Posledním přírůstkem v naší flotile dlouhodobě testovaných vozů – litrovým Fordem Focus – jsme už najeli přes šest tisíc kilometrů a víme o něm zase víc.
Co kdyby se spojili majitelé aut, kteří je kupovali s vidinou papírové nízké spotřeby, ale žere jim to znatelně víc, než je psáno?
Ve státech to tuším u soudu dopadlo pozitivně pro majitele. Proč to nezkusit i tady? A hnát to výš a výš...... Protože by pak EU zjistila, že celý její eko koncept stojí úplně za *?
Jo to si budeme muset počkat až na zázrak od VW TSI 1.0 81Kw, ale zatím nemohou stále vyřešit ředění oleje pronikáním nespáleného benzínu skrz pístní kroužky do oleje!? To se ale bohužel týká všech motorů TSI!!! Doporučená doba výměny oleje 7-10t Km pokud jezdíš jen krátké jízdy! Až to vyřeší, tak to budou ty nejlepší a nejúspornější motory!!! >:D >:D >:D
nepochopil som, prečo je táto kosačka v plusoch s nízkou spotrebou, keď im to v teste zožralo cez 7 litrov, nechápem, ako je možné, že to auto je ohodnotené ako tiché, keď to kričí o život, a vnútri počuješ aj kvapky dažďa padajúce na strechu, a celkom dizajn je už opozeraný a nudný, až gýčovo faceliftovaný starý dedo. Úroveň plastov v interiéri je na dnešnú dobu a cenový dosah hotová tragédia. Auto je ťažko ovládateľné, na hatchback pomerne dlhé a neohrabané, budiž brzdy sú ok, ale to dnes nestačí. :-)
Ono je to dobrý pro širokou skupinu lidí. Ty, velký automobilový odborník na snad všechny značky a ty nevíš, kde se přepíná tempomat a limiter? Tak hledej šmudlo... Nejspíš jsi v jednom s tebou srovnávaných aut neseděl, to by bylo jediné, co by tě mohlo omlouvat... Jinak Focus je povedeným kusem, zvláště po faceliftu. Litrový motor nezklame, ale je otázkou, zda-li si nepřiplatit za něco "tučnějšího".
Turbomotory jsou obecne nachylnejsi na nohu ridice nez atmosfera. Vyhoda je vice sily po vice casu - pokud to napisu hodne obecne.
Co se tyka spolehlivosti, zatim se motorxy EcoBoost jevi jako spolehlive, problemy s nimi nejsou - nektere maji pres 200 tKm.
Nicmene muj kolega v praci s timto motorem jezdi kolem 5.5 - 6 litru podle provozu, pocasi atd.
Měří se na válcích v interiéru, válce mají simulovat odpor vzduchu a hmotnost (řidič asi 75 kg, a nádrž plná ze ~75% - proto mají dnes všichni malé nádrže nebo používjí trik jako Mercedes C s doplatkem na "normální" velikost nádrže, auto obsahuje povinnou výbavu). Vypnutá světla, rádia, klimatiace, topení (čili vše, co je normálně zapnuté). Teplota 20C (je tam nějaká drobná tolerance).
Měřící cyklus také nařizuje, v jakých rychlostech se přesně bude řadit (u manuálu). Proto má dnes většina aut nesmyslně dlouhé převody a "eko" verze mějí pětikvalty.
Město - celková vzálenost 4 km. Motor studený, hybridy plné baterky.
nejdřív pomalé zrychlení na 15 km/h, pak se chvilku jede
na minutu zastavit (proto má takový dopad stop-start)
pak pomalé zrychlení na 35 km/h, pak se chvilku jede
na minutu zastavit (proto má takový dopad stop-start)
nakonec pomalé zrychlení 50 km/h (trvá 26 vteřin!!!), pak se chvilku jede do těch 4km
Mimo-město - celková vzdálenost 7 km, hybridy dobijou baterky. Motor se nechá vychladnout.
nejdřív se zrychlí na 65 km/h a touto rychlostí se jede po většinu doby testu
ke konci se postupně zrychluje, nakonec celkem rychle až na 120 km/h (ale tam se vydrží tak asi jednu vteřinu)
a test končí
Výsledná spotřeba je vážený průměr město/mezi-město. Z krátkých vzádleností vyplývá nutnost rychlého zahřátí motoru.
Ten, jehož jízda odpovídá výše uvedenému profilu 8-s se může dočkat spotřeby na úrovni normy >:D .
Dovedu si také představit, že když auto zmerčí následující podmínky:
- Nesvítím
- Netopím a ani neklimatizuju
- Teplota je cca 20C
- Poooomaličku se rozjíždím na 15 km/h a pak minutu stojím
Tak jednoznačně pozná, že je to měřící test a přizpůsobí elektroniku motoru, ať to žere co nejmíň.
Mam novo kupeny focus combi ( pred faceliftom vypredaj minulorocnych kusov) s tymto motorom,najazdenych 500 km.
80 percent dialnica - tempomatovych 114 km/h , 20 percent mesto , po dialnici nalozenych 5 chlapov , jeden z nich ma 2 metre a 110 kg, zvysny traja cca 80 kg.
spotreba dialnica @114km/h - 6,1 l
mesto - cca 4,8 - 6,0 l podla provozu
pri 90 km/h - 5,1 l
podívej se na evropský měřící cyklus, na základě kterého je tato laboratorní spotřeba dosažena a budeš mít odpověď. Psal jsem to už níže v automobilkách problém nehledej.
