je opravdu perfektní, tohle
[odkaz]
nemá chybu a nenucenou elegancí to doslova valchuje různé SUVčkové banány, bochánky, ocumlané bonbóny, rozteklé zmrzliny a vlnobití všeho druhu.
Když ho představili a poprvý jsem GC viděl naživo, vyznal jsem se, že na mě hmotově působí jako angličák, myšleno v tom nejlepším. Pěkný, funkční, vyvážený...
Tahle generace se opravdu povedla.
jel jsem ho v lancii voyager, ten motor bych jednoznačně doporučil, táhlo to úplně stejně jako benzín v otcově mb ml-v6, do takových 160 to má perfektní zátah, zvuk, prostě všechno :yes:
ked som si zmenil nick na kia-world tak som to sam napisal do diskusie.... dobrovolne som to vsetkym napisal aby to vedeli.... neviem kde si vtedy bol... ale nikto ma nemusel spoznavat... staci si to vyhladat ;-) .... PS: moj oblubeny sport je horska cyklistika .. pekny vecer
pre niektorich je to asi oblubeny sport - menit nicky...On si ho zmenil na Kia-World :-)
Lenze vsetci ho hned spoznali, takze to Topper mu prischlo. ;-)
Reálný ne. Ale vím o někom kdo to má, můžu se zkusit poptat. Ale moc jich tu není, pár Freemontů, nějaký dotahnutý Town and country, pár Challengerů a Durang. A sem tam i nějaký to grandčíro.
On je tam ale i trochu problém v té prémiovosti, třeba u té D3. Dostaneš ještě trochu více luxusu a ještě trochu silnější naftové motorizace. Navíc si myslím, že dost lidí je k US vozům skeptická. Osobně mi Jeep hodně baví, ale mít 2-3mega na Top SUV, takové Porsche nabídne ještě o kousek atraktivnější nabídku :-)
Nevím proč nazývat výběr Audi, VW nebo X5 firemním stádem. Povětšinou už se jedná o auta top managementu nebo vlastníků společností. To je trochu jiná liga než firemní stádo.
Atraktivitu neřeš, jde o to zbytečný vymezování se.
Když budeš mít firmu a budeš nakupovat od jednoho dealera, pak je samozřejmě možný, že při poptávce na svůj povoz dostaneš neodolatelnou nabídku, kdy rád oželíš jakousi exkluzivitu v očích ostatních.
A nedělej si iluze, podívej se, kolik GC nebo RRS se za loňský rok prodalo. Jedná se o víceméně stejný masovky jako u Touarega nebo X5.
Resp. třeba v EU RRS vyjma X5 převálcoval všechny ostatní včetně Touarega.
Ano, síla je v dobrém rozložení hmot, jednoduchých linkách a na nich zvýrazněných pár detailech. Proti tomuhle fešákovi působí konkurence jak čerstvě vyorané myší.
tak ono tieto americke vozy su v eu celkovo malo rozsirene ci uz ide o GCH alebo cadillacy pripadne corvetty mustangy ....... je to podla mna velka skoda.... mne sa tieto americke znacky pacia viac ako mnohe europske nudne len firmami zivene vozy...
v usa mas celkovo krajsi trh... vobec ... uplne iny svet... aj cina ( to je asi na inu debatu uz )
Je otázka jak utaháš Pentastar, kterej bude alespoň reálně žrát kolem 14-ti na sto. Bude se u přívěsů muset podstatně víc točit. V SUV mi přeplňovanej diesel nebo alespoň benzín dává největší smysl.
To nejsou auta na zážitkový drandění a valnou většinu času si ani nevšimnej, co tě pohání pod vzdálenou kapotou.
