Ekonomika
Toto bolo dôležité oznámiť verejnosti. Aby sa dalo bez námahy ľahko ospravedlniť prípadné prepúšťanie v roku 2015. Snáď je to len zicher a nebude to treba...
ale uplne ve vsem
No jasně, hlavně v designu, interiérech, sportovních autech, zkrátka ve všem. Panebože nechápu, co všichni lidí vidí na Toyotě? Hybridy dělají proto, že nemají dostatečnou paletu naftových motorů a turbobenzínů, vodíkové auta jsou ztrátovka a upřímně hodně automobilek je má "schovaných" na později např. BMW, KIA, atd. Pochybuji, že by Toyota zvládla něco jako Veyron. Spolehlivost Toyot je dána tím, že auta jsou konstrukčně jednoduchá a používají atmo. motory. Myslím si, že srovnání třeba modelů z 80. nebo 90. let mezi VW a Toyotou by vyšlo nastejno a VW nemůže zato, že EU tlačí na extrémně nízké emise a po turbomotorech je v Evropě poptávka. Řekl bych, že Toyota nemá nějak výrazně větší know-how než VW, BMW nebo Daimler AG, popřípadě Honda, GM nebo Ford.
To jsou ale žvásty. Zaostalá Toyota prodá nejvíc aut na světě a spolehlivá je jen proto, že má velmi jednoduchou techniku. A hybrid je z nouze ctnost. Boha jeho!
Ano, skvělá spolehlivost hybridů od Toyoty je daná jejich primitivní technikou >😁
Ano, skvělá spolehlivost hybridů od Toyoty je daná jejich primitivní technikou >😁
"Toyot je dána tím, že auta jsou konstrukčně jednoduchá a používají atmo. motory. Myslím si, že srovnání třeba modelů z 80. nebo 90. let mezi VW a Toyotou by vyšlo nastejno"
Jasně, třeba VW Golf 1.6 karburátor 55kW vs. Corolla 1.6 20V se čtyřklapkou 117kW...
Jasně, třeba VW Golf 1.6 karburátor 55kW vs. Corolla 1.6 20V se čtyřklapkou 117kW...
a proto BMW přišlo s plánem, že do pár let nebudou vyrábět auta se spalovacím motorem, že >😒] ?
a protože hybridy jsou tak primitivní, proto je dělá jen zlomek výrobců...
A taková LC V8, to je opravdu primitivní stroj, vedle třeba takové Octavie to je úplný pravěk >😁 >😁
a protože hybridy jsou tak primitivní, proto je dělá jen zlomek výrobců...
A taková LC V8, to je opravdu primitivní stroj, vedle třeba takové Octavie to je úplný pravěk >😁 >😁
Svým způsobem jsi mi nahrál, diesel v LC je oproti dieselu v Touaregu primitivní, pokud chceš hodnotit motory a modely aut, tak aspoň v dané kategorii a za další Passat je spolu s Camry tuctové auto, ale já tady přece nepsal o tom, že Toyota nějak zaostává, ale prostě není nějaký ryze vedoucí značka, která převyšuje všechny ostatní rozdílem třídy. Pokud máš problém s pochopením textu, tak ti najdu nějaká cvičení a úlohy z českého jazyka.
a v čem je tak primitivní? Že nemá dvojité přeplňování a podobné moderní "zlepšováky", díky kterým dnešní motory vydrží možná polovinu toho, co motory před pár lety?
Jestli Toyota je či není ryze vedoucí, ... a kdo je? Toyota má v mnohých aspektech náskok,
Jestli Toyota je či není ryze vedoucí, ... a kdo je? Toyota má v mnohých aspektech náskok,
Na jednu stranu máš rozhodně pravdu, ale třeba se spolehlivost turbromotorů časem zvýší, představ si, že kdyby lidé odsuzovali a báli se nových technologií, tak člověk stěží postaví jad. elektrárny, podívá se do vesmíru, atd. Odsuzovaní turbomotorů bych stavěl někde na úroveň odsuzování hybridů a el. aut, tj. mají své chyby, ale do budoucna je to příslib.
Je Ti jasne, ze design a interier je silne subjektivna zalezitost? Ako sa hovori v cestine - Nekdo ma rad holky, jiny vdolky. Takze tvrdit, ze Toyota zaostava v designe je bud velmi odvazne, alebo velmi hlupe.
Sportove auta? VW ma variaciu GTI, napriec vsetkymi znackami. Co este?
Hybridy robia lebo nemaju dostatocnu paletu naftovych a turbo motorov. Tak urciteeee... Hybridy sa dnes dostali na uroven turbomotorov a neraz to v testoch natreli ostatnym pohonom. Navyse, zabudas na to, ze Toyota (resp. Japonci vyrabaju veci najprv pre seba a az potom pre ostatnych). A naco by vyvijali dieseli ako divi? V EU maju tak malu predajnost, ze by sa im vyvoj nevyplatil. A nikto iny po dieseli neprahne. Je vyhodnejsie tych "par" kusov kupit od BMW a upravit.
Vodikove auta su stratove, pretoze to len teraz vyvinuli. Az sa to rozsiri do dalsich modelov, tak cena klesne a vyvoj sa zaplati. Presne to iste platilo aj pre hybrid. A to, ze je vodik domenou Hyundai, Hondy a Toyoty, je len znakom vycuranosti EU automobiliek. Na co by vyhadzovali peniaze, ked to typicky Europan aj tak nikdy nekupi. Lebo diesel je lepsi. Malo zerie.
Toyota ma skrz Lexus LFA. Toyota nema(la) sefa megalomana, co si potrebuje aj cez mrtvoly nieco dokazovat.
Porovnavat VW a Toyotu z 80-90 rokov - to by som nerobil. VW dostavalo na frak.
O know-how by som polemizoval, ale dobre, dajme tomu.
Sportove auta? VW ma variaciu GTI, napriec vsetkymi znackami. Co este?
Hybridy robia lebo nemaju dostatocnu paletu naftovych a turbo motorov. Tak urciteeee... Hybridy sa dnes dostali na uroven turbomotorov a neraz to v testoch natreli ostatnym pohonom. Navyse, zabudas na to, ze Toyota (resp. Japonci vyrabaju veci najprv pre seba a az potom pre ostatnych). A naco by vyvijali dieseli ako divi? V EU maju tak malu predajnost, ze by sa im vyvoj nevyplatil. A nikto iny po dieseli neprahne. Je vyhodnejsie tych "par" kusov kupit od BMW a upravit.
Vodikove auta su stratove, pretoze to len teraz vyvinuli. Az sa to rozsiri do dalsich modelov, tak cena klesne a vyvoj sa zaplati. Presne to iste platilo aj pre hybrid. A to, ze je vodik domenou Hyundai, Hondy a Toyoty, je len znakom vycuranosti EU automobiliek. Na co by vyhadzovali peniaze, ked to typicky Europan aj tak nikdy nekupi. Lebo diesel je lepsi. Malo zerie.
Toyota ma skrz Lexus LFA. Toyota nema(la) sefa megalomana, co si potrebuje aj cez mrtvoly nieco dokazovat.
Porovnavat VW a Toyotu z 80-90 rokov - to by som nerobil. VW dostavalo na frak.
O know-how by som polemizoval, ale dobre, dajme tomu.
1. Japonci dělají auta nejprve pro sebe - tady s tím si dovolím nesouhlasit, určitá auta např. kei class cars jsou opravdu pro ně, ale drtivá většina aut je dnes vyvíjena pro velké trhy: USA, Čína, Evropa - ty totiž jsou stěžejní a mají rozdílné nároky, to že Japonci dělají auta hlavně podle svého vkusu a preferencí platilo tak někdy v 50. letech, kdy svět nebyl tolik globalizován a působnost firem nebyla celosvětová
2. Každý dělá to, co umí a kde vidí vidinu zisku. Toyota zkrátka usoudila, že jim stačí diesely do určitého objemu a zbytek budou kompenzovat hybridy.Ještě taková malá vsuvka u hybridů, myslím si, že dnes již pro některé automobilky je není problém vyrobit, ale spíš prodat a obzvlášť bez dotací by to bylo o poznání těžší, kdežto diesely se nikomu nevnucují.
3. Interiér a design jsou subjektivní věci, ale zase člověk znalý automobilového průmyslu může s klidnou hlavou říct, že Japonci a Amíci si opravdu nedělají těžkou hlavu s interiéry. Do Lexusu ti hodí plast vypadající jak z Mondea, to mám namysli. Jinak ergonomie a použité mat. (hlavně Honda) jsou na úrovni a design exteriéru u Toyoty je mnohdy splašený.
4. LFA je super auto a mnoho dalších Lexusů taky, nicméně Audi, Lamborghini a Porsche hrajou jinou ligu
5. Za vším stojí nějaký inovátor, popř. megaloman, vizionář, snílek, říkej si tomu, jak chceš, ale prostě Veyron je auto z jiné planety.
2. Každý dělá to, co umí a kde vidí vidinu zisku. Toyota zkrátka usoudila, že jim stačí diesely do určitého objemu a zbytek budou kompenzovat hybridy.Ještě taková malá vsuvka u hybridů, myslím si, že dnes již pro některé automobilky je není problém vyrobit, ale spíš prodat a obzvlášť bez dotací by to bylo o poznání těžší, kdežto diesely se nikomu nevnucují.
3. Interiér a design jsou subjektivní věci, ale zase člověk znalý automobilového průmyslu může s klidnou hlavou říct, že Japonci a Amíci si opravdu nedělají těžkou hlavu s interiéry. Do Lexusu ti hodí plast vypadající jak z Mondea, to mám namysli. Jinak ergonomie a použité mat. (hlavně Honda) jsou na úrovni a design exteriéru u Toyoty je mnohdy splašený.
