Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za 20 let se do ČR dovezlo 2,6 milionu ojetin, vozový park stárne

Počet registrovaných osobních automobilů v Česku se loni zvýšil o 105.713 na 4,894 milionu exemplářů. Jejich průměrný věk stoupl ze 14,2 na 14,5 roku, což je nejvyšší hodnota od roku 1995.
Zpět na článek
8. 2. 2015 11:32
8. 2. 2015 11:33
8. 2. 2015 12:49
8. 2. 2015 13:24
8. 2. 2015 17:30
8. 2. 2015 12:57
8. 2. 2015 13:07
8. 2. 2015 13:22
8. 2. 2015 13:29
8. 2. 2015 13:49
8. 2. 2015 18:07
8. 2. 2015 21:12
8. 2. 2015 21:24
8. 2. 2015 22:28
10. 2. 2015 03:34
8. 2. 2015 13:50
8. 2. 2015 14:14
8. 2. 2015 18:05
8. 2. 2015 18:01
8. 2. 2015 18:30
8. 2. 2015 20:43
8. 2. 2015 20:57
8. 2. 2015 22:38
8. 2. 2015 12:00
8. 2. 2015 12:25
8. 2. 2015 12:39
8. 2. 2015 13:04
8. 2. 2015 13:19
8. 2. 2015 13:28
8. 2. 2015 17:38
8. 2. 2015 18:18
8. 2. 2015 21:00
8. 2. 2015 21:46
8. 2. 2015 13:40
8. 2. 2015 13:42
8. 2. 2015 13:54
8. 2. 2015 13:57
8. 2. 2015 14:10
8. 2. 2015 14:31
8. 2. 2015 16:48
8. 2. 2015 17:51
8. 2. 2015 18:22
8. 2. 2015 21:45
8. 2. 2015 18:21
8. 2. 2015 13:59
8. 2. 2015 14:11
8. 2. 2015 16:45
8. 2. 2015 21:02
8. 2. 2015 13:34
8. 2. 2015 13:41
8. 2. 2015 13:49
8. 2. 2015 18:24
8. 2. 2015 19:17
8. 2. 2015 12:24
8. 2. 2015 13:01
8. 2. 2015 16:51
8. 2. 2015 20:25
8. 2. 2015 21:48
8. 2. 2015 20:21
8. 2. 2015 17:46
8. 2. 2015 16:13
8. 2. 2015 17:35
8. 2. 2015 18:18
9. 2. 2015 09:48
9. 2. 2015 11:30
10. 2. 2015 10:51
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 11:32
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
9. 2. 2015 09:20
Re: TO JE JEDINĚ SPRÁVNĚ !! PODPORUJEME MOBILE.DE !!
jj
PODPORUJEME OJETINY MOBILE.DE !! [odkaz]
A NEPODPORUJEME SOUČASNÝ EVROPSKÝ DINOMOBILKY !!
DŮVOD? CÍL?
LIKVIDACE EVROPSKÝCH ROPÁKŮM ZAPRODANÝCH DINOMOBILEK !!

AT ZIJE USA ELON A NEJMODERNĚJŠÍ POKROKOVÁ AUTOMOBILKA NA SVĚTĚ = TESLA MOTORS [odkaz] !!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
:-)
:-) :-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :yes:
8. 2. 2015 11:33
Zajímavý
14,5 roku je pořád ještě dost, ale elkem logické vzhledem k tomu kolik lidí si nemůže dovolit zároveň slušný bydlení a ještě nový auto, ikdyž některé značky už stojí celkem rozumný peníz ...

Ale aspoň, že už ze silnic prakticky zmizely všechny auta rok 1990 a méně ... Ale osobně co si myslím a i vidím na silnici tak právě takový ty roky 1995-2000 pořád hodně převládaj a když lidem slouží nemají je důvod měnit.
Sám mám taky z 1999 a je to super moderní auto co pořád jezdí skvěle.
Rozbalit vlákno
4
8. 2. 2015 12:49
Re: Zajímavý
16 let stará plesnivina je super moderní auto co jezdí skvěle? Tak to máš zvláštní měřítka. Kdo na to nemá, tak ať jezdí busem. Konečně bude kde parkovat a nebudu čuchat ten odpornej smrad z takovejch hnojů, jako máš ty.
8. 2. 2015 13:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 17:30
Re: Zajímavý
Pokud je to benzinak, tak plni normu EURO 2, pripadne EURO 3 a rozhodne nesmrdi. Porad lepsi, nez EURO 6 s primym vstrikovanim zpusobujicim pevne castice. Schvalne by me zajimalo, jak vonave auto mas ty.
Avatar - _Karel_
8. 2. 2015 19:09
Re: Zajímavý
Jedinej hnůj je tvoje arogance.
Avatar - Ada je zase tady
8. 2. 2015 11:39
Je to odrazem
životní úrovně obyvatel ČR
Rozbalit vlákno
15
8. 2. 2015 12:34
Re: Je to odrazem
ano,kdyby každý koupil teď Renault,tak muže prům.věk stoupnout ke dvaceti letům,páč Renault vyrábí teď už jen držáky co tuto dobu vydrží >:-[] ;-) >:D >:-[] :yes: :yes: :yes:
8. 2. 2015 12:50
Re: Je to odrazem
Spíš životní filozifie, hlavně ať to moc nestojí a mám toho hodně, tak má každá rodinka už dva, tři podobný vraky před domem.
8. 2. 2015 12:54
Re: Je to odrazem
presne tak, odrazem zivotni urovne je fakt, ze tu mame na jedno auto 2,25 lidi. To doklada, ze auta v historii cr nikdy nebyla dostupnejsi.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 12:58
Re: Je to odrazem
Auta možná nikdy dostupnější nebyla, jen jsi zapomněl dodat, že hovoříš o OJETINÁCH :-! A je otázkou, k čemu ti je ojetina za pár káčé, když je často v naprosto zoufalém technickém stavu.
8. 2. 2015 13:12
Re: Je to odrazem
to se zeptej tech, co je provozuji. urcite by pro ne bylo levnejsi je nemit, takze motivaci hledej u nich...
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:22
Re: Je to odrazem
motivace je úplně jednoduchá - životní nutnost, nezbytnost, potřeba. DOba je taková, že dojíždíš i pro noviny, protože krám je až ve vedlejší vesnici...
8. 2. 2015 13:36
Re: Je to odrazem
za to ma otevreno nonstop... takze muzes chodit vecer pesky ;-)... a co treba psi? dnes je mezi lidmi 10x tolik psu nez v minulosti. maji je vsude v bytecha tak... je to nutnost nebo luxus?... aneb vyhod psa, provozuj lepsi auto... ale jinak s temi novinami je to uplny ulet. zrovna mnozstvi prodejen je mnohem vetsi nez v minule dobe, pravda ne v kazde vsi zustal obchod s potravinami, ale to, ze musis obcas jet nakupovat do vedlejsi vsi nevysvetluje, proc je u nas na jedno osobni auto 2,25 lidi (vcetne kojencu, deti, duchodcu a invalidu)...
Avatar - Machýrek
15. 2. 2015 01:30
Re: Je to odrazem
Mas recht.. psi lejno kam se podivas >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 13:54
Re: Je to odrazem
Není ojetina jako oejtina, aneb co si kdo vybere, to má. >:D
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 14:06
Re: Je to odrazem
doma má taky snad každý lehce jetou, málokdo je prvním majitelem :*)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 14:13
Re: Je to odrazem
>:D :yes: :yes: Tak nějak
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 14:57
Re: Je to odrazem
No pokud měla lehce jetých jen prvních 5cm, tak to není zas taková katastrofa... :-)
9. 2. 2015 08:40
Re: Je to odrazem
Hele to je zbytečný sem něco psát. Pro místí experty je prostě auto, který nekoupíš fungl nový jen silně zapáchající a kouřící kasička do který soustavně rveš prachy. Že existujou auta, který se nesypou a jezdí s minimální údržbou jim prostě mozek nepobírá. Proč myslíš, že jezdím ve starý Oktuli? Komfortem je na úrovni dnešních aut nižší střední, výkonově taky, spotřeba krásná, nehnije to, bát se o to už nemusím, když to náhodou rozmlátím nebo mi to někdo odře tak mě to zas tak trápit nebude, tak co tomu autu chybí? Nejsem absolutně motivovanej abych si koupil novou nebo třeba Rapida, protože to je ta samá konfekční záležitost. Prostě onošený tepláky bych vyměnil za nový tepláky, ale když ty onošený pořád vypadaj k světu a fungujou, tak na co se jich zbavovat ;-) Takhle uvažuje spousta lidí, takže výsledkem je skoro 15 let starý vozový park.
9. 2. 2015 09:16
Re: Je to odrazem
v USA je priemerný vek vozidiel ešte vyšší ;-) Takže tento údaj je odrazom absolútne ničoho :-)
9. 2. 2015 13:06
Re: Je to odrazem
Souhlas je úplně zbytečný se kvůli tomu nějak vzrušovat a vymýšlet co s tím. Starý auta prostě průběžně odchází do šrotu a prodávají se nový. Do nekonečna vozový park stárnout nebude.
8. 2. 2015 11:39
vozový park
...no ona by si evropská vrchnost představovala nejradši, že lidé budou měnit auta nejlépe po 4 letech. Jenže to by těm novým autům nesměli trvale zasazovat rány z milosti, které pak uživatele stojí velké peníze.

