Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Apple chce vyrábět elektromobily, hrozí mu však žaloba

28 komentářů

IPace
"Tesle a General Motors – značky totiž vyvíjí modely, které by na jedno nabití reálně ujely více než 320 kilometrů, což se zatím podle papírových hodnot daří pouze BMW i3, ovšem s benzinovým prodlužovačem dojezdu REX."

aha takze Tesla S na jedno nabiti neujede 320km? tak proc ma psany dojezd podle modelu na 330km, 420km, 430km a 405km? (prepocet z mili) v evrope podle evropske metodiky uvadi dokonce 390km, 502km, 502km a 480km 😉 [odkaz] dole mate v tabulkach specifika vsechny 4 varint Tesly S

to ze sebe opravdu musi redaktori auto.cz delat hlupaky temer v kazdem clanku co napisou?
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
A teď sledujte ten kontrast: Když napíšeme, že nový Superb jezdí za papírových 3,7 litru, je to hloupost, ale najednou uvádíte papírové hodnoty u Tesly S jako směrodatné?

Naskýtá se spíš otázka, proč musí v komentářích některých našich čtenářů platit dvojí metr v případech, kdy se to hodí. Dobře si pošimněte, že u komentáře k dojezdu uvádím slovo "reálný", ne deklarovaný. BMW i3 má předepsaných asi 200 kilometrů, ale v reálu, s využitím komfortních funkcí, zvládne 120 km.
IPace
ja s Teslou S jel v USA na sve dovolene, a papirova hodnota udavana u nich, ale stale na hodnote 265mil nebyla zadnej problem, a to jsem si jizdu dost uzival a zrovna moc to auto nesetril, rekl bych ze to prohlaseni co jsem jim podepsal a kde jsem vlastne slibil ze budu dodrzovat predpisy, jsem porusil hned za prvni krizovatkou, takze bych asi nemel zadny problem s tim autem i pri mnohem razantnejsi jizde nez se Superbem prekrocit tech vasich 320km dojedu 😉 sakra tak si sezente Teslu na redakcni test, spousta vasich ctenaru s ni jezdila a vy jako redakce oni zatim jen pisete a jeste dost skreslene 😉 to je pro vas tak slozite zavolat do Nemecka do nejakeho dealerstvi a treba na 1-2 dny si ji pujcit? kdys to zvladne nenovinar a soukroma osoba, tak je ostuda ze to nezvladne z cele slavne redakce auto.cz ani jeden motorysticky novinar 😉

a proc mate potrebu futr vsude cpat ty skodovky? ja zadnej Superb nikde nezminoval a je mu u zadnice jakou ma udavanou spotrebu, u zadneho sveho auta jsem na udavanou spotrebu pri vyberu toho auta nekoukal a koukat nehodlam
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Superb jsem napsal jako příklad hned ze dvou důvodů - protože podle některých čtenářů nemůže být škodovka nikdy dobré auto, a protože cokoliv, co je z koncernu, nikdy nejezdí za předepsanou spotřebu (myšleno, že laboratorních výsledků v reálu nikdy nedosáhnete atd atd). Nemyslím teď nikoho konkrétního, ale občas si některé diskuse pročtěte a uvidíte.Byť musím uznat, že reakce na Superb byly až překvapivě pozitivní.

Stejně zajímavý je fakt, že když anonymní diskutér napíše, že s autem jezdil na dovolené, hned je to bráno jako směrodatné. Kdyby naopak někdo z redaktorů napsal, že s Testou v Česku ujel 400 km na jedno nabití s tím, že fakt nejezdil ekonomicky a neomezoval se, dávám diskusi tak 10 minut, než někdo napíše, že je redaktor hlupák, že si vymýšlí a to všechno doplněno o univerzální tvrzení, že jsou elektromobily drahé, neefektivní a tak dál, a tak dál...

