Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda plánuje resuscitaci označení MPS

74 komentářů

Avatar - demonicus
demonicus
Jen tak dál, Mazda je zase hodně vidět a očividně mají velké plány. Držím palce :yes:
Avatar - Emel
Emel
No, ty plány zatím bohužel vyznívají hodně neurčitě. Když si to pozorně přečteš, tak sama Mazda vlastně nic nepotvrdila a jsou to jen spekulace. I pokud nalepí na aktuální M3 s dvoulitrem 121kW znáček MPS, je to o ničem... minulá MPS měla 190kW. A nic takového nás bohužel asi nečeká.

PS: MX-5 MPS pokud vím nikdy nebyla.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Asi tak. Je to cítit i z těch úvah, jestli prostě nenalepit znáček MPS na ty nejvýkonnější, přesto standardní verze. To by spíš odpovídalo verzím GT u Renaultů (Clio GT, Megane GT220), přičemž nad nimi u těch Renaultů stále trůní RS, zatímco u Mazdy by nebylo nic. Snaha nevybodnout se na MPS má moje sympatie, ale chtělo by to, když už, něco výlučnějšího než jen oblepený (a možná nějakým spojlírkem vylepšený) standardní model.
Avatar - Emel
Emel
No počkej, to srovnání s Renaultem moc nesedí... Megane GT220 má dvoulitr s 220 koněma, nejvýkonnější trojka má 165k. U Renaultu to právě není jen logo GT na čumáku.

Pokud by v Evropě nabídli 2.5G, který se do trojky dává třeba v Americe, můžeme se o tom bavit.
Avatar - iudex
iudex
Neviem, či sme čítali ten istý článok; ja si to vyjadrenie predstaviteľa Mazdy vykladám skôr pesimisticky, veľa dôvodov na optimizmus mi z toho neplynie.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Asi poprvé s tebou musím souhlasit. Dělá to na mě dojem, že se uvažuje "jak jen použít označení MPS, aby to moc nestálo". ;-\ Skyactiv je asi dost nekompatibilní s přeplňováním, jistá šance by byla, že by se vyvinul motor, použitelný v 6 MPS a 3 MPS, který by třeba šel i do CX-7 místo V6, pak by to dávalo smysl.

Proto možná Mazda dříve hovořila o možnosti 3 MPS a trošku i o 6 MPS, naopak 2 MPS v rozporu s článkem dříve spíše vyloučila, už kvůli malým prodejům takových aut i nevelkému dopadu na image značky. I když zase do 2 MPS by vcelku lacino šel dá 165k dvoulitr. KOnkurence sice má k 200 k, ale lepší 165, než nic. Nebo než 140 u Suzuki. 😄
Avatar - Emel
Emel
3MPS by asi celkem vystačila s poladěným 2.5G...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Pravada! :yes:
Avatar - iudex
iudex
Osobne síce súhlasím, ale z marketingového a trhového hľadiska by to bolo podkopnutie vlastnej nohy. Všetky médiá a všetky testy by porovnávali novinku s predchodcom a to by novinka hrubo prehrala. Lebo na koľko sa dá ten 141 kW atmo motor vyladiť? Na 160, možno 170 kW? Ale predchodca mal predsa 191 kW (nehovoriac o krútiaku, to by bol ešte dramatickejší rozdiel). Samé osebe by to auto iste bolo super, ale v tom porovnaní s fúkaným predchodcom a jeho brutálnou dynamikou by pohorelo na plnej čiare.
Avatar - Emel
Emel
Nicméně minulá trojka MPS si moc chvály z různých testů neodnesla. Mazda klíďo představí MX-5 s 1.5G a tváří se jako že žádnej problém. Tak by podle mě ustála i 2.5G 165kW (tj. 3kW nad GTI 😉 ) v M3 MPS.

