Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen prý v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

Počet zaměstnanců automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce podle odborníků čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor.
Zpět na článek
4. 1. 2015 12:17
4. 1. 2015 12:55
4. 1. 2015 14:49
4. 1. 2015 17:26
4. 1. 2015 18:27
4. 1. 2015 20:36
4. 1. 2015 23:22
5. 1. 2015 11:18
5. 1. 2015 12:52
4. 1. 2015 21:31
4. 1. 2015 13:01
4. 1. 2015 18:43
4. 1. 2015 11:13
VW je lepší
Protože dává přece lidem práci :-) .
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Ada je zase tady
4. 1. 2015 11:16
Re: VW je lepší
Jedna věc je práce, druhá věc je, že práce by neměla být otrocká, jak to ekonomové mají rádi.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 11:57
Re: VW je lepší
Estli náhodou neni víc otrocká u VW kde zaměstnance nutěj pracovat desítky víkendů ;-)
Re: VW je lepší
Záleží na jakou pracovní dobu jsou zaměstnáni. Třeba v Japonsku se lidé téměř upracují k smrti, proto podnik potřebuje relativně méně zaměstnanců, ale chápu, že Toyota se nevyrábí jen v Japonsku, ale i jinde ve světě a ten rozdíl v počtu zaměstnanců je velký, přesto podle mne takhle jednoduše počítat, že oba závody vyrobí stejný počet automobilů a jeden má více zaměstnanců, proto je méně efektivní, nelze.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:28
Re: VW je lepší
Já myslím, že to tak počítat lze. Laicky bych řekl, že Japonci (jak sám píšeš) mají drsnou pracovní morálku a věřím i tomu, že si vystačí s daleko méně všemožnými managery, na což se (připadne mi) stáváme experty. Zajímal by mě u obou automobilek podíl pracujících/mangerů.
4. 1. 2015 11:42
Re: VW je lepší
Efektivitu vyjadruje zisk, nic ine.
Ak ma jedna firma vlastnych ludi na linke, v udrzbe liniek, stravovani, vyvoze aut na sklad, tak naklady ma v mzdovych prostriedkoch.
Druha firma moze mat menej ludi, lebo na linke ma zamestnancov inej firmy (nejakej agentury ), udrzbu vykonava externa firma, stravovanie zabezpecuje externa firma, vyvozaut agentury a pocet zamestnancov je nizsi, nizsie su mzdove naklady, ale vyssie su naklady na sluzby.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 11:54
Re: VW je lepší
Pěkná blbost. To že efektivitu vyjadřuje zisk nič iné :-)
4. 1. 2015 14:06
Re: VW je lepší
ma 100% pravdu. vubec netusis, jaka je skladba subdodavatelske pracev jednom i druhem koncernu a proto zavery o produktivite plynouci z primeho porovnani poctu zamestnancu vs. pocetu vyrobenych aut jsou naprosto nesmyslne. a spise celkove trzby a z nich plynouci ziskovost je voditko, ktere muze vypovidat o produktivite koncernu. vyjdeme li dale z predpokladu, ze nemecka pracovni sila je jedna z nejdrazsich na svete a ma u vw svuj dominantni podil, pak o efektivite koncernu vw je asi zbytecne polemizovat.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 14:11
Re: VW je lepší
To máš naprostou pravdu. A proto prodají méně aut než Toyta a na každém prodaném autě vydělají 1/3 toho, co Toyota.
4. 1. 2015 14:21
Re: VW je lepší
A proto rostou za posledních 10 let akcie VW mnohem rychleji než akcie Toyoty. Jestli ten menší zisk VW není spíše daný tím, že financuje mnohem větší růst než Toyota.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 14:25
Re: VW je lepší
Možná jo, možná ne.O tom se my dva můžeme jen akademicky bavit.
Avatar - simply never
4. 1. 2015 17:43
Re: VW je lepší
Pravdu máte všetci a nikto. Záleží samozrejme na tom, či je produktivita práce vyjadrena na zamestnanca, alebo celková. Podla článku sa vsak zda, že na zamestnanca spoločnosti, v takom pripade je na tom vw proste za toyotou. Co je na tom k nepochopeniu? Proste má toyota sikovnejsich ludi, lepsiu organizaciu, lepsie technologie, kapitál, subdodavky, logistiku. Priklad: Adolf dnes leží na psychiatrii B, predtym bol na A-cku. B má sikovnejsie a zrucnejsie sestricky, pevný režim, hrubsie mreze, viac penazi na klystir, dodávajú 3-vrstvovy toaletak a v sklade internet, kde Adolf surfuje. Hoci toto vsetko je pravda, Adolfovi sa beztak zdá, že psychiatria A bola lepsia, pretože tam chodil primar na octavii 1.9 tdi.článok je fakt neobjektivny, ba priam zavadzajuci. Málo vstupov a nekonkretny výstup.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:58
Re: VW je lepší