Co se testování Tesly týče, na to jsem malý pán. Auta si jako redaktoři nedomlouváme, byť by tahle Tesla přišla hodně atraktivní nejen nám.
IPace
ja mam koncernove auto, takze rozhodne nebudu jejich odpurce, Superb byl i v mem vyberu

Slovaci si teslu S do testu sehnali, ac s majitelem, a malej pan je jen ten redaktor co se sam nesnazi, jako redaktor mate novinarskej prukaz co plati po cele EU (ja sam ho vyuzivam kdys chci jit na nejake zavody ac jiz nekolik let nefotim) a muzete ho vyuzit, sup zvednout telefon a volat do Nemec do nejblizsiho dealerstvi Tesly, nemaj problem s tim ze vam auto pujci klidne na pul dne, jen musite pro to neco udelat, a jako bonus dostanete i darek, ja dostal trycko a cepici Tesla

me a Tesla S P85
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Kdybychom si auto půjčili na půl dne s majitelem, bylo by to fajn, ale během té doby neuděláme nic víc, než si seženeme materiál na jízdní dojmy. Jak chcete za půl dne zjistit, jak se auto chová po ranním vyjetí, když je vymrzlé? Jak se chová naložené, pouze s řidičem, nebo na dlouhých trasách? Jeden náš kolega říká, že s každým autem najede během týdne minimálně 1500 kilometrů a teprvé s tisícovkou ho začně dokonale poznávat.

Za půl dne zkrátka auto nepoznáte.
IPace
no tak at ten kdo domlouva u vas v redakci auta na testy zajisti Teslu na delsi dobu, aby jste nakonec jako nejvetsi digitalni medium pisici o autech nebyli ti druzi, treti, za mnohem mensima platkama

na pul dne to pujci civilovi jako jsem ja
Kharl.ANTIDIESEL
jj
A TADY TO MÁTE UŽ ROKY VŠECHNO NAPSANÝ [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
PS: ZEPTÁME SE PAK MILOUŠE JAK MU SUPROUŠ JEZDÍ ZA 3,9 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D
jamp
Este ze si si sam dal :yes: . Ak ta za taku pracu plati Tesla, necudujem sa, ze akcionari dostanu dividendu az v 2020 ( mozno ).
Tesle prospejes najviac tym, ze si jednu kupis, jednu kup manzelke, a este nieco detom, zatial mas len blbe kecy a smajliky. Napis Elonoj, nech ti zvysi plat a da nejaky rabat. A ako priblizovadlo do mesta mozes ist pozriet na vystavu do Letnan KTM na baterky, bude sa dat vraj aj skusit.
Elektromobilom fandim, znizi sa dopyt po benzine a ten by mi potom mohol zlacniet, mozno mi budu za jeho likvidaciu platit >😁 >😁 >😁

