Už jen to označení zní hodně zvláštně.Kdysi se člověk v autech trochu vyznal-limuzína,tereňák nebo sporťák,teď jsou to prapodivní mutanti,dvou a půl tunové sportovní SUV,městské SUV... >:D
No ona jsou to v podstatě zvýšená kombi - hodně je to poznat zejména u XC60, tam se i sedí spíše ala kombík (podobně je to u CX 7) ... Výhoda je, že se s tím dá jezdit přes obrubníky a je z toho dobře vidět. Nevýhodou je, že se zvýšenou stavbou poněkud pomrví aerodynamika a jízdní vlastnosti ....
přes obrubníky šlo jezdit kombíkem už před 40ti lety, tedy pokud to bylo něco jako chevy carpice stw. Na to není potřeba suv a toho místa v tom caprice bylo víc jak v dnešních suv >:D >:D
Re: chyba v tabulke suv ; original data z leftline cars sale
Klasický pracovní odpad na auto.cz...nic neověří, nic nenajde jen slepě opisuje...
Kde je třeba X5 s prodeji 38.229? Oni totiž míchají small, midsize...proč neuvedou tabulku premium SUV?
Re: chyba v tabulke suv ; original data z leftline cars sale
Dobrý den,
čísla, ze kterých jsem vycházel, jsou statistiky Jato Dynamics, které počítá prodeje v 29 evropských státech (EU bez Bulharska a Malty + Norsko, Srbsko a Švýcarsko). Nevím odkud čerpá left-lanes (mám pocit, že kombinují více statistik do jedné), nicméně jejich statistika může vycházel z čísel ACEA, které počítá prodeje EU (bez Malty) a EFTA.
Jak statistiky JATO, tak ACEA bývají nazývány statistikami "evropského trhu." Odlišné zařazené státy ale znamenají, že se jednotlivá čísla lehce liší, což podle mě bude i tento případ.
Z toho důvodu bych řekl, že pravdu máte, jak vy, tak já. V "jedné" Evropě je na tom nejlépe Volvo XC60, v té druhé Audi Q3.
Re: chyba v tabulke suv ; original data z leftline cars sale
JATO a ACEA se sice liší v definici co patří do Evropy, ale rozdíly jsou malé a nemají vliv na pořadí.
Jde o to, že JATO zná jen dvě kategorie prémiových SUV.
1. Kompaktní prémiová SUV, kam sází všechno od Q3, X1 po Q5, X3, tudíž i XC60, Evoque etc. Kde je první Q3
2. Velká prémiová SUV kam sází X5, Q7, XC90 etc. Kde je první X5.
Některé servery rozlišují prémiové SUV detailněji a mají tři kategorie.
1. Malá prémiová SUV kam dávají Q3, X1 nebo GLA, tam je první Q3.
2. Kompaktní prémiová SUV (Q5, X3, XC60), kde první místo drží XC60.
3. Velká prémiová SUV, kde je první X5.
To se priznam, ze jsem hodne prekvapeny. Tohle auto neni skoro videt, ani u nas, ani na "Zapade". Jestli jsem ho za cely život videl na silnici desetkrat...
Spravne data su: VOLVO XC 60, patri do skupiny crossovers a BMW X 5 patri do SUV 4x4s. AUDI Q3 patri small SUV.V podstate v tabulke je crossover a small SUV spolu, ale ak zadate predaj podla modelov tak uz AUDI Q3 patri do kategorie, kde je MAZDA CX 5atd.
Páči sa mi,že Volvo to takto dotiahlo!!!!!Druhé, len Audi ho predičlo. A kde je Mercedes-Benz. >:D >:D >:D A aj Land Rover ma úžasné predaje. Konečne sa načky predávajú tak ako majô!!!!! :yes::yes::yes::yes:
Článek je o kompaktních SUV, Grand Ch. patří do velkých SUV, kde je pořadí
X5 38.229
RR Sport 25.779
MB-M 23.774
Touareg 18.079
Grad Cherokee 13.820
Cayenne 12.323
RR 12.134
LR Disco 11.239
Q7 10.491
XC90 6.931
X6 4.936
dekuji za poradi. Tady jsou aspon jen ty co sem patri v te druhe kategori jsou dva segmenty SUVcek. Jen chybi treba Mazda X5 yeti, sportage, atd jeste bych tam dal Dastra ten je taky malej a kompaktni ikdyz jen podradnej a cenovka tomu neodpovida jako ty v tabulce.. >:D >:D >:D
Šmarjá lidi, čtěte ty články než začnete diskutovat. Článek je o PRÉMIOVÝCH SUV !!!
Mazda CX-5, Sportage a dalších asi dvacet SUV nejsou prémie, ale běžná mainstreamová SUV, až tady o nich bude článek (jestli bude) tak se tam jistě objeví.