S příchodem druhé generace Citroënu C4 Picasso a Grand C4 Picasso na podzim 2013 nepřijela pouze nová modulární platforma EMP2, ale také turbodiesel 2.0 BlueHDi. Cílem bylo splnit normu Euro 6.
když vezmu, cim musí vyfukove plyny projit nez se dostanou do plic a nasledne do celého krevniho obehu a celého tela kde zpusobi rakovinu, tak z toho musí mit pekne zamotanou makovici.
jestli dobře pocitam, tak 1x turbo (nekde i 3x), 2x katalyzator, 1x filtr pevnych castic.
to by v tom byl cert aby se cas od casu něco ne***o...
Kdysi vyrábělo PSA možná nejlepší "nafťáky" na světě, ale nějak zaspali dobu. Motor 2.2D Skyactiv od Mazdy má stejný výkon a zvládne normu EUR6 bez těch hrozných komplikovaných bazmeků kolem, které jenom komplikují život, bez vstřikování močoviny. Dost možná je to i díky zkušenostem z vývoje Wanklova motoru, kdy konstruktéři museli zkoumat nové materiály a hlavně proces spalování, optimální kompresní poměry atd.
Souhlasím. Mazda jde cestou uživatelsky přívětivého auta, technologicky vyspělého a zároveň bez zbytečných serepetiček (turbo, SCR, močovina). Kde udělali soudruzi z celé NDR i Francie chybu, že neumí vyrobit jednoduché a účinné motory. Dle mého názoru není vůle. Takhle totiž mají jistotu, že bude pro servisy práce. Navíc někdo tu močku musí vyrobit, někdo nalít-je to geniální systém...
Čemu říkáte "rakovinomet"? Nejspíš každému naftovému motoru, navíc je vám jedno, jestli je to diesel s EUR6, prečipované TDI nebo starý náklaďák táhnoucí za sebou oblak dýmu.
moje tsi s eu5 nejspis splnuje i eu6 a něco podobného se da rict i o benzinu s eu3 a to vcetne mikrocastic.
navic nehrozi odmondovani filtru az auto prodam a nekdo by ho chtěl vykuchat jak je u rakovinometu bezne
Prvu vetu si si vyvestil s krystalovej gule, ci? Podobny trst realnych emisii ako sa publikoval u dizlov by bolo zaujimave spravit aj pri benzinovych motoroch. Mozno by sme boli prekvapeny. Kuchanie casticovych filtrov - negeneralizuj, sam pracujem vo firme, kde sa na x sluzobnych autach (benzinovych) kuchal katalyzator
Pohybujeme sa v rovine dohadov, tak ako sa odrbava pri stanovovani spotreby a emisii dizlov, tak rovnake moznosti maju vyrobcovia aj pri stanovovani spotreby emisii benzinovych motorov. Ocakavat, ze tam je vsetko ok, lebo je to benzin by bolo naivne
vzhledem k tomu, ze primovstrikove benziny jezdi v USA, kde mají mnohem negativnejsi vztah k coudícím motorum, tak predpokladam, ze by se to uz davno prosaklo
Možná ti uniklo, že "nafťáky" nijak nehájím, jen jsem porovnal konstrukční řešení dvou motorů splňujících stejnou normu a pochválil jednoduché japonské řešení, u něhož je větší předpoklad, že bude dobře fungovat dlouhou dobu.
Ostatně jsem taky četl pár článků o moderních přímovstřikových turbobenzínech, které údajně produkují 10x více pevných částic než starší jednoduché motory.
Co se dá dělat, stále nikdo nedokáže vyřešit jednoduše uskladnění elektřiny...
chces snad tvrdit, ze primovstrikovy benzin s produkci pevnych castic podle eu5 i eu6 0.005 huli vic nez nejakej u nas beznej rakovinomet s 0.025??
videl jsi nekdy hulit primovstrikovy benzin, jehož se ty pevne castice tykaji??
benzin i rakovinomet mají konecne stejny kritéria pro pevne castice, tedy 0.005, to benzin splnuje i bez filtru, tedy bude nejspis splnovat i na 300tis km, coz se o rakovinometu tvrdit neda
hod sem link na hodnoverny video, pak to vezmu v úvahu.