4. LFA je super auto a mnoho dalších Lexusů taky, nicméně Audi, Lamborghini a Porsche hrajou jinou ligu
5. Za vším stojí nějaký inovátor, popř. megaloman, vizionář, snílek, říkej si tomu, jak chceš, ale prostě Veyron je auto z jiné planety.
1. Nemam na mysli Kei Cars. Ak si bol niekedy v JP (doporucujem!), tak by si zistil, ze maju vzduch, co nie je vidiet a da sa tam krasne dychat. A prave preto tam maju hybrid, benziny a vodik. USA je bonitna a Toyota tam ma dobre renome. Europa je vo vsetkom posledna.
2. Do urciteho objemu? Mas 1.4D, 2.0D, 2.2D, 3.0D. Ake ine by si chcel? Dotacie? Tie nemas vsade a predaje hybridov stupaju. Celkom slusne. Diesely v EU nikto vnucovat nemusi. Ale mimo EU mas sakra problem ich kupit.
3. Plast ako z Mondea? Prosim? 😄
4. Jediny priamy konkurent zo stajne VW je Audi. Ale Lexus dokazal s LFA slusne podkurit Lamborghini. Porsche je mimo, kedze ten nema nijakeho priameho konkurenta.
5. Nijak neuberam tabulkove hodnoty Veyrona. Ale na bezne jazdenie to nie je. Na jazdu na hrane tiez nie. Aspon nie na dlho. Tak co z toho auta mam?
2. Do urciteho objemu? Mas 1.4D, 2.0D, 2.2D, 3.0D. Ake ine by si chcel? Dotacie? Tie nemas vsade a predaje hybridov stupaju. Celkom slusne. Diesely v EU nikto vnucovat nemusi. Ale mimo EU mas sakra problem ich kupit.
3. Plast ako z Mondea? Prosim? 😄
4. Jediny priamy konkurent zo stajne VW je Audi. Ale Lexus dokazal s LFA slusne podkurit Lamborghini. Porsche je mimo, kedze ten nema nijakeho priameho konkurenta.
5. Nijak neuberam tabulkove hodnoty Veyrona. Ale na bezne jazdenie to nie je. Na jazdu na hrane tiez nie. Aspon nie na dlho. Tak co z toho auta mam?
Ve všem snad né..Nějaká pozitiva snad mají.Já třeba jezdím dost do Itálie a tam německých aut a konkrétně Wv jezdí mraky.Když jsem se ptal proč kupují hodně německá auta a né třeba fr.-špain. atd odpověď byla -kvalita. A to je pro ně to hlavní. Proč nekupují korejská auta byla doplněná úsměvem a pohrdáním ,zda jsem v pořádku.Pár krát jsem viděl na A 2 v Rakousku jak jede plně naložený -né jeden i 30 nebo Vengy směrem na sever. Odkud kam je asi vezou? neměly ty kamiony jet opačně? :-!
A proč je nejpodávanějším zahraničním autem v Itálii francouzské Clio? Než zase něco chytrého napíšeš, tak si ověř fakta.
Možná je ted nejprodávanějším ,ale co do počtu na cestách převládá němec.Clio je jen modní určitou dobu,ale ital kupuje především svoje auta a pak německá. :-!
To co píšeš je nesmysl, který nejseš schopnej doložit reálnými čísly.
Nejprodávanější zahraniční auta v itálii - 2014
1. Clio
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
7. 208
8. Corsa
9. 2008
10. Captur
11. Duster
12. C3
Nejprodávanější zahraniční auta v itálii - 2014
1. Clio
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
7. 208
8. Corsa
9. 2008
10. Captur
11. Duster
12. C3
Tá tvá čísla ještě neznamenají ,že jich tam jezdí nejvíc. :-!
Psal jsi, že kupují německá auta, protože kvalita. Já jsem ti napsal, co opravdu kupují.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já taky nepsal o roku 2014. Dotaz na ně zněl proč kupují německá auta a je jedno zda je staré rok,dva,tři.-pět
Nevím jestli Italové kupují německá značky kvůli kvalitě, ale rozhodně je kupují daleko více než značky z ostatních zemí.
V Itálii se letos prodává cca 28% italských aut (Fiat, Lancia, Alfa, Mase, Fer etc.) a cca 24% německých (VW, Audi, BMW, Merc, Opel etc.). Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.
V Itálii se letos prodává cca 28% italských aut (Fiat, Lancia, Alfa, Mase, Fer etc.) a cca 24% německých (VW, Audi, BMW, Merc, Opel etc.). Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.
Dal jsem ti sem 12 nejprodávanějších zahraničních aut v Itálii. To je realita.
To je realita, která ovšem vůbec nic nemění na skutečnosti o které psal Guttalax a sice, že německá auta se v Itálii prodávají (nebo potažmo jich tam jezdí) zdaleka nejvíce hned po domácí produkci.
Nemáš pravdu v tom, že se německá auta prodávají zdaleka nejvíce hned po domácí produkci.
Tak sem s čísly! Rozmetej ty čísla, co sem dal Gvick2!
Gvick sem dal 2 čísla o kterých nevím, co znamenají. Až je doplní a vysvětlí (rok, jaké značky jsou pod Německem a čísla jiných zemí), můžeme se o nich bavit. Zatím s Gutalaxem a Gvickem2 nemohu souhlasit. Svůj názor jsem podpořil letoční TOP12 zahraničních aut A tam fakt, že se německá auta prodávají zdaleka nejvíce hned po hned po domácí produkci, nevidím.
V TOP12 je 5 francouzů, 3 němci, 2 japonci, rumun a amík. 😄
V TOP12 je 5 francouzů, 3 němci, 2 japonci, rumun a amík. 😄
Tys sem dal seznam aut bez jakýchkoliv čísel. Taky se není o čem bavit. Ty Gvickovi vypovídají o trhu mnohem víc, jen by mohl přidat, ze kdy jsou.
Všechna čísla jsou na BestSellingCarsBlog.com pod registrovaným přístupem. Brandy za za rok 2013 jsou tady
[odkaz]
Pořadí brandů za 2014 do listopadu je tady, celorok tam bude počítám během pár dní.
[odkaz]
[odkaz]
Pořadí brandů za 2014 do listopadu je tady, celorok tam bude počítám během pár dní.
[odkaz]
Hlavne, sa tých čísel nedočkáme ani od teb a snaha zakryť " neviem čo znamenajú" je úboha. Zrejme sa tej tvojej „pravdy“ nedočkáme. Keďže máš rád čísla, tu sú reálne dáta😒br />
Obraz o pravdivosti tvrdenia že na talianskom trhu sa mimo domácej značky najviac predávajú autá nemecké, môže urobiť každý sám.
Taliansko poradie dovozových značiek😒br /> rok 2014
1. VW 110 227
2. Ford 91 541
3. Renault 81 431
rok 2013
1. VW 105 322
2. Ford 87 417
3. Opel 70 611
rok 2012
1. VW 113 514
2. Ford 98 997
3. Opel 78 889
rok 2011
1. Ford 146 764
2. VW 138 770
3. Opel 116 651
rok 2010
1. Ford 182 331
2. VW 136 392
3. Opel 127 411
rok 2009
1. Ford 210 705
2. Opel 126 799
3. VW 125 887
rok 2008
1. Ford 169 800
2. Opel 142 438
3. VW 137 453
rok 2007
1. Ford 199 505
2. Opel 176 630
3. VW 152 262
zdroj: carsitaly.net
Taliansko poradie dovozových značiek😒br /> rok 2014
1. VW 110 227
2. Ford 91 541
3. Renault 81 431
rok 2013
1. VW 105 322
2. Ford 87 417
3. Opel 70 611
rok 2012
1. VW 113 514
2. Ford 98 997
3. Opel 78 889
rok 2011
1. Ford 146 764
2. VW 138 770
3. Opel 116 651
rok 2010
1. Ford 182 331
2. VW 136 392
3. Opel 127 411
rok 2009
1. Ford 210 705
2. Opel 126 799
3. VW 125 887
rok 2008
1. Ford 169 800
2. Opel 142 438
3. VW 137 453
rok 2007
1. Ford 199 505
2. Opel 176 630
3. VW 152 262
zdroj: carsitaly.net
Začni používat mozek. Tato diskuse začala tvrzením, že se v Itálii prodávají kromě domácích značek ZDALEKA nejvíce německá auta, protože kvalita. Já jsem si s tím dovolil nesouhlasit a i po těchto číslech s tím dál nesouhlasím.
Ještě jsi za ty všechny ostatní roky mohl doplnit i další pořadí. Je to celkem jednoduché😒br /> 4. Renault
5. Peugeot
6. Citroen
Opravdu německá dominance.
:yes:
Ještě jsi za ty všechny ostatní roky mohl doplnit i další pořadí. Je to celkem jednoduché😒br /> 4. Renault
5. Peugeot
6. Citroen
Opravdu německá dominance.
:yes:
Celý čas je téma (vlákno) o POČTE predajov nemeckých áut v Taliansku. Keď tie čísla dostaneš, tak nie si ani schopný uznať pravdu iného diskutéra. Čakať to od teba nemá význam.
Já ta čísla znám. Kvůli mně si je sem dávat nemusel. Mohl jsi místo toho podívat o čem se diskutuje. Čísla dávají za pravdu mně.