Osobně si myslím, že auta z druhé poloviny 90. let byly jedny z nejkvaltnějších a pokud těm lidem ta auta slouží, tak není přece důvod ta auta měnit za nové. Jednak to není ekonomické a jednak je to zbytečný.
Rozbalit vlákno
49
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 11:52
Re: vozový park
ano, právě že ten důvod není. A když není, tak jej musíme uměle vytvořit, a tak nám tu podsunou ekopoplatek, tu ekoplaketu atp. 8-s
8. 2. 2015 12:57
Re: vozový park
no to je otazka. kdyz se nekdo o auto dobre stara, je to pravda, ale 90% aut z devadesatych let jsou plesnive plecky, ktere proste do provozu nepatri... ale vysvetluj to mladaskovi ve vytunenem passatu B5 s 1,9 tdi metajicim brikety, ze ma sedet spise v zanovnim loganu!
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:00
Re: vozový park
zánovní logan stojí 200, olítaný B5 koupíš za 50... Jestli v tom nevidíš rozdíl, pak si vytáhni hlavu z písku.
8. 2. 2015 13:07
Re: vozový park
ty jsi typicky cech z venkova, vid? do toho passatu za 50 bud kazdorocne dalsich 50 narves za opravy nebo pod nim lezis po odpolednach a o vikendech a lepiis to jak kukacka hnizdo. zatimco se zanovnim loganem jezdis. jestli v tomhle nevidis rozdil, pak si vytahni hlavu z pisku :-)
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:15
Re: vozový park
kecy. Mladej zobák technický stav dvakrát řešit nebude a starou Bé pětku přirozeně budeš servisovat u garážmistra Tondy vod vedle, kterej ti půlku dílů sežene z vrakáče za pár peněz.

Přirozeně to nebude bezstraostný ježdění jako v zánovním Loganu, jenže cena je prostě úplně jinde. A prvojezdci u nás prostě na nový auto ani úrovně Dacie naprosto nedosáhnou, koupit novou, nebo třeba i lehce jetou Dacii je pro ně z říše snů.
8. 2. 2015 13:22
Re: vozový park
nepovidej, nepojizdna sunka je i za 50 tisic draha, vymenovat uplne rozbite dly za rozbite z vrakace neni zrovna dobra taktika a neni to ani levne. nemusis kupovat niveho logana za 200, kup trileteho za 100. Oproti B5 za 50 usetris na nervech, na case a v neposledni rade i na penezich.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:25
Re: vozový park
a kdo říkal, že za 50 je nepojízdná šunka?? Pokud nejsi lopata, tak i za 50 vybereš, dá se. Jen nesmíš jít do autovrAAAkoviště a musíš si dát troochu práce při výběru. Dalších třeba 25 necháš na servis a povozíš se stále líp jak v tom Loganu za nesrovnatelně nižší cenu.
8. 2. 2015 13:29
Re: vozový park
ohó, to bych se zasmal, za 50 se v teto kategorii dobra auta neprodavaji, to sorry, ale to mas latku hoooodne nizko.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:39
Re: vozový park
v této cneové kategorii jde pouze o stav a nezbořenost, jestli to má 250 nebo 350 na tacho je úplně jedno.

A obvykle musíš hledat dovoz, auta původem z česka jsou obvykle vylítané šroty. Ale opravdu se dají najít slušné kousky - tj. bez vážné havárie a udržované. Smaozřejmě, že mnoho dílů bude na konci životnosti, ale vyměníš a jede se dál.

Příklad?
[odkaz]

auto za pár káčé v úplně slušným stavu :-!
8. 2. 2015 13:49
Re: vozový park
no nezlob se na, ale celou dobu se bavime o stredni tride v diselu (passat b5) a ty sem soupnes golfa s 1,4 atm? no to je trosku mimo tema, ne? ... ten golf muze byt celkem v poho, uznavam, ale nemusi...
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 14:03
Re: vozový park
nedávno tam byl třeba B5 ve slušným stavu z 98... V téhle cenové kategorii na velikosti už dvakrát nezáleží. Naoapk menší auta si drží cenu líp, protože opravy jsou levnější.
8. 2. 2015 18:07
Re: vozový park
hele, nebudu se s tebou hadat, ze se neda najit kousek, co by za to stal, ale v obecne rovine bude dnes za 50000,- passat b5 diesel prakticky nepojizdny vrak.
Avatar - Ada je zase tady
8. 2. 2015 20:17
Re: vozový park
Nesmysl. Dacie už po prvním roce provozu a 50 tis km bude rozhodně poruchovější, než Passat B5 1,9TDI s najetými 300 tis km.

BTW: zkus do Logana naložit nějaký náklad, který vyžaduje zcela rovnou ložnou plochu... a ostatně - má Dacia pohon 4motion?
8. 2. 2015 21:12
Re: vozový park
ado,na tve selektivni pseudoargumenty dam dva rovnez selektivni pseudoargumenty: 1) zkus najit passata b5 1,9 tdi se stejnym povinnym rucenim jako je na logana 1,2. 2) zkus najit mezi ojetinami passata b5 tri roky stareho.

samozrejme, ze muzes mit ruzna rozhodujici kriteria vyberu, diky kterym jedno nebo druhe auto vyloucis, ale to sem preci nepatri. ja jen tvrdim, ze poridit a provozovat zanovniho logana (+- 3 roky) vyjde levneji nez to same s passatem b5 1,9 tdi (tady uz na veku asi nesejde, nejmladsi jsou desetilete).
8. 2. 2015 21:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 13:49
Re: vozový park
Neptej se mě za koliksem koupil Alero, mam ho 22 měsíců a pořád jezdí >:D I káry pod 50 můžou být v poho

A ležel sem pod tím 2 víkendy za ty dva roky.
Jeden víkend sem dělal brzdy a přehazoval látkový sedačky za kožený a druhý víkend sem měnil svíčky, vzducháč, olej, a střkal sem podvozek.