Pentastar je v pohode, mam ho v GC ale na europu si to vezme trochu viac nez je zvykom. Dlhšie trasy sa dajú v pohode urobiť v priemere za 10/100, v meste a pri ultra krátkych presunoch spapká okolo 16 litríkov. Motoricky je porovnateľný s dízlom, možno pri pružnom zrýchlení môže byť mierna výhoda na strane nafty. Náklady na prevádzku sú však určite nižšie pri V6. Osobne som spokojný a to som mal aj predfacelftovú verziu s V8. ZF prevodovka prebrala šesťválec k životu, keďže predtým bol potenciál motora doslova zabitý 5 stupňovou a pomerne letargicky reagujúcou prevodovkou.
bubnokotouč kombinuje výhody obou řešení, ruční brzda se nemusí chladit ale nemeěla by být znečištěná = buden vyhovuje nejvíc. provozní brzda naopak potřebuje primárně chladit a mít vyšší účinnost = kotouč je ok. Oba systémy jsou oddělené, což je rozumné pro případnou poruchu. Servisně je taky lepší to mít oddělené.
Co jsem tak zaznamenal, oddělená ruční brzda jen v rámci kotouče ať už v jednom brzdiči nebo formou 2 brzdičů znamenala vždy jen komplikace z hlediska servisu a dlouhodobé spolehlivosti - ruční brzdy, ne provozní samozřejmě..
motory 2,5 byly náchylné k praskání hlav, pokud člověk nečekal až se agregát rovnoměrně a výhodou bylo když pomalu postupně zahřeje, předtím než začne šlapat na plyn. Neplatí to ale pro aktuální motory. Jde o odlišnou konstrukci. nic jiného tím nechci říct.
TAdy se moc nepise o zkusenostech s timto SUVeckem 2014-, dohadovani o necem co je o nicem me nijak nezajima. Chtel bych od nekoho slyšet jeho poznatky a jizdni vlastnosti. Mam zajem o tento vuz a zajima me jeho jizdni vlastnosti jak motor tahne Diesel co automat. moznosti trebas chipovanim softver prevodovky moznost upravy. vzuchove perovani a nase uzasne derave silnice a chovani auta a jake jsou uvnitr otresy a hluk Vim ze treba EURO 6 bude v breznu a v pulce roku budou prvni vozy i v CR. Dekuji za info.
Cherokee 2,5 Td sme meli na firme 10 let a osobne sem byl u toho kdyz ty hlavy praskly. Jako spolujezdec. Tehda 5 let stary auto s cca 135 tis km. Oprava v ofiko servisu vc vymeny oleje, antifreeze a par drobnosti tehda 100 tis kc. Masakr. Takze sorry, ale zadny z doslechu
je mi to strašně líto ale plácáš a nevíš co čeče. 2,5 a 3,0 toho spolu moc společného nemají. Neznám naftu která na vstřiky netrpí.........proto ji doma nemám a ty taky ne ťuňťo......
VM před lety a dnes nelze srovnávat, stejně jako třeba naftu od BMW nebo Fordu......
S motorama 2,5 od VM je to podobné jako svého času s BMW tds nebo v pravěku s Fordem 1,8TD. Spousta lidí na to měla názor získaný z doslechu, nikoliv vlastní zkušeností. Podobné krávoviny se pak šíří až se z toho stává klišé a v závěru "pravda". Neviděl jsem nikde v seznamu tvých - jinak velmi zajímavých aut - tenhle motor. Měl jsem tu čest v xj a zodpovědně ti můžu říct asi toto : kdo nevěděl, jak se má k autu chovat, byl schopen z toho udělat drahý šrot poměrně rychle. To stejné platí i pro to TDS od BMW, ale to sem asi nepatří. Byl jsem naftě u domácích=soukromých aut dostatečně dlouho věrný na to, abych věděl co píšu.
Nechci doma naftu ani vidět ( nevyplatí se mi =malý nájezd km ) , VM motori se nezastávám a aktuální domácí GCH je V8, aby bylo jasno :-!
Nesdílím tvuj názor. Bo sem měl růzyný systémy a jednoznačně nejlepší systém je vlastní desstičky na kotouči pro ruční brzdu a normální kotouče bez prostoru pro pakny. To drží jak židovská víra.
