Britský magazín Classic & Sports Car vyhlásil výsledky ankety o nejkrásnější automobil všech dob. Nezvítězil žádný z klasických modelů Ferrari, ba dokonce ani Jaguar E. Prvenství patří Citroënu DS.
No, to jsou diskuzní svátky... to je voda do chladiče >:D Tohle tu zatím nepraktikuje ani Rolls-Royce. Pravda je, že na můj vkus vydžela cešestka v zájmu (no, tohle ber s rezervou) i tak poměrně dlouho. Ale uznej, prodeje na úrovní bitevních křižníků, s tím se holt něco udělat muselo. Takže jestli tomu dobře rozumím, od zejtřka je tu cešestka za ilegála, no i to je možné.
Přitom ta historie... DS, sice přebouchanej mírně protáhlej Brouk od VW >:D;-) ale ať je to jak chce, byl to prostě francouzák... nebo "kachna", raději ani nepíšu z čeho ji tehdy přebouchali, ale to bylo auto...
Tak si můžem tipnout na kterej model to spadne příště. Co?
Toto, co napisem, je najdebilnejsia veta, no vedla Tvojho prispevku by mala vyzniet ako svata pravda...
A co trebars taka X6-ka? Je to nafuknuty SUV-DS...
NEříkejte?!? Anebo POVÍDEJTE? ;-)
Který vůz byl (dle vás) v roce 1955 "dál" "revolučnější" "progresivnější"?
Píšete o MNOHA vozech - napište třeba tři ...
Pěkný den :-)
No tak na to se nedá nereagovat. To mě neskutečně pobavilo, DS je vlastně dobouchaný brouk, takový fantas může vzniknout jen v český garáži svařením 3 aut a tuněním na rovnací stolici. Věřím, že trauma z nedoceněného průkopnického stylu F2 a dalších koncernových uberwagens je pro tento den obrovské, ale tohle si zaslouží nové honorum: Stěrač roku! >:D
Za tuto agitku by Ferry i Ferdinand museli jásat...
jako Citroen DS se neda posuzovat jen pragmaticky, jako v nejakem magazinu, kde se zurnaliste snazi priblizit narodu vyhody ci nevyhody urcitych konstrukcnich reseni - maly Kufr, velky volant, libovolne licovani plechu rolovacim metrem a podobne nesmysly... Pri zabouchnuti prednich vrat vypadne z kufru rezerva atd. ...
Ne ne, takove auto, jako je DSka, to je neco jako Socha Svobody v NY a o tom take nikdo nediskutuje :no:
Nejzábavnější ale bylo, jak tam jezdil na tom "čtyřnohym" traktoru ;-):yes: A taky se mu podařilo ten E-Type protáhnout asi o 2 metry, což je podle mě parodie na jeho dlouhou kapotu. Koneckonců i to DS si tam zahrálo. [odkaz]
Je to bezpochyby povedené auto ale že by bylo nejhezčí ze všech to si teda nemyslím. Existuje o mnoho daleko hezčích aut. A taky to nejde tak jednoznačně říct, že některé je nejhezčí ze všech...
PS: někdo tu zmínil že DS je podobné na brouka, tomuto chlapci zřejmě kape na karbid (delší dobu)
Auta te doby mela prostor pojaty tak trochu jinak nez dnes. A co se tyka prezidentskeho specialu, tak ten byl trochu jiny, minimalne natazeny. Zkus google, tam toho je kupa. Nic to nemeni na tom, ze DS je nadherny kus auta. Jedno z nejhezcich co kdy bylo vyrobeno :yes: Moje svata 3 je DS, E-Type a Esprit v libovolnem poradi ;-)
Ale to je menší měřítko, nějakých 1:60, myslím. Tohle jsou 1:43 a jsou daleko propracovanější. DSy dělá Solido, tyhle dva kousky jsou od Norevu a něco málo mají i u Universal Hobbies. Samozřejmě existují i velké 1:18 od Norevu, ale ten dělá pouze čtyřdveřovou klasiku a sériový kabriolet.
a co taková pošťácká dodávka VW Fridolin, která nejde s cenou pod 10tis euro (vcelku horším stavu) nebo až 30tis USD v dobrém stavu. Joo správný drzek jezdí ve Fridolínu :-!
Cena renovované Tatry 603 první série (s třema očima) dnes přesahuje milion Kč, jen pro tvou představu, ty okresní tajemníku :-) Mimochodem, dvojka stála na začátku šedesátých let nová 108 000 Kčs. Dobře zachovalej žigulík už je dneska taky vzácnost a na srazech se začínají první 01 a 011 objevovat. O Trabantech P50 a P60 nemluvě, ceny letí v Německu nahoru i u původních 601. Z vysmívaného trabantu se stává kult, stejně jako z brouka nebo kachny.
Myslím, že porovnávat DS a brouka prostě nelze v žádném ohledu:
DS o generace vyspělejší technika zaměřená na pohodlí, prostor, na tu dobu žádná lidovka ale vůz který konkuroval MB a podobným značkám. Technika veskrze unikátní a vyvinutá frantíky.