Pravdaže Renaultu sa predáva v Taliansku najviac. >😁 >😁 >😁
S úbožiakom, ktorý nemá gule je zbytočne diskutovať. Stratený čas.
S úbožiakom, ktorý nemá gule je zbytočne diskutovať. Stratený čas.
K diskusi patří argumenty. Zkus se chovat jako chlap a ne nějaké ufňukané děcko a přiznej si, že nevíš o čem je řeč. Proto jsem ti radil, aby jsi začal používat vlastní rozum a míň se rozčiloval. Pokud toho nejseš schopnej a nezajímají tě reálná čísla, tak je to opravdu ztráta času.
Reálná čísla máš zde, nastuduj si je a jestli máš koule tak se abacusovi omluvíš.
[odkaz]
[odkaz]
Další, který neví o čem je tato diskuse? Mohu taky poradit. Přečti si o čem je řeč a pak si můžeme pokecat.
pořád říkáš , že máš pravdu a nikde nic čím bys to podpořil. Tak to zkus vysvětlit nám blbejm 😉
Pokud vidím, tak diskuze je o tom, zda v Itálii jezdí ze zahraničních značek nejvíce ty německé. A to jezdí, resp se i prodávají. Vedle italských značek, kterých se doma prodává nejvíce, se z dovozových nejvíce prodávají ty německé. Není na tom nic k pokecání, prostě když se podívám do statistiky a sečtu si letošní prodeje VW, BMW, Mercedesu, Opelu a Audi tak je jasné, že jsou před Francouzi (PSA, Renault) i dalšími národy zastoupenými na italském trhu.
O tom, že 5 německých značek prodá víc než 3 francouzské značky nikdo nepochybuje.
Pak ovšem nechápu, proč jsi na začátku diskuze napadl tvrzení, Guttalaxe, že "Ital kupuje především svoje auta a pak německá". To je zcela korektní tvrzení vycházející z faktů a tvoje reakce "To co píšeš je nesmysl, který nejseš schopnej doložit reálnými čísly" je jenom plácání.
Gutalax napsal: "Když jsem se ptal proč kupují hodně německá auta a né třeba fr.-špain. atd odpověď byla -kvalita."
Gvick pak napsal:"Nevím jestli Italové kupují německá značky kvůli kvalitě, ale rozhodně je kupují daleko více než značky z ostatních zemí. Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.......
....To je realita, která ovšem vůbec nic nemění na skutečnosti o které psal Guttalax a sice, že německá auta se v Itálii prodávají (nebo potažmo jich tam jezdí) zdaleka nejvíce hned po domácí produkci....."
Tato diskuse není o tom, zda všechny německé značky dohromady prodají víc než všechny francouzské značky dohromady.
Pokud by platilo, že Ital kupuje hlavně německé značky, protože kvalita, tak by ty německé značky, modely aut musely být v popředí statistik. Já je tam prostě nevidím i když v součtu dá více německých značek větší prodeje než japonci, amíci nebo francouzi.
Gvick pak napsal:"Nevím jestli Italové kupují německá značky kvůli kvalitě, ale rozhodně je kupují daleko více než značky z ostatních zemí. Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.......
....To je realita, která ovšem vůbec nic nemění na skutečnosti o které psal Guttalax a sice, že německá auta se v Itálii prodávají (nebo potažmo jich tam jezdí) zdaleka nejvíce hned po domácí produkci....."
Tato diskuse není o tom, zda všechny německé značky dohromady prodají víc než všechny francouzské značky dohromady.
Pokud by platilo, že Ital kupuje hlavně německé značky, protože kvalita, tak by ty německé značky, modely aut musely být v popředí statistik. Já je tam prostě nevidím i když v součtu dá více německých značek větší prodeje než japonci, amíci nebo francouzi.
Kličkuješ jak zajíc na honu. Když kdokoliv nahoře napsal "německé značky" nebo "německá auta" tak je nad slunce jasné, že myslel souhrn všeho toho co Němci (německé značky) prodají v Itálii. Nikdo nahoře nepsal, že Němci mají nejprodávanější model ten či onen či něco na ten způsob. Takže se přestaň kroutit jak malý kluk a abacusovi se omluv, jinak jsi tu pro srandu králíkům.
Reálne čísla vravia: Najpredávanejšími značkami áut v Taliansku su nemecké. Ford, Opel a VW. Za nimi, ešte raz za nimi sú autá francúzske ( PSA a Renault ) Sem tam sa pritarfí Toyota a pod.. K tomu si prirátaj ešte veľmi obľúbené Audi, MB, BMW a prevaha bude jasná.
Ale ak, chceš vytapetujem si detskú izbičku plagátmi od Renaultu a budem si spolu s tebou hrkútať ako sa tomu Renaultu predajne darí.
Za posledných desať rokov padli predaje Renaultu v Európe na polovicu. Holt čísla sú faktami, i keď mnohí i tie vedia upraviť pre svoje potreby.
Ale ak, chceš vytapetujem si detskú izbičku plagátmi od Renaultu a budem si spolu s tebou hrkútať ako sa tomu Renaultu predajne darí.
Za posledných desať rokov padli predaje Renaultu v Európe na polovicu. Holt čísla sú faktami, i keď mnohí i tie vedia upraviť pre svoje potreby.
Dával sem ti sem TOP12 zahraničních aut: 5 francouzů, 3 němci, 2 japonci, rumun a amík.
Pokud jde o značky, tak dlouhodobě jsou v TOP6 3 frantíci, 2 němci a 1 amík.
To prostě není o tom, že se v Itálii prodávají kromě domácích značek ZDALEKA nejvíce německá auta, protože kvalita. O tom je tato diskuse.
Pokud jde o značky, tak dlouhodobě jsou v TOP6 3 frantíci, 2 němci a 1 amík.
To prostě není o tom, že se v Itálii prodávají kromě domácích značek ZDALEKA nejvíce německá auta, protože kvalita. O tom je tato diskuse.
Vážně tomuhle říkáš čísla?
Zdvihni svoju ri* a choď sa do toho Talianska pozrieť, čo tam dnes jazdí.
Áno plne sa stotožním s tvrdením, ktoré vyjadril Guttalax: Talian povie, že si kúpi NEMECKÉ auto, pretože požaduje KVALITU. A preto sú najpredávanejšie autá v Taliansku nemecké. (či je Ford, Opel Nemecký - americký neriešim)
P.s. V Taliansku som "ako doma". Tak viem o čom Guttalax píše.
Áno plne sa stotožním s tvrdením, ktoré vyjadril Guttalax: Talian povie, že si kúpi NEMECKÉ auto, pretože požaduje KVALITU. A preto sú najpredávanejšie autá v Taliansku nemecké. (či je Ford, Opel Nemecký - americký neriešim)
P.s. V Taliansku som "ako doma". Tak viem o čom Guttalax píše.
Stačilo napsat, že máš stejný názor jako gutalax. Nemusel jsi si hrát na nějakou seriózní diskusi.
Seriózní diskuze: "Tady jsou přesná čísla, roky, procenta"
"Ne a ne a ne, pravdu mám já, já, já, a jestli to nechápete, jste hloupí!!"
"Ne a ne a ne, pravdu mám já, já, já, a jestli to nechápete, jste hloupí!!"
Problém není v číslech, ale v jejich interpretaci. V první šestce značek máš 2 němce, 3 francouze,... v TOP12 modelů máš 5 francouzů, 3 němce, 2 japonce, rumuna a amíka a ty přesto tvrdíš, že se kromě domácích značek ZDALEKA nejvíc prodávají němci, protože kvalita.
a) já netvrdím, že se prodávají protože kvalita.
b) pořadí modelů ti je k ničemu, když k němu nedáš i přesný čísla, kolik se prodalo Clia, kolik Golfu a kolik Fiesty a Pola.Celkový čísla značek mluví jasně. Ale to evidentně nechce tvoje hlava pochopit.
b) pořadí modelů ti je k ničemu, když k němu nedáš i přesný čísla, kolik se prodalo Clia, kolik Golfu a kolik Fiesty a Pola.Celkový čísla značek mluví jasně. Ale to evidentně nechce tvoje hlava pochopit.
1. Clio
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
Kde vidíš ty 3 frantíky a 2 němce?
Ano, opravdu záleží na interpretaci čísel. Ta tvoje je dost divná >😁 >😁
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
Kde vidíš ty 3 frantíky a 2 němce?
Ano, opravdu záleží na interpretaci čísel. Ta tvoje je dost divná >😁 >😁
Už jsem ti to psal. prvně čti a až pak reaguj. psal jsem TOP 6 značek a TOP 12 modelů. 😄
Přehlídl jsem se, sorry.
Nemůžeš editovat příspěvek na který už někdo reagoval.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jo? A které se tedy prodávají víc?
Nevim ktere se prodavaji nejvice, ale pravdu muzete mit vsichni. Na bohatem severu je to same Audi apod., zatimco na chude Sardinii prevazuje omlaceny Fiat Uno. Takze tabulka prodejnosti je jedna vec, druha ve ktere oblasti se pohybujete (treba takove Dolomity jsou jidlem, povahou, autoparkem ... spise Rakousko, nez Italie)
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A ty jak bedna kytu :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ty se pořád opakuješ. Všim sis toho? :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Konspirace je prý známá tobě. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To jenom připomínám, když se všude Japonci ohánějí společenskou odpovědností a dalšími svatouškovinami. A ještě záleží, jak si kdo tu statistiku vyloží. Stačí jednu položku přesunout jinam a hned graf hned vypadá jinak. V tomhletom statisticko-reklamním oblbování jsou Japonci opravdu dobří.
