Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jaguar XE: První jízdní dojmy z Portugalska

Jaguar míří do segmentu prestižních sedanů střední třídy. Zbrusu nový model XE jsme jako jediní z České republiky vyzkoušeli na silnicích v okolí Lisabonu.
Zpět na článek
28. 1. 2015 08:35
28. 1. 2015 08:43
28. 1. 2015 08:49
28. 1. 2015 08:57
28. 1. 2015 09:26
28. 1. 2015 09:11
28. 1. 2015 09:14
28. 1. 2015 09:20
28. 1. 2015 09:28
28. 1. 2015 09:20
28. 1. 2015 17:56
Avatar - Ozzman
28. 1. 2015 08:35
Hezké Mondeo
Jo >:D Takhle by mělo vypadat >:D

Teď beze srandy, tohle auto se mi opravdu líbí. Xtype jsem obhlížel párkrát jako ojetinu, protože mne lákaly nízké ceny, kabát Jagu a technika (tedy i servis) Mondea MKIII. Musím uznat, že asi uvnitř to na nejlepší v prémii nemělo, ale i tak mi ten vůz byl sympatický a to i v karoserii kombi :-)

Tenhle nástupce se opravdu povedl, i přes udávané rozměry vypadá rozhodně mohutněji a ani interiér nevypadá zle. Bohužel nepatřím mezi vyvolené, ale když budou rozumné ceny ojetin, tak bych možná oželel i to, že to neni kombik >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
5
28. 1. 2015 08:48
Re: Hezké Mondeo
Neboj, pohřebák určitě dorazí časem, Jag poslední dobou po modelovém portfoliu šlape a tuhle chybu neudělají :-)
Avatar - Ozzman
28. 1. 2015 08:51
Re: Hezké Mondeo
Četl jsem, že ho chystají, ale z těch obrázků to vypadalo trochu jako shooting break. Uvidíme, co přijde doopravdy, skicy se mohou mýlit :-) Xtype kombi byl plnohodnotným kombi střední třídy, to se mi právě líbilo :-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 1. 2015 09:22
Re: Hezké Mondeo
Za mě tedy interiér X-type byl dost povedený, kopíroval větší S-type, na nic si nehrál, všude kvalitní obšití kůží. Je ale fakt, že jak esko tak ixsko musel být model po FC.
Avatar - Ozzman
28. 1. 2015 09:26
Re: Hezké Mondeo
No, ja se teď schválně podíval na poslední kusy Xtype a ten interiér je oproti těm verzím 2004-2006 ( na které jsem koukal dříve) o dost lepší :-) Takže na půl beru zpět :-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 1. 2015 09:37
Re: Hezké Mondeo
Chvíli jsem měl (už je to let) třílitrové esko, v manuálu. Moc rád na něj vzpomínám, jak to bylo zvnějšku usedlé auto, tak uvnitř padl do ruky a byl hodně obratnej a schopnej. Vlastně jedna z mála zadokolek, co mě bavila.
Avatar - Bubáq
28. 1. 2015 08:42
Kočka pro opravdové chlapy
Co dodat? Myslím, že tentokrát text jízdních dojmů nenajde žádného oponenta. Navíc chválím Jag za porci krásných obrázků konstrukce náprav, už velmi velmi dlouho výrobci udávající tón v technice nic takového neudělali. A nápravy jsou to opravdu náročné; doufám, že hliník dlouho udrží geometrii.
Já si dovolím za sebe přidat jeden malinký mínus, a to za otočný selektor převodovky. Je to taková libůstka, která se k Jagu vůbec nehodí (byť má řadící pádla pod volantem), něco jako plovoucí středová konzole u Volva. Téměř nikdo toto řešení neocení, my chlapi máme rádi opravdovou řadičku pěkně nakrátko vetknutou do tunelu, na níž může spočinout pravá ruka když jedu zvolna ulicí.... :-) . Na druhou stranu vyzdvihuji velmi kolmou polohu volantu: nebyla zmíněna v testu, patrně patří pod pojem "pozice za volantem", ale snímky ukazují, že je více kolmá, než u jmenovaných konkurentů. A to je prvek, který my chlapi velmi milujeme, že!
Rozbalit vlákno
13
28. 1. 2015 08:46
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Že by text nenašel oponenta?
Nic proti, ale text stojí docela za houby, jakoby to psal někdo za domácí úkol - třeba fráze "držel jako přilepený" - tak hodnotí svoje patnáctileté Allroady zedníci z prajzké.
Aspoň fotky stojí za to.
Avatar - Bubáq
28. 1. 2015 08:52
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Já myslím, že "drží jako přilepený" určitě dobře znáš: pokud máš rád karting, pak tato formulace přesně vystihuje, jak to jezdí! A v kombinaci s pohodlím na devatenáctkách to dává jeden výsledek: XE patří mezi top 3 ve třídě. A to je skvělé vysvědčení, ne?
28. 1. 2015 09:08
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Souhlasím s tím, že výraz "drží jako přilepený" je zažitý, vhodný a výstižný.
28. 1. 2015 10:17
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Hoši já vím, že teď v te kose není na fasádách robota, tak sedíte u netu, ale fangle, šufany a rajbetky se hodnotí jinde, tady je to o autech >:D >:D >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 1. 2015 10:45
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Drží jako přilepený neznám. Pokud bych použil tvůj příměr, znamená to snad, že XE jezdí jako motokára? To jistě ne, protože jako motokára nejezdí ani ten Caterham, který k ní má nejblíž...

