Mel uz nekdo ze zdejsich blogeru/diskutujicich moznost zkusit novy B47? Je patrne nejake (zadouci) zlepseni proti N47, hlavne pokud jde o zvuk a kultivovanost?
Jeste by to ale chtelo zkusit ten motor i jinde, nez ve 2AT, nebot precejen ma platforma "vsechno vpredu" jiste vrozene dispozice k tlumeni vseho mozneho i nemozneho.
A co se tyka projevu jizdniho: Stary 18D umi poradne zatahnout skoro od volnobehu, aby po prekroceni 3000 otacek uz nic dalsiho nepredvedl a tocit ho vys je uz v podstate zbytecne, byt mozne.
Novy sel hur zespoda, nemel tak poradny zaber, zato ale tahal az daleko za 4000 otacek, takze pri pomale jizde a naslednem pokusu o zrychleni se jevil linejsi, nes starsi verze, ale to jsou odstiny jen sedi, ktere osmikvalt Aisin umi pekne vyzehlit :-)
...dufam, ze su tie tabulky do bodky spravne. Ak ano, potom je zaujimava, ale o to odstrasujucejsia nasledujuca vec:
porovnanie spotreby 214d a 316d :
- 214d = 3 valec (1500cc) 70kw, 220 Nm..........spotreba 3,8 l/100km
- 316d = 4 valec (2000cc) 85kw, 270 Nm(a urcite v sirokom pasme) .....spotreba 3,9 l/100km
o dynamickych parametroch ani pisat neidem, o hmotnosti detto... :-!
Takze preco 3 valce ? - za mna :no::no::no:
Sam jiste vis, jak se dnes meri spotreba, tak co furt plkas a srovnavas dve nesrovnatelna auta...
V realu zrovna ted, v zime, bude trihrnek zahraty behem minutky a spotreba bude kolem peti, u 316d se bude zahrivat prvnich deset kilometru a pritom vyzere i travu kolem cesty, kor s automatem treba...
A nic to nemeni na faktu, ze diesely od BMW umi v jistem smyslu se spotrebou carovat - v pozitivnim smyslu.
Do puntiku spravne ty tabulky nejsou, chyba je hned v nadpisu, trivalcovy AT je 214d, ne 218d.
budem posledny z poslednych, ktori placu nad spotrebou, ale prvy z prvych, ktori pochvalia motorarov za dobru pracu! Preto este raz, aby si ma spravne pochopil:
Chvalim Mnichov za pravdepodobne vynikajuci 2 liter 4 valec. :yes:
Ak si si vsimol, je mi vzdy sympatickejsi podladeny viac-valec, ako nahoneny menej valec - hlavne ked sa jedna o 4/3 valec. Verim, ze tak ako aj VW/Audi aj BMW ma pre ten 4 valec 2 chladiace okruhy, pripadne elektricky ohrievaci clen na ohriatie chlad. kvapaliny na prevadzkovu teplotu, aby sa aj ten 4 valec zahrial rychlo. Ak nie, - ich chyba.
To ako chybne to napisal v texte som si vsimol, v tabulke je toto v poriadku. Bal som sa o ine cisla ( popletena spotreba, vykon, krutiak...) Takze v pohode.
Nizkej spotrebe napr. 520d nemam problem verit - s kamaratom sme absolvovali na nej cestu asi 250 km ( dialnica nebola ) ale nie eko-rely, a na palubaku na konci svietilo 4,4 l/100 km. ;-)
2l 4hrnek se jim tentokrat povedl, co se tyka projevu i spotreby i vykonovych charakteristtik a ver tomu, ze na tomhle motoru se bude stavet dalsi generace, soucasny nejvykonnejsi ctyrvalec diesel od BMW ma 218 koni, ale VW uz ma i 240, takze minimalne tam nekam se BMW dieselove BMW ctyrhrnky musi dostat taky, aby se sesstivalce mohly zase posunout vys na cca 280 a 330-340 koni.
Kolik chladicich okruhu BMW do aut montuje, to nevim, ale prohrati 18D+6 ZF trva fakt dost dlouho a behem tedoby automat prokluzuje a drzi motor nasilim v otackach, kraval na palube je naprosto priserny, tohle by melo s N47+8ZF definitivne zmizet a pro mne to byla jedina piha na jinak skvelem motoru.
Osobne bych do 2AT taky volil ctyrvalec, viz muj blog, tam jsem o nem psal tak o mesic drive, nez si ho vsimla i zdejsi redakce, ale trivalec nezatracuju, na vicenasobne kratke cesty - typicky po meste - bude ten motor o kousek lepsi volbou.
Jeste dodam, ze co do automatu, maji trivalce "jen" sestikvlat, kdezto ctyrvalce maji osmikvalt, oboji Aisin.
Audirs ja jsem zcela na tve strane.
Odpoved proc 3 valce je ... pockej si ... emise!
Zatimco napr v CR to nic neznamena, na zapade jsou dane a pojisteni (zakonna, dane z prepychu atd...) vztazeny jak na objem (z cehoz se ustupuje), tak PREDEVSIM na vyprodukovane emise. Stejne tak automobilky musi ty emise honit kde to jen jde (tedy na papire), normy jsou prisnejsi a prisnejsi.
Podivna realita. A nezapominej, ze jen blba zakonna je na zapade casto 5-10x drazsi nez u nas a to uz je pro kupujiciho casto solidni argument (nekdy i ke koupi hybridu).
:-) alebo skor :-(
mne je to vsetko jasne, len ma to proste s€r€ ! :-!
Vidim to aj u "nasich" - ked uz sice nie moc vydarenu 1.6 TDi nahradzuju 3 valcovou 1.4 TDi...1.2 TFSi s 1.0 TFSi...takze mi je vsetko jasne, len je to proste smutne. :-!
Zase na 2. stranu je jasna vec ta, ze musi niekto kupovat aj tie "3-hrnky", aby sa este stale mohli predavat S a RS modely ;-)
Proste prisla blba (EU CO2) doba :-!
Ale no tak da se na to koukat i z druhe strany - jeste jsou bezne veci jako 4valce 1.5-1.6 benzin turbo, dokonce se daji kupovat 2.0 turbo benziny (ale jejich vykony uz jsou tak vysoko, ze je na case to ukoncit), diesely jsou taky jeste bezne 2.0, a ty vetsinou slusne tahnou... To vsechno by se totiz taky mohlo stat minulosti - predevsim nas ted cekaji bi-turbo u 1.4-1.7 dieselu a to bude davat kroutak pres 300Nm jak nic, klidne 350, takze i v dieselech se to zmeni rychle...
A pritom - objem nicim nenahradis. Muzeme byt radi, ze se jeste nejaky trochu objem objevuje a jeste stale se da koupit a muzeme si uzivat, za 5 let uz to nebude jen tak a za 10 let budeme radi, kdyz to vubec bude v nabidce :-)
BTW.: Jsem koukal, kolik se jich jen v CT Ostrava vylifrovalo za poslednich par tydnu, soude dle toho si pan hvezda muze o slabych prodejich nechat jen zdat.
Od firmy, ktera neumi udelat ani benzinovy osmivalec, ktery vydrzi pres sto tisic kilometru, bych si koupi oturbeneho trivalce radeji rozmyslel. Preci jenom jestli to s BMW pujde takhle dal, tak budou za chvili menit motory spolecne s olejem. Zlate Mercedesy, ty maji sice zastarale motory, ale alespon povetsinou funguji.