Třetí generace Twinga přináší tolik odlišností v rámci generační obměny jako snad žádné jiné auto. Po testu verze 1.0 SCe jsme vyzkoušeli výkonnější variantu Energy 0.9 TCe.
První dojem - páni, tomu Twingu to sekne.
Druhý dojem - no nazdar, tři hvězdy.
Je to ale prostě něco za něco. Renault postavil stylové auto do města a v tomhle zadání Twingo funguje. Je to zřejmě vykoupeno několika kompromisy jinde, ale já to beru... řidičky v Paříži z něj budou nadšené :-)
Když to vezmeš z druhé strany, tak Up! dokáže totéž, bez oněch "kompromisů jinde", jen se holt neotočí na pětníku a není tak stylový, respektive... jeho styl je trošku jiný. Tohle dilema je z testu celkem zřejmé a dál je to otázka priorit.
Ano, UP je defakto ekvivalentem Pola v menším ( a za mne ošklivějším), kdežto Twingo na to jde jinak a je primárně zaměřeno na městský provoz a proto si nemyslím, že je to horší, jen jiné :-) Jak jsem psal níže, mne Twingo hodně zaujalo, rád bych se projel s tímto 0.9TCE, protože základní motor je opravdu bída :-)
Líbily se mi prezentační fotky v té zelené, ale naživo to prostě moc nefunguje, vidím v tom tu Tacumu.
Sport verzi jsem viděl nějakou červenou s černými pruhy a koly a to je za mě celé špatně... v tom jsem neústupnej jako Áda, černý kola se mi nelíběj a hotovo :-)
Väčšina z nás sa na vec pozerá chlapským, racionálnym pohľadom a tam Twingo nemá čím osloviť. Skús ale ukázať manželke fotky Twinga a Upu, ktoré by si vybrala. ;-)
Hmm manželce bych řekl, ať si vybere nějaký normálně servisovatelný auto, třeba ten Up nebo Go. Tady jakýkoliv servisní úkon bude znamenat rozebrání půlky auta a s tím spojený náklady na hodinovou práci servisu.
Tak Smart je taky výtvor. Nemá to ani výpustný šroub na olej takže na výměnu oleje jedete do Mercedesu kde vám olej musí odsát. To je fakt lacný a jednoduchý servis >:D
Twingo I bylo fajn ve své době, ale ta je dávno pryč.
Minimálně v ČR letí i v této třídě pětidvířka... a za mě je to logické. Pokud v tom má mamina vozit děcka do školky, tak prostě ty zadní dveře potřebuje.
Už jsem psal někde jinde, že jak mě naživo CitiGo zklamalo, tak Up! mě naopak oslovil... ale Twingo je efektnější, to zas jo.
Designové nápady máš dva, na každé straně auta jeden. Vzadu jsou černé skleněné dveře, vpředu minimalistická maska s velkým logem a zajímavě řešená spodní část nárazníku. Schválně sem nebudu dávat fotku, protože pro mě osobně to funguje naživo mnohem líp než na fotkách.
Ještě jsi zapomněl, že UPu chybí motor, který by trochu jel. UP končí na 55 kW. Ale chybějící silnější motor u UPu asi není kompromis, ale výhoda. Výhodou asi bude i to, že kufr nabírá litry na výšku. Asi je lepší dávat tašky do patra než za sebe jako v Twingu.
Up!u to 1.0TSI jako vrchol chybí, o tom žádná. 1.0MPI 55kW je ale vzhledem k určení auta ten zlatý střed, který zase chybí Renaultu (a jen tak mimochodem má třeba větší maximálku než foukané Twingo).
Kufr u Twinga je delší, u Up! širší a vyšší (a celkově větší). Nákup by se měl bez problémů vejít tam i tam, kočárek... no, to bude problém, do Twinga bez roletky bych tomu dával větší šanci.
Asi tak. Je to pomerne jednoúčelové auto, takže pozerať naň optikou našich potrieb (t.j. že aj miniauto musí byť aspoň čiastočne univerzálne), musel by človek skonštatovať, že je to prepadák: spotreba mimo mesta vyššia, ako 1,4TSI, pri vyššej rýchlosti skoro až nebezpečne nestabilné, mnohé nepraktické riešenia (prístup k motoru a kvapalinám) atď.