Olej v automatu a palivák mi vyměnil muj servismen + antifreeze. A nic jinýho na tom nikdo za dva roky nedělal >:D
Avatar - _Karel_
8. 2. 2015 19:27
Re: vozový park
Já prodával za pade mondeo 2003 naftu s tacho 300tkm, ale žádný vrak to nebyl. Podvozek, brzdy, vstřiky, vše šlapalo. Roční servis okolo 20tis.kč- nové díly, ne vrakáč.Normální, vcelku bezpečný, pohodlný,prostorný auto. Na co Dacii?
8. 2. 2015 21:24
Re: vozový park
no vidis, ja bych si auto s 300 tkm nikdy nekoupil, co silentlbloky (vpredu/vzadu) menils?. pri takovem najezdu ti muze vysadit uz cokoliv a oprava muze mit vetsi cenovku nez vuz. samozrejme netusim, jak ses k autu jinak choval, jakym zpusobem si nakroutil tech 300 tkm a co vsechno bylo za dobu zivota v aute povymenovane, apod.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 21:44
Re: vozový park
Však s tím většina počítá, že budto to dojezdí a pak prodá na ND anebo koupí druhý podobný vehikl a slepí ze dvou jedno.
8. 2. 2015 22:28
Re: vozový park
no vidis a ja chci pritom spolehlive auto na jezdeni a ne nebezpecny vehikl, ktery se muze kdykoliv odporoucet (coz se tedy muze stat i u noveho, preci jen pravdepodobnost je tam mensi). a myslim si, ze to je zavadny zpusob mysleni, kupovat neco na dojeti. mel bych zohlednovat i nejaka kriteria bezpecnosti provozu a ohleduplnosti, nejsem na silnici sam, ale tohle uz je zase o pristupu jednotlivcu.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 22:41
Re: vozový park
Tak budto se to kupuje proto, že na nic dražšího jak na auto za 50 lidi nemaj anebo jako druhé a záložní auto nebo pracovní auto co odedře nejhorší a zahodí se.

Na zbytek je ojetina za 200-300-400-500, dle možností každého soudruha, která udělá ještě hodně parády a leckdy je na tom líp jak nový logan, nbo litrová Faba, bo to není okradená ludra s papírovou spotřebou co se v reálu liší o 1,5 litru a tunou eko nesmyslů.
9. 2. 2015 13:10
Re: vozový park
Snažíš se nám tady jako namluvit, že Mondeo rv 2003 je nebezpečný a jeho provozování je neohleduplný k ostatním na silnici nebo jak mám tomu tvýmu příspěvku rozumět? Pokud to auto drží pohromadě a má v pořádku brzdy tak nevidím důvod proč by se s ním nedalo bezpečně jezdit.
10. 2. 2015 03:34
Re: vozový park
nesnazim se ti namluvit nic. pouze konstatuju, ze na aute s 300 tkm se uz postupne a nahodile droli vsechno, coz majitel v podstate potvrzuje (ja chci jezdit ne cekat v servisu). Dale jsem mluvil o tom, ze 90% (studii na to nemam, odhaduju) vehiklu z 90tych let (tzn. auta starsi 15-ti let), co se na nasich silnicich pohybuji, jsou vraky. jedna vlastovka (Astra po Tvem dedovi) jaro nedela a spada do te kategorie tech 10-ti %, jejiz existenci nezpochybnuju!
10. 2. 2015 08:52
Re: vozový park
No na autě s 300 tkm je fakt, že se toho asi bude sypat poměrně hodně. Záleží taky jaký auto. Nicméně ani fakt, že máš nový auto neznamená, že s tím nebudeš co chvíli v servisu.
Avatar - _Karel_
8. 2. 2015 22:32
Re: vozový park
Jo, 300 vypadá hrozně, ale při slušným servisu to není tragédie. Nebyla to žádná rozpadající se herka. Každé cca 2-3 měsíce jsem něco opravoval, ale většinou v řádech tísíců kč. Řešení problémů je časovou daní za celkově nižší cenu za provoz auta proti srovnatelné novotě.
9. 2. 2015 08:44
Re: vozový park
Hele my kupříkladu prodávali po dědovi Astru z roku 2000 s 56000 km za 38000 korun. Kdybych neměl Oktávu, tak si ji nechám. Nový auto, který stálo 14 let v garáži. Takže není potřeba jezdit v rumunským šrotu za 200000, ale opravdu se za 50 dá pořídit i solidní auto, který ti bude krásně sloužit. Jen to nechce jak píše rohypnol koupit první šunku s áček na kterou narazíš. ;-)
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2015 13:41
Re: vozový park
Představa, že si takový 18letý Pepa koupí místo B5 TDI f čipu f kombíku na hlínách tříletý Logan mě celkem pobavila. Takoví mají očividně priority trochu jinde než ty. ;-)
8. 2. 2015 13:50
Re: vozový park
to je smula, ze malokoho v 18-ti letech uz dostihl rozum...
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 2. 2015 13:58
Re: vozový park
Kdyby študák jezdil Loganem, to by ho spíš dostihl v 18 důchod, než rozum.. a to by bylo opravdu smutné :-)
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 14:01
Re: vozový park
a ty jsi v 18 dozajista trávil čas v knihovnách a vymýšlel teorii velkého třesku, že >:-[] 8-s
8. 2. 2015 14:14
Re: vozový park
podivej, to,'ze 18-ti letemu pepovi vice imponuje b5 v dieselu nez logan jeste neznamena, ze je to financne vyhodne. navic kdyz timto trpi nekdo po tricitce, je to uz zastydla puberta.
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2015 14:52
Re: vozový park
Ale člověk se holt ne vždy rozhoduje čistě racionálně, dle finanční výhodnosti (nemluvě o tom, že i ten tříletý logan za 100 tis. je utopie).
8. 2. 2015 18:05
Re: vozový park
ale to je pochopitelne, kdyz kouknes na zacatek vlakna, tak tady vubec neslo o racionalitu jenom jsem si dovolil podotknout, ze 90% aut z konce minuleho tisicileti jsou plecky, ktere do provozu dnes jiz nepatri, zaroven tvrdim, ze vyhodnejsi alternativou k jejich koupi je treba zanovni logan. a to ciste z hlediska cenoveho a z hlediska bezneho obyvatele, ktery nema moznost v garazi z auta vyndat motor, apod.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 21:46
Re: vozový park
A co veteráni? Taky nepatří do provozu? Znám lidi, co jezdí s youngtimery jako s dailydriverem.
At si každý jezdí jak starým autem chce, ne vše co je nové je nutně lepší.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 17:06
Re: vozový park
Tvoje představa o finanční výhodnosti nové Dacie vůdči starší ojetině je úplně mimo realitu.

Zaprvé - Dacie si dobře drží cenu, protože to jsou prostě jednoduchá a navýsost praktická auta, na kterých se toho nemá tolik co vysypat.

Zadruhé - Dacia po 4 letech vyžaduje velký servis, který vyjde na cca 20 000,- , a i když má starou spolehlivou techniku Renaultu, tak používá lacinější díly - třeba řemen je užší, takže se musí vyměnit myslím už po 60 000 km a tak podobně.

Za 20 000 u takové Octavie vyměním od tlumičů přes rozvody a když přihodím dalších 10, tak to budu mít i s brzdama a výfukem... Když přidám spojku a nějaký další spotřebák, tak za 50 mám na autě vyměněno půlku dílů a můžu se jen a jen vozit...

Výhodnost té Dacie je především v tom, že jezdím jen na garančky a šetřím tak čas, nemám žádné starosti, nemůže se mi stát, že budu muset týden auto nechat Tondovi v servisu. To je hlavní výhoda nové Dacie. Jistota nového vozu.
8. 2. 2015 18:01
Re: vozový park
jeste jsi zapomnel na turbo, vstrikovace, vahu vzduchu a dalsi kravinky za hubicku ;-). pak take elektronika v jednickove oktavce neni nesmrtelna (v posmrtnych krecich cvakajici relatka jsou snad povestna). proste je toho mraky. provozovat stare auto v bezvadnem stavu vyzaduje soustavnou peci. a bud to neni levne nebo to sezere dost casu. jak sam uvadis, zrovna spolehlive to take neni. takze jak chces, jinak souhlas, logan si svou temer nulovou cenu drzi od narozeni az do smrti ;-).
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 18:20
Re: vozový park
nezapomněl, protože s turbem problémy pokud majitel není dobytek nejsou a jde lacině repasovat. PD problémy s naftou nikdy nemělo. Elektronika ano, to je řešitelné.

