Seat Leon Cupra ST je pro mě opravdové auto snů a zároveň i super racionáln volba - skvělé jízdní výkony za slušnou spotřebu, manuální převodovka i parkovací brzda, výborný podvozek, krásný design, dostatek prostoru v kabině i kufru, dobré dílenské zpracování - co chtít víc? Prostě neskutečně všestranné auto pro rodinu i náruživého řidiče! :-):yes::yes::yes:
Doma ST máme jako druhé auto (1,2TS 81kW 7°DSG) a zatím jsme opravdu nadšeni. Tohle je samozřejmě jiný kafe. Manželce asi nechám to slabší a tohle bych si pořídil já...
...
LED světla jsou parádní...vypadají skvěle (samozřejmě subjektivní) a hlavně skvěle svítí :yes:
Tenhle Leon se skutečně povedl. Manuál, motor má plný toč. moment už od 2000 RPM (kdo nevěří, ať mrká na YT na grafy z měření výkonu), při parkování nehrozí upletení vánočky z rukou, komfort díky DCC, není dlouhý jak Lovosice (že Octavie ;-) ) a přitom se do kufru vejde kočárek a spousta harampádí k tomu a hlavně JEDE RYCHLEJI, NEŽ VYPADÁ, takže si řidič nemusí promýšlet ani předjetí X6 40d >:-[] .
Český importér sliboval na autosalonu ve Frankfurtu Cupru SC pro český trh, dokonce rovnou s Performance Paketem ve standardu, a kde nic, tu nic... ;-\
Myslím, že v reále to bude podstatne lepšie. Mňa naživo nadchol už bežný Leon ST, rozhodne najkrajšie kombi v triede (sorry ;-) ), s lookom Cupry to teda bude určite ešte lepšie.
Inak na tej úvodnej fotke to vidím na perspektívne skreslenie dané širším ohniskom; z tohto záberu dobre vidieť, že zadok nie je vôbec masívnejší oproti krátkej Cupre (skôr naopak, kvoli väčšiemu vykrojeniu dverí je nárazník nižší): [odkaz] A kolesá skutočne nemusia byť takéto veľké, kľudne stačia aj menšie, resp. menej-lúčové: [odkaz]
S hjondéé srovnávat nemusíme, koncernové auto je přece jen trošku jiná liga, ale jinak máš pravdu, seat mi nesedí. Nechci tu vytahovat sestru audi, ta je za jiné prachy, samozřejmě.
/ i když po shlédnutí pěkného videa s Rasťou Chválou a leonem s haldexem na sněhu, tak musím uznat, že na zadní partie leonu už se dá dívat a působí celkem harmonicky/
Právě naopak SEAT se už našel. Přesně takovéto auto mu chybělo. Já teda žádnou změť křivek nevidím, tohle není Hjondéé. Vidím akorát dvě táhlé ostré boční linie, které to auto neskutečně oživují a jejichž výroba nepatří mezi nejlevnější. Nové boční prahy jsou rovněž velmi podařené. Nicméně tvůj názor ti neberu, každýmu se líbí něco jiného, jasně kup si méně výkonnou Octu nebo Pašíka, soused od vedle už je má taky >:-[] Každopádně ty jsi vždy měl na Seat negativní pohled a to ti zůstalo ;-)
Jel jsem G7GTI a G7GTD na 18" i 03RS (TDI) na 17" i 18", a GTI/GTD mi přišlo zřetelně komfortněnjší. Podle mě potřebuje 0RS DCC víc, než GTI. U G7GTI to bude "nutné" až s 19".
Mezi 17" a 18" je (až překvapivě) menší rozdíl v komfortu, než mezi 18" a 19". Samozřejmě jsou i rozdíly mezi různými značkami/dezény pneumatik a čím starší a ojetější pneu, tím tvrdší.
DCC zvládne v pohodě (podle mých měřítek) ukočírovat 19" na Cupře, s 18" na ORS by nemělo nejmenší problém. Je ale fakt, že třeba GTI na 18" ani DCC nepotřebuje, pokud tedy nemám posunutej práh vnímání. Možná jsem byl ještě "vyladěnej" z Fiesty ST. >:D
Performance mode selection ale s komfortem nic nedělá, jen to zapíná zvuk z repráčku a mění nastavení převodovky a řízení, start&stop a tak... ale podvozek je furt stejnej.
