Náš externí spolupracovník Tomáš Pudil zachytil kuriózní situaci v Praze-Strašnicích. V kolejišti se tam zaklínilo Volvo V50, které nakonec musela vytáhnout samotná tramvaj.
Mě stačí vidět Učko na SPZ a je mi to jasné, i dle statistik v Praze nejvíc bourají řidiči z Ústeckého kraje, pak z JIhořeského a až pak Pražáci a Sředočeši.
Pán chtěl asi ušetři 10-20s a místo toho zablokoval dopravu na víc jak pl hodiny :*)
Jak píši dole mě se stalo v Praze něco podobného. Z hlavní cesty jsem odbočil do leva a okamžitě jsem měl odbočit do prava. Přitom jsem prejižděl tram.pás.No a když jsem byl na tom pásu myslel jsem, ze už mám odbočit do prava.Po kousíčku jízdy po přejezdu ten skončil a mě spadla přední náprava do kolejiště. Vyskrabal jsem se z toho sám, ale srdce bylo až v krku. Stalo se to v noci a při hustém sněžení. Chci tím říct, že ten řidič nemusí být masový vrah.
Po tomhle zásahu je podvozek na kaši, výfuková soustava je tutově urvana, ochrana podvozku je někde popadaná na kamenech, potrhaný plasty a uchycení převodovky má také umíráček.
ne, mimojiné, že je to levnější a ta tramvaj na tom dělá méně hluku, tak když ta kolej není obklopená panely, tak nedochází k vymlácení kolejí taky deformací kol....a v zimě to nerupne mrazem, protože ty koleje tam nejsou úplně festovně.
Já taky nemluvím o tom vytahování, to si to tam tak maximálně pěkně odřel. Ale když tam spadnul, tak to muselo dostat pořádně zabrat. Obzvlášť ve předu, podle mě to trefil na levé straně na uložení ramen a to už je pořádná raketa, speciálně u volva a jeho složité nápravy.
Tady je to normálně vyznačené - přikázaný směr objíždění vpravo na začátku zastávky, kdyby někomu nebylo jasné, že auta patří na silnici a ne na koleje, a přes koleje je ohromná zebra, jestli si dobře pamatuji. Na druhé straně křižovatky je železniční most, kde jedou auta po kolejích. Ten se relativně běžně snažili podjet řidiči s příliš vysokými nákladními vozy. I když tam dali fyzické zábrany, tak se našli jedinci, kteří je objeli a nacpali to tam, strhli trolej a na několik hodin způsobili lokální kolaps dopravy.
Vždy je to len o zlom značení alebo hlúposti vodiča. U nás je križovatka za ktorou ak sa vodič drží príliš vpravo, tak vletí rovno do koľajiska. Je to tak už pár rokov, viacerí na to kompetentných upozorňovali, stále nepribudlo značenie a tak tam každoročne vbehne pár áut. Tu sú odfotené len dva prípady z minulého roka: [odkaz]
[odkaz]
No a potom sa nájdu chytráci, čo bol podľa mňa aj prípad Volva vo videu. Jeden korunovaný, ktorý si neuvedomil, že ide do "pasce" v podobe zafúkaného no nezakrytého koľajového zvršku zastavil dopravu na pol hodinu:
[odkaz]
Myslim, ze nebude tak zle. Nevypada, ze by z toho cokoliv padalo, myslim, ze ani nejak brutalne nedrel o ty koleje, mozna trochu prednim naraznikem v posledni fazi vytahovani. Ono to vypada hrozne, ale nedivil bych se, kdyby autu nic nebylo. Jednou jsem jel po vymlete polnacce a prakticky celou dobu drel o spodek, kdyz jsem se zasekl, tak jsem couvnu a zkusil to znova. Rikal jsem si, ze auto musi bejt na odpis, ale kupodivu bez ujmy.
Nechápu, proč se teď v Praze pro tramvaje na spoustě míst dělají železniční koleje, které nejsou zároveň s okolním povrchem. Takováhle situace je tu každou chvíli a celá tramvajová trať kvůli tomu desítky minut stojí. A ještě horší je to v okolí nemocnic - např. u podolské porodnice nemůže spěchající sanitka předjet šňůru osobáků po tramvajovém pásu, protože ho chytráci předělali právě na takovouhle past :no:
Já tyhle věci moc nesleduji, ale bývalý spolužák je přes vlaky a tramvaje a ten mi říkal, že je tohle na výstavbu dražší. Pravda, mluvil o zatravněných svršcích a existuje více než jeden druh (možná tedy mluvil o něčem jiném :-) ), ale tyhle by měly být myslím také časem zatravněné. Předchozí úsek už zatravněný byl, když jsem byl naposledy v Praze. Původně byl také otevřený.
Můžeš nějak ty úspory při výstavbě rozvést. Asi budeš mluvit o dlouhodobějších nákladech na vlastnictví. Není mi totiž jasné, jak by kompletní přestavba kolejiště mohla být levnější než oprava kolejí a případná výměna panelů. Nebo jsou ty koleje o tolik levnější? ;-) A jaké jsou tam vůbec použité? Jsou tam totiž i relativně prudké zatáčky, něco je ještě v panelech, něco v asfaltu. Teď si nevzpomenu, jestli někde neponechali ještě dlažbu.
Předpokládal jsem, že údržba bude levnější. Ale o údržbě nebyla řeč. Že se kolejnice liší a ty původní vyrábí jen jedna firma v republice, to jsem nevěděl.
Ja mam U-cko na spz a treba dnes mi 4x v praze nedal prednost s spz A....4x to byla pinda co kecala se svou kamoskou a pritom jednou se rozcilovala, ze sem ji tam vjel, no jenze pani nezna bohuzel pravidlo z prava. To by cumela kdybych nezabrzdil a ona si rozbila cumak :-) takze spis to neni o spz, ale o tom kdo tam sedi :-) protoze u nas v kraji je plno A a S co sem jezdi s firemnimi auty a ridi jak dementi a stejne tak je to v Praze.... :-) a to nemluvim o 7 minutovem predjizdeni kamionu mezi sebou po dalnici :-) obe dve registrace T :-) ale porad jde o to, kdo sedi mezi pedaly a volantem :-) o SPZ to fakt neni :)
Jsi si jistý? Mám takový pocit, že je tohle dražší řešení. Nemluvě o tom, že tahle trať byla myslím před několika lety rekonstruovaná - levnější by tedy mělo být tam nechat, co tam bylo.
ako sa dotycnej osobe podarilo dostat do tejto nie zrovna zavidenia hodnej situace .... nejako mi to pride ze normalnou jazdou po ceste to totiz vobec nie je mozne
ono keby clovek aj chcel tak sa mu taketo nieco nepodari ... kazdy obcas moze spravit chybu ... zle odbocit ... alebo nieco podobne ale taketo nieco som este nevidel... snad sa autu nic vazne nestalo :'-(
Na to bmw si pamätám, to sú už 2 roky ? Myslel som že to bolo minulý rok, ale vlastne, minulá zima bola teplá, napadalo len pár mm poprašku. To pri trnavskom mýte nepochopím ako tam môže niekto vbehnúť.
No jo no, kdyby měl Quattro, Xdrive, Alltrack, 4motion nebo Htrack, tak by se tutově vyhrabal .
Btw jak by se k tomu stavěla pojišťovna? Hradila by to z havarijka (to teoretické poškození podvozku)?