Brouk je sice legenda ale pouze a jenom lácí, prostě to jezdilo a povedlo se stlačit cenu takže něco jako T v US, levná kára s tou nejprostší technikou pro masy (vzduch. chlazený motor=úspora nákladů, jednoduchý ocelový skelet=úspora nákladů, hydraulické systémy=0=úspora nákladů a tak se dá pokračovat). Nadto řada technických řešení byla vykradena a splácána z různých jiných řešení pocházejících z doby ještě před 2 sv. v.
No a když opomenu techniku a podívám se pouze na design, což bylo mimochodem původní téma tohoto článku tak musím říci, že tady jsi přestřelil celou stodolu, více rozdílná dvě auta si ani nedovedu představit, až opulentně zaměřená DS která si mohla dovolit řadu poměrně drahých ale efektiních prvků, značně vypouklá skla která jistě byla nkrát výrobně nákladnější než prostě uříznutá plochá tabule u brouka, téměř zaitegrované nárazníky do kastle proti dvěma šrouby přichycenému rovnému výlisku, a podívej se na kliky dveří, puklice kol, jednoramenný volat, přístrojový štít, křesla proti lavicím jak ve vězení, řadičku, zadní sloupek s intergovaným světlem a tak by se dalo pokračovat další deset stran a co srovnání to příklad prostoru pro designera vers. prosté řešení zaměření na snížení nákladů. Netvrdím, že brouk není legenda, jistě je ale ne ve smyslu designu ale ve smylu nakrmit masy levným low-endem kde pro design zbývá místo tak maximálně ve vázičce na přístrojové desce která se ale objevila stejna až daleko později. Snad když už bys chtěl srovnávat tak jedině s kachnou, ošklivé kačátko zaměřené na co nejnižší cenu takže v designu nula od nuly pojde a pak bys mohl srovnat řadu velmi rozdílných technických řešení.
Nechci hned kritizovat ale tohle je vážně nechutné auto. V době, kdy se tohle auto vyrábělo svět znal spoustu jiných mnohem hezčích designerských kousků. Tohle je jak zblitá žába. Ostuda!
Tento VW typ 4, ač se opravdu vyráběl na začátku 70-let, skrýval pod "modernější" karosérií starou techniku z VW Brouk, ač to na první pohled nevypadá, tak vzadu byl starý známý plochý vzduchem chlazený 4-válec. Jinak jeho nástupce VW Passat, to byla zase upravená konstrukce Audi 80, která byla zase pokračovatelem původní konstrukce DKW s motorem Mercedes.
To se nám to zamotává. >:D >:D >:D
cenu i cenu veteránů dělá následující:
- stav
- počet originálních dílů
- počet vyrobených kusů
- počet zachovalých kusů
- zájem
- legenda
je jedno jaké je to značky.
Je smutné, když člověk má své sny za sebou.Dost to vyjadřuje o jeho duševní prázdnotě. Ale tu nám zde ostatně předvádíš poslední dobou každý den.
Jak říká Kylie - Hezký den a SBOHEM brouku. Nemíním s tebou nadále ztrácet čas. Na víc než na urážky a prázdné fráze se nezmůžeš. A na to opravdu nemám ani čas a ani náladu.
No, když vedle sebe postavím Brouka a DS, nevím >:D , trochu to shrnu.
DS měla samonosnou ocelovou karosérii a na ni upevněné povrchové díly z hliníku a plastu, DS měla přední pohon a vodou chlazený řadový 4-válec umístěný za přední nápravou. DS měla hydropneumatické odpružení a hydraulický posilovač.
Brouk měl ocelovou karosérii umístěnou na samostatném ocelovém rámu, měl zadní pohon a vzduchem chlazený plochý 4-válec s protiběžnými písty za zadní nápravou. Odpružení bylo zkrutnými tyčemi a o posilovači se mu mohlo 50 let jenom zdát.
Takže podobnost žádná. Když už jsme u tý podobnosti, je to sice všeobecně známá věc, ale pro ty co jsou tu noví, ji raději připomenu. Tak naopak VW brouk vykradl techniku Tatra, hlavně pak Tatra V570 a T97. Již před 2. sv. válkou začal soud, který ukončil Adolf Hitler (nikdo se přece nebude navážet do jeho dítěte). Po 2. sv. válce byl soudní proces obnoven a německý soud uznal, že Ferdinand Porsche použil techniku Tatra a porušil její patenty a přikázal VW vyplatit 3 mil. DM jako odškodné. Odškodné bylo vyplaceno v roce 1961 původním majitelům Tatry, rodině Ringhoferů, kterým byla Tatra mezitím znárodněna.
gti, pekne si to napisal, ale zaroven to negujes tym, ze zdvihnutymi palcami reagujes na prispevky matelka. aj ked jeho tatinek ma v garazi maximalne tak zavaraniny a zasobu plienok pre jeho drobceka.
inak, brali by sme ta tu aj napriek tomu vsetci vazne, keby si tu nepisal bludy ako "brouk" inspiroval DSko :))) podla mna DSko bolo inspirovane passatom. ftedeicku samozrejme.
Napsal jsi velmi hlubokou myšlénku. Když to tu ruplo, často jsem říkal, lidem nevadí ani tak to, že na něco nemaj, jako to, že na to má soused... :-) Dokonale jsi v poslední větě vystihl tuhle realitu.
Není jiné cesty, než osvěty. Ostatně, často tu píši těmhle mistrům - zapomeň na to, co má tatínek v garáži, pokus se na svět nahlédnout objektivníma očima. Kdyby to ovšem každej dokázal... umíš si představit tu diskuzní nudu? Napsal bych třeba - BRAVO Mercedes a pod tím by bylo tři sta zvednutejch palců... >:D
Já už mám sny dávno za sebou. Sny, to je nyní to, co bys právě ty, při svém věku, měl pomalu začít realizovat. Píšeš tu úplně o něčem jiném, než já... Ale to ty zatím vědět nemůžeš, neb máš v hlavě postpubertální guláš.
Na mojí realitu se klidně vykálej. Nikomu necpu do hlavy, že C5 válcuje Mercedesy, nebo naopak, tolik humoru bych v sobě nenašel a u toho je soudnýmu člověku jasno.
Jenže kdybychm měli diskutovat jen o tvé realitě, tak bychom byli hodně omezené diskuzní forum. To, že vyhrálo u odborníku DS je fakt, mají své důvody. Stejně jako se kvalita designu nehodnotí jen líbí/nelíbí, tak stejně se nehodnotí kvalita designu podle ceny, prémiovosti či původu vozu.
Poslední dobou mám z diskutérů pocit, že v jejich anketě vyhrává auto, který koresponduje buď s jejich chrastěním drobáků v kapse, nebo to u kterýho zažívaj noční poluce po vsazení sportky. Rozhodně ne realita, i když to je vlastně realita.
jasný brouku. Sní dál svůj Maxim svět.Pravda je taková, že vzácné kusy jsou drahé. Bez ohledu na značku. Ford T může být stejně drahý jako ten tvůj E-type nebo dražší než Porsche. Záleží na stavu, sérii apod.
Velmi se mýlíš, mezi veterány je to sortýrované přesně tak jako na silnicích. Někdo za sebou tahá tatrovku okresního tajemníka z okresu na severu a někdo prohání E-Type. Prostě i mezi veteránisty existují švorcáci a extraliga. A právě ti švorcáci ujištují ty kolem sebe, že trabanta šmejkají na vozejku proto, že nechtěli restaurovat Rollse z roku dvacet pět. To přece dobře znáš.
Stejně parády udělá DS jen u takovejch jako jsi ty, tedy - platón. U těch ovšem boduje i Jarda Žíně od vedle s třicetiletým žigulíkem...
No ještě, že svět veteránů není světem drzků z Maximu, ale rozlišují se podle : stavu, historie a vzácnosti. Jinými slovy ta DS udělá stejně parády jako E-type, které udělá stejnou parádu jako Ford T etc. A to všechno zastíní auto, které znají jenom oni.
Nahoře píši, že samozřejmě nelze prostě vybrat ze sto let jedno auto, ale kdybych měl vzít druhou půlku 20. století asi bych volil Jaguar E-Type, to bylo opravdu výjimečné auto, navíc auto v tom nejpřitažlivějším charakteru, totiž - dravec.
No jen si představ, že přijedeš někam na sraz veteránů a na vozejku máš DS... a po tobě přijede drzek s E-Type... není co řešit.
Vzdy si bol neobjektivny, a teraz to len potvrdzujes. Snazis sa nam podsunut stopu VW a prizivit sa na slave Citroenu DS - najkrajsieho auta vsetkych cias, ovsem ziadna spojitost tam nie je. V DS-ku nie je absolutne ziadna stopa z Beetlu. Este tak 2CV, to ano. Tam su rovnake geny uplne jasne (okruhla karoseria, vystupene blatniky, atd.). A este napadnejsia je podoba s Porsche Typ 12 - s 2CV su ako dvojicky. Ovsem DS je uplne ine auto. S Beetlom ma spolocne len to, ze ma 4 kolesa...
Nuz, 100x opakovana loz sa vraj stava pravdou. Takze este... 84 prispevkov, a mas to v suchu. Snaz da, za par dni to zvladnes! :-)
Já Ti kvalifikovaně popsal tvůj problém, který bys opravdu neměl zanedbávat. Může to skončit slepeckým psem a bílou hůlkou. I když jak tě dnes čtu, tak zřejmě půjde o nějakou systémovou poruchu.
...Ehm, já jsem napsal, že nikdo jiný nemohl vyhrát... :-)
Ale kdybych to měl vzít celkově, bez ohledu na období, století a podobně, byl by to Renault Avantime a to hned z několika důvodů. Podstatný je ten, že se stal nejodvážnějším sériovým modelem všech dob a vypadá až nadpozemsky dobře. Dále by následovala Alfa Romeo 8C Competicione, z jejíž krásy se Ti až zatočí hlava...
