jednak proto, že je tady tragické zastoupení a to v Praze někde na Koněvce a to je tak vše a jednak proto, že ty osobáky stojí za prd, to je fakt, ale speciálně ta niva mi přijde, že se z toho prodává.
Letos jsem jich několik nových viděl a třeba mám firmu, která to koupila řidičům, protože jezdí do strašnýho bordelu a nový auto za 250 s DPH, které je nenáročné na údržbu to není vůbec špatná volba. Dělají geologické a sanační práce, ty auta trpí jak hrom a třeba i ten Duster, který stojí tak nějak stejěn a který považuji za velmi dobré auto za rok prostě zničili na kaši, utrhali v těch skalách výfuky, nápravnice, spojka vydržela půl roku a to auto mělo najeto 35 tis. km a ty nivy to vydrželi a vypadají velmi dobře, protože na ní se prostě nemá co podělat.
A osobně, pokud bych potřeboval takový typ auta, tak se po té nivě taky budu dívat, protože na huntování je to prostě ideální volba, protože cokoliv jiného je škoda.
což to jo, ale ta Niva má výhodu, že je menší a lehčí a dostane do méně prostupných míst. Přecejen L200 a Hilux jsou už velké krávy. Ta Vitara byla taky hodně dobrá, proporcionálně byla velikostně podobná Nivě a faktem je, že suzuki si to s tou vitarou docela podělalo, že ji přestali dělat. Ta nová už s tou původní nemá nic společného a Jimny zůstal hoooodně za očekáváním a na starou vitaru neměl ani náhodou.
S Nivou jsem najezdil za 2 roky skoro 50 000Km, je to skvělej vůz, paralelně sní se jezdilo Vitarou, Opelem Campo a Dusterama, a niva vede, a to jsem ji nešetřil, služební auto je ktomu předurčeno. Mimochodem nikdy se nepokazila, jela za 8,5 litru, co na tom že se čas od času musela dotáhnout palubovka, je to skvěly auto, mít sní kde jezdit hned si ji koupím na blbnoutí. Líbila by se mi i s tím dieselem, ta benzínová 1.7 je trochu dýchavičná, výkon není nic moc, na cestě, hlavně dálnici to bylo trochu znát...
To je sice hezké, ale pokud by jste byl opravdu vlastenec, tak nemůžete vyslovit, že je cokoliv cizího dobré.
Tahat politiku do výrobků nebo mezi obyčejné lidi je prostě nesmysl. Američané mají u moci taky hovada a porovnávat podle nich auta nebo výrobky je hloupost.
vy jste nehorázně zaslepený člověk, to se fakt jentak nevidí. Ta Niva nebyla vůbec špatné auto a právě, kde je člověk může nejvíc vidět je právě v lesích, ti lesníci je mají pořád a je to jediné auto, které se dopraví úplně všude, aniž by porost a podklad dostal zásadně nazadek...
Nějak trochu nechápu na co do takového auta dávat naftový motor. Z domácích povozů máme naftu akorát v Zetoru 6911, ale ani do polně-lesního Pajera jsem naftový motor nechtěl ...
Ja jsem jel i 120, no a? Na jezdeni po dalnici to snad nikoho ani nenapadne koupit. V terenu ale to je hodne schopna, navic hodne levna krabicka. Minus je maly zavazadelnik, ale to je dan za male rozmery.
Já se nehodlám pouštět do nějakého flame, takže odpovím jen jednou - myslím, že diskuze na toto téma je naprosto bezpředmětná.
A mimochodem, ti maďaři tady byli v 68 v tancích taky.....
Lady se tu malo prodaj, neb jediny osobak co se sem vozi je Granta v zakladni vybave, dovozce je neumetel, na auta je nulova reklama a slaba prodejni a servisni sit. V nemecku je uz k mani i Kalina II . Ty auta nejsou proti loganu ci levnym peugeotum v nicem zaostala. Problem je akorat absence dieslu, zas narozdil od dacis lze u lady mit i automat.
Znáte všechny jeho výhody a nevýhody diesel tou správnou volbou?
+ nízká spotřeba
- malý diesel - (dlouho se zahřívá),
- slabé topit,
- v zimě větší spotřeba než benzín - (alespoň na kratší trase),
- mírně nižší výkon10-15% - (i když vyšší točivý moment)
- výfuk s DPF,
PS:- Je konstrukčně jednodušeji,
Toto platí benzínové zejména při atmosférických motorech. Díky tomu je jeho servis výrazně levnější, než u dieselového motoru.
