Testy
Zajímalo by mne, proč US auta tak trpí na tento nedostatek. Tento nový Grand Cherokee jsem prošel pouze zběžně, určitě to není katastrofa, ale souhlasím, že na luxusním SUV se dá udělat ještě dost práce a třeba i na ten Touareg ještě ztrácí.
Přitom, podívám-li se na staré Grand Cherokee či i "pracovní" Cherokeee z let 90. a i konce 80., tak nechápu, proč to dříve šlo a dnes nejde. Jedním takovým občas jedu a i po 25 letech provozu se v interiéru necítím nijak méněceně a to ještě s přihlédnutím k dobové konkurenci ( třeba Japonské Offroady, které byly samý plast v interiéru) vypadá až skoro prémiově. Je to škoda, že taková Ikona, jakou Jeep bezpochyby je, trpí na tyto maličkosti.
Ještě mne mrzí, že autor vůbec nic neříká ke kufru, jen že je veliký ( mne až zarazil tabulkový objem, protože na živo na mne působil dost mělce a při vytažené roletce by ho pokořil nejeden kombik nižší střední. Jak to je s těmi litry a co doopravdy lze naložit?
Jinak za mne :yes: :yes: A obdivuji odvahu těch, kteří se chtějí odlišit a koupí si Jeep. Jasně, patří tam V8, ale musí být co nabídnout i v naftě, hlavně pro Evropu..... nemá někdo zkušenost, jak si tento italský motor vede při delším používání? ( myslím spolehlivost?)
Přitom, podívám-li se na staré Grand Cherokee či i "pracovní" Cherokeee z let 90. a i konce 80., tak nechápu, proč to dříve šlo a dnes nejde. Jedním takovým občas jedu a i po 25 letech provozu se v interiéru necítím nijak méněceně a to ještě s přihlédnutím k dobové konkurenci ( třeba Japonské Offroady, které byly samý plast v interiéru) vypadá až skoro prémiově. Je to škoda, že taková Ikona, jakou Jeep bezpochyby je, trpí na tyto maličkosti.
Ještě mne mrzí, že autor vůbec nic neříká ke kufru, jen že je veliký ( mne až zarazil tabulkový objem, protože na živo na mne působil dost mělce a při vytažené roletce by ho pokořil nejeden kombik nižší střední. Jak to je s těmi litry a co doopravdy lze naložit?
Jinak za mne :yes: :yes: A obdivuji odvahu těch, kteří se chtějí odlišit a koupí si Jeep. Jasně, patří tam V8, ale musí být co nabídnout i v naftě, hlavně pro Evropu..... nemá někdo zkušenost, jak si tento italský motor vede při delším používání? ( myslím spolehlivost?)
to číslo je hodně nadstandartní, asi jde o naložení po střechu..
spolehlivost se ukáže. Tady pokud se nebudou tahat přívesy bych tomu ještě věřil, ale u RAM Ecodiesel tomu dávám tak 150 tis km a pak to začne >😁 >😁
Vždyť tyhle velkoobjemové italské dízly se tam už nějaký pátek montují ne? 😄 Přiznám se, že jsem po nečem takovém občas pokukoval.
Je otázka jak utaháš Pentastar, kterej bude alespoň reálně žrát kolem 14-ti na sto. Bude se u přívěsů muset podstatně víc točit. V SUV mi přeplňovanej diesel nebo alespoň benzín dává největší smysl.
To nejsou auta na zážitkový drandění a valnou většinu času si ani nevšimnej, co tě pohání pod vzdálenou kapotou.
To nejsou auta na zážitkový drandění a valnou většinu času si ani nevšimnej, co tě pohání pod vzdálenou kapotou.
Na tahání si každej v USA kupuje 5,7 HEMI. A v evropě když někdo tahá pickupem (jako kámoš), tak má Toyotu v naftě.
Ano, znam lidi co tahaj i v evropě lodě a auta s benzínovým pickupem, ale ty to maj na LPG. Ale to sou jen nadšenci, ekonomicky se to nevyplatí.
Ano, znam lidi co tahaj i v evropě lodě a auta s benzínovým pickupem, ale ty to maj na LPG. Ale to sou jen nadšenci, ekonomicky se to nevyplatí.