mna by zaujimalo na zaklade coho ( akych merani v akych podmienkach ) dospeje vyrobca k spotrebe 4,7 litra ked v reale a este k tomu v eko rezime sa stejne pod 6 litrov nedostanes .... pride mo to uz vazne ako zavadzanie a klamstvo na ludi... a este k tomu ako je mozne ze toto klamstvo vyrobcom uplne v pohode prejde .... stale mam viac otazok ako odpovedi ... ;-\ ... nieco tu s tymi spotrebami aut dnes nehra... a zneuziva sa to mam pocit stale viac v neprospech seriozneho zakaznika
Pokud jezdíš podle předpisů a dostatečně prozíravě, tak se dá úplně v pohodě dosáhnout papírové spotřeby. Samozřejmě nepočítám jízdu v půlmetrovém sněhu nebo plně naložené auto, ale třeba 2 lidi a normální nákup, to se dá v poho. Mně naopak hlava nebere, jak v testu u dieselů mají třeba spotřebu o 4 litry vetší než normál, to jezdí rally? :-|
k comu je dobry takyto udaj ;-\ ... ked realne to pod 6 litrov nepojde..... stale mi je zahadou podla coho a ako ( v akych podmienkach ) sa tie papierove spotreby urcuju ... ked vzdy je rozdiel 1-2 litre voci realu... pricom ten real nie je povacsinou ziadny extrem ale bezny real provoz.... ok chapem ze 7 litrov je v zime asi ok.... ale realne to aj tak pod 6 nebude takze udaj 4,7 je naprosto mimo realitu.... mam toto pondelnajsie cislo SM takze tento test uz mam precitany ale pride mi ze ten downsizing v praxi zerie este viac ako bezna atmosfera ktora nie je pri zmene teploty tak hakliva na zmenu spotreby a pri ktorej motor tak netrpi ani pri jazde po meste... takze prakticky ten dnesny downsizing spotrebu neznizuje v reale ale zvysuje... ano papierovo nam spotrebu znizuje ale podstatne pre zakaznika je to kolko jeho auto zerie v realnej premavke a nie na papieri -- na papieri moze jazdit aj zadarmo... co z toho ked v reale zerie viac ako podobne 5-6 rocne auto s beznou atmosferou .. v tomto sme sa moc neposunuli dopredu... takisto nie je nicim prekvapujucim ze dual air dvojvalec v f500 zerie 6 litrov co je na urovni 1,6tkovych atmosfer aut o dve triedy vacsich ... tak v com je ta vyhra downsizingu vlastne... mam na mysli realna vyhra... nie papierova.... vyssia spolahlivost to asi nebude .... a ako vidime ani spotreba nie je lepsia.... zaujimalo by ma kolko stoji take turbo v takomto aute ak sa po troch styroch rokoch ( po zaruke ) dodrbe.... tisicku? alebo viac? ( eura ) ...
taketo testy v realnych podmienkach ( zima, teplo, mestky provoz ) v celej nahote ukazuju tie neskutocne "vyhody" turba v beznej premavke...... chcelo by to viac takychto dlhodobych testov :yes:
To není tolik o podmínkách jako o stylu jízdy. Normovaný řidič je očividně velmi klidný, nikam se nežene, na všechno má čas. Cyklus není tajný, měl by být snad i na wiki, tak se můžeš podívat.
90% jizd popojizdecky ve meste v zime se studenym motorem a divi se ze to zere 7.1 litru??
50% nad tabulkovou spotřebu, když tabulkova pro město je 5.7, tedy o 1/4 vic nez tabulka??
co to je za demagogii??
co to je ta brutalni ekojizda??
ja 1-2x mezicne absolvuju normalni ekojizdu 80km v davu po okreskách s vyslednou spotřebu do 5.5 v lete a 6.0 v zime s 1.8tsi, kde je psanejch 6.9. přitom nascitane prevyseni je 800 metru a koncim o 100 nadmorskejch metru vis nez vyjizdim.
neverim, ze s timhle moturkem bych se do 4.7 nevesel
Změna je určitě třeba a myslím, že už se něco připravuje. Takže vydržme, věřím že se to zase dá do normálu, do časů, kdy auta "žrala" dokonce méně než bylo uvedeno v TP...Halušky jsou nejlepší ty, co si člověk připraví sám, protože ví, že se neo.ebe ;-)
dej si tu práci vyzkoušet a pak hodnotit.
- čidlo za oknem nepostřehneš když sedíš za volantem. fotka v testu je pohled, který normální člověk nikdy neuvidí, zejména za jízdy.......
- ovládání tempomatu je podrobně popsáno v návodu a ovládání na volantu je poměrně logické, platí i pro limitní rychlost
- motor 1,0 mám ve fleetu v Courieru Tourneo a reálná dlouhodobá spotřeba je 6,5litru u auta které jezdí 50% dálnice / 50% okresky v polovičním využití užitné hmotnosti, střídají se 3 řidiči
focus po FL je jedním z nejpovedenějších aut ve své třídě, světové prodeje myslím tomuto názoru dávají více než za pravdu ........komu nevoní 1,0 ecoboost ten si může vzít 1,6 TI VCT a má staré dobré železo a ještě trošku ušetří.
srovnávat focus s fabií - nezlob se na mě - je pitomost
automobilky by sa mohli nejako postavit voci tymto nezmyselnym mantinelom ( lenze ako? ) ..... cele je to na hlavu postavene... oklames ( okradnes ) zakaznika v beznom obchode o 5 centov a ides na polroka do basy... ale ked klames ludi na celom svete a verejne o miliony tak nic sa nedeje.... v tejto spolocnosti je nieco spatne .... kazdopadne si to vzdy odskace bezny smrtelnik.... a nie ten kto tieto mantinely ovlada.....
asi by bolo lepsie zmenit tento cyklus a zacat sa na niektore veci pozerat viac realne ako laboratorne a virtualne... bohuzial ale taky je dnes svet... asi to nezmenime.....a plne sa to odzrkadluje nielen na spotrebe aut ale hadam vsade... uz ani tie halusky na spisskom salasi nie su to co byvali kedysi ... taky je zivot ;-\
AUtomobilky za to nemohou, ty se jen pohybují v mantinelech nastavených EU. Každopádně souhasím s tím, že uměle nastavené měřící cykly nikam nevedou. Papír sice snese všechno, vlk se nažere a kozy zůstanou celé.... Kocourkov jak vyšitý.
Spotřeba trojválce srovnatelná se spotřebou 4-válců TSI - kde je výhoda troválce?
Interiér výrazně méně prostorný než u koncernové trojky...
Zavazadelník na úrovni vozu o segment níž...