Efektivita práce snad vyjadřuje, kolik toho zaměstnanec dokáže udělat za časový úsek, nebo ne? A to nijak nesouvisí s tím, za kolik peněz to pak někdo dokáže prodat, nebo s tím, jaké má další náklady.Takže když neznáme podíl subdodávek (asi je mají oba, ale kdo větší?), Toyota má zřejmě větší produktivitu práce. Což nic nevypovídá o zisku atd.
4. 1. 2015 12:55
Re: VW je lepší
On má pravdu. Efektivitu firmy ukazuje jedině zisk. Něco jiného je produktivita nebo rentabilita (a je jedno koho/čeho-----lidi, stroje, kapacity atd.) Pokud bude mít firma A 10 zaměstnanců a jeden stroj a firma B jednoho zaměstnance a dva stroje, bude-li zisk firmy A vyšší, tak její efektivita (i přes nižší produktivitu na pracovníka) bude větší.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:17
Re: VW je lepší
Efektivita firmy snad není efektivita práce?
4. 1. 2015 13:23
Re: VW je lepší
Efektivita firmy je hodnocena v umění přepracovat vstupy na výstupy tak, aby tento proces byl ziskový. (produktivita práce, úspory v rozsahu, využití zdrojů, obchodní politika, atd. atd....to vše ovlivňuje efektivitu firmy)
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:24
Re: VW je lepší
Ale já pořád píšu o efektivit práce. Což asi není totéž jako ceková efektivita firmy.
4. 1. 2015 13:26
Re: VW je lepší
To ne no, efektivita práce je součástí celého procesu. Tady k tomu článku vztaženo je asi u Toyoty lepší, ale VW má tu efektivitu lepší zase někde jinde.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:31
Re: VW je lepší
Tedy se shodnem- efektivita práce nerovná se efektivita celé firmy. A tento článek má nadpis "efektivita práce".
Sice má dle marže Toyota i lepší celkovou efektivitu, ale to ještě nemusí být automaticky kvůli lepší efektivitě práce.
4. 1. 2015 15:45
Re: VW je lepší
Spravne by sa mal clanok volat produktivita prace. A je rozdiel, ked motor vyrobi firma svojimi zanestancami, alebo ho kupi od inej firmy a 2ja zamestnanci ho namontuju. Potom produktivita v prvom pripade je mensia ako v druhom.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 15:51
Re: VW je lepší
A ty si myslíš, že Toyota oproti VW víc věcí kupuje než sama vyrábí? Nikdo asi čísla nemá, ale dost bych se divil.
4. 1. 2015 16:43
Re: VW je lepší
Proto je dobře zůstat u údaje který říká s kolika zaměstnanci firma vyrobila kolik aut. Žádná firma logicky nemá zájem zaměstnávat zbytečné lidi.
4. 1. 2015 17:18
Re: VW je lepší
A jak je to s efektivitou, kdyz jedna firma ma 100.000 zamestancu a druha jen reditele plus 100 robotu. Co kdyz ta moderni efektivni s roboty ma vyssi naklady na technologie a servisni naklady placene za udrzbu tech robotu? Nejak mne pripada, ze ten clanek zjednodusuje.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:23
Re: VW je lepší
>:D Pokud ta druhá "efektivní" firma s mnoha roboty a ředitelem vyrábí auta dráž, těžko může být efektivnější.
Avatar - simply never
4. 1. 2015 17:45
Re: VW je lepší
Ano, tu sa začíná rozmyslat.
4. 1. 2015 12:04
Re: VW je lepší
Předběhl jsi mě! Ano, to je klíčová informace která v článku chybí. Poměr direct : indirect labor, jak se v Toyotě říká. Neboli, poměr mezi počtem zaměstnanců, kteří se přímo podílí na výrobě včetně Team leaderů, ale už ne Group leaderů a těch ostatních zaměstnanců firmy. Pracoval jsem pro Toyotu 25 let a byl několikrát v Japonsku na stážích. Nevím, co si kdo představuje pod pojmem "drsná pracovní morálka". Mám ale takové neblahé tušení, že to má něco společného s poctivě odvedou prací za danou pracovní dobu. To, že je Toyota výkonnější v produktivitě práce "má na svědomí" TPS - Toyota Production Systém, který byl údajně vyvinut z předválečného Baťového výrobního systému a vylepšeného o prvky moderního myšlení ve věci kontroly kvality podle Jurana a Deminga. Velkou úlohu hraje též praktický vztah mezi odbory a zaměstnavatelem. A tady vidím ten největší problém pro VW.
Avatar - Kubakod
4. 1. 2015 11:40
Re: VW je lepší
Taky je to ovlivněno portfoliem - tedy co všechno vyrábí a vyvíjí Toyota a co VW (netroufnu si odhadnout), kolik modelů a podobně. Pouhé porovnání přes zaměstnance a obrat není dostatečně vypovídající údaj.
Re: VW je lepší
Tak nějak jsem to myslel, neboť každá značka má své vývojové centrum a musí mít i zázemí, to navyšuje zaměstnance, jenže tohle často ekonomové opomíjí, nelze udělat závěry ze 4 čísel.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 12:04
Re: VW je lepší
NeVWokecáváte to vy dva trochu? >:-[]
Vono perla je už to "prý" v titulku :-)
4. 1. 2015 11:54
Re: VW je lepší
A na to jsi přišel kde ? ... ve své hlavě se utvořila myšlenka pocházející ze stereotypů ?