coudici a smrdici naftaky podkavam denne a ani vnitrni okruh nezabrani tomu rakovinotvornym smradu aby se mi dostal do auta
Ukáž mi tie súčasné dymiace dízle (mám na mysli autá plniace normu EU 4 a vyššie), tým nemám na mysli staré 10 ročné je*ky. Dymiacich dízlov vďaka prísnejším normám výrazne ubudlo. Áno, kuchaniu časticových filtrov sa nevyhneme, bohužiaľ, v tomto ale narážame na mentalitu niektorých jedincov. Kopa benziňákov má vykuchaný katalyzátor, alebo zaslepený EGR, ale to ťa zjavne do varu nedostáva
Vstrekovanie mocoviny funguje uz x rokov u nakladakov, takze sa nejedna o nic vyskusane. Ak sa pozries na davne porovnanie motorov plniacich normu eu 6, tak prave tie s scr sa aspon priblizili deklarovamym hodnotam emisii, kdezto tie bez scr boli udavanym hodnotam velmi vzdialene.
Zvládne Normu Euro 6, ale jenom přesně v provozních režimech daných normou, jinak v běžném provozu to hulí podstatně víc, takže nic k chlubení. Jenom jedna z možností, ne nejčistší a poctivá, jak vyhovět normě. Ale Horst Fuchs dokáže s pomocí zdánlivě odborných reklamních termínů, aniž tomu rozumí okecat cokoliv. Nože, vysavače, no a teď motory, dealer jako dealer.
No, pokud dokážeš pouhým okem rozeznat zvýšené emise oxidů dusíku (NOx), což je hlavní problém naftových motorů a normy EURO 6 zvláště, máš zrak hodný supermana nebo spíše té potvory z Predátora (pokud si matně vzpomínám, ten něco takového dokázal).
NOx lze výborně poznat jiným smyslem než je zrak. Diesly smrdí a to všechny. Může být sebelepší a po nastartování tak 10 minut v provozu smrdí, na volnoběh začne smrdět taky. Nepříjemný nasládlý pach je toho důkazem. Máme doma CX-5 s 2,2 CD 175 a NOx jsou cítit jedna báseň.
Reagoval jsem na tvrzení, že v běžném provozu hulí motory mnohem víc než povoluje norma. Není sporu, že emise studeného "nafťáku" opravdu nesplňují dost možná ani normu přežití bežného ropáka litvínovského.
Ale houby, záleží na stupni oxidace a množství. Když by to už štípalo v nose, tak by byla koncentrace při dlouhodobé expozici smrtící. Oxid dusnatý je sladký, dusičitý čpí.
Dali hřídel a ubrali oleje. Mazda upravovala u 1,6 HDI vanu, protože frantíci to měli vyřešeno špatně. Jednodušší je nalepit lištu než vyřešit technický problém.
Pokud vím, pak 1.6 HDI nemá vyvažovací hřídele. konstrukční chyba byla ve vedení oleje k turbu blízko bloku či svodů výfuku. Olej pak výrazně degradoval.
No myslím, že Mazda má také své perličky. Třeba zmenšená olejová náplň benzinu 2.3 v první gen. Mazdy 6 oproti 2.0. Tuším, že ten motor měl jen 3,5l oleje. Pak se hezky přidíraly. A její papírové zadní podběhy. Po deseti letech vypadají jak u Favoritu po dvojnásobku.
Francouze tu nehájím, ale Mazda dokáže také zaperlit ;-) .
Nie som velmi nadseny z tej predstavy, ze sa vyberiem na dovolenku k moru autom, kdesi v polovici cesty mi zacne pipat kontrolka, a nazad pojdem na odtahovke. To aby clovek preventivne vozil bandasku "adblue" v kufri, alebo aspon zoznam autoservisov Citroen po ceste...
A co ti brání před dovolenou zajet do servisu a nechat si adblue doplnit? Asi jsem tupan, ale já před takovou štrekou (třeba 1000 km) do servisu zajedu a to auto nechám zkontrolovat, ať mám klid.