Ak sa na to ale pozeráme optikou výhradne mestského auta, ktoré nikdy nevystrčí čumák z veľkomesta, musí na minimálnom pôdoryse poskytnúť veľký priestor, jazdí od semaforu k semaforu, kde sa nad stovku nikdy nedostane, ale potrebuje byť obratné, zaparkovať na malom mieste, potom je to ideálne auto.
Keďže nie sme Parížania, pre väčšinu z nás to nebude optimálne auto, ale v kontexte jeho účelového určenia bude iste dobré, ak nie najlepšie.
Dost nesouhlasím s hodnocením redaktora a myslím, že vůz zcela nepochopil.
Nejsem řidič vozů této kategorie, ale neodolal jsem a svezl se. Především na první pohled mne zaujala kabina a její solidní prostornost a hlavně v této třídě výborný interiér, který je hezky zpracován a vypadá dobře. Škoda, že to v testu není uvedeno. V autě jsem se cítil útulně, třeba narozdíl od Citiga, které má holé plechy i uvnitř.
Mimo prostoru vepředu jsem si při své výšce sedl i dozadu, na dlouhé cestování to není, ale nebouchal jsem se do hlavy o strop ( Jakožto třeba ještě v dvojkové Fabii ano, což je o třídu větší auto, trojková je lepší).
Jízda : Jel jsem slabší atmosférický litr, který byl pro mne největší slabinou a třeba v prudkém kopci to s nenaloženým autem mělo co dělat ( zde bych preferoval alespoň něco ve stylu HTP). Nicméně podovzek je komfortní, žádné tupé rány ( 15" pneu), přejížděl sem retardéry, díry. a o třídu lepší odhlučnění, než CiGo. Geniální je řízení po městě a rejd vozu, je to zábavný prcek, co lze vodit s lehkostí jen "prstem" na volantu.
Mínusy: Kufr je opravdu maličký, cena neni nejnižší, v mé zkoušené verzi motor.
Autor auto hodnotí jako "rodinné", ale s timhle po dálnici asi moc nikdo lítat nebude a do města je to ideál. Auto hravé, skoro až stylové s velmi dobrou kabinou, komfortním podvozkem a zaparkuje všude. Já chtít druhé auto na dojíždění do Prahy z předměstí, tak je to Twingo. Pokud to někdo chce jako jediné auto, tak Škodovka/VW nabídne více za cenu tvrdšího podvozku a v některých aspektech levněji vypadajícího interiéru. Určitě by si vůz zasloužil 4 hvězdy v kategorii minivozů :-)
Nezlob se na mne, ale to bys potom mohl říct, že Porsche 911 je k ničemu, protože neodveze ledničku >:-[], nebo Defender je blbý auto, protože nejezdí 230 a nemá komfort jako Sklasse ;-)
V měřítku městských vozítek je Twingo super auto. U nás nemůže konkurovat třeba Citigu, které je více víceúčelové a třeba ho používají i firmy ( jen se podívej kolik jich lítá po dálnici). Twingo je městské auto a určitě bych s ním raději jezdil po městě, než s Citigem. ale jen jako druhé auto do rodiny.
Víceúčelový nemusí být vždy lepší, protože v komplexu jde použít pro širší spektrum situací, ale v žádné nebude excelovat. Je to vždy a jen na kupci, který si musí ujasnit, co chce :-)
Lidi, kteří žijí jen ve městě a při předsatvě, že z něj musí vytáhnout paty, se jim narovnají jejich nagelované vlasy a obličej vykáže znaky hrůzného zděšení.
Sám si tipni, kolik takových lidí (u nás) je, především od toho se bude odvíjet prodejní úspěch (u nás).
Já tvrdím, že cpát rodinu do malého auta je nesmysl.
Půlka diskutérů se tu vzteká, když někdo Fabii/Combi označí za rodinný ideál, ale hned v této diskuzi se vyrojí hromada těch, co by do Twinga cpali rodinu s malými dětmi.