V Japonsku je 40hodinová maximální pracovní doba stanovená zákonem - vyjma velmi dobře placených přesčasů. Byznysmeni často pracují dlouho a tvrdě, ale obyčejný dělník rozhodně ne! To proč Japonští pracovníci vynikají je úplně jinde.
A) perfektní pracovní/společenská morálka - mezi Japonci nejsou časté spory v práci, naschvály, podrazy a jiné kulišárny. Jsou prostě čestní a jejich čest by jim například nedovolila úmyslně něco udělat špatně při cestě na vyšší pozici apod. Také u nich není zvykem práci ojebávat ! Proto neradi zaměstnávají cizince, protože jim v tomhle nevěří ... Svoji práci také berou hodně vážně a i noční vrátný svou práci bere jako poslání, bez které nebude podnik fungovat.
B) celková poslušnost - co nadřízený řekne to platí - bez keců
C) Smysl pro kolektiv a celkově kolektivní morálka - jsou hodně dobří týmová pracovníci, dokáží se rychle domluvit na postupu ( což je závislé i na bodě B ), ale zároveň se vzájemně inspirují a spolupracují spolu.
D) pečlivost - přes japonce málokdy projde zmetek ( tedy ne úmyslně )

Teď to sice vypadá, že japonci jsou přímo superhrdiny. Nicméně přesto se to opravdu vztahuje na většinu populace. Jejich morálka/výchova se silně odvíjí od jejich historických hodnot, které k těmto věcem směřovaly. Tudíž jsou tím stále silně ovlivněni a to i ti velmi mladí lidé. Jinak se samosebou najde milion vyjímek ... to je snad jasné ....
4. 1. 2015 12:09
Re: VW je lepší
Jasný souhlas! Osobní zkušenost.
4. 1. 2015 11:33
Re: VW je lepší
Pokud by nakoupili roboty, tak by se jim zvýšila produktivita a ekonomové by byli spokojeni. I kdyby je to stálo 3x víc peněz než zaměstnat na stejnou práci lidi. Hodnotit nějakou firmu jen na základě produktivity je primitivní a nechápu, proč se do toho pouští nějaká universita. Třeba v Číně, kde má VW rozhodující prodeje asi bude mnohem levnější nechat práci lidem. Dalším faktorem je to, že spoustu práce dělají v automobilce jiné firmy. Třeba ve Škodovce jiné firmy přímo na montáži kompletují celou přístrojovku, jiná firma dělá dveře,... a škodováci to pak jen přidělají na auto. A to je jen malý příklad pro pochopení nesmyslnosti porovnávat počet zaměstnanců na výrobu auta.
Re: VW je lepší
Správně, navíc lze stěží spočítat, kolik lidí zaměstnávají subdodavatelé, dealeři a další lidi nabalující se na automobilku, protože ty někdy spadají pod automobilku, jindy ne.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:52
Re: VW je lepší
To je fakt, ale přijde mi pravděpodobnější, že outsourcing a subky častěji využije VW.
4. 1. 2015 12:36
Re: VW je lepší
Ale ano. Ale to už můžeme mluvit o ziskuschopnosti té které firmy. I tady určitě dává Toyota VW na frak. Bohužel žijeme v globalizovaném světě a nikdo nebude nechávat lidem práci pokud by to mělo ohrozit jeho konkurenceschopnost. Samozřejmě, že informace o počtu zaměstnanců potřebných na výrobu auta je důležitá. Zrovna tak jako takt time, kterým se měří rychlost, kterou výrobek opouští montážní linku. To vše vypovídá o efektivitě systému použitého ve výrobě.
4. 1. 2015 11:14
Dôležitá správa.
Toto bolo dôležité oznámiť verejnosti. Aby sa dalo bez námahy ľahko ospravedlniť prípadné prepúšťanie v roku 2015. Snáď je to len zicher a nebude to treba...
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2015 11:20
nezaostava jen v efektivite
ale uplne ve vsem
Rozbalit vlákno
82
Re: nezaostava jen v efektivite
No jasně, hlavně v designu, interiérech, sportovních autech, zkrátka ve všem. Panebože nechápu, co všichni lidí vidí na Toyotě? Hybridy dělají proto, že nemají dostatečnou paletu naftových motorů a turbobenzínů, vodíkové auta jsou ztrátovka a upřímně hodně automobilek je má "schovaných" na později např. BMW, KIA, atd. Pochybuji, že by Toyota zvládla něco jako Veyron. Spolehlivost Toyot je dána tím, že auta jsou konstrukčně jednoduchá a používají atmo. motory. Myslím si, že srovnání třeba modelů z 80. nebo 90. let mezi VW a Toyotou by vyšlo nastejno a VW nemůže zato, že EU tlačí na extrémně nízké emise a po turbomotorech je v Evropě poptávka. Řekl bych, že Toyota nemá nějak výrazně větší know-how než VW, BMW nebo Daimler AG, popřípadě Honda, GM nebo Ford.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:35
Re: nezaostava jen v efektivite
To jsou ale žvásty. Zaostalá Toyota prodá nejvíc aut na světě a spolehlivá je jen proto, že má velmi jednoduchou techniku. A hybrid je z nouze ctnost. Boha jeho!
Ano, skvělá spolehlivost hybridů od Toyoty je daná jejich primitivní technikou >:D
Re: nezaostava jen v efektivite
Třeba hybridy nejsou primitivní, ale taková Camry, modla pro mnoho Američanů, je tuctové auto.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:53
Re: nezaostava jen v efektivite
Nemám pocit, že by Toyota nějak zaostávala za běžným mainstreamem.
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2015 12:43
Re: nezaostava jen v efektivite
zato Passat podle Evropanů je pro změnu tuctové auto, vidím tam opravdický rozdíl >:-[] >:-[]
Avatar - Tiburon
4. 1. 2015 11:52
Re: nezaostava jen v efektivite
"Toyot je dána tím, že auta jsou konstrukčně jednoduchá a používají atmo. motory. Myslím si, že srovnání třeba modelů z 80. nebo 90. let mezi VW a Toyotou by vyšlo nastejno"

