Novinky
Anonym
3
Souhlasim, nac delat vetsi Opel kdyz ma GM Cadillac. Spise by mel investovat penize do rozsireni dealerske a servisni site Cadillacu, do rozsireni motorove palety pro EU a do reklamy
Přejít do diskuze
nebezpecnavosa
Jak na Nový rok, tak s Foktem celý rok. Bohužel, tohle se letos asi splní.
euro89
Kdyby u GM nebyli ***i, tak by Opel nemusel nikam prorážet, neboť ještě před pár lety byl ve vyšší střední dobře zavedenou značkou. A není to zase tak dlouho, kdy byl zavedenou značkou i mezi limuzínami... Většina dnešních lidí to má asi jinak, ale mě se při vyslovení slova Opel jako první vybaví řada KAD, dále pak Rekord/Commodore nebo Senator/Monza. Rozhodně ne nějaká Corsa, Mokka, Agila a podobná "autíčka". :-!
euro89
Diplomat byl svého času považován za jedinou opravdovou konkurenci pro S-Klasse (byť tenkrát se ještě označení S-Klasse oficiálně nepoužívalo). Rekord a zejména pak luxusnější Commodore pro změnu konkuroval řadám W114/W115 a W123. Pravda, bylo to v době, kdy tvoji oblíbenci lezli ještě po stromech, takže se dá pochopit, že to i odborníkovi tvého kalibru uteklo. >😒]
Uživatel_5340709
to jen frantík si myslí, že může v této kategorii nabízet přerostlou meganovsko-C3kovu techniku. :-!
Bubáq
Pokud mluvíme o Evropě, jsou šance Opelu na úspěch ve třídě MB-E, BMW 5 a Audi A6 velmi malé. Nehledě k tomu, že Insignia svými vnějšími rozměry této třídě odpovídá již nyní. Lepší je tedy pracovat usilovně na jejím vylepšování a neztrácet čas a peníze sny o ještě větším korábu... Ne všechny opely by měly být buicky a ne všechny buicky by měly být transformovány do opelových klonů.
Poněkud nešťastně ale vyznívá Neumannovo vyjádření o budoucnosti Zafiry: její prostornost je nyní příkladná a zmenšovat ji v další generaci nemusí být tím pravým krokem. Chápu, že po vzoru nissanů a renaultů půjde taky do motorického downsizingu, ale zde hrozí, že ji Hyundai a Kia snadno vystrnadí z trhu....
Poněkud nešťastně ale vyznívá Neumannovo vyjádření o budoucnosti Zafiry: její prostornost je nyní příkladná a zmenšovat ji v další generaci nemusí být tím pravým krokem. Chápu, že po vzoru nissanů a renaultů půjde taky do motorického downsizingu, ale zde hrozí, že ji Hyundai a Kia snadno vystrnadí z trhu....
euro89
Vnější rozměry rostou, ale hlavně kvůli nárokům na bezpečnost, odhlučnění atd... Ale v interiéru je to stále stejné, u některých aut mám pocit, že snad i horší. Strejda má tady 5er E60 a bratranec F10, v obou jsem už vyzkoušel všechny místa (řidič, spolujezdec, vzadu) a když porovnám z. B. vnitřní prostor s mojí Themou, tak mám pocit na všech místech mnohem stísněnějšího interiéru oproti mé Themě, přestože vnější rozměry mají obě BMW o dost větší. Je to dáno masivním obestavěním interiérů nových aut. Stačí když porovnám výplně dveří nebo palubní desku...
Anonym
Caddy a Chevy se budou lišit určitě, naopak GMC se nelišilo nikdy od Chevroletu nijak zasadně a Buick halt musí spolupracovat s Oplem, jinak to nepůjde.
Velkoodběratel_kukuřice
Tak ono je to vždy těžké rozhodnutí, asi bych byl taky pro Buick před Pontiacem, ale v budoucnu se auta budou lišit čím dál méně, Caddy, GMC, Chevy a Opel s Vauxhallem by podle mne stačili, popřípadě něco vymyslet s Buickem.