Jak říkám, když si necháš 50 papírů bokem a koupíš zachovalou Octavii 1, povozíš se mnhem líp jak v kterékoliv Dacii, ovšem vyjde tě to na poloviční peníze.
8. 2. 2015 18:30
Re: vozový park
jinak teda jeste ted jsem kouknul na automodul a loganu se starim do deseti let s najezdem do 100 tisic a cenovkou okolo 50 klacku je tam docela dost... to jen kdybys vylozene trval na te cenovce. jinak v loganu jsem nejel, ale nez O1, tak to radsi pujdu na autodrom.
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2015 20:19
Re: vozový park
A desetiletý Logan je bezúdržbový? Vždyť nemá ani pořádnou protikorozní ochranu, a že to na nich jde vidět. Navíc nafta nespolehlivá a benzín spotřebou neohromí. Nevím, proč v něm stále vidíš nějakou výhru.
8. 2. 2015 20:43
Re: vozový park
... a co to zase stacis jinam? ja jsem psal, ze auta starsi patnacti let jsou veskrze vraky, konkretne oblibeny passat b5 v dieselu bude i provozne (rozumej vsechno vymenit) velmi nakladny, v cenove hladine 50 000,- kc to bude vrak. jako alternativu jsem nabizel zanovniho logana, co by reprezentanta levnych vozu. a sem si soupni klidne ceeda, i30, astru classic, co te napadne. kupte si, co chcete...
Avatar - Ada je zase tady
8. 2. 2015 20:28
Re: vozový park
V Octavii odcházelo jen relé 108, protože bylo "made in France" :no: Motor 1,9TDI vydrží běžně 600-700 tis km. Výfuk je nerezový. Ložiska v kolech se typicky mění až po 350 tis km. Turbo lze repasovat za 8 tis Kč (pokud řidič není jouda a nejezdí až do jeho konečné smrti) a vydrží typicky 200 tis km. "Kosti" přední nápravy u Passatu lze zaměnit za výrazně levnější díly ze Superba a mohl bych pokračovat...

Naopak vyjet s tříletou Dacií do zahraničí vyžaduje značnou míru odvahy, protože pod rezavým rumunským kabátem se skrývají shnilá francouzská střeva.
8. 2. 2015 20:57
Re: vozový park
nojo, ado, vzdyt to sam pises, bud pod autem lezis sam nebo za to draze platis. na vstrikovace uz jsi uplne zapomnel (nejvice lidi ma PD), vaha vzduchu dela problem od nepameti, zhavici civky menis nejpozdeji za deset let, turbo pokud se o nej nestaras tak po 200k km uz stejne jen ceri vzduch, pomerne tezky motor 1,9tdi pak v o1 vyrazne rychleji likviduje podvozek (ja vim, vytluceny silentbloky tady mistni tprovozovatele vraku neresi). pak jsou tu zcela standardni zalezitosti napric vsemi letitymi vraky - zakalena svetlomety, co sviti na prd, kabelaz, co blbne, gumy ve dverich, co poradne netesni, klimatizace co nechladi, prorezle nerezove vyfuky (jinak si tedy ado nedovedu vysvetlit ten ohavny rachot starych vraku, vcetne skodovek), a litry oleje vytekajiciho z aut po kapkach, to vse drzi pohromade silou vule a pres technickou proleze jen za uplatek... proste tohle je realita naseho vozoveho parku, je to v prvni rade o pristupu lidi.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 21:49
Re: vozový park
Zapoměli jste na jednu zásadní vec - ztrátu hodnoty. Koupím novou káru za 400, za 5 let jí prodám za 180.

než těch 220 litrů promrhám v údržbě, tak to chvíli trvá. Zejména když ND stojí rozumné ceny.
8. 2. 2015 22:38
Re: vozový park
no tak ne kazdy ma na nove auto, proto jsem tu mluvil o prikladu trileteho logana. takze porovnavas zase neco trochu jineho. casto lide kupuji stare kdysi celkem luxusni vozy, a protoze nemaji na jejich celkovou udrzbu, "resuscituji je od stk k stk" (jak tu nekdo trefne napsal) a tento zpusob uzivani aut ma daleko k tomu rozumnemu - bezpecnejsimu , ekonomictejsimu a ekologickemu. jsou samozrejme situace kdy jedno nebo druhe neplati.
8. 2. 2015 21:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bully_
8. 2. 2015 17:30
Re: vozový park
Podle me stoji pravidelne resuscitovani (od STK k STK a to bych mel jeste slovo "kontrola" v pripade CR napsat do uvozovek) stareho vraku u toho Tondy zhruba stejne penize, jako bude stat pravidelna udrzba noveho Loganu v oficialnim autoservisu. S novym autem totiz uz kvuli zaruce a prip. dalsimu prodeji minimalne po dobu zaruky k tomu Tondovi nepojedes.
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 15:52
Re: vozový park
Ale ano, třeba i kvalitní a slouží. Ale co ta ekologie? Co ty emise? Co tak alespoň emisní norma Euro III (2000)? Splňují? Asi těžko. No a to tu přece jde.
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2015 20:22
Re: vozový park
Mé svědomí by se již s těmi pár gramy CO2 (alespoň v případě benzínu) opravdu nějak vypořádalo.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 11:56
Čím to asi jen tak může být?
Že by to bylo tím, že nám tu neustále vzrůstá průměrný plat a neustále roste životní úroveň??

Nebo že by to bylo tím, že auta jsou levná jako nikdy??

Nebo že by to bylo tím, že rodinám se rodí stále méně a méně dětí a tak jim nezbývají peníze na automobil??

Myslím, že to bude především tím, že migrace obyvatel směr Praha znamená, že automobil v Praze beztak dopravě nepomůže a hlavně - PDP a OpenCard evidentně způsobila automobilovou revoluci v Praze, MHD se stalo vzorem dopravy >:-[]
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2015 12:00
Modly
Když ono je to těžký, když pro dost lidí je vysněná modla vylítaná jedničková Octávka v naftě. A co si budeme nalhávat, pokud člověk spočítá náklady na pořízení, počáteční nutný servis a pak další náklady, pak náklady na takovej sazomet nejsou daleko od pořízení (když ne nového) lehce jetého auta...

A znám dost lidí, co si z Německa dotáhnout "lehce ťuklou voňavku s nula nula nic na tacháči", rozuměj Passata zbořenýho na předek v béžový barvě a vyvrtanýma dírama v palubce. :-)

To se pak ten věkovej průměr špatně stahuje.
Rozbalit vlákno
33
8. 2. 2015 12:25
Re: Modly
Tak zrovna jedna "vylítaná jedničková oktávka v naftě" se ke mě trochu nechtěně před lety dostala. Byla to asi jediná možná splátka dluhu od kamaráda (asi před 4 rokama v hodnotě 50.000,- Kč). V tý době si mladá dělala papíry, tak jsem si jí nechal pro ní, ať se na ní naučí a dobije jí. Mladá už je dávno z baráku, ale koktu jsem si nechal. Slouží teď jako čtyřmístná rezerva k MX-5ce a dvoumístnýmu obytňáku. Náklady na provoz jsou tak trapně nízký, že je to úplně k smíchu. Po Praze jezdí za 4,5 a v zimě za 5, mimo město tak 4. Všechno se na ní dá sehnat a opravit za tašku hrušek, ale hlavně to ani není potřeba, protože se na ní nic nekazí (je to r.v. 2000, 66kW, 1.9TDI, 240.000km). Interiér nevrže, všechno funguje, jak má, pneumatiky mám celý ty 4 roky furt dvoje (letní+zimní), protože je to nežere. Za ty 4 roky a 40.000km, co jí mám, jsem měnil nějakej ventil u turba (asi 200,-), spojku (asi 2.000,-) a prodřenou hadici serva (700,-). A to je všechno. To jen k těm nákladům. A dokud se na ní nepodělá něco fatálně, nebo jí nezbořim, těžko budu hledat důvod, koupit něco jinýho, zvlášť při mym způsobu užívání - tak 1x za měsíc vezu mámu na chatu nebo jedu pro nějakej nákup do Obi...
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 12:39
Re: Modly
tak hovořit o trapně nízkých nákladech, když tam dáváš díly z číny, tak se není čemu divit... :-!

Spojka na O1 rozhodně 2000 nestojí, ani pokud se budeme bavit o ceně materiálu. Za ty peníze jsi nechal vyměnit možná tak spojkovou lamelu.