Pokud bude benzín za 15, tak až na neustálý tankování by bylo už jen pro zahřátí duše fajn mít V8. Takhle by to bylo jen prolejvání vlastní kapsy.
SUV a nafta prostě funguje reálně perfektně.
SUV a nafta prostě funguje reálně perfektně.
Souhlasím.... SUV ( vyšší posaz ), Nafta ( kroutící moment, síla a spotřeba), 4x4 ( lepší rozjezdy) a ideálně automat ( plynulé rozjezdy). Tedy alespoň tohle preferují ti, co tahají karavany, nebo velké přívěsy v mém okolí. Ale dá se to i s Felicí žejo >😁
Která projede to samý co X5... >😒]
Já si pamatuju, že s Favoritem se toho dalo projet docela dost.
este lepsia bola skoda 105.... 120 .... so zadnym nahonom... v terene ich dodnes vidavam po slovenskych dedinach a kopcoch na takych miestach kde by som ani outlander netahal 😉 tieto stare vozy boli doslova ze terenaky .. sak viem 105ku sme mali 15 rokov.... presla vsade... raz za cas sa vyklepal doma svojpomocne predny kovovy spodok pod plastovym naraznikom a bolo... preslo vsade .. a dodnes este sluzia ako dobry "offraod za babku" kdejakym starkym a miestnym ludom zijucim kdesi v horach "mimo civilizacie".
jezdil jsem se 120 po horách a pokud nebyl vyloženě led, vyjelo to všude, no a když už jsem zapadl, tak mě tahal traktor, to auto bylo nezničitelný
S každým jednoduchým autem se obvykle dá. Renault 4 by kupříkladu mohl vyprávět 😉
věřím,ale to spojení motor a náhon vzadu bylo geniální
keď na to človek zohnal dobré gumy, vyšli potom niekam len off-roady a 120 bez reťazí >😁 horšie to ale bolo potom cestou dolu >😁
kamaratov tatko robil chatara pri Terchovej ( cca 25km vychodne o Žiliny ). Mal 105ku, s motorom a prevodovkou zo 125ky, gumy uz neviem akeho vyrobcu ale s ocelovymi hrotmi !!! - jasne ze okrem štátnej spávy (sanitky, hasiči, policia plus nejake vynimky zo zakona) to nikto len tak na aute mat nemoze..ale vdaka tomu ta šošovica nepoznala prekážku! Hlavne v zime >😒] :yes:
jednou takhle před asi 15 lety na Kypru normálně felinou vyschlým korytem řeky, řídil jeden, ostatní šli pěšky ale tam bych si netrouf ani s offroadem, to auto bych nepodceňoval 😄
Absolutne suhlasim. Ja pozeram po ravke a ani má nenapadne pozerat na krivy polský dechet. Tu (za mna super auto) presne ako hovoris V8. Ostalo pre mna nepochopitelne, že v kategorii aut 50 tis. Euro + niekto pozera na spotrebu. Mne je spotreba v podstate (neberte má doslovne) ukradnuta. Silný benzín má pre mna (subjektivne) také výhody, že na úsporu 2 - 4 litre sa mozem viete co. Žiadne kecy o krutiacom momente tu nespominajte. Na TDI mam 100 tis. +. Už iba benzín.
chlapci, motor je VM motori , známý jako CRDI ( nemyslím mercedes ) v Chryslerech , potažmo 3,0 HPI v Ivecu. Kdo o VM motori moc neví, tak zde : [odkaz]
o spolehlivost strach nemám, i když nejsem zastáncem nafty v jeepu.
Mimochodem VM motori je tvůrcem jedněch z nejspolehlivějších motorů v naftě vůbec .....lodě atd. .......
o spolehlivost strach nemám, i když nejsem zastáncem nafty v jeepu.
Mimochodem VM motori je tvůrcem jedněch z nejspolehlivějších motorů v naftě vůbec .....lodě atd. .......