Z praktického pohledu se 5D Focus musí sklonit i před takovým Rapidem. Je mi líto, tahle generace prostě nevyšla 8-s Jen by mě zajímalo, jestli u Fordu už konečně zvládli technologii pozinku, nebo jestli budou od spodku Focusy hnít i nadále...
zas je to tu plné hejterov >:D mám liter 3 týždne a najazdil som 2000 km, spotreba je 6,2 l/100, ak niekto chce auto vie byť úsporne, nie je problém ísť výlučne predpisovo, podtáčať motor a jazdiť za 5 litrov, ale koho to baví ? takže úspora je na majiteľovi a jeho pravej nohe, ako v každom aute, na 1,9 tdi som mal taktiež dlhodobú 6,2 l a musel navyše trpieť chrochtanie
Downsizing funguje. Problém sú dodatočné moderné technológie, ktoré v zle nadstavenom meracom cykle zrážajú normovanú spotrebu (asi najviac ide o start-stop systém). Nie som proti nemu, ten systém má význam. Napríklad znižuje koncentráciu spalín na križovatkách a rýchlo naštartuje motor v prípade nepodareného rozjazdu. Znižuje aj spotrebu ale v reále je to podstatne menej ako vykazuje merací cyklus. Z mojich skúseností a skúseností známych musím len potvrdiť, že downsizing funguje. Oproti normovaným spotrebám treba rátať s rozdielom 0,5 až 1 litra naviac a je jedno či ide o turbomotor alebo atmosferickú verziu. Tvoj príklad Fiatu 500 a nejakého 1,6l hatchbacku nie je namieste. 6 litrov na 500ke si trafil, v meste kde sa vačšinou pohybuje je to primeraná spotreba, ale 1,6 litrový hatchbak bude v tom istom režime jazdiť za 9 litrov.
Zajimave je...ze Autobild ted testoval 100tis km Focus pred FL 1,0 EB ......a tam motor jen chvalili...se zapisky...ze bez problemu ze klidnou jizdou se dostat pod 5 litru....
Ta spotreba sa urcuje podla tzv. NEDC (New European Driving Cycle), ktory sa s realitou neda porovnavat.
Najpriklad ta cast ktora ma reprezentovat jazdu v obci pozostavat z "uzasneho" zrychlenia z 0 na 15km/h za 4 sekundy, potom z 0 na 0-32km/h za 12s a z 0-50km/h za 26 sekund. Takto keby som sa pohynal na semaforoch, tak po mne budu vytrubovat aj autobusy! Alebo "medzimestsky" cyklus, ten zacina tak ze sa "akceleruje" z 0 na 70km/h za 41 sekund (!).
Druha vec je, ze sa ide po rovine, a okrem toho sa tieto testy aj tak vacsinou robia na skusobnom stave (auto stoji na valcoch), ktory sice dokaze simulovat jazdne odpory (aerodynamicky), ale napriklad nie jazdu v zakrute (dalsie mechanicke straty v pneumatikach, diferenciali, atd).
Skratka ten test je na h***o, a s realitou sa neda vobec porovnavat.
Měřící cyklus probíhá tak, jako když dojedeš polskýho Fiata Malucha,který za sebou na přívěsu tahá velkou 10-ti metrovou jachtu. Ty pojedeš v klidu za ním a budeš brzo, ale hodně brzo řadit na vyšší rychlostní stupně. :-) Samozřejmostí jsou nízkovalivé pneumatiky nahuštěné na 6 atmosfér, vyndané rádio a rezerva, a téměř prázdná nádrž :yes: >:-[]
Říkalo se, že řídící jednotky motoru umí poznat měření a uzpůsobit se mu. V tomhle směru jsou limitovaní tím, že se stejný cyklus používá pro měření emisí a i spotřeba se vlastně měří skrz emise.
Změna je plánovaná na rok 2017. Jsem zvědavý, jaká čísla z toho polezou, ale viděl jsem ho a ohromený jsem nebyl. Na druhou stranu je to dobře, vyšší čísla normované spotřeby znamenají akorát větší tlak na automobilky (pochybuji, že by automobilkám zmírnili cíle), větší pokřivení trhu a podle mne i horší nabídku.
Nakonec, automobilky vidí budoucnost v plug-in hybridech. Pokud se patřičná norma nezmění, tak si u nich můžou klidně psát spotřeby pod 2 litry/ 100 km. Nehledě na cyklus, maximálně zvětší baterii. Tuhle celou srandu stejně zaplatíme my, zákazníci.
Však ten motor nemá zadupat 1,6 tku do země. Myslím, že ani nikdo neočekává aby základní motorizace trhala asfalt. Já jsem atmosférickou 100k 1,6 měl předtím ve Fiestě a byl to pro mě dostatečný motor – v porovnání s 1.0EB to je výkonově podobné. Důvod proč jsem ale ve Focusu nechtěl atmosféru byla především spotřeba. I když turbo bylo dražší na pořízení tak slibovalo o 2l nižší náklady na provoz – to je s mým nájezdem roční úspora cca 20000 Kč. Což se nakonec potvrdilo v praxi a včetně dalších výhod turba (jízda v nižších otáčkách, pružnost, odhlučnění) už bych zpět do atmosféry v autě na denní ježdění nešel.
naftak nemá smysl nikdy
ja turbo benzin kupoval v době, kdy sem jezdil 50tis rocne.
dnes jsem to omezil na 25tis s jednim autem a 10tis s druhym.
ano, taky me rve srdce ty popojizdecky s turbem, ale protoze jsou v permanenci obe auta, nejde to jinak.
ocekavatelne servisni naklady s turbem samozrejme vyssi, ale zase se dostanes na nižší spotřebu a jezdis s mnohem vetsi pohodou nez s obdobnou atmosferou
Koncem února jsem koupil 1,0 ecoboost 92 kw Titanium :
- zatím najeto 1102 km - průměrná spotřeba 6.4 (momentálně 90 % spíše časté krátké vzdálenosti), Až se oteplí pořádně to kilometrově protáhnu a ta spotřeba půjde ještě níže.
- Stop-start si nemohu (na rozdíl od autora) vynachválit. Pracuje precizně, rychle a prakticky o něm nevím.
- málo místa vepředu ?? Tomu se fakt musím smát. Dobře - mám 185 cm a jestliže má autor 203 cm pak má málo místa prakticky ve všech autech.
- klasické zaklínadlo v malé české kotlině - "malý kufr" >:D . Každý z nás si kupuje typ auta podle toho, co preferuje.