No, ve firmách se běžně jezdí například do Německa, kdy je vzdálenost klidně 700-800 km. Podle mě je nesmysl muset dávat před každou takovou rutinní cestou cestou auto kontrolovat. Minimálně u nás se jezdí takové trasy poměrně zánovními vozidly, uz kterých se předpokládá spolehlivost (realita je sice často jiná, ale to je jiná historie ;)
firemni auto bude jiste zanovni a nekde v prihradce bude i knizecka se seznamem vsech evropskych servisu ktere dane auto dokazi opravit ci dnes dolit adblue ;-) takove auto bude i pojistene a dana pojistovna bude mit jiste seznam servisu se kteryma po cele EU spolupracuje, a ta sit je vetsinou tak husta, ze servisi od sebe nejsou dal nez 50-100km ;-)
adblue se da take zakoupit na vetsich benzinkach, uplne stejne jako treba nemrznouci smes do ostrikovacu, a pak zalezi jiz jen na aute jak slozite je to doplnit
Presne tak, AdBlue kúpiš na každej normálnej pumpe. Takže ak pôjdeš na dovolenku dízlom hocikde inde ako na momentálne dosť akčnú Ukrajinu, tak problém mať nebudeš. Stačí ísť po normálnej ceste a nie vrámci šetrenia na dialničných poplatkoch polňačkou.
jo, to musí bejt skvely vnoci vyhazet cely kufr abys tam dolil ty chcanky a k tomu se modlit abys něco neukap.
podarilo se ti z plny bandasky někdy dolejt kapalinu do ostřikovačů aniz bys něco vyspljech??
jestli tam je ukazatel stavu ty mocky, tak proc ne.
predpokladam, ze většina lidi ani nebude vedet, ze tam musí lejt chcanky.
většina znalosti konci u benzinu, maximalne kapaliny do ostřikovačů.
a ti opravdovi znalci skoro uz na urovni servisních mechaniku mozna nekdy i slyseli něco o oleji v motoru
kazdopadne by bylo zajimavy kdyby v aute nebyl ukazatel stavu paliva, ale jen kontrolka ze ti zbyva jen nejakych 100km na natankovani a když to nestihnes, tak nebude stacit jen dolit benzin, ale taky volat servis
Firma má zase nějaké sledování provozu (pokud ne, ani bych s jejich autem nejel), takže si ohlídá, kolik má auto najeto a včas nechá doplnit. Zajímavé, že kamioňáci, kteří SCR používají už skoro deset let, to neřeší...
Spíš bych řekl, že to je místní klasika... Za každou cenu kritizovat vše francouzské a vymýšlet k tomu naprosto absurdní situace, co by se tak asi teoreticky mohlo stát. To mne spíš trefí meteorit, než abych zůstal s prázdnou nádrží AdBlue.
Kamioňák je profesionální řidič, pro mě osobně by to taky nebyl problém, protože jsem zvyklý pravidelně kontrolovat provozní kapaliny.
Ale vezmi si, že spousta lidí to dostane jako služebák nebo poolové auto a někde v půlce cesty se rozsvítí kontrolka, o které neměli tušení, že tam je. A že určitá část těch lidí neumí vyměnit ani rezervu, natož dolít nějakou neznámou kapalinu.
Kludne mozes chodit do servisu aj kazdy tyzden. Ja tam idem len raz do roka, na servisnu prehliadku. A som rad, ze medzi tym sa nemusim takymito vecami zaoberat...
S autem se normálně jezdí na běžné servisní prohlídky, o které vůz v nějakém předstihu "sám požadá", to jest každých nějakých 15-30 tisíc km (při firemním nájezdu, který je minimálně tak 50.000 km ročně). Jenže u Ad-Blue je blbé, že vyjedeš na cestu v dobré víře, a na někde za hranicemi ti začně svítit kontrolka a máš nějakých 1000 km na návštěvu servisu, jinak jsi nahraný.
kdys ti dojde voda v ostrikovacich, tak taky hned jedes do servisu? ty neumis odsroubovat vicko a dolit si to sam? na vetsich benzinkach se adblue prodava normalne ve 2-5 litrovich nadobach
To bych tak rovněž představoval, ale nepodceňuj rafinované francouzské konstruktéry. Ti jsou schopni umístit plnící hrdlo do pravého zadního podběhu a ještě vzhůru nohama ;) Jo, vím, v Picassu je to v kufru, jen jsem si vzpomněl, jak se u Renaultu mění žárovka ve světlech...