Je mi to strašně líto a věř že to nedělám často a rád, ale bohužel zde musím konstatovat že plácáš kraviny. Kdo pamatuje 2,5 TD VM Motori z Alf Romeo, Jeepů a Voyagerů, ví, že to byla totální tregedie. Praskání řetízku (ano byl tak slabý že se tomu říká řetízek) a hlav je natolik profláklé, že někteří mechanici se při slovech VM Motori ještě dnes křižují. A pozdější 2,5 a 2,8 CRD zas trpí zvýšenými problémy se vstřiky a čerpadly
je mi to strašně líto ale plácáš a nevíš co čeče. 2,5 a 3,0 toho spolu moc společného nemají. Neznám naftu která na vstřiky netrpí.........proto ji doma nemám a ty taky ne ťuňťo......
VM před lety a dnes nelze srovnávat, stejně jako třeba naftu od BMW nebo Fordu......
S motorama 2,5 od VM je to podobné jako svého času s BMW tds nebo v pravěku s Fordem 1,8TD. Spousta lidí na to měla názor získaný z doslechu, nikoliv vlastní zkušeností. Podobné krávoviny se pak šíří až se z toho stává klišé a v závěru "pravda". Neviděl jsem nikde v seznamu tvých - jinak velmi zajímavých aut - tenhle motor. Měl jsem tu čest v xj a zodpovědně ti můžu říct asi toto : kdo nevěděl, jak se má k autu chovat, byl schopen z toho udělat drahý šrot poměrně rychle. To stejné platí i pro to TDS od BMW, ale to sem asi nepatří. Byl jsem naftě u domácích=soukromých aut dostatečně dlouho věrný na to, abych věděl co píšu.
Nechci doma naftu ani vidět ( nevyplatí se mi =malý nájezd km ) , VM motori se nezastávám a aktuální domácí GCH je V8, aby bylo jasno
:-!
VM před lety a dnes nelze srovnávat, stejně jako třeba naftu od BMW nebo Fordu......
S motorama 2,5 od VM je to podobné jako svého času s BMW tds nebo v pravěku s Fordem 1,8TD. Spousta lidí na to měla názor získaný z doslechu, nikoliv vlastní zkušeností. Podobné krávoviny se pak šíří až se z toho stává klišé a v závěru "pravda". Neviděl jsem nikde v seznamu tvých - jinak velmi zajímavých aut - tenhle motor. Měl jsem tu čest v xj a zodpovědně ti můžu říct asi toto : kdo nevěděl, jak se má k autu chovat, byl schopen z toho udělat drahý šrot poměrně rychle. To stejné platí i pro to TDS od BMW, ale to sem asi nepatří. Byl jsem naftě u domácích=soukromých aut dostatečně dlouho věrný na to, abych věděl co píšu.
Nechci doma naftu ani vidět ( nevyplatí se mi =malý nájezd km ) , VM motori se nezastávám a aktuální domácí GCH je V8, aby bylo jasno
:-!
Cherokee 2,5 Td sme meli na firme 10 let a osobne sem byl u toho kdyz ty hlavy praskly. Jako spolujezdec. Tehda 5 let stary auto s cca 135 tis km. Oprava v ofiko servisu vc vymeny oleje, antifreeze a par drobnosti tehda 100 tis kc. Masakr. Takze sorry, ale zadny z doslechu
je opravdu perfektní, tohle
[odkaz]
nemá chybu a nenucenou elegancí to doslova valchuje různé SUVčkové banány, bochánky, ocumlané bonbóny, rozteklé zmrzliny a vlnobití všeho druhu.
[odkaz]
nemá chybu a nenucenou elegancí to doslova valchuje různé SUVčkové banány, bochánky, ocumlané bonbóny, rozteklé zmrzliny a vlnobití všeho druhu.
dokonalost 😉 :yes: stary dobry jeep ..... a pritom neskutocne moderny elegantny a dychberuci ... auto pre skutocnych fajnsmekrov :yes: nic pre firemne stado .... GCH je radost.... noblesa a styl :yes:
Když vynecháš věci typu "nic pre firemne stado" bude se dát souhlasit. Takhle jsi to zase samozřejmě najel na tu svojí. Kterej konkurent je pro firemní stádo???
zvacsa firmy kupuju audi a vw...... ale vela ich jazdi firemnych aj X5.... moc tieto auta akosii nemusim a nic z nich na mna nevyzaruje.... viac sa mi pacia presne taketo vozy ktore si kupuju sukromni zakaznici ako su RR sport alebo GCH .. su ovela atraktivnesjie pre mna aj dizajnom aj svojou osobitostou :yes:
Nevím proč nazývat výběr Audi, VW nebo X5 firemním stádem. Povětšinou už se jedná o auta top managementu nebo vlastníků společností. To je trochu jiná liga než firemní stádo.