Rodina s dětmi a psem si pořídí SUV nebo aspoň kombi, ostatní multikáru s přívěsem a fajnšmekři Tatru 815. (kdyby náhodou.. >:D
No ale vážně - Fokus je opravdu skvělý (proto jsem si ho koupil). Takže závěrem - co mi na něm přece jen trochu vadí ?? Že ten jeho "slavný" SYNC neumí česky a při zadávání příkazů k palubnímu počítači musím žvejkat angličtinu !! 8-s
ano beriem.... mozno je to aj vekom.... casom clovek uz zmeni priority a kriteria .... z mojho pohladu je pre mna najlepsia kombinacia klasicka jednoducha atmosfera..... cize benzin bez turba.... jazdim 65-70 percent mesto.... ale zase nerobim 35-40 tisic rocne takze naftak nema zmysel.... navyse by v meste moc dizel trpel ale aj turbobenzin a to ja nedovolim.... trhalo by mi to srdce jazdit s tym 7-15 km trasy viackrat denne po meste... a pritom mimo mesta aj klasicka atmosfera zerie prijemne malo a je aj malo citliva na zmenu stylu jazdy ....
otazna je aj zivotnost turba... aby v konecnom dosledku to co clovek usetri na spotrebe ( ak vobec nieco usetri voci beznej atmosfere ) nakoniec nedal po 4-5 rokoch do opravy alebo vymeny turba ... to potom neusetri ani cent.... a mozno aj prerobi
Pokud někoho zajímá reálná spotřeba, mám najeto s tímto motorem 35 000 Km. Nejvíce zvyšuje spotřebu městské popojíždění a krátké trasy v zimě. Když se k tomu přidá několik rozjezdů a brždění na semaforech tak spotřeba je těch 6,5 – 7l. S prozíravou jízdou (pozor nemyslím tím ekorally) se dá čistě ve městě jezdit do 6,5l což je tabulková spotřeba.
Delší trasy mimo město jsou do 4,5l po okreskách a do 5,5l po dálnici. Tohle jsou taky papírové hodnoty a lze jich dosáhnout bez úsilí o ekojízdu. Údaje jsou z PP (jen jednou jsem pro zajímavost měřil odchylku cca 1,5% takže zanedbatelný rozdíl). Když je rovinatý terén, venku hezky a jede se do 90 km/h, spotřeba je bez problémů 4l.
Zkušenost je taková, že pokud se jezdí "s proudem" plynulým tempem v rámci limitů a pokud zapojí řidič mozek a nedojíždí k semaforům a křižovatkám pod plynem aby následně brzdil na 0 a rozjížděl se, tak je spotřeba jak udává výrobce. Kopcovitý terén přidává, sníh na silnici přidává, atd. Z mojí zkušenosti zatížení auta spotřebu nenavyšuje (snad kromě města ale tam zase jezdím většinou sám).
Dlouhé trasy plně naložený Chorvatsko / Itálie cca 1200 km mívám výslednou spotřebu do 5,5l. Trasa Zlín – Praha 330 km stejně pokud se jede do 130 km/h. Někdy spěchám a jedu v levém pruhu pod plynem jak provoz dovolí do 150 km/h – spotřeba do 7l.
Patřím ke klidnějším řidičům, nechávám si odstup, když vidím v dálce zpomalení tak sundávám nohu z plynu a snažím se eliminovat nutnost brždění na minimum. Ještě k motoru, je to první turbomotor takže mi trvalo se přeučit z atmosféry na nižší otáčky při přeřazení. Můžu říct, že papírovou spotřebu lze dosáhnout i díky tomu, že jsem překlenul psychiku a naučil se řadit do 2000 ot. takže mimo dálnice motor točí 90% času kolem 1500 ot.
Ve výsledku jezdím jak udává výrobce bez nějakého úsilí a co se týká spotřeby a výkonu tak motor přesně splňuje moje očekávání.
ty musíš podradit, on ne.
se stejne vykonnym turbem nemuzes cekat vetsi dynamiku nez s atmosférou, když umis s atmosferou jezdit.
jenze to znamena u atmosfery radit, radit, radit a tocit, tocit, tocit
Prozíravost znamená, že nedojedu rychle někomu na nárazník a potom brzdím, často to vidím, jak jedou lidi z kopce, nejprve rychle někoho dojedou, potom brzdí, to samé u semaforů, dále plno lidí se nedokáže sžít s motorem, u automatů tohle částečně odpadá. Za další jako hloupost vidím, že lidé a automobilky dávají na své modely zbytečně velká kola, Mokka rozhodně nepotřebuje 18ky a co se týče spotřeby a rychlosti, tak to jsou velice spjaté veličiny, pokud člověk se drží předpisů, tak si myslím, že se dá normované spotřebě opravdu výrazně přiblížit a i kdyby se se Sorentem jezdilo za 7 litrů, je to dobrá hodnota. Teď si rýpnu, nebyla to právě HK, která lhala ohledně spotřeby >:D .
Kdybys ho postavil proti 1.2 TSI 77kW tak bude dynamicky nastejno a ve spotřebě prohraje. Přitom 1.2 TSI bude uživatelsky příjemnější díky minimálnímu turbolagu v dolním pásmu otáček.
[odkaz]
Potíž je když vezeš posádku ... třeba manželku a spící dítě ... tak ta posádka nemá náladu na zpěv vytočeného motoru a naopak se na palubě vyžaduje ticho. Ticho, které zajistíš nízkými otáčkami - a tam má daleko větší sílu turbo.
jasne, su to dve rozdielne ikony na palubaku... a este sa mi nestalo aby som zapol limiter miesto tempomatu. pravdupovediac limiter som mal zapnuty asi dvakrat - len tak pre skusku. inak nikdy.
Cekat nizkou spotrebu u kratke trasy, v zime a ve meste se spoustou zastavovacek a rozjizdeni je nesmysl. Rozjet a zastavit tunu dvacetkrat po sobe sezere proste vzdy hodne benzinu. U vsech skoro stejne. Usporne auto se pozna az pri jizde po okreskach na vetsi vzdalenost. Tam uz muze mit malorazka vyhodu.
Tak jak se to vezme. S atmosferickým dvoulitrem jsem měl taky průměr pod 7 litrů (než jsem ho přestavěl na plyn). Ale při 90 % podílu města byh toho nedosáhl. Těch 7 litrů je na město a zimní podmínky celkem slušná hodnota.
ja viem ze casom sa turbam nevyhnem... a mozno moje buduce auto bude mat uz prave turbo ( lebo iny motor uz v ponuke ani nebude ) ale pokial sa bude dat vzdy budem preferovat klasicku atmosferu..... vzdy... co sa tyka rocneho najazdu som v medziach 15-20 tisic ( bracha s japoncom 20-25 tisic, aj s mojimi jazdami ) .... a pritom jazdim denne.... takze na kupu dizla to vazne v tomto zivote nevidim :-) ( mozno v buducom ) navyse ak sa nemylim u niektorych aut su take mastne priplatky za dizel ze minimalne do tej nizsej strednej triedy sa to ani neoplati riesit... dat 2000 eur navyse aby som pri jazde nieco usetril..... tu uz musi clovek hodne jazdit....
