Jasně, 500 po pětistéprvní... ale celkem mu to sekne :yes: . S 1.4 turbo je to za půl mega slušná nabídka... je škoda, že offroad-look je jen v naftě, automatu a čtyřkolce, tím se to posouvá do trošku nerealistické cenové hladiny 700+. Líbil by se mi benzín v červené...
Jak je to s tou barvou, není ten lak Arte spíš ten béžový než šedý?
[odkaz]
Fiat to nepodělal při uvedení nového modelu na český trh :yes: Cena benzínu 4x2 je výborná a stejně tak i 4x4 v naftě. Jediné co chybí je levná nafta 4x4 a benzín 4x4, snad to časem doladí.
Chceme test nové i20!
Hop na hrazdu, opuštění chlapci z rejže klubu :yes:
Captur je větší než Clio, je v něm podstatně víc místa - to je podle mě dost důležitý důvod, Clio je fakt malé. Cenu benzínového 500X beru, je to se slušným motorem a výbavou a to auto je zase o kousek větší než ten Captur...
Problém je, že se mi víc líbí ten offroad. A ten je jen s naftou. A čtyřkolkou. A automatem. A za 700... to je podle mě nesmysl. Koupit stylovku za 350 a koupit stylovku za 700 je rozdíl... myslím.
Designova pecka, krasne zvenci, krasne uvnitr. Zakladni cena za 1.4 turbo vypada taky slibne, ted jen co to bude mit ve vybave a jake budou ceny priplatku. Pokud by se clovek vesel do 550k v teto motorizaci tak se musi zacit obavat i Captur.
Captur nebude hlavní konkurence, protože je znatelně menší než 500X. Ta je rozměrově na úrovní Yetiho nebo přicházející CX-3. Pro zajímavost dávám ceny CX-3:
Fiat by se měl přejmenovat na "500". Jedno auto úspěšné, tak bude dělat všechno podle něj.. stejně jako dřív měla Opavie úspěšné zlaté oplatky, tak všechny produkty přejmenovala na zlaté něco.. teďka když řeknete, že chcete zlatý oplatky, nikdo pořádně neví, co máte na mysli. Podobně časem dopadne brand 500. Krátkodobě to funguje, ale chce to vymyslet něco nového až se 500 po pětisetprvní variantě okouká...
Tohle prostě nechápu, k čemu je dobrá ručka v běžném autě? :-) Elektronickou ručku s autoholdem mám teď v Golfu a musím říct, že kdybych měl na tom autě vyzdvihnout něco, tak je to tohle. Jízdu po městě to dělá výrazně jednodušší = pohodlnější. Nemusím nic řešit, jen zastavím a hotovo. Chci jet, dám plyn a jedu. Neřeším nic. Ulehčuje to ovládání auta, nezabírá to místo mezi loketkou a řadičkou, odpadají nějaké starosti o mechanické vedení od ručky k brzdám.
Nemyslím to špatně, ale tyhle názory jsou jako názory starší generace, že elektronika v autě je na nic a radši by jezdili Š 120 s karburátorem. Já chápu, že zvyk je zvyk, ale nevím v čem je lepší trhat pákou nahoru než aby se to udělalo samo, popř. přepínat knoflík.
Nějaké zvládání smyku ruční brzdou neberu, 95% lidí to nezvládne a asistenční systémy službu rozhodně odvedou. Jasně, je tu pak jen závislost na těch systémech, ale to je prostě pokrok, který nelze zastavit a týká se všech odvětví. Navíc jak píšu, stejně drtivá většina lidí by to nezvládla "ručně".
S finálním verdiktem ceny bych ještě počkal, je to opening edice. A pak přijdou další výbavy, motory atd. 700 se zdá dost, ale zase je to v podstatě plná výbava, nejsilnější motor a 4x4 v automatu - konkurenti se prodávají za podobný peníze. A 475 za zatím základní verzi je podle mě úplně v pohodě, úpřímně jsem se bál že to bude mnohem víc.
Pripada mi to ako choroba; vsade v diskusii najdem "maly 500"...to uz nie je ani nahodou male. 4.3m dlhe 1.8m siroke auto ma od maleho daleko. Miesta vzadu ma ako O3, na sirku detto. Na take Audi Q3 tiez nikto nepovie, ze je male. Toto nie je to nicim male, preto cakat cenu 300 alebo 400k je nonsens. Za 700k je to navyse v podstate plna vybava.