Aký je problém so ženou vpredu a dieťaťom vzadu? Nemyslím, že by v Twingu priestorovo trpeli. Rodinný ideál je jedna vec, auto pre dvoch do mesta druhá. V Twingu sa nebude prepravovať štvorčlenná rodina s batožinou do Chorvátska, to väčšinou bude voziť 1-2 osoby a v 90% prípadov nevystrčí nos z mesta.
Ty ale stále nekonkretizuješ, čo Ti vlastne vadilo: či málo miesta na nohy, nad hlavou, malá šírka, malý kufor alebo čo. Lebo mne napadá len malý kufor, do ktorého nedáš kočík. V prípade dieťaťa, ktoré už vie chodiť samo, tento problém odpadá. Kde teda bol problém?
Blbě se tam manipuluje se vším, je tam na to strašně málo místa, pokud jsi ještě urostlý, tak tím tuplem. Má to malej kufr. Nepřevezeš v tom kočár, což se, světe div se, u malých děcek dělat musí poměrně často. I když si člověk myslí, že ne. A to už nepíšu o tom, kolik věcí člověk musí tahat navíc k tomu jednomu (!) dítěti. Pokud máš dvě, tak na to rovnou zapomeň.
Ano, šlo by to chápat jako: "Děcka, jedem do města, naskákejte do auta, nic si neberte, jedem jenom do mekáče", jenže kolik lidí to auto bude takhle využívat?
To je prostě o tom, že jakmile tohle člověk zakusí, tak se všechny jeho romantické představy, že miniauto pro děti stačí, rozplynou jak pára nad hrncem.
Poslouchej to si děláš srandu nebo to myslíš vážně. Tak si tam zkus dát sedačku s dítětem a zjistíš, že se ti tam nevejde. O tom, že tam nenarveš kočárek radši ani nemluvě. Tohle je auto pro dva lidi. Dozadu tak beznohýho nebo malýho psa. Což ovšem není nic divnýho. Je to prostě malý auto.
Súhlas, u nás si asi žiadna rodina nekúpi miniauto za 10t eur ako rodinné. To si radšej kúpi mierne ojazdené o triedu až dve väčšie (Fabiu/Octaviu).
Na druhej strane pozri sa na vec očami Emelovej Parížanky: musí sa cestou do práce prepliesť pidiuličkami Clichy, odviezť dieťa do škôlky a ísť do práce. Auto nekupuje za posledné euro, mala by aj na väčšie, ale z dôvodu manévrovania/parkovania nechce, zároveň ak si má vybrať medzi hranatou krabicou á la Citigo a fešným Twingom, voľba bude jasná. Skrátka pre ňu by ojazdená Octavia nebola prínosom.
Na druhej strane je asi správne, že autor na to pozerá z pohľadu Čecha, ide o test tu predávaného auta, preto hodnoteného z pohľadu tunajších potrieb a obyčajov. Ak by sa mali zohľadňovať potreby ľudí inde vo svete, mohli by sme skončiť pri tom, že sa žiadne auto neskritizuje, pretože určite sa na svete nájde pár ľudí, ktorým bude vyhovovať.
Nie, našťastie som nebol nútený jazdiť v miniaute (mám 193 cm, to by bolo za trest). Ale stále nevidím Tvoje "maximálne sťaženie", o tom sa môžme baviť pri trojdverovom kupé, nie pri vysokom päťdveráku. Iste nie je priestor pre nohy vzadu taký, ako v Octavii, to je ale len malé obmedzenie, nie "maximálne sťaženie".
Supermini je britská terminológia; oni to chápu ako "viac, ako mini", teda o triedu vyššie umiestnené auto. Ostatne presne podľa latinského významu slova super.
U nás sa skrátka ale používa pojem malé auto, resp. segment B.
Pořád jste nevysvětlil podstatu. Pokud se na zadní sedadla vejde dlouhán jako Iudex, a nepřijde přitom o kolena, nevidím důvod znepokojení z přepravy dětí na zadních sedadlech. Podélný směr bude přinejmenším uspokojivý. Problém by byl, jedině kdyby ste chtěl vozit batole, "vajíčko" bývá opravdu dosti objemné.