Máš pravdu.Přesně to si myslím. Šéfům a akcionářům VW jde především o zaměstnanost, a proto se snaží dát práci co nejvíc lidem, i za cenu přezaměstnanosti. Zisk až na druhém místě. >😒] :yes:
A proč to teda dělají, jak se pozná "přezaměstnanost", podle tabulek, či grafu ? Není spíš podstatný výsledek ve formě zisku, než forma, jakou byl dosažen ? Zajímají mne argumenty, ne dětské smajlíky.
Vůbec netvrdím, že u VW je přezaměstnanost. Jen mi přijde k smíchu tvoje podsouvání "společenské zodpovědnosti" VW (nebo i kohokoliv jiného). Jde o peníze.Určitě nikoho nezaměstnávají , aby ulehčili státu od sociálních dávek. Možná je to vysoké číslo i částečně práce odborů?
Na zaměstnanost hází bobek Bílý Tesák stejně jako VW nebo Toyota. Nejdůležitější je zisk pro akcionáře a v tom si vedou jak Toyota tak VW superluxusně. Za poslední tři roky vydělala Toyota i VW svým akcionářům desítky mld. eur a to je oč tu běží až v první řadě.
Čisté zisky Toyota... VW
2011...........3,44......15,4
2012..........10,2.......21,7
2013..,.......17,7.......9,06
Celkem......31,34....46,16 mld. EUR
[odkaz]
[odkaz]
Čisté zisky Toyota... VW
2011...........3,44......15,4
2012..........10,2.......21,7
2013..,.......17,7.......9,06
Celkem......31,34....46,16 mld. EUR
[odkaz]
[odkaz]
Moc nerozumím tomu, že VW má většinou vyšší zisk, a přitom má Toyota trojnásobný výdělek na autě- při stejném počtu prodaných aut. Že by tyto tvoje čísla zisků byly za celý koncern a zisk za auto jen VW?
Přesně jak píšeš, Toyota vykazuje své finanční výsledky jako celek, tedy včetně třeba Lexusu a také zisk na auto je u Toyoty průměrný zisk na jedno auto bez ohledu jestli je to Aygo nebo Lexus LS. VW vykazuje finanční výsledky za celý koncern (ty jsem zde dal) plus výsledky samostatných automobilek v rámci koncernu. No a zisk na auto samotného VW jako značky je třetinový proti celé Toyotě. Ovšem třeba zisk Porsche na jedno auto je desetinásobný proti Toyotě, Audi má také větší zisky na auto (dnes už je celkový zisk Audi srovnatelný se ziskem značky VW, ale protože vyrábí daleko méně aut, tak zisk na auto je velký) nemluvě o Lambu nebo Bentley ale ti mají relativně malé počty. Takže za celý koncern mělo v roce 2012 VW cca dvojnásobný zisk na jedno auto, v roce 2013 měla naopak Toyota dvojnásobný zisk na jedno auto v porovnání s VW (braném jako koncern). Letos to bude opět jinak, protože VW se vrátí někam do úrovně zisku 2012 (v roce 2013 cálovalo VW velkou pálku za nákup akcií Porsche a zisk mu klesl, letos takový náklad nemá a naopak mu Porsche přispěje svým ziskem do kasičky) a protože i Toyotě se daří díky slabému jenu tak asi výsledky obou budou rekordní někde přes 20 mld. eur a protože aut vyrábí skoro stejně, tak rozdíl v zisku na auto asi bude zase jinak. Navíc ty údaje nejsou přesně za stejné časové období, Toyota končí účetní rok k 31.3, kdežto VW klasicky k 31.12 a tedy údaje Toyoty třeba za 2012 jsou defacto za tři čtvrtě roku 2012 plus čtvrt roku 2013 pročež je lepší nějaká časová řada výsledků aby se to nějak mohlo porovnávat.
Diky redakci za nej.
Mozna by nebylo od veci spocist/najit efektivitu i jinych koncernu, docela by me to zajimalo. 😉
Mozna by nebylo od veci spocist/najit efektivitu i jinych koncernu, docela by me to zajimalo. 😉
Když mluvíme o ziskovosti.........
Mezi světovými automobilkami vypadá pořadí ziskovosti na jeden vyrobený vůz následovně (v závorce marže v procentech prodejní ceny)😒br />
1. Toyota 1801 eur (9 😖
2. Hyundai 1027 eur (9,3 😖
3. Kia 911 eur (7,9 😖
4. Nissan 861 (5,6 😖
5. Honda 785 eur (4 😖
6. Chrysler 768 eur (3,7 😖
7. Ford 717 eur (4,3 😖
8. Škoda 671 eur (4,9 😖
9. Volkswagen 629 eur (3 😖
10. General Motors 604 eur (5,2 😖Více na: */kolik-vydelaji-automobilky-na-jednom-a… />
Mezi světovými automobilkami vypadá pořadí ziskovosti na jeden vyrobený vůz následovně (v závorce marže v procentech prodejní ceny)😒br />
1. Toyota 1801 eur (9 😖
2. Hyundai 1027 eur (9,3 😖
3. Kia 911 eur (7,9 😖
4. Nissan 861 (5,6 😖
5. Honda 785 eur (4 😖
6. Chrysler 768 eur (3,7 😖
7. Ford 717 eur (4,3 😖
8. Škoda 671 eur (4,9 😖
9. Volkswagen 629 eur (3 😖
10. General Motors 604 eur (5,2 😖Více na: */kolik-vydelaji-automobilky-na-jednom-a… />
Ta čísla, který jsi sem dal taky o ničem nevypovídají. To zase někdo jen vydělil zisk počtem prodaných aut.
kde mas audinu, v koncernu vw vydelavala na jednom aute zdaleka nejvice
joo, tiez mi tam chyba ona, BMW aj Medved. Kedysi davnejsie ( 2-3 roky nazad ) som videl tabulku, v ktorej boli cisla jo sakra slusne - priemerny zarobok na aute ( veeeelmi zaokruhlene ) mali Audi a BMW okolo 3,5-4 tis. € a Medo o cosi menej...ale uz si to presne napamatam... :-! starnem 😒
no presne. ja jsem si skoro jist, ze to bylo za 2013 s audinou znacne v cele. ta tabulka byla prosta - jednotlive zisky automobilek byly podeleny poctem vyrobenych aut. a jsme u podstaty celeho clanku - takhle se pocita efektivita 😄
v podstate jde o to, ze tady ta uvedena tabulka mi prijde zavadejici.
v podstate jde o to, ze tady ta uvedena tabulka mi prijde zavadejici.
Toyota z těch svých 10 mil. aut prodala ve fiskálu 2014 (rok končící 31. března 2014) v Evropě celých 500 tisíc aut. Většinu prodejů měla v Japonsku, USA a Asii. VW v Evropě prodává prakticky polovinu produkce (4,3 mil. aut).
Který trh byl v roce 2013 ve ***? Jakou to asi tak mohlo mít vliv na ziskovost VW?
Mrkni na výročky, ta čísla nejsou úplně přesná (ne úplně mimo, ale trochu se nůžky sevřou).
Který trh byl v roce 2013 ve ***? Jakou to asi tak mohlo mít vliv na ziskovost VW?
Mrkni na výročky, ta čísla nejsou úplně přesná (ne úplně mimo, ale trochu se nůžky sevřou).
bola vzdy jednicka v efektivite .... system manazerstva a riadenia kvality: just in time [odkaz] .... zaviedla uspesne v automobilovej vyrobe prave toyota ... dodnes od toyoty mnohi len "neuspesne" kopiruju sposob riadenia vyroby akym efektivne vyrabat automobily...
Ano. Byl jsem při tom, když se JIT zavádělo v Toyotě v praxi. Tato filosofie vznikla ve skupině Staff Engineering v Motomachi. Základní myšlenka byla se zbavit skladovacích prostorů ve výrobních halách a využít jich k rozšíření výroby. Stinná stránka této rovnice se objevila později. Skladovací prostory byl nucen rozšířit dodavatel součástek nebo komponentů a to se samozřejmě promítlo do konečné ceny dodávaného produktu. Nicméně to přispělo k lepší výkonnosti výrobního procesu, protože souběžně s JIT probíhal tlak na dodavatele zefektivnit jeho procesy. Další věc na kterou se zapomnělo byl a stále je, a k vidění je i zde v Česku, ohromný nárůst pohybů nákl. automobilů na komunikacích, které přivážejí součástky a komponenty JIT.
Pockej, tys byl na tom konci padesatejch let v Japonsku u zavadeni JIT? To teda respekt, tvuj nick nelze😊
Pardon! Tak starý děda ještě nejsem, ikdyž jsem už praděda. Nevím kdy se JIT systém zaváděl Toyotou v Japonsku (pochybuji, že to bylo v už 50tých létech, to se ještě Toyota vzpamatovávala s WWII). V Austrálii Toyota (TMCA) zaváděla naplno JIT systém po zažití KANBAN systému (součást JIT filosofie), někdy v 90tých létech minulého století.
Začali na něm pracovat krátce po válce, co vím, tedy koncem čtyřicátých let. A nepamatuji si, že by rozšíření výrobní plochy na úkor skladu bylo jedním z cílů TPS.
TPS. Začali na něm pracovat, to snad jo. Využití skladovacích prostorů pro rozšíření výrobních prostorů bylo součástí JIT filosofie, protože tyto se podle ní považují za waste.