no u Megana, a kdyby to nebylo v TopGearu nebo kde, tak otom nestekne ani pes >:D
aut kde se zarovka meni slozite je na trhu spousta, a u spousty z nich to nikdo neresi, protoze to jsou tak draha auta nebo urcena spise pro zeny, ze majitel zrejme ani nikdy nevideli motor toho auta a zrejme ani nevi jak se otevira haubna ;-) obdobna rosada jako u megana pri vymene zarovky je kuprikladu i Mitsubishi Colt, a ze nam stoji pred barakem a vymenu zarovky jsem jiz resil a ceka me to zas :-)
Ad blue je dneska normálně na každý pumpě a určitě je lepší vývod vedle tankovacího hrdla jak to dělá třeba Mercedes ale ani tohle asi nebude problém jakej z toho děláš. Najít na navigaci nějakej servis kterej mi to udělá když už sem dál než 1000 km vod domova a nechce se mi to dolejvat samotnýmu asi taky nebude tak složitý. Nebo? ;-)
Fakt si děláš srandu žejo? :-)
Buď normálně doplníš skoro na každý pumpě a u těch větších doslova na každý a když to za žádnou cenu nechceš dělat sám a víš že plánuješ nějakej extrémně dlouhej vejlet přes 1000 kilometrů dlouhej kterej bude začínat v sobotu odpoledne a končit v neděli večer a přitom se ti zrovna bude blížit těch ca 20 tisíc kilometrů, tak si holt v pátek před cestou zajeď do servisu no >:-[]
extreme dlouhej vylet 1000km???
asi zijes hluboko v minulym stoleti.
jak poznáš ze se ti blizi 20tis když jsi minule doplnoval třeba na 56789??
napises si to na papirek a nalepis na okno??
pochop ze jsou lidi který cesty neplanujou, proste si reknou se zítra vecer nekam pojedou ale do ty doby musí udelat ještě hromadu práce a auto je to uplne poslední o co se zajimaji.
ja vůbec nevim proc bych mel resit takovyhle hovadiny, když u normálního motoru se nic podobnyho neresi, jen se leje benzin a cas od casu olej
Vim že seš nepřítel nafťáků ale tohle už hraješ ne? Nebo to fakt myslíš vážně? >:D
Ty neumíš natankovat nebo co? >:-[]
Prostě když ti dochází benzín tak natankuješ no. Tohle ca jednou za 20 tisíc kilometrů. Prosim tě když ty seš z tohohle století kolik tak ročně najezdíš? [odkaz]
A pokud z nějakýho důvodu chceš aby ti to doplnili jen v servisu tak si tam prostě před tim víkendem kde plánuješ normální výlet o dýlce několika tisíc kilometrů zajedeš. Kde vidíš problém?
ja mam v autre takovy chytry pristroj, který mi ukazuje kolik benzinu asi tak mam v nadrzi a minimalne na 100km presne jsem schopny odhadnout, kdy budu muset tankovat a navíc mi PC ukazuje dojezd.
predpokladam, ze chcanky nic takového nehlida, jen bez varovani rozsviti varovani, ze musíš za 1000km dolejt mucovku.
spoustu lidi ani nenapadne ze by měli močůvku hlidat nebo kontrolovat, prtoze o tom ani nevi, prtoze to doplnuji při servisni prohlídce.
ja problém u sebe nevidim, jen neminim byt otrokem svého auta a dokud nemusim, tak do servisu nejedu a před neplánovanou i plánovanou dovolenou mam vždycky takovou honicku, ze auto je uplne to poslední co me zajima.
znamej ma pneuservis a tak dava k dobru historky, třeba jak k nemu cas od casu někdo prijede a chce prekontrolovat pneu, protože za par dni vyrazi na dalekou streku. jednou pan jel do vedlejšího krajského města. nebyl jsi to nahodou ty??
pak jsou takovi co volaj v sobotu vecer v polovine listopadu, protože rano jedou ven na hory a zjistili, ze mají ještě letni gumy.
tak ja se radim spis k tem druhejm, i když gumy menim většinou s předstihem
ted jezdim uz jen lehce pres 30tis, ale bylo par let, kdy jsem jezdil přes 50tis a to jsem mel se servisem opravdu problém. olej jsem bezne o několik tisíc km prejizdel, jezdit do autorizovaného servisu 30km daleko byl pro me z casovych duvodu neresitelnej problém
No já naftu taky moc nemusim ale ty to fakt hodně přeháníš ;-)
Vedlejší krajský město? A měl sem na hlavě klobouk a na zadnim vokně plato vajec? Tak to sem fakt nebyl já :-)
30 tisíc je zhruba dvojnásobek běžnýho místního průměru a představ si že v extrémnim případě by mohla nastat situace že bys musel natankovat ne jednou ročně jako normálně ale třeba i dvakrát! Teda v případě že ti ten známej při standardní návštěvě servisu a výměně oleje atd. zapomene doplnit adBlue ;-)
Nevim čim jezdíš ale těch 20 tisíc je u nafťáků docela rozšířenej termín normální servisní prohlídky :-)
To co předvádíš je prostě kravina. Nevim sice kam na ty mnohatisícový víkendový výlety jezdíš ale jestli to je kamkoli jinam než na Ukrajinu nebo obecně na východ tak dneska adBlue dostaneš doslova všude. A 1000 km je pro 99% lidí naprosto nebo spíš absolutně dostačující.
