Novinky
Já teda nevím s tou spotřebou, ale já jezdil s každým modelem od koncernu u udávané potřeby. To je problém v hlavě a v nohách a né v papírech. Nikdo vám do tabulek nebude dávat jízdní hodnoty agresívního popojížděče nerespektujícího zákony.
K teme "Apple a elektromobily": neviem ci to uz tu odznelo, ale nedavno niekolko vysokych managerov z Apple navstivilo rakusku firmu Magna Steyr. Momentalne tam vyrabaju pre BMW modely Mini Paceman/Country a Peugeot RCZ, ale maju este volne kapacity...
Tak to vypadá, že elektroauta tak úplně "slepou uličkou" nebudou, když se do toho hodlají pustit i chlapci od "nakousnutého jabíka" ... 😄
to ze elektomobily jsou pro pristi desetileti budoucnost nechapu nastesti jen tak minirotne vymezeni lide, ze je to trhu vpodstate fuk 😄
nastesti majorite je vpodstate jedno co to auto uvadi do pohybu, je zajima jen ze to jede, a ze maji kde nacepovat palivo
nastesti majorite je vpodstate jedno co to auto uvadi do pohybu, je zajima jen ze to jede, a ze maji kde nacepovat palivo
No taky doufám, že se snad brzo objeví výrobce, který nebude chtít za auto "normální velikosti" mega .... Jakmile budou tyhle auta za normální cenu, tak si nemyslím, že budou spalovací motory někomu chybět ... Teda mimo mlaďasů, co potřebují dělat rambajs, ale ti si můžou "ohulit" rááádio ....
Elektroauta ako take nie su "slepa ulicka", akurat ze su s nimi spojene tri problemy, ktore treba este vyriesit😒br />
1. ako ekologicky vyrabat elektricku energiu
2. ako zvysit kapacitu baterii v elektroaute
3. ako zrychlit nabijanie elektroauta
Pretoze pokial nabijanie elektroauta trva (aj pri rychlo-nabijacke) pol hodiny, na take nabitie prejdem ~200km, a elektrinu vyrabam v tepelnej elektrarni, tak dovtedy sa elektroauto nemoze masivne presadit...
1. ako ekologicky vyrabat elektricku energiu
2. ako zvysit kapacitu baterii v elektroaute
3. ako zrychlit nabijanie elektroauta
Pretoze pokial nabijanie elektroauta trva (aj pri rychlo-nabijacke) pol hodiny, na take nabitie prejdem ~200km, a elektrinu vyrabam v tepelnej elektrarni, tak dovtedy sa elektroauto nemoze masivne presadit...
1. baterie s 95 a 100% recyklovatelnosti jsou jiz na trhu nebo se jiz pro ne stavej fabriky, ty technologie tu jiz jsou, kuprikladu Toyota u svich baterii uvadi recyklovatelnost zokolo 90% (v EU je podle normy vyzadovana recyklace 50% hmotnosti baterii) jak Toyotacke tak teslacke baterie se recykluji v Belgii (u Tesly zatim baterie z roadsteru, ale zatim jich moc nebylo)
2. myslim ze kapacita je vpdostate dostatecna, ale na kapacite na vahu se pracuje, snazi se oto spousty firem po celem svete, sak baterky nejsou domena jen elektromobilu, ale hlavne mobilni spotrebni elektroniky, ostatne i Apple nato najal lidi, za ucelem vyvoje baterii, dobudoucna bude tohle obrovskej business
3. rychlost nabijeni je snad vyresena, navic auto se nabiji v dobe kdy stoji, a bud by stalo jen tak na parkovisti, nebo by se pritom proste dobijelo, problem je ze neni zatim tolik rychlonabijecek, tedy infrastruktury husta alespon tak, jak je husta sit cerpacich stanic na benzin/naftu
do doby nez se elektromobily rozsiri alespon na 10% v "civilizovanych" oblastech, tak snad vetsina neduhu bude jiz vyresena a bude se to jen zdokonalovat, a ta doma stejne asi nenastane driv nez za 10-20 let?
2. myslim ze kapacita je vpdostate dostatecna, ale na kapacite na vahu se pracuje, snazi se oto spousty firem po celem svete, sak baterky nejsou domena jen elektromobilu, ale hlavne mobilni spotrebni elektroniky, ostatne i Apple nato najal lidi, za ucelem vyvoje baterii, dobudoucna bude tohle obrovskej business
3. rychlost nabijeni je snad vyresena, navic auto se nabiji v dobe kdy stoji, a bud by stalo jen tak na parkovisti, nebo by se pritom proste dobijelo, problem je ze neni zatim tolik rychlonabijecek, tedy infrastruktury husta alespon tak, jak je husta sit cerpacich stanic na benzin/naftu
do doby nez se elektromobily rozsiri alespon na 10% v "civilizovanych" oblastech, tak snad vetsina neduhu bude jiz vyresena a bude se to jen zdokonalovat, a ta doma stejne asi nenastane driv nez za 10-20 let?
aha takze Tesla S na jedno nabiti neujede 320km? tak proc ma psany dojezd podle modelu na 330km, 420km, 430km a 405km? (prepocet z mili) v evrope podle evropske metodiky uvadi dokonce 390km, 502km, 502km a 480km 😉 [odkaz] dole mate v tabulkach specifika vsechny 4 varint Tesly S
to ze sebe opravdu musi redaktori auto.cz delat hlupaky temer v kazdem clanku co napisou?