Tak. Auta totiž dělají lidé, takže výběr koncepce dělá konstruktér s designerem a auto má náhle své lidmi definované určení. Tuto úvahu od Jossalita asi čekat nelze.
ak sa mozem spytat ... aky je vyhlad pasazierov vzadu.... videl si odtial nieco? mne podla tohto fota [odkaz] pride ze cez tie masivne predne sedadla toho cestujuci vzadu moc neuvidia ..... malym detom v autosedacke to asi vadit nebude..... ale otazne je cestovanie vzadu dospelymi osobami ktore budu cumiet maximalne tak do prednych sedaciek.... ako to vidis ty? ....
No, já mam 188cm, takže trochu viděl, ale sedačky jsou vyšší. Prakticky ti tohle může být jedno, protože dospělý člověk bude v zadu sedět lehce na stranu a budeš vidět do prostřed, sedačky nejsou tak široké, aby ti zastínily výhled, jako třeba v Tranzitu >:D
No a hlavně, tohle auto neni pro cestování 4 dospělých
jo chapem... z tohto pohladu ano..... ale inak mi pride twingo pomerne uzke vpredu..... a tie predne sedacky az moc robustne.. citigo ma koniec koncov podobne sedacky ale posobi na mna jednoznacne vzdusnejsie ( s lepsim vyhladom pre pasazierov vzadu ) .... mozno je to aj tym ze je o celych 5cm vpredu sirsie ako twingo..... ked si porovnas cisla ....
viac sa mi paci i10 a citigo musim priznat a tesim sa uz na facelift picanta ve zeneve.... vyberal by som urcite z tejto trojice .... ale proti gustu ziaden disputat ......
Neni tomu tak, auto je vepredu prostorne pro 2 dospělé lidi a stísněné je možná z fotek. Ano, pokud to chceš jako jedno auto, tak Citigo bude asi lepší (i10 sem nezkousel), ale do města pro jednoho max 2 lidi jednoznačně Twingo:)
to len aby som upresnil pojem kde tvrdim ze twingo je vpredu pomerne uzke ...... pomerne znamena vzhladom k svojej celkovej sirke......
ja by som si do mesta pre 2 osoby radsej vybral 3 dverove cervene citigo s 1.0 55kw a tymi peknymi skodovackymi 15tkami sport [odkaz] :yes:
PS: inak z tohto pohladu jasne vidiet ze predne sedacky v twingu su robustnejsie a sirsie a viac zakryvaju vyhlad pasazierom vzadu ako povedzme v aygu [odkaz] ... pride mi twingo dokonca aj moc vysoke... pomaly ako nejake MPVecko .. aygo sa mi tiez paci viac
3 dveře jsou do města k prdu. Dveře jsou fyzicky příliš dlouhé a težké. Sice najdeš malou škvíru na zaparkování, ale díky dlouhým dveřím a úhlu jejich otevření se z auta pomalu ani nevysoukáš, tedy rozhodně ne čistý.
nie je nic lahsie ako zobrat 5dverove citigo miesto 3dveroveho ;-) ( dlzka auta ani razvor sa nemeni ) .... proste som narazal na to ze do mesta chcem skor citigo .... urcite nie twingo ;-)
dokonca aj aygo sa mi paci viac ako twingo.... a pritom to nie je zrovna moja salka kavy .... vidim tam tiez kopec nedostatkov ... ale stale by u mna pred twingom jasne uspelo :yes:
ale ako vravim proti gustu ziadny...... takze nech si kazdy vyberie to co uzna za vhodne :yes:;-):yes:
Sedni si tam, ten rozdíl ve dvou lidech prostě skoro nepoznáš :-) Zezadu to neni nic na dlouhé cesty. Tam je to nouzovka, nebo pro malé dítě. Pokud chceš prostor, jdi o třídu výš :-) Fabie III jiste uspokojí tvé potřeby :-)
ano ano posledni veta tohoto testu plne vystihuje majoritni skupinu kupujicich, aneb trefa do cerneho....s cervenejma doplnkama :-) skoda ze neni uveden autor testu, pac tohle auto by si zaslouzilo recenzi od zeny a nejlip zeny co jezdi hlavne po meste
Nevím, jak jezdí ten základní 44kw litr v Cigu ( jel sem jen 55kw), ale v twingu je to docela bída. Škoda, že nenabízí něco mezi tímto turbem a základem. Jinak souhlas, je to pekné auto :-)