No a z historie by to byla jednoznačně DS, nikdo jiný. I když tu byly i takové perly, jako třeba Jaguar E - type nebo pestrá škála srdce beroucích Ferrari...
Ale dobře, pánové, pojďte hlasovat o nejkrásnější vůz podle uživatelů auto.cz...;-)
No tak se s tím konečně smiř, že v desítce není ani jeden produkt od VW. Shodli se na něm designeří, ti, co se živí designem, vystudovali atd. Nejsi to náhodou ty, kdo tady hlásá, že design se neposuzuje stylem líbí/nelíbí? Nelži si do kapsy, dej si mokrý hadr na hlavu a pro dnešek přestaň spamovat diskuzi.
P.S.:Brouk není nic jiného, než jeden z největších lowendů automobilové historie, při jehož tvorbě design nebyl prioritou. Ke všemu je to jen kopie :no:
Jak příznačné... světoví designéři se shodli na deesku, a zdejší komunita, nikdo z ní, by to DS na první místo nedal. Nahoře máš mé letmé dotazy. Vesměs to dopadlo výborně, dokonce i velmi nečekaně (VW Brouk, nikoliv ovšem od diskutéra GTI). Avšak sečtu-li hlasy, pak nejvíce - 2, zde získal BROUK. DS ani jeden (!) po jednom Dino, jeep, Miura atd...
Proti pašíkovi nic nemám, je to nejlepší auto střední třídy podle prodejů a logicky asi nejlepší kompromis technických parametrů na trhu ale s krásou to nemá nic společného a přirovnávat jej k uměleckým dílům svědčí o dost omezeném pohledu na svět, buď jsi dosud žádná umělecká díla neviděl nebo patříš k té mase zmanipulovaných které koncerny každý den bombardují svou velkohubou reklamou a oni podlehnou. Pokud to myslíš jako ironii tak beru zpět.
GTI - ani nevíš(jen tušíš), jakou pravdu máš - kolik designerů, tolik názorů, tedy pokud jsou osobnostmi a ne jen rektálními alpinisty. Citroën to dostal bezesporu za svou úlohu v roli avantgardního kousku. Citroën však časem - zcela logicky splynul s davem, ale troška nostalgie v něm přeci jen zůstala. Jezdil jsem Xantii(to už byl začátek konce avantgardy) přes 100 tisíc kiláků a nejhorší chvíle byla, když auto udělalo loužičku... A život skutečně není matematika - a já vzorce nerad - snad jen ty aplikvatelné na lidské chování - to je záživné a poučné.
Nejsem designér ani automobilový odborník - na auto století mám dva typy - prvním je Jeep wilík - ty hrany a funkčnost - no jo no.... a druhým - teď se pobavíš - Käfer - a to proto, že je zkrátka geniální - není to primadona, ale má své kouzlo, je jednoduchý, přitom krásný a ještě přitom udělal pro motorismus tolik. Záměrně nepíšu o fordově Téčku(to nebylo tak hezké).
Pokud by ses ptal na současnou produkci tak se mi líbí insignia a jsem dost zvědavý na její 4x4...
Nesmíš ten výsledek nahoře přeceňovat.Ty to (přirozeně) bereš tak, jako když ti učitel ve škole napíše na tabuli nějaký vzorec. Tam ano, tam to prostě sedí. Tohle nahoře je než kratochvíle. Víš kolik je na světě jiných designérů, kteří by na první místo dali třeba Jaguar? Tohle je jen pro pobavení veřejnosti, nejde o dogma... ostatně nelze přece v jednom ranci vybírat nejlepší auto od roku 1900 do roku 2000... Konečně, tys snad čekal, že na DS zapomenou. Vždyť to auto předběhlo dokonale svou dobu tak, že se mohlo vyrábět celkem 20 let. Kdyby se tě někdo zeptal, kdy to auto vyjelo, tak i v roce 1965 by byl avantgardou...
A pak, všichni jak jsou tam si zaslouží první místo. A řada dalších.
To sis tradičně poplet´komunikaci. Klaudius tu nahoře píše, že kdyby měl na DS vatu, že by ho koupil, tak jsem ho trochu vytáh¨do reálu... nechal se příliš unést.
odborníci, samozřejmě Ti špatně vybraní, idiotičtí a vůbec neznalí dokonalosti produkce některých božských automobilek, zvolili vůz, jenž má zcela nevhodný a rasově nečistý původ. Jak to, že se nezeptali jediných správných kazatelů těch správných proporcí a křivek. Patří přinejmenším ocejchovat božským znamením vítězství a musí potupně chodit po Wolfsburgu a kát se za své viny. Ach Ti neznalí a hloupí......
A jinak - to auto si to zaslouží :yes:
Pěkná bohyně.... :-) Posílám další - [odkaz] a [odkaz] . Abych se nechlubil cizím peřím, tohle jsou (zatím) dva modely, které mám ve sbírce. Fotky jsou ještě z eshopu, ale jedná se přesně o ty kousky, které mám, byly poslední od každého :-) Zrovna plánuju už delší dobu v DS pokračovat.
