R8 nemá být Lamborghini s kruhy na kapotě. Nevím, nakolik změnili filosofii pro další generaci, v první generaci měla být R8 civilní, v rámci možností auto pro každý den, které je nezáludné, schopné snadno poskytnout zábavu. Žádné hardcore náčiní, ale sportovní auto vhodné pro zákazníka Audi. Taková stylovka s dostatkem potenciálu. Jsou lidé, kteří chtějí být ve sportovním autě viděni, nebo se jim líbí představa takové auto vlastnit, ale nemají zájem o bolesti s tím spojené. A Carrera 4S, na kterou původně v první řadě mířili, umí být také vizuálně umírněná.
U každého auta je škoda, když ti úplně nesedne a chce to maskovat nedostatky. A čím výš jsi, tím víc to zabolí.
Mně se líbí i šedé laky, v chladné šedé se mi líbí i první generace a tenhle působí na fotkách krásně kovově. Nepotřebuji nutně křiklavou barvu. I barevná kombinace v interiéru je dle mého gusta. Jediným argumentem proti pro mne je, že je to pro některá auta až příliš obyčejná barva, přesto se mi na R8, 911, DB9, Vanquish a dalších líbí. A podobnou barevnou kombinaci klidně zvolím pro sedan.
I minulá generace R8 byla nejhezčí v bílé, černé nebo šedé (s jednoduchým kontrastem ve střední části např. bílá vs černý karbonový díl) a výrazné barvy jako třeba červená nebo oranžová k ní nikdy neseděly a tudíž moc nerozumím tomu, proč úvodní prezentační fotky nové R8 byly zrovna v červené, to hoši moc nezvládli.
Jen tak pro zajímavost, co píšou o nové R8čce na asi nejlepším technologickym webu světa - [odkaz] (pánové jsou zaměření primárně na IT, nejedná se o žádné petrolheady z Jalopniku, stejně je to ale zajímavý čtení).
Nechapte me spatne, seda barva je ma asi nejoblibenejsi. Ale supersport, to jsou pro mne emoce a tak jak mam sedou rad tak zrovna na supersport bych hledal barvu "vic". Vic emotivni, vic zajimavou, vic kriklavou(?). Hezka cervena treba, jenze ta prave nove R8 kralovsky neslusela (z fotek) a pritom puvodni R8 ji nesla hezky se cti.
Za me skoda.
Vo vacsine pripadov ta mozem pouzit ako svojho hovorcu >:D ale...:
Co sa exterieru tyka - tam to poviem avsolutne jednoducho:
Zabalte mi to do kabatu e-trona - s tou kapotou s vyduchom a horizontalnymi lamelami pod svetlami, a je vybavene !
Interier takto jednoducho neporiesim, to by chcelo nejaku aftermarketovu tuningovu firmu, ktora sa specializuje na interiery: Odstante mi tie vertikalne lamely z vyduchov klimy, zahladte to vybratie vo dverach koli bocnym vyduchom, k tomu usposobte tie bocne vyduchy...a HLAVNE - VYMENTE tu rarohu na volenie jazdnych rezimov za nejaky normalny sportovy volic ( ako napr. aj v tom TT, alebo RS6 - proste nech to ma gulovy tvar ! )
Na videu sice vyzerala ako tak gut - predsalen, supersport ma byt v (rychlom) pohybe ;-)
A co sa farby tyka - ano - tato jej fakt sekne :yes: ...lenze to aj e-tronu >:-[]:yes:
Zbytečný to malovat až tak na bílo...R8 je vyladěná jako každej supersport a na nekvalitních silnicích to žádnej konejšivej luxus není... V tomhle je většina stejných.
Veď práve. Superšporty si normálne vyslovene pýtajú výraznú až krikľavú farbu, k R8 sa ale vôbec nehodí a najlepšie vyzerá vo farbe typického menežérskeho sedanu. Či je to tak kóšer, stále váham.
Tak i keď ďalšie fotky trošku napravili prvotný dojem, stále mám vo vzťahu k R8 zmiešané pocity.
Na jednej strane mi je prístup Audi sympatický, že aj v kategórii superšportov dokáže urobiť daily drivera, skrátka s drobnými obmedzeniami na R8 sa dá jazdiť aj v bežnej premávke, kdežto niektorí konkurenti sú použiteľní výhradne na okruhu. A ak sa to vôbec v tejto kategórii dá, tak R8 (hlavne v tej decentnej šedej) je trochu taký sleeper, nekričí na kilometre ďaleko, že ide superšport. Tiež ma (ako u všetkých nových Audi) nadchýňa interiér, to je dokonalá kombinácia športovosti a luxusu, dizajnovo čisté, na prvý pohľad špičkovo vypracované, paráda.
Na druhej strane mi príde, že ten posun oproti predchodcovi je minimálny, najmä čo do exteriéru i techniky, pomaly viac facelift než nová generácia. Tiež je otázne, či chce kupec superšportu sleepera, skôr myslím, že kupovať desaťvalcový superšport s +/- 600k, tak chcem nekompromisne športový a expresívny dizajn. V tejto R8 vidím až príliš veľa podobných čŕt s TT, čo je síce pochvala pre TT, ale nie moc dobré vysvedčenie pre R8. V porovnaní s takým (mainstreamovým výrobcom) Fordom a jeho GT mi R8 príde taká nevýrazná až fádna:
[odkaz]
[odkaz]
Je nechutný, jak se audi, druhdy provinční výrobce jinak solidních modelů (80 a 100 například) naparuje od doby, co "má" Lambo. Ta žlutá kombinace s karbonovým křídlem je jasný odkaz na Gallardo :no:
Co na tom, že do Lamba nalil fauvé přes audi kapitál a tlačítka na palubku? Za jakou cenu? Vzájemná parazitace a sbližování koncernových "značek" je výhodná, ale smutná.
>:D Mne jen překvapilo, že na to WL šel. :-) Ani jsem nevěděl, že existuje, když se kritika té knihy stala žhavým tématem mezi ženami. Nějaký úspěch to zřejmě má vzhledem k tomu, že to na tebe dokáže vykouknout snad odkudkoli. Na druhou stranu, film nemusí mít vůbec nic společného s předlohou.
Žlutá je barva města Modena, nikoliv Ferrari ;-)
Je stejně zvláštní, jak rozdílné je vnímání barev na jednotlivých autech a s jakými stereotypy se to pojí. Když se podíváme do dávné závodní historie, kde dokonce existovala jistá dohoda na barevném provedení jednotlivých aut, tak bugatti (Francie) bylo modré, alfa (později ferrari) červená, bentley zelená (slavná British racing green), Německo (MB, Auto Union) bílá a stříbrná. Asi na tom něco bude..
Tys to viděl? Byl jsem od knihy odrazen ještě dřív, než jsem věděl, že existuje. :-) A film jsem už automaticky ignoroval. Pravda, někdy je film lepší než předloha.
Záleží, co je hodně odvážná. Například sytě žlutou bych si na A8 nedal. Ale na 458, Caymana atp. klidně. U 911 si mám problém vybrat. Funguje na ní celá řada barevných kombinací a ani nevím, jestli spíš podtrhnout její eleganci, nebo sportovnost.
To není o tom, že si někdo hned půjde koupit svoje nové Audi, jde o image. Po bondovce si asi taky hned neletěl pro nového Astona, ale máš jej s bondovkama spojeného. ;-)
Hmm...no neviem cim to bolo, ale je pravda, ze v tych "divokych rokoch 90-tych" - na konci, po premiere filmu RONIN sa to S8-ami zacalo hemzit dost slusne >:-[]
Tak Ferrari je takový červený fenomén, a právě proto bych se u ní červené klidně vyhnul. Na vyloženě sportovně orientované modely Ferrari bych dal přednost spíš žluté, což je mimochodem "původní" barva značky Ferrari, viz logo/"erb".
On ve filmu jezdil jenom Audinama (šedá R8 V10 spider, S8, S7) a jí koupil taky Audi (A3 sedan), ale v jeho garáži jsem zahlédl i Teslu S, z čehož by měl jeden nejmenovaný místní nick jistě Vánoce.
Vzhledem k návštěvnosti filmu skvělá reklama pro Audi (hlavně v U.S., kde to dost potřebuje), i když zadarmo to určitě nebylo. ;-)
Souhlas, třeba jasně červená na sporťák mi obvykle přijde jako hrozné klišé.
Ale laky na auta jsou hlavně o odstínech, a na tom mnohdy záleží vůbec nejvíc.
Seda perlet Daytona ti toho moc nezataji. S vyjimkou perletove stribrne nenecha zadna jina barva v bezne nabidce Audi vyniknout veskere kontury vozu tak jako prave tato seda. Btw. i Huracanu ci Aventadoru slusi ze standardnich barev seda nejvic.
Pro mne je to dilema. Na jednu stranu se mi šedá líbí, na druhou stranu je sportovní auto příležitost vybrat něco odvážnějšího. Něco, co bych si na sedan/ SUV/ cestovní kupé nedal.
Tak R8 je určite jedným z tých nenápadnejších superšportov, ale žeby bol niekto až taký ignorant a pokúšal sa ju s tunovaným hocičím vyzvať na semaforoch? >:D
Je to mašina, ale vizuálně tam pořád nemůžu najít ten správný progres. Třeba tady: https:// www.carwow.co.uk/ blog /new-2015-audi-r8-revealed (bez mezer)
Ta záď je u té nové, jakoby ji někdo rozšláp, vidět hlavně u té modré na konci. A ta příď je taková unylejší, no nevím, kupec nejsem, ale asi tak časem to dostanu do oka.
Tá šedá vyzerá veľmi zaujímavo, na prvý pohľad sa javí matná, nie ako klasický lesklý lak. A tiež sa mi javí, že k relatívne konzervatívnemu a decentnému výzoru R8 (na pomery triedy) sa hodia decentnejšie farby, tá krikľavá oranžová Audi nepasuje, to sa hodí na Lambo.
Mě se ta konzervativnost na R8 moc líbí, nekřičí bacha jede supersport, prostě je to nenápadné auto, které jezdí fatasticky jak na okruhu tak na normálních cestách
Líbí se mi představa, že zastavím na světlech a vedle mě zastaví nějaké křiklavé tuningové auto, které je nápadné a to nenápadné auto R8 zmizí a ujede a totálně ztrapní to křiklavé tuning auto
R8 umí být sportovní, jenom když to člověk chce, když to člověk nechce je pohodlné a luxusní, tohle žádné jiné auto neumí