Povšechné a obecné vyjádření se bohužel linou celým článkem, takže jsem si z něho moc nevzal...
28. 1. 2015 08:54
Re: Kočka pro opravdové chlapy
jj tam za řekou:)
"můj děda bojoval u Stalingradu. ale s Hitlerem:)"
Avatar - Dinar
28. 1. 2015 08:54
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Souhlas, je to takové to domácí řikání, fráze, klišé.
Ale vyznívá to nadějně, uvidíme. ;-)
28. 1. 2015 10:19
Re: Kočka pro opravdové chlapy
No právě - jakou naději ti dává týpek, který napíše první jízdní dojmy ála frázový generátor Kylie?

Samozřejmě věřím, že Jag bude jízdně top, ale díky tomuhle článku to rozhodně není :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 1. 2015 10:47
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Snad nás webpaja co nejdřív ovlaží svými dojmy :-P
28. 1. 2015 15:59
Re: Kočka pro opravdové chlapy
No to doufám! :-)
28. 1. 2015 09:04
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Plovoucí středová konzola u Volva ale jde obhájit, je tam především z bezpečnostních důvodů.
Je prý koncipována tak, aby se při havárii deformovala tak, aby vzniklo více místa pro tvou nohu, zároveň údajně "nepraskne", aby nevznikaly ostré hrany.
Prostě Volvo a bezpečnost.
Avatar - Enthusiastic.driver
28. 1. 2015 10:42
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Já ti nějak nevím, dle mě je text velmi slabý...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
29. 1. 2015 16:40
Re: Kočka pro opravdové chlapy
Zadní nápravu to má podobnou, jako LR Discovery Sport, Mondeo či Mustang.
28. 1. 2015 08:43
Krasavec!
Na těch prvních fotkách mi nepřišel moc atraktivní, tak nějak moc uhlazený, ale teď na těch reálnějších koukám, že to je, pane, žrádlo! :yes:
Co má teď chudák businessman dělat, jak si vybrat - k D3 klasikům a solitérům teď ještě Ghibli a tenhle jagoš, no - ráj trvá :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
28. 1. 2015 08:57
Šestiválec
Také XE potvrzuje, že ten správný premiový dojem se ve střední třídě dostaví až ve verzi se šestiválcem. Najednou je tu bonus kultury, síly, sladění podvozku s motorem atd. Díky bohu jag na šestiválec nerezignoval. Teď ještě ten dýzlový, prosím. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ozzman
28. 1. 2015 09:04
Re: Šestiválec
Mimo Mercedesu snad všichni nabízí šestiválec ne? A u Mercedesu se psalo, že dorazí také :-)
28. 1. 2015 09:05
Re: Šestiválec
Kočka musí umět jemně našlapovat a když je potřeba být tuhá a ostrá. Tohle snad bude v pořádku.
Z anglánů ještě vypadlo pár věcí navíc o příjemným řízení a faktu, že se jednalo o předprodukční vozy, kdy dojde do zahájení výroby ještě k ladění naftových R4 směrem k větší kultivovanosti a stejně tak bude předělán S/S systém, kterej byl příliš hrubej.
Každopádně vypadá důstojně, přikrčeně a svěže...mohla by sežrat další slepici ;-)
Avatar - Dinar
28. 1. 2015 09:26
Re: Šestiválec
Jo, vypadá to dobře, podvozek řízení, to byla podstatná otázka, jak XE dopadne, a zdá se, že opět jaguar předvede, že podvozek nepotřebuje vzduch ani padesát nastavení šedi, aby fungoval jak pro svižnou jízdu, tak z hlediska komfortu. Převodovka je jasná, benz. šestiválec je, přidají-li R6 naftu, pak není o čem pochybovat, bude to třídní štika. ;-)
Avatar - Emel
28. 1. 2015 09:11
Re: Šestiválec
Jo, v naftě by to něco lepšího chtělo... 2.0 132kW je hezký střed nabídky.