Z marketingového hlediska pořád lepší, než prodávat jako MPS normální 2.0G 165k.
Avatar - iudex
iudex
No lenže MX-5 aj predtým mala relatívne slabé atmosféry, kdežto 3 MPS mala potentný turbomotor. To, že bola pomerne divoká a zle ovládateľná, je jedna vec, ale testy by aj tak odkazovali na papierové parametre. A 2,5ka s trebárs 165 kW a cca. 250 Nm by nemohla fungovať ako nástupca 2,3turbo so 191 kW a 380 Nm.
A ak by sa takáto slabšia MPS aj neporovnávala s predchodkyňou, porovnávala by sa s aktuálnou konkurenciou. A i to GTI (ako nominálne najslabší hotheč) by v reále 3ku s prehľadom porážal, proste turbo s 350 Nm vs. atmosféra s 250 Nm.
Inak ale súhlasím, radšej takéto slabšie MPS, ktoré by sa stále mohlo označovať ako hotheč, než len nálepka na bežnom atmo dvojlitri.
Avatar - Emel
Emel
Rozumím, to riziko tu je, ale podle mě by se to dalo vysvětlit... novinářská komunita je novým Mazdám vcelku příznivě naladěná a víš jak by se to klišé dobře opisovalo?

...i přes relativně menší výkon umí díky perfektnímu vyvážení a okamžitým reakcím na plyn nabídnout...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jsem nevěděl, že posílíš tým redakce...okecávání už by ti šlo. 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Taky držím Mazdě palce, ale je to trochu málo. Mazda by spíš potřebovala, aby ji nějaký mecenáš držel otevřený účet a nejen palce. 😉 Mazda se jen nedávno vyhrabala z červených čísel a jakoukoliv novou investici musí důkladně zvážit. Momentálně se ji daří i bez MPS. O to, to bude mít kdokoliv v Mazdě složitější, novou MPSu protlačit přes podnikové beancounters. ;-\
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tyhle ty modely asi nikdy nebudou pro mazdu výdělečné /s velkým štěstím an👋, ale většinou slouží jako podpora prodeje standardních modelů, a v tom / ! / dělá mazda velkou chybu, že verzi mps přinese až do poloviny, nebo ke konci životnosti modelového cyklu. Stačí vzpomenout na 3, nebo 6 mps, speciálně šestka se rodila na roky. Pak to vyzní trochu do prázdna.
Prostě už to tu všecko mělo dávno bejt!!!
p.s. - /jak dlouho je tu nový golf a jak dlouho se tu vášnivě diskutuje o verzi GTI?/
Avatar - iudex
iudex
Súhlas. MPS nemusí zarobiť sama na seba, ale je to veľký imagemaker. Jednoducho vo svetle top hotheču sa budú hriať aj tí, čo si kúpia iba 88 kW dvojliter.
Btw. hotheč nemusí znamenať len finančnú stratu, VW uvádza, že z modelu Golf tvoria hot verzie (GTI, R, GTD) cez 10% a to už je pekných pár áut.
Avatar - iudex
iudex
"Mazda zvažuje". To je presne to, čo nechcú zákazníci a fanúšikovia počuť, pretože toto politické vyjadrenie v normálnej reči znamená, že na ničom nepracujú. Honda síce stále HH nemá, ale aspoň sa jasne vyjadrili, že bude a bude ašpirovať na špičku triedy a medzitým mediálne masíruje fanúšikov vyhláseniami, teasermi a štúdiami. Mazda, ktorá má v podobe vydarenej dynamickej trojky podstatne lepší základ, ako dôchodcovský Civic, však len "zvažuje". 8-s :no:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Pravda, ale asi bohužel jinak se dělá ostrá verze koncernu VW a jinak se dělají ty to modely miniautomobilkám typu mazda, honda. Pro ně to musí být z finančního hlediska velký "zásek", proto jsou tak opatrní.
Avatar - Emel
Emel
No počkej počkej, Honda a miniautomobilka? To je trošku přehnané označení...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Tak divize automobilů honda. Celkově firma honda je gigant.
Avatar - Emel
Emel
Za 2014 prodala Honda 4.323.000 aut (a 17M motorek). Dobrá, není to na top 3, ale miniautomobilka?