Jasně, třeba VW Golf 1.6 karburátor 55kW vs. Corolla 1.6 20V se čtyřklapkou 117kW...
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 11:59
Re: nezaostava jen v efektivite
To byla ironie nebo seš tak mimo? >:-[]
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2015 12:46
Re: nezaostava jen v efektivite
a proto BMW přišlo s plánem, že do pár let nebudou vyrábět auta se spalovacím motorem, že >:-[] ?

a protože hybridy jsou tak primitivní, proto je dělá jen zlomek výrobců...

A taková LC V8, to je opravdu primitivní stroj, vedle třeba takové Octavie to je úplný pravěk >:D >:D
Re: nezaostava jen v efektivite
Svým způsobem jsi mi nahrál, diesel v LC je oproti dieselu v Touaregu primitivní, pokud chceš hodnotit motory a modely aut, tak aspoň v dané kategorii a za další Passat je spolu s Camry tuctové auto, ale já tady přece nepsal o tom, že Toyota nějak zaostává, ale prostě není nějaký ryze vedoucí značka, která převyšuje všechny ostatní rozdílem třídy. Pokud máš problém s pochopením textu, tak ti najdu nějaká cvičení a úlohy z českého jazyka.
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2015 16:59
Re: nezaostava jen v efektivite
a v čem je tak primitivní? Že nemá dvojité přeplňování a podobné moderní "zlepšováky", díky kterým dnešní motory vydrží možná polovinu toho, co motory před pár lety?

Jestli Toyota je či není ryze vedoucí, ... a kdo je? Toyota má v mnohých aspektech náskok,
Re: nezaostava jen v efektivite
Na jednu stranu máš rozhodně pravdu, ale třeba se spolehlivost turbromotorů časem zvýší, představ si, že kdyby lidé odsuzovali a báli se nových technologií, tak člověk stěží postaví jad. elektrárny, podívá se do vesmíru, atd. Odsuzovaní turbomotorů bych stavěl někde na úroveň odsuzování hybridů a el. aut, tj. mají své chyby, ale do budoucna je to příslib.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 19:37
Re: nezaostava jen v efektivite
Vznikají tyto věcy jako přirozený pokrok a vylepšování, nebo nutnost vzhledem k požadavku EU na flotilové emise?
Avatar - N6600
4. 1. 2015 13:06
Re: nezaostava jen v efektivite
Je Ti jasne, ze design a interier je silne subjektivna zalezitost? Ako sa hovori v cestine - Nekdo ma rad holky, jiny vdolky. Takze tvrdit, ze Toyota zaostava v designe je bud velmi odvazne, alebo velmi hlupe.

Sportove auta? VW ma variaciu GTI, napriec vsetkymi znackami. Co este?

Hybridy robia lebo nemaju dostatocnu paletu naftovych a turbo motorov. Tak urciteeee... Hybridy sa dnes dostali na uroven turbomotorov a neraz to v testoch natreli ostatnym pohonom. Navyse, zabudas na to, ze Toyota (resp. Japonci vyrabaju veci najprv pre seba a az potom pre ostatnych). A naco by vyvijali dieseli ako divi? V EU maju tak malu predajnost, ze by sa im vyvoj nevyplatil. A nikto iny po dieseli neprahne. Je vyhodnejsie tych "par" kusov kupit od BMW a upravit.