Atraktivitu neřeš, jde o to zbytečný vymezování se.
Když budeš mít firmu a budeš nakupovat od jednoho dealera, pak je samozřejmě možný, že při poptávce na svůj povoz dostaneš neodolatelnou nabídku, kdy rád oželíš jakousi exkluzivitu v očích ostatních.
A nedělej si iluze, podívej se, kolik GC nebo RRS se za loňský rok prodalo. Jedná se o víceméně stejný masovky jako u Touarega nebo X5.
Resp. třeba v EU RRS vyjma X5 převálcoval všechny ostatní včetně Touarega.
Atraktivitu neřeš, jde o to zbytečný vymezování se.
Když budeš mít firmu a budeš nakupovat od jednoho dealera, pak je samozřejmě možný, že při poptávce na svůj povoz dostaneš neodolatelnou nabídku, kdy rád oželíš jakousi exkluzivitu v očích ostatních.
A nedělej si iluze, podívej se, kolik GC nebo RRS se za loňský rok prodalo. Jedná se o víceméně stejný masovky jako u Touarega nebo X5.
Resp. třeba v EU RRS vyjma X5 převálcoval všechny ostatní včetně Touarega.
On je tam ale i trochu problém v té prémiovosti, třeba u té D3. Dostaneš ještě trochu více luxusu a ještě trochu silnější naftové motorizace. Navíc si myslím, že dost lidí je k US vozům skeptická. Osobně mi Jeep hodně baví, ale mít 2-3mega na Top SUV, takové Porsche nabídne ještě o kousek atraktivnější nabídku 😄
Při hledání solidní ceny je tu GC...
Při hledání solidní ceny je tu GC...
Když ho představili a poprvý jsem GC viděl naživo, vyznal jsem se, že na mě hmotově působí jako angličák, myšleno v tom nejlepším. Pěkný, funkční, vyvážený...
Tahle generace se opravdu povedla.
Tahle generace se opravdu povedla.
Ano, síla je v dobrém rozložení hmot, jednoduchých linkách a na nich zvýrazněných pár detailech. Proti tomuhle fešákovi působí konkurence jak čerstvě vyorané myší.
A na jakýchkoliv kolech nevypadá tak, že nutně potřebuje větší. To se podaří málokdy.
Skoro by řekl, že mu nejvíc seknou ta "správná" kola, tedy menší disk, větší profil gumy, prostě to, co k SUV patří a ne nějaká kola od žebřiňáku potažená šlupkou gumy.
Nejlepší sou 18" nebo max 20".Víc už je šílený drncadlo.
Ale Overland i Summit maj v základu 20", 18ky má jen Limited
Ale Overland i Summit maj v základu 20", 18ky má jen Limited
souhlas na to ze ameriky mi nic nerikaji..tohle se fakt povedlo..klidne bych si to koupil 😄
Skoda jen ze treba oproti koncernovemu Tuaregu je u nas dost drazsi a take vice rozezrane..ale v tehle kategorii ty realne dva litry na sto..nikdo resit nebude
a take je pravdou, ze se da za jiste zajimavejsi peniz dovezt primo z USA
Skoda jen ze treba oproti koncernovemu Tuaregu je u nas dost drazsi a take vice rozezrane..ale v tehle kategorii ty realne dva litry na sto..nikdo resit nebude
a take je pravdou, ze se da za jiste zajimavejsi peniz dovezt primo z USA
Tak tohle se bude líbít Ádovi- nafta, a rovná plocha sklopených sedaček. Ještě, že je motor Ital a ne Francouz.