[odkaz]
Avatar - TeeJay
TeeJay
Pak jsi tam určitě našel i graf [odkaz] - jistě, 4,3 je pěkné, ale Toyota, GM a VW prodali přes 10. H-K k tomu nebudou mít daleko, R-N má skoro 8. Mini asi úplně ne, ale proti největším koncernům méně, než poloviční.
Avatar - Emel
Emel
Automobilka je pro mě třeba Renault (nikoli Renault - Nissan). Je snad Renault miniautomobilka?

Civic je globální model, myslím, že srovnání s jinými kompakty celosvětově by pro něj nemuselo dopadnout tak špatně, jak to vypadá z evropského pohledu. A taky... Type-R bude 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
No pozor, to je rozdíl, v kontextu diskuze výše - Renault s Nissanem sharují vývoj i techniku, tudíž na vyvinutí jedné věci, ať už je to model, motor, převodovka, cokoli, vynaloží procentuálně menší peníze a tím pádem jim zbudou na něco jiného, třeba zbytečnějšího. 😉 Podívej se na toho QQ/Kaďara, ani se moc nenamáhali se snažit, aby ta auta vypadala jinak.

HB Civic je sice relativně neúspěšný model pro Evropu, ale co jsem tak zachytil na hondaclubu, CTR bude nejspíš globální model. Krom Austrálie a Japonska, kam zamíří jako u 7G a 8G, bude dost možná v reakci na FRS a GR i v Americe. Navíc Honda už takové auto prostě mít musí, Mazda má jako imagemakera MX-5, u Hondy zeje teď už několik let v nabídce jáma. Mazdu tedy relativně nic netlačí a na rozdíl od Hondy má slušné motorizace už v základu.
Avatar - Emel
Emel
Šéroval nějak Renault vývoj svého Megane RS? Má MRS nějaký marketingový přínos pro značku Nissan? Že se šérují jiné modely je jasné, ale... jestli má větší koncern víc peněz je trošku jiné téma, pak se můžeme bavit o tom, kolik peněz do koncernu přináší Samsung, protože je utrží za smartphony a pak mu zbudou na hotheče 😉

Ten druhý odstavec jasně, to jsem právě myslel... Type-R má potenciál podpořit prodej Hondy a konkrétně Civicu jako imagemaker po celém světě.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Nějak duplikujeme témata - ano, Renault má peníze na MRS, CRS a TRS (mimo jiné) i proto, že nemusí vyvíjet celého kaďara, kaptura atp. Tuto možnost Honda nebo Mazda prostě nemají a nejen že prodají méně aut, ale na to menší množství ještě musí vynaložit plnou sumu.
Avatar - Emel
Emel
Já to vidím trošku jinak. Dejme tomu, že vývoj RS jako vrcholu pro Megane je asi stejně náročný jako vývoj Type-R jako vrcholu pro Civic.

Jestli na to automobilka peníze najde je jedno téma, které souvisí hlavně s celkovou finanční situací. Pak se můžeme bavit o tom, že má Honda lepší marže než VW, jaké za ní stojí finanční skupiny atd. V tomhle smyslu můžeš klidně počítat i motorky od Hondy, protože Goldwing má k CTR asi stejně blízko jako ten Kadjar 😉 a peníze z něj jsou taky.

Jestli se to té automobilce vyplatí je o tom, kolik těch vrcholných verzí prodá a nakolik to podpoří image značky jako takové. Od toho se odvíjí to, jestli vývoj někdo v automobilce odklepne nebo ne. Tady chápu problém Mazdy, zvýšení prodejů 3 o 10% jim ten vývoj asi nezaplatí. Hondu ale odmítám považovat za malou automobilku, to se na mě nezlob 😄 , CTR se nedělá jen pro Evropu a ten přínos by měl být minimálně srovnatelný s MRS.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Já netvrdím, že stál vývoj víc nebo méně, ale že se zase nemuselo vydávat za něco jiného, tudíž je ochota udělat něco takového menší. Což nemá pochopitelně nic společného se ziskovostí takových okrajových modelů, málokdy jsou zdrojem příjmů.

