Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel neplánuje sedan větší než Insignia

60 komentářů

Avatar - Bubáq
Bubáq
Pokud mluvíme o Evropě, jsou šance Opelu na úspěch ve třídě MB-E, BMW 5 a Audi A6 velmi malé. Nehledě k tomu, že Insignia svými vnějšími rozměry této třídě odpovídá již nyní. Lepší je tedy pracovat usilovně na jejím vylepšování a neztrácet čas a peníze sny o ještě větším korábu... Ne všechny opely by měly být buicky a ne všechny buicky by měly být transformovány do opelových klonů.
Poněkud nešťastně ale vyznívá Neumannovo vyjádření o budoucnosti Zafiry: její prostornost je nyní příkladná a zmenšovat ji v další generaci nemusí být tím pravým krokem. Chápu, že po vzoru nissanů a renaultů půjde taky do motorického downsizingu, ale zde hrozí, že ji Hyundai a Kia snadno vystrnadí z trhu....
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlasim, nac delat vetsi Opel kdyz ma GM Cadillac. Spise by mel investovat penize do rozsireni dealerske a servisni site Cadillacu, do rozsireni motorove palety pro EU a do reklamy
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky myslim. Doba neprémiovejch větších aut v Evropě asi definitivně skončila
Avatar - white label
white label
Třeba aktuální Mondeo, nebo nový Passat/SuperbIII určitě nejsou (na svou třídu) menší auta, spíš (minimálně částečně) suplují někdejší vyšší střední mainstream. Stačí si vedle postavit poslední Scorpio s aktuálním, nebo i minulým, Mondeem. A dnešní Mondeo a spol. je rozměrově zhruba na úrovni vyšší střední prémie.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samozřejmě to platí pro všechny krom VAGních modelů. Sorry že sem to zapomněl zdůraznit Francisi
Avatar - white label
white label
Jistě, zrovna Mondeo to je VAG jak vyšitý, že ano, Kyliesakro... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mondeu větší rozměry nepomůžou. Ale to si myslíš i ty Francisi. Neníliž pravda?
Doby kdy Scorpio 2.9 byla kára snů sou definitivně pryč
Avatar - white label
white label
Pro mě zrovna Scorpio károu snů nebylo nikdy, spíš bych řekl, že majitelé poslední generace bazarových "Scorpionů" (za hodně rychle padající ceny) působili v těchto voze poněkud "rozpačitě". Ale respektuji, že každý má jiné sny...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Muj sen to taky nikdy nebyl ale kámoš ho měl a pár jízd s nim mám naježděno a celkem kladná nostalgická vzpomínka zůstala
Podstatná se mi ale zdá ta celková změna klimatu kdy tenhle typ auta definitivně skončil. Aspoň v Evropě
Avatar - white label
white label
Možná většina solventních kupců dospěla k názoru, že když už "hogofogo" třídu/velikost, tak i "hogofofo" značku k tomu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Definuj hogofogo 😄
Avatar - white label
white label
Např. něco, co je obecně bráno minimálně za jasný nadprůměr.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No výsledkem je zúžená nabídka ve třídě. A realita že dneska za auto týhle třídy s trochu normální výbavou v Evropě musíš vysolit..
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
V case, ked som este fungoval s T-613-kami, som potreboval aj vyslovene kombik. Tak na 1 kratke obdobie som mal k dispozici Scorpio kombi ! - 2 liter 120 PS. Jazda slusna...ale v tom case znamy kupil Audi 100 Avant C4 2.0 115 PS. Po prvej jazde s nim som pochopil rozdiel - interier, spracovanie, charakteristika motora, radenie, spotreba...vsetko hralo v prospech Avantu 😉 Ale prakticke bolo aj to Scorpio: po zlozeni sedaciek vznikla takmer dokonala rovina bez "hrbu". A co si to auto vtedy za mojich mladych cias aj vdaka tomu uziloooo >😁 :😉 >😒] :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám kámoše co by ti vysvětlil že T-613 nemá konkurenci a Scorpio i audi sou proti ní.. A skoro s nim souhlasim 😄
Mně přijde trend kdy z evropskýho trhu mizej auta jako hnissan Maxima a dneska už i Accord atd. varovnej a docela smutnej
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
s tym kamosom budem isto v mnohych veciach suhlasit. Nas bolo takych viac - nieco sme spolu vymysleli a na mojej T-613 sa to testovalo. Ak uspesne, ostatni to riesili tiez. jo, no, to boli casy. Potom prisla doba, kedy ma uz ale T-613 nedokazala "adekvatne reprezntovat" - ( kuaaa - riadny paradox co? 8-s ) a musel som presedlat na nieco "adekvatnejsie"...no a zvysok poznas >😒] >😒] >😒] >😒]
Jasne, ze pomedzi to vsetko prislo este kde-co do ruky. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo měl sem napsat nemě-la konkurenci. Obávám se že něčeho takhle originálního se dneska už nedočkáme, že co se týče unifikace čekaj nás eště mnohem horší časy. S trochou nadsázky jedna platforma jeden motor v mnoha variacích vod nižší střední až luxusní trídu 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Je novy rok... 😉
To ...sakro na konci vyznieva tak az vulgarne. Skusme to podla Gilgita - krstne meno "Hamunalie" a druhe Kiesakra nebudeme pouzivat 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Novej rok a furt ty starý plky
Velkoodběratel_kukuřice
Cadillac je komický. V Evropě má filozofii: Pojďme prodávat auta za cenu tak min. o 10% vyšší než německá, švédská a britská auta a uděláme díru do světa. Třeba Lexus si na nic nehraje, ví že s takovou cenou by sotva uspěl. Proto třeba is a ns stojí méně a celkově Cadillac má v podvědomí v Evropě málo lidí a reklama by stála velké prachy, jedině tak servis a dealerství by měli dobré. Lepší by bylo udělat z Opelu v Číně náhradu za Buick, ten je stejně rebrandový, má jen asi 2 modely jiné než Opel a hraje si na prémii.
Avatar - Anonym
Anonym
Buick je v číně velmi úspěšný a navíc bez Číny by Buick nepřežil. Takže Opel se určitě v číně prodávat nebude. Na to zapoměn.