Docela mě překvapila cena za benzín, 1.5M mi přijde vzhledem k výkonu a top výbavě ve které snad už bude slušný základ jako hezká nabídka.

Ten středový panel asi bude potřeba osahat naživo, podle fotek se mi úplně do vkusu netrefil:
[odkaz]
Avatar - Dinar
28. 1. 2015 09:14
Re: Šestiválec
Záleží, co je v té ceně šestiválce, pokud i nějaká výbava, pak o.k. ;-)
Avatar - Emel
28. 1. 2015 09:20
Re: Šestiválec
Je to na úrovni S4, která je už ale přece jen starší... zas teda je to čtyřkolka.
Avatar - Ozzman
28. 1. 2015 09:19
Re: Šestiválec
Mne se nelíbí ty tlačítka kolem navigace, více mi sedí, když jsou pod ní. Tohle mi připomíná nevím proč Leona :-) Ale jinak je to moc fajn, až na to, že to vypadá na slavný "klavírní lak" Takže to bude peklo pro puntičkáře a leštily >:D
Avatar - Dinar
28. 1. 2015 09:28
Re: Šestiválec
Ten vnitřek působí možná až příliš jednoduše, v době kdy se hraje na efekt viz. céčko, ale třeba mně takové pojetí vyhovuje. Jediné co mi kazí radost, je sporák kolečko, XE by "hébl" z f-typu slušel mnohem víc. ;-)
28. 1. 2015 17:27
Re: Šestiválec
Dovoluji si nesouhlasit,já chci sporák. :-) Kvrdlatko mají všichni a Jag chce být jiný a tak je to správně, tak to má být >:D Nehledě na to, že je to jediný sporák, který zvládám bez potíží obsluhovat.
28. 1. 2015 18:09
Re: Šestiválec
Já bych teda vzal zavděk tím samým heblem co má RRS nebo F-T...ale už jsem si zvykl ;-)
28. 1. 2015 18:48
Re: Šestiválec
Už jsme se o tom bavili. Sporák beru jako jakýsi jaguáří,, výmysl" prostě udělat něco jinak odlišit se. A to beru z povděkem. Líbí se mě taky uklizeny středový tunel (když volič zajede) Dnes mě kocour teleportoval přes půl Evropy za což mu děkuji. :yes:
29. 1. 2015 08:05
Re: Šestiválec
BTW.: Teď mi to došlo - opravu Dinar prosí o dieselovy motor?! :-O :-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 1. 2015 09:19
Moc pěkný,
zadek je hodně audinovskej, ale jinak super. Už vím jaký bude facelift - propojení mezi grillem a světly dají do stříbrného kovu. :-)
Rozbalit vlákno
1
28. 1. 2015 13:38
Re: Moc pěkný,
Nevravim, ze je spatny (popravde, bral by som ho :-) ) ale tie zadne svetla sa mi zdaju nejake prerastene a bez napadu. Skoda, ze nepouzili napad z XF, ci uz pred FL alebo po FL, kde chromova lista zasahuje do svetiel a horizontalne ich rozdeluje.
28. 1. 2015 09:20
Video
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2015 09:48
Hlavni test jeste prijde
Jsem docela zvedav az tohle dostanou do ruky chlapci z EuroNCAP. Bude zajimave sledovat jestli se u Jaguaru uz naucili delat auta s alespon prumernou bezpecnosti a nebo zdali crash test skonci stejnym propadakem jako u Jaguaru XF.
Co se tyce prodeju, tak asi moc nepomuze, ze je to nejslabsi auto ve sve tride. Uz i to podmotorovane Ccko ma 150 kW motor (170 kW hybrid), coz je proti 132 kW celkem zasadni rozdil. Obzvlaste kdyz ten Mercedes koupim za mensi penize.
Rozbalit vlákno
19
28. 1. 2015 12:23
Re: Hlavni test jeste prijde
Ještěže se auta neprodávaj podle crash testu.
28. 1. 2015 13:31
Re: Hlavni test jeste prijde
S touhle svoji novatorskou myslenkou by jsi mel seznamit marketery Volva, oni evidentne zcela zbytecne pouzivaji bezpecnost svych aut uz nejakych tricet let jako hlavni prodejni argument. :-!
28. 1. 2015 13:40
Re: Hlavni test jeste prijde
Jasně, a kolik to Volvo prodává, ty marketére?
28. 1. 2015 17:51
Re: Hlavni test jeste prijde
No tak třeba těch XC90 teda prodávají hromadu na to jak je to obrovské a drahé auto :-)
Myslím si, že větší počet, než kolik se prodá Jagů :-)
29. 1. 2015 08:08
Re: Hlavni test jeste prijde
Prodává dost, o tom žádná, taky má podstatně širší portfolio modelů, no pointa mého komentu je jinde.
Nejprodávanější auta světa, ani jednotlivých světadílů se nekryjí s žebříčkem aut nejbezpečnějších, ani nejspolehlivějších. Jinými slovy se Jag bude prodávat dobře, nebo špatně bez ohledu na crash testy a tabulky spolehlivosti. Toť vše.
28. 1. 2015 12:43
Re: Hlavni test jeste prijde
Jako jestli bude optimalizovanej pro systém nárazových testů ENCAP? Já radši optimalizaci na reálnou nehodu.

Btw., jedná se o startovací nabídku motorů...má to někdo z prémie jinak? Myslím, že se postupně jednotky doplňují. ;-)
Avatar - Emel
28. 1. 2015 13:08
Re: Hlavni test jeste prijde
Optimalizace sem nebo tam, výsledek Jaguaru XF byl slabý. Podle mě objektivně slabý (není ta věta protimluv :-) ?).

(kdyby se to někomu nechtělo hledat: [odkaz]
Avatar - iudex
28. 1. 2015 13:10
Re: Hlavni test jeste prijde
Dík, ten odkaz mi pomohol. >:-[]
Avatar - Emel
28. 1. 2015 13:18
Re: Hlavni test jeste prijde
A teď to kvůli tobě nejde spravit... samozřejmě to sežralo závorku za odkazem jako součást URL :-(

[odkaz]
28. 1. 2015 16:19
Re: Hlavni test jeste prijde
Výsledky testů jsou zajímavý. Můj předchozí bílej sedan reálnej crash test absolvoval, kdy mu vjela z vedlejší paní v i30.
Obstál slušně.
Avatar - Emel
28. 1. 2015 16:29
Re: Hlavni test jeste prijde
Co znamená "obstál slušně"? Já osobně bych si tohle hodnotit netroufl... jako při té slavné nehodě Ceedu s X5 ;-) .

Kašlu na chodce i asistenty, ale množství oranžové a hnědé na figurkách mi říká, že to asi úplně v pořádku není.
28. 1. 2015 17:06
Re: Hlavni test jeste prijde
Jednak jsem neviděl žádnej crash test FL verze a radši bych vždy boural s něčím, co má dlouhej čumák, masivní dveře apod než s s něčím menším.
Hvězda nehvězda.
Avatar - Emel
28. 1. 2015 17:14
Re: Hlavni test jeste prijde
The XF has been facelifted for the 2012 model year, sales of which started in the autumn of 2011. Structurally and internally, the new car is identical to the one tested in 2010 and test results for the frontal, side barrier and side pole impacts have been carried over from that assessment. New pedestrian tests have been carried out as there are slight modifications to the bodywork at the front of the vehicle and because Jaguar have improved their active bonnet sensing system. ESC tests have also been done to complete this 2011 assessment for the car.

Stručně - po fl se znovu netestovalo, protože je auto strukturálně shodné s tím původním. Nově se testovalo ESC a střet s chodcem.
28. 1. 2015 18:06
Re: Hlavni test jeste prijde
OK, OK...jezdím smrtelně nebezpečným autem >:-[] Žere drůbež ;-)
Avatar - Emel
28. 1. 2015 20:41
Re: Hlavni test jeste prijde
Není potřeba to dramatizovat... ale ani zlehčovat.
28. 1. 2015 22:41
Re: Hlavni test jeste prijde
Nebudu moc usnout, dramatiku >:D
Avatar - woody-alien
28. 1. 2015 18:03
Re: Hlavni test jeste prijde
Počkej, počkej. Troufám si tvrdit, že proti i30 by "slušně obstála" i tahle moje kráska. >:-[] [odkaz]
28. 1. 2015 18:07
Re: Hlavni test jeste prijde
No to je ale vejška >:-[] >:D
Avatar - iudex
28. 1. 2015 13:10
Re: Hlavni test jeste prijde
Jj, je jasné, že dízle ešte pribudnú, ostatne v drvivo naftovej Británii* si "domáca" značka nemôže dovoliť nemať špičkový dízel.
(* vedel si, že Passat sa v UK ponúka len s dízlami? Benzíny pre absolútny nezáujem kupujúcich - a finančné znevýhodnenia - v zonuky VW úplne vypustil)
Avatar - iudex
28. 1. 2015 13:06
Papierový dôkaz
Spomenulo sa tu vzhľadovo podobné Mondeo, tak som si porovnal papierovú dynamiku tých dvoch. Oba majú takmer identické motorizácie: 2,0T v slabšom (147, resp. 149 kW) aj silnejšom prevedení (176 kW). Neprekvapivo ale dynamikou jasne dominuje Jag, ktorý má so slabším dvojlitrom podobnú dynamiku, ako Mondeo so silnejším:
XE 2,0T - 147 kW: 237 km/h, 7,7s na sto
Mondeo 2,0EB - 176 kW: 240 km/h, 7,9s na sto.
Rovnako výkonné XE potom Mondeo dynamicky úplne deklasuje: 250 km/h, 6,8s.
Nechcem z pár čísel vyvodzovať veľké závery, ale i to je jeden z indikátorov prémiovosti XE.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
28. 1. 2015 13:13
Re: Papierový dôkaz
No a abychom měli kompletní obrázek - Passat 2010-14 2.0TSI 155kW - 236km/h a 7.6s. 320i 125kW - 230 a 7.6s. 328i 180kW 250km/h a 5.9s.

Podle mě z toho plynou závěry spíš pro Mondeo než pro XE.
Avatar - iudex
28. 1. 2015 13:24
Re: Papierový dôkaz
Alebo tak; každpádne toto dáva odpoveď na test Mondea a vlažné dojmy z jeho dynamiky.
Avatar - Emel
28. 1. 2015 13:28
Re: Papierový dôkaz
Přesně... dává to odpovědi na Mondeo. Pokud by měl XE dokazovat dynamikou prémiovost třeba proti tomu Passatu (minulé generace), tak se podle papíru zdá, že z RWD koncepce nic moc vytěžit nedokáže (na rozdíl od BMW, které má obvykle při daném výkonu výjimečně dobrou dynamiku - ale kolik kW má ten který motor doopravdy nikdo neví).
28. 1. 2015 18:14
Re: Papierový dôkaz
Ano...jsem zvědavej na novou generaci R4 v benzínu jak si povede. Navíc by měly být opět pěkně naladěné výfuky, takže by to nemuselo ani špatně znít :-)
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2015 13:18
Re: Papierový dôkaz
do istej ( znacnej ) miery bude zalezat aj od pohotovostnych hmotnosti oboch vozidiel.... jaguar 147kw ma papierovych 1530 kg .... neviem kolko ma podobne vykonne mondeo, kazdopadne jag ma ozaj krasne cisla ;-) co je dokazom sikovnosti kontrukterov

a aj ten 132kw dizel.... reci ze je to malo su uplne smiesne a mimo misu.... realne je to prave ideal a zlaty stred pre toto auto ... ocakavam prave v tejto motorizacii v eu od XE velmi solidne predaje :yes:
28. 1. 2015 16:21
Re: Papierový dôkaz
132kw na dolní střed nabídky není u prémie nijak neobvyklý. Je potřeba doplnit o víceválcový varianty. Stejně tak benzínový R4 Ingenium, který budou ke konci roku.
Avatar - Ozzman
28. 1. 2015 15:40
Re: Papierový dôkaz
Mondeo je ale větší a tezsi a to na dynamickych parametrech sakra poznáš. To ho ale moc neomlouvá. ....;)
Avatar - iudex
28. 1. 2015 13:21
Prémiové Mondeo
Nový Jag ma nadchol už od uvoľnenia prvých teaser obrázkov a nič sa na tom nezmenilo ani po množstve ďalších, reálnych fotiek: je to pre mňa najkrajšie auto strednej triedy; takto si predstavujem perfektný dizajn sedanu.
Dávať potom do jednej vety dokonalé krivky malej kočky s prerasteným Američanom sa môže javiť nepatričné, ale objektívne tam istá podobnosť vonkajších línií je: [odkaz] [odkaz]
Avšak Mondeo zostalo kdesi na pol ceste, z predu sa to začína dobre, ale postupne tie línie musia zakryť podstatne väčšiu hmotu karosérie a to sa im nedarí, výsledok pôsobí obtlstlo, s veľkou masou karosérie, ktorej moc nepomáhajú ani veľké disky; pekný uhol záberu treba dlho hľadať. Kdežto Jag si zachováva tú potrebnú športovú štíhlosť a dynamickosť a zo žiadneho uhla nepôsobí prerastene či nevyvážene.
K technike som sa vyjadril už vyššie, skrátka ak dvaja robia to isté (rovnaké motory), nemusí z toho vzniknúť to isté a aj tu je vidieť rozdiel medzi mainstreamom a prémiou.
Skrátka a dobre: jeden XE s dvojlitrovým benzínom vo vínovočervenej metle, na 18kach s bixenónmi prosím!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
28. 1. 2015 13:30
Re: Prémiové Mondeo
suhlas.... najkrajsie auto ( snad aj najzaujimavejsie ) aj pre mna v tejto triede..... a hadaj aku motorizaciu by som uprednostnil........ ano je to tak ..... 2 litrove turbo ( opat sa zhodneme ) ... pre mna tiez jasna volba v pripade XE ........suhlas ... dynamicke parametre su uz na papieri velmi pekne a takyto benzin bude jagu moc moc slusat za kazdych okolnosti ;-) ... aj ked ocakavam ze najpredavanejsia motorizacia v tomto aute v eu bude dizel .... ale to je z mojho pohladu uplne jedno.... aj ja sa hlasim a poprosim jeden 2.0T XE v cervenej :yes:
Avatar - Ozzman
28. 1. 2015 15:46
Re: Prémiové Mondeo
Včera sem poprvé viděl Mondeo (sedan nebo lift?) A byl sem zklamaný. Auto působí jako limuzína je obrovske, ale nafoukle a na malých kolech dost nevabne. Přitom kombíku sem viděl několik a Vždy mi přišly dost hezke a taky nebyly na největších kolech. Je az s podivem, jaky rozdíl je mezi karoseriemi...škoda. :-(
Avatar - VDC
28. 1. 2015 17:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0