Jak malý Jarda :no: Zkus něco kreativního, dnes se tady jen motáš ve vlastní bezmocnosti a občas zvedneš palec i nad příspěvky, které tě přímo sundávají.
v spolku miestnych demagogov, v ktorom si Ty predseda,podpredseda, nastenkar a jeden z dvoch, maximalne troch clenov je to mozno slogan dna. V ramci tejto diskusie je to traparna dna.
Dej indickému drzkovi Hindustan a s pomocí slona a velkého kladiva ti vyklepe Peugeot 206 :-! Samozrejme, ze 206 je jiny vuz, ale ta nit tam proste je...
Tak rekni mi rozdil mezi tvym argumentem, ze DS je pretepany brouk a timto, jestli nesouhlasis s tatrou, nemuzes souhlasit ani s tim tvym vyse...GTI nebud tak zahledeny do sve neomylnosti, trochu odstupu a zdraveho usudku by neuskodilo
V té době byl v Čechách funkční Renault klub a pod tím se jezdilo. Byly tady R16, R8, R6 a později R5. Všechno to byly A a jezdily jsme různě podle výkonosti jednak malé mistrovství České republiky a nebo velké mistrovství Československa. Bylo nás málo co jsme jezdili na Renaultech. Většinou se jezdily Škodovky. Ale to je na dlouhé povídání.
To si vystihol presne :yes:
Tak sa v ňom previezť po malebnom francúzskom vidieku, zastaviť sa v nejakom château... Nie je auta, ktoré by sa DS rovnalo.
Nemusel jsem to hledat, chodil jsem se na ty závody tehdy dívat. Vykrucuješ se... Odhadl jsem tedy ten věk správně ;-) Jinak souhlasím s tím, že jsme tak staří jak se chceme cítit :-):yes:
Popravdě mi ale neštymuje ten R8 gordini na zdejších závodech kolem toho roku 1970. Nemohu si to vybavit.
Věk sem nemotej, člověk není tak starý kolik má napsáno v občance, ale na kolik se cítí.
To byla doba než jsi si to našel, myslím Renault Alpine. Jo byly auta ikonavatější jako třeba Lancia Stratos, ale ty se v čechách nejezdily. To byla jiná liga.
Počítáš špatně. Tak co to bylo co měl Hubáček a potom Škodovka podle toho postavila Škodu 130RS, se kterou jezdili slavní jezdci jako byl Blahna - Hlávka a spol.
Jak bysme mi osmiletí kluci mohli vědět, jak vypadala R16?... >:D Trochu ti to teče mezi prsty a kombinuješ páté před deváté, ale kdybys chtěl regulerně diskutovat o autech té doby, nějak ti z toho vypadly opravdové ikony šedesátých let - především alfy Romeo a hlavně... Lancie, na tu nezapomínej. Ať jsi měl co jsi měl, pokud jsi chtěl být na špici, jezdil jsi lancii nebo sporťáky z anglie. Pokud sis tedy nepořídil R8 gordini. Pár blazeovaných elegánů, uznávám, si ve francii v té době určitě hrálo na fantomase v deesce. Ovšem kdo na to měl, jezdil Jaguar nebo Mercedes, případně, jasně - Porsche.
Nádherné auto té doby - Renault 16, ale to ty asi ani nevíš jak vypadalo. Pokud se budeme bavit o autech, která předběhla dobu a nepůjdeme před druhou světovou válku, tak je to v Evropě Fiat 850 Coupe, Renault 4L, Citroen C2, Renault 5, MB CLK, již zmíněný Renault 16. V té době v německu krachovaly NSU, DKV, Auto union, copak z toho asi vzniklo za automobilku? :-)
namontuju mříž a bude...to budou prodavači v elektru čumět když budu soukat do E-type kombinovanou ledničku s mrazákem nastojato a dveře od kufru, co se otvírají na bok, budu zajišťovat gumicukem >:-[]
To má logiku, je ještě pár lidí co s ním jsou ochotni diskutovat. Jen se mi zdá, že procento výskytu jeho příspěvků je až moc velké. Reagujících je čím dál tím méně, chtělo by to změnu.
chtěl jsem jenom říct že ikony vznikají na obou koncích nabídky..ale v životě by mě nenapadlo je porovnávat,nebo tvrdit že auto které na dalších 20 let ukázalo cestu vývoji je kopií auta které ukázalo že veškeré inovace jsou zbytečné...
No já si třeba myslím, že GTI je regulérní zaměstnanec auto.cz, jelikož jeho příspěvky jsou natolik kontroverzní, že jistojistě zvyšují návštěvnost celého serveru.
Jenže o to jde, nebo ty bys snad měl na Ferrari? Hele, nevím, zda Bruce prohání pa Státech deesko :-) , na druhé straně to chce vidět realistickýma očima. Klid, klid, klid.
Vim, jak tezky bylo hlasovat v letni blogove ankete o nejkrasnejsi automobily jednotlivych dekad...takze tady bych byl tuplem nerozhodnej...