byl to starsi pan a je to tak 20 let, no, tehdy byla jina doba ...
vloni jsme na vychode byli a najeli něco přes 4tis km.
netvrdim ze bych adblue nesehnal, ale kazdopadne to je komplikace.
mame jeste deti co v aute spi, tak většinou vyrazime vecer aby co nejvic cesty prospaly, a to není problém tech 1000km najet v kuse jen s tankovanim.
představa ze nekde v srbsku, budu ve 3 rano na parkovisti vybalovat kufr abych moh dolejt chcanky a navíc nebudu vedet, jestli tech 1000km opravdu ujedu, me docela desi.
ted to mam celkem v pohode, ale v době kdy jsem najizdel tech 50tis jsem servis auta vůbec neresil a bylo jedno, jestli jsem je pro housky do kramu, nebo 1000km tam a 1000km nazpátek. a takových lidi spis pribejva. a proto me docela prekvapuje, ze u naftaka, kterej je urcenej hlavne ne polikani velkého objemu kilometru je takoveto omezeni a hlavne ta definitivni stopka az chcanky dojdou.
No já jezdim do servisu jednou za 30000 a nafta mě nebere ale jako zásadní problém to fakt nevidim. Mám kámoše co má ML350BlueTec a neni problém. A najezdí spíš víc než míň. Prostě ti to v reálu dolejou při normální servisce. A kdyby cokoli nemusíš nic shánět stejně za těch 1000 km určitě na nějaký pumpě zastavíš. A dneska to fakt na každý normálnější větší pumpě je. v reálu si to bez přehánění sám doleješ maximálně jednou za rok a dost možná ani to ne. To zas taková komplikace neni
A popravdě další filtry nebo bůhvíjaký vymyšlenosti nás už brzy čekaj i u benzínů. Zlatý časy pořádnej velkejch atmosfér
ja naftu nikdy nemel a snad uz mit ani nebudu a nikdy sem nemusel resit jestli během 1000km budu muset do servisu nebo dolit nejakou zivotne důležitou kapalinu a když nedoleju, tak bez zasahu servisu nenastartuju. benzin mi asi 2x v me ridicsske kariere dosel, ale stacilo nalejt z kanystru a motor bez zasahu servisu fungoval dal.
mozna ze tahle bezstarostnost u benzinu zustane, zatímco u naftaka si budes muset vest denicek co všechno musíš zkontrolovat nez vyrazis z garaze, jestli nechces nekde zustat viset. samozrejme ze trochu prehanim, ale je to jen dalsi důvod zustat u benzinu a neprejit k nafte.
doufejme ze casem srovnají spotrebni dan benzinu a nafty (dnes ekvivalent benzinu ma spotrebni dan o 30% vyssi nez stejny ekvivalent nafty) a pak si naftu koupi uz jen ten největší dunihlav
Ty to špatně chápeš. Ty do žádnýho servisu nemusíš! Nevim teda jak se to nalejvá zrovna v tomhle autě ale v tom Mercedesu když to náhodou vyjde že tam musíš kápnout než jedeš na normální prohlídku tak prostě na úplně vobyčejný pumpě [odkaz] kam stejně musíš při běžnym tankování naleješ nebo dneska na většině z nich spíš natankuješ adBlue. U náklaďáků to existuje já nevim 10-15? let no a teď to dorazilo díky Euro6 do osobáků. V běžný evropský civilizaci to prostě neni problém. A když chceš vyrazit s nafťákem co plní Euro6 na Sibiř nebo tam někam tak je asi rozumný se předtim buď stavit v tom servisu nebo holt mít nádržku s sebou. Ale to sou extrémy který snad nemusíme rozebírat.
V reálnym provozu při běžnejch kilometrech v Evropě v roce 2015 to prostě neni důvod řešit. Prostě když ti dochází palivo někde časem zastavíš a natankuješ, když ti náhodou dochází adBlue to samý
S rozdílem že za plnou nafty nebo benzínu zaplatíš možná i 10x víc. No teď možná míňkrát :-)
Nafťáky sou fakt náročnější na servis ale jak sem psal obávám se že brzy nás něco podobnýho čeká i u benzínu!
