Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jaguar XE: První jízdní dojmy z Portugalska

70 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo >😁 Takhle by mělo vypadat >😁

Teď beze srandy, tohle auto se mi opravdu líbí. Xtype jsem obhlížel párkrát jako ojetinu, protože mne lákaly nízké ceny, kabát Jagu a technika (tedy i servis) Mondea MKIII. Musím uznat, že asi uvnitř to na nejlepší v prémii nemělo, ale i tak mi ten vůz byl sympatický a to i v karoserii kombi 😄

Tenhle nástupce se opravdu povedl, i přes udávané rozměry vypadá rozhodně mohutněji a ani interiér nevypadá zle. Bohužel nepatřím mezi vyvolené, ale když budou rozumné ceny ojetin, tak bych možná oželel i to, že to neni kombik >😒] :yes:
MariAchi
Neboj, pohřebák určitě dorazí časem, Jag poslední dobou po modelovém portfoliu šlape a tuhle chybu neudělají 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Četl jsem, že ho chystají, ale z těch obrázků to vypadalo trochu jako shooting break. Uvidíme, co přijde doopravdy, skicy se mohou mýlit 😄 Xtype kombi byl plnohodnotným kombi střední třídy, to se mi právě líbilo 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Za mě tedy interiér X-type byl dost povedený, kopíroval větší S-type, na nic si nehrál, všude kvalitní obšití kůží. Je ale fakt, že jak esko tak ixsko musel být model po FC.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ja se teď schválně podíval na poslední kusy Xtype a ten interiér je oproti těm verzím 2004-2006 ( na které jsem koukal dříve) o dost lepší 😄 Takže na půl beru zpět 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Chvíli jsem měl (už je to let) třílitrové esko, v manuálu. Moc rád na něj vzpomínám, jak to bylo zvnějšku usedlé auto, tak uvnitř padl do ruky a byl hodně obratnej a schopnej. Vlastně jedna z mála zadokolek, co mě bavila.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Co dodat? Myslím, že tentokrát text jízdních dojmů nenajde žádného oponenta. Navíc chválím Jag za porci krásných obrázků konstrukce náprav, už velmi velmi dlouho výrobci udávající tón v technice nic takového neudělali. A nápravy jsou to opravdu náročné; doufám, že hliník dlouho udrží geometrii.
Já si dovolím za sebe přidat jeden malinký mínus, a to za otočný selektor převodovky. Je to taková libůstka, která se k Jagu vůbec nehodí (byť má řadící pádla pod volantem), něco jako plovoucí středová konzole u Volva. Téměř nikdo toto řešení neocení, my chlapi máme rádi opravdovou řadičku pěkně nakrátko vetknutou do tunelu, na níž může spočinout pravá ruka když jedu zvolna ulicí.... 😄 . Na druhou stranu vyzdvihuji velmi kolmou polohu volantu: nebyla zmíněna v testu, patrně patří pod pojem "pozice za volantem", ale snímky ukazují, že je více kolmá, než u jmenovaných konkurentů. A to je prvek, který my chlapi velmi milujeme, že!
MariAchi
Že by text nenašel oponenta?
Nic proti, ale text stojí docela za houby, jakoby to psal někdo za domácí úkol - třeba fráze "držel jako přilepený" - tak hodnotí svoje patnáctileté Allroady zedníci z prajzké.
Aspoň fotky stojí za to.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Já myslím, že "drží jako přilepený" určitě dobře znáš: pokud máš rád karting, pak tato formulace přesně vystihuje, jak to jezdí! A v kombinaci s pohodlím na devatenáctkách to dává jeden výsledek: XE patří mezi top 3 ve třídě. A to je skvělé vysvědčení, ne?
Freddka
Souhlasím s tím, že výraz "drží jako přilepený" je zažitý, vhodný a výstižný.
MariAchi
Hoši já vím, že teď v te kose není na fasádách robota, tak sedíte u netu, ale fangle, šufany a rajbetky se hodnotí jinde, tady je to o autech >😁 >😁 >😒]
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Drží jako přilepený neznám. Pokud bych použil tvůj příměr, znamená to snad, že XE jezdí jako motokára? To jistě ne, protože jako motokára nejezdí ani ten Caterham, který k ní má nejblíž...