Vodikove auta su stratove, pretoze to len teraz vyvinuli. Az sa to rozsiri do dalsich modelov, tak cena klesne a vyvoj sa zaplati. Presne to iste platilo aj pre hybrid. A to, ze je vodik domenou Hyundai, Hondy a Toyoty, je len znakom vycuranosti EU automobiliek. Na co by vyhadzovali peniaze, ked to typicky Europan aj tak nikdy nekupi. Lebo diesel je lepsi. Malo zerie.

Toyota ma skrz Lexus LFA. Toyota nema(la) sefa megalomana, co si potrebuje aj cez mrtvoly nieco dokazovat.

Porovnavat VW a Toyotu z 80-90 rokov - to by som nerobil. VW dostavalo na frak.

O know-how by som polemizoval, ale dobre, dajme tomu.
Re: nezaostava jen v efektivite
1. Japonci dělají auta nejprve pro sebe - tady s tím si dovolím nesouhlasit, určitá auta např. kei class cars jsou opravdu pro ně, ale drtivá většina aut je dnes vyvíjena pro velké trhy: USA, Čína, Evropa - ty totiž jsou stěžejní a mají rozdílné nároky, to že Japonci dělají auta hlavně podle svého vkusu a preferencí platilo tak někdy v 50. letech, kdy svět nebyl tolik globalizován a působnost firem nebyla celosvětová
2. Každý dělá to, co umí a kde vidí vidinu zisku. Toyota zkrátka usoudila, že jim stačí diesely do určitého objemu a zbytek budou kompenzovat hybridy.Ještě taková malá vsuvka u hybridů, myslím si, že dnes již pro některé automobilky je není problém vyrobit, ale spíš prodat a obzvlášť bez dotací by to bylo o poznání těžší, kdežto diesely se nikomu nevnucují.
3. Interiér a design jsou subjektivní věci, ale zase člověk znalý automobilového průmyslu může s klidnou hlavou říct, že Japonci a Amíci si opravdu nedělají těžkou hlavu s interiéry. Do Lexusu ti hodí plast vypadající jak z Mondea, to mám namysli. Jinak ergonomie a použité mat. (hlavně Honda) jsou na úrovni a design exteriéru u Toyoty je mnohdy splašený.
4. LFA je super auto a mnoho dalších Lexusů taky, nicméně Audi, Lamborghini a Porsche hrajou jinou ligu
5. Za vším stojí nějaký inovátor, popř. megaloman, vizionář, snílek, říkej si tomu, jak chceš, ale prostě Veyron je auto z jiné planety.
Avatar - N6600
4. 1. 2015 21:39
Re: nezaostava jen v efektivite
1. Nemam na mysli Kei Cars. Ak si bol niekedy v JP (doporucujem!), tak by si zistil, ze maju vzduch, co nie je vidiet a da sa tam krasne dychat. A prave preto tam maju hybrid, benziny a vodik. USA je bonitna a Toyota tam ma dobre renome. Europa je vo vsetkom posledna.
2. Do urciteho objemu? Mas 1.4D, 2.0D, 2.2D, 3.0D. Ake ine by si chcel? Dotacie? Tie nemas vsade a predaje hybridov stupaju. Celkom slusne. Diesely v EU nikto vnucovat nemusi. Ale mimo EU mas sakra problem ich kupit.
3. Plast ako z Mondea? Prosim? :-)
4. Jediny priamy konkurent zo stajne VW je Audi. Ale Lexus dokazal s LFA slusne podkurit Lamborghini. Porsche je mimo, kedze ten nema nijakeho priameho konkurenta.
5. Nijak neuberam tabulkove hodnoty Veyrona. Ale na bezne jazdenie to nie je. Na jazdu na hrane tiez nie. Aspon nie na dlho. Tak co z toho auta mam?
Avatar - rokyta.p
4. 1. 2015 23:06
Re: nezaostava jen v efektivite
Mate recht předsedo ;-)
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 11:31
Re: nezaostava jen v efektivite
Ve všem snad né..Nějaká pozitiva snad mají.Já třeba jezdím dost do Itálie a tam německých aut a konkrétně Wv jezdí mraky.Když jsem se ptal proč kupují hodně německá auta a né třeba fr.-špain. atd odpověď byla -kvalita. A to je pro ně to hlavní. Proč nekupují korejská auta byla doplněná úsměvem a pohrdáním ,zda jsem v pořádku.Pár krát jsem viděl na A 2 v Rakousku jak jede plně naložený -né jeden i 30 nebo Vengy směrem na sever. Odkud kam je asi vezou? neměly ty kamiony jet opačně? :-!
4. 1. 2015 11:36
Re: nezaostava jen v efektivite
A proč je nejpodávanějším zahraničním autem v Itálii francouzské Clio? Než zase něco chytrého napíšeš, tak si ověř fakta.