Klaudius
Práve v tej dobe vcelku áno, istý čas (presné časové obdobie teraz neviem) mali u Mercedesu aj pár vrások navyše, lebo Ople boli modernejšie, s podobnou kvalitou a za nižšiu cenu - a predávali sa, zatiaľ čo Mercedesy stáli vo výkladoch.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Velkoodběratel_kukuřice
No a o tom mluvím, 800 000 aut z cirka 1 miliónu prodá Buick v Číně, zbytek hlavně v USA, z toho se dá vyvodit, že pro Američany tato značka moc neznamená resp. moc je neoslovuje, proto jí měli zrušit v období krize a ty 2 větší modely zařadit do portfólia Opelu, kterému by se dařilo na čínském trhu asi stejně jako Buicku. A těch 200 tisíc aut, které by se prodaly mimo Čínu by kompenzovaly prodeje Opelu v Evropě, Rusku, popřípadě by zákazníci Buicku si v SA vybrali něco ze značek GM, výsledkem by podle mne bylo lepší finanční postavení Opelu, šetření nákladů a jasnější rozdělení značek na světových trzích.
Anonym
Jenže Buick by jen se severoamerickými prodeji nepřežil. Nebýt číny, tak GM obětovalo Buick místo Pontiacu, to je veřejný tajmeství, Buick přežil jen díky silné pozici v číně, nemít ji, skončil by.
V číně se těch Buicků totiž ročně prodá mnohem víc, než v usa a kanadě dohromady.
Saturn byl uměle vztovřená značka bez historie, saha o konkurenci japoncům.
Hummer dojel tehdá na vysoké ceny benzínu a tlak ze stran ekospolků atd.
Pontiac a Oldmsobile skončily bohužel díky chybám GM ve strategii a díky malým investicém do obnovy modelové řady.
V číně se těch Buicků totiž ročně prodá mnohem víc, než v usa a kanadě dohromady.
Saturn byl uměle vztovřená značka bez historie, saha o konkurenci japoncům.
Hummer dojel tehdá na vysoké ceny benzínu a tlak ze stran ekospolků atd.
Pontiac a Oldmsobile skončily bohužel díky chybám GM ve strategii a díky malým investicém do obnovy modelové řady.
Anonym
pro čínana je to lepší značka než je VW či Chevrolet, tak to vidí čínan. Na Mercedes, Audi a BMW to nemá, ale je leo lepší značka než ty obyčejné.
Velkoodběratel_kukuřice
Nevím, jestli je Buick skutečná prémie, Amerikánci to vidí vždy jinak, popřípadě je to tak poloprémie něco jako Lancia, která víceméně žije z minulosti. A třeba ten VW má Phaetona a Touarega, které jsou plně srovnatelné ba i víc než Enclave a LaCrosse. Těmto autům klidně mohou konkurovat i Korejci se SF, Genesisem, novým Sorentem a těch příkladů je víc.
Velkoodběratel_kukuřice
No právě ta Čína měla být pro Opel. Buick krom Číny prodá auta tak v USA, jasně je to prémiová značka, ale Američané vidí prémii i tam, kde moc není. Buick žije z podstaty, podobně jako Mercury, Saturn, Hummer a Pontiac předtím. Třeba ten Mercury byl zaměřením shodný jako Buick, entry-level luxury car, ale postupem času se to tak málo lišilo od běžných Fordů až to nakonec skončilo.
Anonym
GM je zastoupen absolutně na všech světových trzích, jen různýma značkama. Nemůže tahat do číny Opel, když by to byla konečná pro Buick.
V jižní americe je zas zastoupen hlavně Chevroletem, v Koreii taky. V evropě Má Vauxhall, Opel a Cadillac.
USA a Canada jsou jasné. V arabii má taky úspěch. V uastrálii maj Holden. Tak co jako...
V jižní americe je zas zastoupen hlavně Chevroletem, v Koreii taky. V evropě Má Vauxhall, Opel a Cadillac.
USA a Canada jsou jasné. V arabii má taky úspěch. V uastrálii maj Holden. Tak co jako...
Anonym
Buick je v číně velmi úspěšný a navíc bez Číny by Buick nepřežil. Takže Opel se určitě v číně prodávat nebude. Na to zapoměn.
A Cadillac je dražší o 10% jak němci. jasně, ale naklikej si do něce stejnou výbavu co má Cadillac a ten němec je o 30% dražší rázem.