Prave vedla test Golfu 4motion s cenou 800k ukazuje, ze 700k cena je v poriadku, vybavy maju v podstate zhodne.
tady si myslím je to cíleno na yetiho a když jsem se díval na ceny, tak ten fiat možná výjde ještě levněj
má to délku nějakých 4,25m což je to semé co yeti
Nutno si ale uvedomit, ze toto auto je oproti beznym modelum.../treba bezne Mazde 3/.. PREDRAZENE!!!..protoze nenabizi navic nic...krome jineho designu!..mozna trochu pohodlnosti oproti sportovnost malych hatchbacků.
Oponujte ale ne tim, ze tam neni 4x4 neb v US a Japonsku M3 ve ctyrkolce lze koupit...tzn kdo chce necha si ji tam odtud privezt :)
Já si prostě myslím, že Fiat opět tržním zacílením minul.
Na levné SUV předokolky ala Captur, Cactus, CX3 je to drahé a tlačí se to i na většího Quaskaie.
Na malé 4x4 je to zase drahé tam už je Quaskai, CX3, Yeti levnější atd.
Takže se obávám, že to bude další stylovka bez velké šance v ČR na významnější prodeje.
...se konečně probudila a napsala něco, co jsem jí navrhoval už minulý týden, kdy se bavila malůvkou imaginárního nástupce punta.
Jinak se těším na živé setkání, protože cena sice není lidová, ale úplně přestřelená taky ne. V benzinu je vlastně levnější a lépe vybavená než malá 500 s turbem od Abartha.
Velikostně je to auto zhruba na úrovni Yetiho, Yeti díky krabicové karoserii bude asi mít víc místa uvnitř... ale to je zatím spekulace. A i Yeti je poměrně malý.
Už v prvním příspěvku jsem psal, že těch 500 za benzín mi přijde celkem ok... problém je malá flexibilita, ta offroad mutace nejde koupit pod 700 a 700 už je prostě moc, za to se ani toho Yetiho moc neprodá (začíná na 370 a nafta 4x4 je pod 500). Ani Golfů ne... a že si Golf může dovolit víc než Fiat je asi zřejmé.
To máš pravdu, CX-3 vypadá mnohem líp. Na to vypálení rybníku bych počkal, na japonskou automobilku nabízí Mazda překvapivě všechny varianty, tzn. 4x4 a 4x2, vše v benzínu a naftě s automatem i bez. O tomto si může Fiat nechat zdát a myslím, že i v Evropě bude CX-3 prodejně úspěšnější.
Re: Velmi dobře... jen škoda toho názvu - ale co už teď
Jenom jedna poznámka.
Trekking se stejným motorem vychází na 435 000 tis. Kč, dle akčního ceníku. To je o cca 40 tis. Kč míň než je cena tady té Open edice s tím samým motorem. To je myslím že odpovídající cenový rozdíl. A Trekking nevypadá na 500 L vůbec špatně, užitná hodnota těch dvou aut bude podobná (u Lka možná o chlup lepší).
Ale na živo možná změním názor. Ale 435 tis. mi stále přijde přijatelnější než 475 tis. Mimoto nevidím jako výhodu mít u auta 18" kola (zvlášť u auta tohoto typu), což by možná v tuto chvíli byl i důvod vzít raději ten Trekking (při potřebě nákupu podobného auta).
Nicméně ano. Xko má i s ohledem na následující prodej a držení si hodnotu lepší potenciál. Ale vzhledem k tomu, že se mi Trekking nejvíc líbí z Lek, neměl bych s ním problém. 40 tis. je dost peněz (víc než 10%).
Jak sem psal jinde. Být to Xko s tím T-Jetem a nebo MultiJetem za 475 ve 4x4 (klidně bez zbytečných fíčur, ale s xenonama a s aut. klimou) tak to snad i koupím (dřív než vůbec plánuju nákup auta pro soukromé potřeby).
Co přesně nechápeš? Fiat už dávno není na Evropském trhu leader. Jeho čísla jsou dost nízko. Vyrábí podobné množství aut jsko Škodovka, koem 500k ks a jde dolu, proto nemůže dát tak sebevědomé ceny.