Povšechné a obecné vyjádření se bohužel linou celým článkem, takže jsem si z něho moc nevzal...
Mig_35
jj tam za řekou😊
"můj děda bojoval u Stalingradu. ale s Hitlerem😊"
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, je to takové to domácí řikání, fráze, klišé.
Ale vyznívá to nadějně, uvidíme. 😉
MariAchi
No právě - jakou naději ti dává týpek, který napíše první jízdní dojmy ála frázový generátor Kylie?

Samozřejmě věřím, že Jag bude jízdně top, ale díky tomuhle článku to rozhodně není 😄
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Snad nás webpaja co nejdřív ovlaží svými dojmy 😜
MariAchi
No to doufám! 😄
Freddka
Plovoucí středová konzola u Volva ale jde obhájit, je tam především z bezpečnostních důvodů.
Je prý koncipována tak, aby se při havárii deformovala tak, aby vzniklo více místa pro tvou nohu, zároveň údajně "nepraskne", aby nevznikaly ostré hrany.
Prostě Volvo a bezpečnost.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Já ti nějak nevím, dle mě je text velmi slabý...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Zadní nápravu to má podobnou, jako LR Discovery Sport, Mondeo či Mustang.
MariAchi
Na těch prvních fotkách mi nepřišel moc atraktivní, tak nějak moc uhlazený, ale teď na těch reálnějších koukám, že to je, pane, žrádlo! :yes:
Co má teď chudák businessman dělat, jak si vybrat - k D3 klasikům a solitérům teď ještě Ghibli a tenhle jagoš, no - ráj trvá 😄
Avatar - Bubáq
Bubáq
:yes: 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Také XE potvrzuje, že ten správný premiový dojem se ve střední třídě dostaví až ve verzi se šestiválcem. Najednou je tu bonus kultury, síly, sladění podvozku s motorem atd. Díky bohu jag na šestiválec nerezignoval. Teď ještě ten dýzlový, prosím. 😉 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mimo Mercedesu snad všichni nabízí šestiválec ne? A u Mercedesu se psalo, že dorazí také 😄
webpaja
Kočka musí umět jemně našlapovat a když je potřeba být tuhá a ostrá. Tohle snad bude v pořádku.
Z anglánů ještě vypadlo pár věcí navíc o příjemným řízení a faktu, že se jednalo o předprodukční vozy, kdy dojde do zahájení výroby ještě k ladění naftových R4 směrem k větší kultivovanosti a stejně tak bude předělán S/S systém, kterej byl příliš hrubej.
Každopádně vypadá důstojně, přikrčeně a svěže...mohla by sežrat další slepici 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, vypadá to dobře, podvozek řízení, to byla podstatná otázka, jak XE dopadne, a zdá se, že opět jaguar předvede, že podvozek nepotřebuje vzduch ani padesát nastavení šedi, aby fungoval jak pro svižnou jízdu, tak z hlediska komfortu. Převodovka je jasná, benz. šestiválec je, přidají-li R6 naftu, pak není o čem pochybovat, bude to třídní štika. 😉
Avatar - Emel
Emel
Jo, v naftě by to něco lepšího chtělo... 2.0 132kW je hezký střed nabídky.

Docela mě překvapila cena za benzín, 1.5M mi přijde vzhledem k výkonu a top výbavě ve které snad už bude slušný základ jako hezká nabídka.