Do jaké míry Honda přelévá finance z různých divizí, to nevím, spíš mám za to, že to jsou finančně a účetně na sobě nezávislé subjekty. Ze zisků z CTR se prostě nová robotická sekačka nejspíš financovat nebude. 😉

Jistě, je to složitější, ale ona ani situace značek není stejná, Honda musí neustále myslet na zadní vrátka, doma není navázána na žádný z průmyslových a obchodní klanů a tedy ani na politiku, do natažené dlaně by tedy v případě potřeby nic nespadlo, jako u PSA, R, GM, CH, Fiatu, VW, i proto ta konzervativní strategie. Ostatně Mazda se chová teď úplně stejně.

Dobře, Honda není malá ani miniautomobilka, ale velká už dneska taky ne, patří spíš k těm menším.
Avatar - Emel
Emel
Pro investice je normální financování i z cizích zdrojů... pokud máš dobrý byznys plán, tak si na něj klidně půjčíš. Předpokládám, že Honda jako koncern může přesouvat peníze z jedné oblasti do druhé, pokud jí to dává smysl (tj. třeba zafinancuje vývoj nové továrny v Číně nebo vývoj nového modelu z peněz, které utržila za prodej motorek, pokud čeká, že se to v budoucnu vyplatí). Peníze od Nissanu podle mě taky neleží volně k dispozici pro vývoj HH by Renault.

Ale s posledníma dvěma odstavcema souhlas 😄
Avatar - King
King
Relativně, Emele. 😉 Když se podíváš na pořadí automobilek, pak je sice asi sedmá, tuším, ale když započteš koncerny, myslím, že vypadne z první desítky. Ano, Honda je aktuálně poměrně malá značka. Sice několikanásobně větší, než Mazda, ale stále malá.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Jestli to bylo střelené od pasu, tak dobré, viz graf výše. 😉
Avatar - iudex
iudex
Á, pán redaktor. Ja som myslel, že po kauze Jakuba Sochora alias Avantime alias... ste dostali od vedenia zákaz vystupovať pod inými nickami. 😉
Avatar - King
King
Nevím, jestli úplně vím, o čem mluvíš. 😄
Avatar - iudex
iudex
Ale vieš, Michale. 😉
Avatar - King
King
A tak, rozumím. Ano, to je velice zajímavá teorie, Hercule Poirot by zíral. 😄 A jak se pěkně ujala. 😉

Ale o "kauze Jakuba Sochora alias Avantime alias..." mi není nic známo. Někdo od kolegů z VW klubu?
Avatar - Emel
Emel
Avantime bude nepochybně někdo z VW klubu... Watsone >😒]
Avatar - King
King
>😁 :yes: >😁
Avatar - white label
white label
Hlavně se z toho zkus poučit, tam to taky začalo dětinským zatloukáním a jak to nakonec dopadlo sám dobře víš...
Avatar - Emel
Emel
Nevím proč bych měl započítat koncerny - automobilka je Renault, nikoli Renault-Nissan... a na vývoji Megane RS se Nissan pokud vím nijak nepodílel. A Renault je na 2.7M.