Píšeš dole, že Fiat dělá auta pro lidi, ale jak je vidět v poslední době, to lidé mimo Itálii nechápou. Např v ČR podle SDA to neni žádná hitparáda jde o stovky prodaných kusů za rok včetně užitkových.
Mě osobně se 500X líbí, ale koupit bych si ji nešel, obvzláště za tu cenu. Yeti v Anbition Fresh je nabídka celkem zajímavá a výbava tam je, stačí dokoupit pár věcí a máš 2.0TDi sice 81kw a 4x4 v manuálu kolem 490k Kč + cca 40-50tis nutných extras a jsi lehce nad 500k. Tedy hodně daleko od 718k za 500X ...
Nechápu.. holej Yety stojí 465... sice s DSG, ale nepovedeným (7stupň) a zase o dost slabší a se špatnou pověstí (původní TSI, ne 211...)... proč by mělo být tohle levnější?
Ty prodeje, hlavne minule, nejsou spatne zvlast ve svetle nabizenych motorizaci, jen 1.6 atmosfera a jen jedna nafta. Sam jsem zvedav jestli se cisla juke zvysi s prichodem 1.2 digt od lonskeho leta. Ten motor je pro to auto to prave, a kdo vi jak by cisla vypadala byt i k tomuto motoru k dispozici 4*4, anebo alespon automat.
Po original 500-vke je 500X najkrajsie auto fiatu. Tiez sa mi to nepaci, ale co maju robit?
Bravo ani punto nikto nekupi, tak skusia radsej 500X a 500_nieco...
Vsetky crossovery/SUV a spol. su predrazene - viac to zerie, horsie to jazdi, toji to ako o triedu vacsi model... Je to jednoducho modny trend, ale s konkurenciou postupne klesne aj cena, osobne omnoho radsej mazdu3 ako mazdu cx3 za priblizne rovnaku cenu...
U fiatu 500X je to ine, lebo fiat okrem A, B a uzitkovych aut maloco ponuka...
No left-lane ještě prosincová čísla nemá a na bestsellingcars jsem si odvykl chodit od doby, co je většina obsahu zpoplatněná. I těch +-100t je slušný výsledek, když uvážím neevropský* původ a hodně extravagantní design Juku... myslím, že na tom má podíl větší bráška Qashqai, který dostal Nissan zpět do povědomí evropských zákazníků.
Resil vzhled, on preferuje ten "offroadovejsi" bodykit. ;-)
@Emel: netusim kde jsem to s tim Jukem vyhrabal, ne jen ze nemuzu najit odkud jsem prisel na 110tis kusu / rok, ja nemuzu najit zadne cislo >:D Zrejme nejaky sotek :-O Takze sry za fabulaci.
Teď vážně, 500X v Offroad looku vypadá parádně a červená barva mu také sluší. Super fotka:
[odkaz]
City nic moc... Cena Open Edice v Dieselu 4x4 za 718k je doooost přestřelená - chtěl bych vidět člověka, co si to za ty peníze koupí ;-) Maximálně velký fanda značky...
Realně by tomu slušela cena, tak o 50k dolu a u vrcholný variaty tak o 100k dolu, pak by to byla slušná nabídka - btw trh je tam stejně dotlačí ;-)
Re: Velmi dobře... jen škoda toho názvu - ale co už teď
Ani jedno není automat.. a dobře dělá - ane jedno není výhoda.
Fiat dělá normální auta pro normální lidi. Tyhle udělátka jsou móda, ale skutečnou výhodu nepřináší. Jen auto prodražují.
Je to systém původně vymyšlenej pro supersporty - a tam smysl dává, zrychluje řazení - ve smyslu zkracuje dobu, kdy se na kola nepřenáší žádný výkon.
A opět - "můj" Passat má DSG.. mezi dvouspojkami nepochybně jedno z nejlepších... a vím jistě, že příští auto už to mít nebude. ;-)
Hmm, to je sice trochu odvážné tvrzení.. ale v zásadě ano, dávám přednost klasické ruční brzdě.
Pokud to bude možné jen s elektrickou, tak to bez nadšení "ustojím".