Ten středový panel asi bude potřeba osahat naživo, podle fotek se mi úplně do vkusu netrefil😒br /> [odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Záleží, co je v té ceně šestiválce, pokud i nějaká výbava, pak o.k. 😉
Avatar - Emel
Emel
Je to na úrovni S4, která je už ale přece jen starší... zas teda je to čtyřkolka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne se nelíbí ty tlačítka kolem navigace, více mi sedí, když jsou pod ní. Tohle mi připomíná nevím proč Leona 😄 Ale jinak je to moc fajn, až na to, že to vypadá na slavný "klavírní lak" Takže to bude peklo pro puntičkáře a leštily >😁
Avatar - Dinar
Dinar
Ten vnitřek působí možná až příliš jednoduše, v době kdy se hraje na efekt viz. céčko, ale třeba mně takové pojetí vyhovuje. Jediné co mi kazí radost, je sporák kolečko, XE by "hébl" z f-typu slušel mnohem víc. 😉
RADEK1
Dovoluji si nesouhlasit,já chci sporák. 😄 Kvrdlatko mají všichni a Jag chce být jiný a tak je to správně, tak to má být >😁 Nehledě na to, že je to jediný sporák, který zvládám bez potíží obsluhovat.
webpaja
Já bych teda vzal zavděk tím samým heblem co má RRS nebo F-T...ale už jsem si zvykl 😉
RADEK1
Už jsme se o tom bavili. Sporák beru jako jakýsi jaguáří,, výmysl" prostě udělat něco jinak odlišit se. A to beru z povděkem. Líbí se mě taky uklizeny středový tunel (když volič zajede) Dnes mě kocour teleportoval přes půl Evropy za což mu děkuji. :yes:
MariAchi
BTW.: Teď mi to došlo - opravu Dinar prosí o dieselovy motor?! 😲 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
zadek je hodně audinovskej, ale jinak super. Už vím jaký bude facelift - propojení mezi grillem a světly dají do stříbrného kovu. 😄
Elixir
Nevravim, ze je spatny (popravde, bral by som ho 😄 ) ale tie zadne svetla sa mi zdaju nejake prerastene a bez napadu. Skoda, ze nepouzili napad z XF, ci uz pred FL alebo po FL, kde chromova lista zasahuje do svetiel a horizontalne ich rozdeluje.
Freddka
[odkaz]
Atila_
Jsem docela zvedav az tohle dostanou do ruky chlapci z EuroNCAP. Bude zajimave sledovat jestli se u Jaguaru uz naucili delat auta s alespon prumernou bezpecnosti a nebo zdali crash test skonci stejnym propadakem jako u Jaguaru XF.
Co se tyce prodeju, tak asi moc nepomuze, ze je to nejslabsi auto ve sve tride. Uz i to podmotorovane Ccko ma 150 kW motor (170 kW hybrid), coz je proti 132 kW celkem zasadni rozdil. Obzvlaste kdyz ten Mercedes koupim za mensi penize.
MariAchi
Ještěže se auta neprodávaj podle crash testu.
Atila_
S touhle svoji novatorskou myslenkou by jsi mel seznamit marketery Volva, oni evidentne zcela zbytecne pouzivaji bezpecnost svych aut uz nejakych tricet let jako hlavni prodejni argument. :-!
MariAchi
Jasně, a kolik to Volvo prodává, ty marketére?
Freddka
No tak třeba těch XC90 teda prodávají hromadu na to jak je to obrovské a drahé auto 😄
Myslím si, že větší počet, než kolik se prodá Jagů 😄
MariAchi
Prodává dost, o tom žádná, taky má podstatně širší portfolio modelů, no pointa mého komentu je jinde.
Nejprodávanější auta světa, ani jednotlivých světadílů se nekryjí s žebříčkem aut nejbezpečnějších, ani nejspolehlivějších. Jinými slovy se Jag bude prodávat dobře, nebo špatně bez ohledu na crash testy a tabulky spolehlivosti. Toť vše.
webpaja
Jako jestli bude optimalizovanej pro systém nárazových testů ENCAP? Já radši optimalizaci na reálnou nehodu.

Btw., jedná se o startovací nabídku motorů...má to někdo z prémie jinak? Myslím, že se postupně jednotky doplňují. 😉
Avatar - Emel
Emel
Optimalizace sem nebo tam, výsledek Jaguaru XF byl slabý. Podle mě objektivně slabý (není ta věta protimluv 😄 ?).

