pro vodikova auta by byl jiny zpusob jeho vyroby, ktery by sel aplikovat lokalne a nebyl tak narocny na energie, do te doby a tedy i zitra je to proste nezivotaschopne jinak nez v omezene podobe na stovky "experimentalnich" kusu rocne, tedy takrikajic jen "kapka v mori"

Toyota ale moc dobre vi, ze prejit z vodiku na baterky je snadne, zbytek auta je vvpodstate stejnej
22. 12. 2014 14:45
Re: příště více logiky prosím
Se vsim, az do posledniho odstavce, souhlasim.
Toyote (Lexusu) za prukopnictvi v automobilismu by se mely smekat klobouky. Ropy je na svete pravdepodobne mene, nez se v mediich tvrdi. Driv nebo pozdeji nastane situace, kdy se cena ropnych produktu urcenych pro automobilismus zvysi natolik, ze bude nedostupna beznym spotrebitelum. Nastesti mame tu Toyotu, ktera se neboji a nove technologie nejen slibuje, ale take zkousi a uspesne prodava. Neni tomu tak dlouho, kdyz mistni kriklouni zde tvrdili, ze hybridni technologie je nezivotaschopna a neprodejna. Dnes je nejspolehlivejsi a nejprijemnejsi technologii pod kapotou prodavanych automobilu.
Pozor na to, co se zda jako nezivotaschopne a neprodejne dnes, muze uz zitra byt tim nejlepsim co je mozne koupit.
22. 12. 2014 21:03
Re: příště více logiky prosím
Nastesti vodik se da vyrobit mnoha zpusoby. Nejsi vazany na ropu jako tomu je u benzinu. Nebo na ornou pudu jako tomu je u bionafty. Zde je hlavni vyhoda vodiku.
Bavime se vsak o budoucnosti. Jak jsem napsal driv, jsme na moznem pocatku.
22. 12. 2014 20:52
Re: příště více logiky prosím
Fungujici prototyp by se dal povazovat za uspech nebo prulom v technologii mozna tak u Volkswagenu. Tady se bavime o seriove produkci urcene k prodeji spotrebiteli.
Palivovy clanek je dalsi moznou alternativou ropnym vyrobkum. Samozrejme, ze zustane zprva v pozadi, pozdeji se stane alternativou beteriim.
22. 12. 2014 18:51
Re: příště více logiky prosím
Nikdy nerikej nikdy.
22. 12. 2014 16:54
Re: příště více logiky prosím
od zacatku 20 stoleti se doba a lide ochotni investovat hodne zmenili ;-) nahraza za kone je trosku jinej stav nez nahrada auta za jine auto, mimochodem i tenkrat nestala benzinka tolik co dnes stoji vodikova stanice, nehlede na to ze prevazet a skladovat benzin nebo naftu je snadne a snadne to bylo i tenkrat ;-) nehlede na fakt ze tak jak se rozjizdela obliba aut, tak postupne shoustla sit cerpacich stanic, toho se ale u vodiku hned tak nedockas