Pokud i započtu koncerny - kdo se dostane před Hondu? Toyota-VW-GM-R/N-H/K-Ford-F/Ch... to je 7 koncernů před Hondou neboli 8. místo pro Hondu.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Píšu to kousek vedle - jde o to, že ušetříš na společném vývoji masových modelů a pak ti zbývá na blbůstky. 😉

Jasně, Honda je "už" osmá. Ale kdo je za ní? 😉 Vezmi si, že první tři koncerny v pořadí pokryjí cca polovinu světového trhu s auty.
Avatar - TeeJay
TeeJay
Ty dneska nějak nemáš den. 😉 Ty fakt dáváš něčemu Hondu ZA VZOR? To už musí být. >😒] 😉

Jinak teda nevím, z jakého titulu by měl být Civic důchodcovský. Golf nebo 308 možná, Případně Focus a Astra, ale Civic? 😐 Sice to není Leon a (s výhradami) M3, ale Civic je hodně dynamicky působící kompakt.
Avatar - iudex
iudex
No vidíš, aký som objektívny, dokážem uznať aj Honde. 😉
A dôchodcovský preto, lebo vo svojom okolí niekoľko Civicov mám a jazdia na ňom výhradne ľudia vyššieho veku. Sám sa tomu divím, ten dizajn sa mi k dôchodcom úplne nehodí, ale z nejakého nepochopiteľného dôvodu ten dizajn oslovuje dôchodcov a nie tridsiatnikov.
Avatar - TeeJay
TeeJay
>😁 :yes😒br />
S tou cílovkou se dá souhlasit, ty motivy by měl opravdu zajímaly. Možná je to downgrade z Accordů a CR-V - přece jen Civic na penzi stačí. 😄 Ovšem třicátníci nejezdí ani v Golfech a Focusech, protože na ně prostě nemají. A když na ně už mají, tak mají rodinu a koupí MPV nebo SUV. Ale pod pojmem "důchodcovský" si představím s ohledem na vizuální stránku věci (bez urážky) spíš Golf než Civic. 😉
Provocateur
Zbytečná hysterie. Každý nemá zapotřebí roky dopředu vyhlašovat příchod sportovních verzí po vzoru Hondy. Mnohem sympatičtější je na to jít po "Fordovsku". Vsadím cokoliv, že nějaká ostrá MPS v nejbližších letech přijde 😄
252kW
Nakonec by vývoj univerzálního systému wankel-elektromotor nebyl tak drahý a sportovnost by tomu nechyběla. Mohli by ho používat ve většině modelů díky malým rozměrům wankelu. I slabý elektromotor totiž dokáže divy a cokoliv silnějšího by vytvořilo kult jako kolem Modelu S. Jednoduchá možnost připlatit si za druhý elektromotor (4x4) by taky byla lákavá.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To je pravda, ale doposud každým wankelem protíkalo o 1/4 až 1/3 benzínu víc, než výkonově srovnatelný pístový motor, to je fakt na dnešní dobu moc.
Avatar - Emel
Emel
Krom toho, RX-8 skončila kvůli neplnění Euro 5. U 16X se mluvilo o vylepšené konstrukci, ale jelikož ho nikdo pořádně neviděl...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Na druhé straně velká škoda, že to doposud nikdo technicky nevyřešil, jako náčiní pro petrolheada je wankel krása.
Avatar - Bully_
Bully_
Ne "krom toho", ale prave proto. Cim vic litru benzinu se spali, tim vic emisi vyleti laufem ven.
Ad zlepsovani konstrukce- Wankel je sice technicky zajimava vec, ale v dnesni dobe orientovane i predevsim na ekonomiku provozu jde i podle samotne Mazdy de facto o slepou vyvojovou vetev.
Avatar - Emel
Emel
Ne, to není totéž. Teď zaměňuješ emise CO2 s emisema ostatních látek. Norma Euro5 není přece o CO2... Euro 6 plní i motory s větší spotřebou než má Renesis.
Avatar - Bully_
Bully_
Emisni normy Euro jsou o mnozstvi konkretnich skodlivych latek (i toho CO2) na ujetou vzdalenost. To, ze je rozdil mezi spotrebou dosazenou v nejakych nerealnych testech a tou skutecnou uz je jina vec.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že Euro o CO2 není vůbec. Kdyby jo, tak by auto s vyšší normovanou spotřebou nemohlo dostat homologaci. Přesto i nějaké Lambo dokáže Euro 5 i Euro 6 splnit.