K tomu webu, vsetko sa tam docitat neda, napriklad ako to dopadlo so sporom TESLA vs. BBC ( TOPGEAR ). Tajis ci tesla vyhrala ? >😁 >😁 >😁 >😁
Joab
Tak u testu piste kolik jste s tim najezdili, kdyz se ocividne neni za co stydet a delate to poctive.. dost casto mi to chybi.
Jeste se nemuzu nezeptat, zdroj informace o 40k USD je jenom ta spekulace o konkurenci na Bloombergu, nebo mate jeste neco?
Kharl.ANTIDIESEL
HELE NENÍ NAD VLASTNÍ TEST [odkaz] >😁 >😁 >😁
jamp
Ponuka dobra, do Zlina nie je daleko. Ale...ako ""E😜ERT A ZNALEC "" mi vies povedat, ci to zvladne trasu Zlin-Praha a spat bez toho, ze by som zostal visiet na dialnici v rychlom pruhu ? Medzi kamionmi 85kmh nepojdem, rozumna rychlost je 130kmh +30 kmh obcas. Ak dobijacka nie je po trase, nechcem trasu prisposobovat nabijackam, chcem ist na vystavu do Letnan, potom este na tu druhu ( v jednom termine su dve...) a mozno do Vrbovky, takze cas na nejake putovanie po zasuvkach nebude...
150 kWh
Diskusne prispevky od pana redaktora su az zarazajuco neprofesionalne 😐
jamp
Nemecke casopisy AutoBild, AMS, Autozeitung, ale ani noviny Die Welt a Wirtschaftswoche s Teslou P85 presli od 320km do myslim 360km beznym uzivatelskym tempom zodpovedajucim kategoorii a cene auta, t.j. nie mrdkat sa po meste od nakupaku k nakupaku, ale trasu 300 km sposobom co najrychlejsie na dialnicu a pred cielom co najneskor z dialnice dole, v jednom pripade bol pokus o zmysluplne prekonanie trasy z kanclu v Mnichove do kanclu v Hamburgu.
K tomu slovenskemu testu Topspeedu som tu uz pisal, isli tempom, ze nepredbehli skoro nic, video bolo zostrihane tak, aby nebolo vidno, ze ich vsetko predbieha a teda ze nevyuzivaju ani len povolenu rychlost, usek R1 pri Zvolene ukazal, ze aj napriek brutalnym prestrihom premavka bola taka husta, ze ich 85 kmh neslo utajit, pri 130 kmh by ten kamion museli dobiehat.

Tieto argumenty TESLA Fans neberu a palcuju :no: . Ten Sup 2,0 TDI dokaze tiez jazdit za 8,5 litrov na 100 km, ale to uz je na dialnici 200 kmh a treba zastavit a tankovat. Test s Teslou pri tych rychlostiach som nevidel, ak mas, daj link. BMW i8 na okruhu chvilu dokazalo drzat kok s benzinovym motorom, ale stava dosla pi par kolach... prakticka ukazka rozporu medzi teoretickym a praktickym dojazdom.
JaMM
Neviem p. Micka preco zavadzate citatelov. V tejto branzi som robil. Bolo bezne, ze po tlacovkach, prezentaciach, ... sa postavili novinari do radu a nahlasovali sa terminy na redakcne testovanie.
To fakt musite is za bossom redakcie a povedat mu, co by ste chceli a on to potom vybavuje za vas?
A co si bumeme klamat. O automobilkach, ktore o redakciu ani nezakopnu a neinzeruju, tak by bolo z pohladu majitela "neeticke", keby sa o ich autach pisalo a nedajboze pozitivne.

😉
IPace
mimochdem hodnoty mate uvadet vsechny, jak ty papirove od vyrobce, tak u testu i ty, ktere skutecne namerite a za jakych podminek je namerite 😉

a u BMW i3 jsou uvadene 3 hodnoty dojezdu, Confort kde je 160km, ECOpro kde je 180km a ECOpro+ kde je 200km a uvadi to jako "az" nikoliv ze to kazdy ujede, v takovem rezimu ale je maximalka 90km/h a vsechny komfortni systemy se prepnou do uspodneho rezimu 😉 proste nezlobte se na me, ale zase uvadite neupne informace a podane tak jakoze skreslene aby to vypadalo ze BMW deklaruje 200km ale ujede jen 120km, pritom si to muze zjistit kazdy nouma co ma internet, tohle proste na vas vrha stin lenocha co se ani nenamaha jit na stranky BMW a tupe pomoci ctrlV a ctrlC to do clanku nebo odpovedi skopirovat spravne 😉
Kharl.ANTIDIESEL
jj
TAKŽE CO SI MYSLÍTE SOUDRUŽKY A SOUDRUIDI : APPLE TITAN [odkaz]

V JAKÝM ROCE ? 😉
upoutávka ano 😄
😄 😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 😄 :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes:
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Ano, jde vidět, že jste si to zjistil i vy 😄