jak jsem psal vejs, Toyota moc dobre vi, ze vodikove auto je jen normalni elektromobil a neni zadnej problem tak proste misto sloziteho ustroji na vyrobu el. z vodiku dat proste baterky, takze naoko jdou jinou cestou na kterou si pobiraj dotace, ale zaroven jsou v klidku, protoze vedi ze vlastne nic neriskuji
22. 12. 2014 15:39
Re: příště více logiky prosím
No ještě bych možná přidružil k zásluhám Toyoty i ekologický přínos jejich aut, ať už hybridů nebo v budoucnosti poháněných palivovými články. Já osobně už žádné další auto s čistě spalovacím motorem nekoupím, i kdyby byl benzín za 4,50 ....
22. 12. 2014 15:32
Re: příště více logiky prosím
Ne, je to jiné. Představ si, že jsi investor a chceš dnes nebo v horizontu pár let postavit nějakou čerpací nebo dobíjecí stanici.
[odkaz]
Nemyslím, že si vybereš vodík. Je důležité porovnat benzín-vodík-plyn - tempo výstavby je závislé na technologické náročnosti daného paliva a vodík je v tomhle směru naprosto out.
22. 12. 2014 15:10
Re: příště více logiky prosím
S elektrinou samozrejme souhlasim. Ono i auto na vodik jede vlastne na elektrinu. Jde jen o to, jak tu elektrinu vyrobis a uskladnis. Natahnes ji kazdych cca 200km do baterie, nebo nechas aby si ji auto pomoci vodiku samo vyrobilo.
Nebyt Toyoty, tak zde nemame hybridy. Nebyt hybridu, tak by nenastoupila ani nova vlna modernich elektromobilu. Kdovi, jaky progres prinese vodikova technologie.
Cena ropy neklesla proto, ze ji je dostatek. Jde pouze o politickou situaci/konkurencni boj.
22. 12. 2014 14:42
:)
pane redaktore Aleši Sleeper Dragoune, uvazujete vubec nekdy nad tim co pisete, jiz v minule podobne novince o Mirai jste ukazal jak spatne vam jde spekulovani nad vodikovim autem a clanek byl plny faktickych chyb, a ted dalsi clanek o vodikovem aute a zase vase uzasna dedukne nezklamala a prinasite jednu perlu za druhou >:D

akcni radius srovnavat s mestskyma eketromobilama co stoji petinu nebo desetinu podobneho Lexu (co bude stat), nebo vetsi otvory na pridi co budou slouzit tak jako u Mirai pro chlazeni clanku a ne elektromotoru, a dalo by se pokracovat

prosíííím piste o necem cemu rozumite, a nespekulujte o blbostech ktere vam vyvrati kdejaky laik :-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2014 13:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2014 15:39
Re: příště více logiky prosím
Kdybychom to brali tak, tak zde mame co 10km staje pro kone.
Nene, vyvoj jde kupredu a doba VW TDI je pomalu pryc.
23. 12. 2014 16:12
Re: příště více logiky prosím
Elektrinu pouzivame i na hloupejsi veci. Treba vyrobu benzinu/nafty. Tak proc ne k vyrobe vodiku? Sorry, ale tvoje argumentace uz hranici s demagogii. Nech tomu volny prubeh. Uvidime.
23. 12. 2014 16:08
Re: příště více logiky prosím
Alternativa nemusi byt jen jedna.
23. 12. 2014 14:46
Re: příště více logiky prosím
kundalini_it > aha takze ono je lepsi na 100km jizdy vyrobit cca 1kg vodiku (cca 60kW elektriny + 9-10 litru vody) namisto toho aby se na tech 60kW ujelo s normalnim elektromobilem asi tak 250-300km ? covece ty mas fakt zajimave predstavy >:D

cena za 1kg vodiku je 130-140 korun a k ni se dostava jen diky dotacim a jinym tarifum na elektrinu, jinak by 1kg vodiku na cerpacce stal cca 250korun, tedy provoz takoveho auta by byl podobne ne li drazsi nez treba naftove auto