Pokud RX-8 neplní Euro 5, pak to není kvůli spotřebě, reálné ani normované.
Avatar - Bully_
Bully_
[odkaz]
252kW
V odkazu není nic o CO2. Za nadlimitní co2 se jen platí určité pokuty, ale součástí euro norem to není.
Avatar - Bully_
Bully_
Ano, nechal jsem se zblbnout oxidem uhlicitym misto uhelnateho, chemie mne nikdy nesla 😄 O CO2 tu snad ale nikomu ani neslo- snad slo pochopit, ze je mezi zvysenou spotrebou a zvysenym mnozstvim emisi docela silna souvislost, vic jsem rict nechtel
Avatar - Emel
Emel
No právě že jsi to podle mě pomotal dohromady. CO2 je v zásadě neškodný plyn, produkt lidského dýchání nebo hoření, pouze má vliv na skleníkový efekt. Jeho emise jsou přímo úměrné spotřebě. Jeho emise se taky měří a uvádějí, jsou součástí evropských regulací a za nadměrné emise platí automobilky pokuty, na homologaci auta ale nemají vliv.

Důvodem konce Wankelu byly jiné látky, jejichž emise už na spotřebě přímo nezávisí. Spalování ve Wankelu není tak dokonalé a navíc se do rotorů vstřikuje olej, proto je výsledná směs i při stejné spotřebě... nechci napsat přímo škodlivější, ale prostě horší z pohledu emisních norem Euro.
Avatar - Bully_
Bully_
Boha, CO2 jsi sem zacal motat ty, ja to po tobe jenom omylem zopakoval. Rec byla o spotrebe a ty jsi zminil emise v souvislosti s plnenim Euronorem, proto jsem ti rekl, ze vetsi spotreba = vyssi emise = horsi trida Euro. CO2 s tim skutecne moc spolecneho nema.

Jinak tvoje doplneni- nektere modely muzou mit urcite i s podobnou spotrebou ruznou hodnotu emisi. Jde o vyjimky, obecne ale auto, co jezdi za 12, nebude splnovat Euro6, i kdyby melo 5 katalyzatoru za sebou.
Avatar - Emel
Emel
Kombinovaná spotřeba RX-8 je 11.4. Kombinovaná spotřeba Lamborghini Aventador je 17.2. A hádej co - Aventador plní Euro 6. To není výjimka, totéž samozřejmě platí pro všechna výkonná auta dneška.

Větší spotřeba = větší emise = horší třída Euro neplatí. Platí pouze větší spotřeba = větší emise CO2. Jasné 😄 ?
Avatar - Bully_
Bully_
Rikam, ze jsou vyjimky a nevim, kolik penez ma Lambo vyhrazeno na uplatky >😁 (nadsazka). Je mne skutecne zahadou, jak toho dosahli, kdyz obecne plati neco jineho.
Avatar - Emel
Emel
To nejsou výjimky, to je pravidlo. Každé prodávané auto musí plnit aktuální normu Euro, aktuálně tedy Euro 5 nebo vyšší. Aston, Rolls, Lambo, Bentley, Ferrari - ti všichni dokážou emise splnit i při vyšší spotřebě než má RX-8. Výjimka je totiž ten Wankel.
Avatar - habanero1
habanero1
Wankel = servis, GO, vysoká spotřeba

Nemyslím, že se vyplatí montovat to do sériovek už kvůli těsnění a nebo spotřebě.

Wankel je super, jednoduchý, točivý, ale stojí to peněz...
cudzinec11
kto si kupi MPS, pise sa fajn, ale kto si kupi 300k auto nizsej strednej za 30000+ EUR? Ano, skoro nikto.