Edit: Mohl jste ale hledat ještě o něco lépe - konkrétně u BMW i3 vycházím ze svých vlastních zkušeností ze začátku loňského roku, kdy jsme auto otestoval. Pro úplnost: během třídenní zápůjčky ujeto asi asi 550 kilometrů.
_MT_
Na jedné straně píšete "reálně," na druhé "což se zatím podle papírových hodnot daří pouze BMW i3."
Rouballik
Já teda nevím s tou spotřebou, ale já jezdil s každým modelem od koncernu u udávané potřeby. To je problém v hlavě a v nohách a né v papírech. Nikdo vám do tabulek nebude dávat jízdní hodnoty agresívního popojížděče nerespektujícího zákony.
Tymkoo
Taky nemám problém jezdit za hodnoty +- udávané výrobcem.
Avatar - white label
white label
Já taky ne, ale to auto naopak ano... 😉
_Teddy_
K teme "Apple a elektromobily": neviem ci to uz tu odznelo, ale nedavno niekolko vysokych managerov z Apple navstivilo rakusku firmu Magna Steyr. Momentalne tam vyrabaju pre BMW modely Mini Paceman/Country a Peugeot RCZ, ale maju este volne kapacity...
Xylo
Tak to vypadá, že elektroauta tak úplně "slepou uličkou" nebudou, když se do toho hodlají pustit i chlapci od "nakousnutého jabíka" ... 😄
IPace
to ze elektomobily jsou pro pristi desetileti budoucnost nechapu nastesti jen tak minirotne vymezeni lide, ze je to trhu vpodstate fuk 😄

nastesti majorite je vpodstate jedno co to auto uvadi do pohybu, je zajima jen ze to jede, a ze maji kde nacepovat palivo
Xylo
No taky doufám, že se snad brzo objeví výrobce, který nebude chtít za auto "normální velikosti" mega .... Jakmile budou tyhle auta za normální cenu, tak si nemyslím, že budou spalovací motory někomu chybět ... Teda mimo mlaďasů, co potřebují dělat rambajs, ale ti si můžou "ohulit" rááádio ....
_Teddy_
Elektroauta ako take nie su "slepa ulicka", akurat ze su s nimi spojene tri problemy, ktore treba este vyriesit😒br />
1. ako ekologicky vyrabat elektricku energiu
2. ako zvysit kapacitu baterii v elektroaute
3. ako zrychlit nabijanie elektroauta

Pretoze pokial nabijanie elektroauta trva (aj pri rychlo-nabijacke) pol hodiny, na take nabitie prejdem ~200km, a elektrinu vyrabam v tepelnej elektrarni, tak dovtedy sa elektroauto nemoze masivne presadit...
IPace
1. baterie s 95 a 100% recyklovatelnosti jsou jiz na trhu nebo se jiz pro ne stavej fabriky, ty technologie tu jiz jsou, kuprikladu Toyota u svich baterii uvadi recyklovatelnost zokolo 90% (v EU je podle normy vyzadovana recyklace 50% hmotnosti baterii) jak Toyotacke tak teslacke baterie se recykluji v Belgii (u Tesly zatim baterie z roadsteru, ale zatim jich moc nebylo)

2. myslim ze kapacita je vpdostate dostatecna, ale na kapacite na vahu se pracuje, snazi se oto spousty firem po celem svete, sak baterky nejsou domena jen elektromobilu, ale hlavne mobilni spotrebni elektroniky, ostatne i Apple nato najal lidi, za ucelem vyvoje baterii, dobudoucna bude tohle obrovskej business

3. rychlost nabijeni je snad vyresena, navic auto se nabiji v dobe kdy stoji, a bud by stalo jen tak na parkovisti, nebo by se pritom proste dobijelo, problem je ze neni zatim tolik rychlonabijecek, tedy infrastruktury husta alespon tak, jak je husta sit cerpacich stanic na benzin/naftu

do doby nez se elektromobily rozsiri alespon na 10% v "civilizovanych" oblastech, tak snad vetsina neduhu bude jiz vyresena a bude se to jen zdokonalovat, a ta doma stejne asi nenastane driv nez za 10-20 let?