Nemíchat.
Osobní Lady jsou předpotopní příšery... Niva míň - a přitom právě u ní by to skoro nevadilo!
Takže pro normální ježdění po lese je skutečně úplně OK... jak píšu nahoře - trpí na diferenciály a převodovky... ale i když bych každý dva roky měnil a opravoval, tak se na cenu Defendra nedostanu.
Potud souhlas.
Platí to zejkména, pokud nejezdím daleko a nejsem na to životně závislej = když zapadnu a ustřihnu hřídel v převodovce nebo roztrhnu diferák, tak prostě dojdu domů pěšky a vrátím se pro Nivu s tím lakatošem... vyměním, co se pokazilo - a jezdím dál.
Ještě lepší na tohle bylo asi ARO 10... ale ro už je fakt dávno pryč.
Niva je stale kram. Dvojdverova je neprakticka a odveziete v nej akurat motorovu pilu, bandasku a sadu na znacenie stromov. A patdverova sa v terene kruti ako had.
Tak konkurnci určitě má. Ono niva není v terénu špatná ale absence tuhého rámu je hrozně znát. To auto se kroutí, rezne, a spolehlive taky není. Kdybych potřeboval opravdovyho malyho terenaka tak koupim samuraje nebo jimnyho.
Lady se tady málo prodávají, protože jsou konstrukčně 100 let za opicema. Niva je pracant do lesa, tam se ta její technická zaostalost ještě snese. Určitě to není kvůli tomu, že tady žije 10 milionů magorů jako si ty, který jsou z principu proti jakýmukoliv ruskýmu výrobku.
potřebuješ krouťák ale nepotřebuješ ho mít moc a hlavně najednou jako v dieselu , tam plyn nenadávkuješ jako v benzínu (atmo)kde máš všechno postupně. Taky jsme měli doma offroad 3.2 V6 ;-) a to nejdůležitější v terénu jsou stejně pneumatiky ;-)
určitě se neprodávají protože jsou ruský , a tvoje názory sdílí v této zemi pár individuí jako ty. Kdo dneska chce jezdit v nivě? možná v terénu je super ale to je všechno , ostatní terénní auta mají i nějakou výbavu a jsou pohodlný na ježdění i po městě.
Vždyť vůz ztratí svoji hlavní výhodu a tou je jednoduchost a váha, obdobně jako to měla svého času Panda 4x4 (né ta nová tuning verze, ale původní originál). Díky tomu, že byla tak malá a hlavně lehká vyjela víc, než Patrol s balónama >:D
A pokud tady někdo řeší spotřebu tak si stejně Nivu předělá na plyn :-|
tak, tak. V opravdu tazkom terene je dolezite vediet presne davkovat tocivy moment, a ten evidente je mozne najlepsie davkovat z dostatocne silneho atmosferickeho motora. Maly dizel s velkou turbodierou je v tomto kontraproduktivna vec. Zmysel by to davalo skor vtedy, keby sa mala pouzivat na nejake dlhsie trasy alebo patrolovanie v nejakom stredne tazkom terene, na to su ale vhodnejsie zase ine - vacsie auta napr. to Pajero a spol. ;-)
Hmm, ale když jedeš "terénem"... tak potřebuješ hlavně točivej moment... a ten má prostě diesel lepší.
A dostupnější.
K tomu nereaguje na plyn tak "splašeně", což je na klouzavým další výhoda... takže ano, podle mě je diesel do Nivy lepší.
Ne, na peníze to nespočítáš... jde o použití.
Bude to vždycky trochu dražší, ale o hodně lepší.
O kolik moc dražší záleží na tom, kolik toho najezdíš, protože pořizovací cena bude vždycky vyšší a spotřeba nižší - takže tu cenu postupně odečítáš.
Souhlasím, že u tohodle auta asi nekdy opravdu neodešteš = vždycky budeš jezdit s naftou trochu dráž... ale prostě líp.
Howgh.
Lada Niva ( Lada 4x4) má jen jedinou konkurenci a to Suzuky Jimny, což je až na absenci Fulltime 4x4 ve všech ohledech lepší auto, ale cenový rozdíl 240 tis vs 400 tis je opravdu značný. To samé platí o náhradních dílech ( byť na to Suzuky jich bude potřeba méně, tak jejich cena je násobně vyšší).
Vyšší trvanlivost proti Dusteru je dána 1) redukční převodovkou 2) vyztuženým podvozkem, stejně jak později měl první Jeep Cherokee.