A Cadillac je dražší o 10% jak němci. jasně, ale naklikej si do něce stejnou výbavu co má Cadillac a ten němec je o 30% dražší rázem.

Musíš srovnávat srovnatelné, amigo >😁

A Buick skutečně prémie je, v číně. a i v USA stojí výše než třeba značka VW.
Velkoodběratel_kukuřice
Nevím, jestli je Buick skutečná prémie, Amerikánci to vidí vždy jinak, popřípadě je to tak poloprémie něco jako Lancia, která víceméně žije z minulosti. A třeba ten VW má Phaetona a Touarega, které jsou plně srovnatelné ba i víc než Enclave a LaCrosse. Těmto autům klidně mohou konkurovat i Korejci se SF, Genesisem, novým Sorentem a těch příkladů je víc.
Avatar - Anonym
Anonym
pro čínana je to lepší značka než je VW či Chevrolet, tak to vidí čínan. Na Mercedes, Audi a BMW to nemá, ale je leo lepší značka než ty obyčejné.
pogo26
A oni kvůli downsizingu korejci vystrnadili nějaký Renault nebo Nissan z trhu? Nebo jak to mám chápat?
nebezpecnavosa
Jak na Nový rok, tak s Foktem celý rok. Bohužel, tohle se letos asi splní.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
V čem je problém?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
to jen frantík si myslí, že může v této kategorii nabízet přerostlou meganovsko-C3kovu techniku. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je sice blbost ale asi vim co myslíš 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Čekám negativní ohlasy. 😉
/a jak se ukazuje, ani nízká cena není to pravé co zákazníky přitáhne/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To neni vo negativních ohlasech ale žes napsal blbost. Jinak myslim že se dokonce přiblížila doba kdy značky jako Opel, Ford nebo frantíci budou mít velkej problém i s obyčejnou střední třídou
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Počkej, tak ty taky vlastníš francouzskou provenienci? 😉 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To víš že jo Toyotu Yaris hybrid. A jak to s čimkoli předchozim souvisí? 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Šak ty víš........................... 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to teda fakt nevim 😄
Klaudius
Ja si myslím, že na väčšie a luxusnejšie autá ako je Insignia Opel má. Koniec-koncov, už to dokázal, bola doba, keď šliapal na päty aj Mercedesu...
Ale súčasné rozhodnutie je pochopiteľné, Opel sa potrebuje pozviechať a vykročiť vpred. Ponuka v nižších triedach nie je zrovna dokonalá a image zvonka veľkých a zvnútra malých áut nie je ideál. Ostatne asi to sami dobre vedia a k dokonalosti ich vozidlám nechýba veľa, techniku majú na úrovni. Tak už len chytiť to za správny koniec. A nabudúce už to budú aj plány vo vyššej strednej a podobne. Opel :yes: .
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v ktorej dobe sliapal opel na paty mercedesu?

