Ekonomika
Hittman
10
tleskáme, to chce ještě zvýšit cenu, když jsou Češi tak dojní.. 😉
Přejít do diskuze
Fakt mam uplny hokej v tom co je ceske auto a co nie. Podla tohto pana redaktora je I30 z Nosovic zahranicny voz, zatial co Citigo z Bratislavy domaci. A co Toledo vyrobene v Mladej Boleslavi? Je ceskejsie alebo menej ceske ako Octavia vyrobena v Indii?
v nižší střední, tak to vždy pobaví 😄 Chtělo by to doplnit přehled o třídu "malé s velkým kufrem" 😉
Mini: Twingo se nechytlo
Malá: Fiesta nulové prodeje (277 ks přihlásila a obratem 277 odhlásila a ree😜ortovala)
Střední: 3er stále jede
Luxusní: MB-S úder medvědí tlapou
SUV: nechtěli byste už konečně tuto kategorii roztřídit podle velikosti?
Malá: Fiesta nulové prodeje (277 ks přihlásila a obratem 277 odhlásila a ree😜ortovala)
Střední: 3er stále jede
Luxusní: MB-S úder medvědí tlapou
SUV: nechtěli byste už konečně tuto kategorii roztřídit podle velikosti?
:yes: Kharl bohužel nedokáže rozeznat iluzi od reality, podobně jako Giglit žije v bublině
Chceš stránku obsahující vtipy? Protože jsem ti již několikrát vysvětloval, že ty tvé opravdu nestojí za nic a abych nezapomněl, koukáním na laciné zábavní pořady svůj vkus nezlepšíš.
Tak to by me vazne zajimalo kdo si koupi auto v zahranici a doveze jej do CR kdyz vsude kolem jsou auta drazsi. Jinak receno ree😜orty zanedbavat nelze, naproti tomu importy klidne, bude jich o rad min.
Koukám že pan Dragoun imrvére neřeší ree😜orty a že jich někteří mají.....hlavně že se řeší v době globalizace, odkud které auto je.....čimž se Hyundai rozhodně nezastávám.
Ber to podle toho, odkud pochszi znacka, ne kde je fabrika, netreba uvazovat. Skoda je proste ceske auto, Hyundai korejske. Nikdo nepochybuje, ze Apple je americka znacka, adidas nemecka, Lindt svycarska (?) atd atd, proc by to melo byt u aut jinak?
Teoreticky ti může vyjít i záporné číslo "skutečných" registrací. To je dané tím, jak se "ree😜orty" počítají. Není to tak, že by neprodali ani jednu domácímu zákazníkovi, ale došlo k odhlášení stejného počtu až půl roku starých jako přihlášení nových. Což je zajímavá shoda, ale stát se to může.
Škoda, čekal jsem větší prodeje Pandy a E, asi nejsou tolik v podvědomí lidí a 500L se taky nedostalo mezi MPV ;-\
A co má globální automobilka jako je třeba Ford, z toho, že má vyšší tržní podíl v CZ a nižší v DE nebo AT (což jsou země kam směřuje většina ree😜ortů od nás)? Podle mě automobilka na to často i doplácí, protože nasadí nízké ceny na chudém trhu (CZ) a vyčůraní dealeři (někdy i ve spojení s lokálním importérem) využijí tyto nízké ceny a prodají auta na trhu s daleko vyššími cenami (DE), takže automobilku defacto poškozují.
Hele Gile, pokud reaguješ věcně nevadí mi kritika redaktorů ani místních joudů a leckdy tě milerád podpořím. Hodně krát jsi dokázal že máš větší přehled než většina rádoby odborníků tady. Ale prosím vynech z toho moravskoslezský kraj. Všichni tady úplní blbci nejsou. Děkuji.
Jestli je to 0 nebo minus 20 nebo plus 20 (viz _MT_) je celkem putna, pravdou je, že dlouhodobě Fiesta má ree😜orty hodně vysoké a u domácích zákazníků končí ve velmi malých počtech. Také na silnicích podle mého oka není moc vidět. Je to daň za to, že ceny v ČR jsou extra nízké proti zbytku EU a vyplatí se tyto šachy.
Třeba z hlediska ekonomického. To už jedno není, ne? 😉
Pokud je hlavním smyslem to, co píšeš, tak platí bod1) mého prvního příspěvku.
Pokud je hlavním smyslem to, co píšeš, tak platí bod1) mého prvního příspěvku.
Ano, někteří novináři dělají medvědí službu Škodě, ale na druhou stranu jsou tady i "mistři", kteří si udělají medvědí službu sami sobě svoji stupidní reklamou >😁
Ano, tabulka neodpovídá potřebám (možnostem) Čechů a neodrazí se na výskutu na našich silnicích, to nikde nezpochybňuji. Ale jedná se o auta prodaná v ČR (na českém trhu), takže figurují ve zdejších statistikách.