ale ak to nema klasicku rucnu brzdu tak to ada proste nebude chciet... podla mna
Á, já věděl, že má tři požadavky a ne dva. Ale nemohl jsem si na ten třetí vzpomenout. Dík! >😁
Ještě má dobře ocejchovaný tachometr, kdy jsou čísla rovně! Tohle je Ádův sen! >😁
Ale orámovaný spojenýma kelímkama...další mínus >😒]
A ještě nevíme, jestli podle Ády netahá břicho moc po zemi >😁
Vzduch pomůže nahoru 😉
otazne su jeste dlouhe vlny u radia a 12/24 hodinovy cyklus hodin .. vyhoviet Adovi nieje z pohladu dnesnych super aut ziadna sranda 😉
ale ma pravdu... iste veci ktore su rokmi preverene by som tiez nemenil... zvlast ta rucna brzda.... to je proste novodoby fail....
ale ma pravdu... iste veci ktore su rokmi preverene by som tiez nemenil... zvlast ta rucna brzda.... to je proste novodoby fail....
Důležitý je, aby ta ručka udržela auto v kopci. což mechnická, nohou ovládaná brzda ala Mercedes v 300C jaksi moc neuměla...
Nejlepší brzda co sem měl v autě byla právě el. v Jaguaru s destičkama. Nikoliv tyhle debilní systémy pakny v kotouči.
Nejlepší brzda co sem měl v autě byla právě el. v Jaguaru s destičkama. Nikoliv tyhle debilní systémy pakny v kotouči.
pakny v "bubnokotouči" pro ruční brzdu jsou nejlepší možné řešení, v případě GCH už od dob WJ pokud se nepletu.......pedál pro mechanickou brzdu WJ pokud se pamatuju dobře nemělo a bylo to super.
Nesdílím tvuj názor. Bo sem měl růzyný systémy a jednoznačně nejlepší systém je vlastní desstičky na kotouči pro ruční brzdu a normální kotouče bez prostoru pro pakny. To drží jak židovská víra.
bubnokotouč kombinuje výhody obou řešení, ruční brzda se nemusí chladit ale nemeěla by být znečištěná = buden vyhovuje nejvíc. provozní brzda naopak potřebuje primárně chladit a mít vyšší účinnost = kotouč je ok. Oba systémy jsou oddělené, což je rozumné pro případnou poruchu. Servisně je taky lepší to mít oddělené.
Co jsem tak zaznamenal, oddělená ruční brzda jen v rámci kotouče ať už v jednom brzdiči nebo formou 2 brzdičů znamenala vždy jen komplikace z hlediska servisu a dlouhodobé spolehlivosti - ruční brzdy, ne provozní samozřejmě..
Co jsem tak zaznamenal, oddělená ruční brzda jen v rámci kotouče ať už v jednom brzdiči nebo formou 2 brzdičů znamenala vždy jen komplikace z hlediska servisu a dlouhodobé spolehlivosti - ruční brzdy, ne provozní samozřejmě..
A taky to musí chytat dlouhé vlny 😄
Takže Ádo jako rasistické je předsudkem.
Najnovsia Adova mudrost je, ze dobre jazdne vlastnosti maju len auta, ktore maju tazky diesel vpredu. Takze toto je urcite super auto, aj bez rucnej!
Viem, že mimo mísu, ale na fore som iba mesiac. Povedzte mi, prečo Kia - world voláte Topper? K teme: jo dobrý, dizajnovo lepší ako touareg (jazdne neviem, nesiel som v tom), ale za mna LC. Iba a len LC (aj keď realne pokukavam po ravke). Ak by náhodou niekto reagoval, povedzte mi hlavne, prečo voláte toho nadsenca pre tie korejské uzovky topper? (sranda, kia je ok, aj keď ju nechcem).