postacia roky... od - do ... lebo my "mladsi" si to akosi nepamatame 😉 ..... osobne rad sa priucim
Avatar - euro89
euro89
Diplomat byl svého času považován za jedinou opravdovou konkurenci pro S-Klasse (byť tenkrát se ještě označení S-Klasse oficiálně nepoužívalo). Rekord a zejména pak luxusnější Commodore pro změnu konkuroval řadám W114/W115 a W123. Pravda, bylo to v době, kdy tvoji oblíbenci lezli ještě po stromech, takže se dá pochopit, že to i odborníkovi tvého kalibru uteklo. >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak tuto "davnu minulost" uz ozaj neriesim ... vies kde bola kedysi lancia? a pozri kde je dnes....

pamatam si este vcelku dobre casy opla omega, peugeotu 605 ci nissana maximy QX ....
Avatar - euro89
euro89
Omega (B), 605 nebo Maxima QX jsou u mě ještě nová auta.
Avatar - white label
white label
No jo, tak to pak leccos vysvětluje...
Klaudius
Čo tým chcel básnik povedať? Tou Lanciou myslím. Čo má zánik firmy alebo značky spoločné s technickou úrovňou konštrukcií? Neexistuje úmerná spojitosť.
Klaudius
:yes:
Avatar - white label
white label
Záléží na tom, jak definuješ pojem "opravdová konkurence". Diplomat byl sice tehdejší vlajkovou lodí Opelu, ovšem z hlediska značky to pro MB až tak "opravdový" konkurent nebyl.
Mít na masce v kruhu třícipou hvězdu, nebo jen blesk, nebylo ani tehdy vnímáno rovnocenně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že podstatná neni rovnocennost ale to že se dřív větší auta neprémiovejch výrobců normálně prodávaly a teď je tomu definitivně šmidlec
Klaudius
Práve v tej dobe vcelku áno, istý čas (presné časové obdobie teraz neviem) mali u Mercedesu aj pár vrások navyše, lebo Ople boli modernejšie, s podobnou kvalitou a za nižšiu cenu - a predávali sa, zatiaľ čo Mercedesy stáli vo výkladoch.
[odkaz]
[odkaz]
Velkoodběratel_kukuřice
Co čekat od Američanů. Opel dělal skvělá auta ve vyšší střední, ano sice dost těžil z GM, ale dělal to dobře. Myslím si, že Opel měl být více tlačen do Číny místo Buicku, tomu se tam sice daří, ale když vezmeme v úvahu že Buick a Opel téměř jedno jsou, tak by Opel tam zřejmě taky válel. Navíc je to německá automobilka a ty jsou v Číně v kursu, ať už je to Audi nebo VW. Je vždycky snazší prodávat prémiové zboží z Evropy než z Ameriky nebo odjinud. Mnohdy nejde o to, jak dobré je, ale odkud je. Třeba rozdíl mezi kalhoty z USA a z Itálie nebude tak závratný, ale v ceně určitě. >😁 Hold finest zboží téměř vždy pochází z Evropy. A ohledně keců, že Opel je pro GM ztrátový, tak to je blbost. GM neumožnil Opelu se rozvíjet na všech důležitých celosvětových trzích, plno modelů a motorů klíčových aut GM bylo vyvinuto v Německu, např. Cruze má podvozek z Astry a plno dalších vychytávek, zkrátka GM neumí dobře management, klidně bych některé funkce nechal přesídlit do Německa.
Avatar - Anonym
Anonym
GM je zastoupen absolutně na všech světových trzích, jen různýma značkama. Nemůže tahat do číny Opel, když by to byla konečná pro Buick.

V jižní americe je zas zastoupen hlavně Chevroletem, v Koreii taky. V evropě Má Vauxhall, Opel a Cadillac.
USA a Canada jsou jasné. V arabii má taky úspěch. V uastrálii maj Holden. Tak co jako...
Velkoodběratel_kukuřice
No právě ta Čína měla být pro Opel. Buick krom Číny prodá auta tak v USA, jasně je to prémiová značka, ale Američané vidí prémii i tam, kde moc není. Buick žije z podstaty, podobně jako Mercury, Saturn, Hummer a Pontiac předtím. Třeba ten Mercury byl zaměřením shodný jako Buick, entry-level luxury car, ale postupem času se to tak málo lišilo od běžných Fordů až to nakonec skončilo.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže Buick by jen se severoamerickými prodeji nepřežil. Nebýt číny, tak GM obětovalo Buick místo Pontiacu, to je veřejný tajmeství, Buick přežil jen díky silné pozici v číně, nemít ji, skončil by.

V číně se těch Buicků totiž ročně prodá mnohem víc, než v usa a kanadě dohromady.

Saturn byl uměle vztovřená značka bez historie, saha o konkurenci japoncům.

