Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada testuje Nivu s naftovým motorem

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 12. 2014 • 00:23
23
82
Zobrazit náhledy (23)
Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva Lada (Vaz/Žiguli) Niva
Niva se vyrábí už od dubna 1977 a ještě nějaký čas tomu tak zůstane. Pod kapoty se ale s velkou pravděpodobností vrátí motor spalující naftu.

Lada Niva a diesel? To už tu přece bylo! Francouzský dovozce Poch prodával v zemi galského kohouta vozy s předkomůrkovými atmosférickými motory Peugeot Indénor 1,9 l/51 kW. Ve Španělsku se zase nabízela ještě slabší verze se 47 kW a pětistupňovou manuální převodovkou, která se rozjela na 127 km/h. Na některých trzích mimo starý kontinent se dala koupit

i s turbodieselem PSA 1,87 l/55 kW, který brumlal třeba i v první hranaté Vitaře od Suzuki. To se psala osmdesátá léta minulého věku.

Nyní by se měl tento druh paliva do nádrží i palivových systémů ruského terénního nezmara vrátit. Je potřeba, Lada 4x4, jak se jmenuje Niva doma, se spoléhá v tuto chvíli jen na zážehovou sedmnáctistovku. Spekuluje se sice o brzkém příchodu již známých modernějších agregátů 1,6 l a nových 1,8 l, ale i to je zatím ve hvězdách. A diesel? Vzhledem k tomu, že majoritním vlastníkem AvtoVAZu je Renault, čekalo by se, že půjde o čtyřválce 1.5 dCi. Omyl!

Fiat si sice nechal lukrativní nabídku na koupi podílu v automobilce z Togliatti ujít, ale „plachetnice“ na východě testuje první prototyp s jeho MultiJetem 1,3 l. Zprávu přinesl server Drive.ru. Vrací se tak vlastně ke kořenům, protože právě Turín stál u vzniku celého továrního komplexu nedaleko řeky Volhy. Snad každý Čech i Slovák, který se jen trochu zajímá o auta, ví, že první žigulíky byly licenčními Fiaty 124, byť naladěnými na tamní podmínky.

Instalace MultiJetu s výkonem standardních 63 kW do Nivy si však dle výsledků prvních zkoušek vyžádá také značné úpravy, a to konkrétně výfukového potrubí, chladiče a elektroinstalace. Nehledě o tom, že má moderní řídicí jednotku s CAN-bus sběrnicí. S točivým momentem 180 N.m si také nedokáže poradit převodovka a musí být ještě dále zesílena a vyztužena. Pod kapotou je pro pohonnou jednotku místa dost, ani s vyšší hmotností transplantovaného „srdce“ nejsou výraznější problémy, přední náprava se zbytečně nepřetěžuje. To zní věru pozitivně. Zkoušky modifikované techniky budou pokračovat v lednu 2015.

Největší novinkou u postupně modernizované Nivy byla v poslední době verze Urban s o 20 mm sníženou světlostí, integrovanými plastovými nárazníky, vyhřívanými sedačkami, elektrickými okny a zrcátky a klimatizací. Zda se skutečně naftová varianta dostane do sériové produkce, to zatím netušíme. Ani stanovisko Renaultu ohledně celé záležitosti není známo. Určitě však testování neprobíhá tajně...

Témata
1. 1. 2015 23:24
Re: Podivna volba
Zase to snad není možné!

PS:- Nejvíce si ale stejně asi všimnete zastaralého dieselového motoru.
Avatar - Ada je zase tady
1. 1. 2015 23:16
Re: Podivna volba
Ano, chce to větší diesel. Viz výše. :-! Malý diesel je stejně špatná volba jako ten zastaralý benzínový motor.
Avatar - Barrichello
1. 1. 2015 20:01
Re: ko
5ti dvéřovou verzi vozí neofiko dovozci jako třeba GAZ praha. Nový benyínový motor se připravuje, facelift, i když malý dostala verze Urban vč. klimatizace a el. okýnek atd. ABS už to má, ESP taky budou muset přidat.
1. 1. 2015 17:33
Re: Podivna volba
:yes: :yes:
1. 1. 2015 17:31
Re: Sorry,
Rozdil mezi cenou techto motoru nebude takovy. Pokud vubec nejaky je.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud