Jaguar míří do segmentu prestižních sedanů střední třídy. Zbrusu nový model XE jsme jako jediní z České republiky vyzkoušeli na silnicích v okolí Lisabonu.
Teď beze srandy, tohle auto se mi opravdu líbí. Xtype jsem obhlížel párkrát jako ojetinu, protože mne lákaly nízké ceny, kabát Jagu a technika (tedy i servis) Mondea MKIII. Musím uznat, že asi uvnitř to na nejlepší v prémii nemělo, ale i tak mi ten vůz byl sympatický a to i v karoserii kombi :-)
Tenhle nástupce se opravdu povedl, i přes udávané rozměry vypadá rozhodně mohutněji a ani interiér nevypadá zle. Bohužel nepatřím mezi vyvolené, ale když budou rozumné ceny ojetin, tak bych možná oželel i to, že to neni kombik >:-[]:yes:
Četl jsem, že ho chystají, ale z těch obrázků to vypadalo trochu jako shooting break. Uvidíme, co přijde doopravdy, skicy se mohou mýlit :-) Xtype kombi byl plnohodnotným kombi střední třídy, to se mi právě líbilo :-)
Za mě tedy interiér X-type byl dost povedený, kopíroval větší S-type, na nic si nehrál, všude kvalitní obšití kůží. Je ale fakt, že jak esko tak ixsko musel být model po FC.
No, ja se teď schválně podíval na poslední kusy Xtype a ten interiér je oproti těm verzím 2004-2006 ( na které jsem koukal dříve) o dost lepší :-) Takže na půl beru zpět :-)
Chvíli jsem měl (už je to let) třílitrové esko, v manuálu. Moc rád na něj vzpomínám, jak to bylo zvnějšku usedlé auto, tak uvnitř padl do ruky a byl hodně obratnej a schopnej. Vlastně jedna z mála zadokolek, co mě bavila.
Co dodat? Myslím, že tentokrát text jízdních dojmů nenajde žádného oponenta. Navíc chválím Jag za porci krásných obrázků konstrukce náprav, už velmi velmi dlouho výrobci udávající tón v technice nic takového neudělali. A nápravy jsou to opravdu náročné; doufám, že hliník dlouho udrží geometrii.
Já si dovolím za sebe přidat jeden malinký mínus, a to za otočný selektor převodovky. Je to taková libůstka, která se k Jagu vůbec nehodí (byť má řadící pádla pod volantem), něco jako plovoucí středová konzole u Volva. Téměř nikdo toto řešení neocení, my chlapi máme rádi opravdovou řadičku pěkně nakrátko vetknutou do tunelu, na níž může spočinout pravá ruka když jedu zvolna ulicí.... :-) . Na druhou stranu vyzdvihuji velmi kolmou polohu volantu: nebyla zmíněna v testu, patrně patří pod pojem "pozice za volantem", ale snímky ukazují, že je více kolmá, než u jmenovaných konkurentů. A to je prvek, který my chlapi velmi milujeme, že!
Že by text nenašel oponenta?
Nic proti, ale text stojí docela za houby, jakoby to psal někdo za domácí úkol - třeba fráze "držel jako přilepený" - tak hodnotí svoje patnáctileté Allroady zedníci z prajzké.
Aspoň fotky stojí za to.
Já myslím, že "drží jako přilepený" určitě dobře znáš: pokud máš rád karting, pak tato formulace přesně vystihuje, jak to jezdí! A v kombinaci s pohodlím na devatenáctkách to dává jeden výsledek: XE patří mezi top 3 ve třídě. A to je skvělé vysvědčení, ne?
Hoši já vím, že teď v te kose není na fasádách robota, tak sedíte u netu, ale fangle, šufany a rajbetky se hodnotí jinde, tady je to o autech >:D >:D >:-[]
Drží jako přilepený neznám. Pokud bych použil tvůj příměr, znamená to snad, že XE jezdí jako motokára? To jistě ne, protože jako motokára nejezdí ani ten Caterham, který k ní má nejblíž...
Povšechné a obecné vyjádření se bohužel linou celým článkem, takže jsem si z něho moc nevzal...
Plovoucí středová konzola u Volva ale jde obhájit, je tam především z bezpečnostních důvodů.
Je prý koncipována tak, aby se při havárii deformovala tak, aby vzniklo více místa pro tvou nohu, zároveň údajně "nepraskne", aby nevznikaly ostré hrany.
Prostě Volvo a bezpečnost.
Na těch prvních fotkách mi nepřišel moc atraktivní, tak nějak moc uhlazený, ale teď na těch reálnějších koukám, že to je, pane, žrádlo! :yes:
Co má teď chudák businessman dělat, jak si vybrat - k D3 klasikům a solitérům teď ještě Ghibli a tenhle jagoš, no - ráj trvá :-)
Také XE potvrzuje, že ten správný premiový dojem se ve střední třídě dostaví až ve verzi se šestiválcem. Najednou je tu bonus kultury, síly, sladění podvozku s motorem atd. Díky bohu jag na šestiválec nerezignoval. Teď ještě ten dýzlový, prosím. ;-):yes:
Kočka musí umět jemně našlapovat a když je potřeba být tuhá a ostrá. Tohle snad bude v pořádku.
Z anglánů ještě vypadlo pár věcí navíc o příjemným řízení a faktu, že se jednalo o předprodukční vozy, kdy dojde do zahájení výroby ještě k ladění naftových R4 směrem k větší kultivovanosti a stejně tak bude předělán S/S systém, kterej byl příliš hrubej.
Každopádně vypadá důstojně, přikrčeně a svěže...mohla by sežrat další slepici ;-)
Jo, vypadá to dobře, podvozek řízení, to byla podstatná otázka, jak XE dopadne, a zdá se, že opět jaguar předvede, že podvozek nepotřebuje vzduch ani padesát nastavení šedi, aby fungoval jak pro svižnou jízdu, tak z hlediska komfortu. Převodovka je jasná, benz. šestiválec je, přidají-li R6 naftu, pak není o čem pochybovat, bude to třídní štika. ;-)
Mne se nelíbí ty tlačítka kolem navigace, více mi sedí, když jsou pod ní. Tohle mi připomíná nevím proč Leona :-) Ale jinak je to moc fajn, až na to, že to vypadá na slavný "klavírní lak" Takže to bude peklo pro puntičkáře a leštily >:D
Ten vnitřek působí možná až příliš jednoduše, v době kdy se hraje na efekt viz. céčko, ale třeba mně takové pojetí vyhovuje. Jediné co mi kazí radost, je sporák kolečko, XE by "hébl" z f-typu slušel mnohem víc. ;-)
Dovoluji si nesouhlasit,já chci sporák. :-) Kvrdlatko mají všichni a Jag chce být jiný a tak je to správně, tak to má být >:D Nehledě na to, že je to jediný sporák, který zvládám bez potíží obsluhovat.
Už jsme se o tom bavili. Sporák beru jako jakýsi jaguáří,, výmysl" prostě udělat něco jinak odlišit se. A to beru z povděkem. Líbí se mě taky uklizeny středový tunel (když volič zajede) Dnes mě kocour teleportoval přes půl Evropy za což mu děkuji. :yes:
Nevravim, ze je spatny (popravde, bral by som ho :-) ) ale tie zadne svetla sa mi zdaju nejake prerastene a bez napadu. Skoda, ze nepouzili napad z XF, ci uz pred FL alebo po FL, kde chromova lista zasahuje do svetiel a horizontalne ich rozdeluje.
Jsem docela zvedav az tohle dostanou do ruky chlapci z EuroNCAP. Bude zajimave sledovat jestli se u Jaguaru uz naucili delat auta s alespon prumernou bezpecnosti a nebo zdali crash test skonci stejnym propadakem jako u Jaguaru XF.
Co se tyce prodeju, tak asi moc nepomuze, ze je to nejslabsi auto ve sve tride. Uz i to podmotorovane Ccko ma 150 kW motor (170 kW hybrid), coz je proti 132 kW celkem zasadni rozdil. Obzvlaste kdyz ten Mercedes koupim za mensi penize.
S touhle svoji novatorskou myslenkou by jsi mel seznamit marketery Volva, oni evidentne zcela zbytecne pouzivaji bezpecnost svych aut uz nejakych tricet let jako hlavni prodejni argument. :-!
Prodává dost, o tom žádná, taky má podstatně širší portfolio modelů, no pointa mého komentu je jinde.
Nejprodávanější auta světa, ani jednotlivých světadílů se nekryjí s žebříčkem aut nejbezpečnějších, ani nejspolehlivějších. Jinými slovy se Jag bude prodávat dobře, nebo špatně bez ohledu na crash testy a tabulky spolehlivosti. Toť vše.
Jednak jsem neviděl žádnej crash test FL verze a radši bych vždy boural s něčím, co má dlouhej čumák, masivní dveře apod než s s něčím menším.
Hvězda nehvězda.
The XF has been facelifted for the 2012 model year, sales of which started in the autumn of 2011. Structurally and internally, the new car is identical to the one tested in 2010 and test results for the frontal, side barrier and side pole impacts have been carried over from that assessment. New pedestrian tests have been carried out as there are slight modifications to the bodywork at the front of the vehicle and because Jaguar have improved their active bonnet sensing system. ESC tests have also been done to complete this 2011 assessment for the car.
Stručně - po fl se znovu netestovalo, protože je auto strukturálně shodné s tím původním. Nově se testovalo ESC a střet s chodcem.
Jj, je jasné, že dízle ešte pribudnú, ostatne v drvivo naftovej Británii* si "domáca" značka nemôže dovoliť nemať špičkový dízel.
(* vedel si, že Passat sa v UK ponúka len s dízlami? Benzíny pre absolútny nezáujem kupujúcich - a finančné znevýhodnenia - v zonuky VW úplne vypustil)
Spomenulo sa tu vzhľadovo podobné Mondeo, tak som si porovnal papierovú dynamiku tých dvoch. Oba majú takmer identické motorizácie: 2,0T v slabšom (147, resp. 149 kW) aj silnejšom prevedení (176 kW). Neprekvapivo ale dynamikou jasne dominuje Jag, ktorý má so slabším dvojlitrom podobnú dynamiku, ako Mondeo so silnejším:
XE 2,0T - 147 kW: 237 km/h, 7,7s na sto
Mondeo 2,0EB - 176 kW: 240 km/h, 7,9s na sto.
Rovnako výkonné XE potom Mondeo dynamicky úplne deklasuje: 250 km/h, 6,8s.
Nechcem z pár čísel vyvodzovať veľké závery, ale i to je jeden z indikátorov prémiovosti XE.
Přesně... dává to odpovědi na Mondeo. Pokud by měl XE dokazovat dynamikou prémiovost třeba proti tomu Passatu (minulé generace), tak se podle papíru zdá, že z RWD koncepce nic moc vytěžit nedokáže (na rozdíl od BMW, které má obvykle při daném výkonu výjimečně dobrou dynamiku - ale kolik kW má ten který motor doopravdy nikdo neví).
Ano...jsem zvědavej na novou generaci R4 v benzínu jak si povede. Navíc by měly být opět pěkně naladěné výfuky, takže by to nemuselo ani špatně znít :-)
do istej ( znacnej ) miery bude zalezat aj od pohotovostnych hmotnosti oboch vozidiel.... jaguar 147kw ma papierovych 1530 kg .... neviem kolko ma podobne vykonne mondeo, kazdopadne jag ma ozaj krasne cisla ;-) co je dokazom sikovnosti kontrukterov
a aj ten 132kw dizel.... reci ze je to malo su uplne smiesne a mimo misu.... realne je to prave ideal a zlaty stred pre toto auto ... ocakavam prave v tejto motorizacii v eu od XE velmi solidne predaje :yes:
132kw na dolní střed nabídky není u prémie nijak neobvyklý. Je potřeba doplnit o víceválcový varianty. Stejně tak benzínový R4 Ingenium, který budou ke konci roku.
Nový Jag ma nadchol už od uvoľnenia prvých teaser obrázkov a nič sa na tom nezmenilo ani po množstve ďalších, reálnych fotiek: je to pre mňa najkrajšie auto strednej triedy; takto si predstavujem perfektný dizajn sedanu.
Dávať potom do jednej vety dokonalé krivky malej kočky s prerasteným Američanom sa môže javiť nepatričné, ale objektívne tam istá podobnosť vonkajších línií je: [odkaz] [odkaz]
Avšak Mondeo zostalo kdesi na pol ceste, z predu sa to začína dobre, ale postupne tie línie musia zakryť podstatne väčšiu hmotu karosérie a to sa im nedarí, výsledok pôsobí obtlstlo, s veľkou masou karosérie, ktorej moc nepomáhajú ani veľké disky; pekný uhol záberu treba dlho hľadať. Kdežto Jag si zachováva tú potrebnú športovú štíhlosť a dynamickosť a zo žiadneho uhla nepôsobí prerastene či nevyvážene.
K technike som sa vyjadril už vyššie, skrátka ak dvaja robia to isté (rovnaké motory), nemusí z toho vzniknúť to isté a aj tu je vidieť rozdiel medzi mainstreamom a prémiou.
Skrátka a dobre: jeden XE s dvojlitrovým benzínom vo vínovočervenej metle, na 18kach s bixenónmi prosím!
suhlas.... najkrajsie auto ( snad aj najzaujimavejsie ) aj pre mna v tejto triede..... a hadaj aku motorizaciu by som uprednostnil........ ano je to tak ..... 2 litrove turbo ( opat sa zhodneme ) ... pre mna tiez jasna volba v pripade XE ........suhlas ... dynamicke parametre su uz na papieri velmi pekne a takyto benzin bude jagu moc moc slusat za kazdych okolnosti ;-) ... aj ked ocakavam ze najpredavanejsia motorizacia v tomto aute v eu bude dizel .... ale to je z mojho pohladu uplne jedno.... aj ja sa hlasim a poprosim jeden 2.0T XE v cervenej :yes:
Včera sem poprvé viděl Mondeo (sedan nebo lift?) A byl sem zklamaný. Auto působí jako limuzína je obrovske, ale nafoukle a na malých kolech dost nevabne. Přitom kombíku sem viděl několik a Vždy mi přišly dost hezke a taky nebyly na největších kolech. Je az s podivem, jaky rozdíl je mezi karoseriemi...škoda. :-(