no prave.... tie naklady ma moc zaujimaju.... s turbom asi budu trosku ine ako bez turba.... takze to setrenie na spotrebe sa ti vykompenzuje na drahsej udrzbe.... suma sumarum v konecnom dosledku sme zase *** usetrili ..... ale ok beriem... emisie a cely svet je nastaveny na turba.... zvykam si..... ovsem budem zvedavy co vymysli mazda.... jej skyactive zda sa zatial funguje.... ale uvidime dokedy aj ona odola turbomotorom.... kazdopadne fandim mazde a vsetkym ktori atmosfery stale ponukaju
porovnávat tenhle motor s o 15% vykonnejsi atmosférou není zas tak uplne fer.
byly casy, kdy sem taky miloval vytocenej motor, casem me to ale zacalo cim dal vic otravovat. a dnes jsem rad se malokdy (az na dalnici) podivam přes 3tis otáček.
a moc nechapu ten kopanec u 115k motoru. mam pdobnou atmosféru a oproti tubu to je lina mrcha, která jede az od 4tis otacek
Nemají šanci. Všichni výrobci mají ve svých materiálech, že spotřeba je dle jednotného měřícího cyklu včetně odkazu na EU směrici (pokud to tam nemají, tak právníci automobilky jsou na odstřel).
Takže když by došlo k soudu, automobilka jednoduše řekne, že je to udávané dle jednotného cyklu, což má povinnost zveřejňovat. A je to napsané na těch papírech. A jestli má soud pochyby, jdem tedy měřit na válce (kde to dopadně stejně).
A to, jestli měřící cyklus EU odpovídá reálné jízdě automobilkám pochopitelně "nepřísluší komentovat", plus hodně záleží na jízdním stylu.
tak to si pis musis radit zvlast v kopcoch ale mne to nevadi.... ....a nad 4000 dostanes pri motore mivec "druhy kopanec" ... aj bez turba... a ten zvuk a zatah.... samozrejme nie kazdy ma na to nervy.... a radsej si pusti beethovena ako by mal pocuvat zvuk vytocenej atmosfery a hrat sa pritom s radickou ..... ale ja s tym problem nemam..... pokial budu atmosfery na trhu do turba ma nik nedostnane... uvidime ako dlho vydrzi mazda.... s ich skyactive... lebo ta jedina zda sa este neplanuje ziadne turbo v najblizsej buducnosti.....
když manželka zacala po autoskole jezdit, zajizdela stejnou trasu s o 1 litr vetsi spotřebou při mensim rychlostnim prumeru nez ja.
zrejme pani redaktori mají taky kratce po autoskole, nebo jen nemaji pro rizeni cit.
Pánové, většinu úvodu jste místo testovanému autu věnovali kritice podmínek měřícího cyklu.
Pokračovali jste skutečnou vámi dosaženou spotřebou, aby jste nakonec napsali že: " zhruba 90 % všech kilometrů absolvoval vůz v zimní Praze při kratším popojíždění"
Pánové, myslíte že při tomto způsobu využívání auta je na místě nějaká kritika cyklu měření...?
Cyklus měření nezaručuje že každý bude jezdit za udávanou hodnotu, jen říká že dané auto v daných podmínkách dokáže jet za x,y. Nic víc.
To že výsledný údaj někdo považuje za hodnotu za kterou bude auto jezdit je jen jeho chyba nepochopení smyslu tohoto údaje.
Skutečná spotřeba je nakonec daná tímto parametrem a řidičem. Ve firmě kde jsem dělal byl běžná rozdíl při stejných podmínkách používání i 1,5 l nafty na stejném autě. Rozdíl udělal pouze řidič...
kamarat ma biely kombik 74kw ecoboost a pod 6,5 mu to nejde.... ale ma zatial len nejakych par tisic nakolko auto kupoval pred par mesiacmi na jesen......a teraz k tomu este zima... zimace na diskoch... kazdopadne vyrobcom udavany priemer bude asi hodne tazke dosiahnut.... navyse mne to ziadne delo neprislo ... boli sme minule v zadieli na otocku ( 30km od mesta ) a zeby som z toho turba nejako padal na zadok no neviem... ok slo len o 74kw verziu ... ale aj tak... to iste divadlo dam s 1,6tkou ked treba podradim pritlacim a k tomu ten zvuk .... na nezaplatenie ....
Ono si toho navíc "sedá" víc než jen motor. Sednou si brzdy, ložiska kol, převodovka a další včetně pneu. To všechno se nemalou měrou podílí na konečném výsledku. Někteří tvrdí, že ideálně zajeté auto, je tak po 60 000km :-) .
EcoBoost si opravdu ,,seda" prvnich par tisic Km. mam take 1.6 EB a do 10 tKm se neustale zlepsoval - hlavne pruznost a reakce na plynovy pedal.
Taky obcas poskakuju po praze a to je zabijak spotreby.
podobne aj test sorenta.... udavana spotreba 6,1 litra.... v reali bezne okolo 8 litrov ... tu je napriklad rozdiel aj vyse 2 litre.... a to ide o dizel... kde by rozdiely mohli byt minimalne... v teste sa pritom nejazdilo s plne nalozenym autom ani v polmetrovom snehu ( takto sa nejzdi takmer v ziadnom beznom teste ) .... ok jazdilo sa nie prave v idealnych podmienkach ale tie nie su nikdy... realny svet nikdy nebude laboratorium..... pride mi 2 litre v reale pri dizli ako rozdiel hodne moc.... pritom samotna spotreba okolo 8 litrov je na taketo 200 konove a 1,8 tonove auto vazne pekna... ale az dovtedy kym si clovek nepozrie papierove hodnoty ;-) ktore su opat uplne mimo reality
ani nechcem vediet kolko by sorento zralo keby mu trosku slapli po krku .... :-O
vyhrievany volant ponuka uz malicka kia picanto a to uz od r 2011..... je fajn ze europa sa uz zacina v niektorych veciach konecne dotahovat na konkurenciu z vychodu ;-) >:D
ale dost bolo srandy.... asi to bude fajn vec hlavne v zime, nova corsicka je moc pekna :yes:
nie som z tych co jazdia plyn brzda a istu predvidavost uz hadam mam... ked vidim v dialke ze na zelenu to uz nestihnem tak neturujem aby som nasledne prudko brzdil meter pred krizovatkou ale dojdem klido pido k semaforu... a tak je to hadam u kazdeho kto jazdi trosku aj hlavou .... takisto sa netlacim pred prechod ked vidim neisteho chodca aby som nasledne prudko brzdil a pustil chodca ale z dialky mu uz bliknem nech bezpecne prejde.... a ja prejdem tiez plynule ak to situacia dovoluje.... istu proziravost ma kazdy z nas a rokmi praxe ju ziskame.......lenze ani takouto jazdou nikdy nedosiahnes udavany priemer vyrobcov.... aspon realita to jasne dokazuje ze nedosiahnes aj ked sa pokakas..... labak totiz nie je realny svet... obavam sa ze cim dalej tym viac uz zijeme kdesi vo virtualnom svete cisel kde vladnu akesi divne pravidla .. lenze takto smerujeme akurat k zaniku a rozpadu spolocnosti ;-\
ano mas pravdu H/K s tym udavanim spotreby mala velky problem.... tak hadam sa uz poucili.... ale mam pocit ze nie su jedini ktori zavadzali ..... dodnes takmer takmer kazdy vyrobca udava uplne hausnumera..... cest vynimkam ( atmosfery v japoncoch )
Přesně tak, syrový věčně studený motor a poskakování po Praze na zimákách.