Je mi to strašně líto a věř že to nedělám často a rád, ale bohužel zde musím konstatovat že plácáš kraviny. Kdo pamatuje 2,5 TD VM Motori z Alf Romeo, Jeepů a Voyagerů, ví, že to byla totální tregedie. Praskání řetízku (ano byl tak slabý že se tomu říká řetízek) a hlav je natolik profláklé, že někteří mechanici se při slovech VM Motori ještě dnes křižují. A pozdější 2,5 a 2,8 CRD zas trpí zvýšenými problémy se vstřiky a čerpadly
pakny v "bubnokotouči" pro ruční brzdu jsou nejlepší možné řešení, v případě GCH už od dob WJ pokud se nepletu.......pedál pro mechanickou brzdu WJ pokud se pamatuju dobře nemělo a bylo to super.
chlapci, motor je VM motori , známý jako CRDI ( nemyslím mercedes ) v Chryslerech , potažmo 3,0 HPI v Ivecu. Kdo o VM motori moc neví, tak zde : [odkaz]
o spolehlivost strach nemám, i když nejsem zastáncem nafty v jeepu.
Mimochodem VM motori je tvůrcem jedněch z nejspolehlivějších motorů v naftě vůbec .....lodě atd. .......
souhlas na to ze ameriky mi nic nerikaji..tohle se fakt povedlo..klidne bych si to koupil :-)
Skoda jen ze treba oproti koncernovemu Tuaregu je u nas dost drazsi a take vice rozezrane..ale v tehle kategorii ty realne dva litry na sto..nikdo resit nebude
a take je pravdou, ze se da za jiste zajimavejsi peniz dovezt primo z USA
Pentastar je jeden z nejlepších motorů za posledních X let, bez ohledu na plánované palivo :-) a je pro granda dostatečný ve všech ohledech. Summit je s ohledem na nastavení ceníku jediná rozumná volba......
neeee, kvuli tem nablyskanym kolum v summitu zvazuji prave verzi overland. S repro bych take mozna polemizovat. Usi mam celkem vybirave, dealer mne nechal vyzkousel obe verze a po pravde receno bych rekl, ze repra a zesilovace jsou tam mozna stejne, pouze v summitu je jich vice (hlavne vzadu). Takze paradoxne pro mne jsou nejvetsim "problemem" summitu ty kola :-( Kuze je opravdu lepsi a hlavne ma nataceci svetla, coz kdo vyzkousel, tak nechce menit... :-)
Máme již druhého GCH jedna byla 2014 tedy čerstvý facelift od října máme 2015 je tam opět skok s odhlučněním interiéru proti 2014. Kola 18“ se dávají jen k dvou nejnižším výbavám mají menší výkon motoru a menší jsou i brzdy. Zbytek má 20“ a menší nejdou dát.
no a takový lancer taky není nejhorší,at to info máme kompletní :-) chvíli jsem tě podezříval, jestli nejsi placený diskutér od korejců, ale ted si už tak jistý nejsem :)
vitaj.... vsimol som si ta minule pri tej urputnej diskusii s karlomgr .... vidim ze si tu novy.... registrujem ta.... podebatit nie je problem.... fandim korejskym autam.... ale mam rad aj japoncov a ameriku... a kazdopadne motory preferujem benzinove... bacha ziadne dizle.... ani lacne tablety v interieroch... ale poctivo vstavane navigacie ... nepotrpim si na makcene plasty .... skor ocenujem vabivy dizajn.... snahu nezapadnut.... a vyvolat u zakaznika emocie..... ale pozor... gyce zase nemusim.... to musis rozlisit... ved casom budes v obraze ;-)
kamaratov tatko robil chatara pri Terchovej ( cca 25km vychodne o Žiliny ). Mal 105ku, s motorom a prevodovkou zo 125ky, gumy uz neviem akeho vyrobcu ale s ocelovymi hrotmi !!! - jasne ze okrem štátnej spávy (sanitky, hasiči, policia plus nejake vynimky zo zakona) to nikto len tak na aute mat nemoze..ale vdaka tomu ta šošovica nepoznala prekážku! Hlavne v zime >:-[]:yes:
Viem, že mimo mísu, ale na fore som iba mesiac. Povedzte mi, prečo Kia - world voláte Topper? K teme: jo dobrý, dizajnovo lepší ako touareg (jazdne neviem, nesiel som v tom), ale za mna LC. Iba a len LC (aj keď realne pokukavam po ravke). Ak by náhodou niekto reagoval, povedzte mi hlavne, prečo voláte toho nadsenca pre tie korejské uzovky topper? (sranda, kia je ok, aj keď ju nechcem).