Naskýtá se spíš otázka, proč musí v komentářích některých našich čtenářů platit dvojí metr v případech, kdy se to hodí. Dobře si pošimněte, že u komentáře k dojezdu uvádím slovo "reálný", ne deklarovaný. BMW i3 má předepsaných asi 200 kilometrů, ale v reálu, s využitím komfortních funkcí, zvládne 120 km.
a proc mate potrebu futr vsude cpat ty skodovky? ja zadnej Superb nikde nezminoval a je mu u zadnice jakou ma udavanou spotrebu, u zadneho sveho auta jsem na udavanou spotrebu pri vyberu toho auta nekoukal a koukat nehodlam
Stejně zajímavý je fakt, že když anonymní diskutér napíše, že s autem jezdil na dovolené, hned je to bráno jako směrodatné. Kdyby naopak někdo z redaktorů napsal, že s Testou v Česku ujel 400 km na jedno nabití s tím, že fakt nejezdil ekonomicky a neomezoval se, dávám diskusi tak 10 minut, než někdo napíše, že je redaktor hlupák, že si vymýšlí a to všechno doplněno o univerzální tvrzení, že jsou elektromobily drahé, neefektivní a tak dál, a tak dál...
Co se testování Tesly týče, na to jsem malý pán. Auta si jako redaktoři nedomlouváme, byť by tahle Tesla přišla hodně atraktivní nejen nám.
Slovaci si teslu S do testu sehnali, ac s majitelem, a malej pan je jen ten redaktor co se sam nesnazi, jako redaktor mate novinarskej prukaz co plati po cele EU (ja sam ho vyuzivam kdys chci jit na nejake zavody ac jiz nekolik let nefotim) a muzete ho vyuzit, sup zvednout telefon a volat do Nemec do nejblizsiho dealerstvi Tesly, nemaj problem s tim ze vam auto pujci klidne na pul dne, jen musite pro to neco udelat, a jako bonus dostanete i darek, ja dostal trycko a cepici Tesla
me a Tesla S P85
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Za půl dne zkrátka auto nepoznáte.
na pul dne to pujci civilovi jako jsem ja
A TADY TO MÁTE UŽ ROKY VŠECHNO NAPSANÝ [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
PS: ZEPTÁME SE PAK MILOUŠE JAK MU SUPROUŠ JEZDÍ ZA 3,9 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Tesle prospejes najviac tym, ze si jednu kupis, jednu kup manzelke, a este nieco detom, zatial mas len blbe kecy a smajliky. Napis Elonoj, nech ti zvysi plat a da nejaky rabat. A ako priblizovadlo do mesta mozes ist pozriet na vystavu do Letnan KTM na baterky, bude sa dat vraj aj skusit.
Elektromobilom fandim, znizi sa dopyt po benzine a ten by mi potom mohol zlacniet, mozno mi budu za jeho likvidaciu platit >😁 >😁 >😁
K tomu webu, vsetko sa tam docitat neda, napriklad ako to dopadlo so sporom TESLA vs. BBC ( TOPGEAR ). Tajis ci tesla vyhrala ? >😁 >😁 >😁 >😁
Jeste se nemuzu nezeptat, zdroj informace o 40k USD je jenom ta spekulace o konkurenci na Bloombergu, nebo mate jeste neco?
K tomu slovenskemu testu Topspeedu som tu uz pisal, isli tempom, ze nepredbehli skoro nic, video bolo zostrihane tak, aby nebolo vidno, ze ich vsetko predbieha a teda ze nevyuzivaju ani len povolenu rychlost, usek R1 pri Zvolene ukazal, ze aj napriek brutalnym prestrihom premavka bola taka husta, ze ich 85 kmh neslo utajit, pri 130 kmh by ten kamion museli dobiehat.
Tieto argumenty TESLA Fans neberu a palcuju :no: . Ten Sup 2,0 TDI dokaze tiez jazdit za 8,5 litrov na 100 km, ale to uz je na dialnici 200 kmh a treba zastavit a tankovat. Test s Teslou pri tych rychlostiach som nevidel, ak mas, daj link. BMW i8 na okruhu chvilu dokazalo drzat kok s benzinovym motorom, ale stava dosla pi par kolach... prakticka ukazka rozporu medzi teoretickym a praktickym dojazdom.
To fakt musite is za bossom redakcie a povedat mu, co by ste chceli a on to potom vybavuje za vas?
A co si bumeme klamat. O automobilkach, ktore o redakciu ani nezakopnu a neinzeruju, tak by bolo z pohladu majitela "neeticke", keby sa o ich autach pisalo a nedajboze pozitivne.
😉
a u BMW i3 jsou uvadene 3 hodnoty dojezdu, Confort kde je 160km, ECOpro kde je 180km a ECOpro+ kde je 200km a uvadi to jako "az" nikoliv ze to kazdy ujede, v takovem rezimu ale je maximalka 90km/h a vsechny komfortni systemy se prepnou do uspodneho rezimu 😉 proste nezlobte se na me, ale zase uvadite neupne informace a podane tak jakoze skreslene aby to vypadalo ze BMW deklaruje 200km ale ujede jen 120km, pritom si to muze zjistit kazdy nouma co ma internet, tohle proste na vas vrha stin lenocha co se ani nenamaha jit na stranky BMW a tupe pomoci ctrlV a ctrlC to do clanku nebo odpovedi skopirovat spravne 😉
TAKŽE CO SI MYSLÍTE SOUDRUŽKY A SOUDRUIDI : APPLE TITAN [odkaz]
V JAKÝM ROCE ? 😉
upoutávka ano 😄
😄 😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes:
Edit: Mohl jste ale hledat ještě o něco lépe - konkrétně u BMW i3 vycházím ze svých vlastních zkušeností ze začátku loňského roku, kdy jsme auto otestoval. Pro úplnost: během třídenní zápůjčky ujeto asi asi 550 kilometrů.