Musíš srovnávat srovnatelné, amigo >😁
A Buick skutečně prémie je, v číně. a i v USA stojí výše než třeba značka VW.
A Cadillac je dražší o 10% jak němci. jasně, ale naklikej si do něce stejnou výbavu co má Cadillac a ten němec je o 30% dražší rázem.
Musíš srovnávat srovnatelné, amigo >😁
A Buick skutečně prémie je, v číně. a i v USA stojí výše než třeba značka VW.
Velkoodběratel_kukuřice
Ten Topper je zlý člověk, nejprve ti řekne, že nemáš pravdu, ale potom když ho "posadíš" , tak se chce zalíbit >😁 Aneb místy má dobré komentáře, ale z principu mu dávám palec dolů a není to kvůli tomu, že má rád Kiu.
Velkoodběratel_kukuřice
Co čekat od Američanů. Opel dělal skvělá auta ve vyšší střední, ano sice dost těžil z GM, ale dělal to dobře. Myslím si, že Opel měl být více tlačen do Číny místo Buicku, tomu se tam sice daří, ale když vezmeme v úvahu že Buick a Opel téměř jedno jsou, tak by Opel tam zřejmě taky válel. Navíc je to německá automobilka a ty jsou v Číně v kursu, ať už je to Audi nebo VW. Je vždycky snazší prodávat prémiové zboží z Evropy než z Ameriky nebo odjinud. Mnohdy nejde o to, jak dobré je, ale odkud je. Třeba rozdíl mezi kalhoty z USA a z Itálie nebude tak závratný, ale v ceně určitě. >😁 Hold finest zboží téměř vždy pochází z Evropy. A ohledně keců, že Opel je pro GM ztrátový, tak to je blbost. GM neumožnil Opelu se rozvíjet na všech důležitých celosvětových trzích, plno modelů a motorů klíčových aut GM bylo vyvinuto v Německu, např. Cruze má podvozek z Astry a plno dalších vychytávek, zkrátka GM neumí dobře management, klidně bych některé funkce nechal přesídlit do Německa.
Velkoodběratel_kukuřice
Cadillac je komický. V Evropě má filozofii: Pojďme prodávat auta za cenu tak min. o 10% vyšší než německá, švédská a britská auta a uděláme díru do světa. Třeba Lexus si na nic nehraje, ví že s takovou cenou by sotva uspěl. Proto třeba is a ns stojí méně a celkově Cadillac má v podvědomí v Evropě málo lidí a reklama by stála velké prachy, jedině tak servis a dealerství by měli dobré. Lepší by bylo udělat z Opelu v Číně náhradu za Buick, ten je stejně rebrandový, má jen asi 2 modely jiné než Opel a hraje si na prémii.
Hammunasakra
Nojo měl sem napsat nemě-la konkurenci. Obávám se že něčeho takhle originálního se dneska už nedočkáme, že co se týče unifikace čekaj nás eště mnohem horší časy. S trochou nadsázky jedna platforma jeden motor v mnoha variacích vod nižší střední až luxusní trídu 😉
AUDIRS6
s tym kamosom budem isto v mnohych veciach suhlasit. Nas bolo takych viac - nieco sme spolu vymysleli a na mojej T-613 sa to testovalo. Ak uspesne, ostatni to riesili tiez. jo, no, to boli casy. Potom prisla doba, kedy ma uz ale T-613 nedokazala "adekvatne reprezntovat" - ( kuaaa - riadny paradox co? 8-s ) a musel som presedlat na nieco "adekvatnejsie"...no a zvysok poznas >😒] >😒] >😒] >😒]
Jasne, ze pomedzi to vsetko prislo este kde-co do ruky. 😉
Jasne, ze pomedzi to vsetko prislo este kde-co do ruky. 😉
Hammunasakra
No výsledkem je zúžená nabídka ve třídě. A realita že dneska za auto týhle třídy s trochu normální výbavou v Evropě musíš vysolit..