Ano, redukce plýtvání je cílem TPS. Ale rozšíření výroby na úkor skladu není jedním z cílů. Zbytečně velké zásoby jsou jedním ze zdrojů plýtvání, na které se zaměřili. Zbylé jsou zmetkovitost, nadvýroba, čekání, přeprava, pohyb pracovníků a zpracování.
to s tim TPS pises uplne presne. ono to ma i svoje stinne stranky a ty se mi zda, ze ve svejkovskem cesku prevazuji. cely TPS a vsechny jeho mutace jsou zalozeny na tom, ze se snazim odhalit plytvani a tomu zabranit. Ale vsechno ma svoje meze a hranice. I skladova zasoba ma v urcitem objemu svuj duvod a minimalni vyrobni davka jednoho typu nemusibyt jeden kus, ktery bezi v taktu zakaznika, ale je to treba tydenni produkce, kdyz mi ji svazi jednou za tyden kamion. navic kazdy detail, ktery resim treba z hlediska kvality by mel byt konfrontovan z cenoveho hlediska. nekdy je levnejsi kazdy sty dil vyhodit nez porizovat drahou kontrolu daneho fenomenu a zarazovat do procesu... holt se z toho dnes vytraci zdravy rozum, na kterem to puvodne bylo cele zalozeno.
Dalsi zoufaly pokus Dudenhöffera pospinit VW, pricemz si neuvedomuje, ze elementarnimi chybami ve svych analyzach poskuzuje predevsim sam sebe. Vysledkem jeho lacinych snah o zviditelneni je jen skutecnost, ze v SRN tohoto chlapka uz skoro nikdo nebere vazne. V tomto konkretnim pripade musi byt snad kazdemu studentovi prvniho rocniku ekonomie jasne, ze z takto zmerene produktivity prace neni mozne pri mezinarodni komparaci z duvodu rozdilne legisltivy (napr. Kurzarbeit v SRN), firemni struktury apod. dospet k relevantnim zaverum.
Student jaké ekonomie? Socialistické nebo tržní? Ziskovost je jen jedna a podle ní se odvíjí cena akcií a následovně dividend z akcií. Akcionáře nezajímá legislativa tam nebo tamhle, snad politická stabilita, ale klíčové k rozhodnutí je zisk. Jasné? Jasné!
Bohudík ten zisk není pro akcionáře tak důležitý jak píšeš. Dívají se na firmu trochu víc komplexně. Pokud by řešili jen zisk a manažéři by jim chtěli vyhovět tak, by v extrému ta firma za pár let taky nemusela existovat. Koneckonců, stačí se podívat na růst akcií VW a Toyoty za posledních 10 let.
Produktivita práce v takto hrubém srovnání se rovná zisk/počet zaměstnanců.
Pokud dáš místo člověka robota, výše uvedený ukazatel se zlepší, ale nemusí jít nutně i o zlepšení ziskovosti.
Toyota prodala v Evropě v roce 2013 (přesněji ve fiskálu 2014, který končí 31. března 2014) "celých" 5% aut. VW zhruba polovinu. Stačí si vzpomenout, co specificky Evropský trh vloni dělal a je jasné, že Toyotě se muselo dařit líp.
Mimochodem, na počet kusů rostl VW mírně rychleji (dle výročních zpráv). To ale v té analýze v článku není vůbec uvedeno. Uvádí růst kusů VW vs. růst tržeb Toyoty.
Pokud dáš místo člověka robota, výše uvedený ukazatel se zlepší, ale nemusí jít nutně i o zlepšení ziskovosti.
Toyota prodala v Evropě v roce 2013 (přesněji ve fiskálu 2014, který končí 31. března 2014) "celých" 5% aut. VW zhruba polovinu. Stačí si vzpomenout, co specificky Evropský trh vloni dělal a je jasné, že Toyotě se muselo dařit líp.
Mimochodem, na počet kusů rostl VW mírně rychleji (dle výročních zpráv). To ale v té analýze v článku není vůbec uvedeno. Uvádí růst kusů VW vs. růst tržeb Toyoty.
Pokud je to jak u nás, že na jednoho pracovníka výroby připadá x nadřízených manažerů, tak je problém jasný.
Vyházet manažery a hned to bude lepší. Na tohle přišli u nás už v mnoha firmách, že by každý chtěl manažerovat a řídit,že je to o ničem.
Já si pamatuju, že když jsem tehdy nastupoval do jedné nadnárodní firmy, že jsem měl nad sebou dva manažery, po 4 letech už jich bylo 5...po dalších 3 zjistili, že je to o ničem a 4 vyházeli a stačí jeden....a práci zvládnul úplně v pohodě, protože se zjistilo, že ti ostatní zkrátka nic nedělali, jen prováděli manažerské rozhodnutí...či li vymýšleli ču*akoviny
Vyházet manažery a hned to bude lepší. Na tohle přišli u nás už v mnoha firmách, že by každý chtěl manažerovat a řídit,že je to o ničem.
Já si pamatuju, že když jsem tehdy nastupoval do jedné nadnárodní firmy, že jsem měl nad sebou dva manažery, po 4 letech už jich bylo 5...po dalších 3 zjistili, že je to o ničem a 4 vyházeli a stačí jeden....a práci zvládnul úplně v pohodě, protože se zjistilo, že ti ostatní zkrátka nic nedělali, jen prováděli manažerské rozhodnutí...či li vymýšleli ču*akoviny
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
tak to nemyslím. Problém je, že ve spoustě firmách se to řeší tak, že se nabírají zaměstnanci a ti opravdu kteří vytváří hodnoty tím nemyslím rozhodně jen dělníky, tak na ty se prdí.
vezmi si nemocnice, přešli do soukromého sektoru a je tam víc úředníků, než zdravotnického personálu.
A v tom je ten problém je více byrokracie a tím se zároveň vše prodražuje...
V malých firmách si to ale dovolit nemůžou, takže je běžné, že majitel je zároveň "běžný zaměstnanec" a dělá "normální" práci s ostatními zaměstnanci, protože to prostě jinak nejde, páč by na další krk neměli peníze.
vezmi si nemocnice, přešli do soukromého sektoru a je tam víc úředníků, než zdravotnického personálu.
A v tom je ten problém je více byrokracie a tím se zároveň vše prodražuje...
V malých firmách si to ale dovolit nemůžou, takže je běžné, že majitel je zároveň "běžný zaměstnanec" a dělá "normální" práci s ostatními zaměstnanci, protože to prostě jinak nejde, páč by na další krk neměli peníze.
Taktak. To už tu jednou bylo a dodnes jsme se z toho nevzpamatovali. Jezdím občas do Zlína. Stále se divím tomu, že T. Baťu ml. z toho co tu ve Zlíně po působení těch "dělnických kolektivů" viděl, netrefil po "revoluci" nafleku šlak. Škoda, že byli soudruzi tak blbí a Baťovi ty fabriky hned tenkrát nevrátili. Zlín už mohl být po 25 letech úplně někde jinde.
Četl jsem studii, která se tímto zabývala a je pravda, že evropské firmy trpí obecně vysokou přezaměstnaností (a určitě to není na dělnických pozicích). Obecně je trend budovat spíše širokou horizontální organizaci, než několika stupňovou manažerskou linii.
Vysokou přezaměstnaností a nízkou produktivitou
je to tak ako pises.... europsky manazer nespravi nic bez toho aby pod sebou nemal aspon dalsich troch manazerov ( aby vyzeral dolezito ) ..... a samozrejme kazdy z tych troch potrebuje dalsich poradcov a sekretarky a upratovacky a bla bla ..... suma sumarum efektivita prace ide jasne bokom .... japonci nemaju v povahe plytvat pracovnou silou.... alebo sa prizivovat na takych poziciach ktore su zbytocne a ktore rozhodovacie procesy vo vyrobe len komplikuju ..... u nich nastastie este stale funguje zdravy vyrobny system ..... dokazom coho su aj dlhorocne uspechy v efektivite a kvalite vyroby :yes:
přesně tak a ještě bych dodal, že pod těmi všemi manažery, poradci a sekretářkami trůní oddělení tzv. Back office a je vymalováno.
Jenže v japonsku je to také o něčem jiném úplně tam jsou o 50. let dál. Evropa je přelidněná a tak se dělá co může, aby se pro ty krky našli fleky...
Jenže v japonsku je to také o něčem jiném úplně tam jsou o 50. let dál. Evropa je přelidněná a tak se dělá co může, aby se pro ty krky našli fleky...
Zajeďte si někdy do Japonska. Zaprvé poznáte co je přelidněnost, a za druhé - v Japonsku je taková umělá zaměstnanost, jakou byste v Evropě nenašel - před supermarketem vás na prázdné parkoviště naviguje chlápek kde můžete zaparkovat, u vchodu do každé druhé budovy člověk co pouze otevírá dveře, liftboy v každé kancelářské budově... Je to taková forma sociální podpory která vyplývá z jejich solidarity...
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
to je ovšem ale vidět i na nezaměstnanosti.
Vezmi si, kolik produkujeme vysokoškoláků, to je obrovské množství, ale už nemáme ty, kteří mají střední vzdělání, ale to opravdu odborné...to je samý gympl a pak filozofická fakulta, v tom lepším zemědělka a takových známých mám mraky, teď brečí, že mají titul a plat o ničem, no protože jich je zkrátka moc.
Jenomže to je i výchovou. Však je to jasné z domova, rodiče mu říkají: uč se, aby jsi nemusel dělat rukama a mohl si někde dělat v kanceláři u počítače a tím jsme dospěli k tomu, kde to je.
My teď hledáme mechanika do servisu. říkali jsme si, že to nebude problém. No houby. Nemůžeme nikoho kvalifikovaného sehnat. Dokonce se nám hlásí i vysokoškoláci s obory, které s prací nemají nic společného jako třeba Archivní a pomocné vědy historické...nevím, co bysme s ním v pneuservisu dělali...