Jinak ale souhlas, O1 byla kvalitně postavená a při pravidelné údržbě nemá problém sloužit dalších 10, 15 let. Přitom se v ní dá pohodlně přejet republika. Důvod ke koupi nového vozu prostě není.
8. 2. 2015 13:04
Re: Modly
ty jo tuhle mi pujcili v praci octu I 1,9 tdi 74 kW (nic jineho ten den nebylo) a jel jsem s tim do bratislavy, D1 od Humpolce - byl jsem vyklepanej jak startka a usi jsem mel jak po nejakem rockovem koncerte, sorry, tohle auto uz ma sve za sebou. Neni ani pohodlne, ani bezpecne a jeste neskutecne otravne (hluk). Trabantista by rekl, ze jsem magor, ale ja jsem proste zvykly na jiny standard...
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:19
Re: Modly
tak pohodlně po D1 se asi nesvezeš téměř v ničem, že >:-[]

Octavia 1 dodnes dokáže vcelku rozumně naplnit cestovní komfort. Pokud si zvyklý na vyšší úroveň, tak tě přirozeně zklame. Ale pohledem běžného jezdce je Octavia 1 úplně v pohodě, možná někde na úrovni Fabie 3 nebo Rapidu co se pohodlí týká.

Ano, moderní vozy bývají tišší, především odhlučnění motoru u Octavie je na dnešní dobu přecijen slabší. Jinak ale úplně v normě.
8. 2. 2015 13:28
Re: Modly
no nebudu ti oponovat, jen musim rici, ze aut, s kterymi je D1 pohodlna, je mraky. ja mam ve VW elektronicky regulovane tlumice, je to bozi. povrch dalnice je hnedle o dve tridy kvalitnejsi ;-). pak jeste ten hluk, ten v aute nemam. proste 2,0 tdi cr je sam o sobe nesrovnatelne kultivovanejsi, neco tlumicich hmot navic a je to balzam na usi. jinac mel jsem kdysi pasata b5 s 1,9 tdi pd 96kW, a ten traktor motor tam byl mnohem lepe odhlucneny nez v o I.
8. 2. 2015 17:38
Re: Modly
Ale uplne stejne machrovat by mohl majitel Mercedesu S, ze cesta s VW 2.0 TDI je oproti jeho autu mucirna. Musis srovnavat, jakou cenu ma tvoje auto a jakou ta sluzebni octavka, na ktere se asi taky dost podepsal zpusob pouzivani.
8. 2. 2015 18:18
Re: Modly
no, ja mam jeste srovnani s ML a A8, obe na vzduchu a ty jsou pravda jeste o tridu pohodlnejsi. urcite jsem nechtel machrovat na nekoho, kdo ma napriklad jen tu oktavku jednicku. proste je fakt, ze to auto uz ma sva leta za sebou. no a druhy fakt je (ktery se nesmi u nas v cr rikat nahlas), ze o1 v dobe sveho vzniku byla velmi kompromisnim vozem jehoz jizdni vlastnisti jsou pomerne slabe. pochopitelne pro bezneho pilota to bohate staci. ja jsem proste absolvoval cestu po d1 a jednak me standardne (jako u vsech octavii 1 a 2 bez bederni opery) bolela zada a jednak v tomto pripade jeste usi. auto bylo sluzebni erar, melo 240 tisic, takze tam jeste chrochtalo relatko od brna az domu a pri silnejsim brzdeni se klepal volant jak sulc. steracevodu rozmazavaly. jeste tam hvizdalo turbo, ale to je techto najezdu standard, alespon clovek vi, ze se jeste toci. nasemu garazmistrovi jsem to nahlasil a ten byl cely stastny, ze mu konecne take nekdo neco smysluplneho rekl a nechal vse opravit. tak ano, i fakt, ze to je erarni auto na tom dojmu sehral roli.
Avatar - Ada je zase tady
8. 2. 2015 20:34
Re: Modly
Kecy. Podle výše řečeného máš největší zkušenosti s rezavou Dacií Logan... >:-[] :no:
8. 2. 2015 21:00
Re: Modly
ve skutecnosti jsem se vloganu vezl asi trikrat v rumunsku, byl to taxik, ale kdyz myslis...
8. 2. 2015 21:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - simply never
8. 2. 2015 22:47
Re: Modly
Ano, ale urobili to umyselne. Adolfa totiž zaradili do kontrolnej skupiny, kde miesto liekov dostava rektalne cipky.
8. 2. 2015 13:40
Re: Modly
Tak to nevim, co jsi měl za pekáč. V době, kdy se u mě kokta objevila a jezdila s ní mladá, jsem měl na denní ježdění už několik let A8 (2004) se vzduchovym podvozkem, takže se nedá říct, že bych nevěděl, co je to komfort. Samozřejmě, že se s tím kokta nemůže rovnat, ale není žádný utrpení s tim jezdit, s tim nesouhlasím. Já jsem v tu dobu těmahle autama taky pohrdal a nikdy by mě nenapadlo si něco takovýho pořídit, vlastně asi ani škodovku obecně. A po někalika letech zkušeností musim uznat, že to je zatraceně dobrý auto. Ne tak, že by to měl bejt něčí objekt touhy, ale je robustní, neporuchový, nenáročný, bytelný, spolehlivý, úsporný, s hodně dobře vyladěnym podvozkem. Prostě hodně dobrá spotřební věc k pohybu z bodu A do bodu B.
8. 2. 2015 13:54
Re: Modly
mel jsem steny pekac jako ty o I v dieselu s nechutne nepohodlnym podvozkem, neodhlucnenou s traktordieselem a olezlym volantem (a nerikej, ze nemas olezly volant to maj totiz vsechny octavky od 1 po 2).

urcite bych nerekl, ze tim autem pohrdam, to urcite ne.
8. 2. 2015 13:57
Re: Modly
Víš, že ani nevim, jestli je olezlej? >:D Až s ní pojedu, mrknu se. Asi bude po těch kilometrech. Každopádně mi ale utkvěl v paměti značně olezlej koženej volant v tý A8, která měla najeto půlku. >:D
8. 2. 2015 14:10
Re: Modly
ten nebyl olezlej, to je spina z Tve kuze, to umyjes. z nam z A6tky. na octe se vydroluje pena.
8. 2. 2015 14:31
Re: Modly
Špinavej nebyl, nejsem dobytek. Byl oleštěnej a kůže lehce popraskaná. A na koktě se rozhodně nic nedrolí, je taky jen oleštěnej.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 16:48
Re: Modly
není pravda. Vydroloval se jen na některých ročnících. Prostě podle toho, kde zrovna koncern splašil nejlaciněj vyrobený volant. Ale takto je to u koncernu stále, jen v mnohem větší míře. Třřeba elektroinstalace do Superbů se dělá v Rumunsku...
8. 2. 2015 17:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 18:22
Re: Modly
je, ale ta zverstva, co ti kolikrat z techto zemi prijdou, to je k placi :-)
8. 2. 2015 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 18:21
Re: Modly
to mas pravdu, souviselo to s jednim dodavatelem. hele, i bosch treba nakupuje kabelove svazky k nekterym vyrobkum na ukrajine, takze tady bych rekl ze neni co dodavat... :-)
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:59
Re: Modly
máš tu smůlu, že jsem teď nedávno jel s kamarádovou 81 kW O1 a jízdně úplě v pohodě. Má ji v dobrém technickém stavu v LaK, najeto bůh ví kolik, určitě přes 1/4 mil, navíc dokonce byla zbořená, takže "půlka" auta z Polska, ale spraveno vše na výbornou. A pokud bych měl jet delší trasu, tak raději třeba právě tu O1 než třeba novou Fabii 3 :-!
8. 2. 2015 14:11
Re: Modly
uz jsem ti tu psal, ze mas holt latku hoooodne nizko.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 16:45
Re: Modly
jen jestli ji spíš ty nemáš až moooc vysoko :-!
Avatar - Ada je zase tady
8. 2. 2015 20:37
Re: Modly
Třeba na úrovni Dacie >:-[]
8. 2. 2015 21:02
Re: Modly
ado, ty ses tak trochu kaspar, vid? :-)
Avatar - simply never
8. 2. 2015 22:51
Re: Modly
Nie, nie je gaspar, on iba momentalne caka na rektalny cipok a od nervozity, že sestra nechodí, trepe nezmysly. Stav: recidivum renaultum.
8. 2. 2015 13:34
Re: Modly
Jj, šlo jen o lamelu, víc nebylo potřeba, ložisko i přítlačák byly OK. Ale to je detail, já jsem chtěl hlavně poukázat na to, že náklady nejsou rozhodně srovnatelný, že by sis za ně moh pořídit nový nebo lehce jetý auto. To je prostě kravina.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 13:41
Re: Modly
vždy je třeba měnit vše, ale to je jedno. Možná že začátečník opravdu beztak lamelu sjede na dvě doby, ale normální řidič by měl měnit vše.