ze ty budes jen diskuzni troll ;-)
23. 12. 2014 14:40
Re: příště více logiky prosím
marianek > elektrina se da vyrobit taky mnoha zpusoby a dokonce i lokalne (s bateriema je to jeden z nejvyce se rozvyjejicich segmentu, a mimochodem pracuje se i na solarnich karoseriich ktery by u bezne velkeho auta stredni tridy meli dodavat okolo 4-5kWh elektrony za slunecnich hodin), at tak ci tak, k vyrobe vodiku jakymkoliv zpusobem stejne vzdy bude treba alespon nejaka elektrina, neb dnes je vpodstate "vse" na elektrinu
23. 12. 2014 14:37
Re: příště více logiky prosím
alternativou k bateriim se stanou OLEV
23. 12. 2014 12:47
Re: příště více logiky prosím
Vždyť píšu - HÁZELA BOBEK. S Camry to vzdá kvůli pár těžkostem a vrhne se na vodík, kde ji čekají těžkosti na třetí. Volkswagen je dnes v cng před Toyotou o pěkný kus vpředu.
23. 12. 2014 09:43
Re: příště více logiky prosím
Na to že doteď házela Toyota bobek na zemní plyn si přišel jak ? Toyota přišla s modelem Camry CNG již v roce 1999, ale rok nato projekt kvůli nedostatku čerpacích stanic CNG a nízkým cenám benzínu ukončila. V roce 2008 pak přišla s prototypem Toyota Camry CNG hybrid [odkaz]
22. 12. 2014 22:29
Re: příště více logiky prosím
I zemní plyn se dá vyrobit mnoha způsoby. Proto mě Toyota štve. Doteď na zemní plyn házela bobek (v EU snad nedokázala nabídnout ani jedno auto) a najednou se vrhne na něco, co je mnohem problémovější a pro drtivou většinu lidí nepraktický.
22. 12. 2014 18:31
Re: příště více logiky prosím
Videl jsi snad seriove vyrabeny palivovy clanek v osobnim aute uz driv? Tezko. Tudiz jde o novou technologii. Kdybychom byli na vesmir.cz, tak bych netvrdil, ze jde o neco noveho. Zde je dasauto.cz a v automobilismu jde o prulom ktery muze znamenat budoucnost.
22. 12. 2014 15:57
Re: příště více logiky prosím
pro mě je alternativa CGN, LPG a vodík. Nežiju v Norsku, takže draze a smradlavě vyrobenou elektřinou nebudu plýtvat na auta...
22. 12. 2014 15:57
Re: příště více logiky prosím
Koukas na ne vec ze spatneho uhlu. Jde o novou technoligii, kterou je treba podporovat a vylepsovat. Dnesni spalovaci motory jsou take odlisne od tech pred 100 lety.
22. 12. 2014 15:38
Re: příště více logiky prosím
Vodík žádný progres nepřinese. Je dost nepravděpodobné, že to vytvoří vlnu zájmu a nadšení jakou přinesla Tesla Motors se svými aku elektromobily. Pragmatici zůstanou u benzínu-nafty-lpg-cng a nadšenci u aku elektromobilů nebo PHEV.
22. 12. 2014 15:19
Re: příště více logiky prosím
Stejne jako u kolegy nahore. Co je nezivotaschpne dnes, nemusi byt zitra. Zacatkem 20.stol. byla stejna situace se spalovacimi motory. Nebyla infrastruktura, vyroba pohonnych hmot byla narocna. Dnes jsme s vodikem zhruba tam, kde jsme byli s bezinem tehdy.
22. 12. 2014 14:53
Re: příště více logiky prosím
Kromě ropných produktů zde máme reálně dostupné cng a elektřinu, takže se nedostatku ropy nebojím. Když cena něčeho klesá, tak to s nějakým nedostatkem nebude horké. Skokový nedostatek ropy nastane jen za vyjímečných situací (válka, meteorit..), jenže to nějaký vodík nedokáže napravit nebo ani zmírnit.
23. 12. 2014 00:40
Re: příště více logiky prosím
ježiš ty si demagog...já chci používat elektřinu na smysluplnější věci, třeba na výrobu vodíku, než strkat elektřinu do auta. Konec.
22. 12. 2014 14:20
příště více logiky prosím
„ S turbodiesely a zážehovými motory se vodík zatím rovnat nemůže, představuje ale zajímavou alternativu, protože akční rádius je dvojnásobný oproti běžným elektromobilům s konvenčními bateriemi."

Proč porovnávat vrcholný Lexus s běžným elektromobilem, když už je zde Model S co stojí méně než bude stát tenhle lex?

„vodíková verze každopádně dostane větší nasávací otvory na přídi, protože elektromotor s nějakými 220 kW výkonu se prostě musí náležitě chladit a také utáhnout zhruba 2,1 tuny hmotnosti."

Proboha proč? On má snad elektromotor větší ztrátové teplo než spalovací motor? Ten osmiválec má 290kW a menší účinnost.

Toyota i japonská vláda mohou chtít a dotovat co chtějí, ale neživotaschopný produkt se celosvětově neprosadí. Japonce fakt nechápu - na vyhazování peněz nejsou dost bohatí ani oni.