Hammunasakra
Mám kámoše co by ti vysvětlil že T-613 nemá konkurenci a Scorpio i audi sou proti ní.. A skoro s nim souhlasim 😄
Mně přijde trend kdy z evropskýho trhu mizej auta jako hnissan Maxima a dneska už i Accord atd. varovnej a docela smutnej
Mně přijde trend kdy z evropskýho trhu mizej auta jako hnissan Maxima a dneska už i Accord atd. varovnej a docela smutnej
AUDIRS6
V case, ked som este fungoval s T-613-kami, som potreboval aj vyslovene kombik. Tak na 1 kratke obdobie som mal k dispozici Scorpio kombi ! - 2 liter 120 PS. Jazda slusna...ale v tom case znamy kupil Audi 100 Avant C4 2.0 115 PS. Po prvej jazde s nim som pochopil rozdiel - interier, spracovanie, charakteristika motora, radenie, spotreba...vsetko hralo v prospech Avantu 😉 Ale prakticke bolo aj to Scorpio: po zlozeni sedaciek vznikla takmer dokonala rovina bez "hrbu". A co si to auto vtedy za mojich mladych cias aj vdaka tomu uziloooo >😁 :😉 >😒] :yes:
white label
Možná většina solventních kupců dospěla k názoru, že když už "hogofogo" třídu/velikost, tak i "hogofofo" značku k tomu.
Hammunasakra
Muj sen to taky nikdy nebyl ale kámoš ho měl a pár jízd s nim mám naježděno a celkem kladná nostalgická vzpomínka zůstala
Podstatná se mi ale zdá ta celková změna klimatu kdy tenhle typ auta definitivně skončil. Aspoň v Evropě
Podstatná se mi ale zdá ta celková změna klimatu kdy tenhle typ auta definitivně skončil. Aspoň v Evropě
white label
Pro mě zrovna Scorpio károu snů nebylo nikdy, spíš bych řekl, že majitelé poslední generace bazarových "Scorpionů" (za hodně rychle padající ceny) působili v těchto voze poněkud "rozpačitě". Ale respektuji, že každý má jiné sny...
AUDIRS6
Je novy rok... 😉
To ...sakro na konci vyznieva tak az vulgarne. Skusme to podla Gilgita - krstne meno "Hamunalie" a druhe Kiesakra nebudeme pouzivat 😄
To ...sakro na konci vyznieva tak az vulgarne. Skusme to podla Gilgita - krstne meno "Hamunalie" a druhe Kiesakra nebudeme pouzivat 😄
Hammunasakra
Myslim že podstatná neni rovnocennost ale to že se dřív větší auta neprémiovejch výrobců normálně prodávaly a teď je tomu definitivně šmidlec
white label
Záléží na tom, jak definuješ pojem "opravdová konkurence". Diplomat byl sice tehdejší vlajkovou lodí Opelu, ovšem z hlediska značky to pro MB až tak "opravdový" konkurent nebyl.
Mít na masce v kruhu třícipou hvězdu, nebo jen blesk, nebylo ani tehdy vnímáno rovnocenně.
Mít na masce v kruhu třícipou hvězdu, nebo jen blesk, nebylo ani tehdy vnímáno rovnocenně.
Hammunasakra
Mondeu větší rozměry nepomůžou. Ale to si myslíš i ty Francisi. Neníliž pravda?
Doby kdy Scorpio 2.9 byla kára snů sou definitivně pryč
Doby kdy Scorpio 2.9 byla kára snů sou definitivně pryč
Hammunasakra
Samozřejmě to platí pro všechny krom VAGních modelů. Sorry že sem to zapomněl zdůraznit Francisi
Klaudius
Čo tým chcel básnik povedať? Tou Lanciou myslím. Čo má zánik firmy alebo značky spoločné s technickou úrovňou konštrukcií? Neexistuje úmerná spojitosť.
white label
Třeba aktuální Mondeo, nebo nový Passat/SuperbIII určitě nejsou (na svou třídu) menší auta, spíš (minimálně částečně) suplují někdejší vyšší střední mainstream. Stačí si vedle postavit poslední Scorpio s aktuálním, nebo i minulým, Mondeem. A dnešní Mondeo a spol. je rozměrově zhruba na úrovni vyšší střední prémie.
Hammunasakra
Taky myslim. Doba neprémiovejch větších aut v Evropě asi definitivně skončila
Hammunasakra
To víš že jo Toyotu Yaris hybrid. A jak to s čimkoli předchozim souvisí? 😄
pogo26
A oni kvůli downsizingu korejci vystrnadili nějaký Renault nebo Nissan z trhu? Nebo jak to mám chápat?