Pokud po přezutí, až bude teplo, budou pánové redaktoři jezdit i delší trasy, mimo město a po dálnici s průměrně naloženým autem, spotřeba bude asi někde úplně jinde. Dlouhodobou kombinovanou mám s 1.6EB 7,6l, nejnižší dálniční, tempomat 130km/h s nenaloženým autem 6l, teď v zimně na zimácích, v autě čtyři lidi, krátké "sotva poskakování" po Praze, mám za měsíc průměr 8,9l a to už si motor sednul ;-) .
Co se týká té nafty, tam bude asi scénář dost podobný. Navíc i u té nafty nedělá spotřebu jen auto, ale především řidič.
Pro důchodce zde máme atmosféru, ale já bych za tento krok dal Fordu metál. Pořád je zde možnost výběru, klasika nebo moderna. Díky osobní zkušenosti vím, že i ta 150k jednapětka je pro Focus dostatečný a těch 25 tisíc navíc proti litru není až tak moc...
Když se k tomu turbu budeš chovat slušně, vydrží dlouho. Je to o přístupu. Atmosféra vydrží samozřejmě hrubší zacházení. Měl jsem oboje a tak mohu porovnávat. Dnes už vím že nenajdu dokonalé auto a vždy se na něm.neco najde co se mi nelíbí.
Otázka je , co je klidná jízda. Já když jedu po dálnici 130, klidná a ustálená jízda, nemusím brzdit, protože nikdo mi tam nevjede, mám na tachometru 5,2. Což je super. Jenomže na okrskách a ve městě to nejde. Pokud nejedu v noci sám. 🤣 Zřejmě to měří, tak že jezdí na okruhu jenom oni sami a nikdo je nebrzdí.
Papírové údaje neodpovídají, o tom jsem se přesvědčil už několikrát. Také ale nechápu podle čeho to měří, vždyť ten motor testují. Možná že asi ne přímo v autě 🤣
MK3, po faceliftu je skvělé auto, ale samozřejmě to má své mínusy. Rozhodně ta palubka je příšerně velká, zbytečně. Stejně jako přední sklo. Odhlučnění je skvělé a to mě hodně vadilo u MK2 1.6. Ale ty podběhy, tam mohli více zapracovat designéři, ale jinak super svezení. Vychytas lepší pneu a je to ok. Litrový motor je pro někoho nesnesitelná představa,ale pro někoho dostačující a jede to opravdu skvěle. Na dálnici úplně v pohodě nechávám za sebou různá Audi, BMW i VW 😉 ale o tomto vždy není. Celkově jsem spokojený. Chovej se k tomu hezky, dej mi mu co potřebuje a on se ti odmění.
Ford deklaruje u svého tříválce nejvyšší výkon 92kW z této čtveřice a přesto na čtyřválce Mazdy a Seatu s 88 a 90kW nestačí. Ani v přímce, ani na okruhu. Já jsem si v tom našel staré klasické, objem ničím nenahradíš. :-)
Hmmm..., ak maju spravny vek, miery a chut ..., tak urcite by som im doprial na kazdom odpocivadle patricnu "rozcvicku" ;-)
Verim, ze to boli prijemne cesty >:-[]
Zajimave je zejmena to, ze litrovy trivalec nemel problem drzet krok s dvoulitrovou mazdou a ani se seilnejsi konkurenci. Ale kazdy si v tom testi neco najde, ze ?
O nezmyselnosti eu cyklu má zmysel písať, aby sa každý dozvedel, aký je nezmyselný. Ako si si mohol prečítať v iných príspevkoch, je nastavený až absurdne nezmyselne. Nezmysly má zmysel zverejňovať. Rozdiel medzi výsledkom eu cyklu a reálom nespočíva iba v šoférovi. S údajmi eu cyklu sa bežne pracuje v eu slovníku a marketingovom slovníku ako reálnym faktom, kde sa nič nespomína o labopodmienkach. Prečo sa pripravuje zmena ak je v poho? Prečo sa úradníci sťažujú na automobilky ak je v poho? Prečo sa zákazníci sťažujú ak je v poho?
tak novinár väčšinou dostane auto a má vyskúšať vlastnosti pri všetkých jazdných režimoch a zaťaženiach, tak tomu zodpovedá aj spotreba. Samozrejme, kľudne by mohla byť súčasťou testu ekorely, ak sa dá a bolo by to komplet. Ale snažiť sa o total ekojazdu, ktorú v reálnej prevádzke dáš tak jednou z pěti by bolo rovnaké ako nezmyselný eu cyklus.
Já se na dálnici vyprdnu a jedu po okreskách. Je to pomalejší a plánování je složitější, pokud plánuješ, ale při troše štěstí krásnější a je to přirozenější prostředí pro režim, který potřebuješ pro záběh. Příjemné na delší cestě domu je, že přijedeš a auto má tu nejhorší část záběhu za sebou.
Koncen týdne se chystám s Kugou na Berlín, nebo Mnichov s otcem jako spolujezdcem ( to je horší, než ten limiter, co řeší Petrumr >:-[] ), takže schválně >:D
Reagoval jsem na implikaci, že jsou snad kožené volanty teplejší a že vyhřívání volantu v podstatě nedává smysl. Z mé strany to bylo jen lehké šťouchnutí (proto ten emotikon), tvůj příspěvek dával smysl.