Jo, rodinný auto to splňuje velmi dobře... dynamika, prostor, výbava... všechno super. Ale komfort není super, komfort je jen ok, podle mě.
No mel jsem namysly ten Performance Mode Selection je to takovy pseudo sportovni nastaveni. OIII mam v nafte jako sluzebak a OII v benzinu ted uz jenom jako rodinny wagen a to podle me splnuje velmi dobre. Kdyz to das na dobry gumy a staci ti 17tky, tak je tam hodne velky rozdil v komfortu jizdy jak u OII tak u OIII. Na zabavu to moc neni, rychly, prakticky to jo. Jako zabavnou karu jsem mel clio RS predchozi generace a to melo super podvozek, kde i v cupu to bylo porad pouzitelny :-) Ted to vidim po zime asi na MX-5tku
Jasně, že jo, O3RS na 18" s DCC v comfortu by byla v pohodě. Jezdím občas s touhle konfigurací na G6GTI a pohoda, odpovídá to tak disku o průměru 16,5" při zachování obvodu kola/pneu.
Dobře, ale většina aut střední třídy to žehlí líp... a cenově je ORS se střední třídou srovnatelná. Předpokládám, že i Leon s DCC v Comfort bude lepší a beru to jako něco, co by Octavii slušelo, kdybych měl vybrat jednu věc, bylo by to DCC.
Je spíš trošku jinak zaměřená... Cupra nemá zase jiné věci jako vyhřívané čelní sklo, jízdní asistenty, vyhřívané zadní sedačky, elektrické zadní dveře, parkovací asistent a kameru, elektricky nastavitelné sedačky s pamětí, 230V zásuvku, nezávislé topení, bezklíčový vstup a škrabku ;-)
Ta je moc hezká... spíš trošku do oranžova než do té taxíkové... odstín na Octavii se mi nelíbí (k Octavii by se ale asi nehodila žádná žlutá). Černá kola ale nic moc.
Dost mě mrzí, že všechny ty technický libůstky narvali do Seatu a RS z toho nemá ani velký prdlajs. Ve srovnání se Seatem je to jen trochu silnější a mírně nastailovaná Octavia. Velká Škoda :-(
no mě osobně 4x4 u Cupry nechybí... přeci jenom není to X-Perience :-) , ale kdo ví, co SEAT ještě chystá. Za pár let počítám s Cuprou R, ale to bude za dlouho...
Octavia je spíš reprezentativní, tady bych si trošku tyátr představit uměl... ale přijde mi, že ta Alor je barva spíš na tablet než na auto ;-)
Proto šedivá... jo, proč ne, na Octavii i Golfu vypadá dobře, tady bude jistě taky vypadat dobře a možná se v ní trošku ztratí ten šedý plast vzadu co se mi moc nelíbí... ale k Leonu by mi sedělo něco emotivnějšího.
Pravda, na fotkách si mi líbila bílá víc, ale ani v reálu to špatné nebylo. Za sebe bych bral buď červenou nebo Pirineos šedou. Ta Alor blue, co o ní píše Emel, je na mě moc velkej tyjátr a ještě ke všemu za 21t.
Za mě spíš ta červená... ale i bílá je lepší než ta šedá, podle fotek. Aspoň v 5dv. Je fakt že třeba Octavii Combi červená vyloženě nesluší, v RS je to lepší... ale jsou lepší barvy. A u RS jsem ještě neviděl tu červenou metlu...
Červená vynikne hned, bílá Cupra je nenápadnější a např. woodyho při prvním setkání moc nenadchla.. chce to trochu doplňků
jako zde: (kola, boční prahy, zadní černá křidélka ve stylu G7R) [odkaz]
Samozřejmě 100 lidí..100 chutí a někomu možná bude víc vyhovovat jen holá bílá bez doplňků.
No působí to rozhodně harmoničtěji než zadní partie jinak celkem pěkné Octy rs s téměř čtvercovými zadními světly, se kterými zadní část Octy vypadá všelijak, jen ne dynamicky...