ANo, Octavia 1 je relativně z těch provozně levných, Fabia 1 je na tom ještě líp.
8. 2. 2015 13:49
Re: Modly
Jj, právě, dala spojce pokouřit, když trénovala rozjezdy, to jí moc nešlo, odnesla to jen lamela. Kdyby s tim jezdil někdo normální a ne ženská >:D jsem si jistej, že by se na spojce nemuselo dělat nic do teď.
8. 2. 2015 18:24
Re: Modly
no, tohle je o tech latkach... ja bych menil komplet, nerad delam kompromisy... ;-)
8. 2. 2015 19:17
Re: Modly
Problém je v tom, že novější auta mají vyšší udržovací náklady než jedničková Oktávka.
8. 2. 2015 12:21
Kvalita nových vozů
Není se čemu divit když vidím kvalitu nových vozů kdy se jich vetšina vyrábí jako časované bomby které sotva přežijou záruku... ;-)
Rozbalit vlákno
0
8. 2. 2015 12:24
Myslím ...
Ono to tak špatné nebude. Myslím, že bychom měli počkat půl roku než zmizí auta v polopřevodech a pak to číslo bude určitě nižší .....
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 12:31
Re: Myslím ...
Jen aby v těch polopřevodech nebyly spíš novější kusy...
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 12:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 12:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 13:01
Re: Myslím ...
Jasně .... Trochu mě teda překvapuje těch 32 let u motorek, tam asi bude taky dost už dávno neexistujících kousků.
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 16:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 16:51
Re: Myslím ...
Je teda fakt, že moje "jako nová" Inazuma je rv 2002 ;-) . Oni do toho počítají i veterány, myslím ty co mají Véčkovou značku ? Já osobně jsem na nějaké očúrávání moc pohodlnej. Nikdy jsem neměl ani SPZ v depozitu ...
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 17:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 21:14
Re: Myslím ...
U motorek? Jawy, fichtly, MZ... vesnické střely. Jen těch babett kolik pořád na vsích jezdí.
8. 2. 2015 13:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 13:45
Re: Myslím ...
Vzhledem k jeho intelektu, kterej tady vytrvale demonstruje, bych to viděl, že "mít na starosti autovrakoviště" = "vrátnej na vrakáči" :-!
8. 2. 2015 13:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 16:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
8. 2. 2015 19:44
Re: Myslím ...
A my všichni mysleli, že automechanik. A on to svačinář automechaniků. >:-[]
8. 2. 2015 21:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 21:12
Re: Myslím ...
psal ze ma velkoobchod s oleji. takze prodava to co vypusti na vrakaci >:D
8. 2. 2015 19:06
Re: Myslím ...
IMHO většina těch aut, co bude z registru vymazána, už fyzicky neexistuje (jsou jen na papíře v registru) a nebude co likvidovat.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 13:58
Re: Myslím ...
Za auta v polopřevodech budou muset hoši vytopit money a budou jezdit dál. V polopřevodech sou i dražší káry nebo i veteráni na bílých číslech a ti nikdo do šmelcu dávat nebude.....

Jo a že nevídáte auto pod 1990? vyjedte směrem z prahy na Mělník a uvidíte o víkendu lady, staré daice, sem tam wartburg, 120ky, první fáčka a staré německé a francouzské káry. Sao ne v nijak dramatickém počtu, ale pořád jezdí.

Jo a v bazarech mimo ESA a AAA nejvcí frčí auto do 100 tis, následovaná auty do 200 tis.

Tak si můžete udělat obrázek, jak stará auta to sou co lidi kupujou.
Avatar - ladsla
8. 2. 2015 14:29
Re: Myslím ...
Přesně tak. Průměrný plat sice statisticky nahrává tomu, že auta jsou nejdostupnější v historii, ale je potřeba se zamyslet nad rozdílem hodnot průměrného platu a tzv mediánu tj. kolik obyvatel si na ten průměr reálně šáhne.... .
Statisticky z toho plyne, že početní většina obyvatelstva pečuje o svoje auto, dokud to dává ekonomický a věcný smysl.
Rozumím tomu, že jestli i na koupi auta za 100tis. si většina lidí musí v AAA a spol. vzít úvěr, tak tuto chvíli raději oddalují co to jde. Modelová situace: Ono taky k čemu kupovat Dacii nebo toho B5 , když takové favo slouží a na pojíždění po venkově dostačuje ?
Nákup auta je ekonomický nesmysl, pokud kupující je soukromá osoba, čemu se tady pořád divíme ?
2 kuny a spol. : D1 je na draka v čemkoliv, slabý argument - zkus nějaký lepší. I za 50 litrů seženeš solidní kousek - ne na reprezentaci, ale jako auto dělníka proč ne .... .na to aby stálo celý týden někde na nádraží nebo PR je kravina kupovat nové auto, nebo ne ?
stačí zadat třeba do tipcars třeba takového Neona, nebo i Berlingo v benzínu do r. 2000 atd atd. je z čeho vybírat a není důvod na takový myšlenkový pochod plivat . :-!
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 16:54
Re: Myslím ...
Ono je taky třeba srovnávat v širších měřítcích. Že před 20 lety stála Felicie v holobytu pomáli 300 papírů? ANo, jenže před těmi 20 lety jsme za bydlení, jídlo, PHM a další komodity dávali mnohem menší podíl z našeho platu, takže nám víc vybylo třeba na to auto... Navíc před 20 lety zdaleka nebylo "chceš-zaplať" tak markantní. Ale dnes? Chceš školku? Zaplať...
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 17:38
Re: Myslím ...
ty kráso, to je objev. No vždyť o tom píšu. Přesto pro nás v té době nebyl problém dovolit si Felicii v holobytu za 300, a i docela normální rodiny dosáhly na Octavie... Dnes? Rodiny sotva dosáhnou na ojeté Octavie.
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 18:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ladsla
8. 2. 2015 18:15
Re: Myslím ...
není spíš rozdíl v tzv. rozevírání nůžek ? Myšleno že stále víc lidí se "tlačí" ve skupině pod hladinou střední třídy , pak dlouho nic a pak vyšší / střední příjmová třída .
Určitě jezdí víc moderních soukromých aut než před takovými 10-15ti lety, otázka za jakou cenu (splátky a podobné nesmysly) .
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 18:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 2. 2015 20:25
Re: Myslím ...
tady uz socela solidne placas. nove vozy nikdy v historii nebyly dostupnejsi nez dnes. A i podle prodeju se dnes prodava historicky nejvice novych aut, prumerna cena porizovaneho vozu roste a zaroven postupne roste podil vetsich a luxusnejsich vozu oproti holobytum.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 21:16
Re: Myslím ...
To ale nedělají soukromé osoby... Tam je trend spíše sestupný...
8. 2. 2015 21:48
Re: Myslím ...
to je ale skoro fuk, jestli ta auta nakoupi zejmena firmy a osvc, jezdi v nich lide. A kazdy, kdo muze, kupuje auto na firmu, protoze je to bez dane...;-)
8. 2. 2015 20:21
Re: Myslím ...
no tak na te D1 trvam. jeste tedy vnimam rozdil mezi levym a pravym pruhem (pravy je casto o dost horsi), ale se svym autem zazivam zcela bezproblemove svezeni (= prakticky to nedrnca) a naopak kde jinde bys chtel srovanvat kvalitu odpruzeni (co se komfortu tyce) nez na hrbolatem povrchu??
Avatar - ladsla
9. 2. 2015 12:56
Re: Myslím ...
mám D1 projetou se vším možným - aktuálně S max s adaptabilním podvozkem na 17" - a více či méně to u všech moderních mainstreamových aut "tluče" velmi podobně ......levý pruh na Brno bych v plné délce za bezproblémový neoznačil určitě, spíš někde to mlátí víc a někde méně.......pravý komentovat nemá smysl.
8. 2. 2015 19:08
Re: Myslím ...
To jo. Jenže to se pak průměrné stáří aut sníží a pánové Jahn se Šípkem těžko prolobují "konkrétní opatření motivující občany k vyřazování přestárlých, ekologicky a bezpečnostně nevyhovujících vozidel z provozu". Oni to chtějí prosadit ještě předtím.
8. 2. 2015 15:50
Čemu se divíte?
Nová auta jsou pro většinu lidí finančně nedosažitelná, tak prostě poslouží ojetina. Nevidím v tom problém.....pokud jsou starší provozovaná auta v dobrém stavu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 15:59
Re: Čemu se divíte?
A co emise? Kde je ochrana životního prostředí?
8. 2. 2015 16:13
Re: Čemu se divíte?
Na to ti sere pes. Ekologie u aut je z velký části jen o tom, jak z lidí tahat prachy. Až budou mít takhle striktní normy elektrárny, fabriky, letadla, lodě, až se přestane šmelit s emisníma povolenkama, pak o tom může bejt řeč, do tý doby ani prd, protože podíl automobilový dopravy na znečištění je zlomkovej, ale nejvíc byrokraticky dušenej. Proč? Ze soukromníků se vysávaj pomocí zákonů a předpisů prachy tak snadno... Nebo má ta ekologie novejch aut bejt o množství CO2 (jak směšný) v laboratorním pseudotesu, kterej s realitou nemá vůbec nic společnýho? Nas.rat
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 16:31
Re: Čemu se divíte?
Před 3 týdny jsem byl na pohřbu švagrové v Chomutově, která ve věku 59 let zemřela na rakovinu plic, zrovna tak jako před 5 léty její sestra. Nikdy nekouřili. Měli jen smůlu, že žili v Chomutově. Měli smůlu, že žili v místě, kde na ochranu životního prostředí léta srali soudruzi, ne psi.
8. 2. 2015 16:49
Re: Čemu se divíte?
Jo, věřím. Ale z aut to v Chomutově neměla.
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 17:12
Re: Čemu se divíte?
Netvrdím, že za to můžou jen auta. Musíme se ale na tento problém komplexně. A motorová vozidla jsou součástí tohoto problému. Ano, je možné, řekl bych, že i velmi pravděpodobné, že si EU vybralo motoristy jako snadný terč. Ale to nic neubírá na skutečnosti, že motorová vozidla znečišťují výfukovými plyny ovzduší a něco se s tím muselo dělat.
8. 2. 2015 17:48
Re: Čemu se divíte?
Jo, opatreni jsou potreba. Napr. udelat z neskodnych benzinaku rakovinomety diky primemu vstrikovani, vnucovat lidem "ekologicke" diesely, ktere bud pousti rovnou brikety a nebo neviditelnou smrt, ktera projde i DPF filtrem (mimochodem, videl jsi nekdy jak to vypada, kdyz se auto rozhodne "vypalit saze"?) o NOx ani nemluve...
8. 2. 2015 20:29
Re: Čemu se divíte?
presne tak... zlate atmosfericke neprimovstrikove benzinaky. to je pravda.
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 17:13
Re: Čemu se divíte?
V Chomutově jezdí nějak víc aut než kdekoliv jinde v republice :-O :-O ? Nebo tam je ráj youngtimerů? Nebo dokonce veteránů? Nebo je to bašta dvoutaktů? Myslím, že odpověď na tyto otázky víme všichni.