Absolutne suhlasim. Ja pozeram po ravke a ani má nenapadne pozerat na krivy polský dechet. Tu (za mna super auto) presne ako hovoris V8. Ostalo pre mna nepochopitelne, že v kategorii aut 50 tis. Euro + niekto pozera na spotrebu. Mne je spotreba v podstate (neberte má doslovne) ukradnuta. Silný benzín má pre mna (subjektivne) také výhody, že na úsporu 2 - 4 litre sa mozem viete co. Žiadne kecy o krutiacom momente tu nespominajte. Na TDI mam 100 tis. +. Už iba benzín.
stretol som raz na benzínke chlapíka s Tundrou V8 + LPG, ten tam strávil pomaly toľko času čo ja s kamiónom kým naplnil obe nádrže. >:D Ale je fakt že tú na LPG mal obrovskú na korbe v takom kastlíku.
jo v poho. To jen tak ze zvědavosti :-) Ono to srovnání s Freemontem stejně nebude asi přesné...když má 6st. automat a Jeep 8st..-jestli se teda nepletu
Podle me je nejlepsi svetle okrova, nebo tmave hneda. Okrova zmizela s prelomem tisicileti (jednickove octavky mely krasnou) a poradna hneda je snad jenom v audi.
Hej Ozzman, jaký to je přijít do autosalonu, budit zájem, prolézt auto od hlavy až k patě, olízat přístrojovku, domluvit si zkušební jízdu, projet to, a potom jít do prd......e???
Skoro by řekl, že mu nejvíc seknou ta "správná" kola, tedy menší disk, větší profil gumy, prostě to, co k SUV patří a ne nějaká kola od žebřiňáku potažená šlupkou gumy.
Mám FWD, RWD a 4WD... Předokolka jí má, zadokolka má elektrickou a 4WD zase mechanickou. Ve všech případech ji používám pouze na parkování. Je pro mě pohodlnější zmáčknout tlačítko a ne tahat za páku. V čem je to tedy horší?
zvacsa firmy kupuju audi a vw...... ale vela ich jazdi firemnych aj X5.... moc tieto auta akosii nemusim a nic z nich na mna nevyzaruje.... viac sa mi pacia presne taketo vozy ktore si kupuju sukromni zakaznici ako su RR sport alebo GCH .. su ovela atraktivnesjie pre mna aj dizajnom aj svojou osobitostou :yes:
Když vynecháš věci typu "nic pre firemne stado" bude se dát souhlasit. Takhle jsi to zase samozřejmě najel na tu svojí. Kterej konkurent je pro firemní stádo???
nestaval som ho proti touaregu.... tvrdenim ze mi staci sorento .. este neznamena ze som ho postavil ako konkurenta proti touaregu.... nevymyslaj si .... prosim :yes:
vela ludi si prikrasluje a vymysla v suvislosti s tym co pisem ... priapadne ma chyta za slova...
este napis ze som pisal ze sorento je lepsie ako touareg... ;-) .... chlapci ze vas toto bavi
dokonalost ;-):yes: stary dobry jeep ..... a pritom neskutocne moderny elegantny a dychberuci ... auto pre skutocnych fajnsmekrov :yes: nic pre firemne stado .... GCH je radost.... noblesa a styl :yes:
No... ja proti Sorentu nic nemám, ale právěže on sám ho stavěl proti Touaregu, tak teď to hraje do autu... spíš mne zajímá, jestli by v té přímé konkurenci opravdu vzal Kii.