Uvidíme, i Covenant psal, že "Dynamic by mněla pod určitým úhlem dělat měnící se efekt, ale v reálu vypadá jako zašlá bílá"
Pokud by byly barvy jako na 5dv, tak vidím buď tyrkysovou (nezvyklá a zajímavá barva, ale moc se to podle mě nehodí) nebo úplně normální základní červenou.
Ne, není. Samozřejmě, že bohužel mám. Pouze se k nim již poslední dobu nevyjadřuju, protože potom to zní podobně jako u tebe a nezřídka kdy mě to i následně samotného pobavilo. :-) taktéž doporučuju
No to auto je prostě tvrdé. Sedí, neuskakuje, to ano... ale pokud jedeš po horší silnici třeba typu D1, tak je to za trest.
Hodně záleží, jakou optikou na to koukáš... jestli hledáš služebák v naftě na 50.000 ročně, auto pro zábavu nebo pro rodinu. Já vidím hlavní sílu Octavie ve služebáku a rodinném autě... a z toho úhlu pohledu by to mohlo být pohodlnější.
O jakém sport nastavení mluvíš? O3RS nastavitelný podvozek nemá...
No,v tomhle případě ti dám za pravdu pouze co se týká toho, že vypadají hodnotně. Ale k tomu celku se mi moc nelíbí, neladí mi tam. Ale jak psal Covenant, tahle kola na fotkách jsou k paketu Performance Black....
Ja s OII RS asi 75t km a OIII mam zatim asi 25t km, ale ze by tam chybel komfort jizdy bych asi nemohl rict. Dvojka me prijde mekci, ale ma zase vetsi problem s prenesenim vykonu nez OIII. Trojka me bavi, tim jak je pevna a sedi lip a neuskakuje, kdyz nejdes do sport nastaveni, tak bych rekl, ze je to jeste komfortni svezeni. Co ti prijde za problem u OIII?
Bíla Nevada je hezčí...a je zbytečné si připlácet za Dynamic šeda, obě auta jsem viděl vedle sebe v 5D ...Dynamic by mněla pod určitým úhlem dělat měnící se efekt, ale v reálu vypadá jako zašlá bílá 8-s ...a lehce si jí s bílou spleteš.
Jak pro koho, osobně koukám na to, aby se vešlo hodně nákladu do kufru (jako skoro každý Čech >:D ), ale hodně parkuji v centrech měst, podzemkách a na sídlištích a ono když jsou všude 4 m hatche a pak tam něco hodně vystrkuje zadek, tak se akorát bojím, kdo mi to odře.... ;-\
Souhlas... snad až na tu délku, ta je spíš předností Octavie než její nevýhodou, když už se bavíme o kombíku a tedy potenciálně o rodinném autě. Největší výhodou Leonu v mých očích je DCC a VAQ.
Klasická uni bílá se na Cupru nenabízí, jedině metalická Nevada bílá za 13.600,-.
Ale na té trojfotce to bude nejspíš speciální lak pro Cupru, Dynamic šedá za 21.600,-.
Není to jen o té jedné širokoúhlé fotce... prolétl jsem celou galerii a ani z jedné fotky jsem si na zadek nesedl. Normální ST v červené se mi líbí taky, tady ale zatím mírné rozpaky... i ta bílá je nějaká šedivá ;-)
Kola klasika... ty 18" celkem nezajímavé... byť lepší než 17" u ORS.
Z té fotky je právě vidět, že u krátkého Leonu pod víkem žádný zub není, u kombíku jo. Ale tohle chce opravdu vidět.
PS: +mně se teda tvarově moc nelíbí ty přední LED, ale v tom jsem asi sám.
...a Cupra tady :-) . TSI DCC VAQ DSG... to je hezká řádka zkratek >:D
K fotkám ale po pravdě musím říct, že jsem spíš lehce zklamaný... možná to dělají kola, možná barva, možná úhel záběru (třeba na té úvodní fotce)... ten zadní nárazník je nějaký masivní... ne že by se mi to nelíbilo, ale u těch kol by asi méně bylo více.
Pěkný výčet koncernové techniky, ale tohle auto se mi prostě nelíbí a rozdíl v ceně není tak velký, abych raději nevolil oktávku, nebo passat, pokud bych chtěl něco od VW. Seat se tou změtí křivek tak nějak pořád hledá.