1000km streka???
mozna tak před pul stoletim.
to bych musel byt kazdy druhy tyden v servisu.
vloni jsem o dovoleny najel přes 4tis km.
myslis ze jsem stihnul aspoň umejt auto nebo prepočítat svitici zarofky???
AdBlue se dá koupit na většině dálničních pump a to nejen v kanystru, ale u některých pro kamiony a autobusy přímo ze stojanu. Jen ze stojanu do nádrže bych to nenalíval :-)
Ne, už při - 11° C. Ale v tom případě by měl motor poznat, že nedostatek je způsoben mrazem a jede dál při plném výkonu aniž řidiče nutil sníženým výkonem doplnit nebo nějak jinak řešit adblue. Podle výrobce je vedení a nádržka poblíž tepla z výfuku a obsah po zahřátí motoru rozmrzne. Má to trochu logiku - při studeném motoru stejně adblue nefunguje a kdo ví, zda ho nechá řídicí jednotka dávkovat do spalin.
jak pise john, nádržka je vyhrivana, alespoň během provozu, takze -11.
co to udela při -20 a jak dlouho bude trvat nez ty chcanky rozmrznou musí byt kazdymu jasny
Jaká je průměrná životnost takového francouzského motoru?
150, či 180 tis.km? Potom se zadře, praskne vačka, potká se píst s ventily? A co kdyby tam dali nádobku na ten sajrajt trochu větší, aby se to nemuselo doplňovat? Co vyměnit nádobku se sajrajtem, když se mění rozvodový řemen?
Re: Jaká je průměrná životnost takového francouzského motoru
HDI bylo považováno za to lepší a spolehlivější v mainstreamovém konkurenci, taky ho kupují od PSA i jiní výrobci. Tohle se nedá říct o tvém oblíbeném 2.0 TDI PD..
Re: Jaká je průměrná životnost takového francouzského motoru
Mam vo firme 4 Citroeny, 2 C4 Picasso, 2 C5, vsetky vo veku 4 roky, prva C4 Picasso ma najazdenych 530 000 km, na STK si ho fotili, druha ma 440 000 km. Zalezi na tom, ako k autu spravas, v akom rezime jazdis. Nase auta jazdia 75% dialnica. Francuzske auta nie su taka tragedia ako pred 10 rokmi.
Re: Jaká je průměrná životnost takového francouzského motoru
Mne sa HDi rozsypalo na 105000. Poskladali ho, vydržal som s ním ešte 8 návštev servisu behom siedmych mesiacov (10000km) a zbavil som sa ho. Značkový servis ho jednoducho nedokázal opraviť. Takže za mňa gratulujem k tvojim citrónom, závidím Ti ich.
Re: Jaká je průměrná životnost takového francouzského motoru
Rekord co som videl v dielni BMW s povodnym motorom, turbom (jednoturbovy 3 liter) a povodnym filtrom bolo 360 tis. km. Bezna prax mechanikov hovori to co vsetci - ak ide auto 90%+ dialnice, kazdy dizel vydrzi 300 tis. Inak ani nahodou. A filtre - casto sa nestihne zohriat ako naozaj treba ani po 50 km jazdy. Mocovina - tam nikto nevie, ci je to dobre riesenie alebo nie.
Re: Jaká je průměrná životnost takového francouzského motoru
Vidim denne rozobrate 3 litrove dizle v autorizovanom BMW servise. Denne. Bezne po 80 - 120 tis. km su obe turba uz nerepasovatelne, vstreky vsetky na repas a filter pripomina nadobu po vrch nalpnenu ciernou mazlavou zelatinou. Vacka (na jednom mieste aj na viacerych) moze prasknut kazdemu dizlu, staremu aj novemu. Pre upresnenie dodam, ze pod tym novym myslim motor 1-2 rocny s nabehom do 100 tis. km. A neplati 100%, ze ked sa potka piest s ventilmy, je motor hned na odpis. Uz som take motory videl, vacsinou mas pravdu, 100% to ale rozhodne neplati.
Jak se řeší, pokud nastane problém buď SCR katalyzátoru nebo DPF filtru, když jsou v jednom společném bloku a kolik to stojí, když se něco z toho musí vyměnit.