Su iba dve moznosti - najskor v 2018 novy 2.5 Skyactiv II s turbom pre masove CX-9, ktory sa da namontovat aj do 3, 6 a CX-5,

alebo

ponukat celosvetovo, t.j. aj v EU mazdu2 s dvojlitrom a mazdu3 a cx-3 s 2.5 litrom a nazvat to MPS. Zrychlenie okolo 7 sekund je uz slusne.

Inak nevidim dovod na parovanie najlilnejsieho motora s najsilnejsou vybavou, chlapci z mazdy uz fakt nevedia kedy dost a len rozmyslaju, ako z ludi vytiahnut co najviac penazi a rozmyslaju a rozmyslaju...

Ak to pojde takto dalej, tak sa u mazdy v buducnosti vyplati iba jedna vybava - s normalnym motorom a zvysok mozu zaviest naspat do Japonska, pardon, Mexika...
Avatar - iudex
iudex
Ad prvá veta: no minimálne na tomto webe sú tých ľudí desiatky. 😉
A asi Ti úplne uniká, o čo tu ide. Mazda uvažuje, že zahodí celé roky budované renomé značky MPS tým, že logo nalepí na nejakú bežnú verziu. To je akoby BMW označovalo logom M3 model 335i. 8-s
cudzinec11
Ad prva veta:
- desiatky ludi je slabota,
- hlavne v cz chce kazdy zanovne auto za polovicu ceny, nemyslim, ze je tu az tolko ludi, co by si to kupilo nove.

Neunika mi to, len mi to prijde take tragikomicke, ved nech spravia tu m2 dvojliter a ponuknu m3 a cx3 2.5 liter a nazvu to dajme tomu GT a MPS si nechaju v zalohe pre fakt 300+ konove verzie.

Rozculujem sa nad tym zmyslanim japoncov, ktori "nemaju v hlave" nic ine, len ako maximalizovat marzu na jeden kus. Nenarazam teraz iba na automobilky...

Mali by radsej ponuknut kazdy motor s manualom aj automatom, neviazat silnejsie motory na najvyssie vybavy a nerobit podobne hluposti a nie spekulovat, ako spenazit nazov MPS...
Avatar - TeeJay
TeeJay
Smyslem MPS není pro prodávat po vagónech, ale budovat image sportovně laděné značky.

Japonci jsou skromný národ. Pokud chceš luxus, zaplať. A dle této filozofie je luxus i mít motor, který jede lépe, než je bezpodmínečně nutné. Tvoří to tedy jeden celek s výbavou. Možnost mít výbavové holátko s maximálním výkonem by je ani nenapadlo. A popravdě řečeno, to ani evropské značky. Top motorizace taky navazují na vyšší stupně výbavy, nehledě na to, že asi reálný zákazník holátko nechce a takové auto si naspecifikuje podle vkusu a konta.
cudzinec11
K imidzu sportovo ladenej znacky patria motory so slusnym zrychlenim, motor, ktory da stovku nad 9 sekund v casoch, ked kdejaky hothatch ide pod 7/ za 7,nieco sekund, nie je hodny nazvu top motorizacia a uz vobec nie viazania na najvyssiu vybavu.

U m6 a cx5 nemoze byt z pohladu motorov ohladom sportovosti ani reci... usporne, spolahlive, atd., ale nie sportove...

U m2 a m3 je to omnoho lepsie, u m2 je najslabsi motor velmi slusny a stredny vyhovie takmer kazdemu a je skoro vo vsetkych vybavach, fakt iba par ludi potrebuje najsilnejsi motor. Akurat to po.... s aut. klimou iba v najvyssej vybave s najsiln. motorom.

U m3 je slusny zaklad a velmi schopny stredny motor, ktory je od vybavy Challenge a da 100-ku pod 9 sekund.