este lepsia bola skoda 105.... 120 .... so zadnym nahonom... v terene ich dodnes vidavam po slovenskych dedinach a kopcoch na takych miestach kde by som ani outlander netahal ;-) tieto stare vozy boli doslova ze terenaky .. sak viem 105ku sme mali 15 rokov.... presla vsade... raz za cas sa vyklepal doma svojpomocne predny kovovy spodok pod plastovym naraznikom a bolo... preslo vsade .. a dodnes este sluzia ako dobry "offraod za babku" kdejakym starkym a miestnym ludom zijucim kdesi v horach "mimo civilizacie".
sorento ma razvorom blizsie k outlanderu a santa fe ako k X5 alebo toauaregu.... je to presne podobny pripad ( len v triede SUV ) ako pripad s octaviou ktoru sa na zaklade jej celkovej dlzky uz snazime pchat do strednej triedy ( kam nepatri ) pritom razvorom ma predsa len blizsie k golfu astre a ceedu ako k passatu alebo mondeu..... a sorento nepatri ani na zaklade celkovej dlzky do vyssej triedy kde vladnu luxusne SUV... je to skor taka medzitrieda velkostne sama o sebe ako octavia..... je proste vacsie ako santa fe a outlander alebo CR-V ale mensie ako skutocne velke SUV ktorymi su X5, GCH, touareg Q7 alebo RR......
urovnou razvoru 2780mm sa nemoze sorento porovnavat ani velkostne s autami ako touareg, RR sport alebo GCH pripadne toauareg ktore maju razvor cez 2,9m .... omrkni si to....
jednou takhle před asi 15 lety na Kypru normálně felinou vyschlým korytem řeky, řídil jeden, ostatní šli pěšky ale tam bych si netrouf ani s offroadem, to auto bych nepodceňoval :-)
chromu je tam po facelifte na maske stejne ok.. viac tu stejne ide o jeepovsku masku ako o chrom...... a niektore ameriky ho napriklad vobec k uspechu ani nepotrebuju... vid corvette alebo sucasny wrangler.... ;-)
Ano... ja vim, ale ty si tvrdil, že bys ho klidně upřednostnil, tak jsem zmaten, které to auto se ti teda líbí? Velikostně jsou konkurenti :-) Jakostně nikoliv.
ked som tu pisal o sorente ( pri clanku s vw toauareg a GCH a Q7 co koupit ) ze by mi stacilo........ tak si mi pisal ze nehnevaj sa ale sorento na tieto vozy nema ( co ja inak dobre viem ) ,..... a teraz co zase cakas? ze napisem ze sorento je konkurent pre GCH? to hadam nie..... sorento je konkurent pre outlander alebo santa fe pripadne nissan pathfinder ..... v triede luxusnych SUV nema co robit....
nesnaz sa tlacit korejcov tam kde netreba ... napisal som to jasne... v tejto triede SUV je RR sport aj GCH to najkrajsie :yes:
Souhlasím.... SUV ( vyšší posaz ), Nafta ( kroutící moment, síla a spotřeba), 4x4 ( lepší rozjezdy) a ideálně automat ( plynulé rozjezdy). Tedy alespoň tohle preferují ti, co tahají karavany, nebo velké přívěsy v mém okolí. Ale dá se to i s Felicí žejo >:D
Pokud bude benzín za 15, tak až na neustálý tankování by bylo už jen pro zahřátí duše fajn mít V8. Takhle by to bylo jen prolejvání vlastní kapsy.
SUV a nafta prostě funguje reálně perfektně.
mne sa naopak ovela viac paci maska po facelifte bez tony chromu..... ako aj male predne svetla ktore su krasne moderne ... ten predok po FL je jednoducho uzasny :yes:
Tak verze před faceliftem je co se týče předku jednoznačně hezčí, u současné verze moc záleží na barvě, ve většině se to dá přežít, ale sou barvy kde je to jako pěst na oko. Myslím světla a ten plast okolo.
