Proti gustu žiaden dišputát. Len by ma celkom zaujímalo čo motivuje niekoho takéto niečo postaviť. A keď už si dal toľko námahy s podvozkom motorom atď. nešlo vyriešť ten výfuk ináč ako ten komín uprostred kapoty?
Čekal jsem zlostné skřeky bendzínových polovzdělanců - ostatně přesně ze stejného důvodu sem byl tento provokativní příspěvek zařazen - a nebyl jsem zklamán.
Bože, jak hluboko musí web Auto.cz ještě klesnout ve své honbě za počtem kliknutí... :no:
asi nesplňuje. Je to hrozný, ale na druhou stranu při jízdách na okruhu v Mostě podobná ale stříbrná Fabie taky s komínem dosahovala nejrychlejších časů společně s Nisanem GTR. Kouřovej signál se táhnul přes celou rovinku :no: . ale zase poutala hodně pozornosti :yes: .
No ja neviem, pred dlhším časom sa tu diesle v športových autách preberali a pre mnohých to bola proste zhovadilosť, dávať naftový motor do športového alebo pretekárskeho vozu. Asi sa tiež prikloním k tomuto názoru, aj keď je to skôr iba účinok vizuálneho efektu ako reálny ekologický prešľap.
a především průtokový ohřívač na ropu s rozptylovačem pevných částic.
Kouknul jsem na ta videa a tohle auto by mělo hledat sobě rovné asi především ve sprintech.
Řeknu ti to takhle... já stavím závodní Fiat 126 a to je taky strasnej nesmysl. Nehledej v tom smysl. Člověk prostě chce. Takový pobláznění smyslů. ;-)
Naopak jeho dravý styl má něco do sebe. Když nepočítám rychlý nájezd do té pravoúhlé zatáčky, tak ji vodí celkem hezky, ten průjezd částečně přes chodník byl hodně pěkný, i se zvládnutím té krizové situace. :yes:
Re: Teď jsem si vzpomněl na tu epizodu z Top gearu, jak stav
Jakože hitparáda pravopisných chyb.
Mně/mě - to se plete i mně (mě?) to se nepočítá.
chybějící čárky, háčky, velká malá písmenka - to se dá svést na trápení s klávesnicí, že tě to nebaví atd.
pak jsou tvrdé měkké i a to už zbystřím. něco ti říká, že pisatel nevychodil víc než 8 tříd,
i když budiž mu přičteno k dobru, že některé absolvoval dvakrát.
plést si i a y u mužského a ženského rodu, to bych netipoval ani na osmiletku. to píšou rómští spoluobčané a pro ty je to cizí řeč:)
Nie na každú disciplínu sa nafta bude hodiť, diesel má predsa len inú charakteristiku ako benzínový motor. Vizuálne je to nič moc, tak ako som napísal - ale pretože ako sa hovorí, že obal predáva, má to asi najväčšiu váhu u odporcov.
Inak - čo tým myslíš, že "Z nafty dostaneš mnohem víc energie na litr než z benzínu"? Naftový motor je účinnejší ako benzín, menej energie ujde vo forme tepla, ale zas tak diametrálny rozdiel to nebude. Nemáš nejaké čísla?
Sice nevím, kdo je to ten benDzínový 8-s polovzdělanec, ale asi to bude každý, kdo k snídani nepije naftu...
Můžeš mě prosím poučit, čím je z uživatelského hlediska diesel lepší než turbo benzín odpovídajícího objemu?
Nechme stranou spotřebu, která je spíše záležitostí "můžu si dovolit" / "jsem ochotný" platit za výhody benzinového motoru.
Tomu rikam dech berouci vykon. Spis by se mel naladit ten co sedim za volantem. V mnoha pasazich mu to moc nejde a nemyslim jen ten trapas s narazem. Nebo jen ten kram ma navic nevyladenej podvozek. Cim vic samolepek, tim vic Skodovka.
Ale na starou 706 s přívěsem naloženou mokrým pískem a supící na jedničku do Bukováku u Klatov to ještě nemá . Po kiláku a půl kolik stoupání měří za jízy za takovým samohybem se dala z hrany kapoty setřít vrstvička sazí .....
S takými "nezmyslami" nemám problém a mám pre ne veľké pochopenie. Zvlášť ak sa jedná o pretekárske autá, či už na okruhy alebo na rally. Takže opýtam sa ťa inak. Na aký druh pretekov to auto bolo určené, resp. sa používa? V tom videu čo si priložil vidím, že preteky do vrchu. Viniká to tam v niečom (okrem množstva dymu z výfuku) ? Svojho času u nás nasadzovali na relly Ibizy s TDI a ak ma pamäť neklame, tak veľa vody nenamútili.
S lokomotivou by to malo mat spolocnu jednu vec a to kolajnice. Je vidiet, ze to vie ist iba rovno ;-) Prva zakruta a ide rovno, nuz to je tak ked niekto tuninguje uplny nezmysel.
Nesmysl. Tvrdit o dieselu že se nehodí do sportovních aut je hloupost. Podívejte se v jakých závodech dokáží porážet ostatní. Od Le Mans až po Pikes Pak.. Z nafty dostaneš mnohem víc energie na litr než z benzínu. Tudíž.. Už to dávno není palivo pro bagry jako před třiceti lety. Vizuálně nic moc..to ano.
ten kudol dymu mi nieco pripomenul [odkaz] ... a veru to ani nie je tak davno.... stale mam tieto busy v pamati.... ako "pekne" dymili pri rozbiehani sa zo zastavky kdesi v kopci ... ale na druhej strane to bol zazitok .... vozit sa do skoly s takymto veteranom :-) .... na ktory dnes celkom rad a s usmevom spominam
ale aby som sa vratil k clanku..... zaujimalo by ma aku emisnu normu splna ta fabia... motorsport zda sa nema ziadne obmedzenia v tomto smere...
PS: pripajam video ( pre mladsich, ktori tohto krasavca nezazili ) ako dymi spominany autobus: www.youtube.com/watch?… ;-)
Je to turbo nesmysl . vymacknout z motoru sileny vykon dokaze kde kdo v tomhle oboru ale postavit a odladit zavodni auto to uz je jina. Podivej se v cem jezdi ti nejlepsi , dieseli to fakt nejsou.
Nafta je tezsi nez benzin, takze z jednoho litru nafty (ktery vazi az 860 gramu dle druhu) dostanes vice nez z litru benzinu (ten vazi pouze do 760 gramu)
To, že má zadní nápravu z BMW (320i E30) se nijak nevylučuje se skutečností, že v roli mezinápravového diferenciálu je použitá spojka Haldex. Konec konců u příčně zastavěného motoru používat něco jiného než spojku (ať už haldex nebo jinou) je asi nejlogičtější.
Mimochodem asi ne vždy je extrémní krouťák žádoucí a KERS přidá jestě dalších 200Nm.
S vyšším krouťákem mělo letos z počátku sezóny problém více jezdců...
Ale je pravdou, že i stávající vůz F1, pořád ještě není traktor :-)
asi to nebude haldex jak ho zname ale bude nejakej vykunenej.ono postavit 4x4 neni sranda ty diferencialy poskladat levnejsi a lehci je tam jebnut spojku
taky jsem si rikal. kdysi jsem hledal moznosti jak nahnat pres haldex vice vykonu na zadek a bylo mi receno ze zvlaste pri rychlejsi jizde se muze prehrat. a to je bavime o 2,0 TDI 103kW. Jenze zdejsi pani redaktori jsou tlučhuby, tem je vsechno jedno a papir to snese.