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 11:42
Re: nezaostava jen v efektivite
Možná je ted nejprodávanějším ,ale co do počtu na cestách převládá němec.Clio je jen modní určitou dobu,ale ital kupuje především svoje auta a pak německá. :-!
4. 1. 2015 12:35
Re: nezaostava jen v efektivite
To co píšeš je nesmysl, který nejseš schopnej doložit reálnými čísly.
Nejprodávanější zahraniční auta v itálii - 2014
1. Clio
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
7. 208
8. Corsa
9. 2008
10. Captur
11. Duster
12. C3
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:42
Re: nezaostava jen v efektivite
Tá tvá čísla ještě neznamenají ,že jich tam jezdí nejvíc. :-!
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 12:45
Re: nezaostava jen v efektivite
:yes: >:D
4. 1. 2015 12:49
Re: nezaostava jen v efektivite
Psal jsi, že kupují německá auta, protože kvalita. Já jsem ti napsal, co opravdu kupují.
4. 1. 2015 12:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:54
Re: nezaostava jen v efektivite
no ty abyses nepřísral-ostatně vždy se na někoho přisaješ a prudíš.
4. 1. 2015 13:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:53
Re: nezaostava jen v efektivite
Já taky nepsal o roku 2014. Dotaz na ně zněl proč kupují německá auta a je jedno zda je staré rok,dva,tři.-pět
4. 1. 2015 14:13
Re: nezaostava jen v efektivite
Nevím jestli Italové kupují německá značky kvůli kvalitě, ale rozhodně je kupují daleko více než značky z ostatních zemí.
V Itálii se letos prodává cca 28% italských aut (Fiat, Lancia, Alfa, Mase, Fer etc.) a cca 24% německých (VW, Audi, BMW, Merc, Opel etc.). Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.
4. 1. 2015 14:23
Re: nezaostava jen v efektivite
Dal jsem ti sem 12 nejprodávanějších zahraničních aut v Itálii. To je realita.
4. 1. 2015 14:42
Re: nezaostava jen v efektivite
To je realita, která ovšem vůbec nic nemění na skutečnosti o které psal Guttalax a sice, že německá auta se v Itálii prodávají (nebo potažmo jich tam jezdí) zdaleka nejvíce hned po domácí produkci.
4. 1. 2015 14:55
Re: nezaostava jen v efektivite
Nemáš pravdu v tom, že se německá auta prodávají zdaleka nejvíce hned po domácí produkci.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 14:58
Re: nezaostava jen v efektivite
Tak sem s čísly! Rozmetej ty čísla, co sem dal Gvick2!
4. 1. 2015 15:10
Re: nezaostava jen v efektivite
Gvick sem dal 2 čísla o kterých nevím, co znamenají. Až je doplní a vysvětlí (rok, jaké značky jsou pod Německem a čísla jiných zemí), můžeme se o nich bavit. Zatím s Gutalaxem a Gvickem2 nemohu souhlasit. Svůj názor jsem podpořil letoční TOP12 zahraničních aut A tam fakt, že se německá auta prodávají zdaleka nejvíce hned po hned po domácí produkci, nevidím.
V TOP12 je 5 francouzů, 3 němci, 2 japonci, rumun a amík. :-)
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 15:16
Re: nezaostava jen v efektivite
Tys sem dal seznam aut bez jakýchkoliv čísel. Taky se není o čem bavit. Ty Gvickovi vypovídají o trhu mnohem víc, jen by mohl přidat, ze kdy jsou.
4. 1. 2015 15:28
Re: nezaostava jen v efektivite
Všechna čísla jsou na BestSellingCarsBlog.com pod registrovaným přístupem. Brandy za za rok 2013 jsou tady
[odkaz]
Pořadí brandů za 2014 do listopadu je tady, celorok tam bude počítám během pár dní.
[odkaz]
Avatar - abacus
4. 1. 2015 15:35
Re: nezaostava jen v efektivite
Hlavne, sa tých čísel nedočkáme ani od teb a snaha zakryť " neviem čo znamenajú" je úboha. Zrejme sa tej tvojej „pravdy“ nedočkáme. Keďže máš rád čísla, tu sú reálne dáta:
Obraz o pravdivosti tvrdenia že na talianskom trhu sa mimo domácej značky najviac predávajú autá nemecké, môže urobiť každý sám.