Ekologie aut? Na to ti hážu bobek. Nejekologičtější je totiž to auto, které se nevyrobí :-!
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 17:28
Re: Čemu se divíte?
V Chomutově nejezdí víc aut. Chtěl jsem jen poukázat na to, že celková ochrana životního prostředí je důležitá činnost, protože jestli na to "hodíme bobek", budou dozajista umírat další lidé. Co když to jednou postihne tvoje děti? Třeba jen astma, což je také pěkné svinstvo. Ne že bych ti to přál. Také budeš házet bobek?
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2015 17:32
Re: Čemu se divíte?
Existuje něco jako smysluplnost. Jestliže podíl ze zplodin osobní dopravy na znečištění ovzduší je minimální a jsou zde jiní, mnohem výraznější znečišťovatelé, pak boj o méně CO2 u automobilů je bojem na úplně špatném bitevním poli. Stačí?

Až budeme tak daleko, že největším problémem znečištění bude automobilová doprava, bude mít tento boj smysl :-!

A když použiji tvoji myšlenkovou konstrukci - tak jak by se ti tedy líbilo, že na to, aby tvoje ekologické auto vyrobili, vyletělo do ovzduší mraky zplodin, vytěžilo se spousty surovin a spotřebovalo mnoho energie? Takže možná, že mnohem víc zabíjí výroba ekologických vozů, než provoz těch starších méně ekologických??
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 17:57
Re: Čemu se divíte?
Ale ano. Souhlas. Vždyť píšu o "snadném terči" nahoře. Ano souhlas, k znečišťování ovzduší přispívají daleko větší hráči. Ale i tak si myslím, že by bylo chybou nechat v tuto chvílí spalovací motory úplně mimo bitevní pole.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 19:57
Re: Čemu se divíte?
Ač nerad, trochu ti musím oponovat.
Máš, samozřejmě, pravdu v tom, jak malý podíl na celkovém znečištění má automobilní doprava. Její problém je ale v lokálním působení a v koncentraci zplodin v místě, kde lidé žijí. Zplodiny z tankeru jsou mi "v podstatě jedno", protože se rozptýlí do ovzduší nad mořem a na můj život budou mít minimální vliv. Zplodiny ze sazometu a přímovstřikového benzinu ale mám přímo pod okny (teda v sedmém patře úplně ne, no), na ulicích, i v tom autě dost "pod nosem".
Globální emise se nesníží, když budeme regulovat auta, ale významně se omezí lokální dopad. Ten, který právě působí ty rakoviny a podobné blbiny...
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 20:08
Re: Čemu se divíte?
Já myslím, že mě vůbec neoponuješ. Jen celou věc lokalizuješ a upřesňuješ. Jsme ve fundamentálních věcech v souladu. Hezký večer!
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 20:39
Re: Čemu se divíte?
Tobě ne, rohypnolovi. ;-)
Avatar - rohYpnol
9. 2. 2015 20:25
Re: Čemu se divíte?
pochopil jsem, že reaguješ na mě. V tom ti taky budu oponovat. Jelikož třeba ty tankery představují nejekologičtější způsob přepravy, což taky znamená nejlacinejší, tak to je zrovna příklad mimo ;-)