Jezdím Passatem s elektrickým řešením a fukčně to zas tak moc nevadí... trochu znejisťuje budoucnost. Ale zatím to drží. Jak jinak tam bylo a je závad na tlusto, tak brzda funguje - a to UŽ to pžes 70tis km... ;-)
Re: Velmi dobře... jen škoda toho názvu - ale co už teď
No, to nevím... já teda politiku v tomhle směru neznám. ;-)
Nebo teda přesněji - v současné době je konfigurovatelnost Fiatu docela slušná.. Ano, je pravda, že v ČR se některé verze trochu nepochopúitelně nenabízí - ale pořád to jde objednat idnividálně rovnou z Itálie.
Třeba Trekking s 1.4 bez turba...
Re: Velmi dobře... jen škoda toho názvu - ale co už teď
No a hlavně měli umožnit větší konfigurovatelnost pro motory x pohony x převodovky, jako to dělá koncern. Sice má přijít ještě dvouspojka, ale ta bude určitě taky jen pro jednu výbavu a motorizaci.
Re: Velmi dobře... jen škoda toho názvu - ale co už teď
Je zajímavé, že všude v reklamách, které na mě blikají z internetu, je verze offroad. Možná bude spousta potenciálních zákazníků zklamáno z toho, jak vypadá verze, kterou si nakonfigurovali. Měli nechat pro všechny varianty vzhled offroad a jen měnit techniku.
Za 700kilo mas automat, 2litre, 4x4, plna vybava.
To nie je samozrejme auto pre kazdeho, ale rovnako tak nie vsetci chcu 4x4 a tiez nie vsetci chcu automat.
Treba pozerat na to, ze to nie su zakladne ceny, ale s vybavou navyse. Plna vybava u ktorehokolvek vyrobcu vytlaci cenu aj na 2.5nasobok zakladu.
Miesta je vzadu dost, mali to uz redaktori v teste. Miesta je ako v 500L a tam je rozhodne dost, ako Octa3. Navyse je to siroke, takze nehrozi Yeti efekt.
Jistě na to existují odlišné názory, ale právě proto by zákazník měl mít možnost výběru!!! Třeba já bych si auto s el, parkovací brzdou nikdy nekoupil, i kdyby jinak bylo perfektní :-!
Ale houby, rucku v crossoveru nepotrebujes o nic vic, nez v placatem osobaku. Anyway, nepamatuju si, kdy bych rucku naposledy pouzil (mimo rozjezdu na naledi o Vanocich, ale to tu resi elektronika)...
Ja si myslím, že to je len teraz veľké haló a hlavne očakávané predaje vzhľadom na to že je to podarená novinka. O pol roka, možno rok určite aj ceny spadnú a možností konfigurácie pribudne. Ak by som o takomto aute uvažoval a mal podmienku 4x4, asi by som ešte počkal.
Autíčko je to moc pěkné, jeho ceny (hlavně těch vyšších verzí) už méně, ale to si snad časem sedne. Hlavně doufám, že tu debilní elektrickou P brzdu to bude mít jen za příplatek nebo jen u nejvyšší výbavy, jinak Fiat udělal katastrofální chybu!! El. P brzda je neuvěřitelná zhovadilost v každém autě, ale v crossoveru to platí dvojnásob...
Ok, beru na vědomí... chromu je na mě moc, na offroadu je ho míň... a líbí se mi to optické odlehčení předku pomocí tmavého spodku. Ližiny bych asi chtěl z praktických důvodů a béžová se mi nelíbí... za mě tedy offroad, klidně jako předokolku a benzín.
Uprimne, ne. To prvni je v hezcim laku, ta cervena tomu slusi, ale ani ten design predniho narazniku, ani lyziny me nicim nezaujali. Nevim co si mam myslet o tom chromu kolem oken u druheho obrazku. Sve fandovstvi chromu jsem nechal v minulem stoleti, takze mi na obou vadi i kliky a ramecky zadnich svetel, ale v kombinaci s tou bilou/stribrnou/bezovou, nebo co to je za barvu, to tak nebije do oci. Takze mozna je ta druha barva nakonec lepsi.
Velmi dobře... jen škoda toho názvu - ale co už teď
Už jsem vzkázal svému prodejci, že ten Trekking asi nedopadne a zamluvil si zapůjčení X na týden na vyzkoušení.
Velmi slušně vybavené 150 koňové 1.4 turbo za 475k se fakt zdá jako dobrá nabídka. Navíc je to hezký a já ten prostor, co má L navíc prostě nepotřebuju.