Niva potřebuje velký FL ( například jak se postupně děje u G classe), kdy by zlepšili ergonomii a odhlučnění v interieru, dále zlepšit antikorozní vlastnosti a v neposlední řadě si zaslouží modernější benzínový motor ( například zmíněný 1,6 či 1,8) s trvanlivější převodovou. S vyšším výkonem 1,8 ( a případného naftového turbomotoru) i zesílení diferenciálů. Víc to auto nepotřebuje.
Na účely, pro které to je, je benzínový motor vhodnější ( menší náročnost na kvalitu paliva a na údržbu), v zimě v horských podmínkách nehrozí zamrznutí apod.
A jinak u nás hodně chybí 5dvéřová verze, kor po odchodu Grant Vitary tu chybí malé 5dvéřové terénní auto s redukční převodovkou.
Je ovšem třeba také podotknout, že Duster má pod rumunským kabátem francouzsko-rumunský šrot od rendlíku :no::no: Pro tyto technologie je životnost 35 tis. km zcela standardní :-!
No s tím dieselem bych to neviděl tak zle ale tu 1,3 opravdu nechápu. K dýchavičnému 1,7 benzínu dýchavičný 1,3 diesel .... Renault má širokou škálu relativně levných dieselů 1,5 od 55 kW až do 81 kW, pod kapotu by se vešel taky.
aha takže keď ti tvoj spôsob komunikácie (nemám argumenty - urážam a osočujem) opláca niekto rovnakým spôsobom už sa ti to nepáči? Nezabudni to nabonzovať redakcii a rovno aj mamičke ako sme tu na teba všetci zlí a nemáme na to žiaden dôvod. >:D
Jenže Niva má redukci převodovky a malou hmotnost, takže momentu na kolech má dost i na sebeobtížnější terén. Navíc ty malé turbodiesely mívají velkou tubodíru v nízkých otáčkách, což by moc pozivitních efektů nepřineslo. Moderní diesel zvedne cenu Nivy tak o polovinu. A hlavně - jak se bude při jízdě v terénu regenerovat DPF? Ve výsledku to nedává smysl, ten peugoťácký 1.9D byl přijatelnější.
Pro opravdovy teren ma Niva redukcni prevodovku, na ty nizsi stupne i s benzinovym kroutakem vyjede cokoliv. Ale ani na normalni jezdeni vykonu neni nedostatek. V techto rozmerech mi diesel moc smyslu nedava - akorat zbytecna kila.
Niva - dělaná z hlíny. Měl jsem ji v naftě 1.9 - Francie asi rok auto na zábavu. Auto v žádném případě zábava nebylo. Hrozný hluk jak z motoru , tak z převodů, skákalo to jak koza. Permanentně pořád opravy, žádná výdrž a že cena dílu je za hubičku je malá záplata. Chce to změnu celkově.
5ti dvéřovou verzi vozí neofiko dovozci jako třeba GAZ praha. Nový benyínový motor se připravuje, facelift, i když malý dostala verze Urban vč. klimatizace a el. okýnek atd. ABS už to má, ESP taky budou muset přidat.
No nevím ... Asi bude trochu rozdíl mezi "starým" dieslem ala Hilux nebo Patrol a jakousi moderní 1,3 , byť s nízkým výkonem . Moc si ani neuvědomuju, že by mi benzínový motor v autě přišel "splašený" . Poslední splašený blázinec, který jsem jezdil, byla Husqvarna WR 360, ta jezdila i při lochtání plynu jenom po zadním ...
A co bys od ni chtel? Niva svymi rozmery je jen o neco vetsi nez Suzuki Jimny, tj. patri do stejne kategorie malych terenaku. To neni zadny nakladak, ani to nebylo ucelem konstrukteru.
Ona i ta nové projede opravdu hodně.. jen už je fakt malá. A je zbytečně drahá. Doufám, že to přejde a začnou prodávat i "normální" verze.
Je menší než Niva - a to už je co říct.
Má jinej účel - to je takovej sněžnej skútr... pro dopravu osob, ne krmení pro jeleny. ;-)
Jj souhlas, jak píšu níž ;-) to spíš co se týká offroadu a blbnutí a tak.
Jenomže lesníci to používají k zakrmování, vožení velkých věcí a tak potřebují pick-up.
Osobně mi tento druh auta přijde pro tuto profesi ideální, ničení kytiček se dneska moc neřeší, když skoro ke každému krmelci vám vede štěrková nebo hliněná cesta. :-)