To mi připomíná starý dobrý film...."Co já s latinou ve šroubárně".
Vezmi si, kolik produkujeme vysokoškoláků, to je obrovské množství, ale už nemáme ty, kteří mají střední vzdělání, ale to opravdu odborné...to je samý gympl a pak filozofická fakulta, v tom lepším zemědělka a takových známých mám mraky, teď brečí, že mají titul a plat o ničem, no protože jich je zkrátka moc.
Jenomže to je i výchovou. Však je to jasné z domova, rodiče mu říkají: uč se, aby jsi nemusel dělat rukama a mohl si někde dělat v kanceláři u počítače a tím jsme dospěli k tomu, kde to je.
My teď hledáme mechanika do servisu. říkali jsme si, že to nebude problém. No houby. Nemůžeme nikoho kvalifikovaného sehnat. Dokonce se nám hlásí i vysokoškoláci s obory, které s prací nemají nic společného jako třeba Archivní a pomocné vědy historické...nevím, co bysme s ním v pneuservisu dělali...
To mi připomíná starý dobrý film...."Co já s latinou ve šroubárně".
To je samozřejmě pravda. Ono, rodičům se nelze divit, že tak radí dětím, když vidí jak to funguje ve firmách a ty platy taky nic extra. Vysokoškoláků je hodně, (taky hodně s blbou školou)....což je pro trh špatný, no zase lepší, než být národ primitivů. Náš průmysl není primárně postavený pro vzdělané lidi, schopný a studovaný člověk má u nás mnohem méně možností uplatnění než např. v Německu, Holandsku apod.
Jistě, jenže ta úroveň těch absolventů klesá. VŠ nabírají i ty, které by dříve nevzali, protože na toho studenta dostávají prachy od ministerstva. Já jsem jednou dělal na VŠ a tam se dělali přijímačky, jak talentové, tak testové. A pokud komise vybírala mezi dvěmi studenty, které vezme, tak přednost dostal ten, který ještě na žádné VŠ nestudoval, protože na něj dostali peníze od MŠMT a bylo jedno jestli je kvalitnější než ten druhý.
A tím pak klesá i úroveň těch škol. Mnohdy by je i vyházeli, protože na to nemají, ale drží je tam kvůli těm penězům.
Jenže to, že budeme mít mraky VŠ, tak to nezaručí, že nebudeme národ primitivů, protože spousta těch VŠ není pak schopná vyměnit ani žárovku a uříznout rovně prkno. Pak dospějeme do situace, že sice budeme mít mraky stavebních inženýrů a architektů, špičkové projektové dokumentace, ale nebude to umět nikdo z nich fyzicky postavit.
A o tom to taky je. Ty společenské nůžky se velmi rozevírají a na mnoha místech jsou ale dost tupé a nestříhají.
A tím pak klesá i úroveň těch škol. Mnohdy by je i vyházeli, protože na to nemají, ale drží je tam kvůli těm penězům.
Jenže to, že budeme mít mraky VŠ, tak to nezaručí, že nebudeme národ primitivů, protože spousta těch VŠ není pak schopná vyměnit ani žárovku a uříznout rovně prkno. Pak dospějeme do situace, že sice budeme mít mraky stavebních inženýrů a architektů, špičkové projektové dokumentace, ale nebude to umět nikdo z nich fyzicky postavit.
A o tom to taky je. Ty společenské nůžky se velmi rozevírají a na mnoha místech jsou ale dost tupé a nestříhají.
Tak to souhlasím, kvalita upadá tak nějak globálně. Lidi jsou čím dál méně schopní manuální práce a znalostně jsou na tom ještě hůř. Já můžu říct, že jsem se kdysi vyučil automechanikem a ty znalosti a pochopení odbornosti, spojit to s praxí je náročnější, než kdejaké učivo na VŠ.
A světlo na konci tunelu není v dohledu....
To je podle mého osobního názoru trochu pesimistický pohled .... Moc nechápu, proč většina lidí mrhá svůj čas přemýšlením nad tím, co ti ostatní dělají špatně. Myslím, že pokud by si každý hleděl svého a používal selský rozum a dodržoval základy slušného chování, tak by mu určitě bylo lépe. Mám vystudovanou VŠ, 20 let jsem byl manažerem a pracoval jsem jako japonskej drak, což mi nyní, když mi je 45 let, umožňuje se plně věnovat svým zálibám a protože žiju skromně, tak půjdu pracovat, jen když se mi bude chtít .... A všichni politici mi můžou políbit ... já od nich nic nechci ....
To je samozřejmě bezva. Ale můj příspěvek reagoval na nářky na EU, a tam- říkej si co chceš- nevidím tendenci k zlepšení. A EU ovlivňuje určitě i tvůj život, i když jsi soběstačný. Ale i když jsem to takto napsal- že bych se tím trápil denně před spaním, to asi ne....
Mimochodem-"hledět si svého"- to mi přijde jako cesta do pekla.
Mimochodem-"hledět si svého"- to mi přijde jako cesta do pekla.
Já se nějak moc ovlivňovat nedám a prostě nepřemýšlím nad tím, co nemohu ovlivnit ... co je nějaké EU oproti tomu, že na zemi žije 7 miliard lidí, z nichž většina žije stylem "po nás potopa" ... Asi každý rozumný člověk vidí, že cosi je v nepořádku, že se nějak zmizely ideály a převládlo urvi a vyřvi si, co můžeš .... To není o hledět si svého, to je o tom lépe žít, méně znečišťovat okolí sajrajtem nebo blbou náladou ....
Tož bacha. S těmi stavebními inženýry a architekty bych to neviděl tak černě. Spíš se to týká těch vysokoškoláků s humanitními obory. Stát se snaží co to jde je všechny zaměstnat ve státním sektoru, který je již přeplněný a daně na to nestačí. S čeho mám ale větší hrůzu, je situace ve Španělsku a v Řecku, kde je nezaměstnanost mladých kolem 50% a všichni mají hlasovací právo. A právě tam se teď profilují extrémistické levicové strany, které hrají těmto mladým na strunu. Co bude dál? V každém případě to vypadá tak, že EU strčila hlavu do písku a tento velmi nebezpečný vývoj nechce vidět.
Ono o EU by se tady dalo diskutovat dlouho. Já považuji za EU jedno z nejhorších uskupení po rozpadu východu a západu vůbec. A to rozhodně ne, že bych tíhnul k východu, to chraň pánbuh, ale její byrokracie a vymýšlení neskutečných debilit jsou jenom dalším litím olejem do ohně, který jste popsal. A z toho jednou vznikne opravdová občanská válka.
Ono to řecko bylo první vlaštovkou. Ale pomineme li jejich vůbec styl života, který byl zcestný a naprosto mimo mísu, tak to ukázalo hlavně to, že prostě nejde žít podle jednoho manuálu ve španělsku, německu, u nás, nebo holandsku či anglii. Prostě jsou to různé země, růžné kultury a styl života. Je jasné, že tohle nepůjde nikdy sjednotit do jednoho celku a to, že se o to snaží dospěje nakonec ke katastrofě, protože právě v tom španělsku, řecku, ale i Itálii to jednou praskne.
Ono to řecko bylo první vlaštovkou. Ale pomineme li jejich vůbec styl života, který byl zcestný a naprosto mimo mísu, tak to ukázalo hlavně to, že prostě nejde žít podle jednoho manuálu ve španělsku, německu, u nás, nebo holandsku či anglii. Prostě jsou to různé země, růžné kultury a styl života. Je jasné, že tohle nepůjde nikdy sjednotit do jednoho celku a to, že se o to snaží dospěje nakonec ke katastrofě, protože právě v tom španělsku, řecku, ale i Itálii to jednou praskne.
Jen aby zůstalo u té občanské války. Že je EU v takovém stavu v jakém je není divu. Vždyť ji celou dobu vedli komunisté (Barosso) a socialisté (ti ostatní). Kdyby jich nebylo, tak Řecko, Portugalsko a státy východní Evropy včetně nás, by se do EU nikdy nedostali. Ale oni měli jiný plán, že?
Teda zatáhnout do diskuze o VW a Toyotě EU a nakonec vytáhnout ještě Řecko, to už je dost na palici :-!
Bohužel je to tak a existuje pro to hned několik důvodů, např😒br />
1. České lpění na titulech: kdo nemá aspoň tři, jako by nebyl.
2. Soukromé školy (střední i vysoké) pochybné kvality. Tady se ani snad nemá cenu rozepisovat.
3. Zbytečně vysoké počty vypisovaných míst na marginální studijní obory s minimálním praktickým uplatněním, jako jsou například estetika, etnologie, pomocné vědy historické apod.
4. Slabé populační ročníky: když jsem se hlásil na svoji alma mater v roce 1999, hlásilo se do stejného oboru (anglistika/germanistika) přes 500 uchazečů, škola brala 60. Po prváku jsme měli postupovou zkoušku, a kdo neprošel přes „pass-fail line“ 60 % bodů (v některých předmětech dokonce 80 %!), toho vyrazili. Mrchtat nemohl, šanci dostal. Dnes se do ročníku bere z 300 uchazečů 120 studentů a ke státnicím chodí zpravidla stejný počet. Výsledkem je nutně čím dál nižší kvalita posluchačů, což vidím i na svých seminářích. Testy, které by posluchači před osmi lety udělali v průměru na 80 %, by dnes více než polovina z nich nezvládla.