PS: 288 GTO ;-)
No já zírám,od člověka s takovým přehledem bych toto opravdu nečekal..Dokážeš ocenit dobré hodinky a Bruce Springsteena a pak napíšeš že DS vychází z chrobáka...Buď jsem takový suchar,že jsem nepochopil tvoji ironii,nebo se ti někdo naboural do profilu a píše recesistické příspěvky tvým jménem,jinak nevím...A k ikonám-pro mě jsou dva druhy ikon,ty které postavily národy na kola a staly se ikonami jenom tím že se jich "narochalo" dvacet mega a pak jsou ikony,které byly nedostupné už ve své době,ale díky nim se pohnul vývoj...Nic proti Broukovi,ale osobně nevidím nic světoborného na tom vyrábět předválečné auto padesát let..Brouk je pro mě roztomilé autíčko,taková srdcovka,ovšem po technické stránce ekvivalent Zetoru 50...
No, je s podivem, co je tu jezdců, které uhranula deeska. Člověk by čekal plačky za Ferrari, či za Jaguarem, nikoliv, na diskuzi je to samej komik (rozuměj Funes) co sám sebe hledá v buřince a lakýrkách někde ve vejloze na elysejských polích. Ono to ovšem ve většině případů bude na diskuzi opravdu asociované než k filmům o Fantomasovi. Jo, jasně, Vinnetou, DS, Krtek a kalhotky...
Nezbývá než se postavit k vobě čelem, neplakat tu ustrašeně na kapotě deesky a zřetelně se vyjádřit. Osobně bych volil mezi Lamborghini Miura a Jaguar E-type.
Achjo to přežije v pohodě. On je totiž nad věcí, na rozdíl od některých jiných zde. Nevlastní akcie žádné světové automobilky a ani akcie VW. Takže je nezávislý. >:-[]
Je příznačné,že většina oceňovaných aut vznikla v 50. až 70. let..nevím jestli je to nostalgií,nebo tím že všechna tato auta jsou natolik "okoukaná", ale automobilové výtvory této doby jsou opravdu dechberoucí,aspoň pro mě...Žádné auto moderní doby u mě nemůže vyvolat ten pocit v žaludku a takové to lehké zamotání hlavy,které zažívám při pohledu na fotografie takových klenotů,jako je Miura,Dino,nebo E-type.. A to neluvím o setkání naživo,nedejbože o projetí se v něčem takovém..byl to donedávna můj nesplněný sen,až do předloňského léta..Jeden kamarád,vnuk sběratele starých Tatrovek,mě pozval na prohlídku a projížďku pár exponáty jejich sbírky...Otevřel dveře garáže a tam stál E-type po renovaci..nebudu popisovat své pocity,ani to dost dobře nejde..stejně nejde popsat pocit v sedadle spolujezdce,když nás jaguárův šestiválec zatlačil do sedaček a člověk zažil pocit,který díky neustálému vývoji,ekologickým normám a honbě za bezpečností v novém autě nemůže nikdy zažít...Po svezení v plnokrevníkovi z 60. let má člověk dvě možnosti-buď se snažit zapomenout na to co prožil,nebo začít šetřit,a to hodně rychle,dokud se ceny těchto klenotů pohybují v relacích,které nepřevyšují cenu rodinného domu...
...nikdo jiný nemohl vyhrát! Nedivím se, že Citroëna DS neporazilo žádné klasické Ferrari, byť mají neodolatelné charisma. DS je bezpochyby králem světového automobilového designu, je to revolucionář i po technické stránce. Nehodlám zde připomínat jeho notoricky známou premiéru natáčecích světlometů, bylo toho více...
Byl bych přešťasten, kdybych se na jeden jediný den mohl vrátit do staré dobré Francie a pohledět na premiéru této bohyně, být svědkem údálosti, která se nesmazatelným písmem zapíše do dějin světového designu...
Automobil musel v době vzniku působit mimořádně futuristicky a znamenal (a dodnes znamená) trvalé, těžko definovatelné zhmotnění francouzského šarmu, nonšalance, dokonalé vlny elegance s moderními prvky...zkrátka typickou filozofii francouzské automobilové scény...
Pěkné... nedávno jsem zahlédl při pátrání po fotkách Chapronu Le Dandy jeden exemplář na prodej za 149.000 euro, ale odkaz jsem si neuložil. Nám obyčejným smrtelníkům zbývá jen toto: [odkaz]
GTI - francouzský šmrnc? Ale Flaminio Bertoni (ne, opravdu na konci nemá být e) byl Ital :o). Je fakt, že C6 se inspiruje spíše CX, než DS. Ovšem s tím Broukem chceš jen rýpat, že..... Kdyby Němci za války objevili prototypy TPV, zazděné ve stodole, bůhví jak by to s Broukem po válce vlastně dopadlo.... :-) Teď jsem si vzpomněl v té souvislosti ještě na jednu německou krádež, která s Citroënem lehe souvisí, ale ta je starší a nemá s DS nic společného... :-)
Pokud nosíš kontaktní čočky, tak by za to mohla měňavka Acantomoeba. Je to tím, že neměníš dostatečně roztok při jejich uskladňování. Doporučuji oční masti s dibrompropamidem, kapky obshující propamid isethionát nebo neomycin či itrakonazol.