Subaru. Je pravda, že se jednalo o skladovku, ale vzhledem k minimální možnosti konfigurace u Subaru a počtu skladovek v DE není problém najít auto "na míru" 😄
All (100😖 Ford Fiesta sold in the Czech Republic in January were re-e😜orted.
[odkaz]
Pos Model ........Jan-15 REAL
1 Skoda Octavia 2,043 2,024
2 Skoda Rapid 1,035 1,027
3 Skoda Fabia 677 650
4 Hyundai i30 607 600
5 VW Golf 589 432
6 Skoda Superb 427 427
7 Skoda Yeti 373 246
8 Hyundai ix20 300 286
9 Dacia Duster 291 264
10 Seat Leon 287 134
11 Ford Fiesta 277 0
12 Kia Cee’d 268 267
13 Skoda Citigo 254 246
14 Hyundai i20 225 222
15 Ford Focus 214 92
Leon, Fiesta, Focus mají ree😜orty docela "výživné", u nich to není 10-20% ale většina z prodaných kusů.
[odkaz]
Pos Model ........Jan-15 REAL
1 Skoda Octavia 2,043 2,024
2 Skoda Rapid 1,035 1,027
3 Skoda Fabia 677 650
4 Hyundai i30 607 600
5 VW Golf 589 432
6 Skoda Superb 427 427
7 Skoda Yeti 373 246
8 Hyundai ix20 300 286
9 Dacia Duster 291 264
10 Seat Leon 287 134
11 Ford Fiesta 277 0
12 Kia Cee’d 268 267
13 Skoda Citigo 254 246
14 Hyundai i20 225 222
15 Ford Focus 214 92
Leon, Fiesta, Focus mají ree😜orty docela "výživné", u nich to není 10-20% ale většina z prodaných kusů.
Jsou značky, které jsou (např. v Německu) o dost levnější než u nás. Třeba já koupil v DE nový auto o cca 200 tis. Kč levněji než v ČR 😉
ale ano, je.
Vím, že jsi specialista na automotive, automobile a vůbec na všechno co začíná písmenky AU... ale tohle je zase téma které se přímo dotýká mojí profese. Proto projednou zkus nerozdávat invektiva.
Vím, že jsi specialista na automotive, automobile a vůbec na všechno co začíná písmenky AU... ale tohle je zase téma které se přímo dotýká mojí profese. Proto projednou zkus nerozdávat invektiva.
přesně tak.
navíc min 70% těchto ree😜ortů je automobilkou/importérem děláno zcela záměrně pro navýšení tržního podílu.
navíc min 70% těchto ree😜ortů je automobilkou/importérem děláno zcela záměrně pro navýšení tržního podílu.
Není se čemu divit. Kromě Pařížanek, Římanek apod. jeho extrémní manévrovací schopnosti málokdo ocení a jinak už motor vzadu přináší jen samé kompromisy a nevýhody. Jak jsem měl možnost osobně vyzkoušet, na otevřené silnici (a zejména při bočním větru) mi tento vzhledově sympatický renaultík přišel vysloveně nejistý 😒
Rapid je celkem jednoznačně nižší střední, stejně jako 301 / Elysee... s délkou 4,48m a rozvorem 2,6m...
jj
A MY ODDANÍ VÁLEČNÍCI A NACIONÁLNÍ ČEŠI PODPORUJEME HYUNDAI, PROTOŽE VÍME ŽE😒br /> NEPŘÍTEL MÝHO NEPŘÍTELE JE MŮJ PŘÍTEL [odkaz] [odkaz] >😒]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :no:
ELEKTRICKÝ ŠÁDE JINAK ŠLUS !!
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
A MY ODDANÍ VÁLEČNÍCI A NACIONÁLNÍ ČEŠI PODPORUJEME HYUNDAI, PROTOŽE VÍME ŽE😒br /> NEPŘÍTEL MÝHO NEPŘÍTELE JE MŮJ PŘÍTEL [odkaz] [odkaz] >😒]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :no:
ELEKTRICKÝ ŠÁDE JINAK ŠLUS !!
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Může být. Takovéhle úpravy jsou však pro mne nepřijatelné. Stejně jako se dá hrát s definicí ree😜ortu.
No a z jakého jiného důvodu by tě zajímalo, kolik aut se v ČR prodá? Není jedno, jestli si třeba Španěl koupí španělské auto v Madridu nebo v Praze? Hlavní smysl té statistiky je snad to, kolik jakých nových aut skončí na našich silnicích, ne?
vidím to tak, že snaha redakce o totální speleologii do určitého otvoru škody začíná mít opačný účinek...jen si dál vychvalujte tříhrnky za 300 000 Kč a plácejte se po ramenou jak jste dobří...přál bych vám vyrazit v pěti "novinářích" s F III do Chorvatska, to by bylo oslavných článků :no: 😒
A proč by měl řešit ree😜orty?