A co jsou velcí znečišťovatelé? Tepelné elektrárny? Hutě? Těžký průmysl? Ale ten se přeci odjakživa stavěl u měst, nebo naopak města vznikala nově u hutí atp. ;-)
8. 2. 2015 16:13
Řešení?
Stěžujete si na ekologii? Tak by to chtělo, aby fungovala STK tak jak má a né, že mi Franta zařídí, že projde kdejaká kouřící a polorozpadlá popelnice.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bully_
8. 2. 2015 17:46
Re: Řešení?
+1
Co pomuze nejaky novy zakon, poplatek, vyhlaska, kdyz nemusite STK a emisemi ani projizdet, kdyz vylozene nechcete.
Ale plati to nejenom u problematiky technickeho stavu vozidel- v CR je tenhle chaoticky stav drzeny pri zivote umele, protoze z toho maji porad lidi zisk. Dokazou na to jenom nadavat, ale jenom do te doby, nez se to tyka jich samotnych. Tohle obchazeni zakonu, neplaceni dani apod. je totiz normalni stav. Kdo tvrdi ze ne, keca a kdo tenhle b.rdel nepodporuje, ma moje sympatie a aspon se na sebe muze podivat do zrcadla.
8. 2. 2015 18:25
Re: Řešení?
Já když jsem řekl že jdu na STK tak mi skoro každý řekl, že tam nikdy nebyl...dají auto známému a druhý den mají na autě nálepku...a vím, že spousta těch vykuchaných dieslů nemůže projít...
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 20:49
Re: Řešení?
Tohle taky nechápu. Já na STK jedu už jen kvůli sobě... Jo, stát to samozřejmě vyžaduje, ale ta kontrola je i pro můj dobrý pocit, že s tím autem nic není. Málokterý servis má možnost naráz otestovat všechno...
K lidem, jak píše Bully - je to těžké se snažit, když okolo sebe nevidíte žádnou snahu. Podle mého názoru už lidi ztratili motivaci, vyhořeli. Není těžké dělat věci správně, ale kdo dlouhodobě vydrží být "za vola"? Zatím se držím, ale vydrží mi to dalších třeba deset let, když uvidím v práci i v okolí naprostý nezájem, rezignaci, vyhaslost?
8. 2. 2015 21:18
Re: Řešení?
Na STK jedině majitel vozidla, na STK vše natáčet, (kamery jsou dnes ůplně všude)všechny hodnoty a výsledky elektronicky a k dispozici Polici ČR.
Avatar - lordlord
8. 2. 2015 16:13
.
Polopřevod byl nelegální i před novým zákonem. Mám 16 let staré auto a na 5 km do a z práce nové auto smysl moc nedává.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
8. 2. 2015 17:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jethro
8. 2. 2015 18:18
Staří aut
Zní to divně ale nepřijde mi že by vozový park stárnul. Registracím vévodí Škoda Fabia a vozů z let 2005 - 2010 je opravdu dost. Škoda Octavia je často k jedničkové vidění po faceliftu z let 2011 - 2004 a pak dvojkové z let 2004 - 2008 a také jsou často k vidění dvojkové Superby do roku 2013 a také Passaty B5 po faceliftu z roku 2000.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 20:00
Re: Staří aut
Jenže Favoritů a Felicií je pořád dost, jedničková Octavia je už dnes taky skoro dvacetiletá dáma a co u nás ve středních Čechách potkávám starších aut, je poměrně nehezké číslo. Ona taková Astra F, Peugeot 406, 206... taky už docela stařešinky. Jen co starých Golfů tu lítá...
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2015 20:34
Re: Staří aut
Osobně nevím, proč je kolem toho stále taková hysterie. Favoritů již moc nejezdí, Felicie jsou mnohdy také na sklonku životnosti a Octavia už je přinejmenším relativně bezpečný vůz, který nějakou tu normu plní. Náš vozový park naprosto odpovídá finančním možnostem obyvatelstva a obnovuje se sice pomaleji, ale přece. Asi není žádný rozumný způsob, kterým by se na tom dalo něco změnit.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 20:44
Re: Staří aut
Nevím, zda nárůst věku o tři desetiny roku je obměnou... Auta mění pořád ti samí, ať už soukromníci, nebo firmy. Pak se ale nedostávají na trh k nám, ale leckdy dál na východ, kde za ně lépe zaplatí (zejména za luxusnější nebo lépe vybavené německé vozy). Samozřejmě, ve velkých městech ta obměna je viditelná, ale stačí vyjet kus za Prahu a situace je daleko horší.
Je to dost vidět i v diskusích zde, než menší nové auto, radši třeba pětileté větší, nebo i starší... V našem městě kus za Prahou je to hodně vidět, jak tu zůstává spousta sedmi, osmiletých aut, i dost vozů starších deseti let. O vesnicích třeba na jihu Čech ani nemluvím, tam je situace úplně odlišná.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2015 21:53
Re: Staří aut
protože to 5ti leté auto nabídne úplně jiný kmfort, výbavu a výkon, než nová ludra, kde se štřilo všude kde to jen šlo, plná bruselských ekopí*ovin a s enormí ztrátou hodnoty.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2015 08:14
Re: Staří aut
Ani bych nerekl. Ale tobe to tezko vysvetlit.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2015 09:30
Re: Staří aut
Jo? Tak mi pověz, v čm je lepší nová Oktávka kombi než 2009 MB E, BMW 5 či CTS co mam já. To mě ohromně zajímá >:D

Že to má megakufr a jezdí co ta 6 na sto? >:D
Avatar - Machýrek
15. 2. 2015 01:46
Re: Staří aut
Ma zaruku. V tom je jednoznacne lepsi. Jinak asi v nicem :-!
8. 2. 2015 19:09
Nemám nic proti starším autům (v dobrém stavu)
Vůbec nevidím problém v tom, když tu jezdí hodně aut z 90. let. Většinou už mají katalyzátor a plní EU2, často jim nechybí ani ABS a čelní airbagy a většinou poskytují větší radost z řízení, než současné vozy přecpané elektronikou... Navíc většinou disponují ještě slušnými čtyřválcovými motory bez háklivého přeplňování...
Že spousta těchto aut jezdí v nevyhovujícím technickém stavu je jen úkázka nefunkčnosti a korumpovatelnosti STK. To je ale úkol státu zavést zde pořádek. Opravdu zločinem je ale provozování starých dieselů, které při každém přidání plynu metají na nešťastníky vyskytující se kolem málem brikety... Tady bych byl naprosto nekompromisní!!!
Zajímalo by mě, zda-li některý z úředníků,fňukající nad vysokým průměrným stářím vozového parku v té které zemi si položil prostou otázku: co je vlastně ekologičtější - starší auta se slušnou životností, nebo současná ošizená produkce, kterou bude třeba vyřazovat z provozu mnohem dříve a nahrazovat ji zase novými vozy - tzn. nová spotřeba materiálu, energií, nové exhalace z výrobního zavudu atd.?!!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 20:02
Re: Nemám nic proti starším autům (v dobrém stavu)
Úředník se nad tím právěže zamyslel více než dobře. Ekologie je sice hezká metlička, ale důležitá jsou čísla růstu trhu, HDP, ekonomické ukazatele... Trh musí jet, kolečka se točit... Tlačí to firmy, tlačí to státy, tlačíme to i my všichni... Chceme stále nové, lepší, levnější... Tak to máme.
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 20:15
Re: Nemám nic proti starším autům (v dobrém stavu)
Taktak. Zvonili jsme klíči pro tržní hospodářství, tak ho máme... ;-) Jen nám to teď na jihu Evropy trochu skřípe... ;-\
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 20:40
Re: Nemám nic proti starším autům (v dobrém stavu)
Myslíš, že jen na jihu? Některé ekonomické výhledy hovoří o blížícím se propadu nebo minimálně stagnaci, o deflaci evropských měn... Řekl bych, že skřípe celé evropské soukolí.
Avatar - praděda7
8. 2. 2015 20:56
Re: Nemám nic proti starším autům (v dobrém stavu)
No já poukazoval jen na eurozónu...
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2015 21:02
Re: Nemám nic proti starším autům (v dobrém stavu)
Však jo. O hrozící deflaci koruny jsem četl ve čtvrtek, myslím. O riziku deflace eura někdy před dvěma týdny, bez výjimky zemí... Ekonomové si rvou vlasy, protože nevědí, co s tím a namísto řešení vymýšlí třeba další hloupé sankce...
9. 2. 2015 09:48
bejvávalo
Je fakt pravda, že aj ja už mením auto s väčšími intervalmi. Sú ťažké časy a tie nové trojvalce a litre a ďalšie poddimenzovanie a šetrenie a klamlivá spotreba mi hovorí, že sa fakt nemusím hrnúť rýchlo do nového ak je moje staršie v dobrej kondícii.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cerrbion
9. 2. 2015 11:30
koupě
Každý si koupí na co má a žádná regulace to nezmění, eurouředníček si asi pomateně myslí, že lidi jezděj v autě za 50k ze sportu a doma se jim válí 300k a víc na nové, omyl. Kromě toho, pokud mi něco funguje, tak proč to měnit za nové, to se netýká jen aut. Ano má to splňovat STK, toť vše.
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2015 10:51
Opatření
Víte, jaké opatření by nám nejlíp obnovilo vozový park? Zvýšení reálných platů...
Pokud mi z každé výplaty zbude nějakých 10 tisícovek na káru, mám za 4 roky na krásný nový vůz... A když budu mít na krásný nový vůz, asi se nebudu vozit stoletou plečkou, že?
Rozbalit vlákno
0