Hummer dojel tehdá na vysoké ceny benzínu a tlak ze stran ekospolků atd.

Pontiac a Oldmsobile skončily bohužel díky chybám GM ve strategii a díky malým investicém do obnovy modelové řady.
Velkoodběratel_kukuřice
No a o tom mluvím, 800 000 aut z cirka 1 miliónu prodá Buick v Číně, zbytek hlavně v USA, z toho se dá vyvodit, že pro Američany tato značka moc neznamená resp. moc je neoslovuje, proto jí měli zrušit v období krize a ty 2 větší modely zařadit do portfólia Opelu, kterému by se dařilo na čínském trhu asi stejně jako Buicku. A těch 200 tisíc aut, které by se prodaly mimo Čínu by kompenzovaly prodeje Opelu v Evropě, Rusku, popřípadě by zákazníci Buicku si v SA vybrali něco ze značek GM, výsledkem by podle mne bylo lepší finanční postavení Opelu, šetření nákladů a jasnější rozdělení značek na světových trzích.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže mít z GM jen Cadillac, Chevrolet a GMC by bylo dost smutný.... Takže proto do toho asi nešli. A nepůjdou.
Velkoodběratel_kukuřice
Tak ono je to vždy těžké rozhodnutí, asi bych byl taky pro Buick před Pontiacem, ale v budoucnu se auta budou lišit čím dál méně, Caddy, GMC, Chevy a Opel s Vauxhallem by podle mne stačili, popřípadě něco vymyslet s Buickem.
Avatar - Anonym
Anonym
Caddy a Chevy se budou lišit určitě, naopak GMC se nelišilo nikdy od Chevroletu nijak zasadně a Buick halt musí spolupracovat s Oplem, jinak to nepůjde.
Avatar - euro89
euro89
Kdyby u GM nebyli ***i, tak by Opel nemusel nikam prorážet, neboť ještě před pár lety byl ve vyšší střední dobře zavedenou značkou. A není to zase tak dlouho, kdy byl zavedenou značkou i mezi limuzínami... Většina dnešních lidí to má asi jinak, ale mě se při vyslovení slova Opel jako první vybaví řada KAD, dále pak Rekord/Commodore nebo Senator/Monza. Rozhodně ne nějaká Corsa, Mokka, Agila a podobná "autíčka". :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sucasna stredna trieda je rozmerovo uz na urovni vyssej strednej triedy spred par rokov dozadu ... co je mozno jeden z klucovych dovodov preco sa uz znacky nehrnu vyssie ... uprimne kto by si kupil 5metrovy peugeot alebo mazdu? asi malokto.... ved sucasna 508micka uz dokaze plnohodnotne nahradit ( aj komfortom aj motorom aj imidzom ) starsiu 607micku ktora bola kedysi zaradena o triedu vyssie ako dnesna P508
Avatar - euro89
euro89
Vnější rozměry rostou, ale hlavně kvůli nárokům na bezpečnost, odhlučnění atd... Ale v interiéru je to stále stejné, u některých aut mám pocit, že snad i horší. Strejda má tady 5er E60 a bratranec F10, v obou jsem už vyzkoušel všechny místa (řidič, spolujezdec, vzadu) a když porovnám z. B. vnitřní prostor s mojí Themou, tak mám pocit na všech místech mnohem stísněnějšího interiéru oproti mé Themě, přestože vnější rozměry mají obě BMW o dost větší. Je to dáno masivním obestavěním interiérů nových aut. Stačí když porovnám výplně dveří nebo palubní desku...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ano to je pravda..... so vsetkym sa da suhlasit ( fabia I je tiez rozmerovo vacsia ako starsia felicia ale vnutri je pritom od feldy priestorovo mensia )

ale napriklad razvor maju dnesne auta strednej triedy uz o dost vacsi ako mnohe auta z vyssej strednej triedy spred par rokov dozadu... tento paramater sa zvacsil a to znamena ze aspon pozdlzny priestor v kabine by uz mohol byt vacsi .....
Velkoodběratel_kukuřice
Ten Topper je zlý člověk, nejprve ti řekne, že nemáš pravdu, ale potom když ho "posadíš" , tak se chce zalíbit >😁 Aneb místy má dobré komentáře, ale z principu mu dávám palec dolů a není to kvůli tomu, že má rád Kiu.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže většině lidí se vybaví tak maximálně poslední Omega, na zbytek už si ani nevzdechnou nebo to ani vůbec neznaj. Přecenuješ obzčejné motoristy, jejich přehled značek a modelů je dost omezený. Takovou lancii půlka z nich takz vůbec nezná nebo jen tuší že kdysi něco dělali.