Další možností je Vlasovec oční (Loa loa). Sice se to vyskytuje ve střední Africe, ale je to možné, při tvé pokročilé slepotě jistojistě.
A z těch klasičtějších.
Máš koukám červeno před očima - spojivky. Může to být stafylococus aures. Ale v tvém případě bych to viděl na gonokoka, ano původce kapavky. Možná herpes virus.
Nicméně máš na 100% poškrávanou rohovku, to jde vidět, když nepoznáš inspirace C6 v DS. Za to můžou nejčastěji Pseudomonas aerubinosa, Bacillus cereus, Herpes simplex, dokonce i AIDS.
No a nebo je to spojeno se stářím a senilitou - šedý zákal je klasika.
No a poslední příčinou by mohl být na nervus opticus, ale spíše nervová porucha spojena s problémy s zpracování zraku.
no jo.. ved prave. posunuli, uplne niekam inam nez boli auta v tych casoch.
Ale podobnost dizajnu.. to potom staci natiahnut Skodovku 100ku a mam z toho aktualne BMW 535i >:D
Jak tak koukám, zdá se mi, že si nejčastějším přispívatelem na auto.cz. Docela by mě zajímalo, kde na to bereš čas. Když jsem nad tím přemýšlel, dospěl jsem k závěru, že buď neděláš nic a jsi živ z daní nás ostatních, nebo si úředník ve státním sektoru, což je vlastně to samé. Spíš bych se ale přikláněl k variantě první a vzhledem k Tvému květnatému slohu a orientaci na pouze jedinou automobilku, bych Tě tipnul, neuraž se, na studenta střední školy. K tomu mi ale zase nesedí doba uveřejnění příspěvků, takže fakt nevím... ;-)
VW brouk je ale podle Tvé teorie kopie Tatra 8 a ta je z třicátých let 20. století. To ještě VW neexistoval.Porovnej linie, použitou koncepci, tvary, kousek zmáčni, kousek natáhni a máš brouka jako vyšitého. Takže jak je to s tou Tvou ikonou? >:-[]
Ale ano, ale to je jak by si hledal společnou nit u Fordu T a Mondea. Brouk je přísně účelová klícka (teď to nemyslím nijak hanlivě), nemá ani za mák lehkomyslné rozevlátosti DS. Rvu blatníky, kapku lisuji a... ne. Nevím, nevidím, společných znaků je tak málo až... viz první věta.
Ehm, mozno by bolo dobre pozriet sa na ozajstne DS, aby si zrealnil svoje nazory na VW Kafer.
Inak, co sa yka inspiracie - toto je VW Typ 4 (model 1973 - v podstate predchodca Passatu):
[odkaz]
Samozrejme, že ako SM a XM aj C6 bol inšpirovaný slávnym predchodcom DS. To nevidí len ten, kto nechce.Iná doba - rovnaká filozofia. Maximálny luxus na kolesách. Vravím maximálny, nie nahnaný anatomickými sedadlami, matematicky presným podvozkom alebo motorom s hraničnými otáčkami na úrovni Mont Everestu.
Kto neskúsil plavbu jachtou menom C6, nevie a nepochopí, čo je luxus v podaní Citroenu.
Koukám, že se tu dnes sešli masturbanti s kapičkou chanellu u nosu, no tak holt to napíši já -
DS, velmi elegantní... revoluce ve světě aut. Fantastické karoserii dominovala ladná dlouhá příď s "neviditelným" chladičem. Přední náhon jen umocnil hluboký dojem, jaký vůz zanechal při svém předvedení (1955 autosalon v Paříži). Avantgardní ovšem nebyla jen vizáž, nýbrž užité materiály - Hliníková kapota, tuším že plastová střecha jakož i některá řešení - bezrámová okna, zaoblené čelní sklo, vysoko umístěná zadní světla... nezávislé zavěšení všech kol. Žel do výroby se nedostal stejně revoluční vzduchem chlazený motor a byl tedy užit stávající vodou chlazený.
Co cenit? Šíři praktického užití - od vládní limuzíny až po rallye Monte Carlo.
Jsou auta, která tvoří mezníky dějin motorismu - Ford T, VW Brouk, VW Golf. Jedním z mezníků je zaslouženě i Citroen DS.
Absolutne zasluzene, najlepsie IMHO vyzera na fotke limuzina s bielymi bokmi pneumatik. Inak, uzasne je to miesto na zadnych sedadlach - na jednej fotke je to krasne vidiet.
Dizajn aj po 50 rokov skvely, ked sa clovek pozrie na jeho sucasnikov, je vidiet, ze DS je o 15 rokov dopredu - menovite:
VW Kafer - ikona, ale vidiet, ze vznikol pred vojnou
VW Karman Ghia - ina kategoria, ale aspon na dostrel k DS
MB W120 - tazka skatulozna tradicia
Renault Fregate - rovnako ako W120
Renault Dauphine - naznaky moderneho designu
Peugeot 403 - obla tradicia, tazky ponton
Skoda, ze si Citrone tuto pokrokovost/ kupnu atraktivitu nezachoval aj nadalej...