Taliansko poradie dovozových značiek:
rok 2014
1. VW 110 227
2. Ford 91 541
3. Renault 81 431

rok 2013
1. VW 105 322
2. Ford 87 417
3. Opel 70 611

rok 2012
1. VW 113 514
2. Ford 98 997
3. Opel 78 889

rok 2011
1. Ford 146 764
2. VW 138 770
3. Opel 116 651

rok 2010
1. Ford 182 331
2. VW 136 392
3. Opel 127 411

rok 2009
1. Ford 210 705
2. Opel 126 799
3. VW 125 887

rok 2008
1. Ford 169 800
2. Opel 142 438
3. VW 137 453

rok 2007
1. Ford 199 505
2. Opel 176 630
3. VW 152 262

zdroj: carsitaly.net
4. 1. 2015 15:43
Re: nezaostava jen v efektivite
Začni používat mozek. Tato diskuse začala tvrzením, že se v Itálii prodávají kromě domácích značek ZDALEKA nejvíce německá auta, protože kvalita. Já jsem si s tím dovolil nesouhlasit a i po těchto číslech s tím dál nesouhlasím.
Ještě jsi za ty všechny ostatní roky mohl doplnit i další pořadí. Je to celkem jednoduché:
4. Renault
5. Peugeot
6. Citroen
Opravdu německá dominance.
:yes:
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:03
Re: nezaostava jen v efektivite
Celý čas je téma (vlákno) o POČTE predajov nemeckých áut v Taliansku. Keď tie čísla dostaneš, tak nie si ani schopný uznať pravdu iného diskutéra. Čakať to od teba nemá význam.
4. 1. 2015 16:08
Re: nezaostava jen v efektivite
Já ta čísla znám. Kvůli mně si je sem dávat nemusel. Mohl jsi místo toho podívat o čem se diskutuje. Čísla dávají za pravdu mně.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:11
Re: nezaostava jen v efektivite
Pravdaže Renaultu sa predáva v Taliansku najviac. >:D >:D >:D

S úbožiakom, ktorý nemá gule je zbytočne diskutovať. Stratený čas.
4. 1. 2015 16:16
Re: nezaostava jen v efektivite
K diskusi patří argumenty. Zkus se chovat jako chlap a ne nějaké ufňukané děcko a přiznej si, že nevíš o čem je řeč. Proto jsem ti radil, aby jsi začal používat vlastní rozum a míň se rozčiloval. Pokud toho nejseš schopnej a nezajímají tě reálná čísla, tak je to opravdu ztráta času.
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 16:21
Re: nezaostava jen v efektivite
Reálná čísla máš zde, nastuduj si je a jestli máš koule tak se abacusovi omluvíš.
[odkaz]
4. 1. 2015 16:25
Re: nezaostava jen v efektivite
Další, který neví o čem je tato diskuse? Mohu taky poradit. Přečti si o čem je řeč a pak si můžeme pokecat.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:36
Re: nezaostava jen v efektivite
pořád říkáš , že máš pravdu a nikde nic čím bys to podpořil. Tak to zkus vysvětlit nám blbejm ;-)
4. 1. 2015 16:41
Re: nezaostava jen v efektivite
To je nadliskej úkol. Pokud to sám nechápeš, tak ti těžko pomůžu. Můžu ti jen poradit. Znovu si to přečti a pak se zamysli.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:44
Re: nezaostava jen v efektivite
JJ, všichni tady jsou blázni a ty jedinej seš letadlo. Asi vážně zbytečný.
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 16:42
Re: nezaostava jen v efektivite
Pokud vidím, tak diskuze je o tom, zda v Itálii jezdí ze zahraničních značek nejvíce ty německé. A to jezdí, resp se i prodávají. Vedle italských značek, kterých se doma prodává nejvíce, se z dovozových nejvíce prodávají ty německé. Není na tom nic k pokecání, prostě když se podívám do statistiky a sečtu si letošní prodeje VW, BMW, Mercedesu, Opelu a Audi tak je jasné, že jsou před Francouzi (PSA, Renault) i dalšími národy zastoupenými na italském trhu.
4. 1. 2015 16:46
Re: nezaostava jen v efektivite
O tom, že 5 německých značek prodá víc než 3 francouzské značky nikdo nepochybuje.
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 17:03
Re: nezaostava jen v efektivite
Pak ovšem nechápu, proč jsi na začátku diskuze napadl tvrzení, Guttalaxe, že "Ital kupuje především svoje auta a pak německá". To je zcela korektní tvrzení vycházející z faktů a tvoje reakce "To co píšeš je nesmysl, který nejseš schopnej doložit reálnými čísly" je jenom plácání.
4. 1. 2015 17:33
Re: nezaostava jen v efektivite
Gutalax napsal: "Když jsem se ptal proč kupují hodně německá auta a né třeba fr.-špain. atd odpověď byla -kvalita."
Gvick pak napsal:"Nevím jestli Italové kupují německá značky kvůli kvalitě, ale rozhodně je kupují daleko více než značky z ostatních zemí. Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.......
....To je realita, která ovšem vůbec nic nemění na skutečnosti o které psal Guttalax a sice, že německá auta se v Itálii prodávají (nebo potažmo jich tam jezdí) zdaleka nejvíce hned po domácí produkci....."