Není to marné. Teplá sedačka plus teplý volant a v autě může být klidně deset stupňů a je mi to jedno.
Ja za sebe bezproblemu posadil přítelkyni (185 cm), já 188. Nehoví si tak, jako třeba v Mondeu, ale zvládla to, kamarádka za mnou nacestovala (170cm) několik tisíc km na dovoleny a nikdy nebyla rozlámaná.
Kufr u hatcbhacku je malý, pro mne, kdo jezdí kombikama ano, ale kdyz se snažíš, složíš tam dost věcí... nechtěl bych to, ale v nouzi to jde >:D
A ted babo rad kdyz koupis auto a vezes ho domu 400km prave po dalnici. Jsem si pripadal jak trubka, furt brzdit a akcelerovat, brzdit a akcelerovat, podradit o 2 kvalty a repete... >:D
Ukaz mi auto, ktore dava drtivu jazd po meste za priemer 7. Sam jazdim sluzobne hlavne v meste, uzivam si kolony, rannu a poobednu spicku a za 7 som to zatial so ziadnym auto nikdy nedal...
Tiez ma zaraza ten udiv nad mestkou spotrebou, kedze pri poskakovani v kolonach si aj obyc 1,6 dizel vezme 8-10 na 100...Tvojich 80 km po okreskach _ vysledna spotreba dramaticky rozdielna v prospech tohoto litroveho motora nebude, na to aby si rozpohyboval auto musis vynalozit nejaku energiu aje jedno ci ju beries z tohoto motora, ale z tvojej 1,8 tsi. Rozdiel tam bude, ale moze byt relativne maly { trecie straty skrz jeden valce naviac,atd...).
"Psal jsem něco o sedačkách?" Reaguješ na příspěvek, který řěší sedačky vs volant, navíc pod článkem který o tom taky pojednává.
Sedačku si narozdíl od volantu vytápět nemusím ani já, ani ostatní ve voze co volant nemají aby si mohli ohřát prsty.
Já nemám ani horší krevní oběh, ani nejsem přecitlivělý. Kožený volant bez vytápění tedy nijak nepostrádám. Neříkám ale, že pokud by ta možnost byla, asi bych ho v autě měl taky.
Cili litr ve focusu jede a zere.
Nedavno jsem videl test corsy 1.0 85kw (autosalon) a tam corsu pepa chvalil jak ty svoje bmw. Dynamicka jizda si vzala vic nez 8l :-! (versus 4.9 papirove)
Vzpominam na corsu 1.0 12v, kterou jsem mel pujcenou na dva vikendy. Ta litala hodne dobre a vzala si 6 litru. Litala = rychly odpich na semaforu a dalnice max do 150kmh.
Autor píše "V závere mi bolo potom ľúto, že nevyšiel čas dať s Focusom ešte jedno ostré kolo, lebo podvozkovo sa správal fantasticky, jednoznačne najväčší suverén zo štvorice a trojvalček sa tiež držal statočne."
Autor píše, že "Všetky štyri autá absolvovali tri kolá. Prvé zahrievacie, druhé ostré a tretie dojazdové na chladenie." Takže zcela vyrovnané podmínky. ;-)
Psal jsem něco o sedačkách? ;-) Právě, volant si musíš rukama vytopit (stejně jako si musíš vytopit sedačku) a někdo z toho bude mít akorát tak zmrzlé ruce. Každý jsme jiný. Řekl bych, že si sedačku (s látkovým čalouněním) vytopím rychleji než volant.
Tak si vem do mrazu kožené rukavice bez podšívky a pak nám pověz, jak tě hřály. >:-[] Rukavice fungují jako izolace a jedna vrstva kůže, navíc celkem tenká, není dobrá izolace. Teplo poskytuje tvoje tělo, chceš tedy strčit teplé rukavice na teplé ruce a rozhodně chceš lepší izolaci, než je holá tenká kůže.
Stejně tak sedačky s koženým čalouněním nejsou v zimě teploučké. Potřebují vyhřívání ještě víc než ty s látkovým.
Preco ? Praveze mi to prijde ako perfektny "imobilizer" >:-[]
Ktory zlodej by isiel kradnut auto bez volantu ? >:D
...iba taky, ktory by si so sebou nejaky druhy priniesol... 8-s
K tomu místu - mám Combi a ve předu je místa dost, bohužel vzadu je to o dost slabší. Zvlášt když tam dám za sebe 16letýho puberťáka nebo 2letý mimino v sedačce, co má natažený nohy = obtisk od botiček na zadní části opěradla je jistota ;-)
Jinak co se týká kufru - je pravidelný, celkem skladný, ale plochý = těch 100l navíc, co má Oktávka by se občas sakra hodilo. Nicméně je fakt, že to nastane tak 3-4x ročně >:D
Preto,že sú tam tri pruhy.Navyše celkom úzke a odstavný už neexistuje. 8-s
Inak aj ja niekedy valim po dialnici tachometrovo 120 a vybavujem si telefonáty.Cez handsfree samozrejme,aby niekdo neprudil.
Nuz neviem, ked je poriadna zima, tak ked clovek rano nasadne do zmrznuteho auta, tak aspon v mojom pripade to tak je, ze by ocenil ovela viac vyhrievany volant ako sedacky. V rukaviciach soferovat nezvyknem a kym sa zohreje motor a mozem si ohriat ruky z ventilacie, tak ich mam poriadne zmrznute. Pride mi to praktickejsia vec ako vyhrievane sedacky.
Tohle je sada Winter.V sadě Winter Plus je kromě vyhřívaných sedaček,volantu ještě vyhřívané čelní sklo.Co jsem jezdil s předváděcímy auty-Corsa a Focus Combi,tak ty neměli vyhřívané čelní sklo.Ten Focus začátkem ledna a v tomto týdnu Corsu.V tom lednu se to vyhřívané čelni sklo hodilo.Akorát impotérské auto to nemělo.
von ten kozenej volant studi podobne nebo dokonce mozna i vic ten voplacanej mekcenym plastem.
kazdopadne nejjednodussim resenim na studenej volant jsou kozeny rukavice, vyhrejvany sedacky mi taky prijdou daleko smysluplnejsi jak pises
Ovšem to, že by redaktor oželel vyhřívané sedačky, hlavně aby hřál volant....to je vážně trochu zcestné. Kůže na volantu sice nehřeje, ale prakticky hned se prohřeje, dál z rukou neovádí teplo a ruce nemrznou. Pokud redaktor nemá na kabátu kapsy a nenosí rukavice, tak mu asi teplo na ruce přijde tuze vhod >:D .
kožený volant sice v zimě nehřeje - jenže taky nestudí, a o to myslím jde především.