To P.S. sedí... jo, DS bylo krásné... takřka museální kousek. Jako auto... tam už musíme na praktičnost, a v tom holt byl problém zejména s místem vzadu.
Nemusím, pokud ovšem píšeme o DS, pak ta vizuální inspirace je snad zřejmá, navíc to není nic hanlivého, naopak, je to pro citroen vyznamenání.
Osobně bych přivítal, kdyby tu někdo (myslím, žes velmi povolaný) zde rozebral dobu po DS. Myslím v citroenu. To by bylo jisto jistě velmi zajímavé a pro zdejší onanisty i poučné.
GTI tvé slabé znalosti automobilů jsem čím dál tím více zřejmější.. DS ovlivnilo jen samo sebe? A co řada SM, GSX, CX, BX, XM, C6? Ty vznikly jen tak ze vzduchu. Prosím tebe neztrapňuj se, jdi studovat a makat na sobě.
A proč by se Citroën nechal inspirovat cizím hmyzem, když měl vlastní kachnu? :-O
Zkus to směrem k DS... nikdy jsi ho naživo neviděl, a své masturbační fotopraktiky zkoušej na někoho jiného. Ano, inspirací pro DS byl nepochybně BROUK, VW BROUK :yes:
Někdo to DS udělat musel, ořezaný kapkovitý tvar (kapku) říznutý francouzským šmrncem padesátých let, Coco, a tak... Nic pro ostrého drzka (v té době jsi musel mít Lancii). A kam to ovšem dospělo vidíme dnes všichni - než Crosser. Navíc, tohle ocenění učinili designéři, ti tedy posuzovali karoserii z úplně jiného pohledu, než ty, to pochop. Stranou šla praktičnost, velikost kufru, místo vzadu a tak. Koneckonců, proto se DS také už (na rozdíl třeba od 911ky) dlouho, hodně dlouho nevyrábí. Na současné postavení Citroenu bohužel tahle silniční ikona své doby nemá vliv takřka žádný. Ostatně tehdy (paradoxně) ovlivnila DSka než ... sama sebe. Designově jde vlastně než o takového protáhlého... VW Brouka :yes:
On je to neskutočný zážitok aj dnes. Okrem ohurujúceho dizajnu a techniky na človeka pôsobí aj aura doby, dnes je to už dokonalý veterán, pritom tak nadčasový a vyspelý.
Mám pocit, akoby sa jeho výnimočnosťou inšpirovali aj u Renaultu pri tvorbe Avantimu.
Mať tento voz doma, asi by som od radosti nevedel, čo so sebou. Iste, bol by hodne náročný na udržiavanie aj na opravy, je to zložité auto. Lenže v tomto prípade je aj to jeho plusom. Také dielo sa nepodarí hocikedy a hocikomu.
Tak toto je už naozaj nehorázné! Normální človek si už musí mysleť, že vedia niečo o dizajne, ale oni asi o dizajne nevedia nič. Len uplní tupec môže nespomenúť si na Fabiu, má nadčasoví dizanj a naozaj veľmi kvalitné plasty!!! O takých plastoch môžu francúzi naozaj iba snívať. Ten DS je čo vlastne za auto, však to nemá vôbec nijaký dizajn! A ten smiešny volant, jedna poohýbaná rúrka. To je naozaj na smiech. A ten stiáhnuti zadok má ako jazvečík. Prečo si asi toto auto vybrali na hranie do flimu Fantomasa? Lebo je naozaj také hnusné! Aj Funés chodil v ďalšom Citroene! No určite nie zato, že bolo dobré! Keby mal funes Fabiu, tak by Fantomasa teda chytil!!!
To musel být neskutečný zážitek, stát v roce 1955 v Paříži na stánku Citroenu s otevřenou pusou a posléze se této bohyně vůbec dotknout. Magický a dodnes hypnotizující vůz. :yes:
Možná by měli zase angažovat jako šéfdesignéra nějakého sochaře... :-) Když jsem DS coby malý kluk viděl poprvé (v knížce), říkal jsem si Tam musí mít špatný rok výroby, tohle přece není rok 55....:o) Navíc DSa byla výjimečná i rozvorem náprav, který přesahoval tři metry (přitom celkově nebylo to auto zas tak dlouhé). Jak říkal Tatra, jediné, co se nepovedlo, byl kombík, plochá střecha a useknutá záď příliš neladily. Kabriolet byl ovšem krasavec a Chapronovy kreace též, třeba kupátka Le Dandy a Le Paris....
musel při svém představení vyvolat obrovské pozdvižení - byl po všech stránkách až nepředstavitelně odlišný od zbytku produkce. u sportovních aut se jaksi očekává, že budou vyvolávat vrcholně adrenalínové emoce, ne tak rodinný sedan. dodnes žije automobilka ve stínu této kreace