(kdyby se to někomu nechtělo hledat: [odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Dík, ten odkaz mi pomohol. >😒]
Avatar - Emel
Emel
A teď to kvůli tobě nejde spravit... samozřejmě to sežralo závorku za odkazem jako součást URL 😒

[odkaz]
webpaja
Výsledky testů jsou zajímavý. Můj předchozí bílej sedan reálnej crash test absolvoval, kdy mu vjela z vedlejší paní v i30.
Obstál slušně.
Avatar - Emel
Emel
Co znamená "obstál slušně"? Já osobně bych si tohle hodnotit netroufl... jako při té slavné nehodě Ceedu s X5 😉 .

Kašlu na chodce i asistenty, ale množství oranžové a hnědé na figurkách mi říká, že to asi úplně v pořádku není.
webpaja
Jednak jsem neviděl žádnej crash test FL verze a radši bych vždy boural s něčím, co má dlouhej čumák, masivní dveře apod než s s něčím menším.
Hvězda nehvězda.
Avatar - Emel
Emel
The XF has been facelifted for the 2012 model year, sales of which started in the autumn of 2011. Structurally and internally, the new car is identical to the one tested in 2010 and test results for the frontal, side barrier and side pole impacts have been carried over from that assessment. New pedestrian tests have been carried out as there are slight modifications to the bodywork at the front of the vehicle and because Jaguar have improved their active bonnet sensing system. ESC tests have also been done to complete this 2011 assessment for the car.

Stručně - po fl se znovu netestovalo, protože je auto strukturálně shodné s tím původním. Nově se testovalo ESC a střet s chodcem.
webpaja
OK, OK...jezdím smrtelně nebezpečným autem >😒] Žere drůbež 😉
Avatar - Emel
Emel
Není potřeba to dramatizovat... ale ani zlehčovat.
webpaja
Nebudu moc usnout, dramatiku >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Počkej, počkej. Troufám si tvrdit, že proti i30 by "slušně obstála" i tahle moje kráska. >😒] [odkaz]
webpaja
No to je ale vejška >😒] >😁
Avatar - iudex
iudex
Jj, je jasné, že dízle ešte pribudnú, ostatne v drvivo naftovej Británii* si "domáca" značka nemôže dovoliť nemať špičkový dízel.
(* vedel si, že Passat sa v UK ponúka len s dízlami? Benzíny pre absolútny nezáujem kupujúcich - a finančné znevýhodnenia - v zonuky VW úplne vypustil)
Avatar - iudex
iudex
Spomenulo sa tu vzhľadovo podobné Mondeo, tak som si porovnal papierovú dynamiku tých dvoch. Oba majú takmer identické motorizácie: 2,0T v slabšom (147, resp. 149 kW) aj silnejšom prevedení (176 kW). Neprekvapivo ale dynamikou jasne dominuje Jag, ktorý má so slabším dvojlitrom podobnú dynamiku, ako Mondeo so silnejším😒br /> XE 2,0T - 147 kW: 237 km/h, 7,7s na sto
Mondeo 2,0EB - 176 kW: 240 km/h, 7,9s na sto.
Rovnako výkonné XE potom Mondeo dynamicky úplne deklasuje: 250 km/h, 6,8s.
Nechcem z pár čísel vyvodzovať veľké závery, ale i to je jeden z indikátorov prémiovosti XE.
Avatar - Emel
Emel
No a abychom měli kompletní obrázek - Passat 2010-14 2.0TSI 155kW - 236km/h a 7.6s. 320i 125kW - 230 a 7.6s. 328i 180kW 250km/h a 5.9s.