Bohužel i studijní obory zaměřené více na praktické uplatnění často produkují manažery ničeho. Například posluchači, kteří se mi dostávají do pazour, umí diskutovat o teorii překladu od Levého a rozebrat dílo Noama Chomského. Když jim ale dám ke stažení dokument a řeknu jim, aby mi nacenili překlad, protože přeci studují překladatelství, zvládnou to jakžtakž dva nebo tři z pětadvaceti. A to hovořím, prosím pěkně, o čtvrťácích a páťácích!
Jak praví klasik: „Školy vychovávají učené mloky. Mloku, nadři se slovíčka a letopočty a budeš uznán dospělým. Děti do sebe soukají naučné slovníky. Myslícímu člověku je z toho špatně, zatímco učenliví prosťáčci slaví triumfy! Kdo se učí, ten to umí, i když tomu nerozumí.“
2. Soukromé školy (střední i vysoké) pochybné kvality. Tady se ani snad nemá cenu rozepisovat.
3. Zbytečně vysoké počty vypisovaných míst na marginální studijní obory s minimálním praktickým uplatněním, jako jsou například estetika, etnologie, pomocné vědy historické apod.
4. Slabé populační ročníky: když jsem se hlásil na svoji alma mater v roce 1999, hlásilo se do stejného oboru (anglistika/germanistika) přes 500 uchazečů, škola brala 60. Po prváku jsme měli postupovou zkoušku, a kdo neprošel přes „pass-fail line“ 60 % bodů (v některých předmětech dokonce 80 %!), toho vyrazili. Mrchtat nemohl, šanci dostal. Dnes se do ročníku bere z 300 uchazečů 120 studentů a ke státnicím chodí zpravidla stejný počet. Výsledkem je nutně čím dál nižší kvalita posluchačů, což vidím i na svých seminářích. Testy, které by posluchači před osmi lety udělali v průměru na 80 %, by dnes více než polovina z nich nezvládla.
Bohužel i studijní obory zaměřené více na praktické uplatnění často produkují manažery ničeho. Například posluchači, kteří se mi dostávají do pazour, umí diskutovat o teorii překladu od Levého a rozebrat dílo Noama Chomského. Když jim ale dám ke stažení dokument a řeknu jim, aby mi nacenili překlad, protože přeci studují překladatelství, zvládnou to jakžtakž dva nebo tři z pětadvaceti. A to hovořím, prosím pěkně, o čtvrťácích a páťácích!
Jak praví klasik: „Školy vychovávají učené mloky. Mloku, nadři se slovíčka a letopočty a budeš uznán dospělým. Děti do sebe soukají naučné slovníky. Myslícímu člověku je z toho špatně, zatímco učenliví prosťáčci slaví triumfy! Kdo se učí, ten to umí, i když tomu nerozumí.“
A takhle to bohuzel funguje casto. Porovnavaji se naprosto neporovnatelne udaje a z nich se delaji zavery. To zaklinadlo se jmenuje outsourcing.
Takze napriklad pokud jedna z firem vse dela od piky a ma napr. vlastni slevarnu a druha nakupuje pouze hotove vyrobky, ktere smontovava dohromady tak je logicke ze jedna bude mit min zamestnacu nez druha. O jejich realne efektivite to nerika nic. Ale diskutuje se to az do zemdleni. :no: :no:
Takze napriklad pokud jedna z firem vse dela od piky a ma napr. vlastni slevarnu a druha nakupuje pouze hotove vyrobky, ktere smontovava dohromady tak je logicke ze jedna bude mit min zamestnacu nez druha. O jejich realne efektivite to nerika nic. Ale diskutuje se to az do zemdleni. :no: :no:
No někteří tu chodí debatovat, jiní to vidí jako arénu, já měl dnes náladu na trollování 😁.
Souhlas.
Nevím, jestli je to o outsourcingu, ale manažer přece musí dělat rozhodnutí, jestli tu danou činnost bude vykonávat člověk nebo to bude dělat robot. A to rozhodnutí udělá na ceně práce oproti ceně robota. Pokud je mi známo, tak Japonci ani Amíci nejsou úplně laciní pracovníci.
Aby to porovnávání produktivity mělo smysl, musel by se porovnávat počet lidí po odděleních: výroba, vývoj, marketing/prodej, ostatní admin. Nebo tak nějak.
Nevím, jestli je to o outsourcingu, ale manažer přece musí dělat rozhodnutí, jestli tu danou činnost bude vykonávat člověk nebo to bude dělat robot. A to rozhodnutí udělá na ceně práce oproti ceně robota. Pokud je mi známo, tak Japonci ani Amíci nejsou úplně laciní pracovníci.
Aby to porovnávání produktivity mělo smysl, musel by se porovnávat počet lidí po odděleních: výroba, vývoj, marketing/prodej, ostatní admin. Nebo tak nějak.
Tady to máte. Tohle je výsledek. Víte jak dlouho trvá zašroubovat 16 svíček? Rozhodně déle než 8. To je to folksvágenovské velikášství a z něj vyplývající drtivá porážka Toyotou v něčem tak důležitém jako je tato „statistika efektivnosti zaměstnanců".
PS: Je to jen pokus o vtip, stejně jako tato „přesná, kvalitní, detailní" studie-statistika-velká násobilka pro nevzdělané-extrémně neprofesionální pohled či co. Vzhledem k hovadinám kolem vodíku a situací v Číně bych se bál spíš o Toyotu, ale já jsem odvážný a nebojím se o žádnou automobilku z top 5, protože vím „too big to fail".
PS: Je to jen pokus o vtip, stejně jako tato „přesná, kvalitní, detailní" studie-statistika-velká násobilka pro nevzdělané-extrémně neprofesionální pohled či co. Vzhledem k hovadinám kolem vodíku a situací v Číně bych se bál spíš o Toyotu, ale já jsem odvážný a nebojím se o žádnou automobilku z top 5, protože vím „too big to fail".
" Too big to fail". To už jsem někde slyšel. Nebylo to těsně před kolapsem Lehman Brothers v roce 2008?
Lehman Brothers „jen" změnil majitele. Pokud vím, tak přišlo o práci jen asi 4000 lidí, což je proti top 5 automobilkám kulové. Firma jako je Toyota by mohla roky prodělávat a stejně by se vymýšlely různé podpory a záchranné plány a až když by ani tohle nefungovalo, tak by přišlo nějaké to pápá.
Když by někoho napadla Nokia, tak to je velice zvláštní příklad, který se dá jen těžko připodobnit k jakékoliv dnešní automobilce.
Když by někoho napadla Nokia, tak to je velice zvláštní příklad, který se dá jen těžko připodobnit k jakékoliv dnešní automobilce.
Škoda by také ráda zvýšila efektivitu vyšší automatizací, např. ve svařovnách, ale ty odbory.. 😄
Vsem, kteri obdivne pisi na adresu Japonska, jak je efektivni, pracovni moralka... To mozna ano, ale zaroven to svadi k postupne obrovske stadovitosti, nemysleni. Proto je Japonsko ca. 15 let bez hospodarskeho rustu, ztraci svou vedouci pozici ve vede, technologiich atd.
Mimochodem je zajimave sledovat japonske turisty - v 95% ve stadecku, ve velkych skupinach s pruvodcem, projit co nejvice veci, nic si neuzit, vsechno vyfotit a pote doma shlednout a "uzivat si" dovolenou. Ne, ja osobne preferuji "evropskou" moralku a i vsechny radosti a strasti s ni spojene😉 Treba bezmezne poslouchani "autorit" typicke treba pro japonskou, ale take americkou spolecnost, je vyrazem osobniho selhani, neschopnosti jedince, zamezuje rozvoji osobnosti a rustu. Ale to je jine tema...
Toyota mozna ma vetsi "efektivitu" (toto slovo je v clanku i diskuzi mnohokrat spatne pouzivano, chapano), ale vyrabi nudna auta, v podstate par modelu, bez moznosti volby. Vetsi pocet modelu, prevodovek, motoru, vybav atd. nutne stoji vice mzdovych nakladu. Vyrobit treba 911 take trva jiste mnohem dele nez Yaris. Ale nic z toho nutne neznamena nespokojenost managementu VW😊
Ziskovost, efektivita skupiny VW nebo Toyota je tak siroke a narocne tema, ktere bez znalosti financnich vykazu a detailu o podnikani subjektu nelze jakkoliv obkektivne hodnotit. Pocet zamestnancu vs. pocet prodanych aut je pouze jeden z ukazatelu - nicmene vsadim se, ze management Toyoty v zasade prilis nezajima, je totiz dost nedulezity, obzvlaste sam o sobe.
Celkove je hodnoticim kriteriem (bohuzel pouze a temer vyhradne) firmy zisk, ne pocet aut nebo zamestnancu a vyvoj akcii. Nize odkazy na 5-ti lety vyvoj akcii VW a Toyota (je treba kliknout na 5Y pod grafem). Z techto cisel lze usoudit, ze obe firmy delaji dobrou praci, kazdy jinym zpusobem a VW (byt ma vice zamestnancu), zhodnotil akcie ca. 4x, zatimco Toyota 3x.
[odkaz]
[odkaz]
Za sebe si dokazi predstavit spousty aut v garazi z dilny VW group, zatimco Toyota (aspon soucasna) me nelaka zadna, vcetne Lexusu...