Ale zas současná verze má 8 st. ZF a to je pádný argument.
já jsem na klasiku :-) ale nic proti gustu, nejhezčí je interier v bílé kůži alá range rover, ale bílé je pro děti a zvířata škoda, ale je fakt že tatík má v mercedesu hnědou a není to zas tak hrozný :-)
Zajímalo by mne, proč US auta tak trpí na tento nedostatek. Tento nový Grand Cherokee jsem prošel pouze zběžně, určitě to není katastrofa, ale souhlasím, že na luxusním SUV se dá udělat ještě dost práce a třeba i na ten Touareg ještě ztrácí.
Přitom, podívám-li se na staré Grand Cherokee či i "pracovní" Cherokeee z let 90. a i konce 80., tak nechápu, proč to dříve šlo a dnes nejde. Jedním takovým občas jedu a i po 25 letech provozu se v interiéru necítím nijak méněceně a to ještě s přihlédnutím k dobové konkurenci ( třeba Japonské Offroady, které byly samý plast v interiéru) vypadá až skoro prémiově. Je to škoda, že taková Ikona, jakou Jeep bezpochyby je, trpí na tyto maličkosti.
Ještě mne mrzí, že autor vůbec nic neříká ke kufru, jen že je veliký ( mne až zarazil tabulkový objem, protože na živo na mne působil dost mělce a při vytažené roletce by ho pokořil nejeden kombik nižší střední. Jak to je s těmi litry a co doopravdy lze naložit?
Jinak za mne :yes::yes: A obdivuji odvahu těch, kteří se chtějí odlišit a koupí si Jeep. Jasně, patří tam V8, ale musí být co nabídnout i v naftě, hlavně pro Evropu..... nemá někdo zkušenost, jak si tento italský motor vede při delším používání? ( myslím spolehlivost?)
Mzslíš charouze nebo prodeje? Pokud myslíš Charouze, tak se informuj, já mam informace z první ruky.
A pokud myslíš prodeje
[odkaz]
Jen co je tady je 588 000 ks, není tam prosinec 2014, není tam ted leden a hlsvně tam nejsou roky 92-96. Takže od roku 92 reálně 750 tis ks Jeepů v Evropě, ne-li víc. A spočti si chryslery, mistře
prave som sa chcel spytat... aky to ma benzin ;-) ... nejako mi ten italsky dizel nepasuje... k tejto amerike... bez urazky...... ( chlapci sa nam asi tych trojlitrovych dizlov nechcu vzdat za ziadnu cenu )
inak podla mna krajsie a zaujimavejsie auto ako toauareg aspon z mojho pohladu jasna volba oproti toauaregu ktory ale ako vravim .... je tiez pekne a pohladne auto.....
paci sa mi dizajn grandu cherokee .... ta maska male svetla hranate tvary aj hranate blatniky..... krasa.... interier taktiez .... super ucinne to na mna ako celok posobi... funguje to... milujem to auto :yes:
má ještě možnost zvolit 3,6 Pentastar. Zejména ve verzi na LPG poměrně zajímavý stroj , kde můžete jezdit na N95, E85, LPG a má to tak neskutečně velký dojezd, se 100L nádrží místo rezervy.
Jinak byl sem Grnadčíro nedávno obhlížet s kámošem u Dojáčka, zajíamvý stroj a mzslím, že vzhledem k poměrně nepatrnému rozdílu v cneě mezi výbavami Ovelrand a Summit, stojí Summit za zvážení. Má lepší kůži, hezčí kola a kvalitnější repro.
Dobrý den, Ondřeji. Jsem fanda značky a speciálně GCH... ale při zmiňovaných mínusech jsou 4* moc.... Ono nelze říci, že cena je o.k. a že při 1,6 mio lze levnější některé plasty a jejich povrzávání očekávat. To prostě není pravda! Při ceně 1,6 mio chci jen auto bez zjevných chyb montáže, a v případě Jeepu navíc auto, které nebude vrzat ani po 300 tis. km náročného používání. Tohle je prostě pravda a shovívavost není na místě. Já se prostě nerozpakuji říci na rovinu, že Italové zatím kromě NĚKTERÝCH