Hammunasakra
To neni vo negativních ohlasech ale žes napsal blbost. Jinak myslim že se dokonce přiblížila doba kdy značky jako Opel, Ford nebo frantíci budou mít velkej problém i s obyčejnou střední třídou
Klaudius
Ja si myslím, že na väčšie a luxusnejšie autá ako je Insignia Opel má. Koniec-koncov, už to dokázal, bola doba, keď šliapal na päty aj Mercedesu...
Ale súčasné rozhodnutie je pochopiteľné, Opel sa potrebuje pozviechať a vykročiť vpred. Ponuka v nižších triedach nie je zrovna dokonalá a image zvonka veľkých a zvnútra malých áut nie je ideál. Ostatne asi to sami dobre vedia a k dokonalosti ich vozidlám nechýba veľa, techniku majú na úrovni. Tak už len chytiť to za správny koniec. A nabudúce už to budú aj plány vo vyššej strednej a podobne. Opel :yes: .
Ale súčasné rozhodnutie je pochopiteľné, Opel sa potrebuje pozviechať a vykročiť vpred. Ponuka v nižších triedach nie je zrovna dokonalá a image zvonka veľkých a zvnútra malých áut nie je ideál. Ostatne asi to sami dobre vedia a k dokonalosti ich vozidlám nechýba veľa, techniku majú na úrovni. Tak už len chytiť to za správny koniec. A nabudúce už to budú aj plány vo vyššej strednej a podobne. Opel :yes: .
Uživatel_5340709
Čekám negativní ohlasy. 😉
/a jak se ukazuje, ani nízká cena není to pravé co zákazníky přitáhne/
/a jak se ukazuje, ani nízká cena není to pravé co zákazníky přitáhne/
Anonym
Jenže mít z GM jen Cadillac, Chevrolet a GMC by bylo dost smutný.... Takže proto do toho asi nešli. A nepůjdou.
Anonym
Jenže většině lidí se vybaví tak maximálně poslední Omega, na zbytek už si ani nevzdechnou nebo to ani vůbec neznaj. Přecenuješ obzčejné motoristy, jejich přehled značek a modelů je dost omezený. Takovou lancii půlka z nich takz vůbec nezná nebo jen tuší že kdysi něco dělali.
3_diamanty
ano to je pravda..... so vsetkym sa da suhlasit ( fabia I je tiez rozmerovo vacsia ako starsia felicia ale vnutri je pritom od feldy priestorovo mensia )
ale napriklad razvor maju dnesne auta strednej triedy uz o dost vacsi ako mnohe auta z vyssej strednej triedy spred par rokov dozadu... tento paramater sa zvacsil a to znamena ze aspon pozdlzny priestor v kabine by uz mohol byt vacsi .....
ale napriklad razvor maju dnesne auta strednej triedy uz o dost vacsi ako mnohe auta z vyssej strednej triedy spred par rokov dozadu... tento paramater sa zvacsil a to znamena ze aspon pozdlzny priestor v kabine by uz mohol byt vacsi .....
3_diamanty
sucasna stredna trieda je rozmerovo uz na urovni vyssej strednej triedy spred par rokov dozadu ... co je mozno jeden z klucovych dovodov preco sa uz znacky nehrnu vyssie ... uprimne kto by si kupil 5metrovy peugeot alebo mazdu? asi malokto.... ved sucasna 508micka uz dokaze plnohodnotne nahradit ( aj komfortom aj motorom aj imidzom ) starsiu 607micku ktora bola kedysi zaradena o triedu vyssie ako dnesna P508
3_diamanty
tak tuto "davnu minulost" uz ozaj neriesim ... vies kde bola kedysi lancia? a pozri kde je dnes....
pamatam si este vcelku dobre casy opla omega, peugeotu 605 ci nissana maximy QX ....
pamatam si este vcelku dobre casy opla omega, peugeotu 605 ci nissana maximy QX ....
3_diamanty
v ktorej dobe sliapal opel na paty mercedesu?
postacia roky... od - do ... lebo my "mladsi" si to akosi nepamatame 😉 ..... osobne rad sa priucim
postacia roky... od - do ... lebo my "mladsi" si to akosi nepamatame 😉 ..... osobne rad sa priucim