Ja za sebe musim rict ze me docela mrzi, ze uz ma pritelkyne nakoupeno (Juke 1.2digt tekna), prijit tento fiat o neco driv tak by byl vaznym kandidatem prave v konfiguraci s benzinem a bez 4*4, a cena mi prijde nastavena fer (z fotek).
Captur, nevim jake jsou u nej bezne slevy v CR a jake jinde, ale vetsina prodanych je v tech vyssich vybavach a paketech vzhledu, v peknych metalickych kombinaci strechy a zbytku atd. Nedavno nekde i koloval po ceskych servrech clanek, ze vetsina capturu jde prave za vyssi castky a i proto jde pro renault o trefu do cerneho.
1) Juke - tak se podívej... byl bych překvapený, kdyby byl Juke víc než pár kousků přes 100.
2) Captur za půl míče taky drahý je, jak říkám, podle mě je jádro prodejů +-350, max 400... ale čísla k tomu nemám.
3) Beetle ano, to je možná podobný případ... jenže Beetle se prodává mizerně.
4) Kolem 700 se motáme proto, že to je právě ta cena, která mi připadá přestřelená. 500 za benzín v předokolce beru, jen se mi nelíbí ta City varianta a štve mě, že offroad je právě jen v té top specifikaci.
PS: dobře, ne že by mě to štvalo, koupi 500x neplánuju... jen mi to přijde nešťastně nastavené
Nedohledal, vykourilo se mi to z hlavy. Jinak ano, vetsina juke jde bez 4*4 uz kvuli tomu, ze ten se dava jen k obstarozni atmo 1.6, nejde k 1.2digt. Jinak vetsina juke podle delera jde kolem 400k+. Spatne vybavenych kousku se pry moc neproda.
Podle prognoz mel byt i maly renault za pul mice drahy. Nebo VW beetle, to je typ auta s kterym se bude 500x pretahovat o zakaznika (nechap jako primy konkurent, jde jen o podobnou filozofii, je to obyc VW co ale vypada dobre, nese odkaz na minulost a podle toho si uctuje racionalne neopodstatnenou cenu na VW, sedel jsem v kusu nakonfigurovanem na 40tis Euro, podle dealera jde nad 30tis E vetsina, bavim se o Nemecku).
Ani jedno nebude levne, ani jedno se nesnazi byt levne, ani jedno nemusi byt vylozene levne kdyz dobre vypada. Cenou pod premii, ale zaroven nad beznym mainstreamem diky vzhledu.
Tech 700k bude na CR fakt dost, ale nechapu proc se tocime kolem 700k, vetsina tech aut bude bez 4*4 a kdyz uz tak spise s tou slabsi naftou.
Ale jo třeba to bude úspěšné. Nějaké dispozice to mám, v konkurenci to obstojí. Cena je sebevědomá, ale zase na druhou stranu by byli hloupí, kdyby to nezkusili. Jde jen o to, jak budou schopni reagovat na případný úspěch či neúspěch na trhu. Od toho se to celé odvine.
Už nám prišla ponuka na 500x, asi chcú aby sme sa zbavili Sediciho. >:D Dať za Fiata skoro 20 tis. € v City Look verzii je celkom pálka, ale oceňujem takúto edíciu. Potom už ceny pôjdu dole.
Je to limitované na 2000 kusov pre celú Európu, takže možno sa u nás predá len zopár kusov. A už z toho hneď máme pekný pocit prestíže. :-)
Evoque, CLA, Mini, A1 - to je jedna věc. Prémie je prémie a tam platí jiná pravidla.
Kolik Juků jezdí jako 4x4 by mě docela zajímalo, můj osobní tip je, že většinu prodejů (dohledal jsi ta čísla?) tvoří základ kolem 350... a totéž Captur (Renault umí dost slušné slevy), to běžný soukromník zaplatí.
Vezmu jiný příklad - SantaFe. Je to hezké až majestátní auto, nic proti... ale prostě mega za Hyundai je moc. A stejně tak je podle mě drahý 500x za 700, bez ohledu na devítistupňový automat... pro soukromníky už je to mimo budget a jako firemní auto mi 500x moc nesedí.
No nejezdi jich malo, ja je (zvlast na zapad od CR) potkavam dost, az necekane dost bo jsem tomu autu sam moc neveril.