Mimochodem je zajimave sledovat japonske turisty - v 95% ve stadecku, ve velkych skupinach s pruvodcem, projit co nejvice veci, nic si neuzit, vsechno vyfotit a pote doma shlednout a "uzivat si" dovolenou. Ne, ja osobne preferuji "evropskou" moralku a i vsechny radosti a strasti s ni spojene😉 Treba bezmezne poslouchani "autorit" typicke treba pro japonskou, ale take americkou spolecnost, je vyrazem osobniho selhani, neschopnosti jedince, zamezuje rozvoji osobnosti a rustu. Ale to je jine tema...
Toyota mozna ma vetsi "efektivitu" (toto slovo je v clanku i diskuzi mnohokrat spatne pouzivano, chapano), ale vyrabi nudna auta, v podstate par modelu, bez moznosti volby. Vetsi pocet modelu, prevodovek, motoru, vybav atd. nutne stoji vice mzdovych nakladu. Vyrobit treba 911 take trva jiste mnohem dele nez Yaris. Ale nic z toho nutne neznamena nespokojenost managementu VW😊
Ziskovost, efektivita skupiny VW nebo Toyota je tak siroke a narocne tema, ktere bez znalosti financnich vykazu a detailu o podnikani subjektu nelze jakkoliv obkektivne hodnotit. Pocet zamestnancu vs. pocet prodanych aut je pouze jeden z ukazatelu - nicmene vsadim se, ze management Toyoty v zasade prilis nezajima, je totiz dost nedulezity, obzvlaste sam o sobe.
Celkove je hodnoticim kriteriem (bohuzel pouze a temer vyhradne) firmy zisk, ne pocet aut nebo zamestnancu a vyvoj akcii. Nize odkazy na 5-ti lety vyvoj akcii VW a Toyota (je treba kliknout na 5Y pod grafem). Z techto cisel lze usoudit, ze obe firmy delaji dobrou praci, kazdy jinym zpusobem a VW (byt ma vice zamestnancu), zhodnotil akcie ca. 4x, zatimco Toyota 3x.
[odkaz]
[odkaz]
Za sebe si dokazi predstavit spousty aut v garazi z dilny VW group, zatimco Toyota (aspon soucasna) me nelaka zadna, vcetne Lexusu...
Jaké auto z produkce Toyoty je prosím nudné? Pro mě je synonymem nudnosti produkce VW. Technicky i designově podprůměrná. Prodávají jen díky marketingu a jen na rozvojových trzích. VW je jen nafouklá bublina, která časem splaskne. Jejich "ambice" předstihnout Toyotu, jsou k smíchu.
No vlastne všechny. Ukaz mi něco z produkce Toyoty co lze srovnat veyronem, r8, lamborghini, 911, touaregem nebo pokud se budeme bavit o mainstreamu golfem gti, passatem, atd. Ono uz to nejzákladnější srovnání up! vs. Aygo vyzniva dost jasne pro Vw. Automobilový svět by byl mnohem sedivejsi kdyby toyota měla nahradit VW. V opačném gardu by se zas tak moc nestalo.
Myslíš jako že by Toyota měla taky víc nakupovat a pohlcovat menší automobilky? >😒]
Ty toho vo autech asi moc nevíš [odkaz] co? 😉
Ty toho vo autech asi moc nevíš [odkaz] co? 😉
LFA od 7,5 mil. Kč nahoru, kterého se vyrobilo jen cca 500 kusů..., co tam máš dál, GT86?
To byla docela hloupá reakce Francisi. Sem zklamán..
To by mohlo být tím, že byla ušita na míru vaší reakci...
P.S. Sem, není jsem..., nebo snad Buřtík neumí "šesky"...
P.S. Sem, není jsem..., nebo snad Buřtík neumí "šesky"...
Další blbý oslovení? Slabý Francisi slabý
Pokud je Buřtík slabý, tak to musíte řešit s ním..., s tím vám opravdu nepomůžu.
Srals mě když si mě voslovoval jako ženskou. Je trapný když mě voslovuješ množnym číslem. Je ubohý když blekotáš o Kylii a jejim soukromí. Zkus mít úroveň Francise nebo radši mlč
Co P1? Taky napíšeš že 375 kusů je jen? Nebo 499 LaFerrari? A to GT86 mělo znamenat co? >😁
Co P1? Taky napíšeš že 375 kusů je jen? Nebo 499 LaFerrari? A to GT86 mělo znamenat co? >😁
aha, takze uz aj Ferrari a McLaren chcu byt najvacsi vyrobca automobilov na svete ????
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
Zajímavé doznání (že vás stále "seru"). Co má společného McLaren s megaproducenty typu Toyota /VW?
Tak mi napiš, něco jiného (než GT86) se značkou Toyota, pro co bych si mohl aktuálně zajít k prodejci Toyoty, co bych to kupoval především emocemi, tedy nikoli primárně pragmaticky?
A co si můžeš aktuálně koupit u Toyoty/Lexusu adekvátního k Bugatti, Bentley, Lambu, ke všem 911kám, Caymanu, R8, Audi RS, nebo Golfu R/GTI?
Tak mi napiš, něco jiného (než GT86) se značkou Toyota, pro co bych si mohl aktuálně zajít k prodejci Toyoty, co bych to kupoval především emocemi, tedy nikoli primárně pragmaticky?
A co si můžeš aktuálně koupit u Toyoty/Lexusu adekvátního k Bugatti, Bentley, Lambu, ke všem 911kám, Caymanu, R8, Audi RS, nebo Golfu R/GTI?
To je jediný co sis z toho vzal Francisi?
Takže ty myslíš že by Toyota měla víc nakupovat a pohlcovat cizí automobilky?
No a vidíš i bez R8 a Bentley prodává víc aut a hlavně má násobně vyšší zisk. Smutný co? 😉
Takže ty myslíš že by Toyota měla víc nakupovat a pohlcovat cizí automobilky?
No a vidíš i bez R8 a Bentley prodává víc aut a hlavně má násobně vyšší zisk. Smutný co? 😉
Nejsem akcionář žádné automobilky. Zajímají mě konkrétní jednotlivé produkty, nikoli množství (na kusy), nebo celkový zisk. Ani jedno z toho není obecným měřítkem celkové kvality produktů. Je snad McDonald, nebo Coca-Cola vrcholem gastronomie z hlediska kvality nabízených produktů?
Každopádně je aktuální kompletní nabídka koncernu VW nesrovnatelně pestřejší a atraktivnější, než je tomu u Toyoty.
Každopádně je aktuální kompletní nabídka koncernu VW nesrovnatelně pestřejší a atraktivnější, než je tomu u Toyoty.
"ambice predstihnout toyotu" - to je jedna z veci, kterou nechapu. absolutne. jestli prijde rok, kdy koncern vw vyrobi o 1 auto vic nez toyota, co z toho? k cemu to? pukne z toho toyota? nastrika si top management vw do textilu? vzdyt je to tak nesmyslny cil, ze takovy si mohou dat snad jen nemci. ja byt zamestnancem vw, tak vzteky uchcavam. ja, coby zamestnanec, chci rust vlastni profese a platu. napr. chci delat dokonalejsi vyrobky s vyssi pridanou hodnotou. ale aby me oslovilo to, ze budeme delat dvakrat tolik stejnych krusek a k tomu prijde dvakrat tolik zamestnancu a ja z toho budu mit jenom vrasky na cele az se budu bit v kantyne o volnou zidli, k tomu oslavne ody o tom, jaci jsme machri, kdyz jsme srotem z nasi produkce zaplavili uz i cinu... dekuju, nechci.
Ak ma jedna firma vlastnych ludi na linke, v udrzbe liniek, stravovani, vyvoze aut na sklad, tak naklady ma v mzdovych prostriedkoch.
Druha firma moze mat menej ludi, lebo na linke ma zamestnancov inej firmy (nejakej agentury ), udrzbu vykonava externa firma, stravovanie zabezpecuje externa firma, vyvozaut agentury a pocet zamestnancov je nizsi, nizsie su mzdove naklady, ale vyssie su naklady na sluzby.
Sice má dle marže Toyota i lepší celkovou efektivitu, ale to ještě nemusí být automaticky kvůli lepší efektivitě práce.
Vono perla je už to "prý" v titulku 😄
V Japonsku je 40hodinová maximální pracovní doba stanovená zákonem - vyjma velmi dobře placených přesčasů. Byznysmeni často pracují dlouho a tvrdě, ale obyčejný dělník rozhodně ne! To proč Japonští pracovníci vynikají je úplně jinde.
A) perfektní pracovní/společenská morálka - mezi Japonci nejsou časté spory v práci, naschvály, podrazy a jiné kulišárny. Jsou prostě čestní a jejich čest by jim například nedovolila úmyslně něco udělat špatně při cestě na vyšší pozici apod. Také u nich není zvykem práci ojebávat ! Proto neradi zaměstnávají cizince, protože jim v tomhle nevěří ... Svoji práci také berou hodně vážně a i noční vrátný svou práci bere jako poslání, bez které nebude podnik fungovat.
B) celková poslušnost - co nadřízený řekne to platí - bez keců
C) Smysl pro kolektiv a celkově kolektivní morálka - jsou hodně dobří týmová pracovníci, dokáží se rychle domluvit na postupu ( což je závislé i na bodě B ), ale zároveň se vzájemně inspirují a spolupracují spolu.
D) pečlivost - přes japonce málokdy projde zmetek ( tedy ne úmyslně )
Teď to sice vypadá, že japonci jsou přímo superhrdiny. Nicméně přesto se to opravdu vztahuje na většinu populace. Jejich morálka/výchova se silně odvíjí od jejich historických hodnot, které k těmto věcem směřovaly. Tudíž jsou tím stále silně ovlivněni a to i ti velmi mladí lidé. Jinak se samosebou najde milion vyjímek ... to je snad jasné ....