Hlavne u m6 a cx5 by sa mali ako sportova znacka spamatat a ked uz viazat motor na najvyssiu vybavu, tak jedine ten 2.5 liter a ostatne ponukat od Challenge aj s manualom!
Avatar - Bully_
Bully_
Ja tenhle soucasny pristup vidim naopak jako chybu. Jenomze ne na strane vyrobce, ale zakaznika, na poptavce. Kdekdo ma plnou pusu kecu o zabavnosti za volantem, zazitcich, o rizeni auta a pak si nakonec objedna nudne auto, jenom aby bylo predevsim nacpane luxusem a nejnovejsimi technologiemi- "za ty prachy".
Cim vic tech "nezbytnych" kravinek v aute, tim mensi zazitek z rizeni. Ani sebelepsi motor nebo podvozek se takhle uzivatelsky >😁 odfiltrovany nemuze projevit, nehlede na tu vahu navic, co musi tahat. Plus to umrtveni aut kvuli co nejlepsi spotrebe, resp. pro co nejlepsi vysledky spotreby v normovanych testech.
Lidi se nechaji snadno presvedcit ke koupi neceho draheho, co vlastne podle svych slov z pocatku vlastne ani nechteli. Sportovne ladeny model muze byt i s dnesnimi parametry podstatne sportovnejsi a pritom muze stat o dost min, nez jsou dnesni radobysportovni obyvaky na ctyrech kolech. Nabidka uspokojuje poptavku, my proste nic trosku syrovejsiho nechceme.
cudzinec11
Ale chceme nieco surovejsieho, len si to nemozme kupit, lebo ak chces trochu lepsi motor, musis si kupit cely ten elektronicky sajrajt - a sme tam, kde sme nechceli byt..., keby bolo 165k v Challenge, ver tomu, ze by si tuto kombinaciu dost ludi kupilo, ale ked na tych elektronickych srandickach sa tak pekne zaraba, priklad😒br /> parkovacia kamera - cena kamery dovoz z Ciny - 28 EUR
Cena origo v mazde - 380.
Na motore taku prirazku nespravis a o tom to je, chcu z nas vytiahnut co najviac penazi...
Avatar - Bully_
Bully_
Prave ze to tak neni. Proc treba takovou GT86/BRZ ve finale kupuje tak hrozne malo lidi a kdyz uz, tak v tech nejvyssich vybavach? I kdyz i ona je porad spis normalni, komfortni a dostatecne prakticke auto, pouzitelne bez omezeni pro kazdy den. Lidi takova auta proste nechteji, bavi je o nich jenom diskutovat. Kde neni poptavka, neni ani nabidka.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Člověče, já zírám- kritika Mazdy ?! 😉
Avatar - TeeJay
TeeJay
Dneska jsme nějak na stejné vlně. :yes: Nemáš chřipku? >😁
Avatar - iudex
iudex
No je pravda, že nejaká viróza ma obchádza, žeby som to chytil od toho Kórejca, čo bol u mňa včera? Ale to by som potom musel kopať za H/K. 😉
vanos
S tim, ze poptavka po takovych autech neni, bych nesouhlasil. Minimalne v Nemecku, Rakousku, Velke Britanii a USA o ne zajem je. Extremnim prikladem je pak Svycarsko, kdy v roce 2010 byl nejprodavanejsi verzi Golfu Golf R, tedy model, ktery tehdy vysel na takrka trojnasobnou castku co zakladni motorizace. 😄
mikey166
Tak nádeje na poriadne modely s MPS či RX v názve sa už asi vzdal každý aj ten najvernejší fanúšik vrátane mňa. Každopádne nápad používať MPS len ako názov kombinácie a výbavy sa mi vôbec nepáči. Už skôr by som si vedel predstaviť modely na spôsob Swift Sport - nižší výkon ako podobná konkurencia, no vyvažuje to fun factorom. Pre dvojku 2.0, pre trojku 2.5, poladiť podvozok, a nakoniec by to ani nemusel byť stratový projekt. Nechajme sa prekvapiť ktorou cestou sa vydajú, ale bola by škoda znehodnotiť už dosť známy názov MPS, ako sa to takmer podarilo VW s Golfami GTI Mk.3-4. 😄