Ten fiat bych neshazoval, malej nissan za pul milionu taky zni netradicne a prodava se (juke tekna), male renaulty za 400-500tis taky zneli prestrelene a vladnou trhu, fiat s petistovkou zadajic o 100k vic za stejnou techniku vs. panda mel pry taky narazit a nenarazil, podle mnohych predrazeny evoque s cekackou 8 mesicu a dalo by se pokracovat.
Sila toho vzhledu a schopnost prodat je podle me vetsi nez mu prisuzujes, jestli se bude 500X libit i potencialnim kupcum tak jak se z fotek libi me tak je cena urcite neodradi ;-) .
Tak to je tva volba. Me se taky libi A1 jen jako S1, a s vybavou nad milion, to je za prekapotovane polo taky hloupost, ale libiva :-) . Jinak to 4*4 vetsina lidi ozeli, a krom italu si tipnu, ze vetsina ozeli i tu naftu jako takovou a hned jsme v normalnejsich vodach.
Captur mi o moc prostornejsi proti cliu teda neprisel musim rict, mozna vzadu, coz jsme vzhledem k tomu ze jsme s mladou zatim jen dva moc neresil.
A obecne k te cene stylovek, mrkni kolik jezdi A1, a ta rozumne nakonfigurovana je za 800tis. s 1.4tsi. Mrkni kolik jezdi MINI a ty jsou cenou taky hodne nahore. Tady vidim Fiat jako cenou nad renaultem, ale stale vyrazne pod premii, a subjektivne v nejlibivejsim kabatu tridy. Captur se mi vzdy libil, v spravne konfiguraci prichazim na chut i Juke, ale ten fiat vypada vylozene k svetu. Tesim se na osobni setkani, z fotek se mi libila i 500L a nazivo jsem vystrizlivel tak s finalnim verdiktem jeste pockam.
To se sveho casu rikalo o petistovce, mini auto v zakladu za 300 v jakekoliv vybave za 400? A hle kolik se toho prodalo ikdyz panda stala o tretinu min. Ostatne i ten captur proti Cliu neprinasi skoro nic navic, az na vyssi posaz, a prodava se jako horke zbozi a to co potkavam rozhodne nejsou socialni verze. Clio zustava casto volba rozumu, volba pomeru cena/vykon, captur je stylovka. Kdyz jsou lidi ochotni priplatit za audi A1, MINI atd. muzou byt klidne schopni priplatit i za tento fiat.
Osobne bych za to 700tis kc nedal, to vim jiste, ale jak jsem psal niz docela me zajima jak bude nakonfigurovatelna ona benzinova motorizace s pohonem jen na predek jako potencialni nejprodavanejsi kombo.
Dizajnovo je ten 500X nieco uplne ine, ale:
- minimalne u zien zaboduje
- jazdit by mal celkom obstojne
- mazde vypalil rybnik, ked ponuka komplet bezp. asistentov vo vybave o 150 000 Kč a viac lacnejšie...
Podľa mna bude mať úspech, hlavne u žien: po 500-vke najpodarenejsi retro dizajn s maximalnym bezpecim - u zien pojde na dracku... A kedze o vybere auta rozhoduje zena:D...
Tak uz i fiat zvladne vic nez 3 valce a pohon 2*4, asi miri vys nez jen na cactus. :-);-)
A jinak vypada velice pekne musim rict, nafouknuti petistovce moc neprospelo, ale toto zvyseni se mi docela zamlouva. Proc ne. Nakonec nemusi byt ani cenove mimo (resp. byt cenove mimo jako je klasicka 500 je snem kazdeho prodejce), vzhled prodava.
No kdyz vezmu v potaz novou Mazda CX-3 /beru dle zarazeni do tridy i velikostne
dle meho nazoru totozna/ vyjede ted jare jako auto zcela jine kvality za cca 620tis.
...v nafte,automatu i 4x4, takze ten Fiat touto cenou uplne mimo misu!
Ale vsichni vime, ze az jim bude na sklade par mesicu hnit dostane na ni slevu 20-25procent jen to fikne. Za to na Mazdu max 8procent, ale spise 5. Takze cenove se
nam to srovna, ale Mazda je kvalitou, designem a zabavou za volantem proste jinde:)