Tato diskuse není o tom, zda všechny německé značky dohromady prodají víc než všechny francouzské značky dohromady.
Pokud by platilo, že Ital kupuje hlavně německé značky, protože kvalita, tak by ty německé značky, modely aut musely být v popředí statistik. Já je tam prostě nevidím i když v součtu dá více německých značek větší prodeje než japonci, amíci nebo francouzi.
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 17:53
Re: nezaostava jen v efektivite
Kličkuješ jak zajíc na honu. Když kdokoliv nahoře napsal "německé značky" nebo "německá auta" tak je nad slunce jasné, že myslel souhrn všeho toho co Němci (německé značky) prodají v Itálii. Nikdo nahoře nepsal, že Němci mají nejprodávanější model ten či onen či něco na ten způsob. Takže se přestaň kroutit jak malý kluk a abacusovi se omluv, jinak jsi tu pro srandu králíkům.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:27
Re: nezaostava jen v efektivite
Reálne čísla vravia: Najpredávanejšími značkami áut v Taliansku su nemecké. Ford, Opel a VW. Za nimi, ešte raz za nimi sú autá francúzske ( PSA a Renault ) Sem tam sa pritarfí Toyota a pod.. K tomu si prirátaj ešte veľmi obľúbené Audi, MB, BMW a prevaha bude jasná.

Ale ak, chceš vytapetujem si detskú izbičku plagátmi od Renaultu a budem si spolu s tebou hrkútať ako sa tomu Renaultu predajne darí.
Za posledných desať rokov padli predaje Renaultu v Európe na polovicu. Holt čísla sú faktami, i keď mnohí i tie vedia upraviť pre svoje potreby.
4. 1. 2015 16:34
Re: nezaostava jen v efektivite
Dával sem ti sem TOP12 zahraničních aut: 5 francouzů, 3 němci, 2 japonci, rumun a amík.
Pokud jde o značky, tak dlouhodobě jsou v TOP6 3 frantíci, 2 němci a 1 amík.
To prostě není o tom, že se v Itálii prodávají kromě domácích značek ZDALEKA nejvíce německá auta, protože kvalita. O tom je tato diskuse.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:39
Re: nezaostava jen v efektivite
Vážně tomuhle říkáš čísla?
4. 1. 2015 16:45
Re: nezaostava jen v efektivite
Snad po mně nechceš, abych ti sem opisoval tabulky? Ale pokud uvidím snahu se nad tím trochu zamyslet, tak je sem snad i dám. Ikdyž těch odkazů ta tabulky už tady bylo dost. Jen si je příst.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:45
Re: nezaostava jen v efektivite
Zdvihni svoju ri* a choď sa do toho Talianska pozrieť, čo tam dnes jazdí.

Áno plne sa stotožním s tvrdením, ktoré vyjadril Guttalax: Talian povie, že si kúpi NEMECKÉ auto, pretože požaduje KVALITU. A preto sú najpredávanejšie autá v Taliansku nemecké. (či je Ford, Opel Nemecký - americký neriešim)

P.s. V Taliansku som "ako doma". Tak viem o čom Guttalax píše.
4. 1. 2015 16:52
Re: nezaostava jen v efektivite
Stačilo napsat, že máš stejný názor jako gutalax. Nemusel jsi si hrát na nějakou seriózní diskusi.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:54
Re: nezaostava jen v efektivite
S adorantom Renaultu sa serióznej diskuzie nikto nedočká.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:54
Re: nezaostava jen v efektivite
Seriózní diskuze: "Tady jsou přesná čísla, roky, procenta"
"Ne a ne a ne, pravdu mám já, já, já, a jestli to nechápete, jste hloupí!!"
4. 1. 2015 17:13
Re: nezaostava jen v efektivite
Problém není v číslech, ale v jejich interpretaci. V první šestce značek máš 2 němce, 3 francouze,... v TOP12 modelů máš 5 francouzů, 3 němce, 2 japonce, rumuna a amíka a ty přesto tvrdíš, že se kromě domácích značek ZDALEKA nejvíc prodávají němci, protože kvalita.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:21
Re: nezaostava jen v efektivite
a) já netvrdím, že se prodávají protože kvalita.
b) pořadí modelů ti je k ničemu, když k němu nedáš i přesný čísla, kolik se prodalo Clia, kolik Golfu a kolik Fiesty a Pola.Celkový čísla značek mluví jasně. Ale to evidentně nechce tvoje hlava pochopit.
4. 1. 2015 17:35
Re: nezaostava jen v efektivite
Jak mluví jasně celková prodejní čísla značek? V Top 6 jsou jen 2 německé značky.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:25
Re: nezaostava jen v efektivite
1. Clio
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
Kde vidíš ty 3 frantíky a 2 němce?
Ano, opravdu záleží na interpretaci čísel. Ta tvoje je dost divná >:D >:D
4. 1. 2015 17:38
Re: nezaostava jen v efektivite
Už jsem ti to psal. prvně čti a až pak reaguj. psal jsem TOP 6 značek a TOP 12 modelů. :-)
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:40
Re: nezaostava jen v efektivite
Přehlídl jsem se, sorry.
4. 1. 2015 18:11
Re: nezaostava jen v efektivite
Nemůžeš editovat příspěvek na který už někdo reagoval.
Avatar - dolfi
4. 1. 2015 23:23
Re: nezaostava jen v efektivite
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
4. 1. 2015 14:59
Re: nezaostava jen v efektivite
Jo? A které se tedy prodávají víc?
4. 1. 2015 17:34