1) V tom případě by se musely k tabulce po jejich odpočtu přičíst i dovozy do ČR, aby se zjistil počet nových registrovaných vozů zůstávajících v ČR.
2) Auto se prodalo (u ostatních zboží se taky nerozděluje, jestli zboží koupil Čech, Němec nebo Polák), tak logicky v prodejích figuruje. Na celkové prodeje (Evropa nevo svět) to žádný dopad nemá, když pominu případy, kdy se auto zaregistruje v obou zemích jako nové.
1) V tom případě by se musely k tabulce po jejich odpočtu přičíst i dovozy do ČR, aby se zjistil počet nových registrovaných vozů zůstávajících v ČR.
2) Auto se prodalo (u ostatních zboží se taky nerozděluje, jestli zboží koupil Čech, Němec nebo Polák), tak logicky v prodejích figuruje. Na celkové prodeje (Evropa nevo svět) to žádný dopad nemá, když pominu případy, kdy se auto zaregistruje v obou zemích jako nové.
Svého času měla koruna vůči euru o dost lepší kurs.
To se potom vyplatilo dovážet ledacos...
To se potom vyplatilo dovážet ledacos...
98% lidí je uplně jedno kde to auto bylo vyrobené. kupují prostě korejské Hyundai i30 (z Nošovic), německé Audi TT (z maďarská), německou Astru (polsko), japonský Swift (maďarsko). německé Porsche Cayene (slovensko), německé M-B CLA (maďarsko) a ze nedlouho symbol británie Bentley SUV narozené na slovensku.
Lidi kupujou značku, ne továrnu, Hyundai je trochu zprofanovanej reklamní masírkou, ale u ostatního většina (která se nezajímá) ani netuší kde ten konkrétní vůz byl vyroben je to prostě německé, japonské, české, korejské atd auto.
Lidi kupujou značku, ne továrnu, Hyundai je trochu zprofanovanej reklamní masírkou, ale u ostatního většina (která se nezajímá) ani netuší kde ten konkrétní vůz byl vyroben je to prostě německé, japonské, české, korejské atd auto.
Přesně. Aspoň já to vidím stejně. Často tady sáhodlouze debatujeme o tom, které auto je v daném segmentu dobrá nabídka a konkrétně mě tedy zajímá, jestli se to projeví i v prodejích, resp. v nákupech občany nebo firmami v ČR. A tohle re-e😜orty v některých případech hrubě zkreslují.
Registrovaná. Každé prodané auto nemusí být zaregistrované. Předpokládám, že se jich vyveze ještě víc.
Zastoupení (automobilka) se s tím může snažit bojovat tak, že bude vyžadovat registraci každého dodaného kusu. Což může vést k tomu, že některé značky mají mnohem větší podíl "ree😜ortů" než jiné.
Zastoupení (automobilka) se s tím může snažit bojovat tak, že bude vyžadovat registraci každého dodaného kusu. Což může vést k tomu, že některé značky mají mnohem větší podíl "ree😜ortů" než jiné.
Do Německa jedeš u D3 buď pro větší výběr prodejců, pro lepší nabídku, nebo pro nákup v centrále. Ceníky by měly být podobné.
Proč ne? DPH nám za nehty neuvízne, provize ree😜ortérů se samozřejmě daní, ale jinak v tom žádný zásadní ekonomický přínos nevidím.
Reimporty by se samozřejmě přičítat měly, ale tam platí (asi) to co jsem psal - dokud jsou to jednotky procent, není potřeba se tím nějak extra zabývat.
Reimporty by se samozřejmě přičítat měly, ale tam platí (asi) to co jsem psal - dokud jsou to jednotky procent, není potřeba se tím nějak extra zabývat.
No, vyjit mi takoveto cisla tak patram jestli to fakt sedi, nebo mam nekde chybu ve vstupnich datech. Aby fakt za mesic se neprodala v CR jedina fiesta domacimu zakaznikovi (kdyz bezne se jich doma udrzi kolem stovky) je minimalne podezrele.
Premie? Nic jine me totiz nenapada. Naopak cokoliv bezneho co jsem pred nedavnem kontroloval vyslo v CR levneji, nekdy i o 25%+ levneji. 😉
Hele, pokud po registraci zmizí 60% aut nějaké značky do ciziny, tak prostě ta čísla nevypovídají o českém trhu a českých silnicích. Kdyby to bylo pár kousků, tak to nikdo neřeší...
S tou Fiestou snad trošku přeháníš, ne 😄 ? Jinak souhlas... Twingu bych ještě dal měsíc-dva, do top 5 by se dostat mohlo.
Automobilka na tom může akorát tak prodělat a český trh není dost důležitý na to, aby jim to za to stálo.
Hm hm, no já nevím... u Pandy třeba ještě dejme tomu, ale 0 u Fiesty se mi úplně věřit nechce.