Podle mě z toho plynou závěry spíš pro Mondeo než pro XE.
Avatar - iudex
iudex
Alebo tak; každpádne toto dáva odpoveď na test Mondea a vlažné dojmy z jeho dynamiky.
Avatar - Emel
Emel
Přesně... dává to odpovědi na Mondeo. Pokud by měl XE dokazovat dynamikou prémiovost třeba proti tomu Passatu (minulé generace), tak se podle papíru zdá, že z RWD koncepce nic moc vytěžit nedokáže (na rozdíl od BMW, které má obvykle při daném výkonu výjimečně dobrou dynamiku - ale kolik kW má ten který motor doopravdy nikdo neví).
webpaja
Ano...jsem zvědavej na novou generaci R4 v benzínu jak si povede. Navíc by měly být opět pěkně naladěné výfuky, takže by to nemuselo ani špatně znít 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
do istej ( znacnej ) miery bude zalezat aj od pohotovostnych hmotnosti oboch vozidiel.... jaguar 147kw ma papierovych 1530 kg .... neviem kolko ma podobne vykonne mondeo, kazdopadne jag ma ozaj krasne cisla 😉 co je dokazom sikovnosti kontrukterov

a aj ten 132kw dizel.... reci ze je to malo su uplne smiesne a mimo misu.... realne je to prave ideal a zlaty stred pre toto auto ... ocakavam prave v tejto motorizacii v eu od XE velmi solidne predaje :yes:
webpaja
132kw na dolní střed nabídky není u prémie nijak neobvyklý. Je potřeba doplnit o víceválcový varianty. Stejně tak benzínový R4 Ingenium, který budou ke konci roku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mondeo je ale větší a tezsi a to na dynamickych parametrech sakra poznáš. To ho ale moc neomlouvá. ....😉
Avatar - iudex
iudex
Nový Jag ma nadchol už od uvoľnenia prvých teaser obrázkov a nič sa na tom nezmenilo ani po množstve ďalších, reálnych fotiek: je to pre mňa najkrajšie auto strednej triedy; takto si predstavujem perfektný dizajn sedanu.
Dávať potom do jednej vety dokonalé krivky malej kočky s prerasteným Američanom sa môže javiť nepatričné, ale objektívne tam istá podobnosť vonkajších línií je: [odkaz] [odkaz]
Avšak Mondeo zostalo kdesi na pol ceste, z predu sa to začína dobre, ale postupne tie línie musia zakryť podstatne väčšiu hmotu karosérie a to sa im nedarí, výsledok pôsobí obtlstlo, s veľkou masou karosérie, ktorej moc nepomáhajú ani veľké disky; pekný uhol záberu treba dlho hľadať. Kdežto Jag si zachováva tú potrebnú športovú štíhlosť a dynamickosť a zo žiadneho uhla nepôsobí prerastene či nevyvážene.
K technike som sa vyjadril už vyššie, skrátka ak dvaja robia to isté (rovnaké motory), nemusí z toho vzniknúť to isté a aj tu je vidieť rozdiel medzi mainstreamom a prémiou.
Skrátka a dobre: jeden XE s dvojlitrovým benzínom vo vínovočervenej metle, na 18kach s bixenónmi prosím!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.... najkrajsie auto ( snad aj najzaujimavejsie ) aj pre mna v tejto triede..... a hadaj aku motorizaciu by som uprednostnil........ ano je to tak ..... 2 litrove turbo ( opat sa zhodneme ) ... pre mna tiez jasna volba v pripade XE ........suhlas ... dynamicke parametre su uz na papieri velmi pekne a takyto benzin bude jagu moc moc slusat za kazdych okolnosti 😉 ... aj ked ocakavam ze najpredavanejsia motorizacia v tomto aute v eu bude dizel .... ale to je z mojho pohladu uplne jedno.... aj ja sa hlasim a poprosim jeden 2.0T XE v cervenej :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Včera sem poprvé viděl Mondeo (sedan nebo lift?) A byl sem zklamaný. Auto působí jako limuzína je obrovske, ale nafoukle a na malých kolech dost nevabne. Přitom kombíku sem viděl několik a Vždy mi přišly dost hezke a taky nebyly na největších kolech. Je az s podivem, jaky rozdíl je mezi karoseriemi...škoda. 😒
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.