pre niektorich je to asi oblubeny sport - menit nicky...On si ho zmenil na Kia-World 😄
Lenze vsetci ho hned spoznali, takze to Topper mu prischlo. 😉
Lenze vsetci ho hned spoznali, takze to Topper mu prischlo. 😉
vitaj.... vsimol som si ta minule pri tej urputnej diskusii s karlomgr .... vidim ze si tu novy.... registrujem ta.... podebatit nie je problem.... fandim korejskym autam.... ale mam rad aj japoncov a ameriku... a kazdopadne motory preferujem benzinove... bacha ziadne dizle.... ani lacne tablety v interieroch... ale poctivo vstavane navigacie ... nepotrpim si na makcene plasty .... skor ocenujem vabivy dizajn.... snahu nezapadnut.... a vyvolat u zakaznika emocie..... ale pozor... gyce zase nemusim.... to musis rozlisit... ved casom budes v obraze 😉
PS: zaujimavy odkaz pre vw od toyoty: [odkaz] 😉
PS: zaujimavy odkaz pre vw od toyoty: [odkaz] 😉
Dobrý den, Ondřeji. Jsem fanda značky a speciálně GCH... ale při zmiňovaných mínusech jsou 4* moc.... Ono nelze říci, že cena je o.k. a že při 1,6 mio lze levnější některé plasty a jejich povrzávání očekávat. To prostě není pravda! Při ceně 1,6 mio chci jen auto bez zjevných chyb montáže, a v případě Jeepu navíc auto, které nebude vrzat ani po 300 tis. km náročného používání. Tohle je prostě pravda a shovívavost není na místě. Já se prostě nerozpakuji říci na rovinu, že Italové zatím kromě NĚKTERÝCH
Dispely prevzaty z Ghibli? Asi naopak, kedže Grand mal tento 8 palcový displey už v modelovom roku 2014 ...
TAdy se moc nepise o zkusenostech s timto SUVeckem 2014-, dohadovani o necem co je o nicem me nijak nezajima. Chtel bych od nekoho slyšet jeho poznatky a jizdni vlastnosti. Mam zajem o tento vuz a zajima me jeho jizdni vlastnosti jak motor tahne Diesel co automat. moznosti trebas chipovanim softver prevodovky moznost upravy. vzuchove perovani a nase uzasne derave silnice a chovani auta a jake jsou uvnitr otresy a hluk Vim ze treba EURO 6 bude v breznu a v pulce roku budou prvni vozy i v CR. Dekuji za info.
Jinak byl sem Grnadčíro nedávno obhlížet s kámošem u Dojáčka, zajíamvý stroj a mzslím, že vzhledem k poměrně nepatrnému rozdílu v cneě mezi výbavami Ovelrand a Summit, stojí Summit za zvážení. Má lepší kůži, hezčí kola a kvalitnější repro.
inak podla mna krajsie a zaujimavejsie auto ako toauareg aspon z mojho pohladu jasna volba oproti toauaregu ktory ale ako vravim .... je tiez pekne a pohladne auto.....
paci sa mi dizajn grandu cherokee .... ta maska male svetla hranate tvary aj hranate blatniky..... krasa.... interier taktiez .... super ucinne to na mna ako celok posobi... funguje to... milujem to auto :yes:
[odkaz]
v usa mas celkovo krajsi trh... vobec ... uplne iny svet... aj cina ( to je asi na inu debatu uz )
Na to samozřejmě indiv. dovoz nemá (Mustang, Dodge a spo.) no a Cadillac má málo delarů a v čr ještě navíc e😜erta Charouze
Mzslíš charouze nebo prodeje? Pokud myslíš Charouze, tak se informuj, já mam informace z první ruky.
A pokud myslíš prodeje
[odkaz]
Jen co je tady je 588 000 ks, není tam prosinec 2014, není tam ted leden a hlsvně tam nejsou roky 92-96. Takže od roku 92 reálně 750 tis ks Jeepů v Evropě, ne-li víc. A spočti si chryslery, mistře
to je ako porovnavat tuto novu corsu s tou predoslou.... 😉 .. navonok sa nezda moc rozdielu ale v praxi .. uplne nove auto
nesnaz sa tlacit korejcov tam kde netreba ... napisal som to jasne... v tejto triede SUV je RR sport aj GCH to najkrajsie :yes:
vela ludi si prikrasluje a vymysla v suvislosti s tym co pisem ... priapadne ma chyta za slova...
este napis ze som pisal ze sorento je lepsie ako touareg... 😉 .... chlapci ze vas toto bavi
Ale zas současná verze má 8 st. ZF a to je pádný argument.
Ty co znam to maj v Town and country.