Jinak parkuji venku, jsem bezgarážník a auto jezdí zima nezima ;-)
Kožený volant v zimě tedy nehřeje. :-) Volant musíš držet a pokud je někdo citlivější, nebo má horší krevní oběh, tak to za to může stát. Samozřejmě také záleží, v jakém mrazu parkuješ, nebo jestli třeba nemáš nezávislé topení.
Vyhřívaný volant určitě nemusí být od věci, nicméně v zásadě mi přijde jako naprostá rozmařilost.
Pokud něco naopak má smysl, pak to jsou vyhřívané sedadla - netrpí prochladnutím bederní část. Ale volant? V životě jsem neměl problém se studeným volantem, a to jej ani nemám v kůži...
Mám také Ford Focus combi, ale s 1.6TDCi 85Kw a dlouhodobý průměr mám 6.1l, nicměně nešetřím jej a většinou někam spěchám. 114km/h na dálnici je o pokutu za bezdůvodně pomalou jízdu :-)
No dělám si trochu srandu. Nicméně pokud nespěchám, lze se dostat v pohodě kolem 5l/100km. Měl jsem z motoru trochu obavu. Na začátku do 10tis km, byl dost "jalový".
Teď mám 32tis km po 9 měsících a jede jak víno, silný, pružný a se slušnou spotřebou :yes:
Cyklus není perfektní a nikdy nebude. Problém není v samotném cyklu, ten se používá snad přes 20 let, problém vytváří tlak na snižování spotřeby. Nějaký pomatený úředník si myslí, že může nařídit technologický pokrok. Ona to není taková sranda a když jsou automobilky nuceny vykazovat pokrok a plnit cíle, je pro ně levnější hledat obezličky.
no, pravda je, ze rapid ma s o 15kW slabsim moterm o 0.8sec lepsi zrychleni na stofku a stejnou maximalku, a s podobne vykonnym motorem zrychleni lepsi o 1.6sec a maximalku o 10km/h.
v tomhle svetle ten motor az tak zazracnej neni
Krám. Na to se stačí podívat na výkonové parametry, i kdyby to mělo dvacet ocenění motor roku. Doufám, že tahle móda rvát do nižší střední či dokonce do střední třídy motory dobré tak do sekačky na trávu či křovinořezu zase brzy skončí. Nemusí být všude nadupané šestiválce, ale do této třídy bych nic menšího, než 1,5 Ecoboost určitě nechtěl.
Není pravda, že by to bylo u všech skoro stejně. A proč by nemohlo úsporné auto excelovat i na krátkých trasách? Je jen hloupost autora, že porovnává číslo s 90 % městského provozu s kombinovanou spotřebou, kde městský provoz tvoří zhruba 38 % a zbytek jsou okresky (tomu se ani nedá říct dálnice). Ford určitě udává zvlášť spotřebu v městském a mimoměstském cyklu.
Ten test je nízkozátěžový, má ho zvládnout každé auto a s každým autem se jezdí stejně, nehledě na výkon. Pokrok v normované spotřebě je hlavně o účinnosti při nízké zátěži. Snížení objemu a nahnání výkonu přeplňováním je jedna z cest, jak toho dosáhnout. Vedlejším efektem je, že je motor citlivější na styl jízdy. Dosažení té nízké zátěže je pro řidiče v provozu snazší mimo město na trasách, kde lze jet více méně ustálenou rychlostí, než ve městě.
Tak to bych se hádal, myslím že tu prostornost si Focus vykoupí jízdními vlastnostmi, podvozkem, komfortem, ovladatelností a dokonce i trochou zábavy za volantem, co že se o Rapidu či Octavii zase říct nedá, ta má jiné zbraně.
To srandujete nie , spotreba vyse 7 l/100km, s trojvalcovym 1,0 l motorom?! a vy uvediete, ze ....+ usporny motor?
Vsak to chlasta benzin ako moj stary citron 1,6 VTI!!!! ;-\
No, americké soudy by do toho netahal - obecně mají jeden z nejzastaralejších systému, kdy o vině rozhodují laici a soudce jen vynáší výši trestu.
O absurdnostech různých obchodní sporů se napsali stohy vtipných článků (kauzy jako kočka v mirovlne a pod.) a že nějaký soud přiznal odškodnění joudům co neumí jezdit je spíš ostuda tohoto systému. Tak se už z určitých oblastí USA kde jsou soudy vstřícné k těmto absurdním požadavkům zákazník už stahuje průmysl do jiných částí státu.
A k udávané spotřebě - napsal jsem to níže: Cyklus měření nezaručuje že každý bude jezdit za udávanou hodnotu, jen říká že dané auto v daných podmínkách dokáže jet za x,y. Nic víc.
To že výsledný údaj někdo považuje za hodnotu za kterou bude auto jezdit je jen jeho chyba nepochopení smyslu tohoto údaje. Výsledná spotřeba je daná tímto parametrem, jízdním stylem řidiče a provozních podmínek.
Proč by nemohl mít důchodce motor třeba s 220Kw nebo i více!? Zrovna tak může mít Lojza od vedle motor s 44Kw!?? Když na to máš není přece co řešit!??? :-!
Jdi už do háje s tou Škodofkou, nestačí Ti, že jí nadržuje skoro každej pisálek a kdejakej osel už tomu věří - vždyť je to k smíchu, skoro v každym testu Škoda vs.....vyhrává Škodofka - není Vám to vy oslové (a to urážim to užitečné zvíře) podezřelý, že tak průměrná auta neustále vyhrávají - používejte rozum. Jenže - komu není rady, tomu není pomoci.
No, pravda, octa III na tom není tak zle, alespoň ne tak aby ji člověk rovnou hodil ze skály, ale v hlučnosti je suverénně nejhorší z nižší střední třídy. Alespoň já za poslední dva roky v ničem horším nejel.
Jestli znáte z dané třídy hůře odhlučněné a dunivější auto, rád se přiučím, ale dosavadní poznatky mi zatím vyznívají jasně..
Edit: Tak mínusáři, co nějaký argument - víte v dané třídě o autě s dunivější karoserií a hůře odhlučněným valivým hlukem od